Jak wychlupie płyn to można tylko przegrzać silnik, a nawet go zatrzeć. Jednym słowem poczekać na korek i uzupełnić układ, odpowietrzyć. Jak będzie ubywało płynu, lub będzie bulgotanie to uszczelka pod głowicą.
Tak ogólnie, to wlew płynu chłodniczego zwykle znajduje się powyżej "góry" chłodnicy i cylindra, aby można było dolać płynu. Szukaj korka wlewu w chłodnicy, albo dodatkowego zbiorniczka połączonego wężem gumowym z chłodnicą. Po zlokalizowaniu wlewu zbadaj płyn próbnikiem na "odporność" płynu na niskie temperatury. W razie konieczności wymień płyn na...
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Zgadzam Sie z Ankuchem. Takie srodki uszczelnią dziurki tylko i wyłacznie w chłodnicy lub nagrzewnicy. Ja stosowałem rok temu w 15 letrnim fordzie preparat który zawierał minn. drobne drewniane wiórki. Pływały one potem widoczne pod korkiem wlewu płynu ale były skuteczne po 15 minutach od zastosowania pzrez ponad poł roku. Potem forda sprzedałem ale...
Ostatnio w moim mls 4000 zaobserwowałem że jeżeli przechyle go na lewą stronę to pompa dziwnie charczy i po chwili wywala cooler na panelu. Pochylenie na prawą stronę (wlew płynu do chłodnicy Master cool 10) żadnych objawów. Czy te chłodnice mają jakiś czujnik poziomu płynu. Czy to normalne w tych modelach?
A jak chłodnica ? nie był sypany uszczelniacz w zimie ?
Jaki jest zapach spalin? Jak słodkawy, to może już chłodnica spalin lub uszczelka pod głowicą. Sprawdź, co się dzieje pod korkami płynów, czy jest w ogóle. Sprawdź korek wlewu oleju, czy ta się nie maśli, może nagraj filmik.
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
Przy wlewie masz króciec do połączenia ze zbiornikiem wyrównawczym, oczywiście połączenie z zbiornikiem znajduje się za zaworkami zwrotnymi w korku wlewu płynu (zewnętrznym nadciśnieniowym i środkowym podciśnieniowym). Muszą być sprawne inaczej płyn gotuje się w niższej temperaturze (około 100 °C) i układ nie wypełnia się cieczą w całości. Do tego uszczelka...
Przelew do zbiornika powinien być gdyby nawet był termostat zapusty tu albo pompa nie wymusza obiegu albo wymieniany był płyn i źle odpowietrzony jest układ ( korek na zbiorniku musi być zakręcony) W przypadku silnika osmiozaworowego (model 91) podczas napełnienie zbiorniczka wyrównawczego otworzyć śrubę odpowietrzająca w przewodzie nagrzewnicy i odczekać,...
Najprawdopodobniej gdzieś w układzie chłodzenia jest dziura. Radzę przyjrzeć się dokładniej na opaskach ściągających, wężach a na końcu czy nie jest dziurawy zbiornik płynu, chłodnica lub nagrzewnica. Napisz jeszcze o jakich ilościach płynu i w jakim czasie następuje ubytek. Możesz spróbować kupić preparat do uszczelniania chłodnic który wsypuje się...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
ale wpierw śruba na chłodnicy. Jak chłodnica będzie odpowietrzona to wtedy zatyczka czy silniku nawiewu i mocno dmuchnąć we wlew płynu.
Chłodnica gorąca tak jak i płyn, , płyn mógł oparzyć , cały silnik też . Niepokoją mnie te głowice czemu takie gorące , pierwszy raz się z tym spotkałem żeby woda syczała jak kapnela na nie , skoro są chłodzone płynem, stan pod korek w chłodnicy . Pompa pompuje dosyć mocno , głowice po regeneracji, uszczelki nowe , miedziane pod głowicą . Skoro głowice...
Spokojnie, spokojnie. Jeśli pod korkiem wlewu oleju jest tylko trochę błotnistej mazi, to wcale nie jest jeszcze pewne, że padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź olej na bagnecie - czy jest spieniony, mazisty i czy poziom jest wyższy (a jednocześnie ubywa płynu chłodzącego w zbiorniczku). Jeśli tak - to uszczelka. Jeśli nie - nadal nie ma 100% pewności....
Czyli nie mogę dolać tylko do zbiorniczka wyrównawczego? W autach jakimi jezdziłem płyn sprawdzało i wlewało się do zbiorniczka wyrównawczego a chłodnica nie miała żadnych wlewów.
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
dziękuję za podpowiedź co do czujnika temperatury mam jeszcze jedno pytanie mianowicie odkręciłem korek wlewu płynu do chłodnicy, do rurki nadmiarowej włożyłem butelkę z woda zatkałem ręką otwór w którym zakręca się korek wlewu płynu chłodzącego i obserwowałem że co jakąś minutę może więcej wydostawała się bułka powietrza albo dwie, czy to może świadczyć...
Przepraszam mój błąd. Nie opisałem dokładnie wycieku. To nie jest na chłodnicy ( Aluminium ) tylko przy wlewie płynu w tej plastikowej części. Myślałem że może jakiś mały wkręcik z gumową podkładką by zdał egzamin na kilka dni. Aż kupie chłodnicę...
miałem podobną sytuację w golfie II ! wywalało wodę węże puchły i temperatura skakała. wymieniłem dwie głowice trzy uszczelki, termostat,czujnik temperatury i chłodnicę!!! i nic!!!!! a co się okazało USZKODZONY KOREK WLEWU PŁYNU!!! za 5zł
Witam.Pompa wody wymirniona na nową razem z obudową.Kanały wodne sa zakamienione ale tutaj za chlodnica oleju na bloku i z boku rowniez (klapka w bloku obok chlodnicy oleju.sptezarka byla calkiem odlaczana i nic sie nie zmienialo.Korek wlewu plynu mam ptzerobiony.Pompowalem 1bar ale dalej to samo bylo . zbiorniczek wyrownawczy jest 100% sprawny .
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Silnik odpala bez najmniejszych problemów, od czasu do czasu dymi lekko na biało, znika płyn chłodniczy w niewielkich ilościach max/min na 2tys km głowica w dół czy są jakieś inne możliwości pojawienia się słodkawych kropli pod korkiem wlewu oleju? Chłodniczka oleju sprawdzona, chłodnica nowa, wycieków zewnętrznych nie widać - nie chcę na siłę zrobić...
Termostat wydaje się sprawny zamyka do końca i otwiera . zdjęcia : http://img259.imageshack.us/img259/3420/... http://img193.imageshack.us/img193/8128/... Także nie wiem czy coś mogę jeszcze zrobić może źle odpowietrzam układ chłodzenia ? Po zalaniu płynem do pełna odpalam przegazuje płynu trochę ubywa znowu przegazuje dolewam tak...
Tak Po około 2 tygodniach rozszczelniła się cała chłodnica EGR, woda zablokowała silnik na postoju. Po wymianie całego EGR problem ustąpił. Chłodnica była zabita cała taką mazią. To są skutki pseudoekologii.. Dzięki za odpowiedź. Dobrze zrozumiałem: płyn chłodniczy dostał Ci się do komory spalania poprzez EGR? Tak Samochód normalnie pracował po rozszczelnieniu...
Właśnie kolego sprawdziłem testerem co2 na reakcję płynu.Kolor niebieski pozostał cały czas od zimnego 0stp do rozgrzanego silnika 86stp mimo wkręcania na obroty.Strumień jest idealny.Powietrza po odkręceniu odpowietrznika raczej nie widać tylko sam zielony płyn.Generalnie kłopot jest tylko ze wskaźnikiem płynu.Jeżeli ja odciągnę 300ml wskaźnik opadnie...
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Witam, pękł mi ostatnio zbiorniczek wyrównawczy płynu, kupiłem nowy, wymieniłem. Okazuje się, że teraz ubywa płynu. Auto nie zostawia śladów, zeby coś kapało, itp. Ponad to: -termostat trzyma 85-90stopni -kompresja na każdym cylindrze ok.16bar -robiony test na uszczelke glowicy (płyn sie nie zabarwił, czyli niby ok.) -nie dymi -nie ma masła pod korkiem...
Zapowietrzony moim zdaniem, sam na to wskazujesz. Piszesz że po odkręceniu nic nie idzie, a ma płyn się wylewać, a jak stwierdziłeś że termostat się otwiera? skoro niby zepsuty? A nadmuch ciepły w środku? dobrze odpowietrzyć. Odkręć odpowietrznik , a tam gdzie wlew postaraj się zrobić trochę ciśnienia, dmuchnij albo co, jak odpowietrznik jest drożny...
Mam dwie takie Astry. Obie 2008. Jedna 90 tys. km. Druga 190 tys. km. Olej zawsze najtańszy 5W-30 z Dexos2 (w praktyce GM albo Lotos), co roku, niezależnie od przebiegu) żadnych płukanek, ale że po gwarancji wymieniam sam, to stary sobie ścieka godzinę, a nie minutę. Nie mam aktualnie potrzeby rwać pokryw, ale przez wlew wałki wyglądają jednak lepiej....
wyczyściłem korek od wlewu zbiorniczka bo był zapchany jakimś syfem i pomogło. Teraz jeszcze muszę przepłukać chłodnice i problem rozwiązany. dziękuje za pomoc
Witam chciałbym aby mi ktoś dokładnie wytłumaczył jak odpowietrzyć układ chłodzenia z nagrzewnica- w książce wyczytałem że musze odkręcić korek wlewu płynu na chłodnicy i odpalić silnik i pozostawić go na wolnych obrotach aż osiągnie normalna temperaturę. Tak tez robiłem ale mi się płyn w chłodnicy tak podnosi ze aż się wylewa. W tej samej książce jest...
mobacz czy masz maz jak majonez pod korkiem wlewu oleju
Cześć, w silniku 2,5 DCi G9U 754 rocznik 2005 ucieka mi płyn chłodnicy i do tego jest masło pod korkiem wlewu oleju. Zbiorniczek wyrównawczy czysty, ciśnienia w układzie nie ma, silnik nie dymi. Ostatnio odpowietrzyłem układ, zalałem płyn na maxa i tak samochód stał tydzień i nic nie ubyło, potem przejechałem 20km a w zbiorniczku pusto. Gdzie poza UPG...
Witam posiadam bmw 525tds na pierwszy rzut oka wszystko jest ok prz jezdzie do 2000 obrotów/ min. natomiast jesli jest przynajmniej przez minute ponad 4000 obrotów /min. wtedy przez górne rurke przy korku wlewu płynu do chłodnicy nastepuje wyciek gorącego płynu (średnio dolewam co tydzień 2 litry płynu do chłodnicy) czy to jest przez jakiś czujnik?...
Cześć. Mam problem z moim cieniaskiem. Mam w zwyczaju co tydzień sprawdzać płyny w aucie i ostatnio zauważyłam, że nie ma płynu chłodniczego... Płynu dolałam, w zbiorniczku nie było nic, ale weszło może jakieś niecałe 0.5 L. Płyn nadal gdzieś znika. Sprawdzałam węże i na żadnym łączeniu nie ma zapoceń. Chłodnica także sucha. W zbiorniczku wyrównawczym...
Witam ponownie, silnik jak każdy inny także poradzicie sobie. Z opisu tego co nastąpiło wydaje mi się, że na pewno coś strzeliło bo skąd olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym, metaliczne stukanie zsynchronizowane z obrotami, w końcu wyciek płynu i dymienie? można by sprawdzić chłodnice oleju tylko (nie jestem pewny czy ten silnik to ma)to by tłumaczyło...
Zrobione tak, przód lekko pod górkę, ogrzewanie włączone, silnik odpalony. Zapowietrzony był jak nic, bo temperatura zaczęła szybko rosnąć a nagrzewnica i chłodnica zimne. Przy zgaszonym silniku upuszczone powietrze odpowietrznikiem (sporo było). Zassało trochę płynu ze zbiornika, dolewka (przy odkręconym odpowietrzniku), zakręcenie wlewu i odpowietrznika,...
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
Jeżeli płyn wylewa się z chłodnicy po odkręceniu korka wlewu przy odpalonym silniku to może to świadczyć o tym że to właśnie wina uszczelki pod głowicą? czy po prostu pompa wody tak robi A jak w domu odkręcisz kran od gorącej wody to leci tam coś(woda)? Przecież logiczne jest, że pompa wody wytwarza ciśnienie więc płyn krąży w układzie chłodzącym....
Meritum. Trzeba stwierdzić czy podczas nagrzania silnika, chłodnica jest w stanie odebrać ciepło. Równo dobrze możesz stanąc na parkingu i trzymac 3500obr/m. Pracujący wentylator powinien schłodzić układ, wtedy się dowiemy czy chłodnica sprawna. Może być tak że pompa wody nie przenosi mocy na wirnik przy większych obrotach bo wirnik sie ślizga na ośce....
wymieniłem ten termostat ustawiony jest na 87 C. raczej nic to nie pomogło przejechałem 10 km. przy dzisiejszej temperaturze otoczenia 21 C. i też włączył się wentylator nie wiem czy źle odpowietrzyłem robiłem to według instrukcji tzn. nalewając płyn odkręciłem odpowietrzniki na wężach idących do nagrzewnicy i na chłodnicy nalałem płyn aż się przelało...
Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia może być związane z nieszczelnością układu chłodzenia np. uszkodzony wąż, przecieki na połączeniach, uszkodzona chłodnica lub nagrzewnica. Może też być uszkodzony korek wlewu płynu chłodniczego, którego zadaniem jest utrzymywanie określonego ciśnienia w układzie. Może też być pęknięty zbiorniczek płynu. Ale równie...
dzięki za szybką pomoc , czyli chłodnica oleju kpl . do wymiany najlepiej bo vw 2012rok / stary ale jary ;) Dodano po 7 ....przebieg 245tys Dodano po 2 dodaje zdjęcie wycieku https://obrazki.elektroda.pl/2227653100_... Dodano po 3 https://obrazki.elektroda.pl/2617461500_... https://obrazki.elektroda.pl/7569213700_...
Panowie, próbujecie doradzić kobiecie... Najbliżej prawdy jest chyba Pan SmokE, ale jak tu przekonać niewiastę... :) Może tak; Możliwe jest, że wysiadła też pompa wodna, odkręć korek zbiorniczka, na letnim, nie gorącym płynie! Uruchom silnik i przyjrzyj się czy wyraźnie widać przepływ płynu, jeśli tak to pompa "raczej" dobra. A jak masz sprawdzić głowicę...
Z korka zawsze będzie trochę dmuchać, tak samo czuć benzyną - w końcu silnik na niej pracuje. Pocić też się będzie - w Oplu to norma. Wymień orin aparatu zapłonowego, powinno mniej kapać. A ubytek płynu chłodniczego w 15 letnim aucie - gdzieś powoli kapie, chłodnica, połączenia przewodów, pompa wodna - wszystko może być podejrzane. Ogólnie nie ma się...
Cześć wszystkim Opel Tigra 1.4 90km Ubywa mi płyn i nie wiem gdzie. Węże suche i cale, plam nie ma nigdzie na ziemii również, w okolicy pompy też sucho, nagrzewnica raczej ok (pod dywanikami sucho itd), chłodnica też dobra.. Gdzie to może lecieć? Leci sporo co traske dolewka. Jechałem godzinę temu wlalem ponad połowę zbiorniczka zrobiłem raptem 18km...
Wszystko, co się wsypuje, lub wlewa do płynu nie jezt zbyt dobre. Natomiast sprawdają się "zewnętrzne" metody, lutowanie i zaklejanie. Lutowanie, oczywiście nie do aluminiowych chłodnic. Tu sprawdzi się zaklejenie, np. "Poxiliną". Jest bardzo trwała i ma dobrą przyczepność. Służy do naprawy pękniętych rur wodociągowych i kanalizacyjnych. "Poxiliną"...
Posiadam auto AudiA4 Avant (8ED, B7) / 2.0 TDI 16V - 140 KM, jestem świeżo po wymianie głowicy, zaworów, uszczelki pod głowicą, cała naprawa kosztowała około 6000zł. Przejechałem autem około 200km, następnie auto stało pod blokiem 3 dni. Dzisiaj odpaliłem samochód, a na desce rozdzielczej pojawił się komunikat związany z chłodnicą, po sprawdzeniu poziomu...
Witam! Czy ktoś dysponuje wartościami rezystancji czujnika temperatury cieczy na zegary? Mam problem, bo wskazówka szaleje między 96 a 100 stopni. Z tego względu wymieniłem czujnik, termostat, przeczyściłem układ, chłodnicę, ale bez zmian (wcześniej czujnik był Beru, teraz FAE). Termometr przyłożony do chłodnicy przy wlewie gorącego płynu pokazuje 88-90...
Fabia 2 z silnikiem 1,4 BXW, stała półtora roku, po uruchomieniu silnika normalnie jeździła, jednak po miesiącu zaczął być wyczuwalny zapach płynu chłodzącego silnik, sprawdziłem pod maską, nie było przepływu przez chłodnicę, górna rura bardzo gorąca do kolanka przy chłodnicy a chłodnica zimna. Podjechałem do warsztatu, pan stwierdził, że termostat...
Jeśli to uszczelka głowicy, to po uruchomieniu silnika przy zakręconym korku wlewu płynu powinny twardnieć przewody elastyczne w układzie chłodzenia (rośnie ciśnienie), po odkręceniu korka naturalnie ciśnienie maleje, ale płyn jest gwałtownie wyrzucany. Przy takich objawach nie odjeżdżaj zbyt daleko od domu bo może dojść do uszkodzenia któregoś z elementów...
Może że chłodnica jest zatkana. Sprawdziłbym z jakimi oporami woda przepływa przez nią. Jeżeli uszkodzona była by uszczelka pod głowicą to płyn chłodzący powinien być widoczny w oleju, jak się odkręci korek wlewu oleju to powinno być widać plamy. Dużo ubywa tego płynu?
zauważyłem że woda popuszcza się po przez wężyk który wychodzi koło korka wlewu Przypuszczam, że ten wężyk to przelew ze zbiornika wyrównawczego (nie znam tego samochodu). Jeżeli tak, to proponuję włożenie jego końca (po ewentualnym przedłużeniu) do byle jakiej butelki (może być plastikowa) prawie do samego dna. Płyn zamiast pozostawać na drodze, znajdzie...
Moim zdaniem zapowietrzona nagrzewnica. Jak koś wspomniał wyżej trzeba odpowietrzyć odkręcając taką jakby plastikową śrubkę nawężu w okolicy podszybia. Choć pierwszej kolejności to dolał bym płynu chłodzącego, odpowietrzając wszystko od samego dołu, chłodnicę (może być taka plastikowa śrubka po przeciwnej stronie od kurka wlewu, może być również na...
Witam proszę o pilną pomoc..Wymieniłem chłodnice wody na nową, odkręciłem odpowietrzniki i zalałem płyn przez żaden z nich nic nie wyleciało a płyn zalany do maximum ponieważ wskażnik wyszedł do samej góry..odpaliłem silnik i sobie chodzi i PŁYN nie spada a chłodniczka spalin robi się gorąca a w termostacie EGR 0 płynu PROSZĘ o pomoc ponieważ nie chce...
Witam W samochodach tez raczej są chłodnice wykonane z aluminium i miedzi lub podobnych metali nieżelaznych. Można zalać koncentratem, który nie powoduje rozpuszczania uszczelek . Po prostu wlać, nagrzać, wylać i tak aż do uzyskania czystego płynu. Potem można zalać wodą destylowaną; jest tania i trochę koncentratu. Dlatego trochę, bo układ chłodzenia...
Jak staniesz przed samochodem to będziesz mial go po prawej stronie pod korkiem wlewu płynu tak na polowie wysokosci chłodnicy, to to gdzie idzie wiązka przewodów.
Witam. Pisze w imieniu ojca. Jako że posiada wyżej wymieniony samochód ma mały problem. Auto stało kilka dni na tych ostatnich mrozach. Dziś chciał się przejechać żeby auto rozgrzać a tu coś dziwnego. Auto pali od strzała ale gdy chwile pochodziło płyn do chłodnicy podskoczył do samego korka i gdy auto chwile pochodziło zaczęło parować (biała para)...
Witam, posiadam poloneza j/w z 1999r, przebieg 80000 km. Wszystko z nim do pewnego czasu było ok, lecz któregoś pięknego dnia temperatura płynu chłodzącego zaczęła przekraczać 90°C, podczas jazdy praktycznie cały czas chodzi wentylator, dopiero chwilowa jazda na luzie pozwala schłodzić płyn do ok 92°C i wentylator się wyłącza. W samochodzie została...
Witam wszystkich, od wczoraj mam problem ponieważ temperatura w mojej Corsie B (kod silnika X14SZ) dochodzi a nawet przekracza 100 stopni. Zauważyłem że nie włącza się wiatrak w chłodnicy (zazwyczaj załączał się przy 95 stopniach). - Płyn chłodniczy jest, ubywa go tylko troszkę. - Nie ma oczek oleju w płynie / na bagnecie czysty olej. - Pod korkiem...
Mało precyzyjny opis - zasilanie tylko benzyną czy też gaz ? Czy wskaźnik temperatury jest normalnie ? Czy nie puchną tłoki ? Kiedy został wymieniony płyn chłodzący oraz w jakim stanie jest chłodnica - jak często włącza się wentylator ? Czy po rozgrzaniu silnika na postoju do temperatury kiedy gaśnie powoduje takie same objawy jak jedziesz ? Czy po...
Niekoniecznie od razu uszczelka pod głowicą! Sprawdź chłodnicę i wszystkie węże czy nie ma gdzieś wycieku! Gdyby to była uszczelka to miałbyś ślady wody w oleju, nalot na korku wlewu oleju, płym chłodniczy chodzl by góra-dół. Więc sprawdź to co powyżej!
Witam. Na początek opiszę problem od początku, bowiem nieraz szczegóły są najważniejsze :) Jadąc z pracy zrobiłem pierwsze 5 km i zawróciłem na budowę bo zapomniałem czegoś wziąć, zrobiłem drugie 5 km (jazda w ten czas nie była za bardzo dynamiczna na tym odcinku 10 km, ograniczenia 30-50), wróciłem i zostawiłem odpalony silnik. Gdy wracałem po chwili...
Dziękuję za odpowiedź. Tak myślę, ale chyba to nie przejdzie, gdyż przelew chłodnicy (tuż pod korkiem wlewu plynu) otwiera się tylko w chwili wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia. Inaczej, odszczelnia się dół korka na sprężynie celem przelania płynu do zbiorniczka. Tutaj nie ma typowego zbiornika wyrównawczego. Najwyższym punktem jest wlew w chłodnicy.
Tak,ale to akurat nie jest trudne. W zbiorniku z płynem nie masz podejrzanych zanieczyszczeń? Analogicznie pod korkiem wlewu oleju?
Witam. Niedawno kupiłem Audi A4 2.8 Quattro 95r Problem polega na tym że samochód po 2-3km drogi łapie już temp wody 90C. Kupiony samochód zalany był wodą, zalałem płynem odpowietrzyłem go następującym sposobem ( rozgrzanie do 90C odkręcenie korka wlewu płynu do chłodnicy właczenie nawiewów na szybę) temp po minucie od 90 dochodzi do 110C i płyn wylewa....
Auto to Renault Trafic z roku 2016 roku z AdBlue, silnik 1,6 DCI MOC: 140 KM, przebieg 100% autentyczny 132 000 km- jestem pierwszym właścicielem auta. Problem polega na tym, że ubywa płynu chodzącego ok 200 ml na 100 km i przedostaje się on do oleju silnikowego- obecność dużych ilości "masła" w przewodzie odmy silnika foto poniżej, oraz dosyć mocne...
Witam, Mam problem z moim Polo. Od jakiegoś czasu silnik ma nierówne obroty (dławi się). Przy odpaleniu jest wszystko w porządku, po ssaniu (tj. jakoś po 15 sekundach) zaczyna się dławić. Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz po odkręceniu korka ukazał się brud w postaci jakby piasku (kolor płynu jest różowiutki) oraz pojawia...
W UNO w chłodnicy obok głównego wlewu płynu jest taki wkręcany koreczek-ma nawet takie zabezpieczenie ,które można zdjąć i wtedy go odkręcić.Pójdę i spróbuję tak jak radzisz .Odezwę się póżniej.
Witam serdecznie, Ściągnąłem samochód z Niemiec, wracając do polski zero problemów, po powrocie rozsadziło mi chłodnicę i pod autem była kałuża. Mechanik założył nową chłodnicę i uznał (ponieważ te wewnętrzne węże były spuchnięte), że idzie ciśnienie z głowicy. Zrobili test Co2 i kolor zmienił płyn. Dodam, że nie ma innych objawów uszkodzonej uszczelki...
Witam przejechałem uniakiem około 50 km i znow słysze bulgotanie z kratek moze to tak ma byc ????? Bulgot oznacza zapowietrzony układ nagrzewnicy. Trzeba odpowietrzyć. 1. Przede wszystkim,sprawdzamy poziom płynu i UZUPEŁNIAMY tylko na zimnym silniku, przy gopracym sprawdzanie nie jest miarodajne (przy okazji może płyn uciec i poparzyć rękę). Korek...
Nie wiem jak to jest w polonezach caro, atu czy plus, ale nie rozumiem to jak może cieknąć korek ze zbiornika wyrównawczego. Kolego gimak Polonez 1.4 silnik Rover jak i Polonezy na wtryskach miały układ zamkniety już. Chłodnice bez korka wlewu i zbiorniczki wyrównawcze zakręcone na amen. Co do korka podmień na nowy koszt parę zł i obserwuj co się dzieje...
Cześć! Przypadkowo trafiłem na tę stronę, miałem skodę 105 i twierdzę że żadnym innym samochodem nie jeździ mi się tak dobrze (oczywiście trzeba nim poćwiczyć zachowanie na śliskim). Czasami musiałem rozpalić silnik zimą tylko "na pych"(wtedy odkręcałem szybę żeby trochę ostygnąć). Z ogrzewaniem nie miałem problemów, auto stało pod chmurką, ale wprowadziłem...
Jak ci wypływa płyn ze zbiorniczka po przez korek to zakładam ,że to będzie uszczelka pod głowicą ale trzeba sprawdzić korek czy dobrze trzyma. 1 Jak jest mocno uszkodzona uszczelka pod głowicą to zazwyczaj jak silnik jest rozgrzany do temperatury pracy to na wolnych obrotach powinien płyn już wyciekać a gdy odkręcisz korek to płyn zacznie wylatywać...
W tym ciągniku nie ma nagrzewnicy, chłodnica jest wyżej, a w jej górnej części i tak cały czas jest pewna ilość powietrza. Tak więc odpowietrzanie można śmiało pominąć. I nie mówię tego z teorii tylko z praktyki. Ja opieram sie na wyłącznie praktyce , i nie przepisuję z innych forum,Jak już tu sugerował, znany mi i widzę tobie jeden taki.. Ogrzewanie...
W chłodnicy obok głównego wlewu płynu jest taki wkręcany koreczek. Trzeba odpalić i odkrecić powoli srubke az poleci plyn bez powietrza . A co do płynu proponowałbym go wymienić, powinno się wymieniać płyn co 2 lata lu 40 tyś km
mogłoby tak być, bo płyny sa w normie, a jak odkrece wlew oleju to słychac jakies przedmuchy
Witam. To dymienie to zapewne para z płynu chłodniczego, który wydobwa się gdzieś z ukladu i pada na gorący silnik.Musisz znaleźć ten przeciek i go zlikwidować,a wtedy dolać płynu i odpowietrzyć układ poprzez odkręcenie korka wlewu płynu i ściskanie ręką dolnego węża od chłodnicy aż przestanie w zbiorniku bulgotać.Później włącz silnik i niech sobie...
... z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? . Znam taki przypadek (tyle że traktor) i skończył się właśnie pęknięciem bloku. Jeśli ubywa wody w układzie chłodzenia to obstawiam...
witam! potrzebuje pomocy,ponieważ wlałem wodę do chłodnicy i mróz złapał:(rozmroziłem to wszystko i nalałem wody,i to chyba był błąd;/odpaliłem go i woda zaraz uciekła gdzieś do środka,wiec dolewałem żeby był stan...i wywaliło mi tą wodę z olejem korkiem od wlewu oleju.:( co teraz musze zrobić?? czy silnik do wymiany???proszę o pomoc. Witam Patrz,...
A w tym miejscu z 25 sekundy Twojego filmu przy opasce masz napewno sucho? Suchutko. Kup pompe pasek napinacz i będzie ok Pompa weszła nowa i po wycieku. Świetnie, bo lało się z tej pompy niemiłosiernie. Jednak podejrzewam, że to nie koniec napraw. :D Mam jeszcze kilka pytań do was na koniec. 1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do...
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Małe Fiaty (CC,SC) wlew płynu do spryskiwaczy - konieczny lejek z przedłużką 20 cm. Dorzucam do koszyczka k..Fiatów - Doblo (I) - taki sam patent - małej średnicy wlew i to umieszczony koło dużego wlewu zbiorniczka wspomagania... Ciekawe jak często serwisy czyszczą ten układ z płynu? - Ducato - też maleńki wlew umieszczony w niedostępnym narożniku...
Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach.Przy dużym przedmuchu powinna być widoczna różnica na manometrze.Na ściankach chłodnicy i korku wlewu powinna osadzać się czarna maź.Na płynie widoczne ciemne smugi.Proszę to sprawdzić.
Witam Mam taki problem z moim golfem (golf II 1.6 TD 1991r) odpala raz dobrze raz źle. Opiszę co mam na myśli, przykład ostatni pojechałem na miasto musiałem parę razy go zgasić i zapalić jak to bywa na mieście (podkreślę że przeważnie odpalał po około 2,3 sekundach kręcenia dla przykładu mam drugiego golfa z 86 taki sam jak ten tylko zwykły diesel...
Witam. Posiadam samochód Peugeot 308 1,6 VTI 120KM rok 2008. Poszukuję porady znalezienia przyczyny poniższych objawów. Po odpaleniu samochodu (zauważalne na zimnym silniku szczególnie w temperaturach na zewnątrz bliskim 0°C. Samochód rozpoczynając pracę na obrotach ok 1000RPM 1) Pojawia się lekkie falowanie obrotów. Dziś był to jednorazowy skok o 100RPM...
Panowie termostat jest nowy zalozony, wiec na stowe jest sprawny... Plynu nie brakuje na stowe - w zbiorniku... A weze - hmm podczas odpowietrzania jest zgnialalem ale nic sie nie dzialo... w odpowietrzniku na chlodnicy jak i tego przy nagrzewnicy. Objawy takie same jak przed wymiana termostatu - czyli chlodnica i weze zimne - nawiew rozniez zimny ,...
Witam! U mnie w pasacie 1.9TDI 130km 2001 290 tyś km są następujące objawy: - Jakieś 4 m-ce temu zaczęło ubywać płynu w układzie chłodzenia. - Lato wiec dolewałem wody, ubytek zazwyczaj około 1 litra na 400km. - Komunikat o niskim stanie wody zazwyczaj pojawia się na drugi dzień po odpaleniu rano po dłuższej jeździe poprzedniego dnia. - Węże twarde,...
Witam serdecznie mam problem odnośnie mojego auta. Samochód mój posiadał chłodnicę z dwoma grubymi krućcami od dużego obiegu płynu, oraz korkiem wlewowym, który przy wzroście ciśnienia bocznym wężem wywalał wodę na zewnątrz. Niestety chłodnica się utleniła, zaczęła ciec i nie mogąc dostać w Polsce identycznej, kupiłem chłodnicę większą od 7.3 diesla,...
Witam wszystkich. Jakiś dłuższy czas temu zakupiłem samochód z tytułu, był to samochód w rozsypce ale udało mi się go poskładać i poprawnie przeszedł przegląd techniczny. Jednak zamiast zbiorniczka wyrównawczego była "zainstalowana"/wsadzona butelka do której lał się płyn chłodzący. Zakupiłem zbiorniczek wyrównawczy gdyż temperatura nie trzymała się...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Hej, to normalne przy takim użytkowaniu auta że skrapla Ci się woda i robią " gluty w oleju", rozgrzewaj porządnie silnik to twoje problemy znikną , ważne że nie ubywa Ci płynu w chłodnicy .
Poluzuj korek wlewu płynu chłodniczego , zapal silnik , zdejmij korek , popatrz czy w srodku w chłodnicy pojawiaja sie pecherzyki powietrza , jezeli zwiekszysz obroty delikatnie ma pojawiac sie ich wiecej , w ten sposob stwierdzisz czy wydmuchana jest uszczelka pod głowica. Mozna popatrzec tez czy olej nie robi sie biały jak mydło , ale to gdy juz zdrowo...
Witam Mam problem s silnikiem J20A w Suzuki Grand Vitarze. Samochód z 2005roku. Budowa prosta jak w dużym fiacie a jednak. Pewnego czerwcowego dnia zagotował płyn chłodniczy przy wolnej jeździe polną drogą. Sprawdzenie termostatu, wiskozy, chłodnicy oraz pompy wody nie ustaliło przyczyny. Po rozmowie z mechanikiem profilaktycznie zmieniłem termostat...
Tak jak w temacie, mam kłopot z odpowietrzeniem układu po wymianie chłodnicy, znalazłem 3 zawory, stojąc przed samochodem: na lewej górnej części chłodnicy, drugi na wężu pod filtrem powietrza i trzeci na wężu na prawo od tego drugiego. Próbowałem odkręcać zawory w różnej kolejności, pojedyńczo, razem, brak rezultatów, z zaworów na chłodnicy i tego...
Witam! Może na początku "postu" :) opisze mój samochód a więc: Polo coupe 86C. Rok produkcji 1993, numer silnika AAU, pojemność 1053, moc 45 PS, Mono-Motronic Gdy dzisiaj jechałem samochodem brakowało mu mocy w zakresie do 3000 obrotów na minute, a dosłownie samochód nawet nie chciał ruszyć a na wyższych biegach wogule nie było żadnej dynamiki tak jakbym...
U nas też nic wcześniej nie wskazywało na ten problem. Po prostu zaczął się grzać. Przebieg chyba coś około 850 tyś km. Chłodnicę NT wystarczy wypiąć przewody wlewasz płyn od góry i patrzysz jak szybko leci tzn. u nas była tak mocno zapchana że po prostu woda stała i nawet przez nią płyn nie przelatywał. Głównej chłodnicy (WT) za bardzo tak nie sprawdzisz....
jeszcze zapomniałeś o bloku jest korek na kluczyk 11 obok rurki wlewu oleju /jakby ktoś nie wiedział/
Można wykonać test za pomocą przyrządu LT200.2 . "Sprawdzenie wykonujemy łącząc urządzenie napełnione płynem reakcyjnym z układem chłodzenia samochodu (przez wlew do chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego). Do podłączenia wykorzystujemy odpowiednie dla danego modelu adaptery lub zestaw stożków gumowych. Następnie uruchamiamy silnik i obserwujemy zachowanie...
płyn chłodnica mazda laguna płyn chłodnica gotowanie płyn chłodnica
siemens gigaset zasilacz klimatyzacja przekaźnik oświetlenie kurnika
fotovoltaika schemat instalacji nożyce gilotynowe
Kod błędu FR 3402 w Mercedes Axor - diagnostyka i przyczyny Odpowiedniki tranzystora BD649: BDX53C, TIP142, BDW93C, 2SD1047