Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
czy ktoś sprawdził ładowanie na wypiętej wtyczki alternatora ?
Witam Panowie. Zrobiłem pomiary. Zaznaczam, że samochód nie był odpalany przez pięć dni. Pomiary: 12,17V - stan akumulatora w spoczynku przed odpaleniem 11,11V - podczas rozruchu silnika 13,55 - 13,60V - po rozruchu silnika 13,45V - przy obciążeniu włączyłem odbiorniki prądu 13,68V - po wyłączeniu odbiorników 13,71V - po odłączeniu wtyczki komunikacji...
Czytałem ten temat ale to nie jest to próbowałem tak zrobić i nic nie pomaga. Ewidentnie brakuje wzbudzenia na pin 3(wtyczka alternatora)
A tak na poważnie. Alternator jest sprawny ,ładuje.Kable, wtyczki, złącza przy nim są OK.
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Po odpięciu wtyczki z alternatora na konektorze + powinieneś mieć napięcie raczej tylko po zapłonie.
mam już pochłaniacz i elektrozawór troszkę inaczej wygląda niż na zdjęciu ale teraz mam 4 wtyczki i 3 przewody.......
troche zamieszalem , ale co do kontrolki to zawsze swieci inieswieci poprawnie tzn. po perzkreceniu kluczyka swieci a przy pracujacym silniku nie swieci. Przy pracujacym silniku jesli kabelek sterujacy alternatora jest wpiety lub wypiety to nic sie nie zmienia - instalacja ma wszedzie napiecie akumulatora co z czasem spada od 12.8 V w dol. Jeszcze...
Witam panowie. Otóż po oczyszczeniu wszystkich styków, wyczyszczeniu alternatora oraz podłączeniu pod akumulator doznałem delikatnego szoku a mianowicie alternator jest uszkodzony lub po prostu jest to alternator samowzbudny. Po podłączeniu do akumulatora naładowanego do 12.8V(innego nie miałem) i nie podłączaniu "L" ani "I"(nic do wtyczki nie podłączałem)...
Kupiłem czujnik temperatury i wskaźnik nadal nie drgnie. Nie wkręciłem go do obudowy termostatu tylko zagotowalem wodę w szklance i do niego włożyłem czujnik... po zmostkowaniu wtyczki, wskaźnik też nie reaguje. Czy w masterze jest tylko ten czujnik odpowiedzialny za sygnał na zegarze ??
Witam Dzięki kolego za podpowiedz myślałem że ta operacja jest bardziej skomplikowana Jeszcze miałbym pytanie. Co może być przyczyną ubytku powietrza z podstawy osuszacza powietrze nie ucieka zbijakiem tylko z okolic elektronki obok wtyczki elektrycznej. Ten ubytek powietrza pojawia się gdy podczas postoju ciśnienie w układzie spadnie poniżej 8 bar...
Witam, w moim samochodzie a dokładniej alternatorze ów wtyczka scaliła się (wtopiło w jedno w drugie) wtyczkę z regulatorem napięcia (został wymieniony na nowy ogólne alternator przeszedł kompletną regeneracje), czy któryś z użytkowników mógłby mnie nakierować gdzie dostanę taką wtyczkę. Bardzo dziękuje za pomoc.
Coś mi się wydaje że najprostszym wyjściem będzie podłączenie drugiego regulatora na zewnątrz altka tylko po to żeby układ ładowania nie pluł błedem a alternator będzie ładował po swojemu czyli po staremu 14,3V. Nigdy takiego druta nie robiłem więc nie wiem czy ma to szanse działać tzn nie wiem jakie " widomości" są pobierane z regulatora i co za tym...
8200654541C nr renault. Nie pomyślisz się wtyczka jest typu yazaki.
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
W związku z kolejna awarią pompy paliwowej (upalone konektory itp, wlutowane kable i kleje). Coś to chyba źle naprawiasz . :cry: Nie wrócił do mnie żaden pojazd po wymianie pompy paliwa na NOWĄ i wtyczki na NOWĄ . :D A już tym bardziej NIE UWIERZĘ że ci upaliło przewody przylutowane bezpośrednio do złącza w pompie :?: :!: W poliftowych przeszli na...
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
Witam. Mam problemik z Magnumką prezesa-silnik Volvo 480 dxi. Wymieniliśmy w niej akumulatory ponieważ jeden z nich miał upalony słupek i nieszczelną obudowę. Na komputerze wyświetla się symbol akumulatora-na starych bateriach też się wyświetlał. Sprawdziliśmy mu ładowanie-po starcie nie osiąga pełnej mocy. Zaraz po uruchomieniu jest 26 V,po dodaniu...
Spróbuj wyjąć wtyczkę z alternatora i sprawdź czy problem ustąpił.
A co z układem dolotu powietrza - przepływomierz Przepływomierz nie był podłączony. Dziś sprawdzałem kable, wtyczki itp itd. Okazało się, że regulator napięcia jest do wymiany. Czy może być on przyczyną, że nie mogłem zapalić? Tak jak pisałem w 1 poście bez całkowitego uzbrojenia palił na strzał, a gdy między innymi został założony pasek PK na alternator...
JUZ SAM NIE WIEM , jestem głupi z tego wszystkiego, był magic z komp , niestety nie potrafił się połączyć z komp, nie połączył sie po podłączeniu zestawu z dawcy , czyli autko które przyjechało parę minut przed przerzuceniem silnika, ani po podłączeniu całego zestawu z reni tej drugiej ,czyli sama buda, powiem tak , renia była tak dostarczona i przygotowana...
Po prostu żeby alternator się nie wzbudził wypnij wtyczkę zasilanie główne nie odpinaj, jeżeli będzie tak samo alternator masz wykluczony.P
Ok dzięki jutro będę działał Dodano po 11 Wyłączyłem i włączyłem adr nic nie pomaga Dodano po 4 Okazało się że na środkowym pinie co wchodzi wtyczka do alternatora niema napięcia. Co może być przyczyną??
Mała wtyczka na jeden czy dwa przewody?
Czyli chcesz powiedzieć że wtyczka powinna być pod alternatorem ale mógł ją ktoś obciąć dlatego jej nie ma.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Akumulator jest Oki 12.7 na postoju na włączonym silniku 14.7 średnio , ale faktycznie jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia, kolega mi podpowiedział że ford focus często ma ten problem i żebym sprawdził tylny czujnik ABS ale nie pamięta która strona że w nim styki siadają . Tak czy siak dziękuję za pomoc n6210 ,punkty poszły 😉😊 A poniżej...
Witam wszystkich Moj problem polega na tym ze moj opel vivaro 1.9 cdti (blizniak Renault Trafic) zgasl rano po przejechaniu okolo 1 km. Mam przejechane 94tys i nigdy nie mialem problemow z tym autem poza wymiana alternatora. Po podpompowaniu paliwa reczna pompka auto zapala na ok 4-5 sekund i gasnie. Nie slychac zeby pracowala pompa paliwa w zbiorniku...
A wiec przystąpiłem do roboty •Zdemontować kolo prawe •Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd •Odłączyć akumulator •zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu •Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi •poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku,...
sam już nie wiem, a może to coś zupełnie nie mającego związku z moim działaniem. Dzisiaj sprawdziłem że kontrolka stop i komunikat zapalają się gdy napięcie ładowania osiągnie około 14,6V (po uruchomieniu silnika wzrasta od około 13V do 14,7V). Na wtyczce wzbudzenia alternatora jest 10V, nie wiem czy tak ma być czy nie.
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
Witam. mam problem z scenikiem2002r. 1.9dci właśnie taki jak opisywany w pierwszym temacie ""Witam od niedawna mam problem z renault scenic 2003r. 1.9dci. A mianowicie cały czas po odpaleniu świeci się kontrolka świec żarowych. Mierzyłem miernikiem napięcie na świecach na włączonym zapłonie; napięcie cały czas jest tak samo jest na włączonym silniku...
witam mam problem renault trafic 2 2009 r z ładowaniem akumulatora, podczas jazdy rozładował mi się akumulator myślałem że zrobiło się zimno więc padł, wymieniłem na nowy ale okazało się że się rozładował.Na drugi dzień za uwarzyłem że nie świeci mi kontrolka alternatora, odpaliłem na akumulatorze pokazywało 14,4 Volta rozgrzałem silnik nadal ładowało...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Witam wszystkich. Mam problem z moją Renatką. Jak zapale auto obroty są na ok 900. Jak ruszę i potem dam na luz to obroty są na poziomie 1200-1500 do czasu aż zatrzymam auto. To samo jak je odpale i wyjde z auta i zaczne je delikatnie pchać to tak samo wzrastają. Auto ma serwo elektryczne i posiada abs. Z kolegą dziś zrobiliśmy diagnostykę komputerową...
Odłącz wtyczkę od alternatora i zobacz czy czasem nie świeci razem z altkiem może ktoś zrobił rzeźbę w liczniku.
Może ma uszkodzony zawór gaszenia silnika, ścigając wtyczkę z alt tcił w zawór, lub zgasł bo zawór zadziałał?
Od tego nic się nie stanie oprócz szybszego rozładowania akumulatora. Tam przekaźnikiem wspomagania steruje sterownik silnika podając na niego masę. Plus na cewkę przekaźnika jest ze stacyjki. Alternator nie ma tu nic do tego. Wygląda na to że elektryk nie grzebał po stronie plusa a po stronie minusa. Szara wtyczka sterownika silnika, pin C1. Sterownik...
Przy wtyczce presostatu znalazłem urwany kabelek, czerwony (przetarty prawdopodobne przez alternator) przylutowałem. Czy prawidłowe jest napięcie 8.8V na tym przewodzie? Sprzęgiełko łapie, gdy podam 12V. słychać stuki.
ładowanie 14,7 V Nie testowali alternatora bo nie robią tego u siebie tylko ktoś im to robi. ja musiałam odebrać samochód w tym samym dniu. Czasu starczyło na sprawdzenie wszystkich kali i przeczyszczenie wtyczek
Przecież ci napisałem, kabel kontrolki do masy, tak ciężko wypiąc wtyczkę z alternatora i probierką ( dla bezpieczeństwa) przywalić do masy? Co mogę jeszcze dla ciebie zrobić, nakręcic filmik jak to zrobić i na jutub wrzucić?
Wystarczy po odpaleniu wypiąć wtyczke. DFM to info dlae ecu nie sterowanie
Nie ma problemu tą małą wtyczkę podłączasz jak do starego , bo do nowego potrzebujesz tylko L-kontrolkę nie potrzebujesz zasilania na regulator bo to układ samowzbudny.P
Sprawa wydaje się prosta albo źle podłącza regulator /jak ma wsuwki a nie wtyczkę albo oczko przykręca na masę zamiast zasilania/ albo regulator jest uszkodzony bo bez względu na alternator kontrolka musi się świecić.P
Ten ma sterowanie COM. Sprawdz zatem co masz za napięcie na wtyczce po zapłonie i odpaleniu silnika. Po zastosowaniach widac że szły równolegle alternatory z COM i L . Może po kodzie silnika będzie łatwiej ale i tak krosują się 2 typy.
Czujnik położenia wału: gniazdo, czujnik, wtyczka, wiązka są ok? Masy na rozruszniku są ok? Ciągłość przewodu masy do silnika, czy nie ma gdzieś wewnętrznych uszkodzeń, niby wygląda dobrze ale w środku ciągłość na przysłowiowym włosku (miałem takie załamanie niedaleko klemy w Scenicu 1.9 dCi). Dodano po 6 nie wiem, dlaczego tak szybko rozładowało go...
Witam serdecznie. Otóż posiadam taki alternator jak w załączniku wyciągnięty rok temu z samochodu renault twingo takiego jak w tytule. Alternator ten chciałem wykorzystać w traktorze ursus c330, mam już przetoczone kółko pasowe, dorobione mocowanie lecz jednak jest problem ponieważ alternator nie ładuje i się nie wzbudza. Obecnie sprawdzałem go na stole...
Wyciagasz wtyczke od kostki stacyjki i jest dokladnie tak samo ? Wcisniecie chamulca wylacza zaplon i puszczenie wlacza ponownie ? Jest taki zaworaz czytałem o tym ale nie wiem czy to ma coś wspólnego Mialby ale odlaczyles alternator i dalej to samo wiec to nie to .
W 2 stykowej wtyczce żółty kabel to +za stacyjką i on powoduje wzbudzenie, drugi do kontrolki ładowania, na deklu alternatora opisane jako + i L lub A i L, w życiu tam nie było masy. W Renault 5 i clio z silnikami 1l był dodatkowy kabel masy (czarny, przykręcany na kabeloczko) bo alternator był mocowany na tulejkach gumowych
no tez mi sie tak wydawalo ze to nie to bo przewodzi i mozna bylo sprawdzic miernikiem. jest to mowisz dobrze z reguly widoczne golym okiem? jak cos to moge machnoc kilka innych fotek. kolo alternatora chyba widzialem taka wtyczke co miala dwa kable. ona nie byal z niczym polaczona. wydawalo mi sie to troche podejrzane
Czytnik Kart Pamięci. No no, ciekawe, w którym miejscu to? I jakie obsługuje? Tylko renault czy inne firmy też? Wymieniona wtyczka i gniazdo czujnika doładowania powietrza do kolektora. Też ciekawe, tylko co to ma do odpalania? Wtyczkę można wymienić, ale szacun dla Ciebie jeśli "gniazdo" tego czujnika wymieniłeś. Alternator dostaje prawidłowe napięcie...
witam ponownie. znalazłem alternator , są tam dwa przewody ,jeden gruby czerwony przykręcony nakrętką, zapewne od akumulatora. Drugi zaś cieniutki i zakończony wtyczką , choć wtyczka jest przystosowana na dwa przewody - wychodzi z niej tylko jeden (biały) i tu zaczyna się czary mary: załączam stacyjkę- po 4 s. gasną wszystkie kontrolki prócz STOP i...
dzisiaj podjąłem poewne kroki by przyblizyc sie ku przyczynie tych dziwnych obrotow do 7 tys. dzis odlaczylem wtyczke od pedalu gazu by sprawdzic co bedzie wtedy ( moze zle zczytuje info do kompa i przez to jest problem) odlaczylem ale jest to samo, to teraz to samo sie wzialem za wtyczke przepustnicy odlaczylem ja i odpalilem atuo odziwo ... teraz...
Witam serdecznie Posiadam samochód renault clio II, 99 r., 1,2 8V. Mój samochód niestety nie posiada wspomagania. Chciałbym to zmienić. Wiem, że hydrauliczne da sie bez problemu zamontować. Natomiast interesuje mnie bardziej kwestia wspomagania elektrycznego, który był montowany w tym modelu w późniejszych latach. Po pierwsze czy będzie to pasować pod...
Witajcie, Mam problem z samochodem Renault 19 rok 1995 silnik 1.8b+g. Ostatnio jeździłem i zaczęła mi się co jakiś czas zapalać kontrolka ładowania aż w końcu zaczęła się świecić na stałe... prawie bo świeci się na swoje może 30% (czyt. żarzy się). Niezależnie od prędkości obrotowej i czy silnik chodzi czy jest tylko włączony zapłon ona się żarzy, ładowania...
wtyczki alternatora wtyczki renault wtyczki alternatora citroen
schemat ideowy zasilania kodowanie 00001 naprawa monitorów warszawa
czujnik d203s kemppi mastertig 3500w
Epson L455 – sączek tuszu, wymiana absorberów, reset licznika, external waste tank Nice RBA2 – jak wyłączyć fotokomórkę w sterowniku bramy ROBO/RB?