Co może być przyczyną? Czujnik od wersji z wskaźnikiem temperatury, podłączony do zegarów bez wskaźnika (tylko z kontrolką).
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Popraw wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodniczego.
...a co pokazuje wskaźnik temperatury na desce?
ja bym stawiał na termostat a w drugiej kolejności czujnik temperatury cieczy.
Jak po zwarciu do masy wskaźnik idzie w górę, to opcje są dwie -uszkodzony czujnik -ciecz w obrębie czujnika nie osiąga temperatury w zakresie pomiarowym wskaźnika.
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Witam . Sprawdź jak zachowa się wskaźnik ,po odłączeniu przewodu z czujnika i przyłożeniu go na masę.
przy jakiej temperaturze maja byc gorace węże przy 65c jeden jest od góry ciepły
Na nowym czujniku jest tak samo. W sumie to jest tylko wskaźnik i wystarczy. W Fiacie Punto widziałem brak czujnika temperatury. Jedynie sygnalizacja przegrzania silnika.
właśnie nie posiadam wskaźnika temperatury, sam nie wiem jaka jest zapala się kontrolka
Przecież w Astrze H nie ma wskaźnika temperatury (właśnie dlatego). Mam Punto z tym samym silnikiem i temperatura na wskaźniku stoi w miejscu, ale wskaźnikiem steruje komputer i nie wiem na ile jego wskazania są odzwierciedleniem rzeczywistości. Nie masz tam czasem sterowanego (elektrycznie podgrzewanego) termostatu? Termostat zaczyna się otwierać przy...
Witam !! Czy ktos wie jakim wartościom odpowiadają poszczególne kreski na wskażniku temperatury w Puncie SX 55 ' 98.
Wentylator się włącza gdy wskazówka się zbliża do 1/2 wskaźnika to około 89-90 stopni C. i po chwili spada do około 85 S.C. Czyli standardowo "rozjechany" wskaźnik - 1/2 skali to powinno być równo 90*C ale wentylator włącza się przy 96*C czyli wyraźnie ponad górną grubą kreską na wskaźniku, ale tak jak pisałem - wskaźnikiem absolutnie nie ma się co...
Ta wskazówka ma Ci pokazywać przybliżoną temperaturę, czujnik ma swoją tolerancję. Jest ok. Na wskaźniku masz 90 a w głowicy ponad 100 więc czym się tu przejmować. Jest ok.
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Po co taka rzeźba!?! Po prostu kup zegary w wersji ze wskaźnikiem temperatury. *** Ok, nowa wersja. To trzeba rzeźbić. Czujnik z poloneza pasuje do wskaźnika z Punto I/CC. Da się upchnąć wskaźnik jako dodatkowy w fabrycznych zegarach: http://obrazki.elektroda.pl/4187757200_1...
Nie wiem czy dobrze kojarzę ale czujników temperatury do przedliftowych Punto 2 są chyba 2 rodzaje - do zegarów ze wskaźnikiem temperatury (SX, ELX) i do zegarów tylko z kontrolką (S). Czy zatem na pewno jest właściwy czujnik? W polifcie jest już jeden czujnik dla ECU i zegary biorą temperaturę z ECU. Z odpowietrznika zdecydowanie nie powinna lecieć...
Fiat Grande Punto 1,4 8v 2006r
Bardzo przydałaby mi się charakterystyka (lub kilka jej punktów temp.-rezystancja) czujnika temperatury płynu od wskaźników (czerwonego) z Punto 75 (mk. 1). Oznaczenie tego czujnika w ePER to 6100371962/26 NADAJNIK (eng. TRANSMITTER), nr rys. 7588802. Z góry dziękuję za pomoc!
Wartość w porządku, a znaczenie tego czujnika - marginalne. Wymień przewody zapłonowe... ot co ;) a jak już sprawdzać jakiś czujnik to ten od temperatury silnika, tylko nie ten od wskaźnika, tylko od ECU (koło termostatu).
Czyli odpowiedź znamy. W Seicento Punto itd były 2 typy zegarów. Ze wskaźnikiem temperatury oraz bez. Zależnie od posiadanych zegarów czujnik w silniku różnił się. Jeden był rezystancyjny, a drugi na zasadzie - osiągnięta zadana temperatura, blaszki się zwierały w środku - kontrolka się paliła. Pozdrawiam. Czyli co bo nie za bardzo rozumiem ?
Założyłeś właściwy czujnik ?, są dwa rodzaje, rezystancyjny do wskaźnika i bimetaliczny do kontrolki zbyt wysokiej temperatury
Mam pytanie, jak dostać się do żarówki podświetlenia wskaźnika temperatury i poziomu paliwa /lewa strona na tablicy rozdzielczej/ w Punto I. Prosił bym o dokładne podanie jak się do tego zabrać, czy trzeba wyjąć cały licznik a jeśli tak to w jaki sposób.
Witam, mam problem z długą pracą ssania.Rano wyjeżdżając do pracy wyłącza się po około 5 kilometrach, po południu jak temperatury są wyższe wyłącza się o wiele szybciej. Dodam że temperatura na wskaźniku podnosi się ledwo do 1,4 skali w korku nie dochodźi do połowy i włącza się wentylator!
WITAM MAM PYTANKO NIEDZIALA MI WSKAZNIK TEMPERATURY W PUNTO 1.9 D CO TO MOZE BYC
Dzięki za schematy, znalazłem nawet podobny z kolorami :). Zrobiłem bezsensowny swap, zamontowałem 1,2 16v z brava do punto 2 w którym oryginalnie siedział 1,2 8v 60km. Potrafi ktoś podpowiedzieć gdzie się wpiąć w wiązkę punto 2 żeby działał: 1. obrotomierz 2. kontrolka ciśnienia oleju 3. check 4. wskaźnik temperatury silnika W wiązce silnika bravy...
Wskaźnik temperatury działa, silnik się nie przegrzewa, ogrzewanie też działa... Mam założone z tyłu zakola.
Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi licznik, wtedy będzie wiadomo czy problem tkwi w liczniku czy instalacji. jacek0503 ale czemu wskaźnik zaraz po odpaleniu idzie w górę? Moim zdaniem to problem jest gdzie indziej.
Czekamy na informację co do temperatury na wskaźniku,druga sprawa to zobacz czy węże wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy maja zbliżoną temperaturę.Jeśli nie to nagrzewnica do wymiany,jednak nim zdecydujesz się na wymianę to pisz na PW, coś zaproponuję.U mnie zadziałało i mam wręcz gorące powietrze. Druga sprawa to jak już pisali-termostat,zostawił...
Witam raz jeszcze. Dźwięki "pianki" zniknęły. Przejechałem około 150km i nic nie słyszałem. Bulgotanie jest lecz tylko przez chwilę od włączenia zimnego silnika. To jednak nie koniec problemów. Po zmianie płynu jest bardzo ciężko osiągnąć temperaturę. Termostat faktycznie może być do wymiany. Dziś poszukam w sklepach i wymienię. Zimny silnik pracuje...
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Problem ze stabilizacją temperatury w samochodzie marki Fiat Grande Punto 2007 1.3 Multijet 75 hp. Sytuacja wygląda następująco (z natężeniem czym niższa temperatura otoczenia tym gorzej): samochód z trudem się rozgrzewa. Obecnie wygląda to tak, że jadąc 15 km z pracy lub do pracy nie ma szans na złapanie 87 lub 90 stopni. Chyba, że miałbym pół trasy...
Przy gazie są czasem cyrki dlatego sprawdź takie coś czy jak jest zimny i wskaźnik temperatury drgnie po przygazowaniu przełącza na gaz. W swoim PUNTO II FL ktoś odstawił kichę i boleśnie się o tym przekonałem na CPN :( Jak się jednak przełączy niech pochodzi z minutę, poczekaj chwilkę i spróbuj ponownie zapalić. Jeśli będą problemy to coś jest nie...
Witam, Panowie mam mały problemik, rozebrałem zegary w Punto mk1 95' zegar z obrotomierzem, wyciągałem wskazówki i niestety nie zaznaczyłem ich położenia bez "stopek" zastanawiam się teraz jak je dobrze wyskalować? Szukałem u wujka google i na jakimś forum o mazdach przeczytałem że można podłączyć baterię 1,5V (AA) i wskazówka powinna być w położeniu...
Witam! Silnik w moim Puncie 1.1 95rok dość długo się zagrzewa i wskazówka temperatury podczas jazdy dochodzi max do 1/4 wskaźnika. Podczas postoju trochę wyżej. Gdy zapalę silnik pierw grzeje się dolny wąż, później górny właśnie wtedy gdy temp dochodzi do 1/4 wysokości wskaźnika. Czy to na pewno termostat?
Witam. mam problem z chłodzeniem w fiacie Punto 1,2 95r. Auto po włączeniu chodzi normalnie, jednak wiatrak się nie włącza i temperatura sobie rośnie do maximum. Sprawdzając ręcznie temperaturę zauważyłem że rurki i chłodnica robi sie ciepła dopiero wtedy gdy wskaźnik pokazuje max. Ja zacząłbym od sprawdzenia poprawności wskazań temperatury (czujnika...
Witam serdecznie. Otóż wymieniłem standardowy licznik(wersja podstawowa bez obrotomierza) do w/w auta na inny z obrotomierzem i body komputerem. Wskażniki działają OK (lampki sygnalizacyjne, obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik temperatury) natomiast wyświetlacz miga a lampka wspomagania świeci cały czas.. Może ktos juz to przerabiał?
Może czujnik temperatury silnika (od ECU jest osobny i od wskaźnika osobny), może sonda lambda. Zainwestuj ~80zł w kabelek, weź mój program z podpisu i zrób diagnostykę ECU, może coś się wyjaśni.
Najlepiej byłoby tam , gdzie tego oleju jest najwięcej, czyli w misce. Ewentualnie gdzieś w okolicy filtra oleju. Zazwyczaj wiąże się to z jakimś wierceniem. A woltomierz w dowolnym punkcie instalacji, w którym pojawia sie napięcie po przekręceniu stacyjki. Temperatura oleju przydaje się w silnikach wysilonych, sportowych, wyposażonych w chłodnice oleju....
Ja Ci powiem tak, że miałem Punto 2000r z najbiedniejsza deską bez obrotomierza i temperatury płynu. Dokupiłem licznik z obrotomierzem oaz wskaźnikiem temperatury i grało. Znaczy się obrotomierz idealnie działał, temperature płynu równiez dobrze pokazywał jak i inne kontrolki działały. Jedyny problem polegał na tym iż migał mi ekran z przebiegiem lecz...
Witam Mam taki problem, otóż gdy silnik jest dobrze rozgrzany wentylator nie włącza się. Sprawdzałem na krótko tz. zdjołem kostkę od czujnika temp. który znajduje się w głowicy (zaraz pod termostatem) włączyłem stacyjkę zapaliła się kontrolka od temp. poczekałem chwilkę i zaraz zapaliła się kontrolka od wentylatora i wentylator zaczyna pracować. Dodam...
Nie ma takiej opcji, żeby felgi tyle odpowiadały za spalanie. Nie za aż tak zwiększone. To może być ten czujnik temperatury - włącza się ssanie i tyle właśnie spala. Za obroty odpowiada krokowy, i gdy płyn już trochę się nagrzeje są w porządku, a od wskaźnika na desce jest inny czujnik. Do punto kosztuje chyba coś koło 30zł, więc warto to sprawdzić.
60KM (8V) czy 80KM (16V), który rocznik? Temperatura silnika rzeczywiście gwałtownie idzie do góry czy tylko wskaźnik tak pokazuje? Czujnik temperatury został sprawdzony (wiem, że był wymieniony ale czy po kolejnej przygodzie został sprawdzony - choćby zestawem omomierz + kubek z wrzątkiem)? Czy samochód ma instalację LPG? Układ chłodzenia był odpowietrzany...
Co rozumiesz przez "temperaturę silnika"? Normalna temperatura _cieczy chłodzącej_ to 94-96 *C w układzie panuje lekkie nadciśnienie, więc temperatura może nawet przekroczyć 100 *C. Czujnik temperatury od wskaźników (ten przy bagnecie oleju) pasuje ponoć z Poloneza (w tej chwili masz tam wkręcony czujnik bimetalowy, sterujący kontrolką przegrzania silnika),...
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy...
Też miałem taki problem w Punto z tym silnikiem, wiele osób ma tak samo i twierdziło, że to norma... je się jednak upierałem, że coś jest nie tak, bo jak go kupiłem to wskazówka po przejechaniu 4-5km stała na 1/2 skali. Problem zaczął się po wymianie płynu, choć ostatecznie do dzisiaj nie doszedłem co mogło być przyczyną, bo usterka była... elektryczna....
Cały problem zaczął się od wymiany płynu chłodzącego. Temperatura rosła jedynie do 1/4 wskaźnika, i na początku pracy silnika wyłączało się wspomaganie kierownicy. gdy już się nagrzał do 1/4 wspomaganie działało bez zarzuty. Tak wiec wymieniony został termostat (okazało się że był uszkodzony) jednak to wcale nie pomogło, nadal zagrzewa się do 1/4 w...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z ogrzewaniem auta w Punto II 1.2 16 V rocznik 2000. Teraz jak zrobiło się zimno to już w ogóle-przejeżdzam 20 km i dopiero coś zaczyna grzać, w aucie antarktyda. Wskaźnik temperatury chyba jest ok bo coś tam wskazuje ale po 25 kh podskakuje ledwo jedna kreske. Czy to raczej termostrat czy może też być coś innego?...
Cześć, mam punto II 1.2 8v 44KW Pierwszym objawem było chłodne powietrze podczas postoju, stania na światłach na skrzyżowaniu, gdy podczas jazdy normalnie grzało. Jakiś czas później temperatura weszła na max, zaświeciła się kontrolka temperatury. Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem niewiele i pojechałem do domu ale dalej się grzał (do...
Taka sytuacja- jadę dziś autem, temperatura pod zera rośnie mniej więcej do połowy skali. Zauważam, że nie leci wogóle ciepłe powietrze- nawiew działa ale zimne leci. Temperatura wzrasta do 3/4 skali- a po postoju na światłach dochodzi do max i nawet poza max. W aucie zaczyna śmierdzieć. Staję, czekam aż ostygnie. Płyn w układzie chłodzenia jest. Chłodnica...
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Witam. Fiat Punto 55 s, rocznik: 1997, benzyna 1.1, deska rozdzielcza posiada prędkościomierz po środku,, zegarogowy po prawej stronie, nie ma obrotomierza, i wskaźnik poziomu paliwa po lewej i zaraz przy nim znajduje się symbol od temperatury płynu chłodniczego. Jakie tam są żarówki ( rodzaj i ile wart ) w książce o Punto jednej drugiej patrzyłem ale...
Będzie pasował tylko kwestia prędkościomierza na linkę czy elektroniczny, no i czujnik temperatury trzeba będzie wymienić, bo od kontrolki jest bimetalowy, a od wskaźnika rezystancyjny. Były różne zegary i różne czujniki ale na szczęście nie są drogie. Jak jest "nie od pary", to wskaźnik źle pokazuje.
Który czujnik - ten od ECU czy ten od wskaźnika na desce? Ten od zegarów, a właściwie sam wskaźnik temp. na desce ma taką charakterystykę (przynajmniej u mnie taką miał - musiałem ją trochę skorygować by zgadzała się z charakterystyką nowego czujnika, po wymianie): T[°C] R[Ohm] 60800 65504 70317 75196 80173 85153 90135 95120 100106 10594...
Przyczyn może być kilka. Termostat, który za wcześnie się otwiera, czujnik temperatury informujący ECU o temperaturze silnika lub uszkodzone inne elementy układu wtryskowego. Może też zbyt "ciężka noga" :-),:-). Jeszcze jedna ważna rzecz: jaką metodą wyliczyłeś zużycie paliwa. Bo jak na orientację po wskaźniku paliwa, to nie bardzo.
Witam, tak jak w temacie mam to autko od niedawna, zauwazyłem że jak wskaźnik od temperatury pokazuje ok 45-40°c (nie wiem ile to dokladnie jest bo nie ma cyferek, jest 2mm od środkowej kreski) to wtedy wentylator rusza i chodzi tak długo do póki temepratrua nie spadnie do przedostatniej kreski moze mi ktos powiedzieć co jest przyczyną tej usterki?...
Co do skoków wskaźnika to niestety ciężko to określić ponieważ mamy wskaźnik bez pokazanych stopni temperatury, tylko kreski. Ale tak "na oko" skoki są duże- od połowy pierwszej kreski do prawie trzeciej (za trzecią jest już czerwone pole). Silnik pracuje normalnie, bez zarzutu. Ale płyn chłodzący lekko gotuje. Co do wentylatora chłodnicy to prawdopodobnie...
Witam , mam nie lada problem z moim nie pierwszej młodości fiatem putno 1,2 95r. Otóż przypadek ten jest taki że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Punto grzeje sie niemiłosiernie szybko , wskaźnik po kilki chwilach ląduje na czerwonej skali. Kilka tygodni temu miałem awarię , została wydmuchana uszczelka pod głowicą...
w seicento niema wskaznika temp. wiec wstawiłem sobie wskaźnik temperatury AVT1484 B, sprawdzałem termistorem ze zwykłego miernika z opcją temperatury i nie przekracza 90 stopni jednak wentylator włącza sie na postoju co chwile.Jutro sprawdze kable od sondy po sam sterownik moze jakies zakłucenia przetarty kabel moze, i rozbiore sterownik zajrze do...
Czerwony czujnik w okolicy termostatu (pod cewkami) to czujnik od wskaźnika temperatury w zegarach (komputer ma osobny), tyle że w tym miejscu jak kojarzę powinien być właśnie czujnik od komputera, a w ogóle w mk.2 był chyba tylko jeden czujnik. Sterownik silnika jest z Punto I. Przy przepustnicy jakaś druciarnia, dołożony czujnik to zapewne IAT. Czujnik...
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
termostat wymieniony, chlodnica ciepla po obu stronach. Dodam, że dzisiaj zmieniłem zegary na wersje ze wskaźnikiem temperatury cieczy. No i ładnie się utrzymuje na poziomie 90 stopni. Za to wentylator dostaje szału. Pierwszy raz się załączył jak wyjeżdżałem rano z garażu. Czyli po jakiś 10 sekundach od uruchomienia. Potem Zrobiłem kilka kilometrów...
Auto jeździ na benzynie, nie masz LPG? Podjedź na diagnostykę i odczytaj jaką temperaturę cieczy chłodzącej "widzi" ECU (to, że wskaźnik na desce działa właściwie o niczym nie świadczy - on ma oddzielny czujnik). Nie ubywa ci płynu chłodzącego? Nie ma w nim śladów oleju? Jak rozumiem usterka wystąpiła nagle. Sprawdź ustawienie rozrządu - może przeskoczył...
Podsumowując: Czujnik temperatury jest podłączony bezpośrednio do zegarów, a nie do body komputera. Niestety, zgodnie z katalogiem ePer, moje zegary nie obsługują czujnika temperatury zewnętrznej, pomimo posiadanego pola numerowego, i przy próbie włączenia wskazanie w MES wyskakuje taki błąd: nieobsługiwana funkcja. Podczas testu pole numerowe temperatury...
W Puncie mk.1 nie ma żadnego zaworka, płyn idzie przez nagrzewnicę cały czas, nie ważne czy ogrzewanie jest włączone czy nie i czy termostat jest otwarty czy nie. Masz w tym aucie wskaźnik temperatury? Co pokazuje? Zaworki do odpowietrzania są 2 - jeden na chłodnicy po lewej stronie, a 2gi na wężach zasilających nagrzewnicę (między silnikiem, a grodzią),...
Najczęściej rano podczas odpalania - zamiast wystartować rozrusznik startuje wentylator chłodnicy. Kilka startów i za może 7 razem startuje sinik. Po wystartowaniu silnika wentylator się zatrzymuje, załącza się gdy osiągnie temperaturę. Przez cały dzień jest kilka zatrzymań i z zapaleniem nie ma problemu. Usterka występuje tylko rano. Innych objawów...
mam taki problem po przejechaniu 10 km włącza mi się wentylator chłodnicy nawet przy jeździe nocą nic w tym by nie było dziwnego gdyby po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu po 10 min. od zgaszenia przekręcam kluczyk i włącza się wentylator chłodnicy na jeszcze nie zapalonym silniku , na mieście w korkach co się zatrzymam na światłach od razu włącza...
Byłem u elektryka mówił że to komputer sprawdzał też sondę niby dobra powiedział że to mapa się rozjechała i trzeba nowy to kupiłem a czujnik temperatury no nie pomyślałem. Więc tak kupiłem czujnik nowy w sklepie po silniku z dowodu wyszło na 2 piny, przy wymianie okazało się że to nie taki bo ma być na 1 pin i co najważniejsze kabel był urwany więc...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto 55 1.1 z 95 roku. Podczas jazdy miejskiej (dużo stania i mało ruchu) gotuje się woda w układzie chłodzenia. Wentylator załącza się, choć moim zdaniem zbyt rzadko i na zbyt krótko (zwykle załącza się na 10-15 sekund, po czym wyłącza na około 30). Często gdy spod korka od wlewu płynu chłodniczego syczała...
Nie załącza mi się wentylator chłodnicy nawet przy upałach i staniu w korkach, lampka sygnalizacji zbyt wysokiej temp. silnika też się nie zaświeca, w moim modelu nie ma na desce rozdz. wskaźnika temp. silnika. Obwód elektryczny cały sprawdziłem, wszystko jest sprawne tzn. slinik went. przekaźnik bezpieczniki. Sygnał sterujący przekaźnikiem wentylatora...
Witam wszystkich, a wiec opisze mój problem. Autko odpala normalnie na benzynie, po czym przełączy się na gaz, obroty ok. nie falują, jedzie normalnie. I problem zaczyna się po przejechaniu nastu km gdy silnik się nagrzeje, jedzie normalnie ale np. po dojechaniu do świateł na luzie lubi zgasnąć i tu się zaczyna problem bo nie chce się uruchomić, kontrolki...
Witam Mam problem ze swoim samochodem Fiat Punto II `02 silnik 1.2 MPI + LPG. No więc problem wygląda tak: Podczas jazdy ni stąd ni zowąd silnik gaśnie (najpierw były podejrzenia że na dziurach) i wyłącza się wszystko co jest połączone z ECU sterownikiem silnika czyli -obrotomierz (nie zeruje sie tylko OPIERA się o "kołek") -wskaźnik temperatury cieczy...
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
Pompa paliwa powinna się włączać na 15sek. po włączeniu zapłonu. Nie świeci Ci sie CODE albo "marchewa"? Wtyczkę czujnika położenia wału masz u góry na osłonie paska rozrządu. Być może padł Ci przekaźnik zespolony (taki biały, dość szeroki, jak 2 albo 3 normalne przekaźniki, przykręcony do grodzi komory silnika, pod czarną osłoną). P.S. Czego czujnik...
wymieniłem czujnik temp w sc na czujnik z punto i podłączyłem pod wskaźnik paliwa, jednak przy załączonym wentylatorze chłodnicy strzałka jest 2-3 mm poniżej połowy, jak zwiększyć sygnał z czujnika o 10-15%
Dzień dobry wszystkim. Mam problem z Fiatem Grande Punto jak w temacie. Od dłuższego czasu zdarza się że gasną światła i nie włączają się drogowe bądź gasną drogowe pomimo tego, że są włączone przełącznikiem, czasem też wskaźnik temperatury silnika lubił odmówić posłuszeństwa, a był wymieniony na nowy. Działo się tak przez długi czas, nic wielkiego....
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Zacznij od wymiany czujnika temperatury,który jak sam piszesz jest uszkodzony. Co pokazuje wskażnik temperatury i kontrolka jej przekroczenia na liczniku? Jakie są temperatury węży dochodzących do nagrzewnicy? Płyn wyrzuca w czasie pracy silnika,czy zaraz po jego zgaszeniu?
Sprawdź odłączony czujnik omomierzem... kolor czujnika niewiele mówi - np. od Punta jest czerwony do wersji ze wskaźnikiem (jest też wersja tylko z kontrolką).
Witam, zmieniłem zegary z punto 1.7 td wersja S na SX (z obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury). Przekładkę zrobiłem zgodnie z instrukcją zamieszczoną na AutoKącik http://punto.autokacik.pl/oldorg/autokac... - Zrób to sam - Zegary - zmiana z wersji S na SX/ELX w Punto Diesel. Po montażu obrotomierz i czujnik temperatury cieczy chłodzącej,...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam gorącą prośbę do posiadaczy Punto 1 (176) 55 SX-ELX, 1999r co mają obrotomierz i wskaźnik wskazówkowy temperatury płynu chłodzącego, o podanie mi symbolu, jaki tam jest ten czujnik rezystancyjny do tego wskaźnika wskazówkowego, bo sprzedawcy na internecie nie wiedzą jaki w tym modelu auta jest ten czujnik. Oni chcą...
Witam Mam problem z moim samochodzikiem. Jest to Punto 2 1.2 8V. Gdy silnik jest zimny, jezdzi jak marzenie. Prawie wciska w fotel jak przyspiesza. Jednak gdy tylko wskaznik temperatury sie troche podniesie, autko zaczyna dusic sie i dlawic, i przyspieszenie wynosi 7 minut do setki. Autko jest po dosyc gruntownym remoncie. Wymieniona glowica, kolektor,...
Witam, Mam punto rocznik 1997 r., 75 KM SX, 1.2; benzyna (bez gazu) problem jest taki: Rano punto odpala od pierwszego tyknięcia. Mogę zgasić silnik i odpalić go dowolną ilość razy dopóki nie zacznę nim jechać. Zauważyłem, że tak do godziny jak go ponownie uruchomię pali bez problemu. Problem pojawia się dopiero jak go chcę odpalić np. po 3 godzinach....
temperatura punto wskaźnik temperatury punto punto wskaźnik paliwo
cyfra moduł wyciek prądu obroty silnika renault
freetz master technics overload
Czy statecznik metahalogenowy działa z lampą rtęciową? Warystor 275V w zasilaczach: ochrona przed przepięciami