Wymiennik płytowy.
A nie lepiej uniwersalną nagrzewnicę wodną wpiąć w układ chłodzenia? Wtedy będzie naprawdę ciepło, a energia elektryczna będzie potrzebna tylko do zasilenia wentylatora nadmuchu.
Chciałem kupić taki regulator https://allegro.pl/oferta/regulator-napi... ale nie bardzo wiem jak go wpiąć pod silnik. Czy mogę podłaczyć do niego bezpośrednio nagrzewnicę i na pełnej mocy odpalić ją a później obniżyć moc na np. 70%? Dodano po 10 Już chyba widzę, trzeba to wpiąć pod uzwojenie robocze?
Zamiast ciąć przewody, możesz na próbę włączyć reduktor w szereg z nagrzewnicą, ale jako pierwszy - to tylko w przypadku gdy w obwodzie nagrzewnicy nie ma zaworu odcinająco-regulacyjnego. Gdyby to rozwiązanie nie było satysfakcjonujące, to można przejść na układ równoległy.
Ja u siebie miałem podobny problem. Kupiłem nowy wąż o odpowiedniej średnicy (chyba 16mm), opaski, trójniki itp.. Podłączyłem dopływ ciepłej wody kilkanaście cm od silnika, wpiąłem się w wąż do nagrzewnicy. Wąż "zimny" z reduktora wpiąłem w wąż od zbiorniczka wyrównawczego też blisko silnika. W sumie połączenia były ok 1m krótsze niż poprzednio, ale...
Jeszcze mam pytanko odnośnie świateł awaryjnych muszę kupić nowy przerywacz czy można wpiąć się bezpośrednio w stary ?
Stawiam ze jest wpięte pod nagrzewnice za zaworem a nie przed ;).
Nagrzewnice potrzebują wysokiej temperatury, dlatego najlepiej jest wpiąć zasilanie prosto w wyjście z kotła. Czyli miejsce 3 Filtry montuje się przed pompami. Co masz na myśli pisząc "odpływ z nagrzewnicy"? Czy chodzi o powrót? Jeżeli tak to powrót z nagrzewnicy do powrotu kotła. I pamiętaj, że nagrzewnice podłącza się odwrotnie tzn. zasilanie od dołu,...
Pytanie czy g 12+ odpowiada specyfikacji g13, do VW najlepiej pasuja trojniki 23x16x23 mosiezne tylko trzeba je przetoczyc przynajkniej ja tak robilem gdy bylem glupi. Obecnie montuje jak tylko się da reduktor w szereg minimalizując ilosc połączeń poprzez dopasowanie węża 16mm nawet do króćca 20mm, wyginanie go na goraco, tam gdzie nie ma wyjscia stosuje...
Witam, podejrzewam,że monter,źle dołączył parownik w krótki obieg. Zamiast wpiąć się równolegle do nagrzewnicy, wpiął sie szeregowo. Druga mozliwość, to awaria termostatu, za wcześnie otwiera.
I zobacz czy pompa wody sie nie ukręciła. A nie masz czasem reduktora LPG wpiętego równolegle? do nagrzewnicy?
Witam :) Po 3 miesiącach walki ogrzewanie znów grzeje !!! Wymieniona uszczelka głowicy, nagrzewnica płókana z 5 razy, nowy termostat, odpowietrzanie układu nic nie dało. Powodem nie grzania było złe wpięcie parownika. Parownik był wpięty w wyjście nagrzewnicy i chłodniczke oleju. Zostało to poprawione i wpięte równolegle w nagrzewnice. W aucie znów...
Kolego winien temu może być sterownik znajdujący się w obudowie nagrzewnicy pod kabiną . Bardzo często na wtyczce wpiętej do niego wychodzi sniedż . Wystarczy wyczyscic lub ewentualnie wymienić konektory . Drugą przyczyną tego, że maga cały czas grzeje jest spalony elektrozawór ogrzewania znajduje sie on pod kabina obok skrzynki z nagrzewnicą idą tan...
do celów pomiarów miałem wpięte w gniazdo siłowe nagrzewnice 9 kW, po 3 kW na każdą z faz Ale z tego, co piszesz, ekipa z LG wpięła 9 kW, ale pod jedną fazę. 9 kW przy 230 V to jest prawie 40 A. 3 kW to nieco ponad 13 A. Spróbuj w ramach pomiarów obciążyć każdą z faz mocą 9 kW, a dostaniesz wyniki takie jak serwis LG.
W starszych sterownikach faktycznie nie można ustawić temperatury mniejszej niż 30°C, ale można to oszukać wpinając zamiast czujnika temperatury opornik, wtedy można przełączyć praktycznie od razu na gaz, ale tego nie polecam, bo późniejsze koszty napraw instalacji gazowej mogą być wyższe niż oszczędność na paliwie. Po pierwsze to polecam przepiąć podgrzewanie...
Dzieki za instrukcje (miałem juz taką tylko w starszej wersji). Niestety ale tam jest wszystko za wyjątkiem wpięcia od strony silnika. Instrukcja dotyczy przeróbki istniejącego dogrzewacza na postojowe :( W moim aucie jest brak rurek po podwoziem i nie mam pojęcia gdzie to fabrycznie było wpięte, podejżewam, ze na zasilaniu nagrzewnicy szeregowo, ale...
Jest wszystko opisane ale jeśli to nie wystarcza to musisz poczekac bo muszę zajrzeć do skrzynki, już sam jie pamiętam ale z tego. co widzę to zaraz pod schematem jest opisane co źle zrobiłem i opisane jest gdzie wpiąć małą kostkę
Pozostaje tylko pytanie jak go podłączyć ;) Nagrzewnica nie ma wejścia do termostatu - jakoś go trzeba wpiąć między gniazdo elektryczne a wtyczkę nagrzewnicy.... Pozdrawiam Adyn
Dzięki, właśnie o to mi chodziło. Jeszcze jedno pytanko, czy nie lepiej by było ustawić kierunek obiegu nagrzanej cieczy z webasto prosto na silnik czyli wpiąć się w przewód powrotny z nagrzewnicy? Może wtedy silnik szybciej by się nagrzewał?
Ogrzewanie reduktora LPG (jeśli jest inaczej) trzeba wpiąć szeregowo z nagrzewnicą. Pierwsza idzie nagrzewnica, zasilenie reduktora z powrotu nagrzewnicy. Kiedy ten reduktor się nagrzeje do odpowiedniej temperatury? Tylko latem i zimą jak ogrzewania nie będzie używała?
Witam. Wczoraj musiałem awaryjnie zasilić serwery agregatem bez stabilizatora przez APC 1500. Niestety APC nie chciał się przełączyć na prąd z agregatu. Napięcie na wyjściu z agregatu wąchało sie od 270 do 286V. Wpiąłem jeszcze dwie nagrzewnice po 2000w. W chwili włączania nagrzewnic APC przełączał się na prąd z agregatu, po paru sekundach znowu pracował...
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Witam kupiłem całą wiązkę wnętrza , teraz tylko prosiłbym o wskazanie wtyczki w którą mam wpiąć wiązkę od nagrzewnicy a będę wiedział na podstawie tej wiązki jak pociągnąć kabelki w moim autku , poniżej zdjęcia wiązki . Nie umiem w niej znaleźć też wtyczki do podpięcia wyświetlacza zegarka
Najczęściej wpinasz się na wyjście wody z bloku silnika na nagrzewnicę.
Ja nagrzewnicę wpiął bym w kolektor głowic np na łączeniu gumowym z termostatem. Powrót albo w dolny łącznik termostatu z pompą albo w dolny przewód chłodnicy, poza tym dla lepszego obiegu przez nagrzewnicę można by lekko przydławić przepływ na odcinku termostat pompa wody tak by wymusić obieg w nagrzewnicy ale nie za mocno by znów termostat był opływany...
Na zdjęciach za wiele nie widać ale tak jakby coś było dodatkowo wpięte w obieg.Może masz dogrzewacz silnika (webasto) albo dodatkową nagrzewnicę przestrzeni pasażerskiej?
Jak to stoi? Nic nie stoi. Znaczy płyn. Sprawdź czy reduktor/parownik jest na małym obiegi np rownolegle z nagrzewnica wewnętrzna. Ja miałem gaz w dużym silniku i nie było problemu. Druga pompka może zakłócić prace pierwszej co może skutkować złym obiegiem. Widziałem wiele aut z gazem i spora większość miała wpięte parowniki rownolegle do nagrzewnicy....
dałoby się to zrobić ... w sumie nie tak trudno... należałoby wyposażyć reduktor w dodatkowy obwód grzejący z własną (elektryczną) pompką i możliwość ograniczania grzania pierwotnego - najlepiej z termostatem :) trzeba by przerobić obwód obiegu płynu chłodzącego idącego do nagrzewnicy (wpiąć się z zaworem) do tego przełącznik i po sprawie pstryk i przez...
Z głowicy idzie na zawór obejsciowy z zaworu na nagrzewnice i wraca do dolnej rury zbiorczej. Ty natomiast powinieneś dodatkowo wpiąć reduktor zaraz za zaworem obejściowym.
Witam zakupiłem nagrzewnice wodna marki flowair Leon S1 o mocy 12.6 Kw piec który będzie zasilać ma moc grzewcza 25 kw w obieg są wpięte 3 grzejniki lecz nagrzewnica jest najdalej oddalona od pieca w związku z tym mam parę pytan: - czy dawać na obiegu nagrzewnicy dodatkową pompę - wlot ciepłej wody na nagrzewnicy jest od dołu podpinać tak jak jest zaznaczone...
Ja zamontowałem do swojego getza taki układ. Grzałki nurkowe każda po 300 W, cztery sztuki w obudowie (podłączone tylko trzy) kupiłem z aledrogo chyba od forda. Układ sterowania jest bardzo prosty i zależy tylko od Twojej fantazji jak bardzo dalece go zautomatyzujesz. Grzałki mam wpięte w węża dolotowego nagrzewnicy, układ działa rewelacyjnie. W koleżki...
Kwestia w tym, że w opisie nie ma sprecyzowanej informacje jak ma funkcjonować układ, a elektryk nie wie jak ma położyć kable. To ja się pytam co to za elektryk. W załączonych dtr są wszystkie potrzebne schematy. Nie wiem co dla niego jest niejasne. Termostat trzeba zasilić (złączki 6,7), na 4,5 trzeba wpiąc czujnik rezystancyjny dołączony w zestawie,...
Czy jest prawidłowo wpięta nagrzewnica, może wcześniej ktoś namieszał? Może brak obiegu cieczy?Czy jest LPG?
Panowie mam małe pytanko gdzie wpiąć się w układ wodny silnika (wiadomo zasilanie idzie do nagrzewnicy) ale nie wiem gdzie wpiąć powrót bo powinien być wpięty przed termostatem, ale w pasacie termostat jest w plastikowym króćcu zaraz przy silniku.Czy tam trzeba coś dokupić w serwisie.Oglądałem te zdjęcia z instrukcji montażu ale są one po niemiecku...
Ja w swoim dziś dołożyłem uniwersalne zdalne sterowanie, jako że auto stoi zawsze prawie pod samym oknem to wielkiego zasięgu nie potrzebuje. Rewelacyjna rzecz, co ważne tak jak pisze poprzednik trzeba pilnować aku. U mnie jest jeden 95ah i póki co staram się aby silnik chodził dłużej niż pracowało grzanie. Ale muszę powiedzieć że myślałem już nad grzaniem...
Nie mam nagrzewnicy w traktorze to wiem dlatego już kupiłem tylko nie wiedziałem gdzie wpiąć przewody
A z drugiej strony może lepiej i bezpieczniej trzymać magazyn w garażu tylko zrobić skrzynkę z XPSa i jakąś niewileką nagrzewnicę żeby utrzymywać te 20 stopni przez cały rok i potem falownik wpiąć do istniejącego WLZ i nie kombinować za bardzo? Jak bardzo lifepo4 nagrzewają się same z siebie podczas ładowania/rozładowywania?
partownik wpina wejscie w przewód do nagrzewnicy od wyjscia z bloku silnika a wyjscie w przewód prowadzący z nagrzewnicy do bloku silnika.czyż nie?a co by było jesli wpiął bym parownik tylko w przewód z bloku do nagrzewnicy,zapewniaąc tym samym stały obieg przez parownik,czyli że tak powiem wstawił bym go szeregow zamiast równolegle?
Oczywiście instalacja CO pracuje na pompie obiegowej jeśli oto pytałeś. Chciałbym wpiąć tą chłodnice jak grzejnik, ale po przełączeniu zaworów "wyłączam" nagrzewnicę z obiegu Proszę poprawić posty i więcej nie oddzielać w nich każdego zdania "enterem" mod - mirrzo
Najczęściej wina zamulonej nagrzewnicy, szczególnie przy równol;egle wpiętym reduktorze lpg -cała ciecz przepływa przez reduktor właśnie..... wymontuj, odkamień choćby octem i napisz.
Kupię kilka gumowych przewodów i zmienię kolejność tak by nagrzewnica była przed parownikiem. Przy okazji zapytam czy kierunek przepływu cieczy w nagrzewnicy ma znaczenie? Jeżeli tak to które jest wejście a które wyjście? (prawe czy lewe?, są obok siebie w poziomie). Tego to Ci nie powiem, bo nie znam tego auta. Ale dość łatwo jest to rozpoznać. Odpal...
to zero o którym piszesz to poprostu przewód PEN. Na przewodzie od nagrzewnicy zepnij razem przewody PE i N i wepnij w istniejące jak piszesz "zero"
Witam,przetnij wąż zasilania nagrzewnicy i tam wepnij pompke wspomagającą, polepszy się ogrzewanie. Zasilanie pod stacyjkę.
1 Tak ma być od środka jezdnio jest czerwone przeciwmgłowe. 2. Na środek masz wybór czy sprzed czy zza nagrzewnicy bierze powietrze. 3. pod fotelem jest małe pudełeczko do którego dochodzą przewody z maty, taniej kupić opornik i wpiąć zamiast maty. 4. skoro masz 4 gary to masz dużo miejsca do manewrowania i możezsz sobie wymienić pompe wody, jak już...
Ale jest do niej przejściówka na zwykła wtyczkę na 220v. Tak się nie da. czy jest możliwość podłączenia na 220v takiej nagrzewnicy? Pewnie tak. Grzałki masz wpięte na pewno między fazowo dlatego nie grzeje, a wentylator pomiędzy fazę a zero. Dlatego działa i nie grzeje. Pełnej mocy oczywiście siłą rzeczy nie uzyskasz.
W przypadku samochodów osobowych przy sprawnej nagrzewnicy sprawnie grzeją już po osiągnięciu temperatury 60 stopni na silniku. Podaj schemat jak masz wpiętą nagrzewnicę, w które miejsce. Wedle mnie może być problem z pompą cieczy chłodzącej gdyż widocznie nie jest na tyle wydajna jak powinna być.
Reduktor w szereg z nagrzewnicą wpięty?
Jak nawinę odpowiednią ilość uzwojeń (bardzo dużej ilości) to zrobię nagrzewnicę z cewki bezpośrednio wpiętej do sieci 230 50Hz i też będzie działać... Oni dodają na wyjście ZVS układ rezonansu równoległego, więc nawinięcie tylko "10 zwoi z odczepem na środku" nie wystarczy, bo spowodujesz jedynie zwarcie.
Najprawdopodobniej nie wpięte wszystkie przewody,wskazane błędy dotyczą nagrzewnicy czyli fusera - tam trzeba szukać przyczyny,co co braku czarnego tonera to możliwe jest uszkodzenie czytnika chipa znajdującego się nad tonerem,w celu weryfikacji możesz podmienić z innego tonera,są takie same.
Założenie jest takie aby wpiąć reduktor w układ chłodzenia który szybko się nagrzewa w małym obiegu oraz nie ma żadnych zaworów które mogą powodować zamknięcie obiegu. Wpięcie go równolegle przy nagrzewnicy jest prawidłowe.
Na jednej ścianie około 10m i do przeciwległej ściany do ostatniego grzejnika też będzie z 10m. Wysokość rury zasilającej to około 4m,czyli od grzejnika do rury zasilającej będzie z 3m, zbiornik wyrównawczy ok 1,5m nad rurą zasilającą.. W takim razie nie pójdzie to na grawitacji. Za długie odcinki na 1" pion. To przewężenie na pionie przy kotle niewiele...
Moja nagrzewnica zbudowana jest na pełnym mostku, a indukcyjność jaką podałem została zmierzona na wzbudniku wraz z jednym przewodem który go łączy z baterią kondensatorów. Kondensatory z wzbudnikiem są połączone równolegle a do nich szeregowo wpiąłem cewkę dopasowująca.
Z opisu wynika że masz.parownik wpięty równolegle z nagrzewnicą. Płyn to takie medium że płynie tam gdzie ma lżej. Więc przez parownik stawiający mniejszy opór niż nagrzewnica. Na próbę zrób kryzę na wężu parownika np. zaciskając morsa do połowy. Jak będzie lepiej grzało to masz przyczynę. Parownik powinien w szeregu chodzić z nagrzewnicą. W jakiej...
witam Mam pewną prośbę. Jestem właścicielem T4 do którego właśnie kupiłem webasto (mokre). Jeśli ma ktoś w samochodzie jest takie zamontowane fabrycznie, to poprosiłbym o wskazówkę w które węże się je wpina? Nie wiem czy VW przewidział wpięcie w obwód nagrzewnicy czy przy bloku-głowicy? Tak przy okazji przydałaby się jakaś wzmianka o BW50. Bardzo ucieszyłbym...
Witam, potrzebuję wyłącznik wifi, który będzie w stanie zwierać i rozłączać ze sobą 2 przewody podłączone do wyłącznika nie wysyłając na nie od siebie żadnego napięcia. Czy możecie coś polecić? Kontekst: mam stary bojler mający nagrzewnicę solarną i elektryczną. Ma jeden potencjometr, który wyłącza/reguluje dodatkowe ogrzewanie wody grzałką elektryczną....
Witam piszę dopiero teraz brak czasu więc tak ogarnąłem węże jest wszystko ok okazało się że orginalny trujnik przy nagrzewnicy miał zbyt małe fi dlatego nie było przepływu cieczy przez piec wyspawalem swój trójnik na fi 20 i jest ok grzeje i silnik i nagrzewnice teraz chciałbym się zająć automatycznym załączaniem wentylatora i tu moje pytanie. Jaki...
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Ja zawsze szukam miejsca gdzieś wysoko, w nowym kangoo nawet założyłem nad silnikiem, a starym nad akumulatorem. I tam szukaj miejsca. Te piece co w nadkolach, zderzakach całe z soli i wyglądają strasznie, nawet nie ma co potem przenieść do innego auta, a i usterki elektryczne częściej. Jeśli chodzi o pompkę za piecem to nie będzie różnicy, bo cała...
Czyli na tym krótkim wężu- tylko, że tam będzie ciężko coś wpasować. Myślałem jeszcze żeby ewentualnie wspawać jakiś króciec w obudowę termostatu, a drugi wąż wpiąć w dolny wąż chłodnicy. Nagrzewnica z osobówki z wentylatorem jest w miejscu prawego akumulatora, węże będą długie, obawiam się o odpowietrzanie. Mówisz, że w okolicy pompy ma być powrót...
Dziękuje Wam za pomoc. Nie mniej boję się, że im bardziej skomplikowany układ tym większe prawdopodobieństwo, że coś spaprzę po drodze. Z racji, że mam drugi włącznik ogrzewania tylnej szyby z Passata B4 (działa 0-1) to myślałem aby go zaadaptować. Więcej miejsc na guziczki wolne już niestety nie mam (mam cztery sloty z czego trzy zajęte). Skoro kolega...
Witam Ja mam ten problem rozwiązany tak, że parownik jest włączony w szereg z obiegiem kolektora (he he, wyszło to tak, ze jak gazownik mi zakładał tradycyjnie parownik to przestała nagrzewnica grzać, więc wpiął parownik w szereg z nagrzewnica, nie bardzo to wyszło bo partacz, (parownik zamontował za wysoko ponad lustro wody, po dwóhc latach użytkowania...
Moim zdanie lepsze rozwiązanie to reduktor wpięty równolegle z nagrzewnicą a nie szeregowo.
Pytanie zasadnicze - na jaką temperaturę reaguje termostat? Jeżeli na temperaturę płynu który wraca z nagrzewnicy i reduktora to jest wg mnie kardynalny błąd konstruktora silnika. Takie rozwiązanie nigdy nie będzie prawidłowo realizowało właściwej stabilizacji temperatury bloku. Za tą temperaturę należy uznać temperaturę płynu opuszczającą blok, tu...
A przy zastosowaniu tego regulatora z linku to według schematu trzeba go wpiąć w zacisk U1 i U2 i co wtedy ze zworką TK- U1 i U2- Z2 wyciągnąć czy zostawić?
Właśnie o takim piecu myślę , a ni czuję się na siłach budować go od podstaw. Mój pomysł to ni przerabiać transformatora , tylko wpiąć się z wzbudnikiem i kondensatorem rezonansowym w jego uzwojenie wtórne przed prostownikiem w napięcie zmienne , a zaciski wyjściowe zewrzeć zworą. Nie ingerował bym w tym układzie w zabezpieczenie przeciwzwarciowe ,...
Ok. Parownik zamontowany. Tak, jak napisał Piasek, poniżej poziomu w butli. Ale miałem nadal problem ze zlokalizowaniem drugiego węża nagrzewnicy, więc jak poradził kolega z forum Sharan wpiąłem parownik szeregowo w obwód chłodnicy oleju. Na razie bez gazu ale nagrzewa się bardzo szybko.
MOKRE jest wpięte w ukłąd chłodzenia pojazdu: nagrzewa płyn chłodzący, za jego pośrednictwem silnik i poprzez nagrzewnicę również kabinę. SUCHE nagrzewa tylko przepływające przez nie powietrze - stąd nadaje się tylko do ogrzewania kabiny - do ogrzewania silnika jest nieprzydatne.
1. To webasto da się podłączyć tylko po sieci CAN, jeśli się przy tym upierasz potrzeba wymienić sterownik ale to jest nieopłacalne. 2. Tak. Potrzeba pompki paliwa, oraz pompy wody. 3. Pierwsze słyszę. 4. - - - 5. Tak. 6. Można startować zegarkiem. Ustawia się godzinę załączenia i wchodzimy do ciepłego samochodu. Druga opcja to uruchamianie z pilota,...
25 stopni. reduktor wpięty pod nagrzewnice Dodano po 39 z nawiewu wali już ciepłem a ja jade nadal na pb
Poszukaj zaworu 3 drożny , 4 drożny ,może być różnie zależnie od wynalazcy ,zrobić wpięcie od strony kotła , powrót jest już prosto znaleźć , do zrobienia "uczciwie" czyli zawory odcinające na doróbce i przy okazji nie rozwalić całej instalacji (domowej) PEX 15 grubszej nie trzeba , są do tego kształtki na skręcanie Muszę się wpiąć w piecu ? jest to...
Natomiast takiego montażu grzałek do wentylacji jeszcze nie widziałem Rekuperator Thesslagreen 800V ma wbudowaną nagrzewnicę systemu przeciwzamrożeniowego 0-2300 W z płynną regulacją, która się uruchamia automatycznie gdy temperatura na zewnątrz wynosi < 1C Instalator dołożył nagrzewnicę kanałową wtórną Termex o mocy 3 kW do podgrzewania powietrza...
jak słaba/przymulona nagrzewnica to pomaga wpięcie reduktora lpg w szereg a nie równolegle ale docelowo zmiana nagrzewnicy.
Dla jasności, trochę, niestety, musiałem nad tym pomyśleć...hehehe..bolało... http://obrazki.elektroda.net/29_12286414... jednak dwie śrubki o których wspominał piter_ok1 są przy dolnym wężu... http://obrazki.elektroda.net/90_12286417... a teraz nurtuje mnie...gdzie jest wpięta nagrzewnica?...w dużym czy małym obiegu?
Witam Pawel wawa dobrze ci podpowiada Wszystko jest od kostki do radia Podlacz +na czerwono zielony(jest razem z cienszym fioletowym) ,- na czarny gruby a oswietlenie wez z kabla zolto czarnego z wiazki do pdswietlenia suwakow nagrzewnicy Pozdrawiam
ja chciałbym podać przepis na idealną grzałkę do leju rzepakowego. potrzeba 40 cm rurki miedzianej do co, 2 zaślepki, 2 trójniki, 50 cm rurki 8 mm (u gazowników taką można kupić). do rurki przylutowujemy trójniki, na końce trójnika przylutowujemy zaślepiki ( trzeba kupić takie aby weszły na trójnik chyba 20 mm). zanim jednak przylutujemy zaslepki trzeba...
Ale będzie kosztować w paliwie no i średnio widzę żywotność akumulatora - ja bym optował za dodatkową nagrzewnicą wpiętą w układ chłodzenia silnika wtedy koszt energii to będzie zero a woda nagrzeje się w kilka minut. Rozumiem argumenty dotyczące ceny i minimalnej ingerencji - przynajmniej rozważ wymianę alternatora na coś w okolicach 150..160A
Witam Jako że nie mam bladego pojęcia na temat ogrzewania toteż chciałbym zapytać osoby znające temat. Mam golfa 4 tdi i chciałem na zime założyć sobie ogrzewacz płynu chłodniczego, by mieć lepsze odpalanie mojego diesla i w miare szybko ciepło z nawiewów. Jako że ceny tych urządzeń siegają zenitu upatrzyłem sobie urządzenie powyższe z opisem iż posiada...
Węże wydają się być wpięte w obieg nagrzewnicy, nie miałem jeszcze czasu sprawdzić tego zbyt dobrze, ale zrobię to. Nie wiem kurcze jaki jest ten czujnik temperatury w reduktorze:( DO wyboru w programie jest tego sporo i niektóre pokazują całkiem co innego, a niektóre tylko kilkustopniowe różnice, przypuszczam jednak, że ten który oni zaznaczyli "zavoli"...
https://obrazki.elektroda.pl/6282131800_... Po 15 latach ogranicznik temperatury na nagrzewnicy przestał przewodzić. Czujniki temperatury i spalin łatwo sprawdzić omomierzem , muszą być zwarte . Na szybko żeby sprawdzić , można wpiąć mostek na styki , i kupić nowy. https://kociolkowo24.pl/pl/p/CZUJNIK%2C-...
A kodowanie nie stanowi problemu, to jestem w stanie zrobić. Nie wiem jak i gdzie wpiąć w moim aucie te dwa żółte kable wychodzące z nagrzewnicy. To jest mój problem, Montaż, zasilanie, kodowanie mam opanowane. Temat CAN jest dla mnie tabu. Szukałem oryginalnej wiąchy ale nie ma w necie - oczywiście secound hand :). Aro
W zeszłą zimę założyłem sobie także taką samą grzałkę jak w pierwszym poście. Wpiąłem ją w szereg z parownikiem. Dodam że w szereg z nagrzewnicą podłączyłem elektrozawór. Jeśli widzę że silnik zimny (poranny rozruch) załączam elektrozawór i dzięki temu silnik się szybciej nagrzewa bo nie trzeba grzać nagrzewnicy. Nie bardzo rozumiem podłączenia w szereg...
To są jakieś jaja? 60-ka nigdy 40 nie wyciągnie to jedna sprawa. Tak jak ty myślisz nagrzewnicy nie podłączysz. Musisz mieć pompę wodną z dodatkowym wyjściem jak w zetorze i tam wpiąć lub w przewód spomiędzy termostat a pompę wody gdzie nie ma na to miejsca za bardzo.
O szczotkach nie pomyślałem. Dziś postaram się zidentyfikować kable by wpiąć się na "kuronia" z napięciem, potem przekaźnik lub wymiana kostki. Ostatnia wytrzymała mi chyba ponad 2 lata. Tłuste szyby będą faktycznie od nagrzewnicy lub efajki. Spalona kostka wychodząc z stacyjki na żółtym przewodzie. zdjęcia i opis później.
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Nie wpiąłeś (co najmniej) jednej wtyczki. Sprawdź tam, gdzie rozpinałeś przy wyjmowaniu nagrzewnicy. Przy zamykaniu sygnał idzie z modułu komfortu, więc innymi przewodami. O ile centralny OEM, a nie dokładany. Interesuje cię głównie obszar lewego przedniego słupka, koło nóg pasażera, kolumny kierownicze i skrzynki bezpiecznikowej.
Naczynie wyrównawcze przelewowe służy przedewszystkim do odebrania nadmiaru wody po nagrzaniu instalacji oraz służy do zabezpieczenia w przypadku zagotowania czynnika w układzie. Prawdą jest, że nie można przy kotle stalopalnym stosować układu zamkniętego. Przy montażu naczynia wyrównawczego trzeba pamietać: 1. Na rurkach do naczynia wyrównawczego nie...
Witam. Uważam,że montaż wszelkiego rodzaju elektrycznych podgrzewaczy, to strata czasu i kasy.Ilosć płynu w układzie chłodzenia nie ma żadnego wpływu na ogrzewanie wnętrza, ponieważ jak juz wcześniej napisano ogrzewanie odbywa sie w krótkim obiegu- silnik+nagrzewnica. moim zdaniem trzeba przyjrzec się dokładnie istniejącej instalacji. Być może nagrzewnica...
Witam, odgrzeję nieco temat. Mam problem z nagrzewnicą Master BE150 CED. Nagrzewnica pracuje 10-15 minut, po czym zaczyna gasnąć, puszcza dużą ilość siwego dymu i wyłącza się. Filtry powietrzne (3szt. nowe), paliwowy papierowy wymieniony w tamtym roku (przepracowane max 10h). Nowe: dysza ze sprężyną, podkładkami i uszczelką, świeca zapłonowa, wirnik...
Jest taki program serwisowy WIS (dla Mercedesa) I jest w nim dokładna instrukcja montażu Webasta dla Vito model 639. Dokument ma numer AN83.70-S-0001S Podjedź do ASO, daj komuś czekoladę i niech ci ten dokument wydrukuje ;) Niestety, nie dało rady;/ Mam problem ze zlokalizowaniem, gdzie wpiąć wodę i paliwo - do paliwa trzeba zrzucać zbiornik, a ja...
Dobrze myślę, że gdyby była to uszczelka to ogrzewanie powinno działać? w płynie brak oleju i na odwrót. Silnik pracuje bardzo ładnie, nie kopci. Brak obiegu więc co? zapchane węże? nagrzewnica? reduktor wpięty jest pod węże od nagrzewnicy.
No akurat cudownie uzdrowić to ja go nie chce bo jak to mówia z g... bata nie ukręcisz. Reduktor akurat uważam że chyba zły nie jest, przy max obciążeniu ciśnienie spadło z 1,18 do 1,08 więc chyba tragedii nie ma temp gazu z 50 do 48 i przy dłuższej jeździe pod dużym obciążeniem zarówno temp gazu jak i reduktora nie spada znacząco. Węże krótkie wpięte...
Nie wiemy czy to auto jest z LPG.Możliwe że większy przepływ jest przez parownik gazu który jest wpięty równolegle z nagrzewnicą?
przecież piszę że posprawdzałem zasilania miernikiem to już chyba wiem że wtyczkę trzeba wpiąć aby było zasilanie i komunikacja, żadna kostka mi nie wisi
Reduktor mam wpięty równolegle z nagrzewnicą. Na razie problemem jest opadanie obrotów po wysprzęgleniu przed zatrzymaniem, do LPG przejdziemy później.
Witam, przed wymianą nagrzewnicy wszystko ok auto czyste. Po zdemontowaniu całej deski i wymiany nagrzewnicy nastąpiły problemy. Wycieraczki załączone - brak możliwości ich rozłączenia. Wykasowalem błąd wiec problem rozwiązany. Jednak został błąd Dtc 065711 Obwód przekaźnika głównego - Stały. Choinka na liczniku Serwis Ładowanie oraz lampka Oleju Zapalają...
D5WZ jest bardzo dobrym piecem(5kw- daje radę) Instalacje wodną wepnij w obieg nagrzewnicy. Czy tylko różnią się sterownikiem w środku Tak.Tylko sterownikiem.
Było by to za piękne żeby było to możliwe. Zanim się za nią wezmę spróbuje jeszcze dobrze odpowietrzyć. Pompa nowa może poprawi się wydajność. Czy jak mam wpięty parownik w miejsce zaznaczone strzałką (wąż powrotny nagrzewnicy) to jest ok? Po mojemu coś jest nie tak skoro wąż ze strzałką to jest powrót od nagrzewnicy a jest wpięty w zasilanie pompy...
szwagier ma nexie i grzeje super ma przejechane 220tys km w tym na gazie100tys.Reduktor ma wpięty równolegle z nagrzewnica,tak ze sprawdź termostat bo siada czasami
Dysze ok 2,6-2,7. Nie wpinaj się w chłodniczkę oleju. Nie będzie poprawnego grzania reduktora. Możesz tam dać powrót, ale zasilanie pociągnij od węza od nagrzewnicy. Aha...i zastanów się nad wtryskami bo Valtek do tego silnika to nieporozumienie.
Ustawienia LPG mogę pokazać najwcześniej wieczorem gdy auto do mnie wróci. Co do temperatury: wchodzę do samochodu, podlączam PP2000, temp cieczy chłodzącej 9*C. Odpalam auto, temp. w PP bardzo powoli rośnie do 15*C; w tym czasie wskazówka na desce pokazuje 60-70*C. Jak już pisałem w ramach testu podłączyłem zamiast czujnika temp. cieczy opornik. Niezależnie...
wpiąć reduktor wpiąć radio wpiąć transformator
regulacja prędkości falownik ricoh drukuje stronę testową samsung łożysko
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
LDM SMX 8cs: Dane techniczne i zastosowania WILO TYP HB15/7-3: Specyfikacja i Problemy