Trochę za mało danych żeby powiedzieć coś więcej. Za problemy z ciśnieniem mogą odpowiadać min.pompa,regulator ciśnienia ,czujnik ciśnienia ,lejący wtrysk lub nawet tak banalna rzecz jak przytkany filtr paliwa. Możesz celować na chybił trafił (jak poprzedni mechanik) podmieniając w/w elementy w układzie paliwa zaczynając od najtańszych czyli filtr paliwa....
Końcówki raczej odpadają -całe wtryski wchodzą w gre .Nie zawsze powodem nierównej pracy jest wtrysk -może ciśnienie niech mechanik zmierzy zanim podejmie taka decyzję
Gwarantujesz, że po tej kalibracji wtryskiwacze będą miały ten sam wydatek? Jeżeli taka kalibracja nie jest połączona z pomiarem wydatku, to równie dobrze można kalibrować na suwmiarkę. No chyba, że przyrząd do pomiaru wydatku już się robi. Zapraszam na http://lpg-forum.pl Pochwal się swoim dziełem wśród instalatorów. Dziękuję koledze za umieszczenie...
Czas wtrysku zmierz, sprawdź KWZ
Nie rozumiem czemu w Twoim kodzie sumujesz dwa odczyty: Nie sumuję :) Poza tym nie mógłbym uruchamiać timera w momencie pierwszego zbocza(opadającego) a zatrzymać a następnie go zerować jak nastapi drugie zbocze(narastające) ? Wszystko zależy od Ciebie. Możesz kombinować na wiele sposobów w zalezności od dokładności pomiaru jaką chcesz uzyskać oraz...
Witam dziękuję za odzew słupek kupiłem ale wtryski stare jak złożyli było ok po 100 km zaczęły szukać zakodowal nie pomogło trochę pojezdzilem w momencie się poprawiło i za paręnaście km znowu dzwonia z parametrów nic nie wychodźi pali chodzi równo to co trzeba odporność w wtryskach zmierzyć nowe wtryski czy cewki Jak sobie Pan poradził z graniem wtryskow
Kolego adamekamator przecież napisałem, że impuls jest PWMem więc prawidłowo nie zmierzy i nie musisz mi tego tłumaczyć. Pomiar jaki kolega kris__25 dokonał opierał się o masę i napięcie dzielnika co dało wynik nieco niższy niż napięcie akumulatora i jest to wartość poprawna gdyż mierzył dla zanegowanego impulsu PWM. Gdyby odjąć napięcie przed opornikiem...
Ale tam może być jeszcze jakiś bezpiecznik nieopisany. Plus będzie na przewodzie wspólny który będzie ten sam na wszystkich wtryskach, zmierz miernikiem i podaj tam plusa przez bezpiecznik 10A. Powinna odpalić :) Immo odcięłoby również iskrę. Raczej.
W skrzyni jakiś czujnik prędkości do ECU, ale to jest starocie i żadnych dokumentacji do tego nie ma. Co za problem zapiąć oscyloskop na to wyjście i "w drogę" ? ;)
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Co zmierzyłeś na kostkacg wtrysków jest masa cały czas? Zasilane też? To odepnij wtyczkę od sterownika i zmierz powtórnie. Jak masa będzie to szukasz dalej, jak zniknie to dzwonisz przewody na zwarcie, jeśli takowego nie znajdziesz to posadziłeś sterownik. Proste jak drut.
Poprzednio źle napisałem. Problem jest z pierwszą wtyczką, ona gasi motor. Oporność zmierzyłem wtryski mają jednakowo 0,3. A wtrysk - motor 0,1 jeśli dobrze to zmierzyłem.... https://obrazki.elektroda.pl/7349936000_...
Z cut-off mniej więcej się zgadza, choć stosuje się tą funkcję również dla lepszego hamowania silnikiem. Ale... ... NIE MA ZNACZENIA CZY SILNIK NA MONO CZY MULTI WTRYSKU! (różnica jest tylko w ILOŚCI kanałów emulatora wtryskiwaczy) Tak samo ma pracować komputer od gazu, bo silniki mono i multi są identycznej budowy i zasady działania oprócz samego urządzenia...
Więc kolejny dzień, przełożony zestaw startowy bsm, bsi, sterownik pestka, IMO odblokowuję, nadal wtryski nie otwierają. To samo, błędów jakoś brak, raz po raz ciśnienie w listwie zgaśnie i spokój, komp pokazuje zasilanie wtrysków w parametrach również 72v, zmierzyłem miernikiem przy wtryskach podczas kręcenia brak zasilania jakiego kolwiek instalacja...
Zresztą korekty nie są aż takie miarodajne. Zrób próbę przelewową. Wtedy zobaczysz różnice. Dodano po 4 Przy korektach 4 jeszcze będzie działał. Ale to nie ulega dyskusji że tu coś jest za dużo na + na trzech i ten jeden co kompensuje minusem. Zrób przelewy jak będą równe wtedy kompresję zmierz. Szkoda że jak miałeś wtryski wyjęte nie zmierzyłeś. Zresztą...
Polecam wam obojgu zakup słownika, koledze od passata polecam zmierzyć napięcie na wtryskach i zmierzenie ciśnienia, czyli udanie się do fachowca bo sam tego nie ogarniesz jak b4 sprawia Ci problemy.
Udało mi się zmierzyć korbowód, odległość pomiędzy osiami wyszła mi 216 mm (mniej niż dwukrotność skoku tłoka, wynosząca 120 mm). Wychodzi więc, że kąt początku wtrysku w C330 równy 30° przed GMP to 10 mm przed GMP. Pozdrawiam.
Należy zmierzyc ciśnienia na kompresorze i wtrysku paliwa (pompie). Najcześciej pada kompresor.
Jeszcze zostają sygnały wał/wałek,spadek napięcia podczas kręcenia,czy otwiera wtryski ,zmierzyć kompresję,czy odpala na plaka itd Także jak widzisz sporo do sprawdzenia. Bardzo wątpię że nie odpala dlatego "że mu zimno".
W zasadzie to jesli przewody WN miałyby oporność zwykłych kabli (bliską 0 ) zapewniloby to najmniejsze straty,ale rezystancja przewodów ogranicza prąd w cewce zabezpieczając ją przed uszkodzeniem. przewod WN napięcie rzedu 20-50kV praktycznie bez spadku przenosi sie przez przewody o rezystancji kilka Kohm , wiec rezystancją nie nalezy sie martwic iesli...
Przed regeneracja wtrysków to zmierz ciśnienie sprężania . Zebyś potem się nie zdziwił jak co niektórzy "fahofcy"
A jak Ci się udało zmierzyć napięcie na wtryskach woltomierzem skoro tam są impulsy i miernik się do tego nie nadaje?
Kont wtrysku znajdziesz w słowniku ortograficznym.
Witam Pewnie ma gazunek ? pozdrawiam
Witam moje pytanie brzmi jak w temacie jakie powinno być napięcie na wtryskach i jak to zmierzyc
Witam. Autko peugeot 307 2.0 180km 16v. Instalacja gazowa Stag 4. Nie odpala na benzynie. Na gazie- pracuje bez zarzutów. pompa paliwa działa, cisnienie w listwie jest. Zmierzyłem napiecie na wtryskach benzynowych-brak. Sterownik LPG odpada-podmieniałem na inny. Może jakiś bezpiecznik (niby wszystkie są ok), a może ECU? prosze o rade, pozdrawiam.
Zmierzyłeś ciśnienie na cylindrach :?: :idea: :idea: ,wtryski sprawdzone :idea: :?:
masz plusa na wtryskach po stacyjce? podłacz mała zarówke i zobacz co brakuje jak krecisz? co z iskra?
Najpopularniejszy problem w fordach a jeszcze bardziej w tych silnikach. Te wtryski są bardzo czułe Sprawdź na menzurkach czy nie przelewają. Miałem przyjemność się zmierzyć z tymi wtryskami. Programowaliśmy je ponad 6 razy aż się udało...
Tojotka na wtrysku CR ma wtryski 4pinowe zmierzyłem górne piny 1 wtrysk 1.01kΩ 2 wtrysk 1.01kΩ, 3wtrysk 0,16kΩ a 4 wtr. 0,66kΩ Na dolnych pinach pokazuje zwarcie.Mam pytanie jaki powinien być właściwy opór? Dodam na marginesie że wywaliło błąd p1226 i auto nie pali.
Lejący wtryskiwacz w najgorszym wypadku wypali dziurę w tłoku. Lejący wtryskiwacz można zobaczyć tylko na stole probierczym. Lejący wtryskiwacz z przelewu świadczy tylko o nieszczelnościach. Oba te parametry można zmierzyć razem tylko na stole.
Moze być uszkodzony komputer ,któryś z czujników ,TPS,wtrysk sprężarka, pompa paliwa , świeca itd. Bez pomiarów i diagnostyki o naprawie nie ma co mówić. W pierwszej kolejności trzeba zmierzyć ciśnienia w; cylindrze , na pompie paliwa i sprężarce.
A prąd zaworka możesz zmierzyć? W jaki sposób się on uszkadza? Pali cię cewka?
Trzeba zmierzyć kompresje i wtryski pod maszynę
Czujni wału i wałka. Sterownik oblicza prędkość i czas. Jak myślisz ,czy sterownik jest wstanie sprawdzić jakość wtrysku? Nie rozumiem twojej hipotezy. Muszą być sprawne w przeciwnym wypadku HDi nie odpali, ze względu na brak synchronizacji Proponował bym zmierzyć kompresję też ma to wpływ na pracę wtrysków Przede wszystkim... Jak sprawdzę to dam znać
Ale impulsy drogi, to nie impulsy wtrysku :)
A w jaki sposób zmierzyłeś, że brak zasilania na wytryskach? Multimetrem?
Witam, wymieniam podkładki miedziane pod wtryskami i okazało się, że na jednym miałem jeszcze resztkę innej uszczelki, nic nie zmierzę, nie da rady, totalne resztki. Poniżej zamieszczam przykładowe znalezione w sieci zdjęcie. Internet milczy na ten temat, uszczelka ewidentnie izoluje olej od końca wtryskiwacza z podkładką miedzianą. Wszędzie mowa tylko...
Ale przejdźmy do meritum sprawy, otóż kod który Ty przedstawiłeś nie jest w stanie zmierzyć czas trwania otwarcia wtrysku (całego impulsu), z tym się chyba zgodzisz ?
Po tym co podajesz to wychodzi raczej na błędne mapowanie wtryskami. Wymontuj mapsensor i zmierz rezystancję termistora. Może sterownik jest ogłupiany , ostatnio temperatury zewnętrzne wariują. Jak będzie map szwankował to cuda się będą działy w tym silniku.
W takich przypadkach jedni doradzają zmierzyć ciśnienie na cylindrach, inni jeżeli rozrząd na łańcuchu to zmierzyć jego rozciągnięcie.Bo same wymiany świec i cewek czy i ewentualnie przewodów zapłonowych jak się okazuje niewiele zmieniają sytuację.
Zmierzyć kompresję. Sprawdzić synchronizację silnika. W tym silniku przy zerwanym pasku iskra będzie normalna.
Biorąc pod uwagę ze pewno auto już swoje przejechało to bez wyjęcia - demontażu owego wtryskiwacza to się nie obejdzie. Zawczasu kup nową miedzianą podkładkę uszczelniającą pod niego i tak zwaną podkładkę stalową sprężystą która przychodzi między czoło rozpylacza a głowicę. Po wyjęciu dobrze by było go dać na tester wtrysków i zobaczyć jak on chodzi...
Zmierzyć rezystancje wtryskwiacza ? To chyba nie piezoelektryczne ?
Masz mieć na jednym pinie 12V względem masy. Drugi pin jest jako masa ze sterownika sterowana PWM wiec nic tam nie zmierzysz zwykłym miernikiem.
...Diagnoza serwisu to brak ciśnienia na wtryskach. Od czego zacząć? ... Od podania podstawowych informacji. Rocznik, przebieg, kod silnika. Jaką wartość ciśnienia zmierzył na wtryskach serwis? kompletnie 0 czy jakąś inną?
Same wtrysku bezpośrednio zmierzyłeś, oporność plus zwarcie do masy?
A kiedy ostatnio regulowałeś wtryski .Zmierzyć ciśnienie sprężania .(zapieczone pierścienie , powypalane , wyklepane zawory , gniazda ) .
Sprawdzałeś to o czym wyżej napisałem? Uparłeś się na ten komputer... A o sprawdzeniu tych podpowiadanych elementów ani słowa. Komputer nie poda większej dawki dopóki nie będzie widział doładowania, puszczonego sprzęgła, wyłączonego luzu skrzyni biegów, sprawnego pedału gazu. Ciśnienie paliwa mierzyłeś na bloku, zawór przelewowy sprawdziłeś, czujniki...
Dobre otwarcie M-prop na wolnych obrotach to 2- 2,5%. Można w nakrętkę po prostu włożyć kulkę, tylko co jeśli więcej niz jeden wtrysk jest uszkodzony?? Trzeba zmierzyć przelew z głowicy ale przy otwarciu M-prop 40% wszystkie wtryski do sprawdzenia. Będzie szybko i pewność ze za dwa tygodnie nie padnie jakiś inny.
zmierzy amper zmierzy kineskop zmierzy scalony
oporność głośnik elektroliza miedzi roztwór xsara bezpiecznik wycieraczka
bateria milwaukee cyfral cosmo
Demontaż pompy wtryskowej S231 1HC102 - instrukcja Głośne zawory w silniku K4J - przyczyny i rozwiązania