Witam, Jako, że jest to mój pierwszy post, a wiedza ma na tematy mechaniczne jest prawie zerowa to będzie to ciężki dla mnie temat. Informacje podstawowe: Posiadam bmw e46 320 ci coupe 1999 r. Dwa dni temu pękł mi pasek klinowy napędzający pompę wspomagania i alternator. Powodem było padnięte łożysko na alternatorze które dosłownie się zatrzymało przez...
Mechanik pie**li. Krótko-na czerwonym ma być plus, jak nie ma to wybity bezpiecznik w skrzynce na podszybiu, bodaj F4. Ale sprawdzić czy jest ładowanie jak się wogóle wypnie trzypinową wtyczkę z alternatora.
Witam Mam pytanie czy wtyczka alternatora musi być taka sama, czy nie będzie problemu z podłączeniem alternatora z inna wtyczka, jakoś ją przerobić lub zamienić tylko regulator? W moim padniętym alternatorze jest takie ustawienie blaszek |_| , natomiast w drugim trzy równolegle - - - Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj...
Witam, proszę o podpowiedź dotyczącą podłączenia wtyczki alternatora. Alternator pochodzi prawdopodobnie z Troopera 2,8td.
Witam. Auto j.w. , padł alternator 23700AA090 wtyczka czteropinowa (dwa górne piny poziome , dwa dolne pionowe ) kolega kupił altek 237 00AA370 , wtyczka trzypinowa , piny poziome (dołączam foto). Z lewej +po stacyjce , środek kontrolka ładowania , prawy pin czujnik aku. Tak wydedukowowałem , czy dobrze ? Podłączony i ładuje . Z lewej po stacyjce ,...
Witam. BMW 530 XD Diesel. Błędy: 4b37 - jakość oleju (layer qlt) 42de BSD - komunikacja z sterownikiem swiec zarowych 42ce BSD - komunikacja z alternatorem 426e BSD - komunikacja z inteligentna klema 42ae BSD - komunikacja z czujnikiem jakosci oleju Po odpięciu wtyczki z alternatora - znikają wszystkie błędy (oprócz samego alternatora oczywiście), działa...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
OK, wszystko wiem. 1. Wtyczka ASI A - + po zaplonie I - kontrolka S - mostek z STA (druga wtyczka) 2. Wtyczka w alternatorze 2 piny zmostkowane - 2 prądowe - jeden mozna pominąć pin STA - mostek z "S" w regulatorze.
Witam, co mi da porządnie naładowany akumulator? Zresztą co to ma do rzeczy... Dzisiaj poświęciłem trochę czasu na zbadanie tematu i po wypięciu wtyczki od alternatora (4-pinowej) ten ładuje a silnik wyraźnie się 'ożywia', po ponownym podłączeniu wtyczki silnik zachowuje się tak jak bym włączył mu ok 3 klimatyzacje naraz, choć takowej nie posiada ani...
Witam. Alternator był regenerowany dawno temu. Z kilka razy zaświeciła mi się kontrolka akumulatora i był brak wspomagania. Powód to prawdopodobnie kabelek 1 pin z wtyczką co idzie do alternatora (Hitachi). Gdyż jak nim poruszam to problem znika. Wie ktoś może skąd dokładnie idzie wtyczka od alternatora 1 pinowa. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą...
Witam Mam problem z napięciem alternatora po zakupie nowego akumulatora. Pokazuje miernik 15.65V po odołączeniu wtyczki od alternatora napięcie spada do 14.20 V. Wtyczka ma trzy piny pin S odpowiada za podawanie napięcia akumulatora do regulatora alternatora a jak sprawdzałem to pokazuje 9V a na akumulatorze 12.3V co może być tego przyczyną?
Witam! Mam pytanie na które nie udało ki się znaleźć odpowiedzi w internecie. Jaka jest dokładna różnica w sterowaniu między alternatorem sterowanym tak jak w starych samochodach, poprzez żarówkę, a takim sterowanym sygnałem z ECU. Pytanie powstało bo mój kolega chce wymienić w swojej astrze 1.4 alternator z 70A na 180A, ponieważ planuje zrobić większy...
Witam forumowiczów Moze ktos wie gdzie dostane taka wtyczke do alternatora w golfie 3 td, urwal mi sie jeden kabelek zaraz przy wtyczce i jedynie nowa koncowka sie sprawdzi. Z gory dziekuje za info.
Witam Alternator oryginalny miał okrągłą wtyczkę na cztery piny, mam drugi alterantor taki sam ale z wtyczką okrągłąm na trzy piny. Jak to zgrać na schmacie nie wiele widać. Czy najprościej jest przełąrzyć same regulatory, jeśli są wewnątrz takie same.
witam kolegów mam taka sprawę znajomy wymieniał alternator u siebie w autku. Dał mi wtyczkę oryginalna lecz ona jest na 3 przewody, dwa żółto czarne oraz jeden biało czerwony natomiast w nowym alternatorze jest wejście tylko na dwa przewody (opisane + i -) czy ktoś posiada rozpiska przewodów z Maxima 3.0 24v 95r wersja USA
gdy mam wszystko podłączone ładowanie 12 to max To coś z ładowaniem jest nie tak . Sprawdź spadki napięć pomiędzy masą alternatora a minusem na aku i pomiędzy śrubą plusową alternatora a plusem aku .Jak sprawdziłeś to 14.4 bo trochę nie jasno piszesz. Kolego -miro.nasz- my piszemy o silniku td a nie o benzynie chyba że ja coś pomyliłem. Sprawdziłbym...
Witam, w moim samochodzie a dokładniej alternatorze ów wtyczka scaliła się (wtopiło w jedno w drugie) wtyczkę z regulatorem napięcia (został wymieniony na nowy ogólne alternator przeszedł kompletną regeneracje), czy któryś z użytkowników mógłby mnie nakierować gdzie dostanę taką wtyczkę. Bardzo dziękuje za pomoc.
Audi A3 99r. AGU A więc temat podobny jak tutaj z tym, że Motronic już nie ma na forum. Niestety kable przegniły przy samej wtyczce więc nie ma co do czego łączyć. Pytanie co to za kostka (typ) ? Można to dokupić czy zostaje szukanie całej wiązki w ASO ? Oberwane przewody ida w stronę alternatora i sprężarki klimatyzacji.
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? Regulator prąd wzbudzenia pobiera początkowo z zacisku B+ czyli z akumulatora. Włącza go, gdy wykryje na zacisku "W" przebieg, zaindukowany z magnetyzmu...
Witam. Samochód jak w opisie. Mój problem polega na tym, że nie zrobiłem sobie zdjęć jak były powpinane kostki w okolicy skrzyni biegów przed jej demontażem. Po poskładaniu wszystkiego mam problem z ładowaniem, mianowicie; podłączyłem kostki kolorami i pali mi się kontrolka ładowania. Po wypięciu niebieskich kostek kontrolka znika, alternator ładuje...
Witam, czy ktoś mógłby pomóc z podłączeniem alternatora na stole, jest jeden gruby przewód i 3 cienkie, zdjęcie wtyczki i alternatora poniżej, jak go podłączyć, żeby go wzbudzić i żeby było ładowanie, gdzie powinny być "plusy" i "minusy"?
Witam. Potrzebuję informacji na temat alternatora od Renault Scenic, konkretnie- pinologii gniazda i wtyczki. Alternator ma zastąpić wodniaka w Espace. Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. Miałem dolutować, ale wydaje mi się, że lepiej może dokupić wtyczkę z kablami, jeśli jest dostępna niż wyłuskiwać obcięte fragmenty. Potrzebuję rozpiskę...
Witam. Czy ktoś orientuje się , jaka może być przyczyna, że po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka , bez przerwy słychać przy alternatorze "tak jakby płynelo napięcie " , a po wyjęciu wtyczki z alternatora , nie slychac. Drugi jaki problem jest w Mazdzie , to po przekręceniu zapłonu ( silnik nie odpalony) słychać w miarę głośne "cykanie" które tak...
teraz okazuje się, że spalił sie przewód zapłonu (IG).. W którym miejscu się spalił ,jeżeli wyciągniesz wtyczkę z alternatora i nic się nie grzeje tak jak pisałem oddaj alternator musi mieć zwarcie a przewód się pali bo nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem.P
Sprawdzić i oczyścić wtyczkę do alternatora lub (i) wymienić regulator napięcia na inny egzemplarz.
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
(at)carrot jesteś pewien? (at)Globall odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy masz 12V na jej pinie L. Później sprawdź to samo po wyjęciu tego 'przekaźnika'.
W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. To był przekaźnik ze stykiem NC, który gasił lampkę ładowania w momencie gdy na uzwojeniach stojana pojawiało się napięcie. Nie miał żadnego wpływu na napięcie ładowania, ba, mogło go w ogóle...
Witam serdecznie. Otóz probuje dobrać przekruj kabla, przewodu na odcinku około 1 metra dla alternatora od opla corsy b 1.5d z vacum pompą. Alternator ma 12V 70A a jak dobrze licze to dla takiego amperażu zalecany jest kabel conajmniej 10mm2. Czy w corsach z tym alternatorem faktycznie był taki przekrój? Jeśli tak to dlaczego śruba wystająca z alternatora...
Dodam że samochód jest (był) po wypadku. Pasek idzie w jednej płaszczyźnie. Mam urwany jeden przewód (kolor biały lub białoczarny, jutro sprawdzę), w wiązce obok alternatora i kolektora ssącego. Do alternatora dochodzi jeden przewód, drugie miejsce we wtyczce jest fabrycznie zaślepione. Przewód sterujący alternatorem "pociągnął" poprzednik osobno. Wyjęcie...
kosta pod nazwą L S Rocznik mazdy, bo równie dobrze mógł tam iść alternator ze stykami PD. Generalnie, jak masz LS i i taki miał być, to na L (lampe) masz kontrolkę ładowania a na S (Sender) napięcie odniesienia, takie samo jak na aku. To czy masz mieć LS albo PD możesz łatwo sprawdzić- ściągasz wtyczkę, włączasz zapłon i patrzysz czy lampka aku sie...
Witam, wymieniałem rozrusznik (1.4 aex) i po wymianie zauważyłem iż wisi sobie przewód ktory idzie do wzbudzenia alternatora. Niestety nie umie znaleźć gdzie miałby być. Przeszukałem wtyczkę silnika i nie widać żeby był gdzieś urwany. Wyczytałem na forum że gdzieś przy akumulatorze lub wiązce reflektorów lecz też niestety nie umie znaleźć gdzie by miał...
Tam jest 4 pinowa wtyczka. Czy ten alternator jest sterowalny jakoś ze sterownika (jak np w fordach) czy co jest na tej wtyczce ?
Miałem dzisiaj taki problem jak w tytule. Transporter T4 1998 rok silnik ABL 1,9 TD 50 KW Zaświeciła mi się w czasie jazdy kontrolka oleju. Sprawdziłem wszystko, dokupiłem i dolałem olej na 1 stacji benzynowej. Dalej kontrolka się zapala i piszczy buczek. Myślę: kiepsko, albo czujnik, albo pompa oleju - silnik do roboty - oby dojechać do domu. Jakoś...
Alternator bosch 3 pinowa wtyczka ma może ktoś rozpiskę 2 czerwone 2 niebieski przewód.
Jak w opisie. Wiem ,że błąd dotyczy przełącznika DNR .Pojazd wjechał normalnie na brak ładowania. Po wymianie alternatora o ile ma to związek ładowanie wróciło natomiast nie można załączyć biegów .N wyświetlaczu jest N-ka ale brak reakcji na przełącznik.Może to zbieg okoliczności,że padł przełącznik?Zasilania24 v i masa są ,a na jednym z pinów wtyczki...
Witajcie. Miałem w Mondeo MK3 silnik diesla 2.0, niestety uległ uszkodzeniu i założyłem 1,8. Wszystko działa prócz alternatora. Wtyczki nie pasują. Do starego alternatora dochodził jeden kabel (VISTEON) a do nowego 3(MOTOKRAFT). Miał ktoś taki przypadek? Da się coś z tym zrobić? Niestety nie mogę zamienić alternatorów gdyż mocowania do silnika są inne.
Czerwony z czarnym paskiem jest od zacisku W (obrotomierz), od wzbudzenia ma być niebieski. Ewentualnie czarny z niebieskim, jakbyś pomylił wtyczki przy rozruszniku, jest od światła cofania.
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Może jak jest klima to do sprężarki powinien być podłączony? Miałem Iveco z tym silnikiem i też była wolna ta wtyczka.
1. Najlepiej jest zmierzyć napięcie w czasie pracy ale można też poznać po przygasających światłach. 2. Trudno powiedzieć, to były tylko przypuszczenia. Jeśli nie zaobserwujesz braku ładowania zwłaszcza po dłuższym postoju to myślę, że możesz tak zostawić. Jeśli chcesz być pewien to możesz dołożyć kontrolkę ładowania, która zagwarantuje prawidłowe wzbudzenie....
Po kabelku dotarlem do modułu bcu kabel niebieski 5075 AB. Tak w ogóle to jest wersja premium zapomniałem dodać :) Kable ok. Moduł BCU kabel 5075 AB pin 1e oraz 5075 Ac pin 1k środkowa wtyczka. Kable po drodze łączą się i lecą do alternatora BCU AL180192 Czy przypadkiem nie będzie tak, że po odpaleniu ciągnika moduł bcu dostaje sygnał wejściowy i podaje,...
Witam zastanawiałem się do czego są wyprowadzenia w alternatorze z BMW E39 2,5 benzyna. Posiada on w sumie 4 wyprowadzenia. B+, W, 61E, 15, w tym W, 61E, 15 w jednej wtyczce. Zacisk W jest nie podłączony (wiadomo że jest od obrotomierza), B+ wyjście alternatora. Zostaje złącze 61E i 15. 61E kolor niebieski o mniejszej średnicy, natomiast złącze 15 przewód...
Witam Silnik b18c. Zewnetrzy modul do AFR wyjscia 0-5 i 0-1V + wlasny zegar. Wczesniej: Od paru dni shizik delikatny.... jechalem sobie normalnie i nagle afr pyk, pyk powoli do 16 eee, 17 ..... eeee 18 WTF i to tylko w CL. Okazuje sie, ze 0-1V w ecu d14 pokazuje np 1,3V a ze ecu dazy do mniejszych V w CL po zubozal mieszanke. A do d10 eld czyli np wejscie...
Z racji tego, że jest to mój pierwszy post chciałbym się przywitać. Chciałbym się dowiedzieć jak podpiąć rozrusznik i alternator nie wykorzystując instalacji samochodu. Jako, że posiadam mondeo mk3 2.0 diesel to podam przykład wyprowadzenia tego rozrusznika. Wrzucam zdjęcie: Do Do tej śruby M8(lewa) co ma ciągłość z minusową klemą idzie jeszcze przewód...
Witam. Temat dotyczy maszyny budowlanej. Instalacja 12V Zamontowany nowy alternator 65A Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu. W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu. Problem wyglada nastepujaco. Na starym...
Cześć! nabyłem okazyjnie od dziadka obok za przysłowiową butelkę dobrej whisky ursusa c360 - Traktor od nowości u niego - papiery wszystko sprawne silnik skrzynia po remoncie i podobno instalacja elektryczna. Wszystko chodzi (światła itp) ale dziadzio mówił że problemy z ładowaniem ( nie ładuje) wymieniłem od razu stacyjkę (zaznaczam że PIN nr 57 był...
od kilku dni z przerwami borykam się z problemami w mojej sv k1n. jakieś 3tyg temu wybrałem się na wycieczkę na mazury i niestety w drodze powrotnej motocykl odmówił posłuszeństwa- padł akumulator. ok, akumulator wymieniony, ładowanie sprawdzone i w normie, ale coś mnie jeszcze tknęło żeby posprawdzać na ciepłym. niestety 18V, wymiana regulatora i wszystko...
Witam, panowie nie daje rady z ta kontrolka. Ładowanie jest, modułu eld wg mnie brak. Napiecie na kontrolce od strony zapłonu. Brak zwarcia na wiazce potwierdza to rownież gasniecie jej po wyjeciu wtyczki z alternatora. Hm ... chyba nue sprawdziłem jeszcze napiecia na wtyczke alternatora po zapłonie, ale czy w momencie wzbudzenia kontrolka i tak nie...
Mam problem z głośną pracą alternatora. Wymieniłem łożyska, sprzęgło i dalej. Na filmie słychać gdy odepnę wtyczkę regulatora to hałas ustaje. Czy ktoś wie co to może być? Dodam, że tylne łożysko było lekko zużyte, ale generalnie przed i po wymianie efekt jest ten sam. Co sugeruje, że to nie wina łożysk. Mi skończyły się pomysły (jedyne co jeszcze mogę...
Witam, W końcu zamontowałem silnik do karoserii tylko zostały mi dwie wolne wtyczki - jedna zwykła wsuwka, przy masie przykręcanej do głowicy oraz druga dwupinowa w wiązce do rozrusznika i alternatora. W związku z tym, że samochód był po wypadku, to mam trochę trudności z jego poskładaniem. Jak i w którym miejscu jest połączony silnik z karoserią(masa)....
Przecież napisałem gdzie szukać wtyczki : na plastiku na rozrusznika , po lewej stronie ,na końcu , na pierwszym zdjęciu , szukaj a znajdziesz! Podpowiem ,że jest to przewód idący do alternatora.
Witam, Jestem posiadaczem Mazdy 323S Wtyczka Mazda: Proszę zapoznać się z instrukcją zamieszczania obrazków w wiadomościach na forum:
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Mam podobny problem tylko w drugą stronę. Po wymianie łożysk i szczotek (ale czy wymianie bo wkręty miały tak wyrobione gniazda że nie dały się odkręcić nowym bitem) alternator ma 12,5V i po 3 naprawach dalej to samo. Za każdym razem zapłaciłem. Nie muszę pisać że zjadło akumulator. Wygląda że: nie ciągnie się druta i ściąga gumę. TŁUMACZĄC- ciągnęli...
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
witam ponownie. znalazłem alternator , są tam dwa przewody ,jeden gruby czerwony przykręcony nakrętką, zapewne od akumulatora. Drugi zaś cieniutki i zakończony wtyczką , choć wtyczka jest przystosowana na dwa przewody - wychodzi z niej tylko jeden (biały) i tu zaczyna się czary mary: załączam stacyjkę- po 4 s. gasną wszystkie kontrolki prócz STOP i...
...już raczej znalazłem gdzie leży problem bo po wymianie regulatora , pierścieni oraz podmianie alternatora i licznika na inny było brak wzbudzenia i kontrolki aku w zegarach. Sprawdziłem pierwszy odcinek kabla wzbudzenia który idzie od altka do wtyczki łaczacej przewody silnika z przewodami kabiny. dalej prewód (na okragłym złączu pod maska to pin...
Odpiąłem wtyczkę od alternatora odpaliłem auto i alternator ładuje na poziomie 14,20 volta, chyba nie powinien wystartować na odpiętej wtyczce? zmierzyłem też na odpiętej wtyczce wiązki auta jakie ona ma napięcie, ma ktoś jakieś pomysły jak to ogarnąć? w kanale 16 w vcds obciążenie aktka na podpiętej wtyczce na odpalonym jest 0%, napięcie na odpiętej...
Witam. W audi 80 b3 1.6 td padł mi alternator. Posiadam dobry alternator z drugiego mojego auta audi a4 b8 140A. Na montaż mam już pomysł jak spasować go z paskiem itd. Pytanie jak podpiąć go w kwestii elektronicznej, aby ładował. W alternatorze z a4 b8 mam wtyczkę 2 pinową, czy bez podpiętej wtyczki alternator będzie ładował? Z tego co doczytałem i...
Witam, Chciałbym zmienić oryginalny alternator Valeo 150A w BMW E46 330d na alternator z E60 - 170A. Problem jest taki, że w starym 150A we wtyczce są piny L i DFM natomiast w 170A we wtyczce są piny COM nie będzie więc działać lampka sygnalizacyjna ładowanie. Znalazłem praktycznie identyczne regulatory napięcia stosowane w Audi, Wv od 120A alternatorów...
Witam, mam traktorek jak w temacie - praktycznie dopiero kupiony i pomału go "ogarniam". Sprzedający zamontował nowy akumulator, kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu silnika, ale coś jest nie tak. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze podczas pracy i miernik pokazuje napięcie 12,6V czyli w zasadzie spoczynkowe. Alternator wygląda tak: Wychodzą od...
Witam Zauważyłem że mój alternator w samochodzie wogóle nie ładuje akumulatora. Po odpaleniu auta napięcie na akumulatorze ciągle spada (po naładowaniu prostownikiem miał 13V) jak w samochodzie zapaliłem światła i włączyłem nawiew to po 15 minutach na akumulatorze już było nieco ponad 11,5V mimo tego że samochód chodził na wolnych obrotach. Podwyższenie...
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio do ECU, jeden służy do sterowania alternatora i jest sygnałem...
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Witam zgromadzonych Miałem problem z oryginalnym alternatorem w swoim Volvo 480, 60 amperowy Bosch. Miał spore spadki napięcia przy obciążeniu i kiepsko ładował, mimo wymiany regulatora na nowy, oryginalny Boscha. Czasem jak był kompletnie zimy potrafił do rozgrzania ładować ponad 14V, ale tak gdzieś do 10 minut max. Postanowiłem go rozebrać i zobaczyć...
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
dokładnie tak . Hm nie wiem jak jest akurat w magnetii ale wszystkie bosche z forda potrzebuja troszke prądu z kontrolki na uzwojenie aby zacząć ładować . powinna być prostokątna wtyczka u ciebie beda szły 3 przewody do alternatora 2 czerwone grube i jeden właśnie zdaje sie niebieski cienki . postępuj jak napisał kolega . Jeśli zaróweczka na desce po...
Mam taki problem z alternatorem, po przejechaniu około 20km wszystko zaczyna mi wysiadać w samochodzie, zegarek , radio, podswietlanie deski itd... Napiecie na klemach przy właczonym silniku wynosi 12,4V, oddałem alternator do elektryka który stwierdził ze regulator jest do wymiany, załozył mi regulator od fiata 126p- do alternatora idą trzy kable,...
Witam, mam prośbe do użytkowników nowej A3, czy możecie sprawdzić jak u was wygląda schemat kabla do alternatora i kompresora klimatyzacji? Tam idzie jeden gruby do alternatora (czerwony - plus) i 4 cieńkie (po 2 szt do klimy i alternatora) Ja mam podłączone kable w klimie i alternatorze i około 15 cm potem są urwane te kable z wtyczkami a nie mam tej...
Ponieważ pytanie zadaję raz na kilkaset swoich postów - no to chyba przyszła pora :D Jest Toyota Hiace z dieselkiem. Stary alternator padł, zastałem sytuację że na silniku jest założony nowy alternator (z przodu na wałku ma pompę podciśnieniową) i z alternatora wystaje krótka wiązka z trzema kabelkami: - S ( niebieski) - IGN (czarno-żółty) - L (żółty)...
Patrzyłem u kolegi w seacie, jest tylko ten kabelek i wtyczka wpięta do alternatora. Kondesatora ani nic innego nie widać.
Alternator po wymianie regulatora i diód prostujących nie ładuje. (nissan primera diesel) Uszkodził się regulator i dawało pewnie z 18V na instalacje i coś uszkodziło. Alternator zamontowałem i nadal po odpaleniu pali błąd CHEK i kontrolka ładowania. Dwa razy go rozbierałem i za drugim razem ułamał mi sie mały element na fotce niżej - zaznaczony czerwoną...
Witam serdecznie, mam problem, a powiem szczerze że z elektryki jestem noga :( Odbudowuje 25letnią corolle gt, wszystko pięknie nowy silnik z japonii, zrobiliśmy nową wiązkę, sterowane komuterem sportowym Megasquirt 2, silnik odpalił za pierwszym razem, a to jednostka która nigdy nie była w europie stosowana, poradziliśmy sobie z wszystkimi czujnikami,...
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
Mam problem z alteratorem matiza typ dac(jakiś koreański): całkowity brak ładowania, ale kontrolka od ładowania gaśnie po uruchomieniu silnika. Co może być przyczyną? bezpośrednio przy alternatorze jest napięcie takie jak na akumulatorze, po zdjęciu wtyczki 2pinowej chyba od wzbudzania kontrolka na desce nie zapala się jest tak jak wcześniej. Po odkręceniu...
Witam serdecznie Temat z pozoru banalny ale napisze o co chodzi. Alternator bosch 150A silnik 2.2 tdci. Terminal oznaczony jako L i DFM napięcia na pinach po uruchomieniu silnika 12v drugi ok 10-11V (czy są prawidłowe?). Napięcia ładowania na alternatorze brak = napięciu akumulatora. Kiedy kupiłem auto , alternator był już zdjęty. Po założeniu, kiedy...
W moim peugeot 405 1.6 umarł ostatnio alternator więc postanowiłem kupić nowy. Problem powstał wówczas kiedy okazało się że stary alternator jest podłączony w inny sposób. Inne wtyczki. W jaki sposób podłączyć ten 2. Na zdjęciach widoczny jest nowy i stary alternator.
Dobra! Podłączyłem. Wyszło tak: 1 > + do aku i rozrusznika 2 > mostek kabelek wychodzący z białej wtyczki wraz z żółtym 3 > pusty 4 > kabelek od lampki ładowania 5 > biała wtyczka z żółtym i mostkiem do 2 6 > zielony Alternator działa i ładuje, lampka świeci się, po uruchomieniu silnika od razu gaśnie. Wszystko jest OK! Jako, że posiłkowałem się nieco...
Witam, jeżeli pozwolicie od razu przejdę to treści mojego problemu... "Dostałem" Wymienioną w temacie 60tkę... Ale... Silnik w porządku, ale elektryka i osprzęt gorzej :D Rozkopana albo raczej brak instalacji elektrycznej... Zajmijmy się ładowaniem... Stary zamiennik alternatora jaki był tam wstawiony to jakiś niemiecki 52A alternator... Dorwałem alternator...
Witam . Mam pewnien problem , potrzebowałem mocnego alternatora suzuki samuraia z wyciągarką elektryczną . Więc wybór padł na alternator 220A Valeo z BMW X3 F25 ( 8507625 ) , dzisiaj go otrzymałem i chciałem go od razu sprawdić " na stole " , wkręciłem go w imadło , podłączyłem akumulator masę pod obudowę , plus pod złącze B+ , i wzbudzenie przez żarówkę...
Alternator po odpaleniu bez obciążenia ma 14,2V, z obciążeniem 13,8V. Na ciepłym przy obciążeniu spada do 13,3V a jeśli uruchomią się wentylatory jest 12,7V. Silnik pochodzi z Audi TT - oznaczenie BHE, 3.2. To rodzi moje wątpliwości, ponieważ w poprzednim silniku alternator miał tylko 1 pin wyjściowy do licznika, natomiast w nowym są dwa. Wiązka oczywiście...
Witam panowie. Otóż po oczyszczeniu wszystkich styków, wyczyszczeniu alternatora oraz podłączeniu pod akumulator doznałem delikatnego szoku a mianowicie alternator jest uszkodzony lub po prostu jest to alternator samowzbudny. Po podłączeniu do akumulatora naładowanego do 12.8V(innego nie miałem) i nie podłączaniu "L" ani "I"(nic do wtyczki nie podłączałem)...
Jeśli chodzi o sam alternator to wymontowany został z pojazdu w którym na obudowie(karoserii) był minus akumulatora. Wtyczka została odcięta i wiem, ze do alternatora dochodził tylko i wyłącznie jeden kabelek koloru szaro białego(jeśli dobrze pamiętam). Wtyczkę gdzieś jeszcze mam i jestem pewien, że ten kabelek wchodził na któryś z środkowych pinów(chyba...
OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ? Dodano po 9 Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało...
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie identyczne i działają identycznie- różnią się kolorami przewodów i...
Potwierdzam, że wymiana regulatora pomogła. Dla osób, które będą miały podobny problem to kilka wskazówek: 1. Po przekręceniu kluczyka na desce rozdzielczej brak świecenia lampki akumulatora 2. Po włączeniu silnika napięcie alternatora 12V, w dalszym ciągu brak światełka akumulatora na desce rozdzielczej. 3. Podczas dodaniu gazu i zwiększenia obrotów...
Witam. W moim Ursusie C-328 padł alternator, który miałem zamontowany z swojego poprzedniego żuka. Dziś zakupiłem nowy w sklepie rolniczym i teraz moje pytanie jak go podłączyć. W sklepie mówił, że mam czerwony kabel dać do rozrusznika i do tej wtyczki co wystaje wsunąć konektor od lampki w wskaźniku i alternator będzie działał i będzie ładowanie. Moje...
Witam. Mam problem z alternatorem w Mazdzie 121 przestał ładować. Samochód ogółem jest na WrakRace więc instalacja całkowicie jest wypruta, Została instalacja tylko potrzebna do prawidłowej pracy silnika komputer itp. Do rzeczy Ostatnio wywaliłem licznik bo prawdę mówiąc jest nie potrzebny i po tym alternator przestał ładować. Więc znalazłem przewód...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
Ugnity przewód wtyczki regulatora. Rozwiń peszla i poszarp przewód,namietnie gniją 20-30 cm od wtyczki lub przy samej wtyczce.
posiadam alternator od golfa. Na wtyczce są 2 wyprowadzenia +B do akumulatora zacisk dodatni i +D do kontrolki ładowania. No i tu mam pytanie chciałbym aby ktoś mi wytłumaczył jakie napięcie pojawia się tam w czasie pracy alternatora, i czy jest tam jakieś napięcie gdy alternator nie pracuje. konkretnie chciałbym żeby jako kontrolka ładowania pracowała...
Powracajac do mojego tematu,nadal stoje w miejscu. Nie mam oznaczen na alternatorze ktory pin do czego jest, ani zadnego schematu z ktorego mozna by bylo wywnioskowac co sie na nich powinno pojawiac.Z pomiarow wynika tylko( pomiar z wyjeta wtyczka,mierzone wartosci instalacji a nie alternatora wzgledem masy )ze na dwoch pinach 0V a na trzecim ok.8V
No wg twojego numeru powinieneś mieć regulator tylko z śrubką wyjścia kontrolki, ale jeżeli masz wtyczkę która jest z jednej strony prosta a z drugiej półokrągła to styk od strony półokrągłej to podłączenie kontrolki a od strony prostej to styk DFM - CPU Control czyli obciążenie alternatora.P
W 2 stykowej wtyczce żółty kabel to +za stacyjką i on powoduje wzbudzenie, drugi do kontrolki ładowania, na deklu alternatora opisane jako + i L lub A i L, w życiu tam nie było masy. W Renault 5 i clio z silnikami 1l był dodatkowy kabel masy (czarny, przykręcany na kabeloczko) bo alternator był mocowany na tulejkach gumowych
Jeżeli chodzi o o napięcie i prąd to kierunek nie ma znaczenie, głównie rozchodzi się o chłodzenie tego alternatora (w jednym kierunku będzie miał a w drugim już nie). Napisz jak podłączyłeś wtyczkę od regulatora. Możesz podłączyć tak jak niżej widać i będzie ok. Jeszcze jedna rzecz: jak dasz + na wsuwkę kontrolki ładowania to najprawdopodobniej uszkodzisz...
Mam pytanie czy stojany z tej storny
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?