Czy to prawda ze koszt takiej intalacji to 3,500 ????? Instalacja o której mówisz to wtrysk sekwencyjny, najnowsza generacja instalacji gazowych :!: a gdzie te instalacje za 1600 Tego typu instalacje nadal są dostępne :) Każdy porządny warsztat instalujący gaz do samochodów powinien mieć dostepne dla klienta wszystkie generacje instalacji gazowych.
Michcio997 - prubkowanie sondy jest nastepujace: - 0 do 0,1V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 4 - 5%,co wskazuje na mieszanke 0,7 - 0,8 V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 0 - 0,5% co wskazuje na mieszanke bogata 0,5V - Lambda=1,czyli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny. Musisz tez wiedziec,jaka masz sonde - z grzalka...
Tak na początek, to wdaje mi się, że to jest IV generacja - sekwencyjny wtrysk gazu w postaci gazowej. Podejrzana też wydaje mi się cena całej elektroniki (chyba że to tak staniało). Piszesz, że instalacja ma trzy lata, ale nic o kilometrach. Nie znam tej instalacji, ale zacząłbym od tego jakie jest ciśnienie gazu na listwie, a jakie powinno być, jak...
To bezpośredni wtrysk w tym przypadku jedyna rozsądna opcja to V generacja ale nie jestem pewien czy powstała już instalacja do tego sinika no i ceny tych instalek to kosmos
Kolego, sprawa wygląda następująco: generacja I, II i I/II wlot gazu do kolektora ma realizowany mikserem lub króćcem znajdującym sie przed przepustnicą, przy czym generacja I i I/II regulację dawki gazu ma poprzez register (śrubę regulacyjną) ustawiany ręcznie, a w II dawka gazu dobierana jest przez silniczek krokowy, generacja III podaje gaz do kolektora...
Samochód volvo 2,5 6 cyl.Instalacja gazowa jak w temacie wtrysk gazu fazy ciekłej druga generacja tej instalacji.Ma dwa sterowniki Pierwszy wykonuje sterowanie pompą w zbiorniku przełancza na gaz.Drugi nie pracuje według mnie pobiera impulsy od ecu benzyny i wysyła impulsy na wtryskiwacze gazowe.oczywiście wyłancza wtryskiwacze benzynowe( teraz ich...
Wystarczy popatrzyć pod maskę czy są dodatkowe wtryskiwacze LPG. II generacja to tzw. instalacja podciśnieniowa, gdzie gaz jest zasysany przez silnik z tzw. miksera (gaźnika). IV generacja to wtrysk gazu, gdzie gaz jest podawany pod ciśnieniem do kolektora dolotowego przez wtryskiwacze i steruje tym komputer. Jeszcze jedna ważna rzecz na którą warto...
Wtrącę trzy grosze do tej dyskusji. Do obu mozesz spokojnie zalozyc IV generacje - prawdopodobnie najlepiej taka ktora korzysta (i sama koryguje na biezaco) z OBDII. Taką instalacją jest na pewno IV generacja PRINS'a (napisałem IV gen. bo słyszałem, że jest już V - wtrysk ciekłego gazu) i chyba dlatego TOYOTA pozwalała na montaż w ASO tej instalacji...
W sumie ciekawe, to co mówisz, bo te 3 propozycje otrzymałem od warsztatu: "WITAM instalacja gazowa ze względu na liczbę cylindrów i nasze doświadczenie możliwe instalacje z którymi można wyregulować i fizycznie zamontować to ,czwarta generacja easy fast firmy lovato technicznie najlepsze funkcje do wykorzystania regulacji ustawienia parametrów zbiornik...
tylko gaz musi byc dobry-tu podejdzie tylko 4 generacja czyli wtrysk gazu-cena instalki niestety koło 5000-6500 zł....
Po pierwsze nie może tu być mowy o żadnej sekwencji. Sekwencyjny to może być co najwyżej wielopunktowy wtrysk benzyny i to też nie każdy. To się nazywa IV generacja a nie żadna sekwencja! Jakie wtryskiwacze już sobie do tego upatrzyłeś? Podpowiem że żadne się nie nadają do pracy z czasami wtrysku benzyny nawet poniżej 1ms.
no tu bym się ostro z toba klucil bo te podpinane pod tester to zwyczajny chlam i zaklada się to tylko po to aby obnizyc koszty instalacji Kłócił się z tobą nie będę bo nie tutaj miejsca na kłótnie :) , co do "podpinanych pod tester" to również cała rodzina LOVATO, wraz z Voilą + itp.,ciut starsze nie wystepowały ze zintegrowanym przełącznikiem,ale...
Przepraszam nie pisałem bo miałem problemy z internetem.Auto działa jest już iskra ale pojawił się nowy problem auto ma instalację gazową mistral 2 czwarta generacja i w sumie działa tylko (połowa silnika) to znaczy wtrysk paliwa jest tylko po stronie kierowcy silnik chodzi ale?.Pytanie czy instalacja gazowa mogła zablokować prawą sekcję wtryskową paliwa...
Auto ma silnik SPI (przynajmniej w/g autora) więc najlepsze co można do tego założyć to tzw. ciągły wtrysk LPG (instalacja III gen.), większość gazowników upchnie oczywiście instalację gaźnikową (z tzw. mikserem) z komputerem sterującym attuatorem (II gen.). Instalacji III generacji już chyba nie produkują i praktycznie zniknęły one z oferty warsztatów...
sekwencja i czwarta generacja to co innego, sekwencja podaje gaz w stanie gazowym do kolektora dolotowego(kazdy cylinder ma oddzielny podajnik(potocznie nazywany wtryskiwaczem) a czwarta generacja to ciekly wtrysk gazu sa to wtryskiwacze wkrecane w miejsc oryginalnych i sa podwójne gaz/benzyna. Tu gaz jest podawany wprost do cylindra i natryskiwany...
Witem, silnik w twoim samochodzie to najprawdopodobniej X10XE. 4 Zawory na cylinder, 3 cylindry, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy benzyny. Jeżeli przepływomierz to ten sam model części co w X16XE to 1 czy 2 wystrzały gazu w kolektorze dolotowym i masz po przepływomierzu (raczej delikatna część w tych samochodach). Pierwsza sprawa: zakładanie gazu do...
Każda instalacja nie ważne jakiej generacji ma możliwość regulacji. Tak samo III generacja posiada tzn dozator a następnie dystrybutor. Nie wyobrażam sobie by gaz dawkowany był od tak.... Ok. Tyle tylko, że w III gen. został wyeliminowany mikser i gaz jest w fazie lotnej stale podawany do wtryskiwaczy gazowych, umieszczonych blisko wtryskiwaczy benzynowych...
Więc silnik to 1.4 AEX, wtrysk benzyny jest sekwencyjny (BOSCH Motronic 9.0) i bez problemu (no, prawie, bo w tym sterowniku jest dość specyficzny algorytm "ssania") można założyć instalację LPG IV generacji. Natomiast wtrysków LPG nie widzę, więc raczej masz instalację I lub II generacji (ale miksera też nie widzę).
Unikałbym raczej silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
II różni się od I tylko elektroniczną centralką i aktuatorem w miejscu registra na wężu między parownikiem a mikserem. Stosowanie instalacji I generacji w samochodach z katalizatorem jest niedozwolone. Ogólnie rzecz biorąc to I generacja jest odpowiednikiem zwykłego gaźnika, II generacja to odpowiednik elektronicznego gaźnika z sondą lambda, III generacja...
Odnośnie stosowania gazu z butli do zasilania silnika. Jak najbardziej da się to zrobić, podłącza się zwyczajnie butle do parownika. Jedyne problemy pojawiają się przy niższych temperaturach powietrza - butla musi być montowana odwrotnie, ponieważ gaz nie chce parować. Miałem styczność z dwoma buggy zasilanymi gazem w ten sposób, jeden miał silnik z...
Nie ma możliwości montażu innej instalacji lpg niż V generacji z bezpośrednim wtryskiem gazu. Duży koszt ( 2-3 razy drożej niz sekwencyjnej lpg) i pewne jeszcze nadal niedopracowanie oraz niską jakość naszego gazu powoduje , że jest to zupełnie nieopłacalne.
Charytatywnie Ci tego nie zrobi... części ~100zł (przy okazji warto zregenerować wtryski i wymienić filtry), robocizna ~150zł, ponowna regulacja ~100zł. Jeśli to instalacja II generacji to z 50zł mniej.
Co prawda nie jestem użytkownikiem ani specjalistą ale jeśli tylko silnik jest fabrycznie wyposażony w elektroniczny wielopunktowy wtrysk benzyny (pośredni - do kolektora) to bez większych komplikacji można założyć instalację IV generacji.
dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
Nie ma przeciw wskazań, Masz tam wtrysk pośredni - instalacja 4 generacji. Luzy sprawdzasz/korygująca co 30 tyś km. Spalanie od 9 litrów do 15 l - troszke szybciej na autostradzie. Silnik zachwalany za swoją mało usterkowosc.
Możesz na próbę po prostu podłączać tylko do jednego wtrysku jedną "wiązkę" a pozostałe pozostawić niepodłączone (oryginalną wiązkę przy pozostałych wtryskach musisz przywrócić do oryginału). Oczywiście w tym przypadku podłączasz sterownie tylko jednego wtryskiwacza LPG. Po przełączeniu na LPG tylko ten jeden cylinder będzie pracował na LPG, a pozostałe...
Do sprawdzenia emulator wtrysków i czujnik położenia wału (ale skoro iskra jest to raczej tylko emulator wchodzi w grę). Co tam masz za instalację LPG, mam nadzieję, że nie II generację... nie piszesz nic na temat pracy na LPG.
Tam jest jednopunktowy wtrysk więc dobra II generacja + coś do zmotania kompa PB.Można oczywiście IV generacje ale znalezienie szpeca który to zamontuje będzie trudne.
jeżdżę ponad dwa lata Voyagerem 3,3l '96 - mam instalację Landi LES 98 i nie sprawia mi ona najmniejszych problemów - spalanie LPG w mieście 15-16 l na trasie 12-13 l . Odradzałbym raczej wtrysk gazu - jest bardzo drogi ,poza tym często siadają wtryski (mojemu znajomemu już po póltora roku eksploatacji ) i co najlepsze nie uznano mu gwarancji - bo to...
Jeśli była tam wtrysk to lepiej go napraw bo z instalacji I lub II generacji w tym samochodzie nie będziesz zadowolony z powodu np. strzałów w kolektor , większego zużycia paliwa i ograniczenia mocy przez zwężkę w dolocie zwaną mikserem. Najlepiej pod przewody odcięte od wtrysków podłączyć emulator , lub jeśli chcesz totalnie zaoszczędzić to połącz...
Przy niższym ciśnieniu będą większe mnożniki czasu wtrysku, ale wtryskiwacze będą nieco precyzyjniej dawkować gaz. Po zmianie ciśnienia konieczne jest dobranie nowych mnożników. Prawidłowo wyregulowana instalacja IV generacji nie wpływa na osiągi samochodu.
W tym aucie w ogóle nie powinieneś mieć takiej instalacji - koniec i kropka. Wtrysk benzyny to pełna sekwencja, z dwoma sondami lambda i plastikowym kolektorem, a Ty masz tam założoną instalację II generacji. Niby być jej nie powinno (i tutaj bez wątpienia masz rację), ale nawet ASO Fiata montowało instalacje II generacji do tych silników (nawet na...
Siena z silnikiem 1.0 to musi być dość nowe auto (pierwsza, popularna u nas, generacja nie miała takiego silnika) z EOBD, więc powinna być instalacja IV generacji (wtrysk fazy lotnej). Przy instalacji II generacji emulacja sondy jest niezbędna w praktycznie każdym aucie, niekiedy tylko emulator wtrysków nie jest niezbędny. Może problem jest spowodowany...
Łatwiej będzie włożyć IV generację niż na mono przerabiać. Silnik prymitywny ale z sekwencyjnym wtryskiem więc na byle śmieciach jak Valtek pojedzie. Oczywiście że cała instalacja elektryczna silnika i sterownik do wymiany.
Której generacji masz tą instalację lpg? bezpośredni wtrysk? Instalacja jest chyba II generacji muszę znaleźć papiery to Ci napiszę ale nie jest to sekwencja
Jak odepniesz centralkę LPG to prawdopodobnie nie zapali silnik wcale, przez centralkę (jej przekaźniki) zamyka się obwód wtrysków benzynowych. Chyba, że to nie sekwencja a II generacji, ale nie sądze. Tu jest sekwencja na 99%. Jaka instalacja?
Nie musi być jeżeli się zalozy taka instalację jak trzeba (wtrysk). II generacja w takim samochodzie?
Dlatego cywilizowane sterowniki mają korekty od temperatury. Ważne że nie trzeba się martwić o zmianę stanu skupienia przed wtryskiem.
To jest AEX silnik na wielopunktowym sekwencyjnym wtrysku więc instalacja IV generacji, jak najbardziej na miejscu. Sonda lambda musi być.
ford ma wielopunktowy wtrysk paliwa, instalacja drugiej generacji firmy Lovato. Jak silnik juz odpali to chodzi odrazu równiutko.
Pewnie chodzi o to ze niema przepustnicy a podcisnienie potrzebne np do servo wytwarza pompa podobnie jak w dieslach -wtedy faktycznie 2 generacja lpg nie dzialalaby stabilnie
marcis o czym ty piszesz ?? 1. sprawdź ciśnienie w reduktorze-przecież to nie wtrysk gazu tylko instalacja II generacji.
Mimo Twojego "urazu" również polecę Ładę Nivę (robią ją do dziś). Koszt założenia LPG zależy od ilości cylindrów i mocy silnika oraz sposobu jego zasilania paliwem. Dla 4-ro cylindrowego silnika o mocy do 100KM zasilanego gaźnikiem lub wtryskiem jednopunktowym to koszt ok 1600zł (instalacja mieszalnikowa II generacji), dla takiego samego silnika z wtryskiem...
Witam Takie mam pytanie: czy są różnice między parownikami stosowanymi w instalacjach zakładanych do samochodów gaźnikowych a instalacjach z pełnym wtryskiem. szerzej o moim problemie: Miałem mazdę 626 z gazem - wielopunktowy wtrysk... został mi parownik (prawdopodobnie sprawny) Mam audi 100 z gaźnikiem (niby wtrysk jednopunktowy), w każdym razie ma...
Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
a Kolego jaki masz silnik ia jaką instalacje bo jezeli silnik abk czyli pełny wtrysk i instalacje 2 generacji to dość częsty objaw i wystrzały wystepuja gazownicy montuja takie proste zabezpieczenia z przesłoną gumową do tego silnika to najlepsza jest sekwencja czyli 4 generacja .ja mam silnik abt czyli monowtrysk instalacje 2 generacji i zero wystrzałów...
Bo założył "AC STAG 4-300 ISA-2" czyli IV generację i to wariant mocno ekonomiczny. Przerobił na wtrysk pośredni... ciekawe jak długo pożyje mu instalacja wtrysku benzyny. Sytuacja analogiczna jak przeróbka samochodu z sekwencyjnym pośrednim wtryskiem benzyny na instalację II generacji, czyli na gaźnik - dać się dało.
Witam. Przymierzam się do kupna nowej Corsy D z fabrycznym lpg. Rzecz w tym że nie umiem znaleźć informacji jakie to lpg jest montowane w tym modelu. Czy to jest 4 generacja - wtrysk w kolektor w fazie lotnej. (parownik ogrzewany płynem z układu chłodzenia auta) Czy może 5 generacja - wtrysk w kolektor w fazie ciekłej (instalacja bez ingerencji w układ...
Witam Odnośnie golfa - czy jest to 2 generacja lpg czy może sekwencja ? Jaki silnik ? Sprawdź i zapewne uzupełnij płyn w układzie chłodzenia Być może zatankowałeś zanieczyszczonego lpg i potrzeba przeczyścić zawory, reduktor mixer lub wtryski lpg , (instalację gazową ) A odnośnie hondy to oczywiście 4 gen lpg ( sekwencyjny wtrysk gazy fazy lotnej )...
instalacja generacja instalacja gazowy generacja regulacja instalacja generacja
zmiana eprom rozdzielczości 1440x900 odzyskać telefon
miernik pojemności sprawdzenie wentylatora klimatyzacji
Citroën Jumpy 2017 - Błąd silnika U1F42:87 2009FA7aM4C4LV0.9 – lokalizacje i napięcia test pointów T-Con, napięcia VIN, DVDD, AVDD, VGH, VGL