Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Tak możesz rozebrać i spróbować naprawić wyłącznik odśrodkowy.
W pralkach Frania zawsze były silniki jednofazowe. Zapewne masz model z wyłącznikiem odśrodkowym.
Wymieniałem łożyska w takim małych piłach na stoliku,i nie miały wyłącznika odśrodkowego.
Dość wyczerpująca odpowiedż http://majsterkowo.pl/forum/dzialanie-si...
Sprawdź luzy wzdłużne wałka ( osi silnika ), prawdopodobnie masz zawieszający się wyłącznik odśrodkowy. Rozkręć silnik od strony wentylatora i sprawdź, wyczyść styki tego wyłącznika. Wyłącznik odśrodkowy jest z bakelitu, łatwo go uszkodzić. Wyłącznik ten składa się z dwóch elementów, część nieruchoma ze stykami jest przykręcona do tylniej pokrywy silnika...
pewnie uszkodzone uzwojenie lub kondensator rozruchowy.Podałeś trochę mało danych (ew. zdjęcie ) bo piszesz że to starszy typ więc może mieć także wyłącznik rozruchowy.Dlatego na tej podstawie trudno powiedzieć coś o kosztach. Pozdrawiam Są dwa typy silników jedofazowych: z fazą rozruchową odłączaną wyłącznikiem odśrodkowym, lub z fazą rozruchową stałą....
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
czas rozruchu poprzez Z1 i Z2 wyłącznik odśrodkowy.
Kondensator 100 µF na co najmniej 320 V.
Do złączy 1 i 2 podpięty jest wyłącznik odśrodkowy. Jesteś tego pewien? Przecież w ten sposób wyłącznikiem odśrodkowym zbocznikujesz kondensator rozruchowy, silnik będzie miał problemy ze startem.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Witam ! Jest to silnik 1,1kW, jedno fazowy 220V 50Hz, produkcja ( na 99% ) EMA Wiefamel Poznań. Silnik ten był wyprodukowany w latach 70tych 20 wieku. Do prawidłowej pracy potrzebuje kondensatora 100uF, może być też 125uF na 450V. W silniku umieszczony jest wyłącznik odśrodkowy który po nabraniu przez silnik odpowiednich obrotów odłącza "fazę rozruchową"...
Czy jest tam wyłącznik odśrodkowy ? Wtedy 2 przewody - uzwojenie pracy, 2 przewody -uzwojenie rozruchowe i 2 przewody wyłącznik odśrodkowy.
To jest na pewno silnik 1-fazowy a kondensator rozruchowym odłączanym po uzyskaniu przez silnik odpowiednich obrotów poprzez wyłącznik rozruchowy Dodano po 6 Sorka wyłącznik odśrodkowy
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
W tym silniku nie stosuje się kondensatora, nawet uzwojenie rozruchowe jest inaczej wykonane niż w silnikach z kondensatorem. Zasilanie 230V z sieci podajemy na terminale Tak właśnie jest. Przewody niebieskie prowadzą do wyłącznika odśrodkowego wewnątrz silnika.
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
http://obrazki.elektroda.pl/7264551600_1... W prawo zwarte: U2>Z2 / X1>Z1 W lewo zwarte: Z2>X1 / U2>Z1 Schemat jest poprawny (tylko kierunki zamieniłeś) http://obrazki.elektroda.pl/2566549800_1... Jeżeli na oryginalnych zworach pracuje poprawnie to coś twój przełącznik nie "styka" drugie,czyli rozruchowe jest zasilone...
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Jeżeli jest to silnik ze sprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, to nie ma obawy. Uzwojenie rozruchowe jest odłączane po rozruchu silnika.
witam. łożyska 6202
Oba silniki, bez wątpliwości 1-no fazowe. W obu jest potrzebny kondensator rozruchowy .Na pewno jest tam wyłącznik odśrodkowy. Kondensator 125µF(silnik SO 90-L4 pisze100÷125µF), ale w podobnych silnikach spotykałem 160 µF, czy 180µF(silnik SZJFe 24b).
W takim razie gdzie są wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego?
Czy konstrukcja wyłącznika odśrodkowego silnika jednofazowego pozwala na pracę silnika w dwie strony bez szkody dla wyłącznika. Przeważnie pozwalała, ale jak odpowiadać dokładnie, skoro podanie typu silnika, albo fotki tabliczki znamionowej jest dla Ciebie niemożliwe? Pewnie jakaś tajemnica państwowa...
A do czego tam trafo? Nie znam gedy, ale we wciągarkach które widziałem nie było transformatorów i tylko jeden kondensator w pilocie. Jak masz 2 kondensatory to może masz wyłącznik odśrodkowy w silniku? Ewentualnie dobrali różne dla ruchu do góry i do dołu. Za zwyczaj jak silnik dostaje zasilanie, nie jest zablokowany mechanicznie i się grzeje i za...
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Silnik chodził tylko był przepalony styk na wyłączniku odśrodkowym
Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa, zdjąć tylny dekiel tam jest wyłącznik.
myślałem że może jest jakaś nadzieja że może coś właśnie z tym wyłącznikiem odśrodkowym ,tylko nie wiem za bardzo jak go sprawdzić i jak wygląda i gdzie dokładnie się znajduje ? W tym silniku nie ma wyłącznika odśrodkowego więc nie masz co sprawdzić. Daruj sobie ten silnik, kup drugą kosiarkę.
styki w sprzęgiełku miedziane przeczyszczone i przetarte małym pilniczkiem (do paznokci). Co to za sprzęgiełko? Czyżby wyłącznik odśrodkowy?
Uszkodzone uzwojenie rozruchowe lub wyłącznik odśrodkowy.
Odłączyć kondensatory i "przedzwonić" uzwojenia u wyłącznik odśrodkowy.
Proszę o pomoc w tym silniku bo nie jest to typowy. SIlnik jak najbardziej typowy z wyłącznikiem odśrodkowym i kondensatorem rozruchowym. Czego nie wiesz?
Uszkodzony kondensator rozruchowy ~ 200 µF, albo wyłącznik odśrodkowy w silniku.
w obecnych silnikach nie stosuje się właściwie wyłączników, uzwojenie jest cały czas podłączone , w starych silnikach stosowano wyłączniki samoczynne ( odśrodkowe montowane wewnatrz silnika ), stosuje się je jeszcze w agregatach w lodówkach ale tam nie ma kondensatora tylko wyłącznik nadprądowy który załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu ,...
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Witam Myślę że zamiast wyłącznika odśrodkowego zamontować przycisk zwierający, przy uruchamianiu silnika trzeba nacisnąć przycisk a po uruchomieniu silnika go zwolnić. Takie rozwiązanie jest stosowane w elektrycznych kosiarkach do trawy. pozdrawiam
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
(at)murison W tym silniku nie ma wyłącznika odśrodkowego natomiast wewnątrz uzwojenia jest bezpiecznik termiczny. Ponieważ miedzy przewodami czarnym i niebieskim masz 62Ω jest on sprawny.
Ten silnik mógł pracować w każdej pozycji, wyłącznik odśrodkowy wyłączał niezależnie od sposobu mocowania silnika. Może kolega przytoczyć rzeczoną instrukcję? Bo ja znalazłem taką https://m.facebook.com/media/set/?set=a.... Nie ma tam nic wytłuszczonego o czym pisał kolega.
Odłączyć kondensator i pomierzyć ciągłość uzwojenia, silnik posiada wyłącznik odśrodkowy?
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Odkręć tarczę łożyskową od strony przewietrznika tylko uważaj przy ściąganiu tam powinien być wyłącznik odśrodkowy (styki). W silniku z wyłącznikiem pokazanym na #8 NIE MA wyłącznika odśrodkowego.
Tak, na zdjęciu jest wyłącznik odśrodkowy ( część stała ), część współpracująca z nią na wirniku to część tzw. ruchoma, która gdy silnik nie pracuje naciska na dwa wielkie nity w części stałej zwierając jednocześnie styk. Do tego styku dochodzą dwa kable. Sprawdzenie styku - weź omomierz, włącz na zakres 200om, podłącz do wyprowadzonych przewodów, naciśnij...
Jeżeli uszkodzone uzwojenie, to silnik trzeba oddać do przewinięcia. Jeżeli uszkodzony wyłącznik odśrodkowy, to można go naprawić lub wymienić. Silnik widoczny na filmie może być, ale w kpl. z kondensatorem rozruchowym.
U1 U2 zasilanie. Z1, Z2 uzwojenie pomocnicze. Bez oznaczeń - wyłącznik odśrodkowy. Uzwojenie Z1/Z2 łączy się równolegle z uzwojeniem U1/U2 poprzez kondensator pracy 25 µF, do niego równolegle kondensator rozruchowy 120 µF poprzez wyłącznik odśrodkowy.
Sprawdzałeś wyłącznik odśrodkowy?.
Koledzy czy silnik 1,1kW 1400 obr 230V z wyłącznikiem odśrodkowym napędzi HS11 puszczoną na 1000 obr? Spotkałem się z taką opinią że silnik z wyłącznikiem odśrodkowym nie ma siły się rozpędzić po pierwszym nabiciu butli, przez co nie przełącza się na uzwojenie pracy. Muszę coś zrobić na 230v.
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Witam! Zakładając , że ten silnik ma rozruch przez wyłącznik odśrodkowy, to musisz rozebrać silnik i sprawdzić styk na wył. odśrodkowym, jak również sam wył, czy swobodnie chodzi na wale wirnika, stan sprężyn. Połączenia w skrzynce przyłączeniowej chyba sprawdziłeś. Chyba że jest kondensator rozruchowy to sprawdż jego pojemność. Za mało informacji co...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Mam podobny silnik 1-fazowy z dwoma kondensatorami, ale bez wyłącznika odśrodkowego. Silnik posiada dwa uzwojenia: robocze - nawinięte dwoma drutami i pomocnicze nawinięte jednym drutem. Druty w obydwóch uzwojeniach ma tą samą średnice, a więc uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność, niż robocze, wartości tych oporności nie pamiętam, ale...
Zacznij od części mechanicznej czy nie ma oporów na łóżyskach , następnie sprawdź oporność cewek , ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy . Oporności uzwojeń to około ; R12 = 12.3Ω R13 = 11,3Ω R23 = 1,1Ω
A ma styk odśrodkowy na wirniku i przewodzi ten styk? To jest wyłącznik odśrodkowy. Nie każdy silnik je miał ale te co miały często były wyprowadzone do skrzynki pod osobne zaciski. Pozdrawiam.
Witam. Kolego sp3ots, chyba mógłbyś mi pomoc, mam silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i prawdopodobnie uszkodzonym wyłącznikiem odśrodkowym, albo jest to termik, w każdym bądź razie jest cały czas zwarty, nie mam możliwości zajrzenia w ten silnik, od wyłącznika idą dwa przewody N, ale wyłącznik był wymieniony zanim ja zająłem się tym sprzętem, sprzęt...
Trzeba sprawdzić czy uzwojenia mają "ciągłość". Dodatkowo trzeba sprawdzić, czy jest sprawny wyłącznik odśrodkowy.
A cały silnik mógłbyś pokazać? czy jest tam wyłącznik odśrodkowy z przodu, lub tyłu silnika?
Podpięcie pod 3F spowoduje ze wróci tam skąd przybył :D Silnik może posiadał włącznik zewnętrzny do rozruchu dlatego nie posiada wyłącznika odśrodkowego. A zdjęcie zrób pod innym katem bo prześwietlone tak samo daj fotkę kostki silnika z podłączonymi kondensatorami.
Na silniku niema tabliczki znamionowej, nie wiem jaki to typ. Silnik nie ma wyłącznika odśrodkowego.
Z tym odłączeniem przy 50Hz (czy ogólnie ustawianej częstotliwości) to może być symulacja wyłącznika odśrodkowego. Są silniki jednofazowe, które mają mechaniczny wyłącznik, który jest zwarty jak silnik stoi i otwiera się jak nabierze obrotów. Często mają 2 kondensatory wtedy i to są dla mnie silniki z uzwojeniem rozruchowym. To co Ty masz jak sam widzisz...
Witam ! Gimak, czy twój silnik nigdy nie miał wyłącznika odśrodkowego ?
Rozebrać silnik i naprawić/wymienić wyłącznik odśrodkowy (o ile nie został wymontowany).
Co masz na mysli, w domu to jedynie ciagłość uzwojenia ? W warunkach warsztatowych można sprawdzić jeszcze na ewentualność zwarcia zwojowego, czy sprawdzić wirnik. A w tym silniku jak się domyślam, nie ma wyłącznika odśrodkowego, bo wtedy jeszcze jest to do sprawdzenia.
https://obrazki.elektroda.pl/6219289400_... Dodano po 6 Jeśli dwoma drutami jednocześnie, ta szczególna uwaga ich prawidłowemu łączeniu, owak duża nieprzyjemność przy włączeniu.
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
Czy to jest stary silnik z wyłącznikiem odśrodkowym ?
Co do kondensatora to pewnie 100 lub 125 µF w zależności od wersji silnika. Zdjęcia uzwojeń i wymiary rdzenia powiedziałyby wszystko o tym silniku. z oględzin i pomiarów wytypowałem że kondensator jest uszkodzony Najpierw zainteresuj się tym przewodem ze stopioną izolacją. Rozumiem, że wyłącznik odśrodkowy znajdujący się w środku sprawdziłeś?
uzwojenie sprawdzałem miernikiem rozruchowe ma ok 20 ohm a pracy ok 40ohm. A jak sprawdzić kondensator bez miernika i wyłącznik odśrodkowy ?
Witam ! W oryginalnym silniku jest wyłącznik odśrodkowy, który po osiągnięciu przez silnik odpowiednich obrotów wyłącza uzwojenie pomocnicze. Prawdopodobnie ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy uszkodzony, zastąpiony przyciskiem.
Witam Właśnie w celu rozruchu, aby wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Po osiągnięciu pewnych obrotów zostaje odłączony poprzez wyłącznik odśrodkowy. Bez niego aby silnik wystartował trzeba nadać mu kierunek wirowania np. zakręcić ręką wirnik. Pozdro
Za wyłącznikiem odśrodkowym jest taka blaszka odbijająca która go uruchamia , a na niej są 2 miedziane zgrzewy puknty , były poprzypalane , zeszlifowałem te przypalenia lekko papierem ściernym zamontowałem , kompresor działa jak nowy . Tak dla jasności aby nie wprowadzać w błąd innych użytkowników, te "miedziane zgrzewy", które czyściłeś to styki wyłącznika...
Pewny jesteś, że tam był kondensator 8 µF? Jaka pojemność jest na tabliczce znamionowej silnika? Czy w tych silnikach stosowany był wyłącznik odśrodkowy? W tych silniku nie ma wyłącznika odśrodkowego. Może poprostu 2 kondensator był niefartowny? W obecnych czasach wszystkiego można się spodziewać.
Niestety, by to dobrze zdiagnozować, potrzeba trochę wiedzy i doświadczenia. :cry: A jakiej to wiedzy, albo doświadczenia trzeba, by sprawdzić/ zdiagnozować rozebrany na stole wyłącznik odśrodkowy silnika. Te podstawowe próby są na filmikach, a próba, czy odśrodkowy zadziała, przy starcie , niestety bez obrotów się nie obejdzie. Chyba,że znasz jakieś...
Silnik z postu numer 6 to SZJFe 24b; 1,1 kW; 1400 obr/min. Ten silnik posiada wyłącznik odśrodkowy. Silnik z postu numer 1 jest o mocy 1,5 kW; 1400 obr/min.
Witam ! Silnik jedno fazowy ma więcej elementów które mogą się uszkodzić ( kondensator, wyłącznik odśrodkowy ).
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Ten twój przekaźnik to samoróbka . Dlatego się spalił silnik . Podany łącznik nadaje się do pracy z tym silnikiem. Czy nie potrzeba tam dodać jakiegoś kondensatora ?? Nie trzeba , silnik oryginalnie miał wyłącznik odśrodkowy lecz obecnie poprzez ten łącznik praca jego będzie identyczna.
Przy takiej jakości zdjęć na pewno trudno odczytać zarówno typ silnika jak również parametry kondensatora. Z tego co można dostrzec to 100-125µF. Przed kupnem kondensatora należy sprawdzić wyłącznik odśrodkowy - mierząc omomierzem wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego powinien wskazywać znikomą rezystancję. Odczytanie tabliczki znamionowej ( typ...
Witam ! Nie dawaj żadnego wyłącznika elektronicznego, wystarczy przycisk np taki jak przy dzwonku, trzeba go podłączyć w miejsce wyłącznika odśrodkowego. W czasie rozruchu silnika trzeba go nacisnąć na kilka sekund aż silnik nabierze obrotów, to wszystko ! Jeśli masz problem ż wyłącznikiem odśrodkowym to sfotografuj go i zamieść zdjęcie, W latach 70,...
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
Silnik 1,1kW 220V 50Hz z wyłącznikiem odśrodkowym. EMA-Wiefamel Poznań Ten silnik po dołożeniu kondensatora 20uF równolegle do U1,X1 miał moc 1,5kW ale z kondensatorem rozruchowym 125uF. tu jest 100uF, ktoś go zmienił albo dodał 20uF. Dodaję oryginalny schemat silnika: 1,1kW na bazie silnika 0,75kW i silnika 1,5kW na bazie silnika 1,1kW http://obrazki.elektroda.pl/6860012400_1...
Jeden kondensator rozruchowy + wyłącznik odśrodkowy. Silnik to Wiefamel S Fe 90-l4.
To teraz jak mam ten silnik podłączyć. Mam wyprowadzone początki i końce dwóch uzwojeń i dwa przewody od tego wyłącznika odśrodkowego
Silnik ma przebicie do masy (obudowę) , sprawdzić omomierzem lub induktorem. Jeżeli tak , to odkręcić mostki i sprawdzić co(praca, rozruch lub wyłącznik odśrodkowy).
Do odłączania proponuję przekaźnik czasowy, ale należałoły zastosować zabezpieczenie nadmiarowe - co się stanie gdy po kilku sekundach silnik nie ruszy? Można zastosowac prądnicę tachometryczną, która będzie oddziaływać na przekaźnik wyłączający kondensator. Najlepszym rozwiązaniem jest silnik z wyłącznikiem odśrodkowym kondensatora rozruchu, ale w...
Ogólnie kombinując to chyba chodzi o silnik ze starej Frani, pytanie tylko o który - z kondensatorem, czy z wyłącznikiem odśrodkowym. Ponadto czy ma być teraz silnikiem trójfazowym, czy zasilanym międzyfazowo z dwu faz ?Jeśli ta druga opcja, to prawdopodobnie ilość zwojów w cewce trzeba by zwiększyć o √3 - czyli o wartość różnicy napięcia.
Na nic falowniki i inne wynalazki jeśli w tym silniku będzie zamontowany wyłącznik odśrodkowy. C1 450V C2 265V Podane dwa napięcia dla kondensatorów mogą wskazywać, że takowy jest zamontowany.
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
Dlaczego zakładasz, że nie ma wyłącznika odśrodkowego?
Jeżeli jest to silnik z wyłącznikiem odśrodkowym w silniku, to pojemność kondensatora jest 125-160 mikrofarad. W tym silniku kondensator pracuje tylko podczas rozruchu.
Tam nie ma ani szczotek, ani tym bardziej komutatora. Jeśli silnik nie startuje sam, ale da się go ręcznie sprowokować do pracy to uszkodzony jest kondensator bądź uzwojenie odpowiedzialne za rozruch. Mało prawdopodobne również, żeby silnik miał wyłącznik odśrodkowy.
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Zrób zdjęcie tabliczki zaciskowej. Są na wyprowadzeniach jakieś oznaczenia? Proponowałbym znaleźć styki wyłącznika odśrodkowego, uruchomić silnik, poczekał aż się rozpędzi i zadziała wyłącznik (silnik byćmoże zwolni), a następnie zwarł wyłącznik i sprawdził czy przyspieszy.
Jest to silnik z wyłącznikiem odśrodkowym. Tą blaszkę dociska pierścień widoczny na zdjęciu 1, 2, i 3 koloru brązowego. Sprawdź ten mechanizm odśrodkowy na wirniku, ewentualnie możesz zastosować rozruch manualny, jeżeli nie uda się tego naprawić.
Witam, czy wymiana zaworu zwrotnego pomogła w tym przypadku? Mam podobny problem z kompresorem Gebe Powerair 50 /3SVC. Dokładnie takie same objawy jak autor tego wątku. Wymieniłem jednak zawór zwrotny i dalej to samo. Olej wymieniony, odpowietrznik oleju drożny, presostat upuszcza powietrze po nabiciu butli, a jednak coś nie pozwala mu ruszyć. Myślicie,...
Qendi czy ten silnik posiada wyłącznik odśrodkowy jesteś pewny sprawdź a tak dla kolegi Stanisława czy widziałeś silnik z kondensatorem i wyłącznikiem odśrodkowym (oryginalny fabrycznie).
wola napisał: Nie znam daty produkcji tego silnika ,ale być może kondensator liczony był na napięcie 220V. Tak, to jest silnik z czasów gdzie królowało jeszcze 220V i nikt nawet nie myślał, że kiedykolwiek będzie 230V. g73 napisał: Kolego przezwajam silniki to wiem,ten silnik oryginalnie posiada wyłącznik odśrodkowy który służy do odłączenia kondensatora...
wyłącznik odśrodkowy wyłącznik odśrodkowy silnika frania wyłącznik odśrodkowy uzwoić
kodowanie kluczyka pestki ogrzewanie węży lm311 komparator
Ustawienie klap w nadajniku Spektrum iX12 Brak zasilania na nóżce 12 układu TL494 - diagnostyka i naprawa