Tak. Przewody koloru żółtego to wyjścia +12V . Tylko trzeba pamiętać, aby zasilacz komputerowy był uruchomiony trzeba zewrzeć kabelek koloru zielonego z czarnym.
to jest OB2263 na alledrogo za 5 zł
Sprawdź stan naładowania baterii, stan szczotek, ewentualnie czy wkrętarka nie robi zwarcia.
Prąd, napięcie przy jakim zdycha :). Przecież pomiar prądu realizowany jest na jakimś boczniku w BMS-ie. Żeby się pozbyć zabezpieczenia wystarczy go zewrzeć lub zmniejszyć jego wartość.
wlutowałem go bezpośrednio do blaszki włącznika. nie wiem czemu to pomaga, jakby potrzebował obciążenia żeby ruszyć. spróbuj zewrzeć blaszki włącznika przez gwóźdź albo śrubokręt
Jak widać, nie dasz rady naprawić. 50 zł nówka kosztuje.
Witam. Ale chcesz zewrzeć piny na wkrętarce? I czy na oba piny jest podawane ta sama wartość napięcia?
https://obrazki.elektroda.pl/6838067300_... To ten element oznaczony strzałką?
Dioda podłączona odwrotnie mogła się zewrzeć? Dodano po 16 Coś mi się wydaje, że bez nowego włącznika się nie obejdzie.
Należy podłączyć kabelki do zacisków akumulatora, wyprowadzić na zewnątrz i sprawdzić woltomierzem napięcie akumulatora a właściwie jego zmiany: przyciskając włącznik wkrętarki. Jeśli nic się nie zmienia w czasie przyciskania włącznika to usterki należy szukać w wkrętarce, a jeżeli wskazanie napięcia spada prawie do zera to znaczy, ze akumulator lub...
Witam - poprzednio był problem z potencjometrem - jakie zwarcie ?
trzeba zewrzeć wejście z baterii z wyjściem na silnik, pomijając zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem baterii. Uważam, że to zły pomysł. 😅 To zależy, do intensywnej pracy tak. Do sporadycznej niekoniecznie, gdy czujemy, że spada moc wkrętarki, mamy wskaźnik i przestajemy jej używać. Do sprawdzenia, czy wkrętarka nie blokuje, odłączenie blokady...
Sprawdź miernikiem czy nie ma między nimi zwarcia
Przed mostkiem prostowniczy znajduje się filtr przeciwzakłóceniowy składający się z cewki i kondensatora. Sprawdź czy w nich nie ma zwarcia. Zmierz rezystancję od strony kabla zasilającego. Może tu jest zwarcie.
Wystarczy, że w styczniku wykorzystasz złacze NC do zwierania stykow silnika. Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia.
Podpisane jako dioda. Wylutuj i sprawdź czy jest dalej zwarcie.
Witam - proponuję nacisnąć cyngiel do połowy oraz zewrzeć elektrody mosfeta D oraz S , do próby podłączyć żarówkę ( bezpieczniej bo silnik może gwałtownie ruszyć ) . Cyngiel musi być wciśnięty podczas zwierania D i S . Przy zwarciu nóżek D i S żarówka się zapala.
Silnik? Poradzi sobie z twoją baterią i rozładuje ją do zera. Problemem może być układ zabezpieczający baterię (jeśli to bateria akumulatorów litowo jonowych). Jak się któryś przeładuje/przebiegunuje, to może dojść do małego pożaru. Chyba słyszałeś o wybuchających telefonach? Filmy z eksplodującymi akumulatorami są do obejrzenia w YT. O czym ty do...
Zasilanie wkrętarki zasilaczem impulsowym może się skończyć klapą ze względu na zabezpieczenie zwarciowe, a taka wkrętarka podczas rozruchu to prawie zwarcie i zasilacz może reagować różnie.
Scalak to EM78P372ND18J. Jeżeli chodzi o tranzystor to ma zwarcie.
Jest jakieś opracowanie, wzór, gdzie w sposób prosty lub skrajnie przybliżony Na przykład energia elektryczna zmagazynowana w ogniwie, czyli napięcie * pojemność (Ah). A jaka moc wydziela się na ogniwach podczas zwarcia? Trzeba znać SEM ogniwa, oraz prąd jaki płynie podczas zwarcia. W najlepszych ogniwach dedykowanych do urządzeń dużej mocy (jak wkrętarki)...
W mojej ładowarce do akumulatorów wkrętarki wystąpiło zwarcie na tranzystorze mosfet JCS4N65F i wybuchły rezystory R5 i R6 (na źródle). Ich wartości są nieczytelne. Czy ktoś, kto posiada podobny sprzęt, mógłby odczytać oznaczenia elementów? https://obrazki.elektroda.pl/3859009600_...
musisz zewrzeć przewód zielony z czarnym i będzie ok.
Zalecałbym rzucić okiem na tranzystor ,można wymienić i próbować ..... Przed wymianą dokładnie sprawdź scieżki ,bo gdzieś musi występować zwarcie ...
Sprawdź wszystkie tranzystory czy nie są zwarte.
A przepraszam za moze glupie pytanie ale jak i na co ustawic multimetr zeby sprawdzic napiecie ladowarki a zeby nie zrobic jakiegos zwarcia.
Witam. Miejsce oczyściłem i sprawdziłem połączenie, wszystko jest ok. Posprawdzałem inne połączenia i też wygląda ok. Rozebrałem włącznik i dziwnie iskrzy, może gdzieś jest zwarcie?
Nic nie zrobisz. Ładowarka ma prąd wyjściowy 2,5A. Wkrętarka przy starcie jest widoczna dla ładowarki jak zwarcie, a podczas samej pracy ciągnie nie 2,5A tylko bardziej 25A,
(at)adam2358 Większej bredni w życiu nie czytałem. Wynikało by z tego, ze przy zablokowaniu silnika, wkrętarka wybuchnie, bo oryginalny akumulatorek tez ma kilkadziesiąt A prądu zwarcia?
Jest tranzystor typu MOSFET, P-Chanel. Wszystkie dane w załączonym pdf. Jego sprawność nie mierzy się multimetrem tak jak tranzystory bipolarne, chyba, że masz ewidentne zwarcie.
Elektronika akumulatora PABS ma zabezpieczenie przeciążeniowe, więc nie uszkodzisz ani ogniw ani wkrętarki - tylko ten sprzęt jest tak malutki że rzadko jest w ogóle okazja do jego przeciążenia - nikt go nie używa w ciężkich pracach jak dorosłą wkrętarkę.... Ale to właśnie o to mi chodziło że zabezpieczenie przeciążeniowe w baterii może się uszkodzić....
Sprawdź tranzystory i czy nie ma gdzieś zwarcia w obwodzie.
Masz uszkodzenie na 100% w wyłączniku. Gdyby były uszkodzone szczotki silnik miałby problemy z normalną pracą. Hamowanie silników wkrętarek polega na zwarciu przewodów normalnie doprowadzających prąd do silnika i robi to wyłącznik w momencie gdy go puścisz. Ponieważ silnik tego typu może również pracować jako prądnica więc będzie wytwarzał prąd i zwarcie...
Najmniejszym nakładem kosztów jest wmontowanie do ładowarki układu ograniczenia prądu do wartości znamionowej. Najprostszy do wykonania składa się z jednego tranzystora, dwóch oporów i jednej diody Zenera. Takie ograniczniki prądu były stosowane między innymi w ładowarkach akumulatorów do radiotelefonów RADMOR 317.50/2.
Przykręcałeś przy włączonym wzmacniaczu??? Znaczy na własną prośbę uwaliłeś... a co, to musisz sprawdzić. Masz serwisówkę? Posprawdzaj czy napięcia w newralgicznych miejscach się pokrywają z nią. Dodano po 58 P.S. Napięcia wkrętarki nie ma tu nic do rzeczy. Prędzej zrobiłeś zwarcie końcówką wkrętarki.
A co ma napięcie z prądem wspólnego. Jeżeli zwarcia nie zrobisz.
Zwarcie było w uzwojeniach silnika?
Rozkręć i zobacz czy nie są gdzieś kable zwarte to na początek
Witam. Bateria od mojej wkrętarki miała zwarcie, przez co spłonęła żywym ogniem jej ładowarka. Udało mi się odzyskać jej schemat elektryczny, ale nie mam pojęcia o tym, jakich elementów użyć (właściwie chodzi o rezystor R2): http://obrazki.elektroda.pl/7430062000_1... Oto lista parametrów, które mogą się przydać: Zasilacz: - napięcie...
Kawałek drucika ze starego rezystora, cyna , kalafonia i do dzieła. Obstawiam ,że (jeżeli nie zrobisz zwarcia przy lutowaniu) będzie działać. Połącz tą nóżkę. Powodzenia.
Sprawdź czy w momencie gdy odłączany jest silnik jest napięcie na zaciskach baterii czyli przed włącznikiem (wiem że bateria była podstawiana, ale chodzi tu o zdiagnozowanie ewentualnego zwarcia).
Żaden błąd się nie wkradł. Tam nie ma klasycznego potencjometru, tylko 2 ścieżki równoległe na płytce, zwierane suwakiem. Na schemacie podałem rezystancje ścieżek - 51kΩ i 200Ω, te 200Ω w porównaniu do 51kΩ można traktować jako zwarcie.
(at)Robert B Możliwe 2 x po 3 ? Ale i to nie zwalnia Autora od dokonania pomiarów tych tranzystorow, uprzednio odłaczywszy silnik. A i silnik też mógł się uszkodzić - zwarcie międzyzwojowe.
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
w zależności od modelu silnik z wkrętarek może pobierać kilka -kilkanaście amper dlatego trzeba dokładnie zmierzyć prąd zwarcia silnika i do tego dobrać mostek H , który można już bezpośrednio sterować z portu LPT
Ja zwarłem ten tranzystor. Ładowanie zrealizowałem zewnętrznym kontrolerem z zasilaniem z USB.
Stawiam że masz gdzieś skrót w uzwojeniu lub zwarcie na komutatorze.
Tak możesz przecież używać sprzętu podłączonego do ładowarki i będzie tez działał , Jeśli chcesz natomiast uzywaś sprzętu bez akumulatora wóczas musisz zewrzeć diodę wewnątrz wkrętarki gdyż prąd z zasilacza będzie większy niż 1A i dioda poleci przy mocniejszym dociśnięciu. Natomiast zasilacz powinien mieć wydajność nie mniejszą niż 5A przy znamionowym...
Sprawdziłem MOSFET na próbniku uszkodzony zwarcie S-D Założyłem na próbę mniejszej mocy , moment i dostał zwarcie S-D
Przed przelutowaniem tych układów należy odłączyć ogniwa aby nie zrobić zwarcia. Bateria to element, który zapewne nie raz upadł wiec skłaniał bym się ku zimnym lutom.
Witam Powodem może być również częściowe zwarcie w akumulatorze. Wkrętarka raczej budżetowa więc może rozebrać akumulator i zmierzyć stan poszczególnych ogniw?
Nie prądem tylko zwarciem :D
Na tym filmiku wszystko będzie OK bo ładowane ogniwa nie są ze sobą połączone, każde jest osobno. W akumulatorze będziesz miał szeregowy pakiet 5S lub 6S. Rozrysuj sobie co się stanie jak podłączysz do niego kilka ładowarek zasilanych z jednego źródła. Podpowiem, że powstanie totalne zwarcie wszystkich ogniw.
Rysunek który zamieściłeś posiada błędy, mostki na ogniwach powodują zwarcie.
Przecież we wkrętarce nie ma falownika, tylko regulator PWM. Hamowanie odbywa się poprzez zwarcie wyprowadzeń silnika.
Silnik ma zwarcie na uzwojeniu - do smieci :)
Dziękuję! To już trochę rozjaśniło, czyli coś jak prąd zwarcia prawie zerową opornością?
Prawdopodobnie uszkodzone tranzystory mosfet. P4roponuje sprawdzić czy nie widać na nich fizycznych uszkodzeń pęknięć, przepaleń dopiero wtedy wylutować i sprawdzić multimetrem czy nie ma zwarcia na którymś z nich.
Udalo się naprawić sprzet. Elektronika jest sprawna, uszkodzony był wlacznik i to on powodowal działanie zabezpieczenia przeciw zwarciu na baterii, po naprawie wkrętarka działa poprawnie.
Możesz ładować bez demontażu ogniw tylko nie zrób zwarcia lub nie pomyl polaryzacji.
Witam. Mój problem dotyczy tego wzmacniacza samochodowego. Mianowicie chodził dobrze dopóki kolega nie zwarł wkrętarką "+" z obudową wzmacniacza(poszedł bezpiecznik przy akumulatorze,we wzmacniaczu nie zadzaiałał).Po tym wzmacniacz przestał działać, wprawdzie dioda kontrolna sygnału wejściowego się świeci ale dźwięku nie ma. Myślę że te dwie końcówki...
Sprawdź czy nie ma zwarcia między 8 a 5.
Diodę sprawdzasz na wyłączonym zasilaczu ustawiasz multimetr na test diody i sprawdzasz przykładając sondy pomiarowe w obu kierunkach jeśli jest sprawna to w prawidłowej polaryzacji przewodzenia powinna pokazać spadek napięcia w granicy 0,5-0,7 V. Do pomiaru może być konieczne odlutowanie jednej nogi diody z układu aby nie było przekłamań. Sprawdził...
Rozebrać baterię i zmierzyć napięcie na każdym z ogniw - jak jest na którymś 0V lub dużo poniżej 1.2V to ogniwo jest uszkodzone i może powodować zwarcie.
Sprawdź, czy nie ma zwarć wewnętrznych w celach (objawiają się zerowym napięciem, cela nie daje się naładować - podładujesz, a po chwili znów masz zero napięcia). Można spróbować je usunąć dużym prądem - podłączasz taką celę do napięcia około 2V o dużej wydajności prądowej (kilkadziesiąt A) na parę sekund - zazwyczaj pomaga, ale takie zwarcia mają (choć...
Jak tak przypominam o braku separacji galwaicznej ładowarek beztransformatorowych. Żeby była jasność ryzyka porażenia prądem. Apropo ciekawe czy ta ładowarka w następstwie różnicy potencjałów nie została sama porażona prądem. To teraz by się zgadzało skąd "lewe napięcie" i ten termistor ma zwarcie w sobie.
Jeśli silnik (stojan czy wirnik?) jest gorący to w uzwojeniu jest zwarcie. Tylko wymiana, przezwajanie nieopłacalne. Daj zdjęcie całej wkrętarki, kolega ma 2 garaże takiego szrotu, może akurat będzie taka.
Witka! Tak niskie napięcie rozładowanych aku może świadczyć o ich uszkodzeniu, ale nie musi.Pytanie o wiek aku jest zasadne. Uszkodzone ogniwa zasadowe mają tendencje do zwarć wewnętrznych. Propnuje: Próbę ładowania aku z obcego źródła nawet tzw.prostownik do aku somochodowych ale z reg.prądu ładowania i ładować 0,5 A i obserwować czy napięcie na nim...
Może akumulator jest za bardzo rozładowany i za duży prąd idzie przez stację? Tak, bądź oporność wewnętrzna ogniw powoduje zwarcie.
Możesz dla potwierdzenia diagnozy i eksperymentu hobbistycznego zrobić tak. Rozmontuj pakiet i naładuj do pełna potem dla pewności połącz równolegle ( plus do plusa i osobno minus do minusa) na 30 min i połącz w pakiet. Jak nie chcesz rozbierać pakietu to kabelkami do ładowarki ale po jednym ogniwie ładuj na raz bo jak podłączysz choćby dwa na raz to...
Czy można pakiet w jakiś prosty sposób sprawdzić? Omomierz nie pokazuje zwarcia na wyjściu z pakietu.
Cześć. A sprawdzałeś czy Twoje ogniwo ma odpowiednią wydajność prądową? Może wkrętarka żąda zbyt dużo i ogniwo nie daje rady? Jak byś miał zwarcie to od razu byś o tym wiedział - było by baardzo cieplutko :)
Ale chodzi o prąd rozładowania, jeśli wkrętarka napotka na przeszkodę, silnik się zatrzyma (zwarcie), to poleci prąd 10A bo takie są oryginalne ogniwa, a jeśli wrzucę 30A, to poleci 30A i wg. mnie może to zaszkodzić, ale upewniam się na forum. Tak się nie stanie gdyż zwyczajnie mylisz pojęcia. Max prąd zwarciowy to nawet 100 A dla takiego ogniwa. Jedyne...
Po wymianie na Darlingtona powinna świecić, chociaż w tym układzie ciężko przewidzieć jak będzie świecić na początku i pod koniec ładowania. Chyba jakaś różnica powinna być, ale najlepiej sprawdzić praktycznie. Warto zwrócić uwagę na napięcie baterii pod koniec ładowania - powinno wynosić ponad 21V. Jeśli tego napięcia nie osiąga, oznacza zwarcie 1-go...
A może być silnik od wkrętarki ?
Jak ma zwarcie, to zapewne upalił jakiś odbiornik. Gdzie występuje zwarcie? pomiędzy którymi wyprowadzeniami?
(at)tomaszhofdun Mało proawdopodobne, ale może nowy tranzystor też został uszkodzony i to jest efekt jego zwarcia? Co ze sterowaniem podawanym na ten tranzystor?
można tu próbowac zaadaptować zasilacz AT/ATX z komputera. Wykryje silnik jako zwarcie... próbowałem silnik 12V z wkrętarki podłączyć i nie ruszył zasilacz :D
Gdzieś na dniach (może jutro) rozbiorę go i zobaczę co i jak z nim. Wrzucę tutaj zdjęcia i wszystko się okaże :P Chińskie na 100%, bez żadnych oznaczeń ale zbudowany dosyć dobrze (plastikowe obudowy na kable) Brzęczał bardzo słabo, chyba, że było zwarcie.
Po otwarciu akumulatora należy zmierzyć napięcia na poszczególnych ogniwach. Multimetr ustawiamy na napięcie DC. Uważamy oczywìści by nie zrobić zwarcia bo są to ogniwa wysokoprądowe. Zazwyczaj uszkadza się 1-2 ogniwa.
podejrzewam że padł akumulator i zrobił zwarcie a wtedy cała zabawa nie ma sensu , jeżeli wkrętarka jeszcze kręci zmierz napięcie
Piszczy to znaczy że jest zwarcie,przejście.Ta dioda nie powinna przewodzić w dwie strony,a od anody do katody.Wydaje mi się bardzo podejrzana.
Mam to samo i znalazłem uszkodzenie. Wkrętarka upadła, akumulator dobił i zwarł do płytki. Wystąpiło przeciążenie i przegrzał się jeden z suwaków przełącznika kierunku obrotów. Blaszka straciła sprężystość, ma zmieniony kolor. Raz łapała a raz nie. Ktoś ma pomysł skąd wziąć taki przełącznik prawe/lewe? https://obrazki.elektroda.pl/5989596800_...
Jak puszczasz przycisk, to silnik jest zwierany żeby szybciej się zatrzymał. Działa wtedy jak zwarta prądnica i stąd to iskrzenie. Nie jest groźne.
Witam, Już się poprawiam i wyjaśniam, Silnik bezpośrednio do akumulatora - kręci Silnik podpięty do oryginalnego włącznika - chodzi 2 sekundy i staje. Wydaje mi się że ta dioda w włączniku podpięta jest do tranzystora zaporowo żeby nie było przepięć jest przebita, i w monencie jak nacisnę włacznik robi zwarcie aku. Pozdrawiam.
Uuu to bardzo nie ładnie wygląda - oznaczenie da się odczytać. Daj foto z drugiej strony i z tej ale wyraźne. Obchodź się z tym bardzo ostrożnie - zwarcie może spowodować wybuch ogniwa i pożar.
To może jakiś układ przeciwzwarciowy i z ograniczeniem prądu? PS. Transformator wydaje dźwięki tylko wtedy gdy zatrzymam na siłę wkrętarkę. Normalna praca nie obciąża transformatora znacznie.
Zrób jeszcze raz pomiary z podłączoną ładowarką i podaj wyniki. Raz napięcie na całym pakiecie, a jeżeli jest powyżej 20V to na każdym z akumulatorków. Nie uwierzę, że padły wszystkie naraz. Prędzej że jeden jest uszkodzony, lub ładowarka nie podaje prądu pod obciążeniem. Może być tak, że na wyjściu ładowarki jest napięcie, a po podłączeniu pakietu...
Najlepiej poszukaj jakiegoś starego aku od samochodu ,który nie ma zwartych cel. Starczy Ci naprawde na długo.
zwyczajnie się na tym nie znam i potrzebuję Waszej pomocy Witaj. Kupiłeś baterie Ni-Cd, czyli takie z ograniczoną liczbą cykli ładowań i z tzw "efektem pamięciowym". Prawidłowa praca polega na pełnym ładowaniu i pełnym rozładowaniu, częściowe rozładowywanie i doładowywanie ekstremalnie skraca ich żywotność. Tak samo, jak praca na zwarciu, np forsowanie...
To chyba jest jakaś izolująca farba bo na drugim dobrym styku nie przewodzi ona prądu Przewodzi prąd ale z oporem proporcjonalnym do długości ścieżki i pozycji suwaka, nie robi zwarcia jak drut.
(at)eurotips To co wskazujesz, to jest zabezpieczenie ogniwa. bardzo ładnie widać że IN+ OUT+ i B+ są ze sobą zwarte, Nieprawda, IN+ i OUT+ nie są zwarte, nie wprowadzaj zamieszania.
Ja próbuje zrobić wkrętarkę na 18V z gniazdka ale coś nie wyszło. Kupiłem zasilacz do laptopa 18,5V, impulsowy. Niestety wkrętarka nawet na biegu jałowym nie ruszy. Prawdopodobnie mały prąd rozruchu powoduje że zasilacz widzi to jako zwarcie. Nie wiem ale dioda która sygnalizuje zasilanie, gaśnie. Poradzicie coś ??
Witam. Padła ładowarka. Na płytce widać spalony bezpiecznik 2,5A ale w jednym miejscu brakuje elementu oznaczonego jako TH1 (2 nóżki). Ktoś wczesniej chyba przy tym grzebał i go chyba wylutował albo był tak spalony, że sam wypadł. Co to może być za element? Wejście od strony 220V wygląda tak: przewód pierwszy wchodzi na element TH1, potem na bezpiecznik...
Doszedłem do wniosku, że lepiej jest połączyć wszystkie ogniwa szeregowo, bo dzięki temu jak jakieś ogniwo się zepsuje to pozostałe pozostaną nietknięte. Nie interesując się samym power bankiem i jego działaniem, bądź nie, w tym połączeniu tylko jedno ogniwo polegnie, to uszkodzone. W równoległym, możliwe że jedno uszkodzone i zwarte ogniwo zewrze...
malum nie chodzi tu o jakiś temat tylko o to że to forum zostało po to utworzone aby właśnie na nim rozwiązywać takie problemy , wpisz sobie na nim w wyszukiwarkę minisumo zadaj konkretne pytanie bo nie wiadomo czy chodzi Ci o dobór napędu , czy o to że masz zbyt mały prąd mostków H , myślę że masz L298 nie ma problemu aby połączyć obie połówki uzyskując...
Uwaga: wkrętarka pobiera większy prąd na starcie, więc elektronika, która będzie w tym zasilaczu, musi przez chwilę wytrzymywać przeciążenie, lub być odporna na zwarcie - inaczej jest ryzyko, że się od razu przepali.
To co polutował to jest bezpiecznik. Zrobił go na 200 ? 500 amper ? Ciesz się, że chałupa jeszcze stoi. Rozlutować (to jak bomba z opóźnionym zapłonem) i oddać do utylizacji. Zabrać z kieszonkowego syna i kupić nową baterię :) Efekt zwarcia ogniw jest podobny do spawania, więc ekstremalnie niebezpieczne.
Wydaje mi się że wszystko mierzyłem dobrze. Multimetr ustawiony na napięcie stałe na zakres 20V. Kondensator na napięcie 40V, polaryzacja właściwa, drugi kondensator nowy z takimi samymi parametrami. Jeszcze jedna kwestia, że oba kondensatory są sprawne przy podłączeniu do innego zasilacza (ładowarki). Transformator sprawny na wyjściu daje ok. 15 -...
włącznik się grzeje bardzo przy naciśnięciu, ale sama wkretarka nie reaguje. Bateria sprawna, Gdyby bateria była uszkodzona, to włącznik by się nie grzał (z braku prądu) Wygląda na uszkodzony silnik/zablokowany. Zwarcie na zasilaniu (przy włączniku widać diodę(
zewrzeć wkrętarka ładowarka wkrętarka zewrzeć wkrętarka wkrętarka uchwyt
kupić wieża unitra termostat lodówki regulacja śrubki toyota kontrolki avensis
wpadła cylindra kontroler ładowania hulajnogi
Napinacz łańcucha VW 1.8T – działanie, objawy uszkodzeń, typowe usterki, VVT, AUM, BAM Koło magnesowe do kosiarki Niteo Tools LW0087-16 – gdzie kupić, zamienniki Loncin/Zongshen