Zaślepiaj po kolei wtryskiwacze.
Pompa elektryczna z baku minimum 3 bar, czasem jest 4-6bar. Dodano po 3 Z tych objawów można wywnioskować że leżą wtryskiwacze.
Sprawdż wtryskiwacze.
a może któryś wtryskiwacz siada ?
Jest to układ common rail więc ważne jest tutaj ciśnienie uzyskane podczas odpalania oraz stan wszystkich wtryskiwaczy.
Wydaje mi się, że auto ma duży przbieg lub są źle ustawione wtryskiwacze.
Wtryskiwacze zakodowane prawidłowo?
witam , jak w temacie, podczas jazdy zapalił się komunikat EDC na czerwono i auto zgasło. Nie idzie go odpalić. Info telefoniczne z serwisu że brak sprężania na 3 cylindrze, ale nie mierzone manometrem tylko jakiś test komputerowy. Moje pytanie czy ktoś miał podobny przypadek, jakieś pomysły?może to problem elektryczny lub wtryskiwaczy?
Podłączyć pod komputer ,najlepiej do Fiata, Iveco i zobaczyć błędy, ja używam MultiEcuScan, super program. Może być za mała dawka paliwa, wtryskiwacze,itd...
Na początek zrób diagnostykę komputerową, odczytaj błędy. Podejrzewam że będzie za niskie ciśnienie w listwie paliwowej, wymień filtr paliwa, a jak nie pomoże to sprawdź wtryskiwacze- zrób próbę przelewową.
Witam wtryskiwacze kończą swój żywot. Pozdrawiam
U mnie lało z jednego wtryskiwacza, po regeneracji pali od strzała.
"Pod kontem" to będzie miał autor tematu jak silnik zdechnie w wyniku osłabienia zaworów przez spotkanie zaworów z tłokami do którego doszło. Co do zaworów, to znakomita większość diesli zawory równolegle do tłoków, ale to nie zmienia faktu, że energia z uderzających tłoków w zawory zanim przeniosła się na dźwigienki najpierw oddziaływała na same zawory....
Posiadam Iveco Daily 2.3 HPI Euro 4 2008 r. z pompą Boscha CP4. Jest opcja, żeby założyć wtryski z CP3 i będzie to chodziło? Czy nie otworzy cewki wtryskiwacza?
Zanim zaczniesz wymieniać sterownik sprawdz wiązke silnika . Wygląda na to jak by było zwarcie po miedzy którymś wtryskiwaczem a czujnikiem wałka rozrządu.
dzięki za wskazówkę
W ramach podsumowania. Pompiarza stwierdził że trzy wtryski umarły, jeden w miarę. Po zregenerowaniu oczywiście wszystkich, auto odpaliło z półobrotu. Powiem szczerze przez tyle lat nie miałem przypadku żeby na raz padły wtryski tak żeby unieruchomić auto. Dodano po 1 Regeneracja wtryskiwaczy rozwiozała problem.
Witam, mam taki problem w moim Iveco Daily wyskakuje taki błąd Sterownik ciśnienia paliwa 1631. Czy ktoś może spotkał się z takim błędem i co on oznacza. Dodam że silnik pracuje nierówno i miga kontrolka od wtryskiwaczy.
Dalej 18 bar na rozruchu? Tak , nawet 20 bar. W zakłdzie od pomp twierdzili ze pompa wytwarza dobre cisnienie , jak odpale na plaku to 300 bar nabija bez problemu. Mam wrazenie ze to jednak wtryskiwacze, możliwe to?
W tym przypadku wtryskiwacze nie mają tu nic do rzeczy. Od razu po odpaleniu jakie masz ciśnienie na listwie? Po odpaleniu rośnie aż do 1800 bar?
warunki sa niezalezne czy to wysokie czy niskie obroty czy postoj czy jazda nie ma regule gasnie kiedy chce a co do wtryskow to jak moge sprawdzic czy to sa CR (nie napisalem ale koncowki wtryskiwaczy tez byly wymieniane)
W tym silniku są normalne wtryskiwacze i wirowa pompa bez zaworu sterującego.
bo iveca maja problem z rozrusznikami,juz sie przekonalem. iveco musi widziec obroty przy rozruchu dobrze ponad 200.inaczej niewysteruje wtryskiwaczy. do porzadnego diagnosty niech popatrzy w parametry co sie dzieje jak niechce odpalic
Na wstepie poduagnozuj jeszcze innym testerem,przy takich numerach to przymus. Pozniej zacznij drazyc podstawy,np czy sterownik ma wszystkie zasilania,masy itd. Sprawdz w parametrach czy wogole masz zezwolenie na rozruch od immo. Czy ster widzi obroty wału,co sie dzieje z cisnieniem na CR itd.Cała masa podstwowych tematow do sprawdzenia.
Koniecznie przeprowadzić diagnostykę.Zasilanie gniazda diagnostycznego ,11 pin na ostro ze stacyjki styk 15A,pin 27 stałe zasilanie przez bezpiecznik nr. 29 to jest 5 A z prawej strony najniżej usytuowanego mini przekaźnika.Co do ręcznego wywołania kodów błędu zewrzeć do masy pin 23B EDC o nr.przewodu 5156 . Uaktywni na pulpicie migający symbol wtryskiwacza...
Witam Mam problem z kontrolkami EDC i Check Engine. Zapalają mi się i po pewnym czasie gasną . Do tego wyświetla mi się błąd 136 i 137. Silnik nie traci mocy ale na wolnych obrotach "kuleje". Wtryskiwacze, turbina i EGR sprawdzone- są w porządku. Co może być przyczyną. Pomoże ktoś ,proszę.
REgulator dawki paliwa w tej pompie WC CP3 jak dostaje napięcie (brzęczy) to obniża wysokie ciśnienie po odłączeniu od niego wtyczki elektrycznej pompa daje maksymalne cisnienie na listwę. Po wyciągnięciu regulatora dawki z otworu powinno wypływać paliwo pod ciśnieniem pompki w zbiorniku. Przy 12 atm zasilania to nawet po odkręceniu przewodu na wtryskiwaczu...
P0094? Nie otwiera wtryskiwaczy z powodu niskiego ciśnienia paliwa. Masz zasilania na regulatorze w pompie? Co widzi ECU podczas kręcenia? Jest prąd na pompę paliwa w zbiorniku?
iveco Daily gdy rozpędzę się do 120 i utrzyma ta prędkość to po dodaniu gwałtownie gazu auto gaśnie w aucie zostały sprawdzone wtryskiwacze wymieniony regulator w pompie i czujnik na listwie pompka wstępna też była zmieniona nic to nie daje proszę o pomoc co jeszcze może być
Witam ponownie . u mnie licznik cyfrowy wyswietla kilometry(przebieg) ale nic nie przybywa. Licznik wskazówkowy ..bywa tak ze czasem się obudzi i wskazuje prędkość . Do tej historii dochodzi jeszcze to że zapala się symbol wtryskiwacza na desce rozdzielczej po przejechaniu kilkunastu km i juz świeci do końca jazdy. Jak juz zdarzy się że licznik zaczyna...
Tu zacznij. czujnika położenia wału. oscyloskop i obserwujesz. Możliwe, że masz uszkodzony wtryskiwacz lub wiązkę, stąd też prosta droga do ubicia drugiego sterownika. Zasilania i masy na sterownik przedzwonione?
Potwierdzam. Ja jakiś czas temu (około piętnaście lat temu) miałem do dyspozycji Iveco Daily. I gdy w zimie nadciągały wysokie mrozy, a ja miałem wyjazd w góry, to specjalnie dolewałem do zbiornika około pięć, sześć litrów benzyny na cały pełny zbiornik oleju napędowego. Benzyna zapobiegała wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego w bardzo niskich...
Płomieniówka jest w kolektorze ssącym . Silnik ma zapalić a świeca dostaje paliwo po zaworku z przelewu wtryskiwaczy(do stabilizacji pracy ). Jaka jest kompresja?. Patent jak w FORD Transit 2,5 d.
Pompka przetłacza paliwo na powrót i nie ma ciśnienia. Jak zatkam powrót to ciśnienie od razu skacze do 8 bar i z króćca zrzuca przewód od powrotów z wtryskiwaczy. Pompka wydaje inny dźwięk. Teraz chodzi bez oporu. Żeby uzyskać ciśnienie coś musi dławić przepływ. Czy w tym silniku ma być na niskim ciśnieniu min 3,5 bara ???
Z doświadczenia wiem że auto-com przy tych Daily przekłamuje, spróbuj odczytać błędy z samo-diagnostyki.Tak jak kolega wyżej podaje problem leży w układzie paliwowym,czyszczenie zaworu regulacyjnego M-prom na pompie nie zawsze pomaga należy podmienić na sprawny.Sprawdził bym wtryskiwacze na przelewy,pamiętając że jeden puszczający wtryskiwacz obniża...
Witam. Mam problem z Daily 2.3 hpi 2003,35c12 po wymianie wtrysku nie odpala,nie włącza się pompa paliwa.Nie komunikuje się z żadnych urządzeniem diagnostycznym,ale na kości 38pin jest napięcie na właściwych pinach. Auto dostało jeden zregenerwany wtrysk,od tej pory nie chce odpalić.Imo usuniete ponad rok temu. Wtrysk wymieniony na zregenerowany z innego...
Iveco z tego rocznika posiada sterownik EDC więc pomogła by diagnoza komputerowa lub chociażby samodiagnoza kodem migowym.Należy sprawdzić ciśnienie po niskiej stronie pompy CR jeżeli to nie pomorze wyczyścić regulator ciśnienia jak wspominał kolega.Problem może tkwić w puszczających wtryskiwaczach wtedy brak dostatecznego ciśnienia ok 200bar potrzebnego...
Objawy po nagrzaniu odpala i gaśnie (jak przy blokadzie immo). Pierwotnie podejrzewałem przewody do czujnika lub sam czujnik. Okazało się że rozrząd przestawiony (na granicy). Po rozgrzaniu łańcuch trochę się wydłużał i przesunięcie wychodziło poza dopuszczalny zakres. Rozrząd sprawdzony przez blokady na wałkach (wykręca się zaślepki i można zobaczyć...
No i czego szukasz korekta ponad 5 na pierwszym to albo wtrysk albo cały cylinder 1. Najprościej podmiana pierwszego wtrysku np z 2 i sprawdzenie czy korekta przeskoczy za nim. PS. Czym sprawdzasz korekty? Nie wiem jak nazywa się dokładnie.. Z tego co widziałem diagnozowali z łapka jakimś Bosch-em . Problem polega na tym, że nie zawsze mam w/w objawy...
Witam. Problem z Iveco Daily 3.0 HPI 2004r. Auto nie odpala. Około miesiąca temu zaczęło odpalać tyko na plaka. Następnie całkiem rzuciło palenie. Okazało się że wtryskiwacze puszczają paliwo przelewem. Wtryski zrobione i już nie odpaliło. Napiszę co zostało wymienione: -wtryski zregenerowane -pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona (jest ok) -czujniki...
Musisz określić co to jest. Może sprawdź w jakim tempie ubywa oleju na bagnecie. Całkiem możliwe, że jest przyczyna w zasilaniu paliwem- totalnie późny kąt wtrysku , lub inny problem wtryskiwacza itp. Przyłóż rękę do wydechu, czy nie czuć jakiegoś asymetrycznego pulsowania. Cudów nie ma, na koniec zmierz ciśnienie w cylindrach.
Witam, Pytanie w zasadzie bardzo ogólne, a mianowicie czy w leciwym aucie (w moim przypadku Iveco Daily III, silnik 8140.43C, 2000r) bardziej opłaca się naprawiać to co jest, czy może poszukać nowego silnika i wymienić całość? Posiadam Iveco z zabudową do przewozu koni (więc kwestja wymiany auta na inne nie jest taka oczywista). W zeszłym roku musiałem...
Witam Doszedł tester edc, wybłyskałem błędy i jest: 2.7 czyli problem z czujnikiem ciśnienia doładowania, może ktoś powiedzieć gdzie go znajdę, tak się składa, że mam używkę na podmiankę albo jako inna kwestia tego błędu, problem z zaworem west gate, który w tej turbinie zastępują chyba kierowniczki w turbo? I teraz grucha w turbinie podobno dział,...
Witam, posiadam Iveco daily 2,3 hpi z 2006r. i od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika zaświeca się kontrolka edc i zaczyna strasznie kopcić na biało i nie równo pracuje i zero mocy. Po zgaszeniu nie chce zapalić, po dłuższym kręceniu w końcu zapala dalej kopcą, ale po ostygnięciu zapala i normalnie pracuje az do momentu ponownego rozgrzania. Czasami...
Auto normalnie nie pali, cisnienie na listwie waha sie miedzy 3-5 bar. wytryski sprawdzone przelewowo sa spoko. Teraz pytanie co jeszcze sprawdzic zeby nie narobic kosztow? Koszt testu =2 do 4zł :D Wiem, że sprawdziłeś wtryskiwacze, ale zrób test. Zaślep kulką np. łożyskową (z "wianka" rowerowego) wszystkie 4 rurki paliwowe między listwą a wtryskiwaczami...
Witam. Auto jak w temacie rok 2004 poj.2.8 Nie ma napięcia na czujniku ciśnienia paliwa który jest na szynie paliwowej. przewody sprawdzone do Ecu. Wywala cały czas błąd nr.85 "czujnik ciśnienia paliwa" mruga czerwona kontrolka wtryskiwacza. Auta odpala na wolnych chodzi dobrze ale jak chcesz ruszyć to gasnie ,a przy odrobinie szczęścia idzie jechać...
Witam serdecznie. Kolejny niespotykany dotąd przypadek z życia mojego Daily mianowicie.. Pojechałem do mechaników na wymianę przeplywomierza oraz nierówna pracę silnika (problem zawarty w innym temacie na forum) Wymienili przeplywkę i wpadli na pomysł że w ustabilizowaniu pracy silnika pomoże kodowanie wtryskiwaczy, które kilka tygodni wcześniej wymienili....
Witam pacjent to wojskowa sanitarka SCAM SM50, silnik Iveco 2.8 125KM, oznaczenie silnika 8140.43S na sterowniku Bosch, taki sam montowany był w Ducato, Boxerach, Jumperach, Daily itp. Jest to model z 2002 r. Wczoraj podczas jazdy coś szarpnęło, zapaliła się czerwona kontrolka wtryskiwaczy która cały czas miga, po wyskoczeniu tego błędu auto wczoraj...
Nie będę wróżył z fusów,ale przypuszczam że masz problem z ciśnieniem paliwa w szynie paliwowej(bez odczytania tego parametru podczas rozruchu, na kompie niczego się nie dowiesz)Do odpalenia silnik potrzebuje min 100-120 bar.Na wolnych obrotach pracuje w okolicach 300 bar.Przyczyną może być jeden lub więcej wtryskiwaczy,lub pompa wysokiego ciśnienia,które...
Witam. Borykam się z problemem jak w tytule. Auto odpala prawie jak TDI, ale po dodaniu gazu zapala się kontrolka wtrysku. Stało się nagłe, w jednej chwili, przy cofaniu na placu.Jak się dodaje gazu bardzo, ale to bardzo powoli to nawet się wkręci do 1500 obr. Po przekroczeniu tej bariery zapala się kontrolka. Przy gwałtownym ale delikatnym gazowaniu...
Mgiełkę zapewnia rozpylacz (taka część wtryskiwacza) bo pompa nic nie rozpyla (pompuje co wynika nawet z nazwy). Tak obrazowo: dobry rozpylacz rozpyla na mgłę wolno opadającą w powietrzu, słaby/zużyty na kropelki opadające dużo szybciej, złom sika strumieniami. Oczywiście jakość pylenia zależy od ciśnienia wtrysku i na pewno super rozpylacz z ciągnika...
Witam! Chciałbym się zwrócić do forumowiczów z troche nietypową prośbą ponieważ przechodzą przez niektórych z Państwa ręce setki wtryskiwaczy CR i być może mają Państwo dostęp do fachowej literatury i programów pomyślalem, że mogliby mi Państwo pomóc. Przejdźmy do rzeczy otóż chciałbym sobie zbudować ściągacze do kilkunastu rodzai wtryskiwaczy problem...
wtryskiwacze iveco iveco wtryskiwacze daily iveco
dioda selenowa hormann instrukcja rotamatic diody gunna
Skoda Octavia I: Podłączenie zasilania USB po stacyjce Czy zmywarka Bosch SPS66TI01E ma zeolit?