Większość starszych silników Diesla była wytrzymała, pytanie tylko ile z tego zostało. Dlatego jak szukać to kierować się stanem aktualnym. Bo co z tego, że wolnossący Diesel w Mercedesie przejeżdżał 1.5mln km bez remontu, jak w tej chwili wszystkie już tyle przejechały. Pozdrawiam
A czy ktoś spotkał się z hybrydą diesel w wersji pług-in? Bo bardziej mnie takie rozwiązanie interesuje. Chociaż benzyna lepiej się sprawdza (uzupełnia) w zestawieniu z napędem elektrycznym to według mnie silnik diesla ma większe możliwości oszczędności, pomoc miał też większą sprawność. Za chwilę wolnossący diesel może wrócić do łask. Tylko póki co...
Turbina to nie wszystko, a gdzie smarowanie, chłodnica oleju, poza tym układ korbowo-tłokowy musi to wytrzymać
czy dało by rade zamiast tego silnika zamontować jakiś wolnossący diesel od samochodu
to jest commonrail, a nie diesel wolnossący. Na szynie masz ciśnienie 135 bar
Nie, to nie jest SDI. SDI to technologia wolnossących diesli z bezpośrednim wtryskiem, Ty masz pośredni, do komór wirowych. To zwykły wolnossący diesel z częściowo elektrycznym sterowaniem parametrów pompy. A skoro wiesz lepiej odnośnie zapowietrzenia - cóż, powodzenia w tropieniu usterki.
Teoretycznie diagnosta od tego nie jest, ale jak pogadasz to pewnie zajrzy czy coś nie spawane pod spodem. W tej cenie polecam Corolle E11 1,4VVT-i albo 2litry wolnossący diesel
To jest niemożliwe, bo ten silnik ma dopiero 170 tys. kilometrów autentycznego przebiegu a o ile wiem można na nim zrobić pół miliona kilometrów o ile pompa wytrzyma. To jest wolnossący diesel bez turbiny a i jeszcze wymieniam olej co 10 tys. km i nic nie dolewam w międzyczasie, nawet nie widzę na bagnecie aby coś ubywało ale dzięki za zainteresowanie...
czy jadąc zwykłym dieslem bez turbiny Opel Astra Panowie- coponiektórzy zaczynają się rozkręcać powyżej obrotów maksymalnych a dyskusja staje się jałowa :D Zaraz zaczniecie o jeździe z górki na luzie bolidem F1... Kolega pytał o diesla z tradycyjnym wtryskiem, po co truć o CR, Polonezach na gaźniku i innych wtryskach PB? Wolnossący diesel to wolnossący...
Czyli SDi to zwykły diesel wolnossący bez żadnych dodatków? To jest to samo co TDI tyle że bez turbiny. Bezpośredni wtrysk, pompa sterowana elektronicznie, pali w każde mrozy nawet bez grzania świec (dopóki nie zajechany oczywiście). jest idealnym pojazdem w miasto Zgadza się, do jazdy w "koło komina" SDI się sprawdza, ale już jazda w trasie to męczarnia,...
W sumie silnik modelarski to też Diesel , jednak wolnossący. Proponuję poszukać dokumentacji do silnika ze świecą żarową . Szansa przerobienia jest , jednak trzeba będzie usunąć przeciwtłok a to zwiększy komorę spalania , co z kolei zmniejszy stopień sprężania. Jednak myślę że po odpowiednim przerobieniu i zastosowaniu paliwa do silników z zapłonem...
Człowieku chodzi mi o specyfikację.Oleje silników grupy VAG powinny mieć dopuszczenie VW 505 00 a na tym oleju tego nie ma i dlatego pytam czy się nada...To że pisze że jest do diesla to nic nie znaczy wolnossący diesel to nie to samo co diesel z doładowaniem
Jak dla mnie zupełnie bez sensu jest montowanie turbodoładowanego silnika do urządzenia, które ma pracować ze stałymi obrotami Jakiś stary, wolnossący diesel z mercedesa "beczki" lub coś w tym rodzaju
Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"... Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka...
Otwarcie przepustnicy na luzie do połowy to bez problemu osiągniesz obroty maksymalne. Spójrz na to inaczej - ilość powietrza (i paliwa) decyduje o wytworzonej energii. Na luzie potrzebujesz małą (a wręcz znikomą w porównaniu) ilość energii, aby wkręcić silnik do 2000 obrotów - napędzasz tylko osprzęt silnika, sam silnik i kawałek skrzyni biegów - dlatego...
Wnioskuję, że chodzi tu o 1.9D To wolnossący diesel, mechanicznie nie do zdarcia, ale okropnie mulasty. Elektronika tam raczej uboga ale jesli zależy Ci na kosztach użytkowania poszukaj lepiej czegoś z małym silniczkiem benzinowym i raczej nie z "francuzów".
Moim zdaniem jeśli tylko chcesz się przekulać, te 2 lata, jeżdżąc do roboty itp, to mała pojemność z gazem, bądź wolnossący diesel, sprawdzony, który pojedzie na opale, oleju z biedronki czy w ogóle na czymkolwiek, tak też zawsze zaoszczędzisz.
Jak przekładnia nie wchodzi w grę to pewnie Diesel wolnossący.
Odświeżę temat. Na budowie potrzebuję tymczasowo źródła zasilania sprzętów o mocy ~1 - 1.5kW (szlifierka, piła, betoniarka, ładowarka). Na kilkanaście minut ciągłej pracy, pojedynczo. Nie mam gdzie trzymać agregatu, a w samochodzie wozić niespecjalnie mam ochotę, a i miejsca chyba też się za dużo nie znajdzie. Kompaktowe agregaty są jednak trochę za...
Mój diesel wolnossący kopci czasami na czarno,kolega ojca mówił że podkręcił dawkę paliwa bo coś tam coś tam.Jak ustawić dobrą dawkę?Proszę o odp. jak to się robi czym i gdzie to się znajduje na pompie wtryskowej.Pozdrawiam
Witam ! Każdy wolnossący diesel przy wyłączonych świecach żarowych trudniej odpala (przy 70 stopniach świece nie grzeją). Inną sprawą jest jak ciężki jest to rozruch . ( Nie opisałeś tego szczegółowo). Na rozruch ciepłego silnika ma wpływ wiele czynników np. słaby akumulator ,ciśnienie w cylindrach ,pompa wtryskowa itd. Trudno zgadywać co akurat w tym...
Witam. Posiadam auto Renault Megane I z 1998r. Jest to wolnossący diesel 1.9 D, 64 KM. Moje pytanie jest następujące: Ile litrów oleju musze kupić do jego wymiany w silniku? Ostatnio miałem wymieniany olej Mobil Super 2000 Diesel 10W-40 Semi-Synthetic, czy będzie on nadal dobry? Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Pomijam już trudność w konstrukcji, ale wolnossący silnik diesla o pojemności 125ccm dysponowałby jakąś zatrważającą mocą na poziomie 3KM. Oczywiście można kupić mały silnik diesla do agregatu lub zagęszczarki, ale najmniejsze jakie widziałem są o pojemności 200ccm i mocy ok 4KM. Szukaj KIPOR 170F, 178F, 186F, Yanmar L40, L48, L60, L70, L90. P.S. W...
2,0 D od nissana to wolnossący diesel więc żaden chip nie wchodzi w grę. Ten silnik chyba nawet nie miał wersji doładowanej. Podkręcenie dawki paliwa, korekty/wygładzanie dolotu itp da parę procent mocy i momentu, ale nakłady pracy będą duże, a przyrosty małe. W takiej sytuacji najprościej poprawić dynamikę wyrzucając wszystko zbędne z samochodu czyli...
1.Tak 2.Raczej odpuściłbym zawór (zawory tylko do wolnossących diesli) mikrofalę ( bardzo nie stabilna praca, trudne w regulacji) i albo powiadomienie radiowe albo gsm. 3.To alarmy dla profesjonalistów nie mylić z exusem i innymi super profesionalnymi alarmami z allegro (made in china) 4. www.conda.pl
Z katalogu producenta chociażby. http://obrazki.elektroda.pl/7250672100_1... Temat jakich było i będzie tu setki - lista pobożnych życzeń założona przez oderwanego od rzeczywistości fantastę, oczekującego samochodu palącego jak skuter, pojemnego jak van, szybkiego jak wyścigówka, bezawaryjnego jak wolnossący diesel z lat 80, taniego...
Te auta są wyjątkowo trwałe. Generalnie to Audi 100 jest rekordzistą jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne. Jak nie był bity (albo mało bity) to nie zardzewieje lub będzie rdzewiał mało. To i Audi 80 śmigają srogie przebiegi za naszą wschodnią granicą. Kolega z Białorusi mi wspominał "Jak miałem kilka lat to sąsiad miał już Audi 100, dzisiaj mam...
Ford Trasit 3 200 000 ( tak trzy miliony dwieście tysięcy Km ) tzw żaba rocznik chyba 1976 :) bez remontu , jedyne co to wymiana uszczelki pod głowicą , silnik 2,4 wolnossący diesel , czyli klepak . Auto by jezdziło do dzisiaj ale pękła rama i prawie się na pół złamało , teraz już takiego motoru to ze świeca szukać , stary dobry Ford . A były plany...
Ja porównuje to co istnieje na rynku. Praktycznie każdy Deisel od 20 lat to turbodiesel, a nie każda benzyna jest doładowana. Teraz to się zmienia, ale to oznacza także wtrysk bezpośredni co nie zawsze jest zaletą. Diesel zawsze "sztywniej" trzyma wolne obroty. Stabilizacja obrotów w Dieslu też jest o wiele skuteczniejsza i szybciej działająca. Jeździłem...
Czy proponowanie Koledze diesla na tak bardzo krótkie trasy to według Ciebie dobry pomysł? Tym bardziej, że spalanie przy dojazdach głównie z zimnym silnikiem wcale rewelacyjne nie będzie. No i przy takiej eksploatacji, prędzej czy później pojawią się problemy, a serwis tych silników wcale nie należy do tanich. Mimo teoretycznie niższego spalania,...
Ja nie wiem, czemu ludzie nie mogą przyjąć do wiadomości, że w większości obecnie użytkowanych samochodów zdanie "może miał ktoś tak podobnie i pomoże" jest całkowicie nie na miejscu. To nie jest stary wolnossący diesel, któremu wystarczy tylko olej napędowy i powietrze do pracy. Tu zaczyna się od porządnej diagnostyki i podaniem jej rezultatów. Wtedy...
1.6 diesel, to będzie stary model wolnossący, sprzed '88/'89.
1.9 D (60KM): http://obrazki.elektroda.net/9_124662428... 1.9 JTD (85KM): http://obrazki.elektroda.net/51_12466243... 1.9 D to zwykły mułowaty wolnossący diesel z rozdzielaczową pompą wtryskową, natomiast 1.9JTD to dość nowoczesny turbodiesel z systemem wtrysku common-rail.
Pokażcie mi 1,9 tdi w tym aucie.Odważy się ktoś?1.9 wolnossący-był,1,9 turbo diesel -był ale 1.9 tdi? Bierz 1.9 czy wolnossący czy td palą ok 8.Na trasie 140 to max co wyciśniesz z tego.Do pracy,po mieście -rewelacja. 2,4-lubi pęknąć wałek rozrządu.Taka mała wada.
Dodam że to jest zwykły diesel wolnossący. Co mam z tym zrobić?
Witam wszystkich, fiatem doblo 1,9 wolnossący diesel ,po odpaleniu rano silnik wpada w dziwne wibracje oczywiście pali się lampka silnika, po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu silnik pracuje normalnie -jest to jedyny sposób aby móc jeździć , czasami w ciągu dnia jak jest nagrzany odpali bez problemu i normalnie pracuje, przypuszczam że mam problem...
Nagle w czasie jazdy uslaszalem dziwny dzwiek z silnika i auto ledwo co przyspieszalo. Przejechalem jeszcze 9 km i zgaslo. Probowalem odpalic ponownie ale nawet rozrusznil ledwo krecil prawie wogole. Po 10 minutach sprobowalem jeszcze raz i odpalil ale juz nie jechalem dalej zostawiliem auto. Dzwiek silnika taki jakby sie cos zatarło.Rano spróbuje sprecyzowac...
Witam. Mam problem ze swoim Citroenem - mianowicie taki, że kopci jasnym, gryzącym dymem. Czuć po prostu z wydechu olejem napędowym. Kopcenie jest dość intensywne - bez różnicy, czy na ciepłym, czy zimnym silniku. Razem z kopceniem występuje objaw nieregularnych obrotów biegu jałowego - chwilę pracuje silnik prawidłowo, a za chwilę jakby się dławi,...
Bo się zatrzymali mentalnie w latach 80./90. XX wieku, gdzie ON był zdecydowanie tańszy a w PRL wręcz po prostu dostępny; ew dziadek/ojciec tak wpajał i zostało. Diesel do miasta się nie nadaje. A już w szczegółności SDI - to się w ogóle nie nadaje do niczego. Miałem nieprzyjemność ponad rok używać Golfa IV SDI - masakra. Zrywność na poziomie malucha....
Ja bym polecił citroena xsarę 1.9 wolnossący z diesla. 1.4/1.6 benzyna z gazem. Trwałe konstrukcje i autem się miło jeździ. Ewentualnie mitsu carisma 1.6/1.8 benzyna gaz, wystrzegać się wersji GDI
dokładnie co SZTOMEL napisał,ma taką samą pompę w aaz golf3 1,9td,jest to pól z elektronizowna pompa,początku wtrysku nie ust już za pomocą zegara który wkręcasz w pompę Dodano po 2 1,6 a 1,9 to te same pompy,mogą róznić się elektryka,niektóre mają ssanie elektroniczne zalężne od temp ,wtedy wył się ,a te stare mają dżwignię od ssania(zasobnika) Dodano...
Dzięki marck Niech to będzie odpowiedź na posty o przestarzałych konstrukcjach FSO !!! Łza się w oku kręci, gdyż od tamtego czasu minęło już około 35 lat. A przy okazji, ostatni wolnossący diesel jakim jechałem /konstrukcja silnika chyba z lat 50 - nie jestem samochodziarzem/, to produkowany jeszcze kilkanaście lat temu VW Polo. Jak się to ma, do diesla...
Witam mam problem z Audi a3 silnik 1.9TDI 130PS który wygląda następująco: -Gdy wcisne gwałtownie pedał gazu auto wogóle nie idzie tak jak by to był wolnossący diesel, obroty dochodzą do 4 tys i robi sie jakby odciecie, po czym obroty zaczynają powoli spadać aż auto gaśnie; -gdy wcisnę pedał gazu gwałtownie, później popuszcze i znów wcisne jest wszystko...
Witam wszystkich!.Mam mały dylemat po szlifie cylindrów i spasowaniu pierścieni tłokowych przez szlifierza ponieważ brakuje mi ciśnienia na cylindrach.Postanowiłem zmierzyć mu ciśnienie bo ciężko zapalał i nie równo pracował przy tym sporo dymiąc na niebiesko.Na zimnym silniku ciśnienie wynosiło od 10 do 15 bar,natomiast po próbie olejowej wzrosło do...
Poza faktycznie większym kopceniem (większą ilością pary) jakiegoś masełka pod korkiem oleju czy innych niepokojących objawów nie zauważyłem. Wolnossący diesel pracuje przy lambda około 1.5 czyli przy nadmiarze powietrza około 150% w stosunku do wymaganego do całkowitego spalania a to powodu tego że samo wtryśnięcie mieszanki trwa około 3 ms ;) Stosunek...
gdzie ten potencjometr jest umiejscowiony? czy da się to samemu wyczyścić? na kompa podjadę tak czy inaczej. znalazłem w innym temacie, dotyczącym corsy c 1,7 dti z 2000, że to najprawdopodobniej przepływomierz powietrza. czy to możliwe? Albo gdzieś przy pedale gazu w kabinie albo gdzieś w komorze silnika - szczerze powiedziawszy nie przyglądałem się...
Generalnie jest to najgorszej jakości i najtańsze paliwo ropopochodne, kiedyś używało się tego do opalania pieców CO, ale teraz chyba zakazali. Wizualnie, jest to dość gęsta, brunatna ciecz. Wolnossący silnik diesla z wtryskiem pośrednim i mechaniczną pompą wtryskową (jakieś stare maszyny budowlane, ciężarówki etc.) może działać na mazucie ale nie jest...
Ciekawy wątek, więc się podepnę. Właśnie stoję przed decyzją jakie kolejne auto wybrać. Dotychczas jeździłem tylko benzyniakami, miałem ich kilka, ale teraz coraz bardziej kieruje się w stronę diesla. Ogólnie robię bardzo mało kilometrów - tylko jakieś 6-8 tyś rocznie, lecz niestety większość moich jazd wygląda tak: odpalić zimny motor, przejechać 1-2...
Proponuje dołożyć elektrozawór na przewód paliwowy, koszt około 50 plz, prosty montaż i skuteczne. Pozdrawiam no proszę cię! w starym dieslu wolnossącym tak, ale nie do silnika common rail. eloyy odetnij posatcyjkowy jak ci norbert radzi
mam pytanie - jak to jest obojętnie turbo-benzyna/diesel/wolnossący, czy po ruszeniu na 1 biegu, auto powinno toczyć się równo i płynnie gdy się odejmie gaz? Próby jazdy po przyspieszeniu na pierwszym biegu i zdjęciu nogi z pedału gazu w większości przypadków doprowadzają do mniejszych lub większych szarpnięć i takie postępowanie jest drogą do uszkodzenia...
Dziękuję za szybką odpowiedż!:D Ten silnik to wolnossący diesel, ale rozumię że jak chodzi o max obr. to nie ma co robić tragedii gdy kręci sie do 45oo rpm. Miałeś recję co do amortyzatora napinacza. Samochód podobno stał nie używany przez ponad rok. Kiedy go kupiłem zauważylem ze czasem brak mu mocy, bezzasadnie-zważająć na warunki lazdy (czasem pod...
Ja w zakładzie mam pompę tryskaczową ( diesel) i testy muszę wykonywać co tydzień przez 30 minut, po wyłączeniu jeszcze raz muszę zastartować i wyłączyć silnik. Jest to pompa wody ale generator też działać ma w stanach ryzyka. Odnośnie rozbiegnięcia się diesla to przy starej Andori to raczej niemożliwe. Wolnossący bez turbiny, bez elektroniki diesel...
Ten diesel nie ma "trochę NM" (przeciętny wolnossący silnik benzynowy 1.6 ma więcej) ani "dwumasu" (koła dwumasowego).
Czy przez złe ustawienie kąta wtrysku czy inaczej zapłonu może zostać wyłączona turbina ? czyli zawór przy turbinie ( gruszka ) zostaje otwarta ? Po ustawieniu kąta wtrysku wszystko było dobrze i nagle po nocy postoju spadek mocy. Auto chodziło bardzo ładnie i wszystko było ok. Kolejnego dnia zabrakło mu ducha. Jedzie jak wolnossący diesel. Podcisnienia...
Witam. Mam kłopot [w zasadzie sąsiad ma, ale sam się nie zna, więc przyszedł do mnie :) ] z małą koparką, która zwie się Schaeff [3,5T na gąsiennicach]. Silnik odpala bardzo ciężko, albo wcale. Udało mi się go dziś odpalić. Po pracy ok 1h silnik zgasł i już nie udało mi się go uruchomić. Silnik napędza tylko pompę olejową. 3-cylindrowy wolnossący diesel,...
może coś więcej o silniku. benz, diesel, v, itd itp, może oznaczenie silnika Co to jest "v"? "itd itp" - chciałbym cię poinformować, że w tym roczniku z tą pojemnością występują tylko Diesle. Wolnossący i doładowany. Procedura dokręcania głowicy się nie zmienia. Możesz ją teraz podać? Czy znowu tak tylko się dopisałeś, żeby się dopisać?
Samochód przyjechał z Hiszpanii. Silnik wolnossący diesel I4 2.25d. Nie mam kompletnie danych na temat tej jednostki. Wyprodukowany w 1978 w Santa Ana. Prototyp Defendera. Autko po odpaleniu pozostawia piękną plamę sadzy poniżej rury wydechowej, pali jak smooook... nie ma mocy, że już o prędkości nie wspomnę. (50 max 60 km/h). Auto jest do remontu,...
Proszę o pomoc!! w rozwiązaniu mega problemu w volvo v50 1.6 d 2005 r auto zbiera sie jak diesel wolnossący,turbo ok, błędów zero,wtryski , przepływke, różne czujniki podkładałem,egr zaślepiałem,rozrząd ok, wydech nie zapchany (bez filtra cząstek stałych) jak podpinam kompa wszystkie parametry ok wyczerpały mi sie koncepcje...chyba tylko sterownik został...
Miałem tak w Golfie mk2 diesel wolnossący: elastyczna rura ssąca odpięła się i opadła na dół, padał deszcz, wpadłem w kałużę, silnik zassał wodę , przeciągnął ją przez filtr i wciągnął do cylindra, nie dała się sprężyć, ale wał się obrócił. Zgięty korbowód muskał krawędź cylindra, słyszalny był stukot nasilający się z obrotami, silnik pracował na trzech...
Witam. Jestem przed wymianą rozrządu w samochodzie Astra F 1,7D. Silnik jaki w niej siedzi do zwykły wolnossący diesel o symbolu 17DR. Zamówiłem sobie części i jako że człowiek który ma sklep i warsztat to mój znajomy, chwilę porozmawialiśmy o temacie rozrządu w moim aucie. Jako że zdolności manualne posiadam i mechanika jeśli chodzi o mój samochód...
Czy ktoś zamienił w WV Transporterze T2 silnik 1600CS (Diesel) na także wolnossący silnik ale poj. 1900 od Audi (lub Passata)?
A ja wam powiem panowie że racji nie macie. Bo np oznaczenia SDI też stosowane przez VW które też odnosi się do diesla gdzie SD oznacza saugdiesel (diesel wolnossący,czyli bez turbiny) i co-wg was turbiny nie ma ,a ma intercooler? Tak wynika z oznaczenia. Klasycznym przykładem takiego samochodu jest VW polo I to wtrysk bezpośredni i już.
Silnik masz xud9 czy dw8? Dodano po 1 Silnik masz xud9 czy dw8? Kol.milejow Tak, takim zabiegiem w wolnossącym dieslu usuwa się pobieranie oleju. Chcesz coś dodać?
Kupiłem w tamtym tygodniu Fabię SDI Combi z 6-tego roku. Miała być dla kogoś, zostaje u mnie. 12 tys. Jak nowa. Szczerze? w życiu nie dałbym 12 tys za 15 letnią Fabię jako model z 99 roku, z podstawowym wolnossącym dieslem o zawrotnej mocy 60 koni z osiągami jak we Fiacie SC 900
W piśmiennictwie/technice zwykło się podawać moc z prostego powodu bowiem jest bardziej uniwersalna gdyż zawiera w sobie zarówno moment obrotowy i prędkość obrotową z małym ale nie wiadomo jakie są proporcje tych wartości. Dla porównania moc 50 KM jesteśmy wstanie uzyskać z pojemności 125 ccm w silniku 2T lub z pojemności 2,5 litrowego wolnossącego...
No to sprawdź elementy wokoło tej lampy, może kondensator na katodzie, rezystory. Pozdr.J. PS 30 wat z 2xPL500 to tak 100 koni ale z wolnossącego diesla
Też właśnie myślałem, że jak będę chciał zakończyć pracę, to dam znać i mi wyłączą. Zgodnie z Dziennikiem Ustaw z 2004 r. Nr 16 poz. 156, Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy czyszczeniu powierzchni, malowaniu natryskowym i natryskiwaniu cieplnym, głosi: " § 8.2. Niedopuszczalne...
Ja mam wlot na 2 metrach, silnik diesel wolnossący, zero elektroniki poza regulatorem napięcia, i sprężarkę utrzymującą nadciśnienie w mostach, skrzyniach, przekładni kierowniczej, silniku, bakach paliwa, reflektorach - coby się woda nie dostała ( własny patent ), Jak się utopie i zgaśnie mi silnik - to już nic mi nie pomoże - no chyba że rukcug z bagażnika....
Dodano po 4 Przyjedzie córka na dopiero na święta tym samochodem to obejrzę dokładnie stan płynu i odpisze czy jest zatłuszczony i podam dokładny symbol silnika.
jak zwiększysz ciśnienie na wtryskiwaczach będą stuki.... w vw td jest wyższe niż w wolnossący(mowa tutaj o 1,6 diesel a 1,6td z interculerem)
W fordzie (poza galaxy) nigdy nie występował silnik TDi. Były wolnossące diesle (daaaawno), TD, TDDi i TDCi
Witam. Orientuje się ktoś czy silnik z pierwszych sprinterów 2,9td można założyć do starej kaczki (410D) zamiast wolnossącego diesla 2,9 ? Na pierwszy rzut oka to bardzo podobne konstrukcje.
Witajcie moi drodzy. Szukałem już pomocy u wielu mechaników i na różnych forach, liczę na to, że może na elektrodzie znajdzie się ktoś, kto spotkał się kiedyś z podobnym do mojego kłopotem. Otóż oddałem samochód do naprawy do specjalistycznego serwisu citroena (nie aso) na wymianę uszczelki pod głowicą. Wszystko pięknie zrobione, głowica splanowana,...
w wolnossącym dieslu raczej nie zaszalejesz z modyfikacjami jeśli nie ma turbiny, co do trzeciego światła stopu to wystarczy, że się wepniesz w fabryczny obwód świateł stop w kostkę tylnej lewej lampy - żadna filozofia.
Ja kiedyś w ramach zabawy zrobiłem na wtryskiwaczu gazowym. W wolnossącym dieslu. Sterownik sam skleciłem, dawka gazu zależna od położenia pedału gazu.
Systemy wtrysku LPG lub CNG są stosowane w silnikach Diesla, ale II generacja odpada, no chyba, że w SDI czy innym wolnossącym dieslu.
Odpowiadam silnik 1,9 diesel wolnossący typ AEF 1998 przebieg 169 000 pierwszy właściciel.Kupiony w salonie.Dbam o wymiany na czas oleju filtrów pasków i napinacza,świec żarowych to w zimie.Jeżdżę bardzo delikatnie nie przciążam motoru.Paliwo no kupuję jak się da taniej wiadomo o co chodzi?Te silniki ponoć pracują po 500.000 bez remontu.Coś mu jest...
Dlaczego tak usilnie radzisz tego Passata komuś kto potrzebuje małe miejskie autko? Potem mam ubaw jak gościu co ma takiego Passata czy innego "kombiaka", przez 10 minut się gimnastykuje, żeby wyjechać z parkingu pod blokiem, a wjeżdżam na jego miejsce "na raz" swoim Puntem... miałem okazję prowadzić Forda Mondeo i Opla Astrę II - jakoś nie powaliły...
Jest to zależne od mnóstwa czynników.Podstawowe to czy to diesel czy benzyna,wolnossący czy doładowany.Powoli się nie przymierzaj bo technologia tak pędzi że Ci życia może braknąć żeby to ogarnąć. A tematów na temat chip tuningu było mnóstwo,wpisz sobie winols w wyszukiwarkę,jest tam temat w archiwalnym bodajże na kilkanaście bądz dziesiąt stron. Miłej...
Mniejsza awaryjność? Przeleć po tym silniku myjką, zostaw pod chmurką i po nim. Druga sprawa to moc. W takiej maszynie ważny jest moment obrotowy. Diesel jest bezawaryjny, ma duży moment co jest najważniejsze, duża masa wirujących elementów jak wał, koło zamachowe pomaga w ruszaniu, wolniej spadnie z obrotów obciążając silnik coraz mocniej. Nie wspominając...
Więc niech sobie kupi za 3tys starego Passata B4, wolnossącego diesla, porobi w nim co trzeba za pozostałe 2tys i przynajmniej będzie miał jakąś pewność, że mu nie stanie w środku Reichu.
Witam, miałem podobny problem w Saabie 9-3 SS 2.2 TiD z 2003r, auto jeździło jak wolnossący diesel. Przyczyną był zawór podciśnienia, uszkodzona membrana w środku, zawór nie trzymał podciśnienia w układzie, na komputerze wychodził błąd podciśnienia i samochód przechodził w tryb awaryjny. W przy tak małym przebiegu w pierwszej kolejności sprawdził bym...
Jak masz diesla to to ładuj diesla. Tylko czy aby ten diesel z poloneza nie jest zbyt skomplikowany do takiej samoróbki. To jest wolnossący 1,9D Citroena ? Czy on nie ma jakiegoś sterownika dodatkowego?
Przecież pisałem wyżej, że mam busa 4x4 i nie pali dużo ... Zgroza Ja miałem Golfa Syncro i palił 1-2l benzyny więcej jak przednionapędowa wersja z tym samym silnikiem a do tego miało się wrażenie, że napęd 4x4 zabiera mu ze 20 koni z mocy silnika. Inni posiadacze Syncro potwierdzali te opinie (zajrzyj sobie na forum.vwgolf.pl jeśli nie dajesz mi wiary),...
Jeśli kontrolka świadczy o stanie samochodu to współczuje szczęśliwym użytkownikom wszelkich marek z mniejszą czy większą awarią elektroniki silnika. Zapewne golf z wolnossącym dieslem byłby najlepszym rozwiązaniem.Tam kontrolek może wcale nie być,tylko ropa do pompy i obroty walu a reszta już sama się zrobi.
Szukam informacji jakie jest minimalne ciśnienie do pracy silnika diesla. Zwykłego wolnossącego.
Tak wszystko było ustawione . Ogólnie w wolnossącym dieslu wszystko działało prawidłowo , ale w td mam właśnie problem z odpaleniem i myślałem , że to może być kwestia paliwa Dodano po 2 I właśnie nie wiem co dalej zrobić , bo jak psikałem w dolot samostartem to zagadał pare razy ale sam z siebie nie chce zapalić . Dodam , że świece żarowe są sprawne
W silnikach 1,6 są dwa czujniki ciśnienia oleju: jeśli lampka zapala się po zejściu na wolne obroty - odpowiedzialny może być czujnik "0,3 bara"; jeśli zapala się w czasie jazdy przy wzroście obrotów do ok 2000 - czujnik wysokiego ciśnienia. Jeśli to Diesel wolnossący 1,4 bara a TD 0,9 bara i taki należy prośić w sklepie. 0,3 (dokładnie 0,25) bara numer...
Kup kolektory z wolnossącego diesla i poprzekładaj, zaślep dopływ oleju do turbo, pewnie spasujesz tam jakiś czujnik, spływ zaślep. Niby sporo roboty, ale wszystko na ori cześciach i bedzie pasować, zaślepianie turbo to juz pachnie druciarstwem. A graty pod turbo sprzedaż.
Silnik diesla, będzie nieco (20-50%) trwalszy od benzynowego. Biorąc pod uwagę wyżyłowane, nowsze konstrukcje. Starsze, szczególnie wolnossące diesle i ponad 300%. Nie zawsze tyczy się to jego osprzętu (pompy, wtryski, świece, turbo, itp.), bo ten zazwyczaj nie dorównuje trwałością samemu silnikowi wysokoprężnemu. Diesle są składane z trwalszych, lepszej...
Jeśli boisz się ciśnień 100bar i więcej to nie jeździj dieslami tam ciśnienia zaczynają się od 130bar (stare diesle wolnossące) do 1800bar ( nowe CDI itp..) Obecnie ciśnienie spokojnie jest na poziomie 2500Bar
Pokaż mi odmę co leci przed turbiną bo ja wszystkie widziałem podłączone do kolektora :D W wolnossącym dieslu tak, pomyśl co by było w doładowanym jak kolektor by był połączony ze skrzynią korbową ;) Dodano po 1 chyba, że mylisz z EGR...
Z 9A na wolnossącego diesla? To byś musiał otwory w podłodze zrobić żeby mu nogami pomagać. :P Jak Ci nie zależy na mocy a chcesz prosty niezawodny silnik do zagazowania to już lepiej 1.8 mono. Nawet AAM (75KM) w zupełności wystarcza jak się 140km/h nie przekracza.
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Jeździłem 3 typami diesli wolnossący,1,9 tdi, 2,0 tdi i kazdym z nich jezdzi sie podobnie. 1.grzejesz swiece 2.odpalasz, czekasz od 1 do 5 min (w zaleznosci od pory roku) 3.na zimnym silniku nie krecic wyzej niz 2000 obr 4.na ciepłym silniku do 4000 tys (jezeli chcesz zeby długo jezdził) 5. ostrożnie z turbinami , przy ostrej jezdzie szybko zaczynają...
Może te normy przydadzą się komuś.... specyfikacje firmy Volkswagen. Lista norm: VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników...
Współczesne silniki diesla to kupa szmelcu. Dlatego Niemcy masowo pozbywają sie swoich diesli po przebiegach w okolicach 200 tysięcy, bo potem zaczynają sie same drogie naprawy. Chyba, że to jakiś wolnossacy diesel z W124, ktorego nie kupi nawet ze swiecą, chyba, że ma powyżej 500 tysięcy na budziku. :D:D:D
Witam. Jaka jest przyczyna pokazania się oleju w zbiorniczku wyrównawczym w tym samochodzie i co należy sprawdzić (ew.naprawić ,wymienić , wyregulować).Powiem tyle ,że autko ma przejechane 270 tyś.km , ma kopa ,nie dymi ale dźwięk silnika przypomina mi "WOLNOSSĄCEGO DIESLA. To ,że oleju nie powinno być ,to wiem.Proszę o o rady ,wskazówki i konkretne...
Na 99,99% blok jest identyczny i pasuje w mocowania. Głowica też jest taka sama za wyjątkiem otworku pod uchwyt na przewód powietrza od turbosprężarki (nie ma to znaczenia). Astra po zmianie ma mieć silnik bez turbosprężarki? Przy podmianie trzeba tylko sprawdzić, aby rozrusznik pasował do wieńca. Podobno było kilka typów. Chyba, że mamy sinik z rozrusznikiem...
podejrzewam ze wolnossacy diesel jadac na max spali mniej bniz turbo diesel (chodzi mi glownie o TDI gdzie praktycznie wspolna jest tylko pojemnosc) Jednak sprawnos TDI jest znaczbnie iweksza niz SDI - jafdac wolno jednym i drugim zapewne TDI spali mnie.... Ale bedac na Twoim miejscu nie zastanawialbym sie nawet i bral TDi potem od razu chip :):):):):):)
silnik wolnossący tuning silnik wolnossący silnik diesel jednocylindrowy diesel
renault scenic gaśnie sterowanie dwoma obwodami wspomaganie usterki
prostownik ideal sharp lodówka
Regulacja gaźnika pilarki Faworyt RG 5300 18 krok po kroku Wymiana procesora Intel i5-3570 na nowszy model