Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
W to obrotomierz, daj zdjęcie alternatora bo pewnie z VW, czarna prostokątna wtyczka czyli W oraz D+ - kontolka.
ociz viper555 Przy okazji, nie macie panowie zegarów do dwójki z obrotkiem na jedną wtyczkę? Benzyna.
Alternator Valeo i komputer BSM były wymieniane. Dodano po 1 Alternator Valeo i komputer BSM były wymieniane. Dodano po 1 Od alternatora idzie 1 przewód, ale był sprawdzany i wtyczka też. Już nie mamy pojęcia. Podejrzewamy, żeby jeszcze wymienić te bsi. Dodano po 2 Idzie cienki przewód, który wzbudza alternator z komputera głównego z 1 wtyczki, bo...
B+ to prad staly, tam we wtyczce masz D+ (kontrolka) oraz DFM- sygnal na komputer, podlacz mase na obudowe alternatora i plus do sruby fi8 i sprawdz probowka na ktorym pinem masz D+
https://obrazki.elektroda.pl/2576009000_... Panowie mam Valeo 90a taki jak na foto. Możecie powiedzieć dokładnie jak to zrobić z tą diodą? Wtyczka 3 pinowa.
Witam, jestem w trakcie regeneracji alternatora Valeo 70A 14V gdyż pokazywał tylko ok. 8V ale mniejsza z tym. Podczas wywalania starego komutatora zapomniałem zaznaczyć jaki kabelek od wirnika idzie do jakiego pierścienia ślizgowego. Czy jeśli źle podłączę komutator to coś bardzo złego się stanie? Jeśli nie będzie tylko ładowania, to myślałem nad zamianą...
Siema mam oto taki alternator Valeo i chciałbym sie dowiedzieć jak go podłączyć . Ma on oznaczenia D+ oraz D- i dwie wsuwki.
Koledzy poległem...... Wymieniam w alternatorze valeo regulator i pierścienie. Niestety były już tak zniszczone że humanitarne sposoby nie pomagały. Dlatego wydłubałem go na siłę ale cholera nie zaznaczyłem który pierścień był połączony z którym końcem kabla wirnika. Oczywiście nowe pierścienie można założyć na dwa sposoby więc zgłupiałem... Teraz pytanie...
Witam Zacznę od tego ze w mechanice jestem zielony. Otrzymałem od ojca Passata b3 1.9tdi. z 93r . Eksploatuję go b. rzadko. Po ostatniej jeździe zauważyłem ze pali się kontrolka akumulatora. Popytałem i każdy zalecał sprawdzić szczotki. Wziąłem sie za rozkręcanie. Szło gładko do momentu aż nie mogłem zdjąć pokrywy ze zdj . auto 21 lat myślałem ze coś...
Witam mam passata b4 z silnikiem 1.8 90 KM ABS i ostatnio zaczął piszczeć alternator. Pisk dochodzi z tyłu, tak jakby spod tego plastiku. Obstawiam łożysko i chciałbym już wymienić oba tylko potrzebuję ich rozmiary ponieważ wolałbym kupić i wymienić niż rozbierać, jeździć, kupować i dopiero składać. Alternator Valeo 70A, spisałem nry: Valeo 14V 70A,...
Mam pytanko a właściwie to chciałbym się upewnić czy dobrze myślę? Mam alternator Valeo, ma on oprócz wyjścia na akumulator dwa konektory "L" i "+" - pytanie brzmi: Jak to podłączyć?? Według mnie to "L" do lamki kontrolnej (druga końcówka lampki do plusa po zapłonie), a "+" do plusa po zapłonie - czy dobrze myślę (szkoda alternatora).
Witam No własnie wymieniłem alternator Bosch 70A na Valeo 90A i uzyskuje tylko 13 V napięcie ładowania aku. Zauwazyłem ze we wtyczcze dołączanej do altka jest jeden przewód (idzie do żarówki, kontrolki ładowania). Natomiast w gniezdzie altka są dwa styki. No i jeden jest pusty. zastanawiam się , czy jest to zacisk pomiarowy i powinien być podłączony...
WITAM :) mam Ursusa C360 i chciałem podłaćzyć do niego alternator Valeo a mam 3 wejścia na subki : B- B+ W i 2 wejścia na wsuwki jedno oznaczone 8 drugie zaś bez oznaczenia. będę wdzięczny za pomoc :) pozdrawiam
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Witam, Wymieniłem alternator Valeo z jednym pinem na regulatorze napięcia na zamiennik z dwu pinowym złączem regulatora. Po minucie od uruchominia auta, zapala się kontrolka braku ładowania pomimo utrzymującego się napiecia 14.5V Zamiana styków powoduje brak ładowania. Czy istenieje sposóp na poprawną pracę kontrolki bez wymiany regulatora napiecia?...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
Mam taki alternator uszkodzony. Potrzebuje zamówić do niego regulator i mostek prostowniczy. Po danych z naklejki nikt nie potrafi dobrać. Jest to jakaś podróba Valeo. Może ktoś potrafi to rozszyfrować. Będę bardzo wdzięczny.
Witam, pisałem kilka dni temu na temat alternatora z oznaczeniem B+ i L. Problem polega w tym, że kontrolka w ogóle nie reaguje, podłączyłem go według tego schematu co na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9197144700_... https://obrazki.elektroda.pl/6823745200_... https://obrazki.elektroda.pl/5933362900_...
Witam. Alternator jak w temacie Valeo TG 17C030 180A, ze Sprintera. Zaciski wejściowe regulatora oznaczone: "1" i "2". Czy jest możliwość sprawdzić go na stole? Jak podłączyć? Czy można sprawdzić sam regulator?
Mam pytanko czy ma ktoś rozpiskę bo wg mojej jest tak od lewej : W-L-15-S -DF.
Witam Padł mi alternator w mojej audi 1.9 110km 1998r. Oryginalnie był bosch ale miałem pod ręką nowszy model od Valeo. Podłączyłem B+ i ten minusowy, ładowanie jest ale kontrolka się pali gdyż w moim starym alternatorze była tylko jedna wtyka z niebiesko czarnym przewodem a w nowym jest wtyczka z niebieskim i fioletowym. Pytanie jak to podłączyć żeby...
Zamieniłem alternatory z Valeo na Bosch , i zaczęła migać kontrolka oleju , ciśnienie jet OK jak by ktoś pytał . tylko na Valeo jest na kostce oznaczenie[ W ]a na boschu[ DF] co z tym zrobić ???
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
Witam. Mam problem z Citroenem c5 2.0 HDI z 2009r. Wymienilem alternator na uzywke na szybko awaryjnie, bo stary sie rozsypal i mnie uziemilo. Uzywka 90tys przebiegu z rozbitka - nigdy nie ruszana. Po odpaleniu samochodu nie ma ladowania. Wystarczy jednak lekko dodac gazu i mamy piekne stabilne 14,4V ladowanie juz potem caly czas. Az do zgaszenia, pozniej...
Alternator siedzie Valeo 90A z terminalem B+ przykręcanym na metalowo-plastikową nakrętkę i wtyczka z dwoma kablami. Koła z wolnobiegiem nie ma na pewno. Jak go obciążali 90A w zakładzie to był na tyle ciepły, że nie bardzo można było utrzymać w ręku za obudowę. W samochodzie też jest gorący.
Mam podobny problem tylko w drugą stronę. Po wymianie łożysk i szczotek (ale czy wymianie bo wkręty miały tak wyrobione gniazda że nie dały się odkręcić nowym bitem) alternator ma 12,5V i po 3 naprawach dalej to samo. Za każdym razem zapłaciłem. Nie muszę pisać że zjadło akumulator. Wygląda że: nie ciągnie się druta i ściąga gumę. TŁUMACZĄC- ciągnęli...
Bo to Passat po 2006, już znalazłem :D Wtyczka pasuje do starszych VW, funkcje już nie. Natomiast te oznaczenia były w Valeo innej serii i to właśnie oznaczały.
No i coś uwaliłem. Robiłem sobie włącznik świateł według http://obrazki.elektroda.net/34_12796925... Nawet chwilę działało. Nagle przestało działać przekaźnik nie załącza się po odpaleniu silnika. Teraz żarzy się żaróweczka od ładowania jak wtyczka mała z jednym przewodem jest włożona w alternator. Napięcie alternator daje 14,14 na wysokich obrotach...
Witam. Temat trochę stary ale chciałbym się podpiąć ze swoim problemem. Może ktoś przeczyta i mi pomoże. Otóż mam podobny problem w moim samochodzie Ford Fiesta MK7 rok prod.2010 1.6TDCI 95KM. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i od początku był problem z niedoładowanym akumulatorem. Początkowo myślałem , że to wina akumulatora i zamierzałem go reklamować...
Może być nadgnity przewód sterowania do UPC , Może prześwietl go na ciągłość żarówką 55W. Na odłączonych wtyczkach i akumulatorze oczywiście. Lub zła konfiguracja UPC.
Podejrzewam ze miał alternator Mitsubishi za bardzo części do tego niema Jak kupisz Valeo będziesz zadowolony bo pasuje różni się tylko wtyczką od wzbudzenia [pewnie masz na oczko a w Valeo masz wtyczkę PSA]
witam, mam alternator w peugeocie 406 2.0 hdi - CL15. Oryginalny alternator ma dwa kable(złącza) - pod śrubki (gruby i cienki). Zakupiłem okazyjnie alternator CL15 również do 2.0 hdi (z nowszego modelu), ale ma jedno złącze (grube) i wtyczkę 2 pin. W internecie znalazłem zdjęcia, że niektóre alternatory we wtyczce 2-pin mają podłączony wyłącznie jeden...
Witam ponownie. Alternator to Valeo . Zdjąłem lampę po stronie kierowcy ale nie ma tam żadnych wtyczek, idzie tylko wiązka w stronę skrzyni z bezpiecznikami… nie ma tam żadnych przetarć… Czyżby winny był sam regulator napięcia?? Pozdrawiam
Podłącz do samochodu, wtyczkę, masę, plus i z wiertarki poczujesz opór.
Tam pevno jest alternator valeo/ denso- 2 pinowa wtyczka - kontrolka/ obroty.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Czy komuś udało się wysterować jaki generator Valeo? „Grube” zasilanie to 48 V, ale w 6-pinowej wtyczce jest zasilanie po zapłonie 12 V CAN H CAN L Bliźniaczym lub identycznym generatorem napędzany jest Citroën Ami i jego bliźniacze konstrukcje
Nie szukam , mam go od początku :) Problem w tym że w ECU mam blad LIN alt. Zastanawiam się czy nie jest żle ustawiony w BSI ( wyglada na to że bylo zmieniane ) Do alt idzie wtyczka 5pin. Mam tam 5V , 12V , 0V i jakąś transmisję (na jednym) Może ktoś ma pinout ? Tak , to jest E-Hdi, Euro5 , Start-Stop Alt 180A. Any help ?
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
Nie chce rozbierać alternatora (siedzi w samochodzie), jedyne co mogę to mogę pomierzyć PINy miernikiem. Czy po pomiarze można określić co jest nie tak? Jakie powinny być wartości na PIN1 i PIN2? Czy alternator z odpiętą wtyczką powinien wzbudzać się sam?
Wczoraj zmierzyłem , było stale ok.12.5V pod obciążeniem i bez ( z dodatkową masą tak samo)Ale przyrząd do pomiarów to był raczej amatorski .Alternator Valeo podłączony dobrze tylko ta wtyczka na kabelkach ok.20cm długości w jej zasięgu nie ma drugiego złącza.
No właśnie aktualnie mam Denso który ma 105a tylko kwestia tego czy kable są przykręcane nakrętkami czy są wtyczki Gdyby ktoś kiedyś miał dylemat odnośnie tego czy zamiast Denso można założyć tańszy alternator firmy Valeo. To śmiało można zamieniać w moim przypadku alternator zakupiony i założony.
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
Witam.Pytanie do fachowców od elektryki samochodowej. Zmuszony jestem do wymiany alternatora -na aucie mam Valeo CL 9 (dwa przewody + oraz kontrolka) i nowy został mi Valeo (nie czytelna naklejka) ale ma trzy przewody.Jeden kabel-oczko i kostka z dwoma przewodami. Proszę o pomoc jak podpiąć aby działał .Może ktoś ma schemat valeo ? Samochód to Xsara...
ale leflektory i oświetlenie też mruga to chyba nie od wtyczki przy desce? faktem jest że ostatnio ją odłączałem......!
https://as-pl.com/en/p/A3439(VALEO) https://obrazki.elektroda.pl/5267329400_... U1401 oznacza brak komunikacji LIN pomiędzy ECU a alternatorem. Problem może stworzyć nieoryginalny alternator (regulator napięcia), jednakże problem jest często opisywany w internecie i nawet wymiana alternatora na oryginalny nie pomaga. Prawdopodobnie...
Witam, w mojej audi a3 8l 1.9 TDI 130km postanowiłem wstawić większy alternator od 3.0 TDI gdyż mam sporo sprzętu caraudio. Miałem oryginalnie wstawiony altek 120a firmy bosch przed chwilą wstawiłem altek 220A Valeo, Napotkałem problem z wtyczką sterującą. We wiązce auta mam wtyczkę dwupinową z dwoma kablami, w altku valeo 220A mam gniazdo na taką wtyczkę...
Nie ma problemu tą małą wtyczkę podłączasz jak do starego , bo do nowego potrzebujesz tylko L-kontrolkę nie potrzebujesz zasilania na regulator bo to układ samowzbudny.P
Witam Mam problem z ładowaniem w Kia rio 2 sedan 1,4 ładowanie dochodzi nawet do 15,9V na wolnych obrotach, zależnie czy akumulator jest bardziej naładowany to napięcie rośnie, przy rozładowanym 14,8, przy świeżo odłączonym od prostownika i włożonym do auta 15,9 Napięcie mierzone na akumulatorze. Alternator valeo a000 2655023 dochodzą do niego tylko...
(at)piachu1994 dobrze radzi. Mam stały kontakt z firmami które "regenerują" alternatory i rozruszniki. Wszędzie jest tak samo. Szkiełkowanie, piaskowanie, nowe łożyska i szczotki (ale i to nie zawsze). Ile to razy widziałem jak piaskują razem z mostkiem i regulatorem. Ta firma widzę też bardzo "łuczciwo", jeżeli to co najdroższe będzie sprawne czyli...
Witam. Wymieniłem alternator Valeo na nowy Boscha. Teraz nie zapala mi się kontrolka ładowania. Po odpaleniu samochodu alternator wzbudza się dopiero po dodaniu gazu 14,2 V. Po przekręceniu stacyjki na cienkim przewodzie pojawia się napięcie akumulatora (wtyczka z dwoma pinami ale jednym przewodem), podpinając próbówkę z zacisku minusowego aku do cienkiego...
Witam, ma ktoś może otwarte takie BSI? http://obrazki.elektroda.pl/7200362600_1... Na czerwono zaznaczyłem brakujący element, okolice żółtej wtyczki -14pin. Konkretnie to obwód wzbudzenia alternatora, BSI po standardowej powodzi, prawie uratowane, zostało tylko to. Dzięki za pomoc.
Ten ma sterowanie COM. Sprawdz zatem co masz za napięcie na wtyczce po zapłonie i odpaleniu silnika. Po zastosowaniach widac że szły równolegle alternatory z COM i L . Może po kodzie silnika będzie łatwiej ale i tak krosują się 2 typy.
Witam. Nikt nie wie co dolega, więc jesteście moją ostatnią nadzieją. Alternator Valeo 110A pobiera mi prąd rzędu 400-600 mA na postoju. Dzieje się tak po podpięciu wtyczki do regulatora napięcia. Wtedy zaczyna pobierać i słychać ciche buczenie/świszczenie w alternatorze. Wirnik kręci się bez oporu w obie strony. Dzieje się tak zarówno na nowym jak...
Witam . Mam pewnien problem , potrzebowałem mocnego alternatora suzuki samuraia z wyciągarką elektryczną . Więc wybór padł na alternator 220A Valeo z BMW X3 F25 ( 8507625 ) , dzisiaj go otrzymałem i chciałem go od razu sprawdić " na stole " , wkręciłem go w imadło , podłączyłem akumulator masę pod obudowę , plus pod złącze B+ , i wzbudzenie przez żarówkę...
dzisiaj sprawdziłem alternatory z jakiegoś reno maja protokół BSS jednak i tak się sam nie wzbudzi sprawdziłem inne na lin i lin1 tez sie nie wzbudza mam jeszcze z reno alter. valeo nie wiem z jakiego auta ale pisze na obudowie przy pinie wtyczki regulatora com. jednak nic mi nie wykrywa zwykły sygnał + czyli L ale wysterowałem go przez PWM zmieniałem...
Witam, Chciałbym zmienić oryginalny alternator Valeo 150A w BMW E46 330d na alternator z E60 - 170A. Problem jest taki, że w starym 150A we wtyczce są piny L i DFM https://obrazki.elektroda.pl/8581730600_... natomiast w 170A we wtyczce są piny COM nie będzie więc działać lampka sygnalizacyjna ładowanie. https://obrazki.elektroda.pl/5239705200_...
z tym alternatorem to jest własnie mały "problem" Dokładniej: Jakiś czas temu spalił mi się alternator, szukając w okolicy nie mogłem znaleźć identycznego (Mitsubishi) kupiłem inny bodajże valeo z silnika 2.0HDI mocowania i wielkość koła pasowego były te same, różnił się tylko mocą i wtyczkami, i taki założyłem.. Tylko nie mogę sobie teraz przypomnieć...
Cześć, Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot. Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN...
Tak więc ten tego juz zrobiłem. Winne były szczotki, a właściwie prawie ich brak. Pomyślałem ze zrobie fotorelacje. Na początku odpinamy zbiorniczek wspomagania kierownicy warto go podpiąc bo pzeszkadza w pracach. Następnie luzujemy śrubki koła pasowego pompy wspomagania. Są to 3 śrubki na klucz 8. Następny punkt to poluzowanie napinacza paska osprzętu....
Witam zgromadzonych Miałem problem z oryginalnym alternatorem w swoim Volvo 480, 60 amperowy Bosch. Miał spore spadki napięcia przy obciążeniu i kiepsko ładował, mimo wymiany regulatora na nowy, oryginalny Boscha. Czasem jak był kompletnie zimy potrafił do rozgrzania ładować ponad 14V, ale tak gdzieś do 10 minut max. Postanowiłem go rozebrać i zobaczyć...
Niemam takiego zasilacza ale może powie coś co robiłem: W samochodzie wykręciłem cały szczotkotrzymacz(jest razem z regulatorem) odpiołem ten przewód zakończony kabelooczkiem i masowy(na wsówce)(chyba masowy-wchodził na diody oznaczone minus) natomiast zostawiłem tą wtyczkę na której właśnie wisi kontrolka i dpoprowadzany jest plus po włączeniu stacyjki)...
Witam. Mam taki kłopot z autem żony, jest to Citroen C3 A51 z 2016r. 1.6 BlueHDI. Zaczęło sie od rozładowanego po nocy akumulatora. Kilkukrotne ładowanie nie pomogło, więcz ostał zakupiony nowy, auto jeździło przez miesiąc bez zarzutu. Potem nastąpiła powtórka - znów nie odpalił po nocy. Aku podładowałem, ale postanowiłem sprawdzić ładowanie, które...
Tak, urywało wirniki, ale w Valeo serii TG. Ten zaś jest tylko w dieslach, nawet w skodzie. I nie było tak, że raz łączyło, raz nie, jak urwało na wyjściu szpulki raz to juz porządnie. Poza tym za nic nie uwierzę, że w tej renówie ma Boscha i to na regulatorze FOOM. Nie ten rocznik. to napisz jakie Oglądnij filmik, regulator FOOM, bo chyba o ten ci...
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
Witam,problem z komunikacją alternatora ze sterownikiem ładowania.Po 10 min. pojawia się błąd ESP spowodowany przeciążeniem.Alternator wymieniony na Valeo 021903026L.Sterownik ładowania wymieniony Valeo 021903026L.Przewód ma przejście,czy ktoś mógłby sprawdzić rezystancję niebieskiego przewodu oraz napięcie jakie występuje przy podłączonej wtyczce?...
alternator valeo valeo alternator wtyczka alternatora valeo
awaria sprzęgła piecu zakłócenia antenowym transmisja bezprzewodowy
electrolux mruga start hilti udaru
Brak prądu na sterownik VVT Peugeot 308 1.6 VTi Elektroliza 3L wody – napięcie, energia, prąd, zużycie kWh, dobór zasilacza i elektrod