Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
To bardzo typowa usterka hybrydowego ECU - widzi uszkodzenie cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę aby nie dopuścić do przedostawania się niespalonego paliwa do katalizatora. LPG jest ma mikserze więc chodzi normalnie (bo cewka nie jest uszkodzona i iskra na wszystkich cylindrach jest). Wtrysk jest w pełni sekwencyjny. Affected...
Witam szwagier miał to samo w Punto dopiero wymiana komputera pomogła.
witam Posiadam punto II 1,2 8V z instalacją gazową. Od 2 dni w moim punciaku zapalila sie kontrolka check engine i cały czas chodzi na 2 cylindry ( na poczatku przerywał). Sprawdziłem przewody WN i okazalo sie ze 1 cewka nie podaje iskry na swiece.( ta blizej zderzaka). Kupiłem nowa i tez nie działa. Poczytałem troche w internecie ze w wiekszości przypadkach...
Wracam do Punto... Lancia już hula i jest OK Kiedyś się tak bawiłem z elektrozaworem nagrzewnicy - był nowy i "na stole" wszystko było ok, po założeniu do auta też działał, ale w panelu klimy kilka razy z rzędu spalił się tranzystor sterujący tym zaworem. Pomiary, wymiana tranzystora, złożenie - wszystko działa. Następnego dnia - powtórka. Okazało się,...
mialem podobny problem z punto 2 komp. wykazal blad ceki ,,a,, tyle tylko ze nie byla to cewka zaplonowa a w sterowiku wtrysku po wymianie sterownika po problemie
Cewki zmieniłem i dalej kupa. Podmieniałem też sterownik AL-700 na nowy i też bez zmian. Wygląda na to że coś złego się dzieje z kompem benzynowym. Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć na którym pinie ECU znajdę obroty wysyłane na obrotomierz? Spróbuje zapodać je stamtąd - to ostatnia deska ratunku. Dodano po 1 To daj mu próg obrotów 0 i temperaturę...
Jeżeli auto odpali a nierówno pracuje to tylko wymiana na sprawny element.
Spalony moduł w komputerze odpowiadający za sterowanie cewkami. Wymiana na nowy sterownik
święci taka kontrolka Co oznacza? Kontrolka immobilizera, brak autoryzacji rozruchu silnika. Jak obejrzałeś z zewnątrz tę skrzynkę to nic nie obejrzałeś, ona z zewnątrz zawsze dobrze wygląda, pytanie co jest w środku... W skrzynce nie ma "dużej" masy, ale skoro ze schematu tego nie widzisz, to obawiam się, że sobie z problemem nie poradzisz. Stała...
Podłącz pod komputer i wykonaj test cewek patrząc czy rzeczywiście jest iskra na cewkach (wynik testu na ekranie w zasadzie o niczym nie świadczy). Żaden błąd w tym ECU nie jest w stanie zablokować impulsów na jednej z 2 cewek - albo działają obie albo żadna. Jeśli cewki są na 100% dobre (można je zamienić miejscami - sterownie + w.n.) można się pokusić...
Czasami pomaga odpowiednie przegięcie tej hybrydki.
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
Niestety wymiana cewki nic nie pomogła auto dalej zachowuje się tak samo a nawet gorzej.
Wymiana cewki niewiele zmieniła... :( Wymienię filtr paliwa i sprawdzę pompę... więcej pomysłów nie mam :/
Cewka. Przerabiałem podobny problem w fiacie bravo. Wymiana cewki pomogła, z tego co wyczytałem padają one dosyć często zwłaszcza na gazie. Optymalnym rozwiązaniem byłoby podmiana na chwilę aby się upewnić.
Co do palenia to pomogła wymiana rozrusznika. Chyba było jakieś zwarcie na cewce jak się zagrzał, bo po wymianie rozrusznika czy ciepły, czy zimny pali od strzała. Co do błędu sprzęgła nadal jest i nie można go usunąć - błąd stały. Pozostaje tylko wymiana sterownika.
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe, więc zastosowaliśmy cewki od fiata CC/Punto. Tranzystory...
hmm.. nie wiem jak się do tego zabrać... mozna o jakąś instrukcje prosic? chciałbym zaznaczyc ze samochod odpala... lecz nie działa tak jak powinnien , tzn jakby nie na wszystkie cylindry... cewki są podobno dobre wg mechanika, stwierdził ze sterownik uszkodzony... co wy na to..
Witam. Mam nowy problem z silnikiem. Im większy mróz tym dłużej muszę kręcić silniczkiem. Po prostu zapala jak kiedyś silniki gażnikowe. Zrobiło się cieplej, to pali dużo lepiej. Czy winna może być pompa paliwa, która nie wytwarza już odpowiedniego ciśnienia. Oczywiście cały układ zapłonowy był wymieniany, ale nie z tego powodu. Siadła cewka. Wcześniej...
witam wszystkich mam problem z samochodem punto 96 r model 75 jestem mechanikiem od kilku lat i takiego problemu jeszcze nie miałem klient przyprowadził do naprawy punto silnik pracuje ładnie na wolnych obrotach na wysokich się dusi brak mocy jak by nie palił na dwa gary . klient chce wymianę silnika ok montuje drugi silnik odpalam jest to samo dusi...
Uszczelniacze wymienia się "od zewnątrz", jeśli chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelniacz wału od strony rozrządu to trzeba zdjąć koła pasowe, gorzej jest z wymianą uszczelniacza od strony skrzyni biegów, bo trzeba ją całą zdemontować. Jest jeszcze czwarty uszczelniacz - oring pod uchwytem cewek (oryginalnie otwór pod napęd rozdzielacza zapłonu)....
Witam Panie kolego wymiana kabli i cewek nie pomgła nadal ta sama przypadłość więc co bierzemy się za sonde pytanie moje na full gazie przepustnica nie otwiera sie cała tylko tak do połowy czy to może być coś z tym ?
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
Witam. Potrzebuje zmienić sterownika w takim samochodzie. Przyjechał z kontrolka silnika, Błędy przepustnicy, cewki 1,2,3, a po naciśnieciu na wtyke komputera auto potrafi zgasnąć. I moje pytanie, czy jak kupie używke, oczywiście taka samą to po wgraniu wsadu z mojego komputera będzie to działać, czy wygląda to inaczej? Chyba że macie inne pomysły na...
problem mój polega na tym że auto(Punto II 1.2 60 KM 2000r.) nie ma wcale siły podczas jazdy i strasznie szarpie czy to na benzynie czy to na gazie. sprawdzone jest prawie wszystko (świece,przewody, cewki,rozrząd,zawory i układ zapłonowy) osobiście się na tym w ogóle nie znam, ale w warsztacie twierdzą ze to sterownik "padł". Mechanik powiedział mi...
Temat myślę że nie rozwiązany z kilku powodów: Znajomy wymienił w ciemno cewkę -oczywiscie starej nie udostępnił do pomiarów bo mu zaginęła. W miedzy czasie wymienił rozrząd -pytanie czy wymiana rozrządu wpłynęła na wypadanie rozrządu? -nie chciał żeby sprawdzić czy ma dalej błędy w sterowniku, pomiaru się przestraszył czy czegoś innego? Wymienił kompletny...
Dziś zabrałem się za wymianę kabli i świec. Kupiłem kable boscha i świece, założyłem i poprawa o 75%. Zaizolowałem kable które idą do cewek bo były przetarte i chodzi prawie idealnie. Chyba wybiorę się do gazownika bo jak pokręciłem trochę pokrętłem od obrotów to samochód chodzi jeszcze lepiej. Dziękuję wszystkim.
jeszcze jedno. Dopiero rozmawiałem z poprzednim włascicielem i on wymienił silnik, ale przed wymianą miał ten sam problem. czyli małe prawdopodobienstwo aby luzby były złe na starym i na nowym tak samo. czujnik podcisnenia wymieniony z innego auta działajacego. takze odpada. Co myslicie o uszkodzeniu sterownika. Co jalis czas pojawia sie błąd cewki....
Witam! Mam problem z fiatem punto 3 - 2004r. instalacja gaz. Samochód szarpie na paliwie a na gazie strzela. Brak mocy. Nasila się to przy dodaniu gazu , nie można wjechać pod górkę. Nie pali na pierwszy cylinder. Trzykrotnie w przeciągu 2 miesięcy zmieniane przewody i świece. Nowe cewki. Świece nie noszą śladów uszkodzenia czy też ingerencji oleju....
Kilka lat temu w ASO wymienili mi pasek rozrządu razem z napinaczami. Przy odbiorze samochodu (w idealnym stanie wtedy był) zapaliła się kontrolka żółta silnika, a samochód w ogóle nie miał mocy. Powiedzieli, że nie podpięli sondy lambda i że ją podepną. Faktycznie, wtedy błąd zgasł, ale nie na długo (tylko że mało wtedy jeździłam). Wydaje mi się, że...
Podsumowując. Sprawa z nierówną pracą silnika opisaną w pierwszym poście dotyczyła zawieszonego zaworu ssącego 3 cylinder. Wymiana płytki w moim przypadku pomogła (płytka dokładnie miała 2,3mm), gniazdo nie było wypalone dzięki upalonej świecy i cewce, która nie dawała prądu lub spowolniła ten proces. Płytkę wykorzystałem (kupowałem na oko) 1,995mm...
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
to znaczy ze strownika ecu pociagnac dodatowy kabel do licznika i do pinu 7 mam rozumiec Ze sterownika silnika z pinu nr 23 wychodzi przewód do przekaźnika podwójnego do pinu nr 7 (sprawdzić można multimetrem na zwarcie, rezystancję min - po rozpięciu wtyczek przekaźnika i sterownika). Tym przewodem sterownik kluczuje masą cewkę przekaźnika i na tym...
Witam! Mam podobny problem kto chce niech nie wierzy, posiadam punto I 1,1 od 2002 roku gaz był chyba zakładany 2003-4 nie pamiętam dokładnie autko elegancko jeździło nie było żadnych problemów w zeszłym roku wracając z Wrocławia A4 czy jak się ta autostrada zwie jechałem cały czas minimum 150 km/h na prostej szedł do 160 a z lekkiej górki poszedł nawet...
Wczoraj podłączyłem komputer pod sterownik i dostałem kilka błędów, w zależności od sytuacji i samopoczucia ECU w punciaku. Chodzi o to, że po wykasowaniu poniższych błędów... ### Opis błędu [Status] ### C2: ECU zablokowało rozruch silnika [A] C8: Nie odebrano kodu bądź brak połączenia [A] [S] ... od czasu do...
Przecież już napisałem że jak świeci code to sterownik nie wysteruje przekaźnika pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Był wymieniany sterownik silnika więc nie wiemy czy został dopisany do auta. Bez trudu można tutaj sprawdzić cewki zapłonowe więc skoro nie ogarnął tego "mechanik" to rozumiem że nie zna podstaw więc coś mi nie pasuje jego wymiana...
tez filtr paliwa przeszedl mi przez mysl, co ile powinien byc wymieniany taki filtr?? byl wymieniany z 5 lat temu juz troche czytam te wszystkie fora i malo kto daje konkretna odpowiedz Kolego , ja objeżdżam już 3 -go fiata ( nie licząc podwójnie bo mam teraz dwa Fiaty Punto III i Seicen to 1.1 Van) i filtr paliwa Fiat zaleca wymieniać co 15 tyś .km...
Witam ponownie. Na początku DZIĘKI ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI I UWAGI. Dziś kolejna porcja grzebania w aucie. Całe szczęście że mam inne - sprawne auto bo byłoby nienajlepiej. Postanowiłem że skoro jestem w tym momencie (rozbiórka w silniku) to jeszcze raz zdejmę pokrywę klawiatury i sprawdzę bo po dokładnym oględnięciu stwierdziłem że olej poszedł spod...
Ostatnio miałem problem z mocą samochodu, strasznie mulił (słaby) (słaby), myślałem że padł wariator, lecz ktoś polecił mi wymianę świec, po wymianie świec okazało się że wszystko gra... do czasu, pojeździłem dwa dni i lipa... znów to samo, skieruje do was moje pytanie w czym tu tkwi problem? Odkręcałem świece i jedna z nich była zakopcona, reszta była...
Przerabiałem to w tym samochodzie, wina leżała w sterowniku silnika, naprawa 250 zł. Wcześniej robiłem już wszystko, wymiana świec, wiązek, kabli, cewek, a nawet zamieniałem miejscami wtryski. Zero poprawy, Zawsze błąd P0351 zwarcie na masę 1 cewki. Dzwoniłem do gościa z Tych co specjalizuje się w regeneracji i sprzedaży nowych sterowników, ale ceny...
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu. Kupiłem niedawno GP 1,4 8V i po wymianie świec szarpie przy mocniejszym dodawaniu gazu. Przy normalnej jeździe jest OK. Nie ma komunikatu o błędzie. Świece wymieniałem sam na polecane NGK ZKR7A-10 (te same były wcześniej - prod. japońskiej, nowe są francuskie). Jedni polecali sprawdzać szczelinę, drudzy montować...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Witam. Pisze w imieniu kolegi. Dostal on "w spadku" :) od ojca Punciaka 1.1, rok 1998, jednopunktowy wtrysk, przebieg 230 tys i od mniej wiecej 200 tys jest przejechane na gazie. Postanowil go doprowadzic do stanu pelnej sprawnosci bo wczesniej za bardzo o niego nie dbano:(. Sprawa dotyczy instalacji LPG. W instalacji wymieniono reduktor tydzien temu...
Jeżeli w cenie 5-6 tysięcy będziesz szukał przebiegu jaki podałeś to na 100% trafisz na przekręcony egzemplarz. Sam robisz 25k rocznie, a od innych oczekujesz, że będą jeździć 5k rocznie? Trochę dziwne podejście, nie sądzisz? Z jednej strony masz racje i się licze z tym przebiegami ale napewno wszystki poniżej 200tys nie są cofniete. Że ja tyle przejeżdzam...
Były podmieniane cewki. Co prawda używane. Nowe to straszny koszt a chińszczyzny nie mac o kupować. Ale wnioskuję, że skoro dana cewka w jednym aucie chodzi idealnie to i moim powinna a na 3 sztuki podmienione było bez zmian. Przeróbka baku z benzyną była zrobiona zanim jeszcze gaz się w Aucie pojawił i nie było żadnych drgawek. Wszystko grało. Ba,...
Zacznij od diagnostyki.
Witam, Od jakiegoś czasu samochód nierówno pracował na biegu jałowym. Wymieniłem świece przewody lecz problem nie ustawał. Postanowiłem wymienić cewki. Silnik pracuje równo nie trzęsie nim lecz stracił prawie całą moc.. Dodam że po wymianie kabli oraz świec samochód miał moc
Wymieniłem kable zapłonowe cewki i świece a silnik dalej przerywa podczas jazdy. Najgorzej jest na ciepłym silniku jak jest zimny to jeszcze jakoś jedzie. Zauważyłem ze nie działa wskaźnik temperatury silnika chyba czujnik jest popsuty czy on może być przyczyną takiej pracy silnika?
Sprawdzałem, "plus" jest A może to wina immobilizera? Ktoś wie czy immo odcina całkowicie komp czy tylko jakiś układ np wtrysk, cewki wysokiego napięcia itp? I jeszcze jedno pytanie. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na listwie wtryskowej? Edit. Temat zamykam autko naprawione. Przerwa na kablach od wtryskiwaczy. Dodatkowo okazało się że jest zbyt...
Witam serdecznie. Mam problem z układem par paliwa i grzałką 1 sondy lambda w Grande Punto Abarth 1.4 155 km z ECU BOSCH ME 7.9.10 (5184238). Przeczytałem wszystkie możliwe tematy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Do tej pory wykonałem następujące czynności: - ciągłość przewodów do pinów w ECU - wszystko ok - zdemontowałem zawór,...
cewka punto punto cewka punto wymiana
elektrozaczep dioda prostowniczy pralka zapach spalenizna zerowanie napięcie niezrównoważenia
kupić kartę graficzną kupić kartę graficzną
Lenovo ThinkPad Slim-Tip Charger ADLX45NLC3A Cable Pinout, Wiring, and ID Resistor Details Komunikat "INFO Badge card" w centrali Aritech