trzeba wyjac akumulator i zdjac oba koła i o ile dobrze kojarze, rozrusznik mozesz wyjąc z strony prawego nadkola
Wezwij straż pożarną, mają rozpieraki i urządzenia tnące, w 10 minut wyjmą. Drugi sposób, niestety rozkręcasz...
Nie trzeba wyciągać półosi. Najlepiej jest z kanału, ale z podnośnika też można. Wyciągałem rozrusznik osobiście 2 razy, mając tylko podnośnik + kobyłkę do dyspozycji i 2 wykładziny ze środka aby się na nich położyć ;) 1. Odpinamy klemę minus z akumulatora 2. Zdejmujemy dolot powietrza. Można bez ściągania, ale będzie łatwiej. 3. Luzujemy śruby rozrusznika...
Da się tylko potrzebne przedłużki do nasadek.P
Albo masz specjalne okienko od strony silnika, albo musisz wyjąć rozrusznik i przez ten otwór je odkrecasz
Z lewarka nie pójdzie, trzeba kanał/podnośnik, lekko unieść prawą stronę samochodu tak aby półoś puściła rozrusznik.
Normalnie w lewo odkręcasz. Wyjmij rozrusznik to będziesz miał dostęp do zablokowania wału.
Wyjmij rozrusznik, rozbierz go i jeżeli niebędzie widac żadnych usterek to na 99,9% uszkodzony jest bendix.
Najlepiej dostać się od góry, trzeba zdjąć airbox i przepustnice, kolektor dolotowy. Wtedy jest dobry dostęp do rozrusznika.
Ostatnio k.... , klucze , i wszystko co możliwe latało po warsztacie jak klientowi zamarzła odma w Vectrze b, 1.6 16v+ gaz i robiłem przy tym ( demontaz tych dwóch grubych węży co idą od głowicy na dół do tylnej części silnika ) . Włożenie ręki z jakimikolwiek narzędziami graniczy z cudem. Podobnie jest jak trzeba w tym aucie wyjąć rozrusznik.... ....
Wyjmij rozrusznik wymień tulejki i bendix, sprawdż długość szczotek ewentualnie wymień je jeśli są krótkie i będzie gitara.SŁABY aku nie ma nic do rzeczy.Auto do ciepłego garażu i powinno zapalić po rozgrzaniu.
A jak te przebicie na wirniku sprawdzić?? Bardzo prosto. Rozkręcić rozrusznik wyjąć wirnik o dokonać pomiaru.
Dołem przy prawej półosi powinien wyjść. Podnieś prawą stronę na lewarku lekko.
Pisałem Ci ja i kolega powyżej żebyś sprawdził mase, no i ewentualnie + idący grubym kablem do rozrusznika. Jak juz tego nie chcesz robić, to było wyjąć rozrusznik i od akumulatora go kablami sprawdzić jak kręci. Przecież nikt tu Ci nie podpowiedział, żebyś drugiego rozrusznika szukał. Chodzi o to, żeby posłuchać a nie w ciemno kupować. Dodano po 54...
A ja tam wciąż widzę "bendix" - za to nie ma już elektromagnesu :) zgaduję że jakiś v-wej Po kolei: -zdejmujesz zaślepkę u nasady bendixu - zbić -pod nią jest sprężysty pierścień zawleczki - wyjąć ostrożnie bo lubi strzelić -wysunąć wałek z przekładnią składanie wymaga trochę wprawy :)
Nasadowy. Dwie przedłużki i atak od strony prawego koła :lol:
Jak odkęciłeś 3 śruby i nie ma wspornika z tyłu to trzyma na kołnierzu ,trzeba mu lekko "pomóc":) . Wspornik kolektora "belka" to odkręć będzie lepsze dojście.
Podobnych problemów miało na pewno wielu . Jeżeli zrobiłeś obejście z (+ ) akumulatora do rozrusznika , zrobiłeś z ( - ) na masę silnika i podawałeś ( + ) na automat ( włącznik elektromagnetyczny ) a rozrusznik milczy to... jeszcze podaj ( +) na drugą śrubę w rozruszniku , tam gdzie jest wejście uzwojenia rozrusznika . rozrusznik powinien zakręcić ....
Mam pytanie, jak wyjąć rozrusznik? Czy da radę odkręcić i wyjąć go z góry?
Trzeba wyjąć i naprawić rozrusznik
Witam, mam problem z moim rozrusznikiem w fordzie mondeo mk2 1,8 benzyna nie mogę odpalić samochodu jedynie na pych. Sprawdzałem co mogłem poczytałem trochę i podejrzewam rozrusznik tylko mam problem jak go wyjąć. Odkręciłem jedną śrubę od spodu kolejne 2 są od góry. Jak się tam dostać?
W s-max komunikat "problem z immobiliserem" pokaże się nawet kiedy jest słaby akumulator albo wyjmiesz przekaźnik rozrusznika; w skrzynce pod maską.
hej mam wolvo v 440 1.7 turbo benzyna z 94r mam pytanie czy wie ktos jak z niego wyjac rozrusznik tak dokladniej moze ktos odpiasc???
Hej. Wczoraj gdy chciałem uruchomić samochód, za pierwszym razem nie miał siły zakręcić, a za drugim razem bendiks nie wyrzucił, tylko uruchomił się sam silnik i skleiły się styki w elektromagnesie. Na szczęście stało się to na podwórku, więc w miarę szybko udało mi się odłączyć akumulator. Teraz pytanie, czy w tym silniku można bezpiecznie wyjąć rozrusznik...
przymarza bendix pewnie, mi też w Astrze przymarza, pewnie trzeba by wyjąć rozrusznik i przemyć benzyną i naoliwić rzadkim olejem silnikowym elementy ruchome, ale komu by się chciało jak tak zimno... więc pykam po kilkanaście razy aż zaskoczy
Witam. Ktoś już może dotarł jak wyjąć rozrusznik z C5 3.0V6. Dzisiaj zdjąłem osłonę spod silnika i ciasno, nie wiem jak się zabrać bo miejsca tak mało. Pozdrawiam
Kupiłem książkę sam naprawiam i wykręciłem. Trzeba było odkręcić od góry a od dołu wyjąć cały rozrusznik.
Wyjmij rozrusznik i sprawdź szczotki. Podobne objawy dają kończące się szczotki a jak się skończą to spala wirnik.
1. kostka stacyjki do sprawdzenia (+czyszczenie pinów) 2. przy okazji stacyjka (j.w.) 3. przy okazji manetki (styki, czyszczenie, sprawdzenie) 4. złącza przy rozruszniku (oczyścić, poprawić) 5. okablowanie rozrusznika od a do z odkręcać, czyścić, przykręcać Gdy ogarniesz daj znać. U mnie w Polo identyczny objaw był - wymiana kostki stacyjki (60zł) i...
1. Wyjąć rozrusznik - sprawdzić "na sucho" - powinien "wariować" 2. Sprawdzić silnik - wyjąć pompowtryski - wówczas nie masz sprężania i łatwiej obrócisz wałem, sprawdzić rozrząd - może przestawiony.
No właśnie nie ma jak bo dostępu brak, musiałbym wyjąć rozrusznik żeby to sprawdzić ale dostęp kiepski. Z tego co udało mi się ustalić to przewód od elektromagnesu idzie ze skrzynki a ze skrzynki po przekręceniu stacyjki pojawia się 12V. Czy muszę demontować w tym silniku kolektor ssący aby wyjąć rozrusznik?
Dupkę rozrusznika możesz wyjąć i ocenić co się dzieje. Regeneracja automatu oprócz czyszczenia śrub wymaga części zamiennych oraz wprawy (automat jest zakuwany). Możesz też podać napięcie na wyjście automatu - jeżeli rozrusznik zakręci to masz automat do kitu, jeżeli nie to szczotki. Do roboty.
Wyjmij rozrusznik i zobacz czy nie ma wyrobionych tulejek i czy bendix działa prawidłowo. Sprawdził bym też automat czy wyrzuca bendix. Ale bez wyjęcia rozrusznika raczej nic nie sprawdzisz.
Witam Też stawiał bym na rozrusznik. Miałem taki przypadek ze swoją Mercedes 123. Objaw ten sam tylko że ja o tym się dowiedziałem przez przypadek . Nie mogłem obrócić kluczem silnika to wpadłem na pomysł że wyjmę rozrusznik i poobracam wieńcem . Po odkręceniu rozrusznika nie mogłem go wyjąć bez pomocy trzonka od siekiery i młota .Okazało się że jakiś...
witam, sprzęgło dwumasy sprawdż w ten sposób , wyjmij rozrusznik i przez ten otwór spróbuj przesunąć koło z wieńcem zębatym w stosunku do koła bez wieńca jezeli to przesuniecie jest ponad 5cm niestety wymiana koła , te 5cm to graniczna wartość, jeżli masz przejechane ponad 260 tys.km napewno przyda sie czyszczenie całego układu dolotowego(dokładnie)...
Wyjmij rozrusznik sprawdź szczotki i czy tulejki nie są za bardzo wytarte. Sprawdził bym bendix i automat oraz kable zasilające.
Kolego , nie bedzie go widać ... tylko wtyczkę . Sam czujnik umiejscowiony jest dosyć głeboko w otworze -za rozrusznikem ( bez demontażu rozrusznika, który jest dość niewygodny nie wyjmiesz i nie zobaczysz go ). Dodano po 1 Znalazłem stare zdjęcie . Duży otwór to miejsce po rozruszniku . mała śrubka to przykręcony czujnik - masakra. Wyjąć rozrusznik...
Albo rozrusznik albo instalacja.Możesz wyjąć rozrusznik do kontroli. Albo poprowadzić kabelek do przekaźnika lub samej cewki rozrusznika to se zobaczysz terminal 50 tak?
Wyjmij rozrusznik i kręć silnikiem. U mnie na kole zamachowym są dwa otwory. Poniżej jakiego ciśnienia sprężania silnik kwalifikuje się do remontu ? To chyba normalne że każdy chce wyeliminować przyczyny słabej pracy silnika zanim zabierze się za remont i wyda kupę kasy.
Wyjmij rozrusznik 20 min roboty. Klucz 13 i odpiąć klemę od akumulatora dodatnią lub ujemna dowoli.
Jak jest sterowanie na włączniku rozrusznika, to trzeba wyjąć rozrusznik i go naprawić.
Wyjmij rozrusznik zrób przegląd przesmaruj, jeśli nie zapali podmień czujnik wału, przy demontażu zobacz czy czujnik jest dobrze dociśnięty lub nie pozostał stary oring i zbyt daleko odsunięty od czytnika. Miałem taki przypadek i to pomogło.
Wyjmij rozrusznik i zablokuj wieniec
Rozrusznik który założyłeś byl nowy, uzywany czy regenerowany? Jeżeli kupiłeś regenerowany to jedz i skladaj reklamacje! Jak wyjmiesz rozrusznik to obracaj wałem korbowym i obejrzyj zęby na wieńcu zęby czasem nie wyjsc na idiote. Jeżeli uzywany to mogłeś zamienić siekierkie na stryczek! Wtedy zregeneruj swoj rozrusznik. Wymien bendix i szczotki. Można...
przekręcam kluczyk wciskam guzik i zero reakcji świeca tylko światła. To sprawdź obwód rozrusznika: - czy napięcie dociera do guzika, - a po jego naciśnięciu pojawia się na rozruszniku, jeżeli nie, to trzeba poszukać gdzie jest przerwa, jeżeli tak, to trzeba wyjąć rozrusznik i go sprawdzić.
Wyjmij rozrusznik i sprawdź dokładnie wieniec na kole zamachowym
Być może bendiks jest "wyciachany". Będziesz chyba musiał wyjąć rozrusznik i zobaczyć wieniec i bendiks.
Sprawdź masę między karoserią a silnikiem.Taki pasek zaplecionej miedzi od tylniego pasa do alternatora.Wyjęcie rozrusznika-dwie śruby odkręcasz siedząc na tylniej belce po zdjęciu klapy ,dolną śrubę i przewody z kanału lub jak pisali samochód na klocki i pod malca się wsuwasz.Nie zapomnij odłączyć klemy o d akumulatora:|
Tylko, jeżeli bendix jest zużyty to napewno są do wymiany tulejki ślizgowe i szczotki, a napewno warto to zrobić jak się już wyjęło rozrusznik z auta, bo i tak trzeba go rozebrać.
Zanim zdejmiesz skrzynię, to wyjmij rozrusznik i go napraw, bo nie spotkałem się żeby w tych fiestach padały wieńce. Po drugie jak wyjmiesz rozrusznik to będziesz bardzo dobrze widzieć wieniec i stwierdzić czy jest uszkodzony . Po trzecie jak masz gościa co naprawiał fordy w salonie, to raczej pracą się nie skalał bo samochody naprawia się w serwisie...
Jak nie pali wyjąć przekaźnik rozrusznika i zewrzeć obwód wykonawczy. I już połowa usterek wykluczona.
Na krótko odpala bez problemu, wyjąłem kostkę od rozrusznika i po przekręceniu kluczyka pokazuje mi tam 8V czy to przypadkiem nie za mało?
Tak oczywiście że trzeba wyjąć rozrusznik bo jak zablokujesz koło zamachowe ,a co do klucza to może jakiś mechanik ci pożyczy?
Proszę uważnie czytać posty ,autor nie prosił o informacje jak wyciągnąć rozrusznik ,tylko dlaczego niedomaga.Już w pierwszym poście napisał ,"wyjąłem rozrusznik" tzn.że wie jak wyjąć. Jeśli wieniec na kole zamachowym jest OK to musi być coś z elektromagnesem.Jest jeszcze jedna możliwość widełki są wyrobione i cofa bendix.Jak rozbierzesz rozrusznik...
Witam Mam problem z wyjęciem rozrusznika w Grand Vitara z 2008 roku. Wymieniał ktoś? Bede wdzięczny za wszelkie info :) Pozdrawiam.
Wyjmij rozrusznik (dość łatwo). Stawiam na zużyte szczotki, automaty w Boschu "idą" rzadko kiedy. Kostkę zostaw w spokoju - przecież słyszysz wyrzut bendixa.
Nic nie wymieniać tylko wyjąć rozrusznik i posmarować tulejki i ośkę wirnika pod bendiksem.
Witam Problem został rozwiązany przyczyna usterki bardzo banalna. Metalowa osłona wewnątrz rozrusznika zwierała z wirnikiem skutek zwarcie i reset całej elektryki. Trzeba niestety wyjąć rozrusznik i rozebrać jeżeli jest firmy Valeo to rozwiercić nity i wyjąć blaszkę osłonową. Ruszył do strzału.
Panowie, a nie pękł wieniec? Tu wszystko może być, w końcu się okaże że nigdy nie było wieńca. Autor tak enigmatycznie pisze że...... Wyjąć rozrusznik, sprawdzić na stole czy wyrzuca bendix, jak się ma imadło to można nawet pokusić się o obciążenie rozrusznika (płytą OSB). Co to za rozrusznik, DRA, Mitsubischi, podać konkretny model. Podać nr bendixa...
Proponuje wyjąć rozrusznik i go dokładnie przejrzeć szczotki ,tuleje ,samochód swoje latka ma i rozrusznik się sporo napracował
Masz rozumieć, że trzeba wyjąć Rozrusznik i rozebrać w celu weryfikacji. Nie wiadomo ile da wymiana samego elekromagnesu, bo nie wiadomo w jakim stanie jest reszta. Najlepiej oddaj go do warsztatu który naprawia rozruszniki. Sprawdzą tam wszystko, szczotki, tuleje, uzwojenia i będziesz miał gwarancje
Wyjmij rozrusznik i sprawdź czy nie ma zatartych łożysk (możliwe że są ślizgowe). Napięcie akumulatora w stanie spoczynku i podczas rozruchu.
wczoraj już wyjąłem rozrusznik i ovracałem tym bendixem i się blokował. To przy większej sile on może przepuszczać?
wystarczy wyjąć rozrusznik wyczyścic nasmarować ale nie koniecznie problemem jest szczotkotrzymacz a dokładnie zużyte szczotki koszt naprawy 30-40zł pali po tym zabiegu na dotyk
Dziękuję za pomoc, temat na obecną chwilę jest zawieszony, nie mam na tyle czasu żeby wyjąć teraz rozrusznik, musi poczekać do zimy, jak ogarnę to postaram się opisać usterkę, dzięki pozdrawiam
Jeśli kolega ma silnik X16XEL to bez kanału niema szans dostać się do rozrusznika,jeśli okaże sie że stacyjka jest ok to pozostaje wyjąć rozrusznik.
W końcu po świętach i po pracy wyjąłem rozrusznik z samochodu, coś w nim dzwoni, tak jakby się rozsypało, wygląda, że szczotki. Nie rozkręcałem, specjalista oceni. Próbowałem uruchomić rozrusznik na krótko, nic niedało oprócz iskrzenia. Mam tylko tanie kable pod ręką więc nie opiniuje.
Pierwsze co to podłącz jakieś oprogramowanie diagnostyczne które pozwoli ci zczytać z DMCI ile wynosi to ciśnienie oleju.Jeżeli jest w granicach ~0.47 bar na wolnych obrotach to pierwsze co bym sprawdził czy zaworek nadciśnieniowy w pompie oleju się nie wykręcił - trzeba spuścić olej, wyjąć rozrusznik, poluzować przednią szynę prowadzącą rurki i wiązki...
to też wiem bo mama mi mówiła ze ojciec kiedyś już obracał, ale jak rozbiorę to zobaczę dokładniej. Aby ocenić stan wieńca wystarczy wyjąć rozrusznik i obrócić wałem. Nie trzeba rozpoławiać.
Przede wszystkim wyjmij rozrusznik i sprawdź szczotki, być może już są zużyte co pod wpływem temperatury objawia się ciszą z tego elementu. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś jak to działa to musisz wiedzieć że w automacie są dwa uzwojenia i to główne startowe bierze masę poprzez wirnik, czyli szczotki.
Najprawdopodobniej kończą ci się szczotki, wyjmij rozrusznik i zobacz to nie jest skomplikowana robota. a mechanik weźmie sobie za to sporo więcej niż części do naprawy:)
czy bez kanału można ten rozrusznik wyjąć ? czy konieczny jest do tego kanał?
Witam. Jak wygląda sprawa luzu na wirniku? W skrajnym przypadku wirnik potrafi zacierać sie o stojan . Wyjmij rozrusznik i sprawdź.Odpalenie w ten sposób to krótka droga do spalenia uzwojeń stojana , z tego również powodu prawdopodobnie padł również elekrowłącznik - cewka- ze względu na duży pobór prądu. Pozdrawiam.
Wyjmij rozrusznik i zobacz, czy jego oś obraca się swobodnie. Potem zobacz, czy w jego wnętrzu nie ma uszkodzeń, np. w postaci rozsypanej szczotki albo przegrzanego uzwojenia.
0 obrotów silnika, tak jakby wyjął rozrusznik i kręcił bez żadnego obciążenia. Akumulator nie ma żadnego problemu z kręceniem silnikiem(oczywiście silnik startuje tylko zimny).
Moe rozrusznik niema sily krecic. Jak go wyjmiesz z auta to kreci bo nic mu nie stawia oporu. Biorac pod uwage ze akumulator jest wpelni sprawny stawial bym na rozrusznik.
Jeśli dobrze sprawdziłeś i wykluczasz brak szczelności układu zasilania to wyjmij rozrusznik i zrób mu porządny przegląd/naprawę
Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
Witam Musze wyjąć rozrusznik z peugeota. Odkręciłem dwie śruby długie i jedną krótszą i reszty nie widzę, bo podejścia praktycznie brak. Stąd moje pytanie, jak go wyjąć czy odkręca się wszystkie śruby od spodu czy z góry też dałoby radę, bo słyszałem różne możliwości, ale wolę zapytać osób które miały z tym do czynienia. Z góry dziękuje za każdą pomoc/...
Zamień przewód filtr-pompa na przezroczysty ( można zobaczyć pęcherzyki powietrza- wykluczy się powietrze w paliwie) Kolejną sprawą, którą możesz sam zrobić- rozrusznik Wyjąć rozrusznik i przeczyścić bieżnię (usunąć grafit z przerw pomiędzy płytkami miedzi) Przetrzeć bieżnię drobnym papierem ściernym. Sprawdzić stan szczotek. UWAGA!! Dobrze nasmarować...
Tak nikt Ci nie pomoże. Musisz wyjąć rozrusznik i sprawdzić mając go na stole i pod napięciem. Być może masz zuzyte tulejki na wałku wirnika, może bendix. Kontrolki przy rozruchu przygasają?
Wyjąłem rozrusznik, wyczyściłem, przesmarowałem. Bendiks wyglądał bardzo ładnie dlatego nie chciałem do końca uwierzyć że on jest winowajcą. Zrobiłem test na wyjętym rozruszniku ,kabli nie odłączałem tylko zmasowałem go o dekiel silnika i wszystko działało elegancko bez zająknięcia. Więc na próbę generalną wrzuciłem rozrusznik z powrotem na swoje prawidłowe...
proponuję zapoznać się z instalacją elektryczną Trabanta 601 ;) - posiada to minimum minimorum ;) elektryki, tak że nic się nie da już wyjąć - i normalnie to skopiować.... masz to tu: http://www.cartoontrabant.pl/literatura....
Wyjmij rozrusznik z samochodu i zobacz jak się zachowuje po podłączeniu napięcia . Tylko uważaj bo tryb rozrusznika może połamać palce , a cały rozrusznik lubi uciec ze stołu po podłączeniu napięcia.
Więc sprawa wygląda tak,wyjąłem rozrusznik okazało się ze śmietnik nie wiem dlaczego jeszcze kręcił w miarę , poszły nowe bebechy szczotki i łożyska nawet obudowa była wybita tam gdzie osiada łożysko poskładałem wszystko do kupy i auto zaczęło odpalać od strzała.Pozdrawiam
kolego miałem kiedyś poltka więc pierwsze co wyczyść styki prądowe przy rozruszniku jeśli to mie pomoże wyjmij rozrusznik wymień tuleje i przy okazji szczotki i na pewno będzie chodził
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
Wiesz co to bendiks?Bendiks to sprzęgiełko rozrusznika to ta część z zębami a nie ze stykami.Jeśli już to elektrowłącznik.A myślę aby wyjąć rozrusznik rozebrać wyczyścić go a szczególnie ośkę wirnika i bendiks.Jak będzie rozebrany sprawdzić i ewentualnie wymienić szczotki i tulejki.Może rozrusznik chodzić przez chwile z silnikiem właśnie z powodu syfu...
Witam . Sprawdź czy dochodzi napięcie na zacisk rozrusznika,lub podaj napięcie kawałkiem przewodu bezpośrednio.Luźny zacisk zasilający to zły objaw.Raczej nie obejdzie się bez wyjęcia rozrusznika.
Słuchaj,tam masz dwa typy rozruszników-albo D9E (taki "złoty"),albo D6RA. Oba mają wspólny mianownik-talerzowy komutator.Częstym,powiem więcej-nagminnym problemem w nich jest niechlujstwo przy "remoncie" jego. Co masz zrobić?Wyjąć wirnik,i zanieść go do tokarza aby wyrównał komutator.Następnie zaszlifowanym brzeszczotem wytniesz izolację międzywycinkową,tak...
Najpierw to wyjmij rozrusznik i sprawdź go na krótko czy bendix działa i obejrzyj czy przewód z bendixa do rozrusznika jest cały. Jak rozrusznik nie będzie działa to trzeba mu zrobić regeracje albo po prostu kupić nowy, jeżeli rozrusznik będzie działać to wtedy coś po prostu blokuje koło zamachowe.
Ja wymieniałem od góry, wyjąłem sobie kolektor ssący potem odkręciłem i odchyliłem na bok rozrusznik
Obstawiam rozrusznik. Prawdopodobnie tuleje wirnika są wybite i powodują bicie. Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem. Regeneracja rozrusznika lub wymiana i problem powinien zniknąć. Jak trochę mechanikujesz to wyjmij rozrusznik i go rozkręć, lub daj komuś, kto już to robił. Tuleje najczęściej wybijają się przez zbyt długie kręcenie rozrusznikiem,...
Skoro elektryka jak mówisz jest sprawna (lepiej sprawdź by mieć 100% pewność) to do wyjęcia rozrusznik z powodu "zawieszania się" bendixu lub szczotek. Bez wyjęcia nie sprawdzisz.
Cewkę można wyjąć zamiast cewki żarówkę i będzie widać. Jak zgaśnie to resetujesz rozrusznikiem. I po kolei szarpiesz wiązkami. Czy mostkujesz czujniki. Są tylko dwa. No i alternator. Kontrolki też masz dwie jedna do czujników droga do alternatora
Wyjąłem rozrusznik, sprawdziłem, że nie ma przebicia, tulejki są ok. Wszystko działa, tylko przy podłączeniu przewodami do akumulatora przez "dotyk" pobiera bardzo duży prąd i wolno kręci. Podejrzewam, że na komutatorze nastąpiło zespawanie zwojów. Jak to można sprawdzić, że obieg jest skrócony? Mam tylko multimetr
Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów,...
No jak nie pali na krótko to trzeba wyjąć rozebrać.
az kręci super.. a nie raz ledwo ledwo obróci i się rozpędzi. Da to się jakoś naprawić czy poprostu uzwojenia są już upalone ? Wyjąć rozrusznik, rozkręcić, sprawdzić szczotki- długość i czy lekko przesuwają się, a także sprawdzić luz w łożyskach ślizgowych wirnika.
Jak wiesz na czym to wszystko polega, to nie musisz mieć narzędzi specjalnych, co oczywiście ułatwia zadanie, dwa wiertła i po sprawie. Niestety bez wygiętego pręta nie zablokujesz wału, musisz wtedy wyjąć rozrusznik, ale dojście bardzo ładne. Zawsze będę powtarzać , nie miałeś z tym do czynienia to nie zabieraj się , zawsze można zrobić więcej złego...
rozrusznik wyjąć wyjąć rozrusznik mondeo wyjąć rozrusznik polonez
ustawienie anteny warszawa 65535 internal moduł memory error telefunken internet
Ursus 360-3P - Sprzęgło nie wciska się do końca Korbox SOiAV - przyczyny blokady i rozwiązania