W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Witam ! Ten silnik do rozruchu potrzebuje wył. chwilowego, może to być wył. odśrodkowy, wyłącznik elektromagnetyczny lub przycisk. Jeśli w szereg z uzwojeniem rozruchowym podłączysz kondensator to w ten sposób możesz uszkodzić silnik. Pozdrawiam. Stefan
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
U1 U2 zasilanie. Z1, Z2 uzwojenie pomocnicze. Bez oznaczeń - wyłącznik odśrodkowy. Uzwojenie Z1/Z2 łączy się równolegle z uzwojeniem U1/U2 poprzez kondensator pracy 25 µF, do niego równolegle kondensator rozruchowy 120 µF poprzez wyłącznik odśrodkowy.
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Podejrzewam, że jest zwarcie w uzwojeniu rozruchowym. Czasami wyłącznik odśrodkowy potrafi się zwęglić i też daje podobne objawy. Tak czy inaczej, bez rozebrania silnika pewnie się nie obędzie. Możesz dla pewności najpierw sprawdzić czy kondensator nie ma zwarcia. Jeśli chodzi o typ silnika to jest to SOFe 90.
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Silniki asynchroniczne są wrażliwe na poziom napięcia zasilania. Odchylenie o 5% znacznie zwiększa ogrzewanie; przy odchyleniu o 10% praca silnika staje się problematyczna. Jaki typ rozruchu ma silnik - rozruch kondensatorowy z uzwojeniem rozruchowym lub tylko uzwojenie rozruchowe. Jakie jest napięcie sieciowe w czasie testu? W przypadku rozruchu z...
jak podłączyć ten oto silnik Rozpocząć od rozpoznania końców przewodów odpowiadających uzwojeniu pracy, uzw. rozruchowemu i przewodów wyłącznika odśrodkowego. Później można myśleć o odpowiednim ich połączeniu.
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Kolego, mi to wygląda ewidentnie na 1-fazowy silnik indukcyjny 220V , 3,2A , 50Hz. Nie da się go regulować takimi regulatorami jak wspominasz. W ogóle regulacja jako taka nie wchodzi w rachubę bo najprawdopodobniej ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego i musi nabrać prędkości by go wyłączyć. I jeszcze na dodatek rodzaj pracy S3 sugeruje, że...
http://obrazki.elektroda.pl/7264551600_1... W prawo zwarte: U2>Z2 / X1>Z1 W lewo zwarte: Z2>X1 / U2>Z1 Schemat jest poprawny (tylko kierunki zamieniłeś) http://obrazki.elektroda.pl/2566549800_1... Jeżeli na oryginalnych zworach pracuje poprawnie to coś twój przełącznik nie "styka" drugie,czyli rozruchowe jest zasilone...
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Czy jest tam wyłącznik odśrodkowy ? Wtedy 2 przewody - uzwojenie pracy, 2 przewody -uzwojenie rozruchowe i 2 przewody wyłącznik odśrodkowy.
Bardzo prosto. Jest to silnik 1fazowy<200%> Jedno uzwojenie to praca- grubszy drut i mniejsza oporność. To uzwojenie podłączasz bezpośrednio do sieci. Drugie to rozruch- cieńszy drut i większa oporność. Jeden koniec tego uzwojenia do sieci ,drugi do końcówki odśrodkowego wyłącznika fazy rozruchowej ( to ten pierścień o którym pisałeś) a druga...
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
(at)murison W tym silniku nie ma wyłącznika odśrodkowego natomiast wewnątrz uzwojenia jest bezpiecznik termiczny. Ponieważ miedzy przewodami czarnym i niebieskim masz 62Ω jest on sprawny.
Trzeba mu pomóc wystartować ręcznie i wtedy już działa normalnie. Przyczyn kilka: 1. Wyłącznik odśrodkowy - sprawdzić czy zwiera styki i czy po zakręceniu wałkiem rozwiera styki. 2. Stan łożysk i zwrócenie uwagi czy łożysko nie ma luzu w obsadzie łożyskowej. 3. Uzwojenie rozruchowe. Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa...
Pytanie zasadnicze, czy aby na pewno pompa jest trójfazowa? Czy po rozebraniu silnika kolega zauważył może wyłącznik odśrodkowy połączony z uzwojeniem stojana bo to wskazywało by na silnik jednofazowy? Ewentualnie tabliczka znamionowa rozwiała by tą wątpliwość.
A ja troche z innej beczki. Mam silnik jednofazowy który zasilał piłę stołową( krajzega czy jak jej tam) nie mam tabliczki na nim ale ma ze 2.2kW i jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym wewnątrz. Ma też kondensator do uzwojenia rozruchowego jak i do uzwojenia pracy. Czy jest opcja aby podpiąć go pod jakiś falownik tak by...
ja mam takie wrażenie że zwyczaj wyłącznik odśrodkowy odcinał jedno z uzwojeń Tylko w silnikach z uzwojeniem rezystancyjnym (bez kondensatora), oraz z uzwojeniem rozruchowym (z jednym kondensatorem o dużej pojemności).
Może też być uszkodzony wyłącznik odśrodkowy albo uzwojenie
Upalony styk w wyłączniku odśrodkowym, lub przerwa na uzwojeniu rozruchowym. Sprawdź które to przewody i spróbuj zewrzeć i załącz silnik na moment by sprawdzić czy startuje.
Nie chcę Ci psuć humoru w ostatnim dniu roku, ale czy to jest na pewno silnik BZFWr120-78, czy tylko zgadujesz. Ten silnik był wyposażony fabrycznie w wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe nawinięte bifilarnie. W tym przypadku zastąpienie wyłącznika odśrodkowego kondensatorem, bez przeróbki samego uzwojenia jest nie realne. Podejrzewam, że to...
Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym wyłączanym wyłącznikiem odśrodkowym, po osiągnięciu odpowiednich obrotów.
Wyłącznik odśrodkowy wyklucza możliwość regulacji obrotów to ciągle występowało by przełączanie między uzwojeniem roboczym i rozruchowym? Nie. Przy spadku obrotów, będzie się włączał wyłącznik odśrodkowy, załączając rozruch. Po kilku rozruchach w krótkim czasie, uzwojenie rozruchowe przegrzeje się i spali.
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
A może problem leży w silniku?? 1.1 kW powinien spokojnie dawać radę z taką sprężarką. Sprawdź podłączenie i pojemność kondensatora/kondensatorów. W skrócie: w takim silniku jest uzwojenie rozruchowe,uzwojenie pracy,wyłącznik odśrodkowy,kondensator rozruchowy i w nowszych silnikach występuje kondensator pracy. Trafiłem raz tak że ktoś podłączył silnik...
Sposób podłączenia masz pokazane na deklu silnika. Kierunek obrotów można zmieniać .Ten silnik posiada wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Uszkodzone może być wyłącznik odśrodkowy lub uzwojenie rozruchowe. Przed podłączeniem do sieci należy sprawdzić czy izolacja uzwojeń jest silnik w dobry stanie.
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Uzwojenie rozruchowe nie jest aktywne w czasie startu - może jest przerwa na wyłączniku odśrodkowym. Same uzwojenie główne przy rozruchu może powodować start, ale z przypadkowym kierunkiem obrotów.
Witam ! Pokaż zdjęcie tabliczki zaciskowej, Nie podłączaj silnika tak jak napisałeś. Dlaczego sądzisz ze ten silnik ma hamulec ? -1,5 oma uzw. robocze -6 omów uzw. pomocnicze -0.3 oma wyłącznik odśrodkowy Do zwojenia roboczego podłącza się 230V Uzwojenie pomocnicze, wyłącznik odśrodkowy i kondensator łączymy szeregowo i ten szereg łączymy do tego samego...
Sprawdź obwód uzwojenia rozruchowego, czyli od zasilania, poprzez wyłącznik odśrodkowy , uzwojenie rozruchowe, kondensator, z powrotem do zasilania. Na moment sprawdzania omomierzem końcówki kondensatora zmostkuj. A jak wyglądają styki wyłącznika odśrodkowego? w pozycji wyłączonej powinny być zwarte.
A właśnie, stwierdziłeś rezystancję ok. 3 Ω, a pomiędzy następnymi przewodami (∞ ). Nie daje Ci to do myślenia?. Pomijając schemat są tylko dwie sugestie: jedna to rezystancja jak na uzwojenie główne za mała (spalony, robi zwarcie), albo to uzwojenie gł. z uzwojeniem rozruchowym równolegle poprzez zwarty (gotowy do rozruchu) wyłącznik odśrodkowy....
Akurat to podał. Zgoda, cofam, podał, natomiast jeżeli to kondensator przeznaczony do silników i na 320 VAC, to w żadnym przypadku nie powinien on ,,puchnać". Nawet przy uszkodzonym wyłączniku odśrodkowym, a przy uszkodzonym uzwojeniu tym bardziej. Napięcie będącego w rezonansie obwodu rozruchowego LC silnika nigdy nie przekroczy 310VAC przy zasilaniu...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
dodam że silnik ma lewe i prawe obroty oraz kondensator. Ma też wyłacznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. To wszystko (przełącznik obrotów, kondensator) masz porozpinane?
Jeśli jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym rozłączanym przez wyłącznik odśrodkowy to kondensator powinien mieć pojemność 125 - 170µF/400V .Pozdrawiam
Jeśli ten silnik został przezwojony z 1 fazowego na 3 fazowy to bez ponownego przezwojenia nie podłączysz go do 230V. W oryginale 1 fazowy ma w puszce 8 przewodów. 2 z kondensatora, 2 z wyłącznika odśrodkowego, 2 z uzwojenia rozruchu, 2 z uzwojenia pracy.
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
Witam! Jest to prawdopodobnie silnik jednofazowy z uzwojeniem roboczym , rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym, aby to sprawdzić musisz mieć omomierz i pomierzyć rezystancję uzwojeń; Uzwojenie robocze- końce 1mm2 -mniejszy opór Uzwojenie rozruchowe - (0,5)-większy opór Ostatnie dwa końce jest to styk prawie O ohm. albo tak jak go sprawdzić jak kolega...
Witam ! W latach 70, 80 pracowałem w produkujących silniki elektryczne jedno i trój fazowe do mocy 1,5KW. Pamiętam , produkowaliśmy też silniki jedno fazowe na 60Hz i różniły się tylko innym wyregulowaniem wyłącznika odśrodkowego. Uzwojenia były takie same jak przy 50Hz. Pozdrawiam. Stefan Poznań
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
Witam Jeżeli to silnik z starej Frani ,to on pracował bez kondensatora ,lecz miał wyłącznik odśrodkowy uzwojenia wzbudzenia.Daj dla pewności zdjęcie całego silnika.Zrób pomiar uzwojeń silnika to dużo wyjaśni.
Jeżeli jest to silnik ze sprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, to nie ma obawy. Uzwojenie rozruchowe jest odłączane po rozruchu silnika.
Ten krążek to wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego,jeżeli hałasuje to coś się urwało i nie rozłącza,przez to się grzeje.Posprawdzaj czy nie ma uszkodzeń mechanicznych.
Musi mieć kondensator :| Nie pisz bzdur. Silnik prawdopodobnie ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Do autora- musisz rozebrać silnik i dokonać oględzin styków wyłącznika odśrodkowego oraz stanu uzwojeń, być może rozruchowe jest przegrzane. V.
Może Ci ten silnik przwinięto na prace z ,,kondensatorem pracy"? czyli kondensator zawsze pracuje, bez użycia wyłącznika odśrodkowego ?
WiesiekU regulacja silnika od "frani" nie wchodzi w grę ponieważ ten typ silnika ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego i przy zmniejszaniu prędkości po prostu uzwojenie rozruchowe będzie cały czas "pod prądem" Pozdrawiam.
Co do silników jednofazowych, dołączanie uzwojeń rozruchowych poprzez kondensator lub układ wyłącznika odśrodkowego nie jest jedynym. Spotkałem się z uzwojeniem rozruchowym wpiętym na stałe - silnik wirówki z pralki ROMO - mały offtop, ale przypomniałem to sobie czytając dyskusję :)
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
A co się stało ze starym uzwojeniem tego silnika? Stare uzwojenie usunąłem chociaż wyglądało dobrze i przebicia na masę nie było. Silnik na biegu jałowym pobierał około 30A (mierzyłem cęgami). Ktoś wcześniej go przezwajał i nie mam pewności że dał dobre dane. Praca 4 w grupie drut 2 razy 1,05 (to 1 raz 1,50) i 23 zwoje. Rozruch 2 w grupie 2 razy 0,55...
Kondensator rozruchowy wpinany jest tylko w trakcie rozruchu silnika, za pomocą wyłącznika odśrodkowego, przekaźnika, czy nawet dodatkowego wyłącznika. A nie pomyliło Ci się z uzwojeniem rozruchowym? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Też myślę że rozruch powinien pracować tylko przy rozruchu jednak nie ma ani wyłącznika odśrodkowego a włącznik jest zwykły, tzn. kjd6 5e4. To nie jest takie jednoznaczne. Ja mam silnik jednofazowy w którym uzwojenie rozruchowe, a w tym wypadku ja bym nazwał pomocnicze podłączone jest równolegle poprzez kondensator z uzwojeniem roboczym. Ale mam też...
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
To najprawdopodobniej część wyłącznika odśrodkowego, służącego do odłączania uzwojenia pomocniczego po rozpędzeniu wirnika. Popytaj w serwisach AGD, może znajdziesz taniej niż w sklepie, bo w sklepie może faktycznie kosztować z 50 zł.
Rozkręciliśmy silnik i okazało się, że nie posiada wyłącznika odśrodkowego: http://obrazki.elektroda.pl/3532824600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3803648200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2977902100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1660103700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7777295200_1...
Witam spróbuj to podłączyć, tak nie będę teraz pisał o numeracji uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego bo sam znajdziesz i tak uzwojenie pracy normalnie pod zasił czyli jak najmniejsza oporność, a w szereg wyłącznik odśrodkowy uzwojenie rozruchowe te o większej oporności i kondensator powiedzmy ok 7uF i zobaczymy. Proszę poprawić pisownię , interpunkcję...
To jest silnik indukcyjny 1-no fazowy z uzwojeniem rozruchowym, wyłączanym wyłącznikiem odśrodkowym. Pytamy o kondensator, bo znaczna większość tego typu silników, ma kondensator, pomagający przy rozruchu. Jest możliwe, że ten silnik, ma zwarcie zwojowe,ale tego typu usterkę, nie rozpozna się przez pomiar oporności uzwojeń. Do tego trzeba innych urządzeń,...
Koledzy silnik ma 6 zacisków więc według mnie jest silnikiem z uzwojeniem rozruchowym i z kondensatorem pracy . I teraz albo ma kondensator rozruchowy lub wyłącznik odśrodkowy. I to należy sprawdzić.
Przy zmianie sposobu rozruchu z uzwojenia wyłączanego na kondensator należy od nowa przeliczyć uzwojenia i ocenić moment rozruchowy. Uzwojenie rozruchowe jest zupełnie inne niż pracujące stale, jest nawinięte drutem o większej średnicy i jest mniej zwojów. I dlatego, przy usterce wyłącznika odśrodkowego uzwojenie rozruchowe się pali. Pozdrowienia
Mam podobny silnik 1-fazowy z dwoma kondensatorami, ale bez wyłącznika odśrodkowego. Silnik posiada dwa uzwojenia: robocze - nawinięte dwoma drutami i pomocnicze nawinięte jednym drutem. Druty w obydwóch uzwojeniach ma tą samą średnice, a więc uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność, niż robocze, wartości tych oporności nie pamiętam, ale...
Witam ! Nie dawaj żadnego wyłącznika elektronicznego, wystarczy przycisk np taki jak przy dzwonku, trzeba go podłączyć w miejsce wyłącznika odśrodkowego. W czasie rozruchu silnika trzeba go nacisnąć na kilka sekund aż silnik nabierze obrotów, to wszystko ! Jeśli masz problem ż wyłącznikiem odśrodkowym to sfotografuj go i zamieść zdjęcie, W latach 70,...
Na odwrocie pokrywy powinien być schemat. Ten typ silnika nie ma kondensatora wewnątrz ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego.. Tutaj masz schemat http://obrazki.elektroda.pl/6221968300_1... http://obrazki.elektroda.pl/2688056000_1...
Masz tam wyłącznik odśrodkowy (ten element z napisem BeiLun). Kiedy silnik się nie obraca, to jego styki powinny być złączone, a kiedy wirnik nabierze obrotów, to pod wpływem siły odśrodkowej, ciężarki odciągną pierścień, który zwolni nacisk na dźwignię wyłącznika odśrodkowego i uzwojenie rozruchowe zostanie odłączone.
Silnik okazał się być jak najbardziej sprawny. Na złomnie kupiłem identyczny silnik Tamel, tyle że 3-fazowy o identycznych parametrach za 28 zł. O dziwo był sprawny. Gdy pompa dobijała do 4 bar, wyrzucało termik. Na olx znalazłem silnik Wiefamel 1,5 kw od pompy grudziądz w mojej okolicy za 120 zł. Po zamontowaniu tego silnika pompa dobija do 5 bar bez...
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Nie ma czegoś takiego jak dobieranie kondensatora do silnika jednofazowego wg. jakiegoś wzoru. Kondensator jest dobrany przez producenta do danego silnika, tak aby uzyskać wysoki cos fi (bez przekompensowania w bierną pojemnościową), sprawność silnika oraz prąd znamionowy. Moim zdaniem pojemność 60 µF pasuje do chińskiego silnika, czy nawet europejskiej...
Objaw zbyt dużego prądu przy pracy dwóch uzwojeń sugeruje albo nierozłączanie w odpowiednim momencie uzwojenia rozruchowego, albo zwarcie zwojowe.w uzwojeniu rozruchowym.. Jeśli zrobiłeś próbę uzwojenia pracy, to możesz jeszcze zrobić próbę wyłącznika odśrodkowego. Próba w/g #51, wyprowadź oba przewody z wyłącznika odśrodkowego, podłącz pod omomierz...
To znaczy, że on pracuje cały czas?. Tak. Więc dla czego po włożeniu nowego kondensatora jego praca jest głośniejsza niż bez , no i dlaczego się po jednym praniu spalił? Możliwe zwarcie zwojowe w uzwojeniu pomocniczym.
Te nity na pierśćieniu to śizgi dla bakielitowej tarczy.Mechanizm z ciężarkami działa ok do wymiany są sprężynki i możliwe że pierśćień z stykiem rozruchowym chyba że da się go podczyścić.Sprężynka delikatnie uszkodziła izolacje na uzwojeniu ale zamalowałem to miejsce.
Witam ! Gimak, czy twój silnik nigdy nie miał wyłącznika odśrodkowego ? Nie, nie miał. Miałem go rozebrany i nic nie wskazywłoby, że czegoś brakuje. Na uzwojeniach nie widać żadnych zmian, żeby były przegrzane, tylko nici którymi oplecione były uzwojenia się od temperatury stopiły. Mam drugi silnik z wyłącznikiem odśrodkowym, ale on chodzi bez kondensatora.
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
Pytam z ciekawości. Przy kosiarkach elektrycznych widziałem, że jest jakiś mechanizm coś zwierający. Może to być wyłącznik odśrodkowy? A silnik ma właśnie ten sposób (rezystancyjny) rozruchu? Robert
Silnik jest bezszczotkowy i nie posiada kondensatora. Co moze byc nie tak? Silnik ma rozruchowe dodatkowe uzwojenie. Jeśli nie ma kondensatora to uzwojen ie jest podłączone bezposrednio (rzadkość, wtedy nawiniuęte jest drutem oporowym) lub przez wyłącznik odśrodkowy. Odszukaj ów wyłącznik i sprawdź czy z nim wszystko w porządku, sprawdź czy nie ma...
Witam Jak by ktoś trafił na taki silnik i miał problem to jest to silnik z uzwojeniem pracy i rozruchowym a białe kable to wyłącznik odśrodkowy. Silnik działa bez kondensatorów a obroty prawo lewo uzyskuje się przez zmianę podłączenia przewodu fazowego do uzwojenia rozruchowego. pozdrawiam
Na ostatniej przedstawionej fotografii jest widoczny ruchomy styk wyłącznika odśrodkowego na wale wirnika tuż za łożyskiem. Na deklu łożyskowym powinna być druga część tego wyłącznika i parę /dwa/ przewodów wyprowadzonych na zewnątrz silnika które odpowiednio połączone z uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem .
Dobre!!! Nowoczesny system ,,dual cappacitor" :-) + wyłącznik odśrodkowy: chyba najstarszy sposób rozruchu silników 1-fazowych z uzwojeniem rozruchowym i roboczym. I gdzie tu ta rewolucja? Masz jakieś wymiary po starym silniku? Rozstaw śrub, grubość wałka, jaka była średnica koła napędowego?
Proszę poczytać może coś się wyjaśni: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... Napisał kol.:Uzwojenie rozruchowe Z1 początek, a Z2 jest spięte od razu w silniku i dlatego wychodzi 5 końcówek. Nie pisze kol. z czym spięte. Z uzwojeniem roboczym czy z wyłącznikiem odśrodkowym i czy taki istnieje. Kondensator 50µF będzie połączony na stałe,...
Franie miały uzwojenie rozruchowe dołączane wyłącznikiem odśrodkowym. Z Kielc tak, ale nie z Myszkowa. Czy to padł kondensator rozruchowy? Tak, albo rozłączył się przewód przy nim lub przy silniku.
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
Coś nie jasne te podłączenia, fabryczny schemat mówi co innego niż rzeczywistość. Przed podłączeniem powinno się zdjąć mostki, zidentyfikować uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy, kondensatory i dopiero łączyć to wszystko. Inaczej trudno przewidzieć jakie będą tego efekty?
Generalnie taka pompa pobiera dość znaczną moc już na biegu jałowym (bez wody). Jak to należy rozumieć? Pompę wkłada sie do wody i dopiero włącza. Oczywiście pompa nie powinna pracować na sucho, ale jednak pracuje w ten sposób u autora tematu. Z tą mocą sprawa jest prosta: pompa o mocy przykładowo 600 W (z uzwojeniem pomocniczym bez wyłącznika odśrodkowego)...
Z tego co wiem koledzy to silnik 1-f zbudowany jest z 2 uzwojeń: roboczego i pomocniczego. Uzwojenie pomocnicze ma większą rezystancję natomiast robocze mniejszą, Silniki 1-f miały stosowany tzw wyłącznik odśrodkowy który odłączał uzwojenie pomocnicze od roboczego. W obecnej chwili stosowany jest kondensator zamiast wyłącznika, w przypadku zmiany kierunku...
Witam ! Z pierwszego postu wynika że silnik jest źle podłączony ! Gdyż grzeje się kondensator. W silniku jedno fazowym w szeregu z kondensatorem i uzwojeniem pomocniczym (rozruchowym) jest też wyłącznik odśrodkowy, który przy nabraniu przez wirnik odpowiednich obrotów pomiędzy 1050 a 1350 ma zadanie całkowicie wyłączyć uzwojenie pomocnicze i kondensator,...
Po rozruchu uzwojenie rozruchowe jest odłączane i podczas pracy silnika nie wykorzystywane, dołożenie kondensatora zasila cały czas to uzwojenie przez co wzrasta moc silnika i kultura jego pracy - jest ciszej. Coś w tym jet, ale nie do końca. W silniku jednofazowym z rozruchem- z wyłącznikiem odśrodkowym i kondensatorem włączonym w szereg z uzwojeniem...
Silnik nie ma wyłącznika odśrodkowego, może kiedyś miał. Wył odśrodkowy jest zawsze w pokrywie. Nikt tego nie łączy w środku z uzwojeniem tylko zawsze wyprowadza przewody. Fizycznie jest to bardzo trudnego zrobienia. Przewody są cztery. Jak zrobisz na przełączniku wtedy musisz po podaniu napięcia druga ręka trzymać włączony przełącznik od rozruchu....
Wymierzyj opór obu uzwojen silnika. Zwiększyj pojemność kondensatora do 2-3 razy i jeśli silnik bez obciążenia nie ruszy - masz zwarcie w jednej czy obu uzwojeniach.
odśrodkowy wyłącznik uzwoić wyłącznik odśrodkowy wyłącznik odśrodkowy sprężarka
iskrownik ustawić parametr maszynowy silnik mercedes atego temperatura
pioneer instrukcja obsługi polski pioneer instrukcja obsługi polski
Renault Master 2018 2.3dci - Niskie napięcie regulatora ciśnienia paliwa Opel Astra H - Klimatyzacja nie działa po montażu panelu