Czy to prawda ze koszt takiej intalacji to 3,500 ????? Instalacja o której mówisz to wtrysk sekwencyjny, najnowsza generacja instalacji gazowych :!: a gdzie te instalacje za 1600 Tego typu instalacje nadal są dostępne :) Każdy porządny warsztat instalujący gaz do samochodów powinien mieć dostepne dla klienta wszystkie generacje instalacji gazowych.
Michcio997 - prubkowanie sondy jest nastepujace: - 0 do 0,1V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 4 - 5%,co wskazuje na mieszanke 0,7 - 0,8 V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 0 - 0,5% co wskazuje na mieszanke bogata 0,5V - Lambda=1,czyli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny. Musisz tez wiedziec,jaka masz sonde - z grzalka...
Tak na początek, to wdaje mi się, że to jest IV generacja - sekwencyjny wtrysk gazu w postaci gazowej. Podejrzana też wydaje mi się cena całej elektroniki (chyba że to tak staniało). Piszesz, że instalacja ma trzy lata, ale nic o kilometrach. Nie znam tej instalacji, ale zacząłbym od tego jakie jest ciśnienie gazu na listwie, a jakie powinno być, jak...
To bezpośredni wtrysk w tym przypadku jedyna rozsądna opcja to V generacja ale nie jestem pewien czy powstała już instalacja do tego sinika no i ceny tych instalek to kosmos
Kolego, sprawa wygląda następująco: generacja I, II i I/II wlot gazu do kolektora ma realizowany mikserem lub króćcem znajdującym sie przed przepustnicą, przy czym generacja I i I/II regulację dawki gazu ma poprzez register (śrubę regulacyjną) ustawiany ręcznie, a w II dawka gazu dobierana jest przez silniczek krokowy, generacja III podaje gaz do kolektora...
Wystarczy popatrzyć pod maskę czy są dodatkowe wtryskiwacze LPG. II generacja to tzw. instalacja podciśnieniowa, gdzie gaz jest zasysany przez silnik z tzw. miksera (gaźnika). IV generacja to wtrysk gazu, gdzie gaz jest podawany pod ciśnieniem do kolektora dolotowego przez wtryskiwacze i steruje tym komputer. Jeszcze jedna ważna rzecz na którą warto...
Samochód volvo 2,5 6 cyl.Instalacja gazowa jak w temacie wtrysk gazu fazy ciekłej druga generacja tej instalacji.Ma dwa sterowniki Pierwszy wykonuje sterowanie pompą w zbiorniku przełancza na gaz.Drugi nie pracuje według mnie pobiera impulsy od ecu benzyny i wysyła impulsy na wtryskiwacze gazowe.oczywiście wyłancza wtryskiwacze benzynowe( teraz ich...
Wtrącę trzy grosze do tej dyskusji. Do obu mozesz spokojnie zalozyc IV generacje - prawdopodobnie najlepiej taka ktora korzysta (i sama koryguje na biezaco) z OBDII. Taką instalacją jest na pewno IV generacja PRINS'a (napisałem IV gen. bo słyszałem, że jest już V - wtrysk ciekłego gazu) i chyba dlatego TOYOTA pozwalała na montaż w ASO tej instalacji...
W sumie ciekawe, to co mówisz, bo te 3 propozycje otrzymałem od warsztatu: "WITAM instalacja gazowa ze względu na liczbę cylindrów i nasze doświadczenie możliwe instalacje z którymi można wyregulować i fizycznie zamontować to ,czwarta generacja easy fast firmy lovato technicznie najlepsze funkcje do wykorzystania regulacji ustawienia parametrów zbiornik...
tylko gaz musi byc dobry-tu podejdzie tylko 4 generacja czyli wtrysk gazu-cena instalki niestety koło 5000-6500 zł....
Przepraszam nie pisałem bo miałem problemy z internetem.Auto działa jest już iskra ale pojawił się nowy problem auto ma instalację gazową mistral 2 czwarta generacja i w sumie działa tylko (połowa silnika) to znaczy wtrysk paliwa jest tylko po stronie kierowcy silnik chodzi ale?.Pytanie czy instalacja gazowa mogła zablokować prawą sekcję wtryskową paliwa...
sekwencja i czwarta generacja to co innego, sekwencja podaje gaz w stanie gazowym do kolektora dolotowego(kazdy cylinder ma oddzielny podajnik(potocznie nazywany wtryskiwaczem) a czwarta generacja to ciekly wtrysk gazu sa to wtryskiwacze wkrecane w miejsc oryginalnych i sa podwójne gaz/benzyna. Tu gaz jest podawany wprost do cylindra i natryskiwany...
Po pierwsze nie może tu być mowy o żadnej sekwencji. Sekwencyjny to może być co najwyżej wielopunktowy wtrysk benzyny i to też nie każdy. To się nazywa IV generacja a nie żadna sekwencja! Jakie wtryskiwacze już sobie do tego upatrzyłeś? Podpowiem że żadne się nie nadają do pracy z czasami wtrysku benzyny nawet poniżej 1ms.
Auto ma silnik SPI (przynajmniej w/g autora) więc najlepsze co można do tego założyć to tzw. ciągły wtrysk LPG (instalacja III gen.), większość gazowników upchnie oczywiście instalację gaźnikową (z tzw. mikserem) z komputerem sterującym attuatorem (II gen.). Instalacji III generacji już chyba nie produkują i praktycznie zniknęły one z oferty warsztatów...
no tu bym się ostro z toba klucil bo te podpinane pod tester to zwyczajny chlam i zaklada się to tylko po to aby obnizyc koszty instalacji Kłócił się z tobą nie będę bo nie tutaj miejsca na kłótnie :) , co do "podpinanych pod tester" to również cała rodzina LOVATO, wraz z Voilą + itp.,ciut starsze nie wystepowały ze zintegrowanym przełącznikiem,ale...
Witem, silnik w twoim samochodzie to najprawdopodobniej X10XE. 4 Zawory na cylinder, 3 cylindry, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy benzyny. Jeżeli przepływomierz to ten sam model części co w X16XE to 1 czy 2 wystrzały gazu w kolektorze dolotowym i masz po przepływomierzu (raczej delikatna część w tych samochodach). Pierwsza sprawa: zakładanie gazu do...
Każda instalacja nie ważne jakiej generacji ma możliwość regulacji. Tak samo III generacja posiada tzn dozator a następnie dystrybutor. Nie wyobrażam sobie by gaz dawkowany był od tak.... Ok. Tyle tylko, że w III gen. został wyeliminowany mikser i gaz jest w fazie lotnej stale podawany do wtryskiwaczy gazowych, umieszczonych blisko wtryskiwaczy benzynowych...
Więc silnik to 1.4 AEX, wtrysk benzyny jest sekwencyjny (BOSCH Motronic 9.0) i bez problemu (no, prawie, bo w tym sterowniku jest dość specyficzny algorytm "ssania") można założyć instalację LPG IV generacji. Natomiast wtrysków LPG nie widzę, więc raczej masz instalację I lub II generacji (ale miksera też nie widzę).
Unikałbym raczej silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
II różni się od I tylko elektroniczną centralką i aktuatorem w miejscu registra na wężu między parownikiem a mikserem. Stosowanie instalacji I generacji w samochodach z katalizatorem jest niedozwolone. Ogólnie rzecz biorąc to I generacja jest odpowiednikiem zwykłego gaźnika, II generacja to odpowiednik elektronicznego gaźnika z sondą lambda, III generacja...
Odnośnie stosowania gazu z butli do zasilania silnika. Jak najbardziej da się to zrobić, podłącza się zwyczajnie butle do parownika. Jedyne problemy pojawiają się przy niższych temperaturach powietrza - butla musi być montowana odwrotnie, ponieważ gaz nie chce parować. Miałem styczność z dwoma buggy zasilanymi gazem w ten sposób, jeden miał silnik z...
Nie ma możliwości montażu innej instalacji lpg niż V generacji z bezpośrednim wtryskiem gazu. Duży koszt ( 2-3 razy drożej niz sekwencyjnej lpg) i pewne jeszcze nadal niedopracowanie oraz niską jakość naszego gazu powoduje , że jest to zupełnie nieopłacalne.
Charytatywnie Ci tego nie zrobi... części ~100zł (przy okazji warto zregenerować wtryski i wymienić filtry), robocizna ~150zł, ponowna regulacja ~100zł. Jeśli to instalacja II generacji to z 50zł mniej.
Co prawda nie jestem użytkownikiem ani specjalistą ale jeśli tylko silnik jest fabrycznie wyposażony w elektroniczny wielopunktowy wtrysk benzyny (pośredni - do kolektora) to bez większych komplikacji można założyć instalację IV generacji.
dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
Nie ma przeciw wskazań, Masz tam wtrysk pośredni - instalacja 4 generacji. Luzy sprawdzasz/korygująca co 30 tyś km. Spalanie od 9 litrów do 15 l - troszke szybciej na autostradzie. Silnik zachwalany za swoją mało usterkowosc.
Możesz na próbę po prostu podłączać tylko do jednego wtrysku jedną "wiązkę" a pozostałe pozostawić niepodłączone (oryginalną wiązkę przy pozostałych wtryskach musisz przywrócić do oryginału). Oczywiście w tym przypadku podłączasz sterownie tylko jednego wtryskiwacza LPG. Po przełączeniu na LPG tylko ten jeden cylinder będzie pracował na LPG, a pozostałe...
Do sprawdzenia emulator wtrysków i czujnik położenia wału (ale skoro iskra jest to raczej tylko emulator wchodzi w grę). Co tam masz za instalację LPG, mam nadzieję, że nie II generację... nie piszesz nic na temat pracy na LPG.
Tam jest jednopunktowy wtrysk więc dobra II generacja + coś do zmotania kompa PB.Można oczywiście IV generacje ale znalezienie szpeca który to zamontuje będzie trudne.
jeżdżę ponad dwa lata Voyagerem 3,3l '96 - mam instalację Landi LES 98 i nie sprawia mi ona najmniejszych problemów - spalanie LPG w mieście 15-16 l na trasie 12-13 l . Odradzałbym raczej wtrysk gazu - jest bardzo drogi ,poza tym często siadają wtryski (mojemu znajomemu już po póltora roku eksploatacji ) i co najlepsze nie uznano mu gwarancji - bo to...
Jeśli była tam wtrysk to lepiej go napraw bo z instalacji I lub II generacji w tym samochodzie nie będziesz zadowolony z powodu np. strzałów w kolektor , większego zużycia paliwa i ograniczenia mocy przez zwężkę w dolocie zwaną mikserem. Najlepiej pod przewody odcięte od wtrysków podłączyć emulator , lub jeśli chcesz totalnie zaoszczędzić to połącz...
Przy niższym ciśnieniu będą większe mnożniki czasu wtrysku, ale wtryskiwacze będą nieco precyzyjniej dawkować gaz. Po zmianie ciśnienia konieczne jest dobranie nowych mnożników. Prawidłowo wyregulowana instalacja IV generacji nie wpływa na osiągi samochodu.
W tym aucie w ogóle nie powinieneś mieć takiej instalacji - koniec i kropka. Wtrysk benzyny to pełna sekwencja, z dwoma sondami lambda i plastikowym kolektorem, a Ty masz tam założoną instalację II generacji. Niby być jej nie powinno (i tutaj bez wątpienia masz rację), ale nawet ASO Fiata montowało instalacje II generacji do tych silników (nawet na...
Siena z silnikiem 1.0 to musi być dość nowe auto (pierwsza, popularna u nas, generacja nie miała takiego silnika) z EOBD, więc powinna być instalacja IV generacji (wtrysk fazy lotnej). Przy instalacji II generacji emulacja sondy jest niezbędna w praktycznie każdym aucie, niekiedy tylko emulator wtrysków nie jest niezbędny. Może problem jest spowodowany...
Łatwiej będzie włożyć IV generację niż na mono przerabiać. Silnik prymitywny ale z sekwencyjnym wtryskiem więc na byle śmieciach jak Valtek pojedzie. Oczywiście że cała instalacja elektryczna silnika i sterownik do wymiany.
Której generacji masz tą instalację lpg? bezpośredni wtrysk? Instalacja jest chyba II generacji muszę znaleźć papiery to Ci napiszę ale nie jest to sekwencja
Jak odepniesz centralkę LPG to prawdopodobnie nie zapali silnik wcale, przez centralkę (jej przekaźniki) zamyka się obwód wtrysków benzynowych. Chyba, że to nie sekwencja a II generacji, ale nie sądze. Tu jest sekwencja na 99%. Jaka instalacja?
Nie musi być jeżeli się zalozy taka instalację jak trzeba (wtrysk). II generacja w takim samochodzie?
Dlatego cywilizowane sterowniki mają korekty od temperatury. Ważne że nie trzeba się martwić o zmianę stanu skupienia przed wtryskiem.
To jest AEX silnik na wielopunktowym sekwencyjnym wtrysku więc instalacja IV generacji, jak najbardziej na miejscu. Sonda lambda musi być.
ford ma wielopunktowy wtrysk paliwa, instalacja drugiej generacji firmy Lovato. Jak silnik juz odpali to chodzi odrazu równiutko.
Pewnie chodzi o to ze niema przepustnicy a podcisnienie potrzebne np do servo wytwarza pompa podobnie jak w dieslach -wtedy faktycznie 2 generacja lpg nie dzialalaby stabilnie
marcis o czym ty piszesz ?? 1. sprawdź ciśnienie w reduktorze-przecież to nie wtrysk gazu tylko instalacja II generacji.
Mimo Twojego "urazu" również polecę Ładę Nivę (robią ją do dziś). Koszt założenia LPG zależy od ilości cylindrów i mocy silnika oraz sposobu jego zasilania paliwem. Dla 4-ro cylindrowego silnika o mocy do 100KM zasilanego gaźnikiem lub wtryskiem jednopunktowym to koszt ok 1600zł (instalacja mieszalnikowa II generacji), dla takiego samego silnika z wtryskiem...
Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
Witam Takie mam pytanie: czy są różnice między parownikami stosowanymi w instalacjach zakładanych do samochodów gaźnikowych a instalacjach z pełnym wtryskiem. szerzej o moim problemie: Miałem mazdę 626 z gazem - wielopunktowy wtrysk... został mi parownik (prawdopodobnie sprawny) Mam audi 100 z gaźnikiem (niby wtrysk jednopunktowy), w każdym razie ma...
a Kolego jaki masz silnik ia jaką instalacje bo jezeli silnik abk czyli pełny wtrysk i instalacje 2 generacji to dość częsty objaw i wystrzały wystepuja gazownicy montuja takie proste zabezpieczenia z przesłoną gumową do tego silnika to najlepsza jest sekwencja czyli 4 generacja .ja mam silnik abt czyli monowtrysk instalacje 2 generacji i zero wystrzałów...
Bo założył "AC STAG 4-300 ISA-2" czyli IV generację i to wariant mocno ekonomiczny. Przerobił na wtrysk pośredni... ciekawe jak długo pożyje mu instalacja wtrysku benzyny. Sytuacja analogiczna jak przeróbka samochodu z sekwencyjnym pośrednim wtryskiem benzyny na instalację II generacji, czyli na gaźnik - dać się dało.
Witam. Przymierzam się do kupna nowej Corsy D z fabrycznym lpg. Rzecz w tym że nie umiem znaleźć informacji jakie to lpg jest montowane w tym modelu. Czy to jest 4 generacja - wtrysk w kolektor w fazie lotnej. (parownik ogrzewany płynem z układu chłodzenia auta) Czy może 5 generacja - wtrysk w kolektor w fazie ciekłej (instalacja bez ingerencji w układ...
Witam Odnośnie golfa - czy jest to 2 generacja lpg czy może sekwencja ? Jaki silnik ? Sprawdź i zapewne uzupełnij płyn w układzie chłodzenia Być może zatankowałeś zanieczyszczonego lpg i potrzeba przeczyścić zawory, reduktor mixer lub wtryski lpg , (instalację gazową ) A odnośnie hondy to oczywiście 4 gen lpg ( sekwencyjny wtrysk gazy fazy lotnej )...
Czyli sugerujesz emulację na masę..?? Wqrw będzie z tą marchewką ale co zrobić!!! Odepnę kabelek i finisz... Na jednym ze schematów instalacyjnych LPG do Punta widziałem przekaźnik odcinający kontrolkę po przełączeniu na LPG. Czy jeśli ustawie : "emulazione lambda a massa" to czy ECU IAW będzie "pamiętać" prawidłową mapę wtrysków..?? Będzie. O!! Fakt,...
Instalacje mam II generacji na mikserze i chyba LPG korzysta z wtrysków benzyny. Skoro masz instalację II generacji to nie korzysta ona z wtrysków benzyny, gdyż jest to instalacja podciśnieniowa. Mikser to potoczne określenie gaźnika LPG. Zapewne brak lub nieprawidłowa emulacja sondy i zbyt rzadkie korzystanie z zasilania benzyną doprowadziły do rozregulowania...
Jaka jest instalacja LPG,czy wtrysk gazu czy 2 generacja? Możliwe,że uszkodzony jest układ odpowiedzialny za odcięcie benzyny przy pracy na gazie.
kolego czy masz instalacje 2 generacji czy sekwencje jezel 2 generacji to siadł ci sterownik wtryskami od instalacji gazowej
Tu masz jak to trzeba zrobić we wtrysku bezpośrednim. Tu nie ma czujnika ciśnienia! Zdaje mi się, że rozmawialiśmy o Punto II i STAG QBOX... na filmie mówią o możliwości strojenia po korektach krótkoterminowych, czytanych z OBD. Ale nie jest to rozwiązanie z wyboru, tylko z konieczności. Trzeba też pamiętać, że w tych samochodach (GDI/FSI) silniki...
Witam mam podobny problem z moją instalacją. Mam Vectrę 2,0 na pelnym wtrysku i instalację starej generacji od ok 3 m-cy spala mi ok. 15-17 litrów gazu. Wymieniłem filtr powietrza, gazu i świece, dwa razy regulowali mi gazownicy instalację i nic. Czy ktoś mi podpowie co może być przyczyną ? Przedtym problemem przez ponad rok autko paliło mi ok 10 ltr....
Instalacja gazowa włoska 4 generacji - bezpośrrdni wtrysk gazu w fazie lotnej cena 4000 zł. z montażem.
A wiec panowie wyglada to tak zodiak a Twoj golf jest na gazniku ????sluchajcie panowie przy wielopunktowych ukladach wtrysku strzaly to rzecz normalna i nieunikniona(zreszta w kazdym aucie moze wystapic tyule ze w 1 punktach i gaznikach raczej zamiast strzalów bedzie czuc szarpanie podczas plynnej jazdy)a zalezna od stanu ukladu zaplonowego.Gaz jest...
W instalacji lpg drugiej generacji masz dawkę lpg regulowaną za pomocą silniczka krokowego,zaś w czwartej generacji są wtryskiwacze gazowe.W tej Cordobie na bank nie ma gaźnika tylko wtrysk wielopunktowy a co za tym idzie na instalacji drugiej generacji to nie będzie dobrze jeździć.
Siedzi tam zwykła jednostka 2.0 ze zmiennymi fazami i tyle.Wystarczy że sprawdzisz po kolorach przewodów idących do wtryskiwaczy czy masz pełną lub pół-sekwencje.Stag obsługuje wszystkie rodzaje od full grupy do pełnej sekwencji i w razie zakładania tego sterownika wisi Tobie co masz.Jest forum Toyoty TKP i tam sie możesz wszystkiego dowiedzieć.Nie...
Najlepiej na wtrysku. Z III generacja mogą być klopoty.
Co do samego "zagazowania" - chciałbym tam włożyć LPG IV generacji, czy to dobry pomysł? Fabryczny wtrysk benzyny jest wielopunktowy, ale równoczesny (tzw. full-grupowy) - wszystkie wtryskiwacze są sterowane równolegle, z jednego przewodu, kolektor dolotowy jest metalowy, mimo to nie chcę instalacji II gen. Pomysł zły ekonomicznie - raz koszt tej instalacji,...
Zwracam uwagę, że w Pandzie jest listwa wtryskowa "bez powrotu", więc pomijając już niestabilność ciśnienia gazu, zamarzanie końcówek wtryskiwaczy to dochodziłoby jeszcze zapowietrzanie się listwy odparowanym gazem. No i w ogóle pomijamy aspekt prawny takiej instalacji - to nie ma prawa przejść przeglądu, równie dobrze możesz kupić zestaw do instalacji...
Kolega napisze jaka instalacja jaki przełącznik gaz benzyna jaki emulator wtrysków Dodano po 4 Jedziesz na podwójnym gazie czyli jesli masz instalacje 2 generacji to masz odcięcie wtrysków czyli jak przeżucasz na gaz nie rozłancza wtryskiwaczy sprawdź Emulator wtrysków .
Panda 1.1. to tylko MPI. Powinna być instalacja sekwencyjna gazu ale zakładają II generacji na krokowym . Sterowniki silnika są awaryjne z tego co mi wiadomo mają układ kontroli cewki zapłonowej i jeśli wykryją anomalię (chociaż wszystko jest ok) odcinają wtrysk benzyny by zabezpieczyć katalizator . Dlatego zadałem pytanie czy instalacja II generacji...
W Focus-ie III R4 1.6 Ti-VCT 117 KM (bez turbo) montują fabrycznie LPG. Ponadto od 2016 r. (nie wiem jak wcześniej) w samochodach przeznaczonych na polski rynek, do wszystkich trzech standardowych wersji silnika 1.6 Ti-VCT (85/105/125 KM), na zamówienie oferowana jest dealerska instalacja LPG IV generacji firmy Prins. Natomiast do silników EcoBoost...
A ponadto jeśli chcesz wyeliminować dławiący silnik mikser LPG, to rozejrzyj się za instalacją 3 generacji - wtrysk ciągły gazu. Ostrzegam - droga i dość kłopotliwa.
ECU w tym samochodzie nie jest wyrafinowanym komputerem. Działa jak w większości samochodów. W instalacji gazowej jest oddzielny emulator wtrysków. To standardowa instalacja II generacji LOVATO z AL700 i emulatorem wtrysków. Chcę zamontować dodatkową sondę, bo te w samochodzie działają napięciowo 0-1V, ale poprzez zmianę rezystancji. Nie chcę się wpinać...
mam mercedesa 2.0 benzyna-gaz na pełnym mechanicznym wtrysku z instalacją II generacji, z sondą lambda, bez żadnej elektroniki. pytanko: czy aby zastosować emulator sondy lambda potrzebny jest attuator na wężu dpoprowadzającym gaz od reduktora do miksera? ja takiego nie posiadam mam tylko śrube regulacyjną. czy zastosowanie emulatora wtrysków i emulatora...
Czy była by możliwość puszczenia LPG przez wtryskiwacze benzynowe w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Gaz musiał by być dostarczany do wtryskiwaczy pod zwiększonym ciśnieniem wykorzystując np. pompę z instalacji gazu 5 generacji, ciekłego wtrysku.
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Witam wszystkich :) A jak sprawa się ma do silnika 1.1 na jednopunktowym wtrysku? Mam instalacje LPG II generacji. Spalanie jest około 2l/100km gorsze niż w przypadku benzynki. Jeżeli chodzi o dynamikę to zdecydowanie spadła jednak autko jeździ płynie nie krztusi się czy coś, jedyne co to falują mu obroty na jałowym... Czy Blos poprawi coś w porównaniu...
Niestety do samochodów na wtrysku zalecana jest instalacja II generacji, w której skład naturalnie wchodzi sterownik\komputer (jak zwał tak zwał). Wiadomo, że jeśli nie założono sterownika to chodzilo o oszczędność, ale taka oszczędność jest często iluzoryczna. Ja założyłbym sterownik - nawet jakiś sprawny, używany.
Dedykowany mikser zakładany na korpus przepustnicy ale odradzam w ogóle LPG II generacji do tego auta. Silnik 16V z plastikowym kolektorem i wielopunktowym wtryskiem - w/g mnie jedynie instalacja IV generacji ma tam rację bytu. To jest wersja 90KM czy 103KM?
Jezeli jest metalowy kolektor i gazownik nie jest dupa, a wie co robi, to zalozenie instalacji II generacji nie stanowi problemu. Podejrzewam, ze jest tu przeplywomierz powietrza - przy wystrzale gazu moze sie uszkodzic. Moc na benzynie ze wzgledu na zwezke nie bedzie taka, jak przed instalacja, ale cos za cos. Jak masz kase - zakladaj wtrysk, jak nie...
Ale generalnie w czym jest problem? To jest instalacja II generacji więc nie tworzy się tu żadnych map, takie zgrywanie czasów wtrysku LPG i benzyny ma miejsce w instalacjach IV i V generacji. Najlepiej żeby sterownik wtrysku benzyny podczas pracy na LPG widział awarię sondy lambda (emulacja na masę) i nie próbował modyfikować map wtrysku benzyny. Pozycja...
jaka instalacja której generacji to po pierwsze pełny wtrysk czy mixer
Witam Obecna instalacja to II generacja. Rozważam montaż IV generacji. Ze starej instalacji została by butla i filtr gazu (pod maską). Wiem że potrzebuję reduktor, 4 wtryski, sterownik i coś jeszcze. Proszę o porady jaki to miałby być zestaw.
Trochę mu nie wierzę bo ustawiał mi silniczek przez 3 tygodn---to woje słowa i jak masz jeszcze jednopunkt. wtrysk to dobierz mi instalacje 1 generacji i takimi gratami--ale człowiek przez całe zycie sie uczy
THP to jest silnik na bezpośrednim wtrysku PB jesteś pewien, że jest tam instalacja prinse V generacji?
Każda jedna centralka II generacji będzie Ci rozjeżdżała mapy benzyny o ile będzie miała ustawioną emulację sondy lambda na przebieg prawidłowy. Emulacja ma być ustawiona na masę... albo przerób na instalację IV generacji (wtrysk fazy lotnej).
Jeżeli masz instalację I generacji załóż emulator wtryskiwaczy i będzie automatycznie odłączać wtryski w momencie przejścia na gaz.
Bzdury to Ty piszesz, kolego, w silniku z wtryskiem tez mozna zalozyc instalacje I generacji (w niektorych nawet nie ma innego wyjscia). Wiec najpierw sie zastanow, przemysl, sprawdz swoje wiadomosci, a potem dyskutuj.
Ja polecałbym montaż BLOS. Mam w aucie z elektromechanicznym wtryskiem(Audi B3 1.8 JN) i wspaniale się sprawuje. III generacja jest w zaniku, droga i skomplikowana. BLOS to prościutka, banalna w serwisowaniu konstrukcja. Niestety wymaga nieco kombinacji na przeglądach(w zależności od czasu montażu LPG i rodzaju zasilania silnika). II generacja(i I-sza,...
kolego za mało danych, jakie autko, silnik jaka instalacja I, II generacja sekwencja, masz tam mikser, blosa, wtryski?
Zmien wtryski i wszystko mu przejdzie.
Nie piszesz czy to gaznik czy wtrysk.Taki problem występował w samochodach z instalacją gazwową II generacji. Jeśli nie ma gazu problem tkwi u stawieniach wolnych obrotów.
Ciekawi mnie jak niektóre osoby realizuja jeszcze pomiar spalania gazu ?? bo jak sie domyslam wtryski pojazdu wtedy nie pracuja ?? czy gaz w samochodzie ma swoj osobny wtrysk ?? Pozdrawiam ! Instalacje LPG od III generacji w górę bazują na wtrysku gazu. I i II generacja to układy gaźnikowe. Teraz w nowych autach praktycznie montuje się już tylko sekwencje...
Bez aktywnej sondy lambda nie ma jak skorygować mapy wtrysku. Kolega niech się zapozna z zasadą działania instalacji gazowej IV generacji i dopiero próbuje doradzać. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych...
Jaka instalacja LPG - gaźnik/mikser (która generacja) czy wtrysk (ciągły, sekwencyjny)? Jaki sterownik? Jest emulator sondy (jeśli to nie jest sekwencja)?
Jeśli to auto ma silnik z sekwencyjnym wtryskiem benzyny to rozważyłbym przerobienie instalacji na IV generację, jeśli jest monowtrysk lub tzw. full-group (wtrysk wielopunktowy, równoległy) to można przerobić na II generację lub BLOS. Każdy Galant ma wtrysk sekwencyjny benzyny, już od roku 1989. Ten jest jest jednostką SOHC 16V.
Wiązka sterownika gazu rozcina 4 sygnały wtryskiwaczy PB (znajdziesz gdzie się podłączył gazmen) bierze info o RPM najczęściej z cewki (tez znajdziesz) oraz plus po stacyjce też znajdziesz. Wystarczy zmostkować wtryski PB i odpali bez sterownika LPG. Chyba szara wtyczka to wiązka wtryskiwaczy gazowo-benzynowych. Dodano po 5 AEB KING w google, są jakieś...
jaki pan taki kram:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D... wtrysk wielopunktowy sekwencyjny(jesli sprawny).instalacja IV generacji mozna na II ale raczej odradzam.
Po to głównie wymyślono wtrysk, żeby lepiej dobierać skład mieszanki i zapewnić większą ekonomikę. Choć przy zasilaniu LPG nie ma to większego znaczenia, jedynie o tyle, że instalacja II generacji w samochodzie z wtryskiem SPI ma możliwość pewnej korekcji składu mieszanki w oparciu o odczyt z sondy lambda.
Witam w ostatnim czasie szukam konwertera, przetwornika, aby za pomocą natężenia prądowego, który steruje cewką, wygenerować impuls czasu. Chciałbym to urządzenie zastosować do samochodu. Słynnego wtrysku ke-motronic w audi 80 quattro. W celu założenia instalacji wtrysku gazu IV generacji (w full group). Chciałbym pobrać sygnał z cewki regulatora ciśnienia,...
Witam! Która generacja instalacji? Gaz teraz założony czy wczesniej? Auto posiada immo?
To co chcesz zrobić przypomina trochę instalację III generacji czyli ciągły wtrysk gazu, niestety pozostaje Ci problem sterowania dawką, bo choć obroty silnika kosiarki są mniej więcej stałe to obciążenie jest zmienne.
Mam instalacje lpg 2 generacji, żadnych wtrysków tam nie widziałem :) Silnik jest na monowtrysku i myślałem żeby podpiąć się pod jego czujnik podciśnieniowy - tylko jakie podciśnienia to ekonomiczna jazda?
mikser jak najbliżej przepustnicy, 3 generacja niewiele zmieni, radykalne rozwiązanie problemu to instalacja sekwecyjnego wtrysku :|
Jest to silnik 8 zaworowy na pełnym wtrysku. Z tego co pamiętam chyba on posiada plastikowy kolektor więc raczej II generacja instalacji gazowej odpada z uwagi na strzały niespalonego gazu. Sam również proponuje sekwencyjny wtrysk gazu
instalacja generacja instalacja gazowy generacja regulacja instalacja generacja
biały pionowy pasek matryca płytka modułu sterowania drukarka laserowa kolorowa
sonopan instrukcja kamera fortec
Ogrzewanie podłogowe a żyły wodne: różnice i fakty Pilot zastępczy do wzmacniacza Onkyo A-921