Jeślim przebieg 3100mth jest prawdziwy, to silnik powinien być w dobrej kondycji - na dobrym oleju robiły po 10tys. mth. Niechęć do wejścia na obroty to nieszczelny układ paliwowy, olejem z odmy bym się nie przejmował - a za to zobaczył, czy tego oleju przybywać nie zaczęło.
Otworz maske silnika i szukaj urzadzen z napisem WEBASTO lub innych urzadzen wlaczonych w obieg ogrzewania . Moze to wyciek oleju lub plynu chlodniczego na rozgrzany kolektor wydechowy .
Witam ponownie, silnik jak każdy inny także poradzicie sobie. Z opisu tego co nastąpiło wydaje mi się, że na pewno coś strzeliło bo skąd olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym, metaliczne stukanie zsynchronizowane z obrotami, w końcu wyciek płynu i dymienie? można by sprawdzić chłodnice oleju tylko (nie jestem pewny czy ten silnik to ma)to by tłumaczyło...
Temat pewnie stary jak świat ale żeby znaleźć coś co jednoznacznie wyjaśnia dylematy nie jednych, to już jest problem, większość uważa że lepiej wymieniać na ciepłym silniku (tak podaje nie jedna instrukcja) gdyż jak sądzą więcej go spłynie inni uważają że jest przeciwnie mniej go spłynie w stosunkowo krótkim czasie (15min) gdyż silnik który przed chwilą...
mam mały warsztat ostatniego czasu przy tych mrozach przyjechało kilka samochodłów z instalacją LPG i robi sie z oleju biała kasza . płynu chłodniczego nie ubywa . Po wymiańie oleju po kilku dniach ponownie powruciła "kasza" CO ZROBIC ??
Witam. Czy olej napędowy zimowy przy ok -20 st C powinien zmieniać kolor na biało_żółty jak takie żółte mleko Zatankowałem wczoraj na stacji specjalnie do karnistra,wystawiłem na noc na dwór na całą noc na mróz ok -20 st C specjalnie żeby zobaczyć jak się zachowuje a rano patrze że zmienił sie kolor .Na stacji mówili że jest to paliwo z certyfikatem...
Witam Jakis rok temu zminiłem olej na troche gorszy z beczki(wczesniej lałem helixa) i zaczął mi sie pojawiać krem na korku wlewu oleju. Było tego niewiele ale teraz jak sprawdziłem to cała pokrywa zaworu jest tym usmarowana. Chciałbym zminić olej wlac jakiś lepszy żeby sie przekonać czy bedzie to samo zanim oddam auto do naprawy. Bo niechce wlewać...
Witam. Mam problem w moim Ursusie 3512, problem polega na tym że ciśnienie oleju jest na zimnym silniku ponad 5atm a na ciepłym schodzi poniżej 1atm na wolnych obrotach. Kupiłem wskażnik bo kontrolka ciśnienia oleju mi mrugała. I mam takie pytanie, co może być przyczyną tak dużej różnicy? Olej jaki jest zalany to lotos turdus. Z góry dziękuje za pomoc...
Na korku wlewu oleju pojawił sie biały osad i niwiem czym to jest spowodowane może zawory nie trzymają. Nie wiem czy zająć sie tym czy dac sobie spokoj. Uzywam oleju mineralnego moze w zimie tak reaguje?
Mam pytanko bo zgłupiałem... Na jakim silniku powinno sie sprawdzac olej?zimnym czy ciepłym? Bo na zimnym mam czarny a na ciepłym jasny... ogólnie to mam maź pod korkiem i stąd ta niecierpliwosc i moja głupota.(strach przed wydatkami);[[[[
witam, mam problem z silnikiem deutz 913 chłodzony powietrzem- problem wygląda tak, że zawsze rano po uruchomieniu silnika pracuje około minuty i przez odmę wyrzuca dość dużą ilość oleju po czym w ciągu dnia mogę zgasić maszynę np. na pół godziny- odpalam i problem nie wraca. domyślam się, że problem ma związek z tym, że rano olej jest zimny dodam,...
Witam. Mam problem odnośnie wycieku oleju. Rano odpaliłem silnik, przejechałem ze 700 metrów na stacje paliwową i zauważyłem wyciek oleju (bardzo duża plama) pod silnikiem. Wróciłem do domu, zdjąłem pokrywę silnika i zauważyłem, że piąty wtryskiwacz jest mokry od oleju jak i również po tej stronie silnik. Po dokładnym przemyciu benzyną dolałem oleju...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. Mam BMW 523i 3 l benzyna 204 KM. Opiszę całą sytuację: gdy zakupiłem w lutym auto, kopciło, wydawało mi się, że na szaro, nawet podczas jazdy, i brało około 1 l oleju na 1500 km. W marcu albo lutym wymieniłem uszczelkę pod miską olejową, bo był wyciek. Miesiąc później pompę wysokiego ciśnienia oraz drugi katalizator, przy czym przy wymianie był...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Dzien dobry, dzieki wszystkim za zaangazowanie. Notuje inforamcje i jak czas i kasa pozwola zabiore sie za co trzeba. tymczasem chcialem dopytac o: Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym...
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
No niestety jest to denerwująca sprawa, bo jak go odpalę na zimnym silniku i chcę dynamicznie ruszyć, to się dławi.
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
na 1 cylindrze 26 na drugim 28 mierzone miałem tylko na dwuch na zimnym silniku
Umyć dokładnie skrzynie i sprawdzić z kąd leje olej .Jeśli z pod uszczelniacza na półosi to nie ma potrzeby rozbierać skrzyni jeżeli wyciek jest miedzy skrzynią a silnikiem to tak .A w tym Touranie 1.6 FSI jest koło dwumasowe ? Dodano po 5 Sprawdź najpierw gdzie jest wyciek? A później zajmiemy się półośką jak ją wyjąć i zmienić uszczelniacz .
Dziękuję za odzew. Jak sprawdzić czy silnik nie jest nadmiernie zużyty? Najszybszym i najprostrzym sposobem to sprawdzenie kompresji na silniku zimnym a następnie na rozgrzanym. Gęsto często już sama kompresja bardzo dużo mówi o silniku. W tym silniku kompresja powinna wynosić minimum 12bar - przy 11barach zaczynają się problemy z odpalaniem. Warto...
auto sporadycznie kopci na czarno po przygazowaniu i przyspieszeniu pusci czarna chmure sadzy ,nie dymi na wolnych obrotach zero bledow pod komputerem, rowna praca silnika,odpala bez problemow na zimnym i cieplym silniku ,nie bierze oleju, turbina nie ma luzu i nie chalasuje ale jest maly wyciek oleju z przewodu smarowania turbiny, doslownie po wytarciu...
Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem scenica RX4 2.0 16v. Po wymianie kompletnego rozrządu i simeringów, pojawił się wyciek oleju. Mechanik zdiagnozował wyciek simering na wałku ssącym albo KZFR. Po rozebraniu sprawdził wszystko okazał się simering. Wyminił uszczelniacz na następny nowy i przestało się lać. Po złożeniu rozrządu, wymienił olej i filtry...
czyli dalej dupa, wszystkie oringi wymienione co prawda nie orginalne ale nigdzie żadnych wycieków nie widać jak to było, intercooler suchy nic nie widać żeby gdzie kolwiek jakiś wyciek był, chyba rozbiore wszystkie rury i sprawdze jeszcze raz, czyli ta regulacja będzie do przestawienia z powrotem ? Dodano po 9 powiedz mi jeszcze czy to wtryski mogą...
Witam, Posiadam Forda Fiestę z 1993 roku, 1,3 benzyna. Mój problem polega na wycieku oleju spod głowicy. Objawy: wyciek płynu spod uszczelki głowicy, nie trzyma obrotów na zimnym silniku (trzeba dodać trochę gazu), spaliny czyste - nie kopci na biało, miernik oleju ok - jest w normie, temperatura silnika jest w normie, olej też specjalnie szybko nie...
robiłem takiego t4 miał zaciety zawór w pompie olejowej na zimnym silniku miał 8 barów cisnienia oleju
Przepraszam za pomyłkę chodzi mi o płyn chłodniczy Dodano po 9 Zrobiłem może z 400 km i wzięło mi prawie pół zbiorniczka/ płynu chłodzącego , sprawdzałem przewody i są jakby popuchnięte , widać małe naloty na łączeniach czegoś takiego podobnego do smaru. Temp silnika ciągle 80 stopni , nie zmienia się ani na krótkiej ani na długiej trasie . Tak jak...
Jeśli miałbyś silnik w bdb kondycji to teoretycznie możliwe, że tak się dzieje przy zacięciu zaworu- przy założeniu, że pompa ma dobry wydatek i nie masz ubytków oleju w układzie smarowania. Ten zawór zwykle działa na zimnym silniku aby przepuszczać gęsty olej, a ty przecież już miałeś rozgrzany ciągnik. Ja bym sprawdził najpierw czy idzie olej na głowice.
Widzę że temat trochę ruszył więc opiszę wszystko od początku. Megankę kupiłem dwa lata temu i wszystko było ok. Po po dwóch tygodniach pojawiły się sporadycznie drgania na wolnych jakby właśnie wypadanie zapłonu. Później pojawiały się coraz częściej kilka razy na minutę. Byłem pewien że to cewka bo podobno w tym silniku padają. No ale po kupnie trzeba...
Witam Zrobilem remont silnika, cala gora nowa, po przejechaniu 30k km dolalem 25 l oleju oprocz tego dymi z odmy i przy zimnym silniku kapie ciecz, napewno nie olej, jest to chyba plyn chlodzacy. Jaka to moz byc przyczyna ?
Od ostatniego mojego postu minęło trochę czasu i wiele się zmieniło. Otóż oddałem auto do tego samego mechanika który wymieniał zawory żeby w ramach reklamacji zrobił coś z tym autem bo auto po naprawie zachowuję się tak samo jak przed naprawą. Poza tym gdzieś był wyciek oleju, zostawiał plamki. Tak jak pisałem wcześniej mechanik upierał się że po jeżdżeniu...
Witam, Czytałem posty na temat EGR plującym olejem w passacie b5 na tym forum. Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu...
Witam wszystkich... Mam taki sam problem w swoim Seacie Toledo 1,9 TDI AHF. Historia była taka: Autem jeżdżę od dwóch miesięcy. Przed wymianą rozrządu przy dynamicznej jeździe (160, 170 km/h) raz na jakiś czas tracił moc (wchodził w tryb awaryjny). Dodatkowo przy rozgrzanym silniku klepał popychacz. Po wymianie rozrządu i popychaczy auto gdy jest rozgrzane...
Dzisiaj 4h walczyłem za autem. http://obrazki.elektroda.pl/8955124000_1... Znalazłem wyciek oleju z węża od odmy pod tą ozdobną pokrywą silnika. Plastikowy wąż był struchlały i spękany. Jak go odłączyłem to się odłamał. Olej wyciekał w tym miejscu z niego i zalewał trochę silnik i gniazdko nr. 10 na dołączonym zdjęciu. Do niego podłączona...
No niestety ja mam się czym przejmować... Kasa... nie mam jej za bardzo. Poza tym jestem 600km od domu, z dziecmi.. jest zima itd... Właśnie przed chwilką poszedłem do Cytryny i sprawdziłem stan oleju... Hmmm... Na bagnecie ubyło ponad 11mm. Od ostatniego pomiaru zrobił 870km. https://obrazki.elektroda.pl/5340310900_... image1 Ponadto...
Witam Posiadam w.w. samochód od ok. roku. Nie miałem z nim żadnych problemów, aż do wczoraj. Odpalając samochód na całkowicie zimnym silniku dwa pierwsze przekrecenia kluczyka skutkowały dźwiękiem tak jakby bendiks był całkiem zatarty a silnik nie kręcił. Za trzecim razem bez problemu samochód odpalił, natomiast po przejechaniu ok 5 km zauważyłem plamę...
Mam problem z Renault Laguna 2,0 16 v w benzynie rok produkcji 1999 tzn. wycieka olej spod koła zmiennych faz rozrządu. Może jest mi ktoś w stanie pomóc. Samochód stoi w garażu rozebrany do wszystkiego mam dostęp. Próbowałem w różnych pozycjach montować nowy simering ale nic to nie dało jak ciekło tak cieknie najbardziej na zimnym silniku w momencie...
Witam Kolegów Mam problem z silnikiem B&S w traktorku Stiga Park. W moim traktorku jest silnik 15.5KM o oznaczeniu 28B707-1331-01. Ostatnich 6 cyfr nie jestem pewien. Szukałem w internecie i jest to silnik bardzo popularny występuje w dużej ilości sprzętów. Po wiosennej wymianie oleju jedno koszenie przebiegło normalnie. W ubiegłym tygodniu chciałem...
Witam. Posiadam golfa 3 z 96 roku z silnikiem 2.0 115hp a problem mam taki że na zimnym silniku jest wszystko ok odpala przełączy się na gaz normalnie bez problemów a gdy silnik nagrzeje się do normalnej temperatury po jakiś 5-10 kilometrach problemy się zaczynają a mianowicie nagle zapala się lampka oleju silnik traci moc i automatycznie gaśnie :(...
Skontroluj auto pod kątem wycieków płynu w momencie gdy silnik jest jeszcze zimny. Najpierw przy wyłączonym (zimnym) silniku, dodatkowo możesz na czas oględzin odkręcić korek na zbiorniku wyrównawczym. Później można zrobić oględziny na pracującym silniku (z zakręconym korkiem). U ciebie płyn ucieka prawdopodobnie "po kropelce" jeżeli dodatkowo płyn...
Witam, od jakiegoś czasu wycieka mi płyn chłodzący, na początku wyciek był mały potem się powiększał. Pewnego dnia podczas jazdy wskazówka temperatury silnika poszybowała w górę na czerwone pole, na konsoli zapaliła się kontrolka stop-u i wysokiej temperatury silnika. Zatrzymałam auto poczekałam, aż ostygnie i okazało się, że brak jest płynu chłodzącego,...
rzeczywiście, w sprawie ciśnienia nieporozumienie z mojej winy, jeśli chodzi o wyniki badania komputerem, to całkiem zgłupiałem - program prawidłowo pokazuje napięcie podpiętej zamiast sondy bateryjki, ale na zimnym nieruchomym silniku napięcie sondy ---- 0,35V, ( sonda jest nowa, łączona rurkowym konektorem). po uruchomieniu napięcie oscyluje pomiędzy...
Mam taki problem w silniku słychać pracujące zawory. Do tego olej wydostaje się przez wydech (czarna rura) Na zimnym silniku kopci przy gwałtownym dodawaniu gazu.Po odkręceniu korka od płynu widać bąbelki powietrza. Moc jest odpowiednia i nie ma problemów z przyspieszaniem. Proszę doinformujcie i podajcie ewentualne koszty. Auto to mazda MX-3 2.8 V6...
Witam, kilka tygodni temu miałam przygodę ze stłuczką (centralne uderzenie). Oględziny wykazały tylko uszkodzenia zderzaka, wnętrzności podobno ok. Po kilku dniach auto zaczęło mi się grzać, okazało się, że nie ma płynu chłodniczego. Mechanik wycieku nie znalazł, uzupełnił płyn. W ciągu pierwszych 200km ubyło go do połowy zbiorniczka, od tego czasu...
Powodem wymiany termostatu była niesprawność oryginalnego - silnik był niedogrzany (duży obieg otwarty). Dostałem od Was kilka sugestii - uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelka pod głowicą - tę trzecią wykluczam, ponieważ dym z rury jest niebieski i wyraźnie czuć palony olej, natomiast waham się pomiędzy tymi dwoma pozostałymi - na zimnym silniku...
WITAM. Mam problem z moim Oplem 1.7dti tzn. podczas jazdy szarpie nim przy dodawaniu gazu. Problem ten pojawia się jak samochód się nagrzeje tzn. po przejechaniu ok 10 km na zimnym silniku jest wszystko ok, stało się to nagle auto jeździło normalnie po oddaniu go do mechanika, był robiony wyciek oleju zaczęło nim szarpać, auto zostało podpięte pod komputer,wynik...
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
Witam forumowiczów. Jestem szczęśliwym posiadaczem Mercedesa 190D, rocznik 1987. Przebieg 500 000 km. Mam takowe problemy. - auto ma ciężki rozruch (również po przejażdżce jak zgaszę go na ok 5 minut). - po odpaleniu auto kopci (zawsze), na zimnym silniku dłużej (2-3 minuty), na rozgrzanym krócej (kilka-kilkanaście sekund). Dym ma kolor siwy (takie...
Witam! Mam problem, a dokładnie mój kolega który zostawił mi auto, z Oplem Omegą. Samochód po zwarciu dwóch pinów w gnieździe serwisowym sygnalizuje błąd czujnika spalania stukowego. Jednak chyba nie tylko to jest problemem. Samochód brzmi jakby pracował na dwóch cylindrach i ma tyle samo mocy. Do tego kaprysi, na zasadzi że niekiedy (jak ma dobry dzień)...
Problem w tym , ze to tak do konca nie wiadomo....Gaśnięcie silnika obecnie sie juz nie zdarza. Radykalnie pomogło dwukrotne umycie regulatora i wymiana jego uszczelki. Jeżdżę już tydzień i mam spokój -silnik chodzi jak zegarek. Poprzednie czyszczenia pomagałydosłownie na pare dni i problem wracał. Problem ze skrzynią wystepował też od początku choć...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Witam, remontuję już od miesiąca mojego niedawno nabytego C-4011 i jak to zawsze bywa, im dalej się w pracach posuwam, tym więcej jest do roboty rzeczy które nie miały być w planach :) Oczywiście jak zaczynałem to miał być tylko do poprawek. Krótko o stanie technicznym: - traktor ma wspomaganie na orbitrolu, - odpala bez problemów na zimnym silniku...
Witam. Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na dręczący mnie problem to postanowiłem zapytać tu. Moje auto to Opel Calibra z 1992r. Kupiłem go cztery miesiące temu i aż do wczoraj nie miałem z, nim problemów, ale zacznę od początku. Przy zakupie podczas oględzin znalazłem lekko odkręcony korek zbiorniczka płynu chłodzącego, więc go dokręciłem,...
Raczej jest to wina gęstnienia tego oleju w niskich temperaturach. Przez to zaraz po uruchomieniu auta wzrasta ciśnienie w układzie, zwłaszcza jak mamy niesprawny zawór na pompie olejowej. Jeśli dodatkowo nadmiernie zwiększamy obroty na zimnym silniku, to gdzieś jakaś uszczelka musi puścić.
Witam w moim focusie wypycha mi uszczelniacz na wale problem zaczął się dopiero gdy przyszły mrozy ,jest założony nowy uszczelniacz i to sano.dzieje się to gdy auto postoi dłużej niż 10 godz na mrozie ,bo jak jest ciepły to wszystko ok,wie ktoś może co jest grane?
Sprawdz wtryski,może zapowietrz ci się układ paliwowy jak dłużej postoi.Zobacz czy nie widać gdzieś wycieków oleju napędowego.Może ta plastikowa śruba pod filtrem paliwa(o ile jest u ciebie)do spuszczania syfu.
rozebrałem silnik, wymieniony tłok jest najszczelniejszy( miałem do dyspozycji kilka tłoków mikromierz i sówmiarke zegarową) dlatego to nie wina tłoka. przyczyną brania oleju jest uszkodzona prowadnica i uszczelniacz jednego zaworu. głowice odałem do naprawy ciekawe jakie będą efekty po złożeniu silnika
A co w sytuacji gdy silnik chodzi na 10w, ma wymienione simmeringi, nie cieknie i nie bierze oleju? Dlaczego nie "zaryzykować", i nie wlać lepszego oleju? Po pierwsze - magiczna literka W (inter) ma tutaj drugorzędne znaczenia, chodzi o technologię produkcji tzw. bazy oleju - czyli albo mineralnej, albo syntetycznej. Różnica pomiędzy nimi jest taka,...
przerywa zimnym silniku spadek zimnym silniku skuter zimnym silniku
lexia sterowniki interfejsu volvo silnika matiz zapłon
regulowany generator impulsów ne555 regulowany generator impulsów ne555
Projekt zegara na Arduino z wyświetlaczami matrycowymi LED Schemat pralki Ariston ALD 80 EX - gdzie znaleźć?