Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Kolego, mi to wygląda ewidentnie na 1-fazowy silnik indukcyjny 220V , 3,2A , 50Hz. Nie da się go regulować takimi regulatorami jak wspominasz. W ogóle regulacja jako taka nie wchodzi w rachubę bo najprawdopodobniej ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego i musi nabrać prędkości by go wyłączyć. I jeszcze na dodatek rodzaj pracy S3 sugeruje, że...
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Czy jest tam wyłącznik odśrodkowy ? Wtedy 2 przewody - uzwojenie pracy, 2 przewody -uzwojenie rozruchowe i 2 przewody wyłącznik odśrodkowy.
(at)murison W tym silniku nie ma wyłącznika odśrodkowego natomiast wewnątrz uzwojenia jest bezpiecznik termiczny. Ponieważ miedzy przewodami czarnym i niebieskim masz 62Ω jest on sprawny.
Trzeba mu pomóc wystartować ręcznie i wtedy już działa normalnie. Przyczyn kilka: 1. Wyłącznik odśrodkowy - sprawdzić czy zwiera styki i czy po zakręceniu wałkiem rozwiera styki. 2. Stan łożysk i zwrócenie uwagi czy łożysko nie ma luzu w obsadzie łożyskowej. 3. Uzwojenie rozruchowe. Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Może też być uszkodzony wyłącznik odśrodkowy albo uzwojenie
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
Nie chcę Ci psuć humoru w ostatnim dniu roku, ale czy to jest na pewno silnik BZFWr120-78, czy tylko zgadujesz. Ten silnik był wyposażony fabrycznie w wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe nawinięte bifilarnie. W tym przypadku zastąpienie wyłącznika odśrodkowego kondensatorem, bez przeróbki samego uzwojenia jest nie realne. Podejrzewam, że to...
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
U1 U2 zasilanie. Z1, Z2 uzwojenie pomocnicze. Bez oznaczeń - wyłącznik odśrodkowy. Uzwojenie Z1/Z2 łączy się równolegle z uzwojeniem U1/U2 poprzez kondensator pracy 25 µF, do niego równolegle kondensator rozruchowy 120 µF poprzez wyłącznik odśrodkowy.
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Czy są falowniki które obsługują uzwojenie rozruchowe z wyłącznikiem odśrodkowym a puźniej uzwojenie robocze czy to trzeba jakoś poprzepinać i usunąć przełącznik? Bo na chłopski rozum to czeka mnie zmiana silnika coś czuję.
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Silniki asynchroniczne są wrażliwe na poziom napięcia zasilania. Odchylenie o 5% znacznie zwiększa ogrzewanie; przy odchyleniu o 10% praca silnika staje się problematyczna. Jaki typ rozruchu ma silnik - rozruch kondensatorowy z uzwojeniem rozruchowym lub tylko uzwojenie rozruchowe. Jakie jest napięcie sieciowe w czasie testu? W przypadku rozruchu z...
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Jeśli ten silnik został przezwojony z 1 fazowego na 3 fazowy to bez ponownego przezwojenia nie podłączysz go do 230V. W oryginale 1 fazowy ma w puszce 8 przewodów. 2 z kondensatora, 2 z wyłącznika odśrodkowego, 2 z uzwojenia rozruchu, 2 z uzwojenia pracy.
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
Witam ! Pokaż zdjęcie tabliczki zaciskowej, Nie podłączaj silnika tak jak napisałeś. Dlaczego sądzisz ze ten silnik ma hamulec ? -1,5 oma uzw. robocze -6 omów uzw. pomocnicze -0.3 oma wyłącznik odśrodkowy Do zwojenia roboczego podłącza się 230V Uzwojenie pomocnicze, wyłącznik odśrodkowy i kondensator łączymy szeregowo i ten szereg łączymy do tego samego...
Sposób podłączenia masz pokazane na deklu silnika. Kierunek obrotów można zmieniać .Ten silnik posiada wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Uszkodzone może być wyłącznik odśrodkowy lub uzwojenie rozruchowe. Przed podłączeniem do sieci należy sprawdzić czy izolacja uzwojeń jest silnik w dobry stanie.
Jeżeli jest to silnik ze sprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, to nie ma obawy. Uzwojenie rozruchowe jest odłączane po rozruchu silnika.
Uzwojenie rozruchowe nie jest aktywne w czasie startu - może jest przerwa na wyłączniku odśrodkowym. Same uzwojenie główne przy rozruchu może powodować start, ale z przypadkowym kierunkiem obrotów.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
Witam ! Sześć przewodów wychodzi ze silnik- zgadza się. Dwa przewody uzwojenie robocze. Dwa przewody uzwojenie pomocnicze. Dwa przewody od wyłącznika odśrodkowego. Czy na przewodach są koszulki z oznaczeniami np. R1 ? Sam musisz rozpoznać które pary przewodów są uzwojeniami, wyłącznikiem odśrodkowym. Jeśli wszystkie przewody nie mają oznaczeń potrzebny...
Sprawdź obwód uzwojenia rozruchowego, czyli od zasilania, poprzez wyłącznik odśrodkowy , uzwojenie rozruchowe, kondensator, z powrotem do zasilania. Na moment sprawdzania omomierzem końcówki kondensatora zmostkuj. A jak wyglądają styki wyłącznika odśrodkowego? w pozycji wyłączonej powinny być zwarte.
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
To najprawdopodobniej część wyłącznika odśrodkowego, służącego do odłączania uzwojenia pomocniczego po rozpędzeniu wirnika. Popytaj w serwisach AGD, może znajdziesz taniej niż w sklepie, bo w sklepie może faktycznie kosztować z 50 zł.
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Bardzo prosto. Jest to silnik 1fazowy<200%> Jedno uzwojenie to praca- grubszy drut i mniejsza oporność. To uzwojenie podłączasz bezpośrednio do sieci. Drugie to rozruch- cieńszy drut i większa oporność. Jeden koniec tego uzwojenia do sieci ,drugi do końcówki odśrodkowego wyłącznika fazy rozruchowej ( to ten pierścień o którym pisałeś) a druga...
Musi mieć kondensator :| Nie pisz bzdur. Silnik prawdopodobnie ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Do autora- musisz rozebrać silnik i dokonać oględzin styków wyłącznika odśrodkowego oraz stanu uzwojeń, być może rozruchowe jest przegrzane. V.
Ten krążek to wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego,jeżeli hałasuje to coś się urwało i nie rozłącza,przez to się grzeje.Posprawdzaj czy nie ma uszkodzeń mechanicznych.
Zacznij od części mechanicznej czy nie ma oporów na łóżyskach , następnie sprawdź oporność cewek , ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy . Oporności uzwojeń to około ; R12 = 12.3Ω R13 = 11,3Ω R23 = 1,1Ω
Witam Jeżeli to silnik z starej Frani ,to on pracował bez kondensatora ,lecz miał wyłącznik odśrodkowy uzwojenia wzbudzenia.Daj dla pewności zdjęcie całego silnika.Zrób pomiar uzwojeń silnika to dużo wyjaśni.
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
Witam ! W latach 70, 80 pracowałem w produkujących silniki elektryczne jedno i trój fazowe do mocy 1,5KW. Pamiętam , produkowaliśmy też silniki jedno fazowe na 60Hz i różniły się tylko innym wyregulowaniem wyłącznika odśrodkowego. Uzwojenia były takie same jak przy 50Hz. Pozdrawiam. Stefan Poznań
Przy zmianie sposobu rozruchu z uzwojenia wyłączanego na kondensator należy od nowa przeliczyć uzwojenia i ocenić moment rozruchowy. Uzwojenie rozruchowe jest zupełnie inne niż pracujące stale, jest nawinięte drutem o większej średnicy i jest mniej zwojów. I dlatego, przy usterce wyłącznika odśrodkowego uzwojenie rozruchowe się pali. Pozdrowienia
WiesiekU regulacja silnika od "frani" nie wchodzi w grę ponieważ ten typ silnika ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego i przy zmniejszaniu prędkości po prostu uzwojenie rozruchowe będzie cały czas "pod prądem" Pozdrawiam.
pewnie uszkodzone uzwojenie lub kondensator rozruchowy.Podałeś trochę mało danych (ew. zdjęcie ) bo piszesz że to starszy typ więc może mieć także wyłącznik rozruchowy.Dlatego na tej podstawie trudno powiedzieć coś o kosztach. Pozdrawiam Są dwa typy silników jedofazowych: z fazą rozruchową odłączaną wyłącznikiem odśrodkowym, lub z fazą rozruchową stałą....
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Witam spróbuj to podłączyć, tak nie będę teraz pisał o numeracji uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego bo sam znajdziesz i tak uzwojenie pracy normalnie pod zasił czyli jak najmniejsza oporność, a w szereg wyłącznik odśrodkowy uzwojenie rozruchowe te o większej oporności i kondensator powiedzmy ok 7uF i zobaczymy. Proszę poprawić pisownię , interpunkcję...
Masz tam wyłącznik odśrodkowy (ten element z napisem BeiLun). Kiedy silnik się nie obraca, to jego styki powinny być złączone, a kiedy wirnik nabierze obrotów, to pod wpływem siły odśrodkowej, ciężarki odciągną pierścień, który zwolni nacisk na dźwignię wyłącznika odśrodkowego i uzwojenie rozruchowe zostanie odłączone.
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Witam ! Jest to silnik 1,1kW, jedno fazowy 220V 50Hz, produkcja ( na 99% ) EMA Wiefamel Poznań. Silnik ten był wyprodukowany w latach 70tych 20 wieku. Do prawidłowej pracy potrzebuje kondensatora 100uF, może być też 125uF na 450V. W silniku umieszczony jest wyłącznik odśrodkowy który po nabraniu przez silnik odpowiednich obrotów odłącza "fazę rozruchową"...
Na odwrocie pokrywy powinien być schemat. Ten typ silnika nie ma kondensatora wewnątrz ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego.. Tutaj masz schemat http://obrazki.elektroda.pl/6221968300_1... http://obrazki.elektroda.pl/2688056000_1...
Franie miały uzwojenie rozruchowe dołączane wyłącznikiem odśrodkowym. Z Kielc tak, ale nie z Myszkowa. Czy to padł kondensator rozruchowy? Tak, albo rozłączył się przewód przy nim lub przy silniku.
Silnik okazał się być jak najbardziej sprawny. Na złomnie kupiłem identyczny silnik Tamel, tyle że 3-fazowy o identycznych parametrach za 28 zł. O dziwo był sprawny. Gdy pompa dobijała do 4 bar, wyrzucało termik. Na olx znalazłem silnik Wiefamel 1,5 kw od pompy grudziądz w mojej okolicy za 120 zł. Po zamontowaniu tego silnika pompa dobija do 5 bar bez...
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Coś nie jasne te podłączenia, fabryczny schemat mówi co innego niż rzeczywistość. Przed podłączeniem powinno się zdjąć mostki, zidentyfikować uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy, kondensatory i dopiero łączyć to wszystko. Inaczej trudno przewidzieć jakie będą tego efekty?
Z tego co wiem koledzy to silnik 1-f zbudowany jest z 2 uzwojeń: roboczego i pomocniczego. Uzwojenie pomocnicze ma większą rezystancję natomiast robocze mniejszą, Silniki 1-f miały stosowany tzw wyłącznik odśrodkowy który odłączał uzwojenie pomocnicze od roboczego. W obecnej chwili stosowany jest kondensator zamiast wyłącznika, w przypadku zmiany kierunku...
A jak to rozpoznać, zmierzyć że oba uzwojenia pracują razem? W chwili włączenia- oba uzwojenia muszą pracować i za chwilę wyłącznik odśrodkowy rozłącza uzwojenie rozruchowe. Gdyby uzwojenie rozruchowe nie było załączone w trakcie rozruchu silnik buczy i nie chce się obracać. Albo jak wygląda ten wyłącznik odśrodkowy i gdzie się mogę go spodziewać....
Witam. Sprawdzić oporność uzwojenia roboczego i rozruchowego . Sprawdzić,czy łączy wyłącznik odśrodkowy,w trakcie postoju. Do czego służy czerwony przycisk?
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Gdy jest odśrodkowy wyłącznik no to po rozruchu musisz nim rozłączyć uzwojenie rozruchowe? Teraz już powinieneś mieć z górki bo linków znajdziesz pełno na rozwiązania z dwoma czy z jednym kondensatorem itd itp np. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.youtube.com/watch?v=cKMdjQKD...
Za wyłącznikiem odśrodkowym jest taka blaszka odbijająca która go uruchamia , a na niej są 2 miedziane zgrzewy puknty , były poprzypalane , zeszlifowałem te przypalenia lekko papierem ściernym zamontowałem , kompresor działa jak nowy . Tak dla jasności aby nie wprowadzać w błąd innych użytkowników, te "miedziane zgrzewy", które czyściłeś to styki wyłącznika...
Czerwony(U) -zielony(V), to uzwojenie główne, biały(W)-żółty(Z),to uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie rozruchowe połączone szeregowo z wyłącznikiem odśrodkowym. Czyli -zasilanie (U-V), równolegle do zasilania podłączone uzwojenie rozruchowe(W-Z). Od wyłącznika odśrodkowego wyprowadzone dwa przewody do listwy zaciskowej.
Witam. Pilnie potrzebuje informacji, jakie łożyska były stosowane w silnikach do frani z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego i jeżeli można to jaka jest średnica wałka napędowego. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Naprawiłem wyłącznik odśrodkowy, wiercąc otwór pod sworzeń po drugiej stronie, nie tyle sworzeń co śrubę imbusową fi4 Pozostają przewody od uzwojeń: 1. Przypuszczam rozruchowe ok. 6 ohm 2. Przypuszczam. ? ok. 30 ohm Wyłącznik odśrodkowy przecina obwód uzwojenia rozruchowego, w momencie osiągnięcia wystarczających obrotów siła odśrodkowa odciąga blaszki....
Silniki które pracują z kondensatorem pracy mają uzwojenie robocze i pomocnicze niewiele lub nic nie różniące się rezystancją uzwojeń i nie wymagają wyłącznika odśrodkowego lub innego odłączającego uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu nominalnych obrotów. Silniki Wiefamel-u posiadały wyłącznik odśrodkowy lub przełącznik umożliwiający odłączenie uzwojenia...
Wyłącznik odśrodkowy rozłącza uzwojenie rozruchowe po wejściu w obroty i jeśli mierzysz omomierzem przewody wychodzące z wyłącznika odśrodkowego i jest przerwa to wyłącznik jest uszkodzony tzn jego styki nie zwierają i od naprawy wyłącznika trzeba zacząć - mogą być wypalone styki i wyłącznik do wymiany. Styki wyłącznika są zwarte a rozwarte są gdy go...
Raczej do rezystancji uzwojeń nie ma się co czepiać. Tym bardziej, gdy suma oporności dwóch uzwojeń wychodzi prawidłowa. Pozostaje rozkręcic silnik i stwierdzić naocznie jak wyglądają uzwojenia.
Walnięte uzwojenie rozruchowe albo sam kondensator lub wyłącznik odśrodkowy, przeważnie bez obciążenia rusza ale delikatnie przydusisz i lipa.
Ogromne, bo uzwojenia mogą być połączone wewnątrz dla jednego kierunku, a żółte przewody to prawdopodobnie wyłącznik odśrodkowy. Według mnie: biały - niebieski to uzwojenie robocze: biały - czarny to uzwojenie rozruchowe: dwa żółte to wyłącznik odśrodkowy. Jeśli nie będą to takie połączenia to sam skasuje ten wpis. :D
Na tym zdjęciu niewiele widać. Mogę jedynie stwierdzić, że dwie sprœżynki są prawidłowo umocowane, ale czy z przeciwnej strony też? To nie wiadomo. Czy styk na wyłączniku odśrodkowym jest w dobrym stanie ? Otaśmowanie czoła świadczy o przegrzaniu uzwojenia, lub braku dobrego połączenia.
Wyłącznika odśrodkowego nie ma. Uzwojenia zasilane są cały czas
A kondensator podłączyłeś? W tym silniku nie używa się kondensatora. Tam albo masz zepsuty wyłącznik odśrodkowy, albo nieczynne uzwojenie rozruchowe. Zmiana obrotów silnika jest wyjaśniona na załączonym schemacie.
Witam. Kolego sp3ots, chyba mógłbyś mi pomoc, mam silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i prawdopodobnie uszkodzonym wyłącznikiem odśrodkowym, albo jest to termik, w każdym bądź razie jest cały czas zwarty, nie mam możliwości zajrzenia w ten silnik, od wyłącznika idą dwa przewody N, ale wyłącznik był wymieniony zanim ja zająłem się tym sprzętem, sprzęt...
Może wyłącznik odśrodkowy nie odącza uzwojenia rozruchowego.
Przewody wyłącznika odśrodkowego są wyprowadzone na tabliczkę silnika wyprowadż te dwa kable z tabliczki i zakończ je przyciskiem.Po włączeniu silnika do sieci naciśnij przycisk na czas rozruchu silnika. To uzwojenie rozruchowe silnika pracuje tylko na czas rozruchu silnika i nie możesz podłączyć pod kable wyłącznika odśrodkowego kondesatora gdyż to...
Silnikowi brakuje kondensatora rozruchowego To jest silnik od Frani starszej wersji, w oryginale ma wewnątrz wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe (cienki drut) z nim współpracujące. W wiązce brak przewodów od wyłącznika- albo silnik zdekompletowany, albo ucięte w środku przewody, albo po przezwojeniu na wersję pod kondensator rozruchowy. Test...
Jeżeli uszkodzone uzwojenie, to silnik trzeba oddać do przewinięcia. Jeżeli uszkodzony wyłącznik odśrodkowy, to można go naprawić lub wymienić. Silnik widoczny na filmie może być, ale w kpl. z kondensatorem rozruchowym.
A co się stało ze starym uzwojeniem tego silnika? Stare uzwojenie usunąłem chociaż wyglądało dobrze i przebicia na masę nie było. Silnik na biegu jałowym pobierał około 30A (mierzyłem cęgami). Ktoś wcześniej go przezwajał i nie mam pewności że dał dobre dane. Praca 4 w grupie drut 2 razy 1,05 (to 1 raz 1,50) i 23 zwoje. Rozruch 2 w grupie 2 razy 0,55...
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Na styk "Z" wchodzi przewód od wyłącznika odśrodkowego i prawdopodobnie od któregoś uzwojenia a na styku "W" sam przewód uzwojenia. Czyli zamienić mam same przewody uzwojeń a przewód wyłącznika odśrodkowego pozostawić na styku "Z"?
A nie jest to przypadkiem odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego jak kiedyś u nas w silnikach od Frani? Jak by można to prosił bym o zdjęcie tabliczki znamionowej silnika ( jak potwierdzi się moje przypuszczenie to tylko raczej u producenta silnika).
Witam ! Zrób zdjęcie całego silnika. Stare silnik zazwyczaj miały wyłącznik odśrodkowy który odłączał uzwojenie pomocnicze i kondensator od zasilania. Pokaż też uzwojenie silnika.
A - niebieski gruby B - żółty C - zielony D - niebieski cienki Dobra postaram się jaśniej Przewód niebieski gruby (A) wychodzi z uzwojenia silnika i przylutowany jest na pierwszej blaszce wyłącznika odśrodkowego razem z fazą przewodu zasilającego z gniazdka przewód żółty (B) wychodzi z uzwojenia silnika połączony jest razem z przewodem zielonym (C)...
w obecnych silnikach nie stosuje się właściwie wyłączników, uzwojenie jest cały czas podłączone , w starych silnikach stosowano wyłączniki samoczynne ( odśrodkowe montowane wewnatrz silnika ), stosuje się je jeszcze w agregatach w lodówkach ale tam nie ma kondensatora tylko wyłącznik nadprądowy który załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu ,...
Witam ! W oryginalnym silniku jest wyłącznik odśrodkowy, który po osiągnięciu przez silnik odpowiednich obrotów wyłącza uzwojenie pomocnicze. Prawdopodobnie ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy uszkodzony, zastąpiony przyciskiem.
Coś mi się zdaje, że nie tylko uzwojenie jest tu uszkodzone, bo podejrzewam, że tym ciałem obcym były części z rozpadającego się wyłącznika odśrodkowego. Tak jak napisał karol3 , oddaj to do naprawy komuś kto przezwaja silniki. Sam możesz zrobić więcej szkody niż pożytku.
Stanisławie, ale jak odłączę kondensator ręcznie to wyłącznik odśrodkowy sam odłączy uzwojenie rozruchowe (jeśli takie posiadam)?
Po kilku latach bogatszy o nową wiedzę wracam, aby ponownie rozprawić się z tematem tego silnika. Dla tych, którzy chcieliby pomóc, ale nie chce im się czytać całego wątku, przypomnę: Silnik wymontowany z kompresora bezolejowego podczas pracy bez obciążenia grzeje się do ponad 110 stopni Celcjusza (mierzone na stojaku, który nawet nie ma żadnego radiatora)....
Kol. Topolski nie ma tam wyłącznika odśrodkowego.1 uzwojenie dostaje napięcie bezpośrednio 2 cały czas przez 1kondensator a 3 przez 2 kondensator na czas rozruchu.Wyłącznik ma pozycje "0";"Rozruch";"Praca".1kondensator jest od pracy 2 od rozruchu.
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
Żaden regulator obrotów nie nadaje się do tego silnika. W tym silniku (indukcyjny) jest odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Zwolnienie obrotów powoduje włączenie uzwojenia rozruchowego, które może pracować bardzo krótko -kilkanaście sekund. Po dłuższej pracy uzw. rozruchowe ulega spaleniu.
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
Silnik dostałem bez kondensatora , dlatego zaczynałem od niewielkich pojemności zakładając, że moc samego silnika nie jest zbyt duża zakładam ,że przy 3 A może być ok 500 600 W zresztą gabaryty też nie są okazałe . W poniedziałek jeszcze przejrzę zasoby może znajdę taki na 20-25 mikro jeśli próba ze sznurkiem się powiedzie . Dodano po 32 Uzwojenie główne...
Witam ! Popatrz na schemat który wstawił kol. Qadam12. W miejsce U1-U2 podłącz U-V, to jest uzw. robocze. W miejsce R1-R2 podłącz W-Z, to jest uzw. pomocnicze Reszta ( kondensator, wyłącznik odśrodkowy, zasilanie) jak na schemacie. Zastosuj tylko dwie blaszki ( zworki ).
Przewody zielone to wyłącznik odśrodkowy. Czarne i czerwone to uzwojenia, zrób pomiar rezystancji tych uzwojeń. Wskazany też pomiar rezystancji izolacji, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprawny silnik tak rozbroił.
Sprawdź uzwojenia i wyłącznik odśrodkowy omomierzem, napisz jak zmierzysz.
Witam. Co to jest silnik trójfazowy i kondensator, chyba coś pomyliłeś. Jest to silnik jednofazowy z pomocniczą kondensatorową fazą rozruchową. Czy na tabliczce znamionowej jest napisane 380/220, czy sam to wymyśliłeś. Sprawdź czy zaraz po ruszeniu słychać charakterystyczny odgłos (wyłącznik odśrodkowy wyłączył uzwojenie rozruchowe). Pozdro
odśrodkowy wyłącznik uzwojenia wyłącznik odśrodkowy wyłącznik odśrodkowy sprężarka
podłączenie komputer honda accord kocioł zapowietrzony zrobić antenę pokojową
zamrażarka whirlpool silnik vanguard
Realtek RTL8188ETV - Jak ponownie włączyć adapter? Kondensatory w sprzęcie elektronicznym po zalaniu fekaliami – czy wymiana jest konieczna?