Na płyn CHF11S.
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Płyn wspomagania kierownicy Płyn chłodniczy
Zalej właściwy płyn , odpowietrz , uzupełnij do właściwego poziomu
Skoro jest kontrolka to nie ma zbiornika płynu bo wspomaganie jest elektryczne. Jedyne co możesz zrobić sama to sprawdzić bezpieczniki. Jeżeli są całe to trzeba podłączyć pod komputer diagnostyczny i zobaczyć co go tam boli. Bezpieczniki będą pod maską i w kabinie po lewej stronie.
Płynu w układzie wspomagania się nie wymienia tylko uzupełnia.
Ravenol na swojej stronie podaje, że spełnia specyfikację Kia PSF-III. https://www.ravenol.pl/product/ravenol-h...
ale są syntetyki i mineralne Płyny hamulcowe syntetyki, i mineralne :?: Nie ma takich Małgosiu. Małgosia, źle przeczytała, źle zrozumiała Wikipedię. Chodzi mi o płyn wspomagania a nie hamulcowy.
W lewym rogu przedniego zderzaka. Za przednią częścią nadkola .
Miałem ten sam problem z fordem sierra... poszedłem do zaufanego sklepu (goście tam raczej się znają) i powiedzieli, żeby zwyczajnie dolać... byle był to olej do wspomagania... Wziąłem zwykły płyn do wspomagania, dolałem i wszystko śmigało :)
Jeśli pobór prądu jest i napiecia ok błedów nie ma to trzeba szukać usterki w mechanice (sprawdż cisnienie pompy wspomagania jesli nie masz czym to czy wraca płyn powrotem)
Metodą płukania uprzednio odsysając co jest w zbiorniczku.. Licz jakieś 4x więcej płynu niż puste napełnienie.
Masz nieszczelność na odcinku zasysania, od zbiornika do pompy najprawdopodobniej. Sprawdzaj w pierwszej kolejności zapoceń olejowych na tych przewodach, dociągnięcie połączeń, opasek. Po unieruchomieniu auta gdy olej jest rozgrzany może minimalnie gdzieś robić się mokre. Pompę wyciągamy w drugiej kolejności, wspomaganie w trzeciej. :)
opornosc czujnika poziomu oleju we wspomaganiu 2.2 kilo
Dokładnie Przy czym 4 może trzeba będzie powtórzyć jak ubędzie płynu.
Jeździć i tyle. Płyn do wspomagania to też olej. Nic się nie stanie.
Przy maxymalnym skręceniu kól pompa będzie buczeć
Kolego, zdaje się, że masz problem z nagrzewnicą. Sprawdź przepływ płynu. Pewno jest zapchana nagrzewnica. Pompka tylko wspomaga przepływ płynu, gdy auto jest jeszcze zimne i działa przeważnie, jak ustawisz nawiew na szybę.
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Zapytaj się o uniwersalny, który się miesza z każdym.
Tak , bo pompa jeszcze jest do dalszego użytku ,ale trzeba to sprawdzić :idea: jak masz kanał lub podnosnik to odkrecasz przewody i spuszczasz ,waże jest żeby potem nalewając płyn należy odpowietrzyć cały układ najlepiej to robi się kręcąc kierownicą raz w lewo do oporu i w prawo i dolewać płyn
Mając dodga kiedys zmieniłem płyn metodą właśnie kręcenia maglem lewo prawo ,spuszczony był weżami w dół i z przekładni przepłukałem nowym płynem plus 50ml cerateca i wspomaganie było naprawdę dużo mocniejsze. Także warto zwłaszcza jak płyn nie jest klarowny. Pompa klasyczna na pasku.
Jest zawór otwierający przepływ na tył i pompka wspomagająca płyny na ogrzewanie tyłu.
witam dawno masz to auto? prawdopodobnie siadła pompa jaki masz płyn we wspomaganiu? pozdro T
Wyciągnij stary płyn ze zbiornika , zdemontuj przelew i zaślep otwór w zbiorniczku . przelew do innego pojemnika , dolać płynu do zbiorniczka i odpalić auto / najlepiej robić w dwie osoby/ dolewać płynu do zbiorniczka . Układ się przepłucze i jak poleci z przelewu czysty płyn to koniec zabawy , zamontować przelew , dolać do stanu .
Czyli jednak to pompa.....:[ chciałem nadmienic ze układ był zalany płynem boxol wczesniejszy własciciel spaprał robote!!!!! JAk odpale auto to jest ok płyn w zbiorniczku jest normalny czyli taki jak zawsze ale po chwili płyn który wraca do zbiorniczka jest tak jakby natleniony z bombelkami, i wtedy pompa zaczyna wyc i kierownica troszke ciezkawo czasem...
Jak widać, są tu podane konkretne produkty, które już w handlu dostępne nie są, a na pewno nie w prosty sposób. Jak nie, jak tak. :) https://obrazki.elektroda.pl/2859872200_... https://obrazki.elektroda.pl/6673082800_... Dwie wersje opakowania: https://obrazki.elektroda.pl/3407131800_... Numer 9730.94...
Maglownica do regeneracji.
Zbiornik węgla aktywnego. A "pyka" zawór na nim zamontowany i jest to prawidłowy objaw. https://teamtotal.pl/artykul/system-prze...
Wyczytałem, że wspomaganie zasilane jest chyba z oleju w automacie? Czyli nie masz w ogóle oddzielnego zbiornika płynu wspomagania kierownicy? jeśli tak to gdzie wlejwsz to co kupisz?
to chyba nie moozliwe, bo tam jest calkowita elektrytka. Nie ma płynu wspomagania. Stawiam na czujnik polozenia kierownicy
Elf Renaultmatic D2 gdzieś coś dwoni ale to nie tak się nazywa ten dwoneczek :D
Witam. Zmieniałem płyn w swoim MK3. Sprawa nie jest jakoś skomplikowana, pod pojemniczkiem masz 2 przewody: wyjściowy i tzw "powrót" (biegnie on od strony pompy hamulcowej). odkręcasz ten przewód, łapiwesz stary płyn do czegoś co się do tego nada( bo sporo miejsca tam nie ma, możesz się poratować odkręcajać stelarz na którym zamocowany jest zbiornik...
pod osłonką zbiorniczka z płynem wspomagania jest wtyczka 1 piniowa zielony przewód rozlacz i po problemie.
witam LHM jest dostepny w kazdym ASO citroen koszt ok 35 pln a cena febi ok 30 pln ale zdecydowanie poolecam LHM francuzi w swoich hydropneumatach duzo lepiej to opanowali jezeli bedziesz miał problem ( a nie sądzę) z zakupem to daj znac pozdro T
Witam, Jesli czujesz, ze nie ma wspomagania i ciezko krecic kierownica, oraz masz wycieki plynu, to jest to wewnetrzny problem przekladni kierowniczej (uszkodzona uszczelka). U nas sie tego nie naprawia. Przekladnia kierownicza do wymiany. Nowe, dostarczane jako czesci zamienne, maja uszczelki zmodyfikowane. Pozdrawiam, Georges
Wymontować i dobrze umyć. Witam Dołączę się do wypowiedzi kolegi i dodam że możesz sprawdzić przewód doprowadzający płyn ze zbiorniczka do pompki [czy jest drążny ] . Pozdrawiam
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Proponuję sprawdzić poziom płynu wspomagania. Nie żartuj sobie.
To dobrze stwierdził. Maglownica używana z gwarancją, bądź regenerowana. Nie licz na to że uda się załatwić sprawę uszczelkami - sam ich nie wymienisz i wątpię żebyś znalazł kogoś kto to zrobi.
Chyba ZBIORNIK płynu do wspomagania.
Przewód g na obrazku to połączenie zbiornik nadkole pompa wspomagania. Ten Dolny to właśnie chłodnica płynu
Wycieków nie widać?
Przecież q..... napisałem do pompy wspomagania,łopatologicznie zbiornik płynu dolny wąż do pompy z pompy do przekładni (wysokociśniniowy p robocze 90 bar)i powrót do zbiornika górny.
przekaźnik ten zamocowany jest w okolicy zbiornika z płynem wspomagania. Jest to czarna prostokątna skrzynka wielkosci dłoni. wtyczka przychodzi od dołu.
Jeżeli chodzi o kontrolki, to radziłbym sprawdzić alternator, identyczne przygody z fabią miał mój tata, 2 razy padł alternator ;/ Co do wspomagania, to sprawdź poziom płynu do wspomagania, możliwe zaczyna go brakować i stąd raz działa raz nie. A jeżeli chodzi o jakieś gaśnięcie i nierówną prace silnika, to proponuję przeczyścić przepustnicę. Wspomaganie...
Na miarce pod korkiem masz podane dwa rodzaje wskazania poziomu płynu do wspomagania, dla zimnego 20*C i ciepłego 60*C. Kreski nad 20*C i 60*C oznaczają maksymalny poziom płynu zimnego i gorącego. Jak przy zimnym silniku masz poziom płynu między kreskami, to jest ok.
Witam. Auto jak w temacie. Czy ktoś wymieniał w takim aucie czujnik wspomagania? Zauważyłem plamy pod autem i krople płynu na rurce w miejscu, gdzie jakiś czujnik. Wg mnie to czujnik wspomagania, bo ostatnio dolewałem płynu. Wspomaganie działa, przynajmniej na razie. Czujnik mam zamiar kupić na Allegro, ceny są różne. Temat powiązany z https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Eee to w moim nastolatku już 3 stówka leci i w układzie wspomagania płyn wygląda jak nowy. Wszystkie te wydłużenia i ograniczenia w wymianie płynów są podyktowane homologacją by ją uzyskać w EUrokołchozie taki pojazd nie może generować zbyt dużo odpadów. Na czas gwarancji wystarczy, a później może się zepsuć, a nawet niech się zepsuje co nie raz tu...
3 to wspomaganie 2 płyn hamulcowy 1 płyn chłodniczy Do chłodnicy płyn chłodniczy byle by się kolor zgadzał Jak dolejesz o innym kolorze to będzie płyn wyglądał jakby był brudny-brązowy
Witam, pacjent Espace 4, 2002 rok, turbo, LPG. Dziwnie działa kierownica. Jest pewien opór. Wydaje się, jakby wspomagania nie było. Nie wraca kierownica, nie wyłącza się kierunkowskaz- normalnie lekko wracało, kierunek się wyłączał. Tu działa jak w seicento bez wspomagania. Płyn w pompie jest . Ciśnienie w kołach ok. Pytanie: czy w takim Espace jest...
A sprawdziłeś stan płynu w zbiorniczku.... ?
Niewiele ich widziałem, ale nie kojarzę wersji ze wspomaganiem hydraulicznym czy elektrohydraulicznym. Tak jak pisze kolega jarek225, jest tam wspomaganie elektryczne.
czerwony. Są do kupienia na alledrogo dedykowane pod 307 nie czerwone, ale drogie i nie ma potrzeby przepłacać.
Kolego najpierw uzupełnij poziom płynu do odpowiedniego poziomu a dopiero potem możemy debatować co się stało.
Mercedes W204 C180 1.6 benzyna Nie ułatwiasz kolego. Są dwa "Mercedes W204 C180 1.6 benzyna": z silnikiem M271 (wcześniejszy), i z silnikiem M274 (późniejszy). Pierwszy ma klasyczne wspomaganie hydrauliczne, drugi ma elektryczne.
płyn chłodzący co dwa lata olej do wspomagania 60 do 100 tys. Częściej nic nie szkodzi. Np auto wykonuje duże przebiegi. Ile km robisz rocznie - przeciętnie? Są to wartości średnie. To nie apteka.
1.Tak jest to czujnik ciśnienia (bardziej włącznik, wyłącznik zależny od typu klimatyzacji) 2.Jest to jeden z zaworów do napełniania klimatyzacji. 3.Zawór nagrzewnicy (tak mi się wydaje ,ale jak zrobisz zdjęcie pod innym kątem to będzie 100% pewności (aby było widać dokąd zmierza przy silniku) 4.Nie widzę dokładnie czy to listwa z wtryskiwaczami, zrób...
Witam, chciałbym sobie wymienić pompę od wspomagania. Słychać już z niej łożysko i powoli cieknie. I teraz mam kilka pytań. Mam okazję kupić używaną pompę po regenracji z zagranicy za 150zł. Czy warto ? A ile by kosztowała nowa ? Mam teraz czerwony płyn. Jakim płynem zalać układ po wymianie pompy ? Takim samym czy zielonym ? Mógłby ktoś po krótce opisać...
zawór nie objawia sie wlasnie tym ze pompa wyje tu mówisz i zaworze pompy wspomagania
ok dzieki
Uszkodzona pompa wspomagania. Płyn zalewa elektronikę. Możesz też sprawdzić jakość połączeń, bezpiecznik, wtyczki na pompie. Najczęściej jednak do wymiany pompa.
Sprawdź poziom płynu wspomagania.
Okazało się, że ta wersja auta ma wspomaganie elektryczne. Za dziwne zachowanie kierownicy odpowiadała źle ustawiona zbieżność kół.
Olej pod tą osłoną oznacza jedno wymiana regeneracja magla w środku są uszczelnianie które puściły
Ło Panie nie jeden chciałby mieć taki kolor płynu wspomagania. Przecież ten płyn wygląda jak nowy, jak nie używany. U mnie w Mondeo mk3 wygląda tak, wygląda jak "gnojówka" :D Ale wspomaganie działa (na razie) bez zarzutu. https://obrazki.elektroda.pl/6868412800_... Tak, że do płynu nie ma się co przyczepiać. Twój płyn jest ok.
Corsa c ma wspomaganie elektryczne .
Kolego jest to zielony olej hydrauliczny opla 90 544 116. 43zł/l .
Nie wiem jak w Sedici ale w innych autach jest miejsce na dodatkową nagrzewnicę elektryczną obok nagrzewnicy z płynem chłodzącym.
Termostat był wymieniany pół roku temu, bo nie załączał i wywalało wodę. Wszystkie płyny są w normie. Ale czy płyn do wspomagania powinno się wymieniać? Co do wiatraka to właśnie się nie załączał ani przy odpalonym silniku ani po wyłączeniu. Nawet silnik nie był gorący. Czy dojadę z taką pompą do polski? jak go szlag trafi to mam po zawodach? czy po...
Właśnie dzisiaj przerabiałem ten temat w primerze 2.2 .ktoś zamontował nie oryginalne węże doprowadzające ,pompa cały czas ciągła powietrze zamiast płynu do wspomagania,wyrczała przez czas cały dopóki nie miała dostępu płynu.Wyrzucznie płynu ze zbiorniczka w tej sytuacji jest jak najbardziej zrozumiałe ponieważ w obiegu zamkniętym dochodzi dodatkowy...
Pompa wspomagania zintegrowana ze zbiorniczkiem w lewym przednim nadkolu . Demontować lub odgiąć przednią część nadkola
Na pewno jest, nie pamiętam teraz, w poniedziałek zerknę na schemat. Sprawdź wtyczkę w okolicach zbiornicza na płyn do wspomagania przy lewym reflektorze czy nie skorodowało. Tam brązowo biały przechodzi chyba w niebieskoczarny.
Mialrm identyczne objawy.Plyn mi uciekał się okazało. Dolalem I jak nowe wspomaganie Potwierdzam, miałem to samo. Wspomaganie jest i nie ma (+ chrobotanie w układzie kierowniczym). W zbiorniku płynu prawie nie było, zalałem płynem FEBI (zielony) do wspomagania, odpaliłem auto, układ od razu zassał płyn i wspomaganie działa jak nowe.
Witam. Mam taki problem posypała mi się skrzynia biegów w Astrze g II 1.7 dt silnik oplowski. Wymieniłam skrzynie z Astry g tylko silnikiem Isuzu. Wszystko ładnie chodzi autko szybciej nawet jeździ, tylko padło wspomaganie. Płyn w wspomaganiu jest, przewody są całe, akumulator niedawno wymieniłam. Przed wymiana skrzyni nigdy nie miałam problemów z wspomaganiem....
Kontrolka (!) 1. Poziom płynu hamulcowego 2. Poziom płynu chłodniczego 3. Poziom płynu hydraulicznego wspomagania kierownicy 4. Przegrzanie silnika/uszkodzenie 4pinowego czujnika przegrzania (powyżej 118*C) 4. Niskie ciśnienie w układzie wspomagania hamulców tak czy siak bez podłączenia pod komputer można gdybać w nieskończoność
Kostka 5-pinowa, od zbiornika z płynem wspomagania.
Witam potrzebuje porady jak konkretnie odpowietrzac pompę wspomagania w bmw x3 3.0d. Pompa wymieniona używana po kreceniu kierownic na zimnym jak i na ciwplym silniku płynu nie ubywa w przy wyższych obrotach wyje.
Praca pomopy ucichla po dolaniu płynu alebu tak za pół roku wymieniam olej więc i płyn też już wymienię na nowy. Dziękuję wszystkim za porady. Zamykam temat. Dodano po 57 Pomoc przez użytkowników forum.
Jaki płyn dolać do zbiorniczka układu wspomagania w Peugeot 508 2,0 HDI 2011r.
Posprawdzaj łożyska amorów ( pokreć kierownica od lewa do prawa, jak słychać stuk to wymiana) a no i jeszcze sprawdz sobie sworzeń wahacza, czyli łączenie zwrotnicy z wahaczem może już wymęczone masz. A jak nie no to jeśli masz wspomaganie, sprawdź poziom płynu
Lepiej jest wlać płyn FUCHS PENTOSIN CHF 11S o niebo lepszy od Febi, ciszej i lżej pracuje wspomaganie.
Witam mam pytanie odnośnie tematu wyciek mi płyn od wspomagania i widzę że puściło na maglownicy z prawej strony. Pytanie czy jak chcąc opuścić sanki muszę ściągać wahacze, koła, czy idzie to obejść jakoś???
Być może się mylę ale nie słyszałem o takiej funkcji w tym pojeździe. Proszę sprawdź stan płynu wspomagania i zobacz czy w czasie pracy i występowaniu problemu płyn się nie spienia.
Witam, Jak w temacie Peugeot 206 silnik 1.1 benzyna rok produkcji 2005 jaki kolor płynu do wspomagania czerwony czy pomarańczowy? Będę wdzięczny
Audi A4 B5. Rok temu padła pompa wspomagania, wymieniona na używaną z większym ciśnieniem zalana płynem czerwonym ATF. Przez kilka tygodni wspomaganie chodziło idealnie do czasu wymiany płynu na oryginał. Mechanik podpowiedział mi, aby wymienić płyn na ZIELONY FEBI BILSTEIN 06162 skoro pompa jest oryginalna. Teraz sytuacja wygląda tak - na zimnym kierownica...
A przy okazji. Jak zapobiec nadmiernemu gęstnieniu płynu w układzie wspomagania ? Bo jeszcze parę dni i szlak mi trafi pompę.
Spotkałem się z przypadkami problemów, ze wspomaganiem u klientów,którzy chcieli uzupełnić płyn w układzie. W Skodzie Fabii wspomaganie w niektórych silnikach jest (bezobsługowe) tzn. dostęp do uzupełnienia płynu w układzie jest utrudniony. A dokładnie ,klienci żeby uzupełnić płyn muszą zdjąć akumulator.
Witam, szukałem ale za bardzo nie mogę znaleźć lub nie wiem jak to szukać pod jaka nazwa, mam problem bo kręciłem kołami w lewo i w prawo i wywaliło mi płyn przez korek, czy to jakaś usterka czy co. bo wspomaganie działa, bo jak koła na maxa skręcę to pompę słychać. czy wystarczy dolać płyn czy coś poważniejszego, może się zagotował lub zapowietrzył
Znalazłem napis na zbiorniczku do wspomagania i udało się odczytać jaki tam ma być płyn do wspomagania .
Miałem taki przypadek, że po wymianie oleju w CL-u na wolnych obrotach wspomaganie było o wiele słabsze.
Kręcić kierownicą czy odpalić silnik przy wymianie płynu wspomagania aby pozbyć się starego płynu?
A stan płynu do wspomagania sprawdziłeś? Tak ogólnie to nie wiadomo który to Citroen C3 bo może być tak że płyn w tym modelu nie występuje.
Pompa do Cromy jest podobna do tej z Vectry C,ale niezamienna.Do pomp często dostaje się woda,czasami po uszkodzeniu uszczelniacza płyn wspomagania leje się do elektroniki.
Wymuszony ruch (kołem kierownicy) Otwiera przepływ płynu, który ten ruch wspomaga. U Ciebie płyn leci od razu i kręci kierownica. Coś masz nie tak złożone, lub jakaś sprężyna nie trzyma. Wszystkie wspomagania hydrauliczne działają tak samo.
Wspomaganie działa w ten sposób, żeby płyn przepływał przez maglownicę bez oporów gdy nie wywieramy siły na koło kierownicy. Dopiero próba obrotu koła kierownicy powoduje przełaczanie zaworów w maglownicy aby wywrzeć ciśnienie po odpowiedniej stronie tłoka maglownicy. Dlatego tez sprawdzic cos takiego nie jest łatwo. Najlepiej należy włożyć drugą sprawna...
Witam, posiadam Skodę Octavię Y z 2016 roku, 1.6 TDI. Podczas pełnego skrętu kołami, nie wiem czy to wspomaganie, pojawia się straszny pisk, wręcz jęk. Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? Pozdrawiam.
Potrzebujesz to stricte jako płyn hamulcowy, czyli narażony na wysokie temperatury? Bo może ATF (płyn do wspomagania czy automatycznych skrzyń biegów) by się nadał?
Proponuję najpierw skontrolować luzy w zawieszeniu. Jeżeli końcówki drążków kierowniczych są OK, brak luzów na wahaczach, to maglownica może mieć luz. Skaczący pasek to objaw nierównych oporów pompy wspomagania. Wymiana płynu w układzie wspomagania może pomóc, jeżeli nie ma luzów.
Sprawdź czy nie ma wycieków z maglownicy i sprawdź poziom płynu, tam jest wspomaganie hydrauliczne z pompą elektryczną i zbiorniczkiem od razu przy maglu a najlepiej spuść stary płyn i zalej nowym i po sprawdzaj połączenia elektryczne czy nie są zaśniedziałe powinno pomóc 😀😃
płyn wspomagać wyciek płyn wspomagać renault płyn wspomagać
dostępny telewizor pionowe paski samsung renault pasek klimatyzacji
Podłączenie czujnika przepływu spalin Golf 7: instrukcje i porady Samsung RS-H1PTBP HERMES - Kody błędów i diagnostyka