, co niektorzy bawia sie w jej naprawe ale ze wzgledu na sposob jej wykonania ciezko sie do niej dobrac i prawidłowo naprawic mozna dostac uzywke i to najbardziej polecana opcja ze wzgledu na koszty to przykład http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item... ale sa tez inne zrodła
Możliwości są dwie albo siadła pompa paliwowa często przypadłość FIATA, albo problem z emulatorem wtrysków nie podaje sygnału przy przełęczeniu na benzynę na wtryski.
Nie koniecznie będzie to pompa. Któryś z wtrysków może lać i też nie będzie ciśnienia. A jeżeli mówisz, że filtra paliwa praktycznie nie było to pierwsze co posprawdzałbym wszystkie wtryski.
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
próbowałeś odłączyć sam wtrysk? tj. wtyczkę?
Tzok-> Marchewa mu się świeci. Kolego iskra jest ładna? Wykręć świece i zobacz czy jest mokra, potem sprawdzenie wtrysk cię czeka.
:cry:
L9140 - nie wiem co to jest - ale zobacz IRF9140, MAX9140, SFH9140 - to są źródła napięć odniesienia - chyba. Zobacz PDF'y, będziesz mógł porównać czy to to samo. L9150 - MAX9150, IRH9150 L9170 - MAX9170 Nie wiem czy to to, bo często w sterownikach zdarzają się jakieś specjalizowane układy, ale spróbuj - nie wiem jak to wygląda w CC albo Punto.
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
Co mówi sonda lambda?
Powinna samoczynnie zgasnąć
Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
sprawdź sonde lambda przed katalizatorem czyli bank1 sonda 1 b1s1 oraz czasy wtrysku.
Sprawdź sygnał na wtrysku.
Wielkie dzięki Wszystkim za pomoc, ale czy ktoś mógłby mi jeszcze dokładnie podać jak podłączyć ten przekaźnik (rozwinąć myśl kolegi Faziczek_r),by przestał świecić błąd wtrysków.
Nie wiadomo co pomogło czy poruszanie iglicą czy wypięcie i dociśnięcie wtyczki wtryskiwacza. Pewnie to drugie - wyczyść jakimś kontaktem do styków elektrycznych.Nie podałeś czy masz LPG. W takim przypadku wiązka wtryskiwacza jest rozcinana i łączona z instalacją gazową która odcina pracę wtrysku .
Witam mialem to samo wtrysk.
To jest wtrysk
Byłeś u gazownika, który sprawdzał ciśnienie przed wtryskami?
Mnie to raczej wygląda na to że jet przerwa w obwodzie 3 wtrysku.
dzieki bardzo elektrit co myślisz w moim przypadku o uszkodzeniu draiwera od wtrysku?
Jak wygląda kolektor, czujnik ciśnienia doładowania? Czyściłeś je? Nie ma żadnych błędów? Jaki przebieg ma auto, może skończyły się wtryski...
Na tym oleju z benzyną odpalony??? Pewnie, że benzyna ściekła przez lejący wtrysk.
Wygląda że coś nie tak z zasilaniem tych urządzeń, pewnie dostają zasilanie później niż centrala wtrysku.
pewnie masz uszkodzone sterowanie cewkami 1-4 lub 2-3 wyślij to ci to naprawię pozdrawiam
dobrze by bylo zeby bylo opisane jaka usterka zostala odczytana z komputera jesli blad cewki 2 to prrawie pewne ze siadla centralka wtrysku
Na taką przypadłość FIAT sporządził aktualizację FLASH dla centralki wtrysku. Można to zrobić w serwisie - przeprogramowanie centralki wtrysku.
A co kolego jeszcze robiłeś? i czy coś jeszcze robiłeś ,sprawdzałeś? Pozdrawiam! Świeci się kontrolka od wtrysku?
Też jestem ciekaw co sie tam uszkadza bo słyszałem ze typowe uszkodzenie pali pewnie na dwa gary,napisz coś wiecej wiem gdzie to naprawiają.
Dzis koło 15:00 udało mi sie go odpalić na minute, chodził jak traktor, strasznie sie dymiło... czujnik wału tez ma znaczenie? czy lepiej juz stawiac na wtryski?
Nie miałem do czynienia z tą instalacją ale czy nie diody nie pokazują załączania się wtrysków.
Nie myślałeś nad naprawą tego uszkodzonego. Z opisu domyślam się , że wysiadło sterowanie wtryskami?
Sprawdze czy jest zapieczony ale gdyby byl to auto wogole by nie odpalalo na paliwie a ono raz na 50 razy odpali i pracuje jak powinno tylko caly czas swieci sie blad wtrysku.
poszukaj dobrze. procedura odpalania awaryjnego byla opisywana wielokrotnie. a co do tego co piszesz to: jezeli swieci tylko kontrolka "code", masz problem ze ECU, brak zasilania na jakims pinie lub masy lub uszkodzenie samego ECU. nie odpalisz awaryjnie samochodu jezeli nie swieci kontrolka wtrysku.
Dobra powiedz że przeciez to jest tylko punto,oczywiście slychać jak by ciągło lewe powietrze tylko jak założe ten nowy silniczek tak więc to nie będzie uszczelka pod wtryskiem.
mam to samo w skodzie 1.9d prawdopodobnie zapieczony ktorys wtrysk
Czytam czytam i posty rodem z działu '' na wesoło'' . Daj foto komory silnika, albo idz po kablach gazowych a dojdziesz do przekaźnika wtrysku.
Jeśli świeciła się kontrolka to pokaże, chyba że były to problemy z zasilaniem.
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
Witam. Jeżeli byłeś u mechanika i podłaczał się testerem to powinien powiedzieć tobie jaki jest kod błędu i co jest przyczyną usterki. Jeżeli tak nie robi to zmień mechanika. Pozdrawiam.
Najważniejszego nie napisałeś, jaka tam instalacja siedzi czy I lub II gen, może i pompa działać,ale mógł przekaźnik się sypnąć od rozcinania wtrysku.
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
To niech sprawdzi pompę i regulator ciśnienia paliwa.Wyraźny objaw niedomagania regulatora ciśnienia paliwa zaciskasz wężyk zwiększa się ciśnienie na wtrysku.
a który może być? 1,6 90 koni to punto jedynka z wtryskiem Multec.
jesli nie swieci sie lampka kontrolna silnika sprawdz zasilanie centralki wtrysku. bezpieczniki
sterownik nie sterował wtryskami PB
Możesz, odpinanie wtryskiwaczy jest bezpieczne w przeciwieństwie do odpinania świec. Alternatywa to skrajnie rozjechane adaptacje z powodu braku lub nieprawidłowej emulacji sondy lambda. Tak na marginesie to uważam że LPG w tym konkretnym silniku to w ogóle nie najlepszy pomysł, a jeśli już koniecznie to IV generacja ale na szybkich wtryskach.
Dodam ze do kostki nie dochodzi żadne napięcie, sprawdzałem miernikiem i po złączeniu styków w kostce zero reakcji.. Poważnie? A ja wiem, że tam jest 5V. I zwieraniem styków można ubić centralkę wtrysku.
Cześć ! Mapa podłożyłeś ok - ale ile pokazuje tester podciśnienia na mapie ?? W tygodniu cztery takie usterki ( zbieg okoliczności ) . Zobacz dokładnie czy masz cały wężyk do mapa ? Dodano po 1 I napewno wydłużony czas wtrysku
Dioda świecąca na 12V (lub z rezystorem 1KΩ) lub kontrolka z malutką żaróweczką, max1,2W jeden koniec przewodu kontrolki do plusa, drugi do przewodu sterującego wtryskiem. Ma błyskać w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
Którego kompa? Jak wygląda praca, szczególnie po rozgrzaniu? Czasy wtrysków itp?
:D dobre.... ah.... chłopcy chłopcy... świeca niczym się nie różni od innych z tego co podpowiadacie jeśli była by obkopcona można brać pod uwagę te 3 punkty: - wtrysk źle rozpyla lub przecieka - przeciek z tego wężyka z regulatora - kompresja kiepska Punto ma przejechane 60 tyś i brak jakichkolwiek wycieków oleju. Kompresję i płyn chłodniczy w cylindrze...
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Do sprawdzenia rozrząd (w tym stan wałka, szczelność zaworów, luzy zaworowe) - jeśli masz podciśnieniową instalację LPG i objawy są takie same na LPG i benzynie to wielkiego pola do popisu nie ma - zapłon albo rozrząd. Czy którykolwiek z tych mechaników podłączał go pod komputer diagnostyczny? Sterownik naturalnie ma możliwość samoadaptacji i to w bardzo...
...raczej został podmieniony niż padł. Program w ECU sam z siebie nie zupgradeował się nagle do wersji z obsługą wtrysku sekwencyjnego.
Sprawdź czy masz zamontowany emulator wtryskiwaczy, w schematach fabrycznych np. Lovato jest błąd, często mniej doświadczeni gazownicy o tym nie wiedzą i tną wtryski przekaźnikiem.
f Dodano po 15 ale czy przy takim spalaniu sonda będzie tak pracowała ???miałem przypadek taki tyle że w skodzie , też paliła 20 . po wymianie sondy autko śmiga , u ciebie jest to samo z tego co pamiętam w Fiatach też leciały mapy wtrysku , Powodzonka
Prawdopodobnie sonda lambda, sprawdź swiece jeszcze, i udaj sie na diagnoze komputerowa układu wtrysku.
1.2 MPI 75KM z Punto I to wtrysk full-group, wymaga albo bardzo szybkich wtryskiwaczy LPG albo kombinowania z łączeniem wtrysków (funkcja w niektórych centralkach LPG).
A dokładnie co jest potrzebne? Schemat wtrysku, oświetlenia ...
Sprawdzić mapy,u mnie tak było.żle dobrane wtryski powodują rozregulowanie .
Koledzy ja mam gas tech 500S i te metalowe wtryski gazu pojedyńcze.
pompa chodzi boja slychac jak sie zalancza a to jest wtrysk lanos99 rok
To jest Grande czy IIFL? Jaki dokładnie silniki, bo informacja "na pełnym wtrysku" niewiele mówi - innych nie było.
zacznij od sprawdzenia odciecia wtrysków przez sterownik gazu..
pasek byl od nowa ustawiany bo glowica byla plantowana i wszystko po znakach ustawione jest, zalozone stare swiece sa i chce odpalic juz proboje zalapac ale na obroty nie moze wejsc i bendix odbija i slychac jak bije w gaznik, kontrolka od wtrysku gasnie
Kolego musisz sprawdzić czy jest podawane paliwo i czy jest iskra. Aby sprawdzić czy jest podawane paliwo ,wystarczy sciągnąć z obudowy-korpusu przepustnicy filtr powietrza i podczas krecenia rozrusznikiem zobaczyć czy jest rozpylane paliwo przez wtryskiwacz ,znajdujący się w wewnątrz korpusu a umiejscowiony nad przepustnicą. Pozdrawiam Twoje Punto...
Sprawdź dawkę paliwa na wtryskach (jeśli to MPI)
a to nie wiedziałem, w sumie to nie widziałem wtrysku benzyny bez powrotu, ciekawe :)
Sekwencja to IV generacja a III to to samo co II tylko do dołożony akutaror i odczyt z sondy lambda do sterowania akutatorem. Mylisz się, II generacja to mikser z elektrozaworem (attuatorem) sterowanym na podstawie lambdy, III generacja jest rzadko spotykana - to ciągły wtrysk gazu.
Piszesz , że odcina paliwo na wtryskach , tz. odcina - brak impulsów /czas wtrysku/ , czy brak paliwa - ciśnienie?
Filtr paliwa wymieniałeś kiedykolwiek? Regulator ciśnienia powinien być przy szynie z wtryskami.
Przepraszam za długie nie odpisywanie. Niestety nic się nie zmieniło w tej kwestii. Stukanie jak było tak jest, tylko przybyło mi ok.15kkm :) Auto ładnie pali, oleju nie bierze. Sprawdzę FES-em przy odrobinie wolnego czasu jak wygląda teraz dawkowanie każdego wtrysku i napiszę jakie odczyty.
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
mam takie same auto znajomy mechanik zakladal mi gaz i powiedzial ze wiekszosc ludzi gazownikow nie umie albo inaczej wkladaja chlam do tego auta. Bo problem lezy w mikserze ktory to musi byc idealnie dopasowany do auta, podaje ten wpisz w google.pl Mikser 96030PX wtrysk Weber Fiat Punto 75 MI96030PX. Uwazam ze od tego powinienes zaczac pozdrawiam
Nie.
Witaj. Wyjmij pompe paliwa z auta na dnie pompy jest sitko które czesto sie zapycha w fiatach. Druga sprawa 1 bar to troszke zamało jak na wydatek pompy paliwa. W tym aucie jest Jednopunktowy wtrysk czy Wielopunkt?
Znajomy mechanik sprawdzał komputerem i wszystko jest ok. Sterownik silnika również. Czy jest możliwość ze to wina zamarzającej gdzieś wody w układzie paliwowym? Po ogrzaniu wtrysków auto odpaliło
byc moze jest to kontrolka wtrysku pierwsze punta 2 mialy taka kontrolke koloru czerwonego . przedstawia ona symbol silnika z piorunem w srodku
P1601 - kontrola trakcji odłączona(?) P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/
potrzebne bedzie odczytanie kodow bledow z komputera sterujacego urzadzeeniem wtryskowym poniewaz przyczyn moze byc wiele wtryski , sonda lambda, przepustnica temperatura itd..
Słuchajcie. Jest miejsce w którym kable od wtryskiwaczy są łączone z innymi kablami czy też idą bez pośrednio do komputera? Mysle ze moze gdzieś poprostu któreś nie łączą zawsze. Bo wtryski były wymieniane.
Jak spojrzysz do tego złącza to masz tam cyferki. Jeśli nie to od strony anteny górny rząd 1-wolne 2-kontrolka code we wskaźnikach (białożółty) 3-zasilanie stałe +12V (30)(czerwonoszary) od strony anteny dolny rząd 4-masa diagnostyczna na pin 16 sterownika wtrysku (czarny) 5-(nie wiem ale jest kolor zielony) - przy opisie nie ma połączenia 6-linia code...
może sonda ,albo lewe powietrze .pozdrawiam
Witam. Jak temacie. Jak ustawic poszczegolne wartosci w zakladce konfiguracja w bingoM aby autko chodzilo dobrze na gazie. Jest to fiat punto 1.1 na jednopunktowym wtrysku. http://images39.fotosik.pl/90/f96b6bcecf... http://images40.fotosik.pl/90/1edc2e6c7d...
Proszę zrobić luzy zaworowe,płytki.
10-15 lat tam, a nie rzadko niektórzy jeszcze dojezdzają po 60km w jedna stronę. Oj tam,renoma się liczy że w serwisie robią,a na placu do naprawy po godzinach przed domem z 5 sztuk stoi.Jak się nie miało rozmiaru płytki to się trzonek zaworu liznęło,bynajmniej tak praktykowano w pewnym serwisie aut francuskich.Do dzisiaj to praktykuje i nie ma reklamacji.Wracając...
Pytanko jaki emulator założyć do Punta 1.1 rok 99 jedno punktowy wtrysk w celu kasowania błedów jakie sie pojawiają . Proszę o pomoc
Emulator jako taki taki w tym aucie nie jest niezbędny, emulacja sondy ma być na masę, więc CHECK i tak na LPG się będzie palił... ten silnik ogólnie sporo pali, a nie wiem co rozumiesz przez duże spalanie. Na "kuchence" spodziewałbym się spalania w mieście na poziomie 11-12l/100km, na wtrysku około 10l/100km.
A emulator wtrysku masz?
Cześć, mam Grande Punto 2006 1.3 JTD 90 km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8 L/100 km, od około miesiąca spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3 L/100 km. Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą być powody zwiększonego spalania? (at)ElektrodaBot
Tam jest jeden wtrysk. Możesz podpiąć pod komputer, może coś pokaże. Pokręć chwilę rozrusznikiem po czym szybko wykręć świece i zobacz czy są mokre. Być może wtrysk go zalewa. Cewki, przewody, czujnik położenia wału sprawdzone ?
W punto 2, jak wyżej lubi się przepalić tłumik, a większość niesprawności pojawia się po założeniu instalacji gazowych, znam wiele osób które je wymontowało, bo auto życ nie dawało. Są to problemy natury elektryczno elektronicznej. Cżęsto siadają np. centralki wtrysku, szczególnie w modelach do 2003 roku gdyż nie wytrzymują współpracy z inst. gaz.,...
Witam mam problem z pracom silnika,hodzi oto ze przy włonczeniu silnika chodzi jak by palił na 3 gary, jak mu dodam gazu to zaczyna hodzić normalnie po jakiś 20 sek. Swiece wymieniłem wszystkie na nowe jak i kable wysokiego napięcia czujniki posprawdzałem są OK ale jest to samo .Dodam jeszcze ze przed tom usterkom przy załączeniu zapłonu wtrysk podawał...
Bez podstawowej diagnostyki to nikt szklanej kuli nie ma, pewnie wtryski lub pompa wysokiego ciśnienia leży !
ale przed wymianą tego ogólnie nie było , dopiero po wymianie świec taki objaw , a jak będzie uwalony wtrysk to go będzie słychać ?
Witam Z tymi obrotami to chyba coś nie tak chyba chodzi o kroki. Teoria mówi że wszystko da sie rozebrać ale myśle że tu nic nie pomoże. WD 40 to zły pomysł (wg mnie) użyj preparatu do mycia gaźników i umyj całą kopułę wtrysku a przedewszystkim kanał obejścia przepustnicy w którym to właśnie pracuje sil. krokowy. gdy to nie pomoże można by jeszcze sprawdzić...
jesli masz body komouter i kodydostepu to bez problemu jesli tylko sama centralke to śmietnik pamięć immo jest w centralce
Skoro jest sprawna to dlaczego wydłuża czas wtrysku. Coś marny ten serwis skoro z tak prostą usterką nie dają rady.
I kontrolki wtrysku nie było, czy tylko nie odpalał?
punto wtrysk wtrysk punto przekaźnik wtrysk punto
wieża przycisk wzmacniacz wnioski kabel atari
Philips Mobilo Plus HR85xx – jak rozebrać odkurzacz, lokalizacja śrub, demontaż silnika Bartscher IK – dioda ON/OFF świeci po wyłączeniu płyty indukcyjnej: tryb standby, chłodzenie, LED