Tak. Przewody koloru żółtego to wyjścia +12V . Tylko trzeba pamiętać, aby zasilacz komputerowy był uruchomiony trzeba zewrzeć kabelek koloru zielonego z czarnym.
Sprawdź stan naładowania baterii, stan szczotek, ewentualnie czy wkrętarka nie robi zwarcia.
Jak widać, nie dasz rady naprawić. 50 zł nówka kosztuje.
Prąd, napięcie przy jakim zdycha :). Przecież pomiar prądu realizowany jest na jakimś boczniku w BMS-ie. Żeby się pozbyć zabezpieczenia wystarczy go zewrzeć lub zmniejszyć jego wartość.
wlutowałem go bezpośrednio do blaszki włącznika. nie wiem czemu to pomaga, jakby potrzebował obciążenia żeby ruszyć. spróbuj zewrzeć blaszki włącznika przez gwóźdź albo śrubokręt
Sprawdź miernikiem czy nie ma między nimi zwarcia
Witam. Ale chcesz zewrzeć piny na wkrętarce? I czy na oba piny jest podawane ta sama wartość napięcia?
Witam - poprzednio był problem z potencjometrem - jakie zwarcie ?
Podpisane jako dioda. Wylutuj i sprawdź czy jest dalej zwarcie.
to jest OB2263 na alledrogo za 5 zł
Elektronika akumulatora PABS ma zabezpieczenie przeciążeniowe, więc nie uszkodzisz ani ogniw ani wkrętarki - tylko ten sprzęt jest tak malutki że rzadko jest w ogóle okazja do jego przeciążenia - nikt go nie używa w ciężkich pracach jak dorosłą wkrętarkę.... Ale to właśnie o to mi chodziło że zabezpieczenie przeciążeniowe w baterii może się uszkodzić....
Przed mostkiem prostowniczy znajduje się filtr przeciwzakłóceniowy składający się z cewki i kondensatora. Sprawdź czy w nich nie ma zwarcia. Zmierz rezystancję od strony kabla zasilającego. Może tu jest zwarcie.
Witam. Miejsce oczyściłem i sprawdziłem połączenie, wszystko jest ok. Posprawdzałem inne połączenia i też wygląda ok. Rozebrałem włącznik i dziwnie iskrzy, może gdzieś jest zwarcie?
A przepraszam za moze glupie pytanie ale jak i na co ustawic multimetr zeby sprawdzic napiecie ladowarki a zeby nie zrobic jakiegos zwarcia.
Zalecałbym rzucić okiem na tranzystor ,można wymienić i próbować ..... Przed wymianą dokładnie sprawdź scieżki ,bo gdzieś musi występować zwarcie ...
Dioda podłączona odwrotnie mogła się zewrzeć? Dodano po 16 Coś mi się wydaje, że bez nowego włącznika się nie obejdzie.
Scalak to EM78P372ND18J. Jeżeli chodzi o tranzystor to ma zwarcie.
Sprawdź wszystkie tranzystory czy nie są zwarte.
trzeba zewrzeć wejście z baterii z wyjściem na silnik, pomijając zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem baterii. Uważam, że to zły pomysł. 😅 To zależy, do intensywnej pracy tak. Do sporadycznej niekoniecznie, gdy czujemy, że spada moc wkrętarki, mamy wskaźnik i przestajemy jej używać. Do sprawdzenia, czy wkrętarka nie blokuje, odłączenie blokady...
Jest tranzystor typu MOSFET, P-Chanel. Wszystkie dane w załączonym pdf. Jego sprawność nie mierzy się multimetrem tak jak tranzystory bipolarne, chyba, że masz ewidentne zwarcie.
A akumulator 12 V 52 Ah 470 A nie spali mi wkrętarki? Zastosuj odpowiedni przekrój przewodu i bezpiecznik , bo zwarcie w wkrętarce przy bezpośrednim połączeniu do akumulatora może oprócz wkrętarki spalić Ci chałupę.
(at)adam2358 Większej bredni w życiu nie czytałem. Wynikało by z tego, ze przy zablokowaniu silnika, wkrętarka wybuchnie, bo oryginalny akumulatorek tez ma kilkadziesiąt A prądu zwarcia?
https://obrazki.elektroda.pl/6838067300_... To ten element oznaczony strzałką?
Wystarczy, że w styczniku wykorzystasz złacze NC do zwierania stykow silnika. Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia.
Należy podłączyć kabelki do zacisków akumulatora, wyprowadzić na zewnątrz i sprawdzić woltomierzem napięcie akumulatora a właściwie jego zmiany: przyciskając włącznik wkrętarki. Jeśli nic się nie zmienia w czasie przyciskania włącznika to usterki należy szukać w wkrętarce, a jeżeli wskazanie napięcia spada prawie do zera to znaczy, ze akumulator lub...
Żaden błąd się nie wkradł. Tam nie ma klasycznego potencjometru, tylko 2 ścieżki równoległe na płytce, zwierane suwakiem. Na schemacie podałem rezystancje ścieżek - 51kΩ i 200Ω, te 200Ω w porównaniu do 51kΩ można traktować jako zwarcie.
Witam. Mój problem dotyczy tego wzmacniacza samochodowego. Mianowicie chodził dobrze dopóki kolega nie zwarł wkrętarką "+" z obudową wzmacniacza(poszedł bezpiecznik przy akumulatorze,we wzmacniaczu nie zadzaiałał).Po tym wzmacniacz przestał działać, wprawdzie dioda kontrolna sygnału wejściowego się świeci ale dźwięku nie ma. Myślę że te dwie końcówki...
Witam - proponuję nacisnąć cyngiel do połowy oraz zewrzeć elektrody mosfeta D oraz S , do próby podłączyć żarówkę ( bezpieczniej bo silnik może gwałtownie ruszyć ) . Cyngiel musi być wciśnięty podczas zwierania D i S . Przy zwarciu nóżek D i S żarówka się zapala.
Sprawdź tranzystory i czy nie ma gdzieś zwarcia w obwodzie.
(at)Robert B Możliwe 2 x po 3 ? Ale i to nie zwalnia Autora od dokonania pomiarów tych tranzystorow, uprzednio odłaczywszy silnik. A i silnik też mógł się uszkodzić - zwarcie międzyzwojowe.
Przykręcałeś przy włączonym wzmacniaczu??? Znaczy na własną prośbę uwaliłeś... a co, to musisz sprawdzić. Masz serwisówkę? Posprawdzaj czy napięcia w newralgicznych miejscach się pokrywają z nią. Dodano po 58 P.S. Napięcia wkrętarki nie ma tu nic do rzeczy. Prędzej zrobiłeś zwarcie końcówką wkrętarki.
musisz zewrzeć przewód zielony z czarnym i będzie ok.
A co ma napięcie z prądem wspólnego. Jeżeli zwarcia nie zrobisz.
Zasilanie wkrętarki zasilaczem impulsowym może się skończyć klapą ze względu na zabezpieczenie zwarciowe, a taka wkrętarka podczas rozruchu to prawie zwarcie i zasilacz może reagować różnie.
Rozkręć i zobacz czy nie są gdzieś kable zwarte to na początek
Zwarcie było w uzwojeniach silnika?
Sprawdziłem MOSFET na próbniku uszkodzony zwarcie S-D Założyłem na próbę mniejszej mocy , moment i dostał zwarcie S-D
Tak możesz przecież używać sprzętu podłączonego do ładowarki i będzie tez działał , Jeśli chcesz natomiast uzywaś sprzętu bez akumulatora wóczas musisz zewrzeć diodę wewnątrz wkrętarki gdyż prąd z zasilacza będzie większy niż 1A i dioda poleci przy mocniejszym dociśnięciu. Natomiast zasilacz powinien mieć wydajność nie mniejszą niż 5A przy znamionowym...
Silnik? Poradzi sobie z twoją baterią i rozładuje ją do zera. Problemem może być układ zabezpieczający baterię (jeśli to bateria akumulatorów litowo jonowych). Jak się któryś przeładuje/przebiegunuje, to może dojść do małego pożaru. Chyba słyszałeś o wybuchających telefonach? Filmy z eksplodującymi akumulatorami są do obejrzenia w YT. O czym ty do...
Witam Powodem może być również częściowe zwarcie w akumulatorze. Wkrętarka raczej budżetowa więc może rozebrać akumulator i zmierzyć stan poszczególnych ogniw?
Stawiam że masz gdzieś skrót w uzwojeniu lub zwarcie na komutatorze.
Kawałek drucika ze starego rezystora, cyna , kalafonia i do dzieła. Obstawiam ,że (jeżeli nie zrobisz zwarcia przy lutowaniu) będzie działać. Połącz tą nóżkę. Powodzenia.
Sprawdź czy w momencie gdy odłączany jest silnik jest napięcie na zaciskach baterii czyli przed włącznikiem (wiem że bateria była podstawiana, ale chodzi tu o zdiagnozowanie ewentualnego zwarcia).
Diodę sprawdzasz na wyłączonym zasilaczu ustawiasz multimetr na test diody i sprawdzasz przykładając sondy pomiarowe w obu kierunkach jeśli jest sprawna to w prawidłowej polaryzacji przewodzenia powinna pokazać spadek napięcia w granicy 0,5-0,7 V. Do pomiaru może być konieczne odlutowanie jednej nogi diody z układu aby nie było przekłamań. Sprawdził...
Jak tak przypominam o braku separacji galwaicznej ładowarek beztransformatorowych. Żeby była jasność ryzyka porażenia prądem. Apropo ciekawe czy ta ładowarka w następstwie różnicy potencjałów nie została sama porażona prądem. To teraz by się zgadzało skąd "lewe napięcie" i ten termistor ma zwarcie w sobie.
Rysunek który zamieściłeś posiada błędy, mostki na ogniwach powodują zwarcie.
Nie prądem tylko zwarciem :D
Witka! Tak niskie napięcie rozładowanych aku może świadczyć o ich uszkodzeniu, ale nie musi.Pytanie o wiek aku jest zasadne. Uszkodzone ogniwa zasadowe mają tendencje do zwarć wewnętrznych. Propnuje: Próbę ładowania aku z obcego źródła nawet tzw.prostownik do aku somochodowych ale z reg.prądu ładowania i ładować 0,5 A i obserwować czy napięcie na nim...
Na tym filmiku wszystko będzie OK bo ładowane ogniwa nie są ze sobą połączone, każde jest osobno. W akumulatorze będziesz miał szeregowy pakiet 5S lub 6S. Rozrysuj sobie co się stanie jak podłączysz do niego kilka ładowarek zasilanych z jednego źródła. Podpowiem, że powstanie totalne zwarcie wszystkich ogniw.
Jest jakieś opracowanie, wzór, gdzie w sposób prosty lub skrajnie przybliżony Na przykład energia elektryczna zmagazynowana w ogniwie, czyli napięcie * pojemność (Ah). A jaka moc wydziela się na ogniwach podczas zwarcia? Trzeba znać SEM ogniwa, oraz prąd jaki płynie podczas zwarcia. W najlepszych ogniwach dedykowanych do urządzeń dużej mocy (jak wkrętarki)...
Ja zwarłem ten tranzystor. Ładowanie zrealizowałem zewnętrznym kontrolerem z zasilaniem z USB.
Rozebrać baterię i zmierzyć napięcie na każdym z ogniw - jak jest na którymś 0V lub dużo poniżej 1.2V to ogniwo jest uszkodzone i może powodować zwarcie.
Prawdopodobnie uszkodzone tranzystory mosfet. P4roponuje sprawdzić czy nie widać na nich fizycznych uszkodzeń pęknięć, przepaleń dopiero wtedy wylutować i sprawdzić multimetrem czy nie ma zwarcia na którymś z nich.
Silnik ma zwarcie na uzwojeniu - do smieci :)
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
Udalo się naprawić sprzet. Elektronika jest sprawna, uszkodzony był wlacznik i to on powodowal działanie zabezpieczenia przeciw zwarciu na baterii, po naprawie wkrętarka działa poprawnie.
Przed przelutowaniem tych układów należy odłączyć ogniwa aby nie zrobić zwarcia. Bateria to element, który zapewne nie raz upadł wiec skłaniał bym się ku zimnym lutom.
Dziękuję! To już trochę rozjaśniło, czyli coś jak prąd zwarcia prawie zerową opornością?
A więc po kilku dniach chciałbym nieco odświeżyć temat. Silnik został wymieniony na nowy. Starego silnika nie chciałem regenerować z prostego względu: nigdy wcześniej tego nie robiłem no i nie mam na to aż tyle czasu, a pewnie mogłoby coś pójść nie po mojej myśli :) Ale.... silnik postanowiłem rozebrać z czystej ciekawości i przy okazji liczyłem, że...
Możesz ładować bez demontażu ogniw tylko nie zrób zwarcia lub nie pomyl polaryzacji.
Jeśli silnik (stojan czy wirnik?) jest gorący to w uzwojeniu jest zwarcie. Tylko wymiana, przezwajanie nieopłacalne. Daj zdjęcie całej wkrętarki, kolega ma 2 garaże takiego szrotu, może akurat będzie taka.
Sprawdź czy nie ma zwarcia między 8 a 5.
Może akumulator jest za bardzo rozładowany i za duży prąd idzie przez stację? Tak, bądź oporność wewnętrzna ogniw powoduje zwarcie.
Masz uszkodzenie na 100% w wyłączniku. Gdyby były uszkodzone szczotki silnik miałby problemy z normalną pracą. Hamowanie silników wkrętarek polega na zwarciu przewodów normalnie doprowadzających prąd do silnika i robi to wyłącznik w momencie gdy go puścisz. Ponieważ silnik tego typu może również pracować jako prądnica więc będzie wytwarzał prąd i zwarcie...
Najmniejszym nakładem kosztów jest wmontowanie do ładowarki układu ograniczenia prądu do wartości znamionowej. Najprostszy do wykonania składa się z jednego tranzystora, dwóch oporów i jednej diody Zenera. Takie ograniczniki prądu były stosowane między innymi w ładowarkach akumulatorów do radiotelefonów RADMOR 317.50/2.
Możesz dla potwierdzenia diagnozy i eksperymentu hobbistycznego zrobić tak. Rozmontuj pakiet i naładuj do pełna potem dla pewności połącz równolegle ( plus do plusa i osobno minus do minusa) na 30 min i połącz w pakiet. Jak nie chcesz rozbierać pakietu to kabelkami do ładowarki ale po jednym ogniwie ładuj na raz bo jak podłączysz choćby dwa na raz to...
Czy można pakiet w jakiś prosty sposób sprawdzić? Omomierz nie pokazuje zwarcia na wyjściu z pakietu.
Gdzieś na dniach (może jutro) rozbiorę go i zobaczę co i jak z nim. Wrzucę tutaj zdjęcia i wszystko się okaże :P Chińskie na 100%, bez żadnych oznaczeń ale zbudowany dosyć dobrze (plastikowe obudowy na kable) Brzęczał bardzo słabo, chyba, że było zwarcie.
w zależności od modelu silnik z wkrętarek może pobierać kilka -kilkanaście amper dlatego trzeba dokładnie zmierzyć prąd zwarcia silnika i do tego dobrać mostek H , który można już bezpośrednio sterować z portu LPT
W mojej ładowarce do akumulatorów wkrętarki wystąpiło zwarcie na tranzystorze mosfet JCS4N65F i wybuchły rezystory R5 i R6 (na źródle). Ich wartości są nieczytelne. Czy ktoś, kto posiada podobny sprzęt, mógłby odczytać oznaczenia elementów? https://obrazki.elektroda.pl/3859009600_...
Przecież we wkrętarce nie ma falownika, tylko regulator PWM. Hamowanie odbywa się poprzez zwarcie wyprowadzeń silnika.
można tu próbowac zaadaptować zasilacz AT/ATX z komputera. Wykryje silnik jako zwarcie... próbowałem silnik 12V z wkrętarki podłączyć i nie ruszył zasilacz :D
(at)tomaszhofdun Mało proawdopodobne, ale może nowy tranzystor też został uszkodzony i to jest efekt jego zwarcia? Co ze sterowaniem podawanym na ten tranzystor?
Po wymianie na Darlingtona powinna świecić, chociaż w tym układzie ciężko przewidzieć jak będzie świecić na początku i pod koniec ładowania. Chyba jakaś różnica powinna być, ale najlepiej sprawdzić praktycznie. Warto zwrócić uwagę na napięcie baterii pod koniec ładowania - powinno wynosić ponad 21V. Jeśli tego napięcia nie osiąga, oznacza zwarcie 1-go...
Jak ma zwarcie, to zapewne upalił jakiś odbiornik. Gdzie występuje zwarcie? pomiędzy którymi wyprowadzeniami?
malum nie chodzi tu o jakiś temat tylko o to że to forum zostało po to utworzone aby właśnie na nim rozwiązywać takie problemy , wpisz sobie na nim w wyszukiwarkę minisumo zadaj konkretne pytanie bo nie wiadomo czy chodzi Ci o dobór napędu , czy o to że masz zbyt mały prąd mostków H , myślę że masz L298 nie ma problemu aby połączyć obie połówki uzyskując...
Witam, Już się poprawiam i wyjaśniam, Silnik bezpośrednio do akumulatora - kręci Silnik podpięty do oryginalnego włącznika - chodzi 2 sekundy i staje. Wydaje mi się że ta dioda w włączniku podpięta jest do tranzystora zaporowo żeby nie było przepięć jest przebita, i w monencie jak nacisnę włacznik robi zwarcie aku. Pozdrawiam.
Po otwarciu akumulatora należy zmierzyć napięcia na poszczególnych ogniwach. Multimetr ustawiamy na napięcie DC. Uważamy oczywìści by nie zrobić zwarcia bo są to ogniwa wysokoprądowe. Zazwyczaj uszkadza się 1-2 ogniwa.
podejrzewam że padł akumulator i zrobił zwarcie a wtedy cała zabawa nie ma sensu , jeżeli wkrętarka jeszcze kręci zmierz napięcie
zwyczajnie się na tym nie znam i potrzebuję Waszej pomocy Witaj. Kupiłeś baterie Ni-Cd, czyli takie z ograniczoną liczbą cykli ładowań i z tzw "efektem pamięciowym". Prawidłowa praca polega na pełnym ładowaniu i pełnym rozładowaniu, częściowe rozładowywanie i doładowywanie ekstremalnie skraca ich żywotność. Tak samo, jak praca na zwarciu, np forsowanie...
Cześć. A sprawdzałeś czy Twoje ogniwo ma odpowiednią wydajność prądową? Może wkrętarka żąda zbyt dużo i ogniwo nie daje rady? Jak byś miał zwarcie to od razu byś o tym wiedział - było by baardzo cieplutko :)
Uuu to bardzo nie ładnie wygląda - oznaczenie da się odczytać. Daj foto z drugiej strony i z tej ale wyraźne. Obchodź się z tym bardzo ostrożnie - zwarcie może spowodować wybuch ogniwa i pożar.
Witam. Padła ładowarka. Na płytce widać spalony bezpiecznik 2,5A ale w jednym miejscu brakuje elementu oznaczonego jako TH1 (2 nóżki). Ktoś wczesniej chyba przy tym grzebał i go chyba wylutował albo był tak spalony, że sam wypadł. Co to może być za element? Wejście od strony 220V wygląda tak: przewód pierwszy wchodzi na element TH1, potem na bezpiecznik...
(at)eurotips To co wskazujesz, to jest zabezpieczenie ogniwa. bardzo ładnie widać że IN+ OUT+ i B+ są ze sobą zwarte, Nieprawda, IN+ i OUT+ nie są zwarte, nie wprowadzaj zamieszania.
Jak puszczasz przycisk, to silnik jest zwierany żeby szybciej się zatrzymał. Działa wtedy jak zwarta prądnica i stąd to iskrzenie. Nie jest groźne.
Zrób jeszcze raz pomiary z podłączoną ładowarką i podaj wyniki. Raz napięcie na całym pakiecie, a jeżeli jest powyżej 20V to na każdym z akumulatorków. Nie uwierzę, że padły wszystkie naraz. Prędzej że jeden jest uszkodzony, lub ładowarka nie podaje prądu pod obciążeniem. Może być tak, że na wyjściu ładowarki jest napięcie, a po podłączeniu pakietu...
Piszczy to znaczy że jest zwarcie,przejście.Ta dioda nie powinna przewodzić w dwie strony,a od anody do katody.Wydaje mi się bardzo podejrzana.
Wydaje mi się że wszystko mierzyłem dobrze. Multimetr ustawiony na napięcie stałe na zakres 20V. Kondensator na napięcie 40V, polaryzacja właściwa, drugi kondensator nowy z takimi samymi parametrami. Jeszcze jedna kwestia, że oba kondensatory są sprawne przy podłączeniu do innego zasilacza (ładowarki). Transformator sprawny na wyjściu daje ok. 15 -...
Najlepiej poszukaj jakiegoś starego aku od samochodu ,który nie ma zwartych cel. Starczy Ci naprawde na długo.
Witam. Bateria od mojej wkrętarki miała zwarcie, przez co spłonęła żywym ogniem jej ładowarka. Udało mi się odzyskać jej schemat elektryczny, ale nie mam pojęcia o tym, jakich elementów użyć (właściwie chodzi o rezystor R2): http://obrazki.elektroda.pl/7430062000_1... Oto lista parametrów, które mogą się przydać: Zasilacz: - napięcie...
To chyba jest jakaś izolująca farba bo na drugim dobrym styku nie przewodzi ona prądu Przewodzi prąd ale z oporem proporcjonalnym do długości ścieżki i pozycji suwaka, nie robi zwarcia jak drut.
To co polutował to jest bezpiecznik. Zrobił go na 200 ? 500 amper ? Ciesz się, że chałupa jeszcze stoi. Rozlutować (to jak bomba z opóźnionym zapłonem) i oddać do utylizacji. Zabrać z kieszonkowego syna i kupić nową baterię :) Efekt zwarcia ogniw jest podobny do spawania, więc ekstremalnie niebezpieczne.
A może być silnik od wkrętarki ?
Nie jestem elektronikiem konstruktorem, ale lubię co nieco polutować. Wydaje się że rezystor bazy to 10k lub więcej zaś co do rezystora w obwodzie kolektora to taki by ograniczył prąd diody. Przykład nie wiem czy dobry ale ... Jak masz 10V a diodę na 3V 30mA to musisz obniżyć napięcie o 7V i uzyskać prąd 30mA. Zaś co do tranzystora to pewnie popularny...
Ale chodzi o prąd rozładowania, jeśli wkrętarka napotka na przeszkodę, silnik się zatrzyma (zwarcie), to poleci prąd 10A bo takie są oryginalne ogniwa, a jeśli wrzucę 30A, to poleci 30A i wg. mnie może to zaszkodzić, ale upewniam się na forum. Tak się nie stanie gdyż zwyczajnie mylisz pojęcia. Max prąd zwarciowy to nawet 100 A dla takiego ogniwa. Jedyne...
Sprawdź, czy nie ma zwarć wewnętrznych w celach (objawiają się zerowym napięciem, cela nie daje się naładować - podładujesz, a po chwili znów masz zero napięcia). Można spróbować je usunąć dużym prądem - podłączasz taką celę do napięcia około 2V o dużej wydajności prądowej (kilkadziesiąt A) na parę sekund - zazwyczaj pomaga, ale takie zwarcia mają (choć...
Dzidziaka1 możesz opisać jakim to sposobem mogły się wydarzyć te wszystkie zwarcia jeżeli obudowa baterii nie była otwierana? Może po prostu wkrętarkę ze świeżo naładowanym pakietem zagoniono do zbyt ciężkiej pracy i zadziałał bezpiecznik bo taką właśnie rolę spełnia przewężenie na tej blaszce. Jeżeli autor chce to naprawić dobrze to niech wlutuje bezpiecznik...
Sprawdź rezystory, czy aby na pewno 1,1 kOhm. Miałem przyjemność poprawiać system, w którym czujki ustawione były na 2EOL/NC z rezystorami 2,2 kOhm. Instalatorowi kolor kresek na rezystorach się pomylił. Na początek bateria 9V na zasilanie czujki i miernikiem sprawdź czy na pewno rezystancja jest odpowiednia. W stanie czuwania powinno być 1,1 kOhm....
Doszedłem do wniosku, że lepiej jest połączyć wszystkie ogniwa szeregowo, bo dzięki temu jak jakieś ogniwo się zepsuje to pozostałe pozostaną nietknięte. Nie interesując się samym power bankiem i jego działaniem, bądź nie, w tym połączeniu tylko jedno ogniwo polegnie, to uszkodzone. W równoległym, możliwe że jedno uszkodzone i zwarte ogniwo zewrze...
Ciężko jest mi już coś doradzić ale spróbuj zewrzeć tyrystor 1 i 2 nóżka od lewej patrząc od przodu tyrystora (tam gdzie napisy) i zobacz czy wtedy wzrośnie Ci napięcie na baterii jeżeli wzrośnie to może oznaczać uszkodzenie tyrystora, ale i nie konieczne. Zewrzyj te nogi i zobacz co się stanie.
wkrętarka zewrzeć ładowarka wkrętarka zewrzeć wkrętarka wkrętarka uchwyt
termostat lodówki regulacja śrubki focal wzmacniacze ogrzewać elektryczny koszt
wpadła cylindra kontroler ładowania hulajnogi
Kopiowanie pilota KING GATES STYLO do BFT - czy to możliwe? Kompatybilność pilota BFT z centralką KING GATES