pompa to "wytrzyma" każdy olej Nie do końca,choć wiele racji. Zawór przelewowy jest w pompie,nie w maglownicy.Tutaj olej ma znaczenie,bo stabilność termiczna w takim zakresie temperatur to złoto.Wlejesz za gęstą zupę do układu i ukrecisz wałek na mrozie,albo zniszczysz pasek.Pompy mają różne konstrukcje,np wiele nie ma łożysk tocznych tylko panewki.,klasa...
Cześć I znowu po raz kolejny trzeba zaczynać od tego samego: BRAK DANYCH To nie jest kolego maluch w którym była klapka w kanale powietrznym i była albo otwarta, albo zamknięta. Na razie nie wiemy, czy w aucie masz proste ogrzewanie, czy klimę "ręczną" czy może automatyczną - a ma to zasadnicze znaczenie w różnych rodzajach sterowania w każdym z nich....
Na płyn CHF11S.
Wytłumacz nam jeszcze co ma wspólnego korozja i kamień wewnątrz bojlera z zanieczyszczeniami w obiegu CO? W bojlerze masz wodę użytkową, pitną z wodociągu ... Ten bojler był częścią układu C.O. ... właściciel domu na przemian twierdził, że ma on wspomagać naturalny, niewymuszony obieg wody, jednocześnie miał spełniać funkcję wymiennika ciepła ... słyszałem...
Jest zawór otwierający przepływ na tył i pompka wspomagająca płyny na ogrzewanie tyłu.
Jeśli pobór prądu jest i napiecia ok błedów nie ma to trzeba szukać usterki w mechanice (sprawdż cisnienie pompy wspomagania jesli nie masz czym to czy wraca płyn powrotem)
Skoro jest kontrolka to nie ma zbiornika płynu bo wspomaganie jest elektryczne. Jedyne co możesz zrobić sama to sprawdzić bezpieczniki. Jeżeli są całe to trzeba podłączyć pod komputer diagnostyczny i zobaczyć co go tam boli. Bezpieczniki będą pod maską i w kabinie po lewej stronie.
Zalej właściwy płyn , odpowietrz , uzupełnij do właściwego poziomu
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Jeżeli jest przepływ i nie cieknie to daj sobie spokój i jeździj jeżeli masz wspomaganie. Tam olej płynie pod ciśnieniem a nie sam grawitacyjnie przepływa. Jeśli zaczniesz to prostować to możesz ukręcić.
Tak , bo pompa jeszcze jest do dalszego użytku ,ale trzeba to sprawdzić :idea: jak masz kanał lub podnosnik to odkrecasz przewody i spuszczasz ,waże jest żeby potem nalewając płyn należy odpowietrzyć cały układ najlepiej to robi się kręcąc kierownicą raz w lewo do oporu i w prawo i dolewać płyn
Przy maxymalnym skręceniu kól pompa będzie buczeć
witam dawno masz to auto? prawdopodobnie siadła pompa jaki masz płyn we wspomaganiu? pozdro T
A sprawdziłeś stan płynu w zbiorniczku.... ?
Nie wiem jak w Sedici ale w innych autach jest miejsce na dodatkową nagrzewnicę elektryczną obok nagrzewnicy z płynem chłodzącym.
Na 99,9% winna pompka sprzęgła. Po rozgrzaniu pojazdu płyn rozszerza się i nie ma ujścia ( do zbiorniczka) , płyn w układzie sprzęgła jest czynnikiem roboczym a pneumatyka czynnikiem wspomagającym.
No to sterownik pompy kaput. Ciekawe czy pływa w płynie do wspomagania?
Dałem ci koleżanko link, ale nawet nie przeczytałaś, że Prestone nadaje się do mieszania z każdym innym płynem do wspomagania.
Tak. Nie mam płynów wspomagających, a poza tym to matowienie, a nie nabłyszczanie. Tyle, że się kurzy trochę. :)
Czytałeś opis? Ja się na tym nie znam. Nie odbieraj mojego wpisu jako zarzutu ale skoro napisałeś w pierwszym poście, że o igiełkach później to sądziłem że głębiej wejdziesz w temat. Nie musiałeś. Zasada działanie jest zupełnie inna niż "polerek z filcem". Znalezione w necie: Idea działania polerek magnetycznych opiera się na wytworzeniu zmiennego...
Witam. Auto jak w temacie. Czy ktoś wymieniał w takim aucie czujnik wspomagania? Zauważyłem plamy pod autem i krople płynu na rurce w miejscu, gdzie jakiś czujnik. Wg mnie to czujnik wspomagania, bo ostatnio dolewałem płynu. Wspomaganie działa, przynajmniej na razie. Czujnik mam zamiar kupić na Allegro, ceny są różne. Temat powiązany z https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
R41 ! Na poprzedniej stronie masz post #2203, a w nim wzór, który mówi "wszystko". ZAWSZE: im wolniejsza prądnica, tym więcej materiału potrzeba dla uzyskania 1kW (albo tym niższa moc z zadanych gabarytów). Chcesz wyższe napięcie (na 1 zwój)? To musisz szybciej kręcić. Dla Twojej prądnicy powinny to być obroty kilkanaście razy większe . Uwzględnij...
Kolego, zdaje się, że masz problem z nagrzewnicą. Sprawdź przepływ płynu. Pewno jest zapchana nagrzewnica. Pompka tylko wspomaga przepływ płynu, gdy auto jest jeszcze zimne i działa przeważnie, jak ustawisz nawiew na szybę.
Witam mam problem z ukladem wspomagania. Mianowicie auto od pewnego czasu zaczelo mi strasznie wyć przy skrecaniu. Postanowiłem wymienić pompę wspomagania, ale nie pomogło a podmienilem 3 oczywiscie używki sprawne. Następnie wziolem się za wymiane węża od pompy do wspomagania przy okazi wymienilem taka nakretke przy maglownicy z zaworem. Też nic nie...
Proszę bardzo http://obrazki.elektroda.net/71_12570130...
Czyli jednak to pompa.....:[ chciałem nadmienic ze układ był zalany płynem boxol wczesniejszy własciciel spaprał robote!!!!! JAk odpale auto to jest ok płyn w zbiorniczku jest normalny czyli taki jak zawsze ale po chwili płyn który wraca do zbiorniczka jest tak jakby natleniony z bombelkami, i wtedy pompa zaczyna wyc i kierownica troszke ciezkawo czasem...
cóż widać niektórzy do efektywnej pracy potrzebują płynów wspomagających... :p Gratulacje dla autora za odwagę i pomysł.
Mialrm identyczne objawy.Plyn mi uciekał się okazało. Dolalem I jak nowe wspomaganie Potwierdzam, miałem to samo. Wspomaganie jest i nie ma (+ chrobotanie w układzie kierowniczym). W zbiorniku płynu prawie nie było, zalałem płynem FEBI (zielony) do wspomagania, odpaliłem auto, układ od razu zassał płyn i wspomaganie działa jak nowe.
Witam. Mam pytanie, dotyczy ono dolewki płynu wspomagającego wypalanie FAP w Peugeot 508 1.6 e-HDI 115 km. Jak należy przeprowadzić prawidłowo tą procedurę, jaki płyn kupić i co trzeba zrobić komputerem diagnostycznym żeby cała czynność przebiegła pomyślnie. Posiadam dedykowany interfejs Lexia/Proxia. Ale nie robiłem jeszcze tego i chciałbym dołożyć...
Mając dodga kiedys zmieniłem płyn metodą właśnie kręcenia maglem lewo prawo ,spuszczony był weżami w dół i z przekładni przepłukałem nowym płynem plus 50ml cerateca i wspomaganie było naprawdę dużo mocniejsze. Także warto zwłaszcza jak płyn nie jest klarowny. Pompa klasyczna na pasku.
a jakie to ma znaczenie "toku" czy to benzyna czy płyn... raczej nie zameirzam go odpalać na benzynie chcę tylko go przepłukać! ...a na koniec zalać odpowiednim płynem.
Podczas wymiany pompy mogły ci się przewody zapowietrzyć. Albo jakiś brud się dostał do środka i tłumi przepływ płynu.
Sprawdź czy nie ma wycieków z maglownicy i sprawdź poziom płynu, tam jest wspomaganie hydrauliczne z pompą elektryczną i zbiorniczkiem od razu przy maglu a najlepiej spuść stary płyn i zalej nowym i po sprawdzaj połączenia elektryczne czy nie są zaśniedziałe powinno pomóc 😀😃
opornosc czujnika poziomu oleju we wspomaganiu 2.2 kilo
Kolego , ale to pokazałeś stan płynu chłodniczego ?
Posprawdzaj łożyska amorów ( pokreć kierownica od lewa do prawa, jak słychać stuk to wymiana) a no i jeszcze sprawdz sobie sworzeń wahacza, czyli łączenie zwrotnicy z wahaczem może już wymęczone masz. A jak nie no to jeśli masz wspomaganie, sprawdź poziom płynu
Jak nie ma procedury sprawdzenia pompy, jest. Manometr po stronie tłocznej, uruchomiony silnik, zamykamy odpływ i robimy odczyt. Ciśnienie masz na tabliczce pompy. Cała procedura do przeprowadzenia na ciepłym płynie.
Pewnie, że można dolać. Ale jak już podniosłeś maskę, będziesz uzupełniał płyn wspomagający to: Warto jest zrucić uwagę w jakim stanie jest płyn do wspomagania, jaki ma kolor, jak bardzo jest przerobiony, zużyty. Gdy będzie "sfatygowany" Wtedy warto spuścić go całkowicie, a następnie zastąpić nowym. Oto przykład dosyć mocno "sfatygowanego" zużytego...
Wspomaganie działa w ten sposób, żeby płyn przepływał przez maglownicę bez oporów gdy nie wywieramy siły na koło kierownicy. Dopiero próba obrotu koła kierownicy powoduje przełaczanie zaworów w maglownicy aby wywrzeć ciśnienie po odpowiedniej stronie tłoka maglownicy. Dlatego tez sprawdzic cos takiego nie jest łatwo. Najlepiej należy włożyć drugą sprawna...
Wspomaganie działa cały czas nic nie przerywa? Chodzi Ci o to, że pompę przy delikatnym skręcaniu słychać? Założyłes używane na używane. Płyn w zbiorniczku może tak robić, to nie zbiorniczek układu hamulcowego. Płyn najlepije zalać taki jaki przewidział producent, a tam nie jest ATF? Sprawdzić jaki prawidłowo powinien być płyn, jeżeli wspomaganie Ci...
Lepiej jest wlać płyn FUCHS PENTOSIN CHF 11S o niebo lepszy od Febi, ciszej i lżej pracuje wspomaganie.
Te przewody po części są aluminiowe, nie wyginają się tak jak chcemy lecz się łamią, zwężając w ten sposób światło rurki, przejrzyj je jeszcze raz po kolei. Jaki płyn/olej zalany? Nie zaszkodzi manometr tuż za pompą wpiąć.
Z przekładni kapie płyn . Komputer pokazuje błąd sterowanie wspomaganie . Czy zamiana przekładni jeść rozwiązaniem problemu?
Powodem nie sprawności może być: uszkodzona pompa ( brak właściwego ciśnienia płynu) uszkodzona przekładnia (uszkodzenie siłownika ), uszkodzony zawór zwrotny.
Czerwony normalny płyn do wspomagania lub skrzyń automatycznych. Pewnie masz na wykończeniu pompę wspomagania. Normalne w tych autach. Wymień, nie są drogie i wymiana prosta, o ile odkręcisz końcówki przewodów... Trzeba dobrze ostukać. Dodano po 1 Pasek właściwie naciągnięty?
Problem rozwiązany.Pompa założona inna zalana płynem Swag i wspomaganie śmiga.Mam nadzieje że problem nie powróci
Jakie jest wspomaganie w tym modelu? Elektryczne ? Przeczytaj instrukcję obsługi. Jak sprawdzać poziom na zbiorniku? Są dwie kreski- czy to ta sama zasada jak na bagnecie oleju, górna max dolna min? I kolejna sprawa. Gdzie dolewać płyn? Bo są dwa korki, metalowy i na zbiorniku wyrównawczym i nie wiem, który służy do uzupełniania Ty masz lać do zbiorniczka...
Wyczytałem, że wspomaganie zasilane jest chyba z oleju w automacie? Czyli nie masz w ogóle oddzielnego zbiornika płynu wspomagania kierownicy? jeśli tak to gdzie wlejwsz to co kupisz?
Na maglownicy masz zawór regulujący przepływ płynu, steruje nim uch. Przejrzyj instalacje od kabiny do magla, leci po lewej częsci sanek do głowki magla.
za duże ciśnienie zdecydowanie tylko czekać aż płyn wyleci
Masz nieszczelność na odcinku zasysania, od zbiornika do pompy najprawdopodobniej. Sprawdzaj w pierwszej kolejności zapoceń olejowych na tych przewodach, dociągnięcie połączeń, opasek. Po unieruchomieniu auta gdy olej jest rozgrzany może minimalnie gdzieś robić się mokre. Pompę wyciągamy w drugiej kolejności, wspomaganie w trzeciej. :)
3 to wspomaganie 2 płyn hamulcowy 1 płyn chłodniczy Do chłodnicy płyn chłodniczy byle by się kolor zgadzał Jak dolejesz o innym kolorze to będzie płyn wyglądał jakby był brudny-brązowy
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Brak błędów pompa gdyby miała się rozsypac to by się rozsypała A nawet nic nie słychać żeby coś z nią nie tak bylo płyn tez jest..
witam kolego zy rozwiazałeś problem ? bo mam podobny stara pompa nie działała założona nowa i po 2 godzinach nie działa i nie wiem co dalej z tym fantem zrobić.
Elektrohydrauliczne, jest zbiorniczek od płynu, więc na pewno.
Na tłok w pompie hamulcowej działa siłownik hydrauliczny zasilany ciśnieniem z pompy hydraulicznej a steruje tym rozdzielacz w którym suwak przesuwa cisnienie wytwarzane przez pompkę hamulcową sprzęgniętą z pedałem hamulca. Pompa hamulcowa, siłownik i rozdzielacz to skręcony jeden element a zobaczysz to jak wsuniesz się pod maszynę. Po zgaszeniu silnika...
Czy twój model auta jest w starej czy nowej budzie? Ale ANU na pompowtryskach były były juz w MK2 po 2000r, wiec na grodzi za flltrem paliwowym, patrzac od przodu, powinieneś mieć elektryczną pompkę płynu. Wspomaga ona obieg płynu na przednią nagrzewnicę i trójnikiem z silnika wężami idącymi pod podłogą do tylnej nagrzewnicy, później przez dogrzewacz...
Spotkałem się z przypadkami problemów, ze wspomaganiem u klientów,którzy chcieli uzupełnić płyn w układzie. W Skodzie Fabii wspomaganie w niektórych silnikach jest (bezobsługowe) tzn. dostęp do uzupełnienia płynu w układzie jest utrudniony. A dokładnie ,klienci żeby uzupełnić płyn muszą zdjąć akumulator.
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
w mazdach wspomaganie gierownicy jest hydrauliczne najlepiej jak byś sprawdził poziom płynu
Wymuszony ruch (kołem kierownicy) Otwiera przepływ płynu, który ten ruch wspomaga. U Ciebie płyn leci od razu i kręci kierownica. Coś masz nie tak złożone, lub jakaś sprężyna nie trzyma. Wszystkie wspomagania hydrauliczne działają tak samo.
Wspomaganie w tym Volvo jest elektryczne ? Jesteś w 100% pewien ?? Z resztą jakie by nie było proponuję sprawdzić ilość płynu do wspomagania. Wydaję mi się że będzie to pompa wspomagania 9V613K514AC. Zanikające wspomaganie oznacza bliską śmierć pompy bardzo rzadko odpowiada za to niski stan płynu w układzie. Możesz dolać płynu, możesz sprawdzić bezpieczniki....
Tam jest wspomaganie elektrohydrauliczne. Jaki jest poziom płynu w tej pompie? I czy jest zalana właściwym płynem?
Pierwsze płyn czy jest poziom. Dwa ładowanie. Tu jest wspomaganie elektrohydrauliczne i potrzebuje trochę prądu. Trzy podłączenie komputera i sprawdzenie czy w module wspomagania są jakieś błędy.
Ok Panowie, ale skoro jest wspomaganie - kontrolka czerwona kierownicy, która gaśnie, a nie ma żadnego zbiorniczka na płyn, to jakie to jest wspomaganie? Seicento miały w wersjach Sporting lub doposażonych wersjach za dopłatą. On nie ma nic, ani ABS-u, klimy, centralnego itd., ale wspomaganie ma - wersja "S". (aha i za akumulatorem przy ścianie grodziowej...
Corsa c ma wspomaganie elektryczne .
Wg mnie twoja maglownica się skończyła. Skoro masz gejzer w zbiorniczku to oznacza ,że rozdzielacz w maglownicy nie trzyma już i puszcza płyn. Na chwile może pomóc gesty płyn.
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
Silnika nie trzeba ruszać, zawiesza Ci się zawór bezpieczeństwa w pompie. Zmień na początek płyn, przepłucz układ. Zwróć uwagę na rodzaj płynu.
Niewiele ich widziałem, ale nie kojarzę wersji ze wspomaganiem hydraulicznym czy elektrohydraulicznym. Tak jak pisze kolega jarek225, jest tam wspomaganie elektryczne.
Maiałem podobne objawy. Najpierw wymieniłem płyn, a póżniej pompę. Czasem jak luzy na pompie nie są duże i wystarczy wymiana na płyn zółty z uszczelniaczem. Zimową porą jednak należy się liczyć z tym, że jak jest poniżej minus 20-25 to po odpaleniu jest bardzo słabe wspomaganie. Oryginalnie pompy cariny zalewane były płynem czerwonym.
Jak prawidłowo dobrać odpowiednie drążki? Potrzebuję kompletu (P+L) oraz końcówek. W każdym sklepie inne części i inne bajki. Pytanie 1: czy w tym aucie drążek lewy różni się od prawego czy oba są identyczne? Polo III, rocznik 2001.03, wspomaganie, silnik 1.4MPI 75KM/55kW, polift, wersja 3 drzwiowa. Wspomaganie hydrauliczne z płynem. Jedni mówią, że...
Zapowietrzony układ ąlbo nie masz płynu.
bez zarzutu łożyskowanie ok lekko pracuje ,jak sie zagrzał płyn to ją krew zalała .....!!!!!
w tym samochodzie to nie jest problem tylko musisz kupić podstawę alternatora z mocowaniem na pompe wspomagania, przekładnie z przewodami i zbiorniczek na płyn
Jeżeli chodzi o kontrolki, to radziłbym sprawdzić alternator, identyczne przygody z fabią miał mój tata, 2 razy padł alternator ;/ Co do wspomagania, to sprawdź poziom płynu do wspomagania, możliwe zaczyna go brakować i stąd raz działa raz nie. A jeżeli chodzi o jakieś gaśnięcie i nierówną prace silnika, to proponuję przeczyścić przepustnicę. Wspomaganie...
Praktycznie wszyscy szanujący się producenci większych klim i pc stosują dodatkowy separator czynnika, przyczyna jest oczywista możliwość zalania sprężarki z uwagi na ilość czynnika w układzie, do tego lepsi producenci stosują separator z wymiennikiem regeneracyjnym wspomagającą odparowanie czynnika, niestety ten wymiennik to tylko kawałek rurki ale...
Jak założyłes pompę i wlałeś płyn to odrazu odpaliłeś i pojechałeś? Jeśli tak to nie odpowietrzałeś układu i dlatego ubyło płynu bo "poszedł" do układu. Jeśli nie ma wycieków i wspomaganie działa dolej płynu do wymaganego poziomu i tyle :)
Być może się mylę ale nie słyszałem o takiej funkcji w tym pojeździe. Proszę sprawdź stan płynu wspomagania i zobacz czy w czasie pracy i występowaniu problemu płyn się nie spienia.
Jak za maxgear to i tak drogo bo gorszego chłamu to już chyba nie znajdziesz. :P
Niekoniecznie da się usłyszeć kiedy nic nie słychać spod maski bo tak cicho. Miałem dziś polo gdzie miarka ledwo co sięgała płynu, dolałem płyn 11S.202 i wspomaganie znowu leciutko!
Okazało się, że ta wersja auta ma wspomaganie elektryczne. Za dziwne zachowanie kierownicy odpowiadała źle ustawiona zbieżność kół.
Alternator wyjmij i wyczyść pierścienie ślizgowe i szczotkotrzymacz,będzie sie kopcić od płynu,podobnie od ropy lub glikolu z płynu chłodniczego
Nr 1. Wspomaganie kierownicy. Może być ATF, Dextron3. Nr 2. Sterowanie sprzęgłem. Płyn hamulcowy, Dot4
A skąd wiesz jaki tam prąd płynie?
Dzień dobry wszystkim. Czy toyota yaris 1.3 VVTI 2007r wersja francuska ma wspomaganie układu kierowniczego ELEKTRYCZNE? Szukam pod maską zbiornika na płyn i nie mogę znaleźć. Pomoże ktoś?
Jaki płyn wlany?
A ja bym obstawił co innego. Masz auto na gazie więc grzejesz nagrzewnicę równolegle z reduktorem. Przez reduktor płyn płynie o wiele swobodniej niż przez nagrzewnicę co powoduje słabe grzanie. Ja w moim aucie na gaz zastosowałem pompkę elektryczną wspomagającą obieg płynu w układzie silnik/ nagrzewnica/reduktor np. od t4 lub od dewasta wodnego i auto...
Ale czym jak wlewalem czysty plyn.
W warsztacie mi powiedzieli że to może też być uszkodzona maglownica, ponieważ wspomaganie bardziej nie działa w prawo a w lewo ma lżej, płyn jest koloru grafitowego, jest luz na przekładni ale jeszcze nie cieknie co o tym myślicie?
Poziom płynu do wspomagania prawidłowy? Pompa wspomagania hałasuje?
Nieszczelna maglownica. Zobacz poziom płynu i szybko rób bo sztanga zardzewieje
Ja bym zaczął od wymiany całego płynu wspomagania. Nawet przeprowadziłbym ją dwukrotnie. Stary olej potrafi narobić kłopotów.
Witam Wszystkich !!! Posiadam problem w VW T5 2.5tdi ze wspomaganiem. jak ostygnie płyn tzn , postoi z godzinkę jest i można paluszkiem kręcić, lecz po nagrzaniu zanika i dopiero po kręceniu na obroty powraca. Klient przywiózł mi to auto na ogolny brak wspomagania ( w układzie znajdował się olej silnikowy gdyż w pompie puścił uszczelniacz ), wymieniłem...
Miałem kiedyś taki przypadek.Zagięta rurka od przelewu.Ale fakt, płyn nie ma być czarny.
Przy skręcie kierownicą, ale samochód w gruncie rzeczy też wtedy skręca, wspomaganie elektryczne.
Wspomaganie
Całkiem niezły pomysł, tylko może to nagrzewanie piwnicy i odzysk z niej ciepła w zimie jakoś nie widzę... Można też w samochodzie zastosować turbinę gazową, na parę z cieczy o wrzeniu niższym temp. wody, która by była ogrzewana płynem chłodzącym. Turbina może wspomagać silnik mechanicznie lub napędzać generator. http://www.trimen.pl/witek/ciecze/old_in...
wspomagać płyn wyciek płyn wspomagać renault płyn wspomagać
obudowa silnika iskrzy skrypt licznik odwiedziny pompa ciepła czerpnia powietrza
nauczanie atego nauczanie atego
Modem 4G LTE z mini SIM, Błąd STOP 0x0000007B i 0x0000000A Wyświetlacz lodówki nie działa, ale chłodziarka działa