Czyli nauczka na przyszłość- tłumik musi mieć klapkę żeby nie nalało wody. Do rozebrania kolektor ssący z filtrem. Sprawdzić dziurkę w kolektorze wydechowym do spływu wody. Na tłoki dać oleju i obracać bez wtrysków. Założyć i odpowietrzyć wtryski.
Witam. Zauważyłem że ubyło mi płynu w chłodnicy, więc odrazu zabrałem się za sprawdzanie i okazało się że uszczelka pod głowicą. Na szczęście tylko przedostała się na cylinder. Zdemontowałem głowicę, sprawdziłem szczelność i wziąłem się za czyszczenie. Zdziwiło mnie jednak, że po demontażu kolektora ssącego wylała się z niego woda. Zacząłem obracać...
klingeryt Panowie, jeżeli już :))
Ofukaj zraszaczem do kwiatków wodom kolektor ssący na zapalonym silniku i słuchaj czy zmienia się jego praca uchem .
sprawdź czy z odmy nie dostaje się woda do kolektora ssącego.
Dawno tu nie zaglądałem. Moje solarki czekają na ocieplenie. Fajny pomysł inastalacji ze zbiornikiem drenażowym. Gdybym wcześnie to przeczytał już bym miał solarki na dachu. Dorzucę panowie swój patent na taką instalację, bo tu trzeba uprościć. Jeżeli się mylę czekam na krytykę. Mój pomysł polega na tym aby zastosować dwa zbiorniki drenażowe a pompka...
Znalazłem przyczyne usterki. Jest to czujnik temperatury wody w kolektorze ssącym na jednostkę zapłonową (ecs).Był uszkodzony.Wymieniłem i wszystko jest ok. A aparatu zapłonowego nie ma w tym silniku.Silnik jest jeszcze na gaźniku. Pozdrawiam
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
cordoba 2004 woda dostaje się kolektorem ssącym, silnik ją wciąga w czasie pracy. Silnika krokowego tutaj nie ma bo to jest 2,2 HDI. W benzynowym silniku jeżeli jest silnik krokowy to jest on bocznikiem kolektora ssącego.
Nie przeskoczył, u Ciebie jest inna usterka. Zobacz co traci, paliwo czy iskrę. Dodano po 1 Chyba, ze udało Ci się nalać wody do kolektora ssącego, wtedy sprawdź ceny silników na all...o!
siewcu przecierz nikt nie schładza turbiny i jesli cokolwiek sie schladza to intercooler przez co dostaje sie troche przyrostu mocy silnika. szczególnie w benzynowych. tak samo sosuje sie wtryski wody do kolektora ssącego przez co także jest lepsze spalanie paliwa i przyrost mocy silnika. ale do cywilnej jazdy to trzeba sie nauczyć jedynie uzytkowac...
to psikaj plakiem na pracującym silniku w około kolektora ssącego i przepustnicy, to wygląda na jakąś nieszczelność, zatkaj te wyjścia z przodu przepustnicy od tych pochłaniaczy par paliwa bo to niepotrzebne a może przepuszczać, możesz zatkać wężyk do serwa bo też może być nieszczelność, wymień wężyk od mapsensora, możesz wogóle podmienić mapsensor...
Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą). Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi. Ee, nie przesadzajmy tak od razu. Wątpię, aby tak poważna...
kolego pod kolektorem ssącym jest uszczelniacz ,kolektor jest chłodzony wodą i dostaje się nad tłok pozdrawiam
1. Termostat jeden mały znajduję się przy/w pompie wody pod kolektorem ssącym, stojąc z przodu auta i patrzysz z lewej strony pod kolektor ssący z pompy wody wystaje króciec (to jest termostat mały) i łączy się z przewodem mniej więcej średnicy 18-stki. Drugi termostat duży znajduje się z tyłu silnika (głowicy) nad łączeniem silnika ze skrzynią przykręcony...
Witam, Z meandrem w układzie otwartym teoretycznie nie było by problemu jeżeli woda stojąca w lekko pochylonych wygięciach nie dochodziłaby do połowy przekroju rurki. Bo wtedy nawet gdyby zamarzła to zwiększyła by swoją objętość a praktycznie to oznacza że podniosłaby się do góry i nie rozsadziła rurki. Zgadzam się i w związku z tym, im większa średnica...
Chciał bym kolegę poprawić bo jednak chłodnica spalin ma duże znaczenie na wodę w kolektorze ssącym, nie w oleju. Ponieważ spaliny które przez nią lecą trafiają wprost do ssącego a ów spaliny chłodzone są środkiem chłodniczym i były przypadki że w jakiś sposób się rozszczelniała przez co ze spalinami szła właśnie nasza nieszczęsna WODA. Spora części...
Czujnik temperatury wody do sprawdzenia .Jest w kolektorze ssącym patrząc od rozrządu z lewej strony.
Gaznik był ostatnio regulowany i czyszczony wiec nie jest to raczej wina gaźnika, Natomiast ta rura doprowadzająca powietrze z nad kolektora jest dziurawa w kilku miejscach i to miejsce z którego zasysane jest powietrze z nad kolektora to taka obudowa tego miejsca raczej jest strasznie zardzoewiala i tam powietrze dostaje sie z kazdes strony pewnie....
skoro na gazie się nie dławi (jak się nagrzeje) i jest wszystko ok to układ zapłonowy jest w porządku wcale nie musisz naprawiać układu benzynowego, gaz 1 generacji jest często lekarstwem na zdechłe gaźniki i zdechłe układy wtryskowe ;) to do sekwencji musi być wszystko w porządku z benzyną żeby dobrze działała, a zwykły gaz potrzebuje tylko sprawnego...
Podgrzewacz kolektora ssącego.
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Witam. Innym uszkodzeniem, (którego notabene jeszcze do końca nie jestem pewien) może być uszkodzenie przetwornika podciśnienia zamontowanego w module.W moim przypadku podczas zimy zbierająca się woda w kolektorze ssącym, dostała się do tego przetwornika (prawdopodobnie spowodowały to jazdy na krótkich odcinkach i wielogodzinne postoje na mrozie. Efekt...
Nie ma nic za darmo, a dodatkowo nic Ci z tego magazynu jak prądu w sieci zabraknie... Wiem dlatego w cudzysłowie. Prądu i tak zimą brakuje, energetyka płaci za kW grosze, a przy zakupie jak za złoto - więc jeśli można ich ssać to czemu nie - póki jest możliwość. Co do magazynu i braku prądu - przypomnę ze hybrydy mogą mieć oddzielne wyjście rezerwowe...
A więc prawy górny róg "Connexion moteur" to silnik, strzałka czerwona to wydech, niebieska to ssanie, spaliny przechodzą przez wymiennik ciepła, część ulatuje zaworem, reszta idzie do zbiornika paliwa z wodą, ulatniają się opary wody i paliwa, zawór dodaje powietrza, trafiają do wymiennika ciepła, są podgrzewane, i trafiają do cylindra.
Witam, posiadam passata b6 z 2.0FSI kod BVY 150KM. Samochód dotarl do mnie z niepalącym silnikiem. Vag pokazał błąd z egr... po odłączeniu go silnik normalnie zapala i na ssaniu pracuje ładnie :) natomiast gdy obroty spadną szarpie budą jakby chodził na 3 cylindry... na lekko wciśniętym gazie ok 1300 obrotów chodzi idealnie. Obecnie błąd jest ze wspomnianego...
Jak na gazie jest dobrze a na benzynie źle to ewidentnie wina układu wtrysku paliwa... Sprawdź wężyk do mapsensora czy nie jest nigdzie sparciały i nieszczelny (szczególnie na końcach), Może być też czujnik temperatury wody do wymiany (w kolektorze ssącym z tyłu - niebieska wtyczka) Można by też sprawdzić ciśnienie paliwa albo chociaż odkręcić wężyk...
dzieki za pomoc pozdrawiam.mam jeszcze jeden problem dotyczy tego samego silnika jak go odpale rano nie chodzi na wszystkie gary ale po chwili zaczyna zaskakiwac a jak zejdzie z ssania zaczyna falowac przelacze.na lpg chodzi rowno.zmienilem swiece przeplywke krokowke zdiolem kolektor ssacy sugierojac sie tym ze ktorys wtrysk ma defekt ale zauwazylem...
podmieniałem żeby zobaczyć czy to może wina świec. Ale po co, skoro tam są dwie świece obok siebie w kolektorze ssącym?
sam sobie odpowiedziałeś czujnik temperatury płynu chodzącego w kolektorze dolotowym . tz: niemylić czujnika temp wody który bedzie wskazywał poprawnie na desce rozdzielczej jest drógi chyba niebieski i powinien być wkrecony do klektora ssacego tem gdzie płyn czy woda go podgrzewa inaczej mówiąc masz brak ssania rano na zimnym silniku, okile ssanie...
Słyszałem, że problemem może być też uszczelka kolektora ssącego Nie ma takiego miejsca w kolektorze ssącym w którym się styka olej z wodą.
witam! Od jakiegoś czasu bawię się komputerem do sterowania pracą silnika Megasquirt3 mam kilka dodatkowych wyjść pwm i zastanawiam się czy nie dałoby rady podebrać jakiegoś elektrozaworu do: -wtrysku wody myślałem żeby dać zbiornik na wodę, pociągnąć do niego wężyk z kolektora ssącego (auto posiada turbosprężarkę) i w momencie gdy auto jest już doładowywane...
Z tego co wiem w Tico jest czujnik temperatury jest wkręcony do kolektora ssącego. Pozdrowienia Kaszmir
Moze byc tez objaw ze silnik pracuje np na 3 cyl. Moga falowac obroty. Mozna potwierdzic uszczelke polewajac miejsce laczenia lekko woda najlepeij goraca
a gdzie znajduje się ten czujnik, czy jest to ten w głowicy pod korkiem wlewu oleju i czy jest on zalany wodą? Jest też czujnik temp. w kolektorze ssącym ale on chyba podłączony jest tylko do komputera pozdrawiam
Miałem Wartburga 1.3 i podobny problem (to ten sam silnik). Masz tam gaźnik z elektrycznym siłownikem czy pneumatyczny? Ja miałem pneumatyczny, opisywany objaw miał kilka przyczyn... tak przede wszystkim to on po odpaleniu idzie na ssaniu i go zalewa stąd niskie obroty - jest za małe podciśnienie i nie wyłącza się urządzenie rozruchowe - przyczyna:...
Witam posiadam Hondę Civic Vi z 1998r 1.4 75KM, mój problem polega na tym że wymieniałem kolektor ssący bo miejsce w którym był króciec wody zrobiła się dziura. Honda przed wymianą kolektora pracowała normalnie, po wymianie obroty falują od 1000 do 1800 obr, co może być przyczyną? Pozdrawiam
Witam, z góry mówię, iż poszukuje opinii osób, które posiadają, bądź miały kontakt z instalacją na parę wodną (NIE MOWIE TUTAJ O HHO)w samochodzie i też, od razu mówię, że szukałem ile się dało (godzinami) stosownego tematu, ale każdy jest z 2009 w dół i są one o tyle nieaktualne, że tematy nigdy nie został zakończone, bądź schodziły z tematu, więc...
Ma ktoś jakiś ciekawy pomysł na . rozbudowanie D3WZ do ogrzewania postojowego. D3wz zamontowane w T4 AAB Nad kolektorem Ssącym , pompka wody też, przez zawór nagrzewnicy trójdrożny (tak ,że obieg,jest na samą nagrzewnicę, lub nagrzewnicę lub silnik i nagrzewnicę) Mój pomysł na włączenie pompki wody (to włącznik termostatyczny 90 St. na wydech + przekaźnik....
Moje ciśnienie krwi nie wytrzymalo 2 dębowe burza mózgów płyn do szyb i pod maskę na bezczela pod blokiem wody to z 300 ml rozpylilem kolektor ssący odma i nic idę na 4 piętro uzupełnić płyny własne i wodę w zbiorniczku i na cewke, 1 raz psiuknalem na cewke mgiełka dosłownie i widać przeskok iskry, zgasilem silnik wytralem do sucha wszystko odpalam...
Pomoże ktoś? Mam dosyć tego auta a każdy nabiera wody w usta.
Bez gazu 2.0 benzyna. W kolektorze ssącym było ponad litr wody, jak go odpaliłem jeszcze trochę wyleciało i od tamtej pory nic nawet kropelki.
Kolektory ssące nie pasują, króciec wody też nie pasuje bo ma w innych miejscach mocowanie, czyli temat kicha, głowicy też się nie da przełożyć bo króćca nie przykręcę bo ma dziury w innych miejscach, czyli zostaje przełożenie instalacji. Zostaje chyba tylko szukać inny silnik.
Witam, żeby nie zakładać podobnego tematu, mam podobny problem. Kadecior czasem pali od kopa czasem wcale, iskra jest, po odpaleniu chodzi normalnie chociaż potrafi podczas jazdy na parę sekund zapalić kontrolkę błędu i spowolnić obroty. Na przeglądzie powiedziano mi że silnik jest zalewany i ssanie chodzi bez względu na temperaturę silnika. Jest to...
O ile dobrze pamietam,fachowo nazywali to kiedys BROK(zabezpieczenie przed rozerwaniem elementu po zamarznieciu wody)
Witam, proszę o pomoc w doborze automatyki i podłączeniu sterowania nawadniania pompą Omnigena SC5/22 1,8KW (400V). Pompa Omnigena SC5/22 w trybie 1 - podstawowym - ma napełniać szambo na deszczówkę – które będzie buforem/zbiornikiem wodnym dla sytemu nawadniania. Załączanie i wyłączanie pompy uzależnione od poziomu wody w szambie, sterowane wskaźnikiem...
Witam, mam Octavię 1.8T (jak w temacie) w gazie BRC. Dałem temat do tego działu, bo moim zdaniem tutaj jest coś nie halo z elektryką. Szukałem podobnych tematów tutaj na forum ale chyba żadne nie rozwiązuje mojego problemu. A problem dość dziwny. Ogólnie auto (jeśli chodzi o silnik) sprawuje się bez zarzutu. Odpala, jeździ all ok. Ostatnio z miesiąc...
Tak długo jak będzie jej ciepło. Zawsze można wystrzykiwać wodę pod dużym ciśnieniem z małej dyszy już za przepustnicą, w kolektorze ssącym w okolicy wtrysków. Chodzi o to że wykonanie tego nie jest problemem ale nie przyniesie to korzyści. Tak samo jak ten hho.
Tedzio4: Pisząc, że Twój klimatyzator nie ma funkcji grzania, miałem na myśłi użycie go jako pompy z zewnętrznym wymiennikiem powietrznym (już bez nawaniania okolicy). Jeśli wersja woda/glikol to jak już było wspomniane, tylko sprężarka się przyda i trudno to nazwać "drogą na skróty. Problem ze sprężarkami rotacyjnymi polega na tym, że ich silniki mają...
Do FFL tak czy siak idzie gaz. Jaki był by sens, że nie szedł? Tam ma właśnie nie uciekać. Sprawdź to z wodą. Poniżej zdjęcie połączenia przewodu od podciśnienia z kolektorem ssącym. Rozumiem, że stąd muszę go wypiąć i włożyć do wody. http://obrazki.elektroda.pl/5241516300_1...
Ja również miałem taką przypadłość że w kolektorze ssącym oderwała się emalia. Efektem pompa miała niemal zerową wydajność. Sprawdź jakimś drutem czy przelot przez kolektor jest drożny.
cz temp wody jest pod zespołem monowtrysku w kolektorze ssącym trochę w stronę paska klinowego uwaga: przy odłączonym czujniku zapala bardzo ciężko przy pełnym otwarciu przepustnicy (bez gazu nie zapali) tzn leje paliwa jak z wiaderka (czarny dym rury i zgaśnie poniżej ok 2500 rpm) do momentu aż zapali kontrolkę wtedy chodzi normalnie proponuję odłączyć...
Wygląd i rozmiar tłoka oraz klawiatury, pompa wody. Kamerką sprawdż tłoki. Moc nie bierze się z niczego silnik musi się różnić. Wtryski, rozrząd, wydech, kolektor ssący.
Jeżeli parownik jest podgrzewany z węża który idzie na podgrzewanie kolektora ssącego to w czasie wzrostu temperatury silnika i otwierania termostatu przymyka się jednocześnie przepływ wody na kolektor ssący.Jeżeli na grzybek termostatu jest nałożona guma to odcina przepływ wody całkowicie i parownik będzie oszroniony.
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
W przypadku lewego pwietrza silnik miał by podwyrzszone obroty wtedy napewno wywalił by błąd 35.Trzeba sprawdzić te przewody podciśnieniowe,często jest problem z rozdzielaczem podciśnienia kturu wyciąga oparu ze zbiornika(ten na tynej środkowej ściance czarny okrągły z trzema wyjściami).Przewód idący z podciśnienia do serwa-wywołać samemu podciśnienie,ma...
jeszcze się nie spotkałem żeby parownik puszczał LPG w obieg wodny... jak membrana przepuszcza to lpg syczy do obudowy gdzie jest do tego specjalnie króciec który powinien być podłączony do kolektora ssącego, i wtedy go "zagazowuje" i na wolnych obrotach gaśnie, lub też syczy na zewnątrz, ale na pewno nie do wody :)
Apropos świec... Kupiłem BOSCH... miekkie jak g... albo ja mam tyle pary w rękach. Delikatnie kręciłem i jedna pękła, całe szczęście nabiłem śrubokręt i wykręciłem jakoś. no z tym w tym miejscu, to jak zapalnik w minie :shii: . trzeba ostrożnie, może boleć finansowo :cry: No chyba że sie okaze ze to przez cewke ciezko pali. Bo pali bardzo ciezko kilka...
Bardziej ma to sprawdzić czy membrana w parowniku nie jest uszkodzona przez co po zgaszeniu gaz dostaje się poprzez wężyk podciśnienia do kolektora ssącego i go zalewa, można też to sprawdzić po prostu odpinając wężyk od kolektora i wkładając jego koniec w wodę. Albo instalacje jest źle wyregulowana i rozjeżdża mapy w sterowniku silnika.
A nie przylewa Ci go gazem np z przewodu od podcisnienia? Od reduktora do kolektora ssącego wedruje przewód 5 czy 6mm. Wypnij przewód z kolektora ssacego i wsadz go w słoik z wodą, jak lecą bąbelki, to reduktor do regeneracji.
Odpowietrzony wykręcając czujnik na 1 kabelek na kolektorze ssącym?? Jeśli tak sprawdz czy pompa wody żyje odłczając przewody idące do nagrzewnicy. Przedtem zlej płyn i na tą próbe wlej wody. Sprawdz tez drożność przewodu cieńkiego idącego z chłodnicy na zbiorniczek płynu i sam króciec w chłodnicy.
Czy to była może astra czytałem o tym gdzieś chyba w forum opla. Właśnie mała dokładna dawka gazu w stosunku do paliwa.Z tego co mi ten rumun tłumaczył to miał sterowane ciśnieniem z turbiny większe obciążenie silnika, więcej bar daje turbina,bardziej naciska na bosta robi większą dodatkową dawkę ON, którą można zastąpić LPG, lub ograniczyć dodatkową...
Pod spodem w kolektorze ssącym a nie w obudowie termostatu /bardzo ciężko podejrzeć/.
korek masz pod kolektorem ssącym bodajże 11 klucz najlepiej nasadką
No to może ja się wtrące, bo ja 4 tyg temu walczylem ze swoja Area 51 i dokladnie miala te same symptomy , o ktorych piszesz, tzn. iskra miodzio, konia moznaby nia zabic na miejscu, paliwo dochodzi bez zadnego problemu, a za cholerke zapalić jej sie nie chcialo:) Udalo mi sie ta walke wygrac, wiec moge sluzyc ewentualnymi poradami w tym temacie:) Otóż...
możesz napełnić cały układ węży wodą (ew razem z kolektorem) i jeśli dasz radę wtedy dopiero umieścić go na wyższej wysokości Wystarczy podłączyć punkt ssący pod kran, jeżeli instalacja przy zalewaniu nie zostanie zapowietrzona, zadziała. Jeżeli chcesz pompę o wyższej wysokości podnoszenia zobacz w Google: Pompa-zatapialna-do-wody-brudnej-polgar-...
Albo z kanału albo wyjmij kolektor ssący. Jak mało jeździsz to najlepiej zmień olej przed zimą.
Co do ssania zamyka dodam ze na ssaniu przestaje na chwilę kopcic bez sania kopci idę zaraz jeszcze go wyregulować i sprawdzę uszczelke pod kolektorem ssącym podobno i tam moze nastąpić dostanie sie wody do komory spalania UPG nowka to raczej te pierscienie metalowe po 2 dniach nie strzeliły. A spalanie około 8l.
Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio) Zaślepki bloku od strony skrzyni jeszcze trudniej, ale pierwsza sprawa to pękający kolektor ssący.
Zara moment - który silnik? "Kredens" po bodaj '87 miał ten sam co Polonez -zaprzestano produkcji starocia 115C z filtrem oleju pod kolektorem ssącym. W takim przypadku pompy będą te same!
Przy zdjęciu podciśnienia od strony reduktora nie powinno syczeć. Syczeć może tylko od strony kolektora ssącego. W sensie reduktor nie syczy tylko podciśnienie zaciąga lewe powietrze do kolektora. Albo załóż na króciec przy reduktorze wężyk i drugi koniec włóż do słoika/butelki z wodą. Nie może bąbelkować.
Witam. Wracając z pracy trafiłem na bardzo silny deszcz gdy wjechałem do miasta w którym mieszkam trafiłem na zalane po kolana ulice. Na początku auto pracowało w normalnie lecz po chwili jazdy w dość głębokiej wodzie zaczęło się dusić (przerywać) a później na dobre stanęło i nie chciało odpalić. Dziś odkręciłem i wysuszyłem aparat zapłonowy, świece,...
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
W pompie wody nie ma żadnego czujnika, to załączanie przysłony wirnika. Miałem podobny temat, po dłuższej trasie wyrzucało płyn. Podejrzana chłodnica recylkulacji, wymieniona, wymieniony kolektor ssący z wymiennikiem, nie pomogło. Po zdjęciu głowicy w jednym cylindrze (na tłoku) osad z płynu chłodzącego. Wymiana głowicy załatwiła temat. Przy jeździe...
Witajcie. Posiadam Toledo 1L 2.0 2E 8v + LPG. Również mam problem z szarpaniem. Szarpie na zimnym i ciepłym, na Pb i LPG. Dolot szczelny, podciśnienia ok, przepływka czysta, ma poprawne wartości, nowe świece i przewody NGK, nowy aparat zapłonowy, nowy olej, filtr powietrza, oleju, filtry gazu, nowy czujnik temperatury powietrza przy kolektorze ssącym,...
sivymirek Moment, ale któryś z nas popełnia błąd przy analizie działania tego układu. Do mieszaniny wody z benzyną wprowadzane są gorące spaliny. To właśnie one powodują parowanie płynu, który na dalszym etapie jest przegrzewany i doprowadzany do kolektora ssącego. Benzyna mam niższą temperaturę parowania, więc naturalne jest to, że odparuje szybciej...
Witaj. Po pracy upuść wodę poniżej głowicy, jeżeli rano zapali to wykluczysz przeciek na tulejach. Pozostanie głowica i uszczelka. Odkręcając kolektor ssący przy odpalaniu będzie widać wydmuchiwaną ciecz z któregoś cylindra.
Gaz przedostający się do kolektora w trakcie postoju daje takie właśnie objawy. Ale najczęściej to wtryskiwacz robi się nieszczelny. Zaraz po wyłączeniu silnika zdejm przewód, który łączy kolektor ssący z komorą podciśnieniową reduktora i końcówkę wężyka posmaruj np wodą z mydłem. Jak będzie rósł pęcherzyk to reduktor, jak nie to wtryskiwacz. Aha, pozycja...
Widzę, że małe zamieszanie na forum się zrobiło :) Wynalazek tak czy inaczej działa i na pewno będzie rozwijany. Jak silnik klęknie to mam drugi w dobrym stanie to zrobię przekładkę a stary rozbiorę i ocenie co z nim para wodna zrobiła. Co do niejasności spalania Artur k wyjaśnił dokładnie o co mi chodzi. Co do lambdy w SDI na 99 % nie ma i sam też...
witam. Tak jak kolega pisze najlepiej pod kompa. na obudowie filtra od dołu masz zaworek spustowy poluzuj go podstaw jakiś pojemnik wcześniej zdejmij jeden przewód paliwowy i zobaczysz co pocieknie. Ja w tym silniku miałem kłopot z zaworem EGR też brak mocy i czarny dym z tłumika pomogło czyszczenie kolektora ssącego .
Witam wszystkich Złożyłem z armatury hydraulicznej coś w rodzaju bublera i zwężkę w rurze kolektora ssącego dającą niezłe podciśnienie na jej wyjściu . Nie ma w tym żadnego podgrzewania wody , mgiełka wytwarza się poprzez bąblowanie . W niedługim czasie robię trasę 1200 km . Mam nadzieje na pozytywne zaskoczenie spalaniem .
Witam panowie ponownie. Widzę, że toczy się tutaj dyskusja odnośnie wersji silnika. Co do silnika to na bloku silnika pod kolektorem wydechowym lub ssącym(nie mam go przy sobie wiec dokladnie nie powiem) jest wyraźny napis 115C i wedle mnie jest to oryginalny silnik fiata 125p ze względu na fakt, że ma zainstalowaną oryginalną pompę wody wraz z termostatem(pionowym),...
Ten czerwony ze zdjęcia wyżej powinien iść do tego elektrozaworu na drugim zdjęciu -wydaje mi się że jest to elektrozawór od EGR. Z tego elektrozaworu powinien iść wężyk raczej do kolektora ssącego lub przepustnicy. Na drugim zdjęciu to co jest zaznaczone na fioletowo to chyba jest odpływ wody z podszybia.
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Witam, potrzebuję kompletny schemat układu paliwowego do Renault Premium DXI (banalne ale nie do końca). Ta wersja jest chyba z FINLANDII. Filtry paliwowe łącznie z podstawą są zamocowane do kolektora ssącego (tak aby je wymieniać szybko i dodatkowo były ogrzewane przez ciepło z chłodnicy wody). Samochód jest bez przewodów paliwowych, pompy wspomagania/paliwowej,...
Cześć, jeżeli pobiera ci płyn musisz zwrócić go- jeżeli jest faktycznie uszkodzony. Dobrze by było gdybyś sprawdził dalej przód do kolektora ssącego. Ale jeżeli EGR jest zrobiony ok, musiał byś zajrzeć do intercoolers przed miska olejowa - możliwe że tam przedostaje się woda. Błąd przepływomierza może się pojawiać z kilku przyczyn, klapa, doładowanie,...
U mnie na mieście koszt ściągnięcia głowicy to od 350zł do 500zł, a teraz w zależności czy tania uszczelka czy droższa pod głowicą(sprawdzamy na alledrogo) , i teraz czy robimy po taniości na starych uszczelkach kolektorów(ssący i wydechowy), do tego może się okazać rozrząd i pompa wody , planowanie głowicy od 50zł-100zł, może się okazać że głowica...
Witajcie. Kilka dni temu wymieniałem zapobiegawczo rozrząd - łańcuchy, ślizgi, napinacz. Dodatkowo osprzęt - pompa wody, rolka, napinacz, pasek, koło pasowe. Wymieniamy był też kolektor ssący na OE regenerowany oraz nowy dwumas i sprzęgło LUK . Wymieniono też łącznik elastyczny wału. Wszystkie części z wyższej półki - IWIS, corteco, Ina, OE. Motor ma...
Samochód wrócił z naprawy. Wymieniono: -pierścienie na tłokach -panewki na wale -rozrząd -pasek -pompa wody -uszczelka pokrywy zaworów -zimeringi na wałkach rozrządu -świece -uszczelka pod głowicą -filtr oleju i paliwa -śruby głowicy -uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy Oprócz tego były jeszcze jakieś rzeczy robione z planowaniem głowicy (chyba,...
Witam. Mam dość nietypowy problem ponieważ przeszukałem całą sieć i nic nie znalazłem. Tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod głowica w BMW E36 316 Compact 94r silnik M43 na łańcuszku rozrządu. Powodem była kompresja w układzie chłodzenia. Zleciłem to do zakładu gdzie wszystko zostało wymienione: -uszczelka kolektora ssącego -uszczelka kolektora wydechowego...
Szklanka z wodą i sprawdz czy z przewodu podciśnienia reduktora parownika nie wydostaje się gaz jeśli tak to regeneracja lub wymiana reduktora to samo z przewodami wtryskiwaczy do kolektora ssącego.
skoro jeśli nie używasz dłużej gazu i wtedy pali bez pudła a nawet krókie jego włączenie powoduje nawrót problemów, to albo nie trzymają wtryskiwacze gazowe albo do kolektora ssącego dostaje się gaz z przewodu podciśnienia uszkodzonego reduktora. Przy pompcy wody z ludwikiem czy innym detergentem sprawdź po wyłączeniu auta na gazie czy z wężyków wtryskiwaczy...
Odpowiadając w kolejności: celem próby było wytworzenie paliwa alternatywnego jakim miała być hydroplazma. Zbudowane głowice hydroplazmowe potwierdziły taką możliwość ale również energetyczne obiegi w układzie trójkąta energetycznego które są obiegami alternatywnymi do obiegów Carnota. Podstawowa różnica obiegów jest jedno źródło zasilania. Wynik został...
Tak, ale silnik zassie sporo powietrza i do tego ładunku nie będzie paliwa bo ograniczymy ciśnienie na magistrali przed wtryskiwaczami. Chodzi o to nie rozregulować silnika na tyle, by po zwolnieniu pedału gazu, podjął on pracę na wolnych obrotach. Poza tym wydaje mi się że opisany przeze mnie sposób ograniczenia podawania benzyny jest stosunkowo prosty...
Jakie ciśnienie masz w kolektorze ssącym na wolnuch obrotach? Sprawdź szczelność kolektora ssącego i egr, czasem uszczelka pod egr przepuszcza, i jeszcze jedna sprawa, ten zaworek na filtrze powietrza czy działa poprawnie?
Przepływająca przez kolektor woda ogrzewa się do mniej więcej 150 stopni i zamienia w parę wodną. Potem jest tłoczona dmuchawą do kolektorów ssących i zasysana do cylindra. Tam następuje proces spalania i w kilka setnych sekundy następuje rozbicie pary wodnej na tlen i wodór . Jak wiadomo, mieszanina wodoru i tlenu jest mieszaniną piorunującą. Jak...
Chciałem przypomnieć link jaki podał Pawem1 na początku dyskusjihttp://jlnlabs.imars.com/bingofu... Ja niestety nie dysponuje w tej chwili ani kosiarką ani rurkami niczym, bo finansowo słabo, ale może ktoś ma większe możliwości. Przecież to bardzo prosta instalacja. Czy nie lepiej byłoby na początek spróbować skopiować dokładnie przedstawione...
Wybaczcie że nie będę dyskutował. To nie ten poziom. Poczytajcie sobie to, może coś załapiecie. Jeżeli WOLNO MI TU ZAMIESCIĆ LINK?! http://davidicke.pl/forum/viewtopic.php?... Masz rację, że to nie ten poziom. Ja pozwolę sobie na cytat ze strony, do której kieruje wskazany przez...
carrot wielkie dzięki za podpowiedź jutro sprawdzę ten czujnik. Tylko sprecyzuj jak możesz o który dokładnie chodzi bo są trzy :) Ten po lewej to masz na myśli lewą stronę samochodu czy jak będę stał przodem do silnika :) Jeden czujnik jest koło pompy wody (ten podmieniałem na nowy) i dwa wkręcone w kolektor ssący. To są czujniki z których wychodzą...
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
mercedes kolektor ssać kolektor ssać peugeot ciśnienie kolektor ssać
schemat wzmacniacz tonsil oscyloskopy naprawa rubens karta zabezpieczona zapisem
STIHL HSE 71 – nie pracuje element tnący, diagnoza i naprawa nożyc elektrycznych Schemat pinów licznika BMW E39 26+18 pin – kontrolka poduszki SRS, lokalizacja sterownika MRS