Filtr paliwa zmieniony? Korka od wlewu paliwa czasem nie zassało?
Zobacz czy jak się zapowietrzy zbiornik to czy po odkręceniu korka wlewu paliwa nie słychać charakterystycznego odgłosu zassania powietrza
Problem się rozwiązał po ostatnim tankowaniu gdyż w baku wytworzyło sie podciśnienie i jak otwarłem korek wlewu paliwa to zassało powietrze i teraz pali jak marzenie ;)
Na odpalonym silniku po prostu odkręciłem korek wlewu oleju, nie był zassany, to raz, a dwa- silnikowi to nie przeszkadzało. W dodatku nic nie syczy i węże są w porządku wszystkie.
Tak, zdarza się. To się wiąże z zapchanym filtrem węglowym, a to przeważnie jest następstwem niedziałającego zaworka EVAP. Więcej na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Dodam że to dotyczy tylko benzyniaków. Diesle mają po prostu nieszczelny korek wlewu.
Moim zdaniem nie ma co grzebac w baku, no chyba że po paru przejechanych kilometrach i odkręceniu korka wlewu słychać że zassało powietrze do baku. Jeżeli tylko masz wode w gaźniku to kup rure do kolektora i łapak ciepłego powietrza, w ten sposób para znad kolektora nie będzie sie skraplać i mieszać z benzyną.
Układ EVAP odpowietrza zbiornik, nie korek. Silnik zasysa opary paliwa, bo na "świeże powietrze" nie wolno ich już wypuszczać, choć widziałem, że tym się ratowali, więc odkręć, poluzuj sobie korek wlewu, bo skrajne przypadki, to zassanie i zgniecenie zbiornika podciśnieniem z silnika, a masz coś nie tak, skoro leci nie to, co powinno.
Wcześniej przy tankowaniu benzyny zauważyłem że jest odkręcaniu wlewu paliwa słychać było jakby zassanie powietrza lub wybuch. Na angielskim forum czytałem że to może być przyczyną złej pracy wtrysków bo ciśnienie jest nieodpowiednie no nie ma odpowietrzenia baku ?
OK, sprawdze też i to, bo naprawde nie mam już pomysłu, czyli jak odkręce korek wlewu paliwa to powinno aż zassać, hmmmm zobaczymy - dzięki
Co prawda z Twojego opisu nikt Ci tego zdalnie nie zdiagnozuje, ale spróbuj odpalić z odkręconym korkiem wlewu paliwa. Miałem kiedyś przypadek, nota bene w takiej samej astrze, gdzie rozpadł się pochłaniacz par paliwa i dosłownie zassało zbiornik przez brak odpowietrzenia. Kolega walczył z tym samochodem kilka dni, a nie spojrzał z kanału na zbiornik,...
Jest jeszcze możliwa kolejna przyczyna. Brak odpowietrzenia zbiornika paliwa. Jak zacznie dławić się silnik, to odkręć korek wlewu paliwa. Jeżeli będzie słychać charakterystyczne zassanie powietrza to będzie to. Pozdrawiam Darek.
Popuść korek wlewu paliwa i powiedz co się wtedy dzieje.
Mam taki problem. Od pewnego czasu po zalaniu benzyny z innego miejsca samochod zaczal inaczej chodzi. Na wolnych obrotach dosc czesto zacina sie ( nie reaguje na dodanie gazu) do momentu az cos stuknie w samochodzie (nie z rury) i wtedy zaczyna normalnie jechac. Kable WN i swiece sa nowe wiec wykluczam. Podejrzewam filtr paliwa lub cos z pompka, tylko...
Pisz zrozumiale. Jaka pompka ?Gruszka ? Jak zassana to syf w zbiorniku, brak odpowietrzenia zbiornika ,zapchane przewody. Odkręć korek wlewu i sprawdź czy "syknie" podciśnienie.
Do odpowietrzania zbiornika służy system evap (zasobnik z węglem aktywnym) i zawór (elektryczny lub podciśnieniowy) umożliwiający zassanie oparów paliwa przez silnik
Pokrywa zaworów z uszczelką i śrubami jest nowa (oryginał), gdyż ciekło. Sprawdzałem, czy zawór odmy nie przepuszcza na biegu jałowym (hałas, ssanie z otworu, itp.), ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Można to jakoś inaczej przetestować? Otworzyć delikatnie korek wlewu oleju przy pracującym silniku - nie powinno być znacznego nadciśnienia ani podciśnienia...
Wówczas gdy zgaśnie ci silnik podejdź do korka wlewu paliwa i spróbuj go otworzyć. Otwórz go w ten sposób byś mógł usłyszeć ewentualne zassanie powietrza w momencie otwierania korka. Jest to znak, że zatkany jest odpowietrznik w zbiorniku. Dla pewności, że jest to przyczyną gaśnięcia silnika uruchom z otwartym wlewem paliwa i po kilku minutach spokojnej...
Mam taką metodę: jak silnik po naprawie nie chce zassać oleju, to dmucham delikatnie kompresorem przez rurkę bagnetu. Oczywiście pierwsze kręcenie bez kompresji (wykręcone świece), warto odkręcić korek wlewu oleju i obserwować (nie w każdym silniku się da) czy olej pojawił się na wałku rozrządu
Chaotycznie to opisałeś.Z baku wychodzą dwie rurki + wlew.Jedna to przelew z gaźnika (powrót) druga to zasilanie gaźnika.Zeby sprawdzić co jest nie tak proponuje najpierw spróbować zassać rurką zasilającą benzynę.Jeśli pojawi się w rurce to OK jeśli nie to albo masz ją dziurawą/zagniecioną itp ,albo nie masz paliwa:p.Dmuchając we wlew bo tak zrozumiałem...
Spróbuj Wymienić filtr paliwa może Ci to pomóc. Przeprowadz jeszcze jedną próbę , jak maluszek zacznie szarpać zatrzymaj go i otwórz korek wlewu paliwa - jeżeli zassie powietrze po otwarciu to masz przyczynę .BRAK ODPOWIETRZANIA ZBIORNIKA
Jeśli po odkręceniu (a dokładniej: w chwili odkręcania) korka wlewu paliwa, nie słychać charakterystycznego zassania powietrza - odpowietrzenie baku jest O.K. Dodatkowym objawem braku odpowietrzenia byłoby zatrzymanie się silnika po 3÷5 minut pracy. Tutaj przyczyną jest (może być) przepuszczanie do tyłu zaworka, szczególnie na wejściu paliwa w korpus...
Witam wszystkich serdecznie, Zwracam się do was z dużym problemem i liczę na pomoc. Mianowicie: Silnik 2.5 TDI, 96kW, AXD, t5 '03. Jakiś czas temu zaczęło delikatnie ubywać płynu chłodniczego. Po dolewce przejeżdzał około 100km i zmiana z MAX na MIN. Tydzień poszukiwania wycieku, NIC. Diagnoza mechanika, wydmuchana uszczelka pod głowicą (co jest rzeczą...
Witam najprawdopodobniej to korek od wlewu paliwa. Brak w zbiorniku podciśnienia i takie moga być tego efekty. Jak to rozumieć - czy jak otworzę korek to nie powinno byc żadnej reakcji czy powinno zassać powietrze? Który wariant jest ok?
Mam problem mianowicie zgasł i nie odpali nie podaje paliwa filtr wymieniony i przelany zewnętrzną pompką. Swiece grzeja błędów brak. Na podstawie mojej historii. Wszystko podejrzewałem, tylko nie to. Otóż po wyłączeniu silnika i odczekaniu, był problem z jego ponownym uruchomieniem. Okazało się, że w zbiorniku robiła się próżnia i pompa nie mogła...
Czy nie zapcha ani nie uszkodzi dymiarki? Nie powinien. Masz filtr w zbiorniku (na rurce zasysającej?) Niektóre firmy dają - ogranicza on możliwość zassania różnych śmieci jakie mogłyby się dostać do zbiornika podczas napełniania. Trzeba opróżniać płyn z dymiarki? Nigdy nie opróżniałem. Czasem stał z płynem przez pół roku i nic złego się nie działo....
Pomogło, ale nie w 100% - powiedzmy 95% nierównomiernego chodzenia wyeliminowane. (trzyma obroty, nie kopci. na dźwięk wydechu slychac jednak że nie chodzi jak kiedyś.) Faktycznie wężyk był odpięty ale schowany do tyłu i nie było go widać. Znalazłem jednak jeszcze wężyk, który widoczny jest na godzinie pierwszej patrząc na korek wlewy oleju (ta sama...
Jak już pisałem, wężyk nie ma filtra paliwa, a powinien być, więc najpewniej zatkany jest gaźnik albo złe odpowietrzanie zbiornika, ponieważ odkręcając korek wlewu paliwa, ucieka gaz i także przy odłączaniu wężyku od gaźnika zaczyna z niego lecieć paliwo. To tak wygląda, jakby gaźnik chciał zassać paliwo, ale nie ma przepływu, bo jakiś kanalik jest...
A jezeli slychac zassanie powietrza to przyjrzal bym sie regulatorom cisnienia oparow paliwa - jeden jest na baku (obok dekla pod tylnia kanapa) a drugi za nadkolem obok wlewu paliwa. Jeden odpowiada za nadcisnienie a drugi za podcisnienie oparow. Pozdrawiam
Wlewać cienkim strumieniem, powoli (Na szeroki strumień nie pozwoli zresztą wlew do konserwatora).Jeżeli istnieje taka możliwość, to najlepiej robić to z beczki ustawionej powyżej transformatora,wężem przez tzw zassanie. Przekrój węża ograniczy strumień, a skierowanie tego strumienia na ściankę konserwatora pozwoli na uzupełnienie ubytku bez ryzyka...
Najpierw luknij, czy nie zassało Ci zbiornika. Powodem takich sensacji często jest zatkane odpowietrzenie. Jeżeli zbiornik jest odkształcony, to opiera ścianką o pływak. Akurat w sedanie jest dosyć duża odległość od ścianek zbiornika do rury czujnika. Zbiornik musiałby być naprawdę "naleśnik" żeby uszkodzić czujnik. Oczywiście po drodze jeszcze wężyki...
Zrobione tak, przód lekko pod górkę, ogrzewanie włączone, silnik odpalony. Zapowietrzony był jak nic, bo temperatura zaczęła szybko rosnąć a nagrzewnica i chłodnica zimne. Przy zgaszonym silniku upuszczone powietrze odpowietrznikiem (sporo było). Zassało trochę płynu ze zbiornika, dolewka (przy odkręconym odpowietrzniku), zakręcenie wlewu i odpowietrznika,...
Sprawa wygląda następująco: bezpośrednio po przyśpieszeniu właczam na luz a obroty pozostaja za różnych zawyżonych wartościach (np. 1700, 1300 - nie ma reguły). Zawyżone obroty na biegu jałowym nie są tez regułą i są sporadyczne. Najbardziej mnie zadziwiło wczorajsze doświadczenie podczas przyśpieszenia najpierw stracił moc a póżniej zgasł. Zauważylem...
Z ustawieniami ciśnienia mogą być problemy , bo od początku pokrętło nie działało , miałem ustawione na 6 i tak cały czas było. Usterka powstała nagle. Może coś zassał bo widzę że plastikowa obudowa od filtra była pęknięta przy gwincie. Czy nie powinien nabić ile trzeba i zawór zwrotny blokować by powietrze nie wracało ? Sprawdzałem ten zaworek , i...
Możesz kolego to rozszerzyć, bo nie do końca rozumiem? :) Klucz należy przeszlifować, czy zamek? Oj,fakt,złapałeś mnie na "małym kłamstwie",miałem na myśli taką oto wkładkę: http://obrazki.elektroda.net/19_12598396... A Ford nie stosuje płaskich kluczy i tego typu wkładek,moje niedopatrzenie. Ford stosuje zapadki krążkowe,które się obracają wokół...
Odpowietrznik jest zamontowany na zbiorniku paliwa,po zdjeciu pokrywy bedzie go widać od góry nad korkiem wlewu paliwa(czarny okrągły)wcisnięty jest na zatrzask w zbiorniku paliwa.W tym przypadku gdy po rozłączeniu przewodu paliwowego wystąpiło ciśnienie nie wskazuje jeszcze ze jest on zablokowany czy uszkodzony,gdyby po zgasnięciu piły i odkreceniu...
BMW e46 m43b19 problem z zasysaniem przewodu odmy rozwiązany. Objawem było zasysanie węża odmy oraz nierówna praca silnika do tego stopnia, że po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy silnik gasł przy dojechaniu do świateł itp. Przewód zassany aż płaski, obroty na biegu jałowym od 400 do 900 i tak skakały. Problemem był sam zawór odmy, sprawny jeśli dmuchamy...
Pompa oleju jest w stanie (nie wiem czy wypchać ale) oddać olej bez zasysania nowej dawki z pewnością nie całego oleju ale ok 200 ml (szklanka) taka ilość może powoduje to iż stary olej miesza się z nowym dając na ''starcie po wymieszaniu'' brązowy olej. Większych bzdur już dawno nie czytałem. Coś takiego mógł napisać tylko młody teoretyk z głowa napchaną...
Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa. Takie rzeczy były tylko w systemach gaźnikowych. Jak chcesz to możesz w momencie gdy nie chce ci odpalić odkręcić korek wlewu paliwa. Ale już parę razy wymieniałem klientom zbiornik. Odpowietrzenie zbiornika jest w korku. Klientowi przeciekał korek więc włożył pod niego reklamówkę. Gdy pojechał...
Tak dolot byl myty za kazdym razem chociaz byl czysty przy ostatnich uszkodzeniach bo jak zlamalo walek dwukrotnie to byl zalany tylko ze teraz nie mialo skad zassac obcego ciala
Ciekawe czy jak odkręca korek nie robi mu czasem fuuuuuk z wlewu Jak by nie maił odpowietrzenia zbiornika to by mogło tak się dziać Słabe pojęcie tematu panowie! To auto nie ma bezpośredniego odpowietrzenia do atmosfery! Z uwagi na wymogi ekologiczne zamontowany jest układ pochłaniania oparów paliwa i całość odpowietrzania odbywa się do kolektora ssącego....
Do tylnego zbiornika wlewasz wodę z detergentem do prania. Do przedniego zbiornika wlewa się te 1,5 L wody, żeby zapewnić prawidłową pracę filtra wodnego chociaż przyznam, że w moim Wodniku do prania nie wlewało się wody z przodu. Zrób zdjęcia całego tego wkładu filtra, który umieszczasz w przednim zbiorniku bo były co najmniej 2 jak nie 3 rodzaje....
Tam niema żadnych pompowtrysków. To prosty silnik jak nasz "esiok" tylko miniaturowy Jest jedna sekcja pompy wtryskowej w bloku silnika i wtryskiwacz w głowicy Pompka sama nie zassie ropy, ale jeśli mówisz że zassałeś rurką od wtryskiwacza ropę z pompy to teraz już powinna tryskać ropa jak próbujesz go odpalać (ustaw na pełny gaz) jeśli nie tryska to...
witam, Problem jak w opisie. Dodam że turbo jest po regeneracji. Auto dymi na czarno przy gwałtownym ruszaniu lub mocnym wciśnięciu gazu. Wina odmy?(korek wlewu oleju jest mocno zassany na cieplym silniku). Czy jest jakiś sposób sprawdzenia odmy bez jej wyciągania? Czy problem jest gdzie indziej? Dodano po 5 Dodam ze auto ma wzmozony apetyt na olej...
Witam wszystkich Stałem sie posiadaczem autka jak w temacie bylem przez jakiś czas szczęśliwy ale na krótko ponieważ ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego Przeglądałem tematy z tym związane ale i tak mam jeszcze kilka pytań dodam jeszcze że autko jest z 1988r,silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa auto przez rok jest używane na krótkich...
Do kolegi Bunny82. To nie było wydostające się powietrze ze zbiornika lecz po odkręceniu korka paliwa do zbiornika zostało z powodu obecności znacznego poziomu podciśnienia panującego w zbiorniku zassane powietrze w ilości proporcjonalnej do wielkości podciśnienia i objętości przestrzeni zbiornika ponad lustrem paliwa. Tak czy inaczej nie działa Ci...
Witam od niedawna jestem posiadaczem seata toledo 2000 r. 19.tdi 110 hp . Ostatnio pojawił się problem z płynem chłodniczym co jakieś 2 tygodnie muszę uzupełniać jego stan. problem jest taki, że rano samochód odpala za 2 razem i zaświeca się kontrolka o braku płynu w układzie po 5 minutach kontrolka gaśnie i jest ok następnego dnia jest to samo lub...
W cinkusiu problem tez stanowia (w tych starszych) regulatory podcisnienia i nadcisnienia oparow paliwa. Sa dwa jeden duzy na gorze w baku :wypuszcza opary jezeli jast ich cisnienie za wysokie (najczesciej sie psuje) a drugi kolo korka wlewu (trzeba sie tam dostac dokrecajac nadkole) na wezyku mniejszy dzila w druga strone. To ze we filtrze jest mniej...
jak wymienicc olej w automatycznej skrzyni dfk audi z silnikiem afn Zależy jak olej będzie wyglądał po odkręceniu korka w misce. Najpierw rozgrzej silnik i skrzynię. Odkręć korek w misce skrzyni na pracującym silniku i lewarku biegów na P. Jak przeleje to znak, że skrzynia w ostatnim czasie nie pracowała na niskim poziomie oleju. Jak nie przeleje przy...
Tak tak, widziałeś na YT. Bo nie ma możliwości nagle pociągnięcia syfu. Kłania się budowa układu paliwowego. Kolego jeżeli Ty czerpiesz wiedzę tylko z YT to szacun. Panowie! Proszę nie kłócić się, to nie parlament ! ;) Na logikę (moją przynajmniej, jeśli ktoś nie jest kretynem, to nic nie wrzuca do baku, a wejście jest tylko jedno, chronione korkiem...
Co do odpowietrzania zbiornika : może być zatkany wężyk odpowietrzający. Ale najpierw sprawdź czy to to, jak silnik zgaśnie powoli odkręć korek wlewu paliwa i zobacz czy wyrażnie zasyczy powietrze (zbiornik zassie powietrze bo jest w nim podciśnienie). Jęsli przy odkręcaniu korka nie syczy to nie to (w zbiorniku nie ma podciśnienia). Pozdrawiam.
Odpowietrzysz na pracującym silniku, pobieranie paliwa jest umieszczone na powrocie, możesz też dolać do połowy zbiornika, wtedy powinno samo zaciągnąć. Nic nie odpowietrzy. Webasto ma swój osobny króciec na zespole czujnika paliwa. Króciec ma tak dobraną długość, że sięga znacznie powyżej dna - żeby Webasto nieopatrznie nie wypiło całego paliwa ze...
Zdejmij korek wlewu paliwa i zrob jazde probna. Mozesz miec zatkany odpowietrznik i pompa nie ma sily zassac paliwa ze zbiornika (uklad jest podcisnieniowy a pompa podajaca jest w pompie wtryskowej).
1. Zamykam zawory pod kotłem (lewy lub prawy lub oba – do ustalenia) zamykasz oba, by kocioł odciąć od instalacji. Rozpatruj c.o. jako zespół naczyń połączonych, czyli zamykasz jeden zawór to woda z układu będzie spływać drugim zaworem. Jak zamkniesz oba to spuścisz wodę tylko z kotła, a w instalacji ona pozostanie, więc potem uzupełniając dolewawsz...
Witam Mam problem s silnikiem J20A w Suzuki Grand Vitarze. Samochód z 2005roku. Budowa prosta jak w dużym fiacie a jednak. Pewnego czerwcowego dnia zagotował płyn chłodniczy przy wolnej jeździe polną drogą. Sprawdzenie termostatu, wiskozy, chłodnicy oraz pompy wody nie ustaliło przyczyny. Po rozmowie z mechanikiem profilaktycznie zmieniłem termostat...
Kolego ludacris , przedłuż ten wężyk do dna bańki do której zbierasz płyn. To co układ wypluł na gorąco powinien zassać z powrotem w miarę stygnięcia (t taki zbiornik wyrównawczy). Tak powinno być jak nie ma "dopływu" powietrza do układu. Kupiłem na dniach zbiorniczek wyrównawczy z Omegi 2.6 Dual Ram. Muszę dorobić do niego mocowanie przy kielichu,...
Szukam serwisówki zmywarki Whirlpool WP 122 . Zmywarka wyświetla błąd F8 E1 . Po nalaniu wody ( wlewam na filtr siatkowy 1-2 litry ) i włączeniu programu zmywarka wypompowuje wodę ( dość długo, na ucho dłużej, niż gdy działała ), ale póżniej nie pobiera wody, wyłącza się. (...) Po zdjęciu filtra dennego i wyjęciu filtra siatkowego przeczyściłem z zewnątrz...
Zbiorniczek ma jedno wejście-wyjście na przewód i wlew z korkiem i przeciętą uszczelką . Wzrost ciśnienia wypycha płyn do zbiorniczka a jak ciśnienie spadnie to tym samym przewodem zassie sobie do układu.
Dzień dobry. Sprawa dotyczy Opel Corsa C 1.0 rocznik 2004 silnik 3 tłoki, 12 zaworowy Z10XE Potrzebna jest pomoc w nakierowaniu jak dalej zdiagnozować. Zanim zapakuje go na lawetę a to kosztuje 100-200zł potrwa ok miesiąc zanim ktokolwiek w okolicy znajdzie na niego czas. Mam problem znaleźć mechanika 4 w okolicy wszyscy zawaleni robotą - samochód drugi,...
Witam Z góry przepraszam za niefachowość ale gdybym był fachowcem to bym naprawił. MOŻE. Ale do brzegu: Mam już dość eksperymentowania. Zatankowałem 10L, razem w baku pewnie z 16L było, zrobiłem może 6km i nagle się zadławił podjeżdżając pod lekką górę. Od tamtej pory stoi i kwitnie pod oknami. Już 6 tygodni. Nie mam kiedy ale jak mam chwilę to grzebię....
Czy masz odpowiedni filtr paliwa ? Jak jest za duży to może się zacinać/zatykać na chwile ten zły filtr paliwa. Najlepiej jak kupić metalowy filtr paliwa. Jesli masz filtra w postaci wkładu pamiętaj ze musisz go zalać paliwem po zamontowaniu . I jakoś odpowietrzyć , jakaś pompko pewnie nie masz w audi ? https://www.youtube.com/watch?v=IcMvT5Ox... Odpowietrzanie...
model quada to loncin 150 silnik na zimnym nie chce zapalić, na ciepłym pali bezproblemowo. Silnik pracuje równo. Palił dobrze i jak brakło mi paliwa, to przestał palić na zimnym. Kręcę rozrusznikiem i tak jakby nie dostawał w ogóle paliwa (świeca sucha). Jak zaleję pod świecę benzyny, pali na strzała i pracuje normalnie Wstępna ocena dostępnych informacji...
W tym temacie umieszczę wszystkie informacje i zdjęcie związane z naprawa zbiornika AdBlue w samochodzie PEUGEOT BOXER III. Mam nadzieję, że komuś z kolegów ten materiał będzie pomocny przy podobnej naprawie. ========================================... Mega ważna uwaga przed przystąpieniem do naprawy...
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z pilarką husqvarna 345, a mianowicie gdy położe ją na prowadnicy i odkręce wlew paliwa to pracuje jak pszczułka, lecz gdy zakręce to po chwili gaśnie. Przeczyściłem kanał odpowietzający zbiornik paliwa, wymieniłem odpowietrzniki i nic ktoś powiedział, że trzeba wypalić inny otwór. oczywiście na na wyższych obrotach...
siłownik wlewu wlewu paliwa korek wlewu
gniazdo bypass moment dokręcania półosi sterownik lampek
norcool super singer regulatro obrotów
Rieju MRT 50 – lokalizacja przerywacza kierunkowskazów za reflektorem, dostęp serwisowy BMW E60 - Niedziałający prawy przedni i boczny kierunkowskaz