czy długo jeszcze pojeżdże tak jak jest teraz Lepiej to uszczelnic,bo możesz zgubic cały płyn nie zauważając i silnikowi się dostanie,powodem może byc skorodowana rurka i dzisiaj tylko sączy ,a za chwilę może wycieknąc cały płyn.
Jakie ceramiczne uszczelnienia??! Zwyczajne oringi i teflon.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Załącz i sprawdź na czy cały parownik się zaszrania? Zapewne jest tam jeszcze wentylator, który ma pracować po spełnieniu określonych warunków. Czy ten osad lub parownik są tłuste?
To klima a nie układ chłodzenia.
Nie są to żarty płyn chłodzenia znika szybko i brak wycieku
Trochę się narobiłem, jak już miałem miejsce z prawej strony silnika to uszczelniłem wyciek płynu chłodzenia i czyszczenie pod pompą vacum. Zrobiłbym test ale nie miałem czystego paliwa , a tak już wszystko mam . Wężyki , złączki , obejmy i oczywiście słoik . Jeśli dobrze wyjdzie ten test , to jednak chciałbym wyczyść ten zbiornik jeszcze. Na ściankach...
Pompę znalazłem, jakby ktoś szukał znajduje się z tyłu silnika... dostęp średni. Wymiana przy użyciu ściągaczy czy da radę zrobić to domowymi metodami ? Dodano po 57 W samochodzie nie ma wycieku płynu chłodzenia, rewizja w pompie wody sucha. Nie przekonuje mnie teza że uszkodzona jest pompa wody. Raczej skłaniałbym się przy uszkodzonej chłodnicy oleju....
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Po pierwsze sprawdź czy wentylator chłodnicy luźno się obraca czy też troszkę ciężej, albo w ogóle może się nie obracać po tak długim postoju, jeśli jest zatarty to wymiana na inny po wymianie sprawdź bezpiecznik od wentylatora, znajduje się on za akumulatorem, pod pokrywką są cztery bezpieczniki MAXI zielony 30A jest od wentylatora, po zatarciu przeważnie...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
a wentylator włącza się tuż przed czerwonym polem. Zrób z tym porządek i z korkiem i być może zaznasz spokoju.
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
czego nie robić Dolewać żadnych zasyfiaczy do układu chłodzenia!
kolego sprawdzi czy nie przybywa ci oleju ,sprawdzi czy nie masz wycieków płynu ,ale z tego co piszesz to będzie uszczelka pod głowicą
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
Mam problem następujący : SCENIC III, 1,9 dci - rok 2011 1. brak ogrzewania ( zaobserwowałem to teraz w październiku 2020 ) - wcześniej nie było problemu 2. w lipcu wymieniałem rozrząd ( komplet ) - wymiana płynu już o jakimiś czasie dostrzegłem że auto nie grzeje wcześniej przed wymianą rozrządu było ok 3. mały wyciek płynu od strony termostatu pomiędzy...
Problem może tkwić w szczelności układu. Skoro śmierdzi płyn, to jest gdzieś wyciek, jak jest wyciek to go zlokalizuj i usuń wyciek. Nikt na odległość nie wskarze Ci miejsca gdzie masz dziurę. Ps. Każdy układ chłodzenia jest ciśnieniowy.
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
kurcze ale same problemy juz sam nie wiem jutro rozbiorę to egr a teraz zauważyłem ze w ciągu 170km wciągną cały pojemnik płynu chlodzacego Nie rozbieraj na pałę auta bo nic ci to nie da. Narobisz się a niektóre rzeczy są jednorazowe tak jak cybanty np. Obejrzyj lepiej układ chłodzenia pod kątem wycieku płynu. Sprawdź czy olej jet czysty czy nie zmienił...
No to trzeba by to na własne oczy zobaczyć, żeby było wiadomo z czym walczymy... Nie chcę wprowadzać Cię w błąd, więc proponuję odwiedzić jakiegoś elektromechanika/elektryka samochodowego. A co do ubywania płynu chłodzącego, to należałoby wykonać test szczelności układu chłodzenia, może jest gdzieś wyciek?
Wiecie co? Woda nie może się teleportować z zamkniętego układu chłodzenia silnika. Stawiam na mikroprzecieki na złączach przy których grzebali kolesie od gazu. Płynu pod samochodem nie widać bo wycieki są na tyle nieznaczne, że nadążają odparowywać. Od kiedy u siebie wszystko podociągałem a niektóre złączki wymieniłem, nic przez rok nie ubyło. Do dzieła!!!
Tu masz wyciek płynu z chłodnicy EGR która zamontowana jest wewnątrz. Maź widoczna na zewnątrz to tak na wpół odparowany płyn z układu chłodzenia. Oczywiście EGR jest uszkodzony i należy go wymienić na nowy co kosztuje worek pieniędzy lub na inny sprawny. Test na zawartość CO mógł się nie sprawdzić z powodu niskiego stężenia tego gazu w układzie.
W korku zbiorniczka wyrównawczego są dwa zaworki i trzeba sprawdzić czy one działają. Po to by sprawdzić skąd jest wyciek nie trzeba zalewać przegotowanej wody.Wapń nie zdąży się odłożyć w układzie chłodzenia.
Moje pytanie skad poszedł płyn Odpowiem na poziomie zadanego pytania- z układu chłodzenia.
xsantia 1,8 96r wywala płyn chłodniczy z zbiornika wyrównawczego ,czy może być zapowietrzony układ chłodzenia
Dolej płynu i zobacz gdzie masz wyciek może tylko wystarczy dokręcić opaski.Jeśli wyciek będzie duży Laweta. Bo bez chłodzenia zagotujesz płyn chłodniczy i możesz przegrzać silnik.
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
gen_ex powiem Ci że naprawdę pojawia się płyn pod zbiorniczkiem wyrównaczym w okolicach zbiorniczka do spryskiwaczy więc najprawdopodobniej jaki to może być problem??? Mogą to być przewody albo reduktor od gazu ??? Czy to wina reduktora to Ci nie powiem bo nie widzę silnika, nie wiem czy owy reduktor czy jak kto woli parownik jest zamocowany w taj...
Czy tego płynu ci ubywa (gdzieś znika), czy zostaje on wypychany do zbiorniczka wyrównawczego? Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być: -> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę. -> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza...
z płukaniem układu chłodzenia to tak jak z wymianą oleju w silniku z mineralnego na syntetyczny, można to zrobić ale należy się liczyć z tym że mogą być potem wycieki jak syf wypłucze
Witam. Posiadam auto Audi 80 B4 2.0 benzyna LPG. Ostatnimi czasy silnik miał temperaturę 90 stopni. Wczoraj nagle zaświeciła mi się kontrolka od niskiego poziomu płynu/temperatury cieczy. Okazało się, że brakuje płynu, dolałem go, lecz kontrolka nie spadła, a temperatura silnika wzrosła do 105 stopni po rozgrzaniu i ani nie rośnie, ani nie maleje. Nie...
Witam.Borykam się z ciągłym naprawami klimatyzacji.Nie raz już klima była napełniania,ostatnio tydzień temu.Na razie działa choć wydaje mi się że słabo.Ostatnio wymieniono podobno wszystkie oringi.Boję się że znów ucieka czynnik.Dziś po długiej jeżdze po ponownym uruchomieniu nie chłodziła choć kontrolka się swieci.Teraz dzi ała sprawdzałem wentylator,działa...
Nie ma wycieku płynu hamulcowego,tylko ucieka płyn chłodzenia ale już załatwiłem tą sprawę co do sprzęgła to dalej jestem w kropce. :cry:
Nie prościej monitorować ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym?
Może reduktor LPG ci zepsuł się i gazuje ukłąd chłodzenia?
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
To nie uszczelka pod głowicą. Ile ubywa płynu? Od kiedy? Ubytki duże, czy małe? Który rocznik? Jaki typ silnika?
Ja chcę użyć tej metody do znalezienia wycieku z układu chłodzenia https://allegro.pl/oferta/barwnik-uv-ply... Używaliście tego płynu?
Z pod wtryskiwaczy wyciek chyba paliwo,dostają się też spaliny do układu chłodzenia i ubywa płynu chłodniczego. Możliwe że ten wyciek to również płyn chłodniczy bo jak zluzuje korek od płynu chlapanie jest zdecydowanie mniejsze, no i kopci okropnie co to może oznaczać?
Szkoda nawet pytać, skoro do sprawdzenia: Czy nie przedostaje się powietrze z kompresora do układu chłodzenia, lub kopmpresja z silnika. Czy nie jest zanieczyszczona chłodnica (mycie) Czy sprawny jest termostat. Pierwszy punkt sprawdza sie na wolnych obrotach i obserwuje, czy płyn się podnosi w zbiorniczku i czy rośnie ciśnienie. Drugi punkt, wizualnie....
Test na co2 układzie chłodzenia.
Kontrolowane zwiększenie ciśnienia w układzie chłodzenia być może przyspieszy lokalizację wycieku. Marka, model, oznaczenie silnika, więcej zdjęć. Czy to cień, czy pęknięcie głowicy?
Jaki masz kolor płynu chłodzącego?W takim kolorze szukaj nalotu na wężach płynu chłodzącego, chłodnicy itd.Nalot oznacza wyciek.
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
ciśnienie w układzie chłodzenia ,które wylewa chłodziwo ,możesz mieć z przedmuchów z cylindrów albo zbyt wysokiej temperatury wody,bo wypływa korkiem jak piszesz.Jeśli to nie uszczelka ani pęknięty blok silnika,to pozostaje zatkany układ chłodzenia.
A Ty w tym autku masz chłodnicę oleju? Taką gdzie płyn chłodzi olej.
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Układ sam się odpowietrza, a mokro jest tylko pod autem. Czy uszczelka może być powodem zwiększonego ciśnienia przez co zbiorniczek wywala płyn przy niedokręconym korku (biorąc pod uwagę brak oleju w zbiorniczku i brak płynu w oleju) ?
Jeśli nie możesz zidentyfikować wycieku zrób tak kup płyn do uszczelniania układu chłodzenia i po sprawie wiem to z autopsji miałem już dość szukania ciągle ubywało zalałem uszczelniacz i 6 miechów spokój .
Witam wszystkich. Mam pewien problem ze swoim Fordem focus mk1 1.8 tdci . Może ktoś da stosowne radę. Wycieka płyn chłodniczy z tyłu bloka silnika po prawej stronie. Gdzieś nad radziatrem chłodzenia oleju. Wlewamy płyn za noc litp półtora Wycieka Może przy wyjściu chłodzenia z silnika poszła jakas uszczelka. A może uszczelka z pod głowicy????? Aby tylko...
Witam. Wymieniłeś uszczelkę pod głowicą a sprawdziłeś głowicę na szczelność czyli czy nie pękła podczas dolewania płynu do chłodnicy.Może być jeszcze uszkodzony termostat,który nie otwiera drugiego obiegu chłodzenia.
Kolego, nie ma się co czarować, jak ktoś wyżej napisał masz przedmuchy do układu chłodzenia. Pozostaje tylko ustalić gdzie.
Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
na pewno nie masz wycieku do do silnika.Chyba ze wyrzuca ci płyn zaworem zaworem bezpieczeństw. bo w takim przypadku raczej wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i to wdać. Szukaj nieszczelności układu, ubytki są niewielkie wiec może zwróć uwagę na kolor w miejscach łączenia przewodów układu chłodzenia. płyn jest niebieski więc i w miejscu wycieku...
Wyciek z króćca głowicy usunięty nowy płyn chłodniczy rozwiązało kłopot
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
wymiana nagrzewnicy nie jest ciężka ale czasochłonna i dla cierpliwych nie polecam sypania różnych magicznych specyfików bo będziesz zmieniał pompe wody i może nawet czyścił układ chłodzenia jeżeli kolega ma instalację gazową to właśnie ona powoduje wycieki(łączenia węży) proponuję zobaczyć też w okolicy pompy wody
Czy robiłeś test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia?
Jest to przewód odpowietrzenia układu chłodzenia, zrób inne zdjęcia, też mam 1,5 dci 110 KM.
To że pod korkiem nie ma "masła" nie znaczy że nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą - to zależy w którym miejscu puści . Zdarza się tak że płyn przedostaje się do komory spalania i wtedy mimo braku wycieków ubywa płynu, w układzie chłodzenia wytwarza się nadmierne ciśnienie co powoduje zapowietrzanie, często towarzyszy "wywalanie" płynu i biały...
Szukaj na wszystkich wężach od chłodzenia czy przypadkiem któraś opaska nie jest poluzowana, najczęściej przy parowniku lub na trójnikach.
Po uruchomieniu wycieka, czy ciśnienie bije w układ chłodzenia i wyrzuca płyn całkiem? Głowica w 100% sprawdzona na szczelność? Jeśli sprawdzana głowica i sprężarka, a ciśnienie bije dalej w układ chłodzenia, to niestety przyczyną może być któraś tuleja.
Witam. Posiadam Peugeot-a 106 rocznik 92 silnik 1,1 monowtrysk magneti marelli. Problem polega na tym iż dużo spala. Ostatnio miałem problem z automatycznym ssaniem, po prostu długo chodził na ssaniu ale winą był wyciek płynu chłodniczego. Teraz układ chłodzenia jest szczelny, termostat sprawny jednakże wczoraj po przejechaniu dystansu około 60km peugeot...
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
Nie napisałeś, czy lodówka w ogóle się wyłącza. Wyciek oleistego płynu ze szczeliny może wskazywać na nieszczelność w układzie chłodzenia i stąd za ścianką pojawił się olej (normalnie nic takiego w tym miejscu nie powinno być). Kolejnym objawem będzie stopniowe pogarszanie się chłodzenia i w zasadzie koniec lodówki.
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Witam, mam problem z Oplem Astrą 2007 rok. Kapie płyn chłodniczy obok chłodnicy i nie wiem, czy to z środka, czy gdzieś by szło po prostu na to i kapnęło, ale widać, że najbardziej z tego leci. Czy to będzie znaczyć, że chłodnica do wymiany? https://obrazki.elektroda.pl/7216006900_... https://obrazki.elektroda.pl/2078210600_...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Witam. Mam problem z układem chłodzenia . WYCIEKI PŁYNU . wiec tak samochód dostawiłem na noc przetarłem dokładnie co widziałem za slimaczone płynem chłodniczym . Rano sprawdziłem nie było wycieków , później byłem sie przejechać autem około 30 km . gdy wróciłem do domu sprawdziłem i były wyciek jeszcze nie zdiagnozowałem dokładnie skąd . temperatura...
Odpowietrzenie układu chłodzenia . Wypadł bo był za słabo zamocowany .
Witam. Mam problem ze swoim motorem. Mianowicie jest to Opel astra 1,7td z 1995r. Od jakiś dwóch tygodni zaobserwowałem nadmierne spalanie w porównaniu do poprzedniego(do tej pory około 5,5l/100km teraz około 10l/100km.) Motor od zawsze pobierał dość dużą dawkę oleju ale teraz również bierze go więcej niż brał. Do tego wszystkiego doszło jeszcze uciekanie...
Dla wszystkich użytkowników GV 1.9 DDIS, borykających się z problemem wygotowywania się płynu chłodzącego ze zbiornika odgazowującego... Jeśli wszystko inne w układzie chłodzenia wydaje się być w porządku, winowajcą jest chłodnica EGR (znajdująca się po lewej stronie silnika tuż obok katalizatora; numer części to 8200657537 - wygoogluj go i sprawdź...
Mało płynu w układzie chłodzenia. Gdzieś Ci ucieka, trzeba zlokalizować wyciek, naprawić i uzupełnić braki.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Jeśli to uszczelka głowicy, to po uruchomieniu silnika przy zakręconym korku wlewu płynu powinny twardnieć przewody elastyczne w układzie chłodzenia (rośnie ciśnienie), po odkręceniu korka naturalnie ciśnienie maleje, ale płyn jest gwałtownie wyrzucany. Przy takich objawach nie odjeżdżaj zbyt daleko od domu bo może dojść do uszkodzenia któregoś z elementów...
Ten typ tak ma, primo musi nie być powietrza w ukłądzie na 100% , sec tu jest ok 1,4 b w układzie chłodzenia i aktywny termostat. ZObac czy 1 bieg wentylatora działa.. zobacz czy termostat w odpowiednim przedziale temperatur się otwiera.
Przykro mi ale na odległość nie da się znaleźć usterki. Warsztaty profesionalne ponoć podłączają coś pod układy chłodzenia i pod ciśnieniem pompują płyn. Wtedy wyłazi każdą dziurą. Micro pęknięcia wewnątrz głowicy na oko nie znajdziesz. Przypcha się olejem itp. i wycieku nie będzie o ile jest znikome. Tylko test w warsztacie w którym wiedzą co robią...
A to masz uszkodzony czujnik na chłodnicy lub spalony bezpiecznik od silnika wentylatora chłodzenia na chłodnicy sprawdź.
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Przede wszystkim trzeba by poprawnie zdiagnozować i poszukać przyczyny a nie tylko usuwać skutki. Co do odmy, to proponuję sprawdzić filtr powietrza np. Co do ubytku płynu chłodzącego, to też da się to zdiagnozować, ale z tym lepiej podjedż do kogoś kto się na tym zna (próby szczelności, próba na zawartość spalin w układzie chłodzenia itp.) i kto ma...
Zapowietrzony masz układ chłodzenia, ponieważ najprawdopodobniej masz też wyciek płynu (zapach). Dlatego sprawdź odpowietrzenie układu i jego szczelność, dopiero w tedy pisz dalej.
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Jak robiłeś ten test na szczelność głowicy? Czym? W jakich warunkach? Temat przedmuchów przez uszczelkę przerabiałem w Seacie z 1,9 tdi. Co prawda inny silnik niż twój jednak ja zrobiłem tak: odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym, wstawiłem korek od butli do pędzenia wina z wężykiem, a druga końcówka węża do butelki z wodą. Mimo dodawania gazu na...
Witam. Kupiłem Skodę Fabię 2004 1.9 SDI. Auto od początku nie nagrzewało się tak, jak powinno, więc najpierw wymieniłem termostat, było to samo. Teraz wymieniłem czujnik temperatury, zalałem płyn, odpaliłem, na wolnych obrotach nagrzał się, ale chłodnica była zimna. Dzisiaj, jadąc do pracy, auto nagrzało się tak, jak powinno, ale chłodnica dalej zimna....
Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy nie pojawiają się bąbelki - jeżeli tak to uszczelka pod głowicą. Należy również sprawdzić i naprawić ukł. chłodzenia - przepłukać po emulsji wodno/olejowej, skontrolować i ew/ wymienić termostat, uruchomić elektrowentylator chłodnicy, sprawdzić czy nie ma wycieków. pozdrawiam
po przejechaniu kilku dziesiat km się podnosi. Na tym opieram hipotezę, bo gdyby układ był źle zalany, to nie przejechał by 200km, bez gejzerów i pary wodnej. Sam wyciek sprawiłby ubytek płynu.. Ale zobaczymy.
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
Jakby pompa nie chodziła to by 10km raczej nie przejechał. Stawiam jak kolega "marekwodniak" na zatkaną chłodnice ? Były stosowane jakieś środki przeciw wyciekom płynu ? Takie środki pogarszają wydajność układu chłodzenia. Trzeba przepłukać chłodnicę pod ciśnieniem. Przewody chłodnicze nie zagięte gdzieś ?
Możliwe że uszczelka pod głowica jest uszkodzona. Pomocnym byłoby pomierzenie ciśnienia na cylindrach. Jeśli uszczelka jest uszkodzona wydmuchuje sprężone gazy do układu chłodzenia stąd bulgotanie i możliwość powstania korka w układzie.
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Witam. Jednak przedwczesna była moja radość. Niestety dziś po zajechaniu do pracy znów brakowało pynu w chłodnicy ok0,5l . Kiedy wracałem do domu po odpaleniu zauwayłem niewielki wyciek ( kilka kropel )na połaczeniu obudowy termostatu z blokiem silnika. Po powrocie do domu wielokrotnie próbowałem odpalać , przez dłuższy czas był na chodzie i nic! Żadnego...
Witam, mam problem z Vectra A 1.7 td, w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka od alternatora i układu hamulcowego(kołko z wykrzyknikiem), planowalem juz wczesniej wyciągac alternator gdyz bylo za duże napięcie ładowania, ale od momentu zaświecenia się tych dwóch kontrolek w trakcie jazdy, alternator przestal wogole ładować, obecnie naprawiony alternator(stojan,...
Czekam na tester. Pytanie tylko, czy tam układ dolotowy w jakikolwiek sposób powiązany jest z układem chłodzącym? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim... Płyn dokładnie leci z pod koła pasowego, po osłonie przedostawała się na tył co sugerowało wyciek w tamtym miejscu. Coś było tam kiedyś kombinowane bo cała miska i elementy wokół wymazane są w...
Mogę się podzielić moimi doświadczeniami w poszukiwaniu dziury w całym. W megance z pierwszym razem nie umiałem zlokalizować przecieku. Pod samochodem sucho, pod maską też, a płynu ubywało. Na przeglądzie rejestracyjnym jak samochód podniesiono do góry i gość sprawdzał zawieszenie, ja w tym czasie oglądałem sobie jak wygląda podwozie. Zauważyłem, że...
Witam, mam nietypowy problem z układem chłodzenia w Punto I '99r. silnik 1.1, 55 KM z instalacją gazową. Polega on na wycieku płynu chłodniczego z bloku silnika poprzez zaślepkę kanału chłodniczego - tzw. brok. Niestety w skutek powyższego, jazda samochodem jest bardzo niekomfortowa, bo po pierwsze: trzeba co chwile dolewać płynu, po drugie: układ...
Witam, mam to samo tyle, że w 1.6 T 180 KM astra gtc. Świeżo auto kupione był delikatny wyciek płynu chłodzącego. Silnik umyty, aby znaleźć źródło wycieku i co? Brak. Samochód trochę pojezdził, na zegarach 90'C, podjeżdżam pod dom a tu bulgocze. Otwieram maske i jakies 2-3 min słyszę i widzę jak w zbiorniczku pojawia się powietrze podnosi się plyn i...
Teorie masz dwie, albo masz wyciek w układu chłodzenia i tyle płynu pożera. Albo masz wydmuchana uszczelkę pod głowicą (tutaj płyn nie koniecznie musi być brunatny). Kopci z rury albo pluje nadmiernie wodą ? przy takiej ilości było by to zauważalne. Normalnie żeby pozbyć sie mazi która jest zjawiskiem poniekąd normalnym w zimie to trzeba autko gdzieś...
płynu chłodzenia wyciek płynu kontrolka płynu chłodzenia
wyciągnąć świetlówki żarzyć kontrolka drzwi technik elektryk
Różnice między płytami głównymi U042 a U044 Buderus Licznik kilometrów Skoda Octavia - usterki i diagnostyka