Filtr skośny pompowy tak bo nie wiesz co tam może wpaść podczas składania instalacji ,jak dasz odpowiednie naczynie to zawór raczej zbędny przecie nie zagotujesz na wtórnej stronie a szkoda było by wylewać na glebę ,bardziej odpowietrznik choć jak mówią strzyżonego .Wielkość wymiennika dyktuje moc jaką chcesz odbierać. Twoje naczynie chroni układ po...
witam Mam pewną prośbę. Jestem właścicielem T4 do którego właśnie kupiłem webasto (mokre). Jeśli ma ktoś w samochodzie jest takie zamontowane fabrycznie, to poprosiłbym o wskazówkę w które węże się je wpina? Nie wiem czy VW przewidział wpięcie w obwód nagrzewnicy czy przy bloku-głowicy? Tak przy okazji przydałaby się jakaś wzmianka o BW50. Bardzo ucieszyłbym...
Ja zawsze szukam miejsca gdzieś wysoko, w nowym kangoo nawet założyłem nad silnikiem, a starym nad akumulatorem. I tam szukaj miejsca. Te piece co w nadkolach, zderzakach całe z soli i wyglądają strasznie, nawet nie ma co potem przenieść do innego auta, a i usterki elektryczne częściej. Jeśli chodzi o pompkę za piecem to nie będzie różnicy, bo cała...
jak słaba/przymulona nagrzewnica to pomaga wpięcie reduktora lpg w szereg a nie równolegle ale docelowo zmiana nagrzewnicy.
Witam :) Po 3 miesiącach walki ogrzewanie znów grzeje !!! Wymieniona uszczelka głowicy, nagrzewnica płókana z 5 razy, nowy termostat, odpowietrzanie układu nic nie dało. Powodem nie grzania było złe wpięcie parownika. Parownik był wpięty w wyjście nagrzewnicy i chłodniczke oleju. Zostało to poprawione i wpięte równolegle w nagrzewnice. W aucie znów...
kwok ma 50% racji bo wpięcie równoległe do nagrzewnicy zmniejsza przepływ w niej samej i ciepełko w takie dni jak dziś. Sam mam w układzie nagrzewnicy ale za nagrzewnicą i to szeregowo. Trzeba na lato zmieniać niestety. Ktoś chce foty?
czasami trafia się zawór na nagrzewnicy i wtedy takie wpięcie nie zdaje egzaminu.
Założenie jest takie aby wpiąć reduktor w układ chłodzenia który szybko się nagrzewa w małym obiegu oraz nie ma żadnych zaworów które mogą powodować zamknięcie obiegu. Wpięcie go równolegle przy nagrzewnicy jest prawidłowe.
Jeśli pytasz o przełaczanie to w moim aucie przy -15 stopni potrzebny dystans do przełączenia na gaz wynosi 1500 metrów - kilka uliczek w mieście. Przewody grzania reduktora skrócone do 30 cm. Wpięcie równoległe do nagrzewnicy. Reduktor (Zavoli) jako najwyższy punkt instalacji, w całości powyżej chłodnicy.
A nie lepiej uniwersalną nagrzewnicę wodną wpiąć w układ chłodzenia? Wtedy będzie naprawdę ciepło, a energia elektryczna będzie potrzebna tylko do zasilenia wentylatora nadmuchu.
Zasadniczo układ powinien wyglądać następująco: Oddzielne wpięcie dla nagrzewnicy i oddzielna pompa. Obieg grzejników powinien mieć zawór mieszający, a za zaworem swoją pompę. Dlatego oddzielna pompa być musi. Zdecydowanie polecam Volcano z silnikiem EC i nie dlatego, że są oszczędne, ale dlatego, że bardzo fajnie można nimi sterować. Do takiej nagrzewnicy...
Niestety moje pytanie jest inne. Nagrzewnice mam, więc inny raczej nie kupię. Chciałem jedynie dowiedzieć się czy możliwe jest wpięcie się na krótko przewodem fazowym w stylu 6,7,8 celem zasilenia na pierwszym biegu, drugim lub trzecim czy może doprowadzić to do uszkodzenia silnika
Nie wiem dla czego tak się upieracie na połączenie równoległe. W moim nie młodym samochodzie również miałem ten sam problem. Nagrzewnica płukana różną chemią czterokrotnie. Przepływ przez nią idealny. Podłączona bez parownika dawała parzące powietrze ze środkowego nadmuchu przy około pięciu stopniach na dworze. Wpięcie parownika równolegle zaburzało...
Czy jest prawidłowo wpięta nagrzewnica, może wcześniej ktoś namieszał? Może brak obiegu cieczy?Czy jest LPG?
Mam meganke z innnym silnikiem (K4J) z gazem. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą i na ogrzewanie nie narzekam. Przy równoległym włączeniu reduktora z nagrzewnicą powrót z reduktora powinien być włączony do powrotu z nagrzewnicy, chociaż w takim przypadku, też może dochodzić do osłabienia ogrzewania jako skutku bocznikowania przez reduktor strugi...
Pompa w 60-ce ma dwa przyłącza gumowe i oba są ssące. Jesli zrobi się trzeci do nagrzewnicy też będzie ssącym. I tu wiz61 ma racje jeżeli wepniemy się w dolny przewód idący od chłodnicy do pompy to będzie to samo co osobne przyłącze w pompie. Tak samo jeśli wepniemy zasilanie w gómowe łącze między kolektorem wodnym i termostatem to mamy zasilanie jak...
to zero o którym piszesz to poprostu przewód PEN. Na przewodzie od nagrzewnicy zepnij razem przewody PE i N i wepnij w istniejące jak piszesz "zero"
Witam,przetnij wąż zasilania nagrzewnicy i tam wepnij pompke wspomagającą, polepszy się ogrzewanie. Zasilanie pod stacyjkę.
W przypadku samochodów osobowych przy sprawnej nagrzewnicy sprawnie grzeją już po osiągnięciu temperatury 60 stopni na silniku. Podaj schemat jak masz wpiętą nagrzewnicę, w które miejsce. Wedle mnie może być problem z pompą cieczy chłodzącej gdyż widocznie nie jest na tyle wydajna jak powinna być.
Reduktor w szereg z nagrzewnicą wpięty?
:arrow: P.Artek Pewnie masz na myśli WEBASTO, wiele znajdziesz na ten temat na forum. Co do zrobienia samemu jakos nie widzę, kupno używanego to też kilkaset złotych, choć efekt piorunujący i nie obciąża praktycznie w żaden sposób autka. Spalanie ok. 0,6 l / h Jakby ktoś miał pomysł wykonaia samemu z checią wysłucham rad :) Chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem...
Panowie, także ja pozwolę sobie zadać pytanie związane z tematem. Posiadam nagrzewnicę Master B70 CED. Problem tkwi w ciśnieniu powietrza, czyli w dawkowaniu paliwa. Ogólnie przy filtrze powietrza jest zaślepka (wpięcie na manometr) oraz dysza regulująca to ciśnienie powietrza. Dysza regulująca ciśnienie wygląda na oryginalną, ale nie wiem, czy oryginalnie...
Dlaczego za mostkiem miernik(chinszczyzna) wskazuje 21,5V??? Czy on tak przekłamuje, zastosowałem za mały tacho (tzn jest 230/24 a powinienem 230/26 lub 28V) czy cos jeszcze powinienem wpiac???? Przeciez ta nagrzewnica nie ruszy z miejsca przy tym napieciu.
https://m.vevor.pl/nagrzewnica-na-olej-n...
Z opisu wynika że masz.parownik wpięty równolegle z nagrzewnicą. Płyn to takie medium że płynie tam gdzie ma lżej. Więc przez parownik stawiający mniejszy opór niż nagrzewnica. Na próbę zrób kryzę na wężu parownika np. zaciskając morsa do połowy. Jak będzie lepiej grzało to masz przyczynę. Parownik powinien w szeregu chodzić z nagrzewnicą. W jakiej...
W którym miejscu masz zainstalowany reduktor (jak wysoko) oraz w którym miejscu jest wpięty w obieg chłodzenia silnika (zakładam że równolegle do nagrzewnicy)? W tych silnikach dobrze sprawdza się wpięcie reduktora w szereg w mały obieg chłodzenia pod warunkiem że reduktor ma w miarę małe opory przepływu (w przeciwnym razie silnik ma tendencje do przegrzewania...
Zamiast ciąć przewody, możesz na próbę włączyć reduktor w szereg z nagrzewnicą, ale jako pierwszy - to tylko w przypadku gdy w obwodzie nagrzewnicy nie ma zaworu odcinająco-regulacyjnego. Gdyby to rozwiązanie nie było satysfakcjonujące, to można przejść na układ równoległy.
Ja u siebie miałem podobny problem. Kupiłem nowy wąż o odpowiedniej średnicy (chyba 16mm), opaski, trójniki itp.. Podłączyłem dopływ ciepłej wody kilkanaście cm od silnika, wpiąłem się w wąż do nagrzewnicy. Wąż "zimny" z reduktora wpiąłem w wąż od zbiorniczka wyrównawczego też blisko silnika. W sumie połączenia były ok 1m krótsze niż poprzednio, ale...
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Moim zdanie lepsze rozwiązanie to reduktor wpięty równolegle z nagrzewnicą a nie szeregowo.
Stawiam ze jest wpięte pod nagrzewnice za zaworem a nie przed ;).
(at)pummen Witam W każdym samochodzie (z silnikiem chłodzonym cieczą) jest mały i duży obieg nalepiej wpiąć się w mały obieg bo wtedy OR w podgrzewaczu jest podgrzewany od momentu uruchomienia silnika tzn już przed otwarciem termostatu który przepuszcza ciecz chłodzącą do dużego obiegu. Jeżeli chodzi o wpięcie się zaraz przed chłodnicą (jest w dużym...
Witam, podejrzewam,że monter,źle dołączył parownik w krótki obieg. Zamiast wpiąć się równolegle do nagrzewnicy, wpiął sie szeregowo. Druga mozliwość, to awaria termostatu, za wcześnie otwiera.
W starszych sterownikach faktycznie nie można ustawić temperatury mniejszej niż 30°C, ale można to oszukać wpinając zamiast czujnika temperatury opornik, wtedy można przełączyć praktycznie od razu na gaz, ale tego nie polecam, bo późniejsze koszty napraw instalacji gazowej mogą być wyższe niż oszczędność na paliwie. Po pierwsze to polecam przepiąć podgrzewanie...
25 stopni. reduktor wpięty pod nagrzewnice Dodano po 39 z nawiewu wali już ciepłem a ja jade nadal na pb
I zobacz czy pompa wody sie nie ukręciła. A nie masz czasem reduktora LPG wpiętego równolegle? do nagrzewnicy?
Dla jasności, trochę, niestety, musiałem nad tym pomyśleć...hehehe..bolało... http://obrazki.elektroda.net/29_12286414... jednak dwie śrubki o których wspominał piter_ok1 są przy dolnym wężu... http://obrazki.elektroda.net/90_12286417... a teraz nurtuje mnie...gdzie jest wpięta nagrzewnica?...w dużym czy małym obiegu?
Ale będzie kosztować w paliwie no i średnio widzę żywotność akumulatora - ja bym optował za dodatkową nagrzewnicą wpiętą w układ chłodzenia silnika wtedy koszt energii to będzie zero a woda nagrzeje się w kilka minut. Rozumiem argumenty dotyczące ceny i minimalnej ingerencji - przynajmniej rozważ wymianę alternatora na coś w okolicach 150..160A
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Jeszcze mam pytanko odnośnie świateł awaryjnych muszę kupić nowy przerywacz czy można wpiąć się bezpośrednio w stary ?
jeśli temperatura na dworze jest dodatnia +10* wszystko chodzi ok, natomiast jeśli tylko temperatura spdnie poniżej 0 od razu zaczyna się problem To i co dalej jest napisane w poście sugerowałoby za mało intensywny przepływ płynu przez obwód parownik nagrzewnica (za duży opór dla płynu stwarza parownik +nagrzewnica) i przy niższych temperaturach może...
Koledzy wąż idący od trójnika do parownika nie stanowi problemu bo można go uciąć 1,5 cm założyć ponownie i skręcić lub wymienić na parkera. Problem stanowi wąż nagrzewnica silnik, w który jest wpięty trójnik. Węża (2 szt) tego raczej nie chcę wymieniać kosztują 600zł i dostęp od nich niezwykle trudny. Dlatego zastanawiam się właśnie czy zastosowanie...
Witam. Czy wie ktoś może w którą kostkę w BSI i w które piny wpięty jest czujnik temperatury parownika ?? Są to dwa szare kabelki. Pytam, dlatego że założyłem klimę i kostka łącząca nagrzewnicę z instalacją posiada tylko "plus" i "minus" dochodzący do silnika dmuchawy a nie posiada kabli wychodzących od czujnika temp. parownika Pozdrawiam
Chodziło mi o to czy kierunek przepływu przez nagrzewnicę ma znaczenie, bo to że mam parownik wpięty przed nagrzewnicą to wiem i to że zaraz go wepnę za nią to też wiem jak zrobić. Tylko jeszcze jeden mały szczegół dotyczący nagrzewnicy. W tej chwili wejściem jest lewa końcówka nagrzewnicy, czy tak powinno być? Czy nie ma to znaczenia w którą stronę...
Dobrze myślę, że gdyby była to uszczelka to ogrzewanie powinno działać? w płynie brak oleju i na odwrót. Silnik pracuje bardzo ładnie, nie kopci. Brak obiegu więc co? zapchane węże? nagrzewnica? reduktor wpięty jest pod węże od nagrzewnicy.
witam wszystkich! jeśli chodzi o słabe nagrzewanie się parownika to najczęściej jest to błędne wpięcie go w magistrale wodną! miałem ten sam problem! a rozwiązałem go w taki sposób że wywaliłem te bezsęsowne trójniki wody na wężach i parownik połączyłem szeregowo z nagrzewnicą kabiny! tyle że na wężu między głowicą silnika a nagrzewnicą! i jak ręką...
Witam. Samochód to peugeot 406 rok 1996 2.0 benzyna 16V, z klimą manualną. Webasto Thermo Top C. Podczas montażu wymienionego Webasto z pompki paliwowej wyszły przewody zasilające (niebieski i brązowy). nie znam oryginalnego położenia przewodów we wtyczce (brązowy z prawej czy z lewej strony wtyczki). Prosił bym o pomoc, gdyż nie chciałbym czegoś spalić...
Nie wiemy czy to auto jest z LPG.Możliwe że większy przepływ jest przez parownik gazu który jest wpięty równolegle z nagrzewnicą?
Reduktor mam wpięty równolegle z nagrzewnicą. Na razie problemem jest opadanie obrotów po wysprzęgleniu przed zatrzymaniem, do LPG przejdziemy później.
Dzieki za instrukcje (miałem juz taką tylko w starszej wersji). Niestety ale tam jest wszystko za wyjątkiem wpięcia od strony silnika. Instrukcja dotyczy przeróbki istniejącego dogrzewacza na postojowe :( W moim aucie jest brak rurek po podwoziem i nie mam pojęcia gdzie to fabrycznie było wpięte, podejżewam, ze na zasilaniu nagrzewnicy szeregowo, ale...
do celów pomiarów miałem wpięte w gniazdo siłowe nagrzewnice 9 kW, po 3 kW na każdą z faz Ale z tego, co piszesz, ekipa z LG wpięła 9 kW, ale pod jedną fazę. 9 kW przy 230 V to jest prawie 40 A. 3 kW to nieco ponad 13 A. Spróbuj w ramach pomiarów obciążyć każdą z faz mocą 9 kW, a dostaniesz wyniki takie jak serwis LG.
Witam Kupiłem chińskie webasto zespolone z obudową. Nagrzewnica ma możliwość wpięcia zasilania 12v jak i 230v. Czy mogę mieć podłączone na raz obydwa? 230v z gniazdka i w razie "W" awaryjnie jednocześnie 12v z aku? Że jak padnie zasilanie sieciowe to podtrzyma na 12v żeby np. Wystudzic i wyłączyć nagrzewnice
Było by to za piękne żeby było to możliwe. Zanim się za nią wezmę spróbuje jeszcze dobrze odpowietrzyć. Pompa nowa może poprawi się wydajność. Czy jak mam wpięty parownik w miejsce zaznaczone strzałką (wąż powrotny nagrzewnicy) to jest ok? Po mojemu coś jest nie tak skoro wąż ze strzałką to jest powrót od nagrzewnicy a jest wpięty w zasilanie pompy...
D5WZ jest bardzo dobrym piecem(5kw- daje radę) Instalacje wodną wepnij w obieg nagrzewnicy. Czy tylko różnią się sterownikiem w środku Tak.Tylko sterownikiem.
szwagier ma nexie i grzeje super ma przejechane 220tys km w tym na gazie100tys.Reduktor ma wpięty równolegle z nagrzewnica,tak ze sprawdź termostat bo siada czasami
Witam. Od wczoraj kombinuję z podłączeniem sterowania wiatrakiem przez piec Webasto w klimatyzacji manualnej w Isuzu D max 2010 rok, proszę o podpowiedź, który przewód przeciąć od pokrętła nawiewu, aby piec po załączeniu uruchamiał wiatrak dmuchawy nagrzewnicy na 2 biegu. Poniżej zamieszczam rozpiskę Fan Switcha oraz schemat, nadmieniam, że przecięcie...
Z twojego opisu wynika że płyn w obiegu płynie sobie po najmniejszej linii oporu z pominięciem nagrzewnicy. Moim zdaniem jesto klasyczny przykład złego wpięcia instalacji gazowej do układu chłodzenia. Uważam że powinieneś pojechać do gazowników i ŻĄDAĆ aby gaz podłączyli tak żeby ogrzewanie było prawidłowe.
Jak to stoi? Nic nie stoi. Znaczy płyn. Sprawdź czy reduktor/parownik jest na małym obiegi np rownolegle z nagrzewnica wewnętrzna. Ja miałem gaz w dużym silniku i nie było problemu. Druga pompka może zakłócić prace pierwszej co może skutkować złym obiegiem. Widziałem wiele aut z gazem i spora większość miała wpięte parowniki rownolegle do nagrzewnicy....
Oferta skierowana jest głównie do tych co mogą z pieca zrobić jeszcze użytek i potrafią tanio poradzić sobie z usterką. Wymiana modułu to zaledwie jeden wkręt i wpięcie przewodów, a na używanym też będzie działać ! Albo wykorzystać części jak np. nagrzewnicę która na rynku używanych warta jest około 160-200 zł w zależności od stanu. Zespół wodny to...
Kolego nie wpinaj w chłodnice grzałki bo całe ciepełko chłodnica odda otoczeniu. Pozatym wepnij w obwód nagrzewnicy, ale uważaj bo jak jest zaworek na nagrzewnicy to po jego zamknięciu zagotuje płyn w wężu i nagrzewaczu. Termoststy sa zupełnie zbędne , obserwuj wskazania temperatury i sam steruj włącznikiem. Oczywiście kontrolka obowiązkowa.
Poszukaj zaworu 3 drożny , 4 drożny ,może być różnie zależnie od wynalazcy ,zrobić wpięcie od strony kotła , powrót jest już prosto znaleźć , do zrobienia "uczciwie" czyli zawory odcinające na doróbce i przy okazji nie rozwalić całej instalacji (domowej) PEX 15 grubszej nie trzeba , są do tego kształtki na skręcanie Muszę się wpiąć w piecu ? jest to...
Witam. Wczoraj musiałem awaryjnie zasilić serwery agregatem bez stabilizatora przez APC 1500. Niestety APC nie chciał się przełączyć na prąd z agregatu. Napięcie na wyjściu z agregatu wąchało sie od 270 do 286V. Wpiąłem jeszcze dwie nagrzewnice po 2000w. W chwili włączania nagrzewnic APC przełączał się na prąd z agregatu, po paru sekundach znowu pracował...
No właśnie - a co wtedy z grzaniem w strzelającym mrozie? Czy nie lepiej zużyć nieco benzyny i nie marznąć? No i trzeba by sprawdzić jaki opór stawia wodzie taki parownik - w dużym silniku do czasu otwarcia termostatu może to spowalniać bardzo przepływ. Ja u siebie kiedyś sporo eksperymentowałem. Miałem parownik i równolegle i szeregowo przed nagrzewnicą...
Jest wszystko opisane ale jeśli to nie wystarcza to musisz poczekac bo muszę zajrzeć do skrzynki, już sam jie pamiętam ale z tego. co widzę to zaraz pod schematem jest opisane co źle zrobiłem i opisane jest gdzie wpiąć małą kostkę
patent slabo dziala na rurce co idzie do turbiny. trzeba chyba sie wpiac w rure co idzie z pompy na nagrzewnice
Ogrzewanie reduktora LPG (jeśli jest inaczej) trzeba wpiąć szeregowo z nagrzewnicą. Pierwsza idzie nagrzewnica, zasilenie reduktora z powrotu nagrzewnicy. Sprawdzić klapy nawiewu ciepłe/zimne. Jest nowa nagrzewnica (zakładam że sprawna) i to musi grzać po tych dwóch zabiegach, nie ma innej możliwości.
Czy we właściwe miejsce wpięty jest reduktor - równolegle do nagrzewnicy ?
Ogrzewanie będzie tylko że później. Nagrzewnica wpięta jest w mały obieg i nawet jak termostat otwarty to ogrzewanie jest ale jak wspomniałem później i będzie sprawa tego typu że jak się zatrzymasz będzie cieplej a jak ruszysz to temperatura z ogrzewania spadnie.Podałem wartości czujnika i otwarcia termostatu powyżej wystarczy sprawdzić
Witam kupiłem całą wiązkę wnętrza , teraz tylko prosiłbym o wskazanie wtyczki w którą mam wpiąć wiązkę od nagrzewnicy a będę wiedział na podstawie tej wiązki jak pociągnąć kabelki w moim autku , poniżej zdjęcia wiązki . Nie umiem w niej znaleźć też wtyczki do podpięcia wyświetlacza zegarka
Reduktor szeregowo czy równolegle wpięty w obieg? Równomiernie ciepłe weże reduktora i nagrzewnicy ?
Pozostaje tylko pytanie jak go podłączyć ;) Nagrzewnica nie ma wejścia do termostatu - jakoś go trzeba wpiąć między gniazdo elektryczne a wtyczkę nagrzewnicy.... Pozdrawiam Adyn
Dzięki, właśnie o to mi chodziło. Jeszcze jedno pytanko, czy nie lepiej by było ustawić kierunek obiegu nagrzanej cieczy z webasto prosto na silnik czyli wpiąć się w przewód powrotny z nagrzewnicy? Może wtedy silnik szybciej by się nagrzewał?
Kolego winien temu może być sterownik znajdujący się w obudowie nagrzewnicy pod kabiną . Bardzo często na wtyczce wpiętej do niego wychodzi sniedż . Wystarczy wyczyscic lub ewentualnie wymienić konektory . Drugą przyczyną tego, że maga cały czas grzeje jest spalony elektrozawór ogrzewania znajduje sie on pod kabina obok skrzynki z nagrzewnicą idą tan...
Niech wepnie reduktor szeregowo z nagrzewnica, zamiast rownolegle jak to gazmeni zwykli robic Nagrzewnica jak rozumiem zimna...? Bo jezeli ciepla to problem w klapce rozdzialu.
Jeśli parownik od gazu wpięty jest równolegle z nagrzewnicą poprzez trójniki, to ciecz wybiera mniejszy opór i płynie przez parownik, a przez nagrzewnice słabiej.To by tłumaczyło słabe ogrzewanie.
Witam. Posiadam forda transita 2,5diesel z 1986r. Mam problem z ogrzewaniem (nie chce grzać). Samochód bardzo późno łapie temperaturę mimo że chłodnica jest zasłonięta (termostat jest dobry). Wskaźnik temperatury nie dochodzi nawet do połowy. Przewód zasilający nagrzewnice jest wpięty u dołu. Czy powinien być wpięty u góry???
Nagrzewnice potrzebują wysokiej temperatury, dlatego najlepiej jest wpiąć zasilanie prosto w wyjście z kotła. Czyli miejsce 3 Filtry montuje się przed pompami. Co masz na myśli pisząc "odpływ z nagrzewnicy"? Czy chodzi o powrót? Jeżeli tak to powrót z nagrzewnicy do powrotu kotła. I pamiętaj, że nagrzewnice podłącza się odwrotnie tzn. zasilanie od dołu,...
Ja zamontowałem do swojego getza taki układ. Grzałki nurkowe każda po 300 W, cztery sztuki w obudowie (podłączone tylko trzy) kupiłem z aledrogo chyba od forda. Układ sterowania jest bardzo prosty i zależy tylko od Twojej fantazji jak bardzo dalece go zautomatyzujesz. Grzałki mam wpięte w węża dolotowego nagrzewnicy, układ działa rewelacyjnie. W koleżki...
Najczęściej wpinasz się na wyjście wody z bloku silnika na nagrzewnicę.
Witam! Nabyłem Toyote Yaris II, 2006r. 1.0 Benzyna, wyprodukowana we Francji. Chce sobie do niej przełożyć WEBASTO ze starego samochodu. Poczyniłem pierwsze kroki i zrobiłem już uchwyt pod piecyk. W najbliższym czasie będę go montował i bardzo proszę Was o pomoc. Potrzebuję się upewnić/dowiedzieć dwie rzeczy. Pierwsza sprawa to podpięcie piecyka do...
dałoby się to zrobić ... w sumie nie tak trudno... należałoby wyposażyć reduktor w dodatkowy obwód grzejący z własną (elektryczną) pompką i możliwość ograniczania grzania pierwotnego - najlepiej z termostatem :) trzeba by przerobić obwód obiegu płynu chłodzącego idącego do nagrzewnicy (wpiąć się z zaworem) do tego przełącznik i po sprawie pstryk i przez...
Głupia sprawa, wymieniłem nagrzewnicę w golfie3 1,9d 94r i po skręceniu wszystkiego został mi do wpięcia kabelek od silnika dmuchawy. Chodzi o ten dłuższy.
Witam. Chciałbym was zapytać czy podłączenie reduktora w obieg węża który zaznaczyłem na rysunku strzałką jest poprawny. Zauważyłem że reduktor nie jest wpięty w obieg nagrzewnicy równolegle tylko w bypass który łączy obudowę termostatu z głowicą. http://obrazki.elektroda.pl/5678406200_1...
Witam. Najpierw napisz jaka nagrzewnica(foto),jaka moc ,raczej na pewno w obwód sterowania trzeba wpiąc stycznik i dopiero nim włączac nagrzewnice , a tak na serio, jeśli nie masz pojęcia o elektryce to radze zlecic to fachowcowi,na pewno będzie bezpieczniej. 2-1 obwód zasilania cewki stycznika 3-4 zasilanie 5-6 czujnik Pozdrawiam.
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Co to ma być to B/C? Tak masz "wyrzeźbiony" obwód włączenia reduktora? To nic dziwnego, że nic tamtędy nie leci. Reduktor ma być wpięty równolegle z nagrzewnicą ew. szeregowo z nią ale między silnikiem, a nagrzewnicą. Z odkręconym korkiem na pracującym silniku to tylko zapowietrzysz bardziej układ. Czy wąż między silnikiem a nagrzewnicą nie robi się...
Tam nie ma najmniejszych problemów z odpowietrzaniem, nawet jak miałem parownik lekko powyżej zbiorniczka. Gdzie masz w ogóle wpięty ten parownik? Najlepiej równolegle z nagrzewnicą.
Widzisz kolego z tego co wyczytałem nie wiem czy założyłeś nową nagrzewnice czy używaną prawdopodobnie pod przewód nagrzewnicy masz wpięty trójnik do podgrzewania parownika gazu.Gdy jest wpięty równolegle tj. w zasilanie i powrót od nagrzewnicy a nagrzewnica zabrudzi się resztkami oleju lub kamieniem stawia większy opór dla płynu i głównie przepływa...
Co do tego ile wchodzi gazu to zimno jest wiec moze wchodzic nieco wiecej.Zawsze tankujesz na tej samej stacji? Co do problemu wlasciwego sprawdz czas nakladania sie paliw.Czy reduktor dobrze sie nagrzewa?W felce mozesz zmialo go wpiac w szereg z nagrzewnica .Moze wtryskiwacze niedomagaja w sensie, ze przybrudzily sie mazutem .
Ścianki to zwykła blacha, niema żadnej izolacji. W takim razie zapomnij o grzaniu piecykiem gazowym. Będziesz miał deszcz pod dachem :) Spora nagrzewnica na pake wpięta w układ chłodzenia silnika.
No i widzisz kolego, wyszło na moje... /w całości/, a nie jakieś tam tuleje czy blok cylindra... :D Jeśli chodzi o "chochlika", to myślę że układ jest zapowietrzony... Gdyby był zapowietrzony, to by się gotował silnik. Najprawdopodobniej masz wpięty równolegle do nagrzewnicy reduktor LPG, plastikowe trójniki dławią przepływ cieczy przez nagrzewnicę...
Zalej wodą odłącz wąż nagrzewnicy i przegazuj,będzie widac czy pompa pompuje. A to że nagrzewnica ma przelot to jeszcze nie znaczy że będzie grzała.Dobrze jest wpiąc parownik lpg w szereg z nagrzewnicą pod warunkiem że nie jest ona blokowana zaworem mechanicznym wtedy można lekko zdławić przepływ na parowniku aby uniknąc strat w obiegu płynu.
Witam :) Mam problem z układem chłodzenia po podłączeniu instalacji gazowej, a mianowicie nie grzeje mi nagrzewnica i parownik jest nie dogrzany. Na początku podejzewałem głowice i głowica już po remoncie i dalej nie grzeje. Mechanik zauważył iż parownik wpięty jest wąż zasilający nagrzewnice oraz wąż idący od zbiorniczka wyrównawczego do chłodniczki...
Z głowicy idzie na zawór obejsciowy z zaworu na nagrzewnice i wraca do dolnej rury zbiorczej. Ty natomiast powinieneś dodatkowo wpiąć reduktor zaraz za zaworem obejściowym.
Witam zakupiłem nagrzewnice wodna marki flowair Leon S1 o mocy 12.6 Kw piec który będzie zasilać ma moc grzewcza 25 kw w obieg są wpięte 3 grzejniki lecz nagrzewnica jest najdalej oddalona od pieca w związku z tym mam parę pytan: - czy dawać na obiegu nagrzewnicy dodatkową pompę - wlot ciepłej wody na nagrzewnicy jest od dołu podpinać tak jak jest zaznaczone...
witam parownik zawsze wpina się równolegle do krótkiego obiegu wody czyli tam gzie idzie nagrzewnica pozdrawiam
Panowie mam małe pytanko gdzie wpiąć się w układ wodny silnika (wiadomo zasilanie idzie do nagrzewnicy) ale nie wiem gdzie wpiąć powrót bo powinien być wpięty przed termostatem, ale w pasacie termostat jest w plastikowym króćcu zaraz przy silniku.Czy tam trzeba coś dokupić w serwisie.Oglądałem te zdjęcia z instrukcji montażu ale są one po niemiecku...
Witajcie, Problem dotyczy mojej Zafiry A 2001 1.8 125km. Dzisiaj rano kiedy temperatura była około 1 stopień zauważyłem, że nawiew ciepły jest bardzo słaby pomimo tego, że silnik jest nagrzany do 90 stopni (termostat sprawny). Auto posiada instalację gazową, reduktor (temperatura na reduktorze to 85-87 stopni) wpięty jest szeregowo z nagrzewnicą, czyli...
Najczęściej wina zamulonej nagrzewnicy, szczególnie przy równol;egle wpiętym reduktorze lpg -cała ciecz przepływa przez reduktor właśnie..... wymontuj, odkamień choćby octem i napisz.
Ogólnie przyjmuje się że auto na gazie może palić do 20% więcej niż na benzynie. Za wysokie spalanie gazu najczęściej spowodowane jest nieprawidłową regulacją, natomiast zdarzają się też przypadki że wpływ ma nie tylko regulacja ale jeszcze szereg czynników takich jak: układ zapłonowy czy sposób odczytu sondy lambda. czujnik temp masz wpięty prawidłowo...
wpięcie falownika wpięcie inwertera tasma wpięcie
amplituner instrukcja bezpiecznik awaryjnych silnik szczotkowy
pilot uniwersalny manta pilot uniwersalny manta
Podłączenie centralki pilota Ford Fusion 2003 Brak potwierdzenia kierunkowskazami przy zamykaniu drzwi pilotem DAF XF 105 460