5G nie działa
Dziękuję
Znam taka firmę w okolicach Bielska-Białej. Specjalizuja się w wirnikach komutatorowych. Jeśli cię to interesuje to poszukam konkretnych namiarów.
W moim silniku Minarelli 125 poszedł rozrusznik. Pomyślałem, że szczotki są winne a więc wymieniłem na nowe. Wszystko ok, podłączam bezpośrednio do akumulatora i rozrusznik zakręcił na początku szybko a po jakichś 2 sekundach zwolnił i obraca się z tymi samymi obrotami. Rozebrałem, pomyślałem, że coś źle złożyłem, pomierzyłem sam wirnik i parametry...
Według mnie cena za usługę jest właściwa chociaż że tak powiem z górnej półki. Jeśli sewisant zrobił tak jak napisał łącznie z dobraniem właściwych fabrycznych szczotek i przeszlifowaniem komutatora to ok. Jeśli nie to tak jak napisał Kretactwo i kłamstwo musi być pietnowane. Ja wiem że nie macie za dużo napraw ale tacy ludzie popsuje wam opinie. Kolego...
łódż ul obywatelska 98
Taka wymiana jest nie do wykonania .Podaj typ wiertarki lub poszukaj wirnika na ALLEGRO.
ściągaczem za łożysko i zejdzie możesz też podgrzać magnes , zawsze jest ryzyko jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ;) pozdrawiam
Z swojego doświadczenia: Kiedyś oddałem taki silnik do naprawy - wymiana komutatora na nowy. Firma naprawiająca nie miała komutatora z 48 lamelkami więc dała 32. Pan mówił, że nie powinno mieć to wpływu na prędkość przy podłączeniu do maszyny - falcerka. Okazało się, że trzeba dać dużo wyższą wartość na potencjometrze żeby uzyskać taką samą prędkość.
Czy ktoś może próbował zmienić slimacznice. Jedynie to można wytłoczyć i wtłoczyć na odpowiedniej prasie, aby nie skrzywić wałków., ale i tak będzie póżniej potrzeba przetoczenie komutatora.
Nie wiem jak brzmi piszczenie ale może lekka renowacja komutatora albo wymiana szczotek w siniku elektrycznym mogłaby coś pomóc.
Musiałbyś zdobyc nowy wirnik bo wymiana komutatora raczej nie wchodzi w gre. Jeśli byłby nowy to sie nie powinno powtorzyć. Dodano po 2 A jak nie to idź na bazar i kup jakaś chinska szlifierke xD.
Jeżeli kupujesz oryginalne szczotki to tylko pozostaje wymiana komutatora wirnika, a to jest drogie. Szybko się ścierają tzn. że starczają na ...? Zależy jeszcze od eksploatacji odkurzacza. pozdrawiam
Przezwojenie wirnika, wymiana komutatora i łożyska wcale nie było by takie kosztowne, wielokrotnie oddawałem wirniki do przezwojenia i jakoś koszty niebyły powalające, sprawą najważniejszą jest zdobycie wirnika i koła zębatego w dobrej kondycji mechanicznej.
Gdy wirnik ma przerwę to wystarczy dokładnie obejrzeć komutator i będzie to widoczne. Daj dobre zdjęcia całego obwodu komutatora ale nie czyść go wcześniej. Sama wymiana komutatora nie jest taka prosta, o ile w ogóle ktoś chce się w to bawić. Zresztą jego uszkodzenie też widać gołym okiem.
Przy takim uszkodzeniu to tylko wymiana komutatora o ile uzwojenia są dobre.
Pytam co się wymienia w tej pompie od podstaw. Zakłada się nowy silnik pompy, bądź regeneruje stary - wymiana komutatora, łożyskowania, nowy szczotkotrzymacz.
Cóż, ten filmik jest za krótki, żeby można było cokolwiek stwierdzić. Start z odrzutem jest jak najbardziej prawidłowy i tyle. Jedną z przyczyn, po spaleniu i naprawie silnika komutatorowego, jest poskręcanie go w ten sposób, ze nie obraca się lekko, swobodnie, (jest skręcony zbyt twardo, lub źle- po przekątnej)co zaraz po uruchomieniu doprowadza do...
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Sprawdź czy szczotki wchodzą luźno, jedna sprężyna jest przegrzana (ma przebarwienia).Być może słabo dociska szczotkę do komutatora. Jeżeli wymiana sprężyny i nic nie da, to należy przemierzyć wirnik.
Przewinięcie i wymiana komutatora to jedno, zjechane są również zęby.
W każdym zakładzie zajmującym się przezwajaniem silników to zrobią. Niestety wymiana komutatora wiąże się z koniecznością przezwojenia wirnika. Koszty będą spore, czasami taniej poszukać jakiegoś używanego rozrusznika w dobrym stanie.
No i było kilka lat, u mnie tez silnik do roboty :( , właśnie stanęła. Po demontażu: Nie mam zdjęcia, ale ogólnie silnik marny, komutator wytarty u mnie w stanie prawie agonalnym. Kolega ma mi to przetoczyć, ale nie wiem czy jeszcze coś zostanie. Silnik prawie nie dostępny bo wersja W.E2041L z rozstawem 61mm, a cena .... :(. Czemu tak kombinują i co...
Komutator owszem, jedynym wyjściem jest wymiana komutatora kosztuje około 5 zł, dodatkowo trzeba wymienić przypalony lub całkiem spalony drut na wirniku. Ogólny koszt naprawy przewyższy koszt nowego silnika do tej maszyny.
Nie da się naprawić komutatora.Wszelki próby klejenia skończą sie niepowodzeniem w czasie pracy silnika.Za duze są obroty i za dużo sie grzeje miejscowo - na klepkach komutatora.Można wymienić sam komutator , ale trzeba mieć nowy , no i zamienić.Ale tu problem występuje z przewodami bo oryginalnie są zaklepywane i będą teraz za krótkie żeby je dolutować.Szanse...
Wrzucam jeszcze zdjęcia wymienionych szczotek. Są starte ukośnie, niesymetrycznie A jak wygląda komutator? bo sama wymiana szczotek nie ma sensu, jak komutator wypalony, nierówny.
Najprościej drugi silnik z" używek".Wymiana komutatora, gra nie warta świeczki.tel.091/483-35-02 wysłaja za pobraniem.
Słyszałem o czymś takim jak wymiana komutatora tylko czy to się opłaca? W twoim przypadku działki komutatora najnormalniej się poluzowały. Zapewne były zaprasowywane i nadszedł ich już czas :D .
Od temperatury odkształcił się szczotko trzymacz i blokuje się szczotka, pilniczek i do roboty ma po wciśnięciu natychmiast wracać do komutatora.
Nr 4 i 5. Wymiana szczotek i konieczne przeczyszczenie komutatora. Szczotki kupisz w w sklepach lub na alledrogo podając typ praleczki oraz najlepiej ich wymiary, sama przy odrobinie spokoju to możesz wymienić. Przed założeniem nowych koniecznie trzeba doprowadzić komutator do porządku. Pozdrawiam i powodzenia.
Prawdopodobnie szczotkotrzymacze były "za ciasne" i szczotki nie mogły się swobodnie w nich poruszać. Na końcu miedzianego elementu jest mała zakładka która trzyma szczotkotrzymacz na miejscu. Jak się go nie odegnie na zewnątrz po wymianie szczotek to może on blokować same szczotki i sprężynka nie może ich dociskać do komutatora.
Mój oryginalny regulator był całkowicie uszkodzony alternator wogule nie ładował a przed uszkodzeniem było jakieś 13,80V i to na nieobciążonym :-(. Wymiana regulatora pomogła napięcie jest nie co lepsze 14,37V lecz tak jak pisałem przygasają światła :-(. Sama wymiana komutatora wiem jest prosta lecz nie mam jak zdjąć łożyska...
Może silnik jest uszkodzony i zbyt duży prąd powoduje zadziałanie zabezpieczenia. Powinno być małe, jasnoniebieskie iskrzenie spod szczotek - jakie jest? Czy wszystkie wycinki komutatora mają taką samą barwę?
NIech będzie,że to usterka mechaniczna,ale bardzo wątpię w szansę naprawienia komutatora.Jeśli już to wymiana na nowy,ale to bardzo skomplikowana naprawa. Oczywiście,ten jeden (czy tylko) drucik można polutować.
Faktycznie wymiana komutatora jest oboszczona wieloma warunkami i dość problematyczna co nie znacz że nie wykonalna ale wymaga fachowca który wie jak i co się robi bez fachowego serwisu sie może nie obyć. Zastanawia mnie jednak czy łatwiej jest wymienić głowice czy sam komutator.
Szczotki były jakiej długości, że podjąłeś decyzję o ich wymianie? Całkiem niedawno był temat również o pralce Beko gdzie autor nie sprawdził czy szczotki pracują swobodnie w prowadnicach i mimo wymiany nie miały styku z komutatorem.
Nie spotkałem sie jeszcze z uszkodzeniem mechanicznym komutatora( nieraz sprężynka szczotki zarysowała komutator ale bez wyrwania wycinków, one wypadają po przegrzaniu maszyny i uzwojenie też pada) Brak wycinków zawsze jest powodowany wypaleniem, a co za tym idzie koniecznością przezwojenia wirnika plus wymiana komutatora. Błąd jaki popełniają użytkownicy...
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? W starych samochodach był amperomierz - pokazywał, czy więcej ciągniemy...
Dziękuje za odpowiedzi.Może ktoś zna prostą budowe zgrzewarki do takich spraw??Mam jeszcze pytanie;ile może kosztować -wymiana szczotek,toczenie komutatora,wymiana smaru w rozruszniku? w przybliżeniu oczywiście:)) poprostu regeneracja rozrusznika(bez wymiany łożysk)
A jeśli zewrzesz śruby przy tym elektromagnesie to rozrusznik kręci? Jeśli tak to elektromagnes do remontu jeśli nie kręci to rozrusznik(czyszczenie komutatora+ewentualna wymiana szczotek) Jeśli okaże się że elektromagnes się zepsuł to wątpię że uda Ci się go doprowadzić do stanu świetności z pękniętą obudową. Ja miałem 3 całe i ciężko mi było je złożyć...
wymiana komutatora=przezwojenie wirnika.Do wykrywania zwarć międzyzwojowych stosuje się elektromagnes.Najlepiej dać do sprawdzenia tam gdzie przezwajają silniki,za niewielkie pieniądze (lub za darmo).Jeśli silnik(wirnik) miałby przebicie do masy(wałka)wtedy za każdym razem wybijałoby bezpieczniki.W opisanym przypadku najbardziej prawdopodobny skrót...
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Raczej pomoże wymiana łożysk, jak masz możliwość liznąć na tokarce komutator to też, a szczotki, to trzeba zobaczyć jakie długie jeszcze są. Generalnie: wyje i iskrzy= łożyska.
Samemu to raczej nie naprawisz, a w warsztacie przewiniecie z wymiana komutatora to koszt tak jak napisałeś 100- 120 zł. Jeżeli stojan jest sprawny- sprawdź bo często rownież ulega uszkodzeniu - masz szczotki przekładnia jest Ok to może będzie to zabieg opłacalny. W tym całym liczeniu musisz również uwzględnić ww. koszt zakupu szczotek i ewentualnej...
Możesz jeszcze odkręcić szczotkotrzymacze i sprawdzic długość szczotek, choc jeżeli iskrzenie ma wygląd łuku ciagnacego sie po komutatorze, pomoże tylko wymiana wirnika lub całego silnika. pzdr I tak: Nowy wirnik (308.2200) - 48zł. (Do tego nowe dobre łozyska i ewent. szczotki) Nowy silnik 100-120zł Silnik używany z allegro 55zł
W pierwszej kolejności wymień szczotki w trakcie wymiany sprawdź czy wycinki komutatora nie są przebarwione lub popalone, przeszlifuj sam komutator jeżeli nie będzie przebarwień lamelek komutatora.Przy widocznych przebarwieniach lamelek komutatora należy przyjąć wstępnie że wirnik jest uszkodzony.Pozdrawiam.
Komutator można przetoczyć. Może jest jednak ważniejszy problem- na blachach koło komutatora wygląda że obciera o stojan. Łożysko?.
Witam, Posiadam odkurzacz Electrolux o modelu EEG41CB. Przy ostatnim odpaleniu moc ciągnięcia znacznie spadła i była wyczuwalna woń spalenizny. Po rozebraniu oraz dostaniu się do silnika widoczne jest gołym okiem spalony/zwęglony obszar komutatora oraz szczotek. Przy odpaleniu widoczne iskry oraz głośny dźwięk tarcia. Widoczne na zdjęciach oraz filmie....
Z tego co wiem to nie bardzo,moze dizlac ale mze byc tak ze bedzie mial wyzsze obroty i sie grzala przede wszystkim moze iskrzyc za bardzo na komutatorze.
Przetoczenie komutatora,wymiana szczotek i można dalej prać !Dzięki
Mozesz wyminić komutator na nowy! Wymiana samego komutatora, to amatorszczyzna. Nie polecam. Najlepiej rozebrać silnik (rozwiercić nity) i zanieść wirnik do przezwojenia. Jeżeli masz problem ze znalezieniem takiej firmy, to napisz, a dam Ci adres pod który będziesz mógł wysłać.
przezwojenie i wymiana przy tym nowego komutatora kosztuje ok. 100 - 150zł
Witam Najprawdopodobniej zwichrowałeś ośkę lub przesunołeś ją względem wirnika i komutatora (szczotki). Jest to tak pracyzyjnie wykonany silniczek, że tylko jego wymiana.
No więc pewnie będzie działać, bo z tego co opisałeś raczej na pewno skończyły się szczotki i ubyło także komutatora. Jeżeli wymiana rozwiązała problem, to zamykamy temat. Pozdrawiam. P.S. Pisząc to, nie wyświetliło mi się wszystko ze zdjęciami.
Kwazor , to wszystko zależy, do czego i komu jest takie "coś" potrzebne. Doskonale nadaje się na działkę gdzie, masz stały maszcik, przyjeżdżasz, wyciągasz z bagażnika rozkładasz śmigiełka i gotowe ! Przy wyjeździe postępujesz w odwrotnej kolejności. Nie tachasz akumulatora i oszczędzasz na lekarzach, /kręgosłup/!!!!!!!! Na pewno na dziesięć lat wystarczy....
Raczej silnik napędu płyty .Możesz zregenerować -odłączas od układu ,wlewasz do środka KONTAKT60 i na zasilacz pod 12V w obydwie strony.Później zmierz czy rezystancja się wyrównała we wszystkich położeniach wirnika.Jeśli komutator jest nie do zregenerowania to tylko wymiana silnika.
Przyczyna leży w uzwojeniu silnika i żadne czyszczenie komutatora nic nie daje, tylko wymiana silnika albo przezwojenie ( koszty). Co do gaszenia "dyskoteki" to jest objaw charakterystyczny dla tego uszkodzenia. Ostatnio rzadko spotykane ale pojawiły się nowe związane problemy z maxymalnymi obrotami wirowania, stare silniki ( do max 1000 1/min) nie...
No chyba że w eksponacie ale taka szczotka może w każdej chwili wypaść z prowadnicy i zarysować komutator.
Wymiana szczotek i wyczyszczenie komutatora pomogło. Pracuje jak wariat. Dziękuje zamykam watek
Ale czy, aby na pewno prezentowana przez Ciebie płytka jest od tego silnika? Mi ona wygląda na płytkę od wentylatora chłodnicy. https://obrazki.elektroda.pl/3111080300_... No dobra, odpowiadając na pytanie. Zanim zacznę rozbierać układ wspomagania chciałem się dowiedzieć, jaką techniką zamocowane są przewody szczotek w szczotkotrzymaczu...
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Dziękuję za szybką odpowiedź. Czy wymieniałeś zębatkę od przekładni i komutator? Czy cała przekładnia?
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Jest zwarcie zwojowe na wirniku co nawet omomierz pokazał, przewinięcie lub wymiana.
Witam Najprawdopodobniej to właśnie łożyska piszczą bo ich czas życia nieuchronnie maleje w szybkim tempie . Przed rozebraniem możesz też kupić szczotki do silnika i od razu też wymienić najpierw przeszlifowując delikatnie papierem ściernym komutator. Pozdrawiam
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
Jeżeli spalony to trzeba przewinąć uzwojenie ale widzę że szczotki wypaliły też komutator. Lepiej poszukać innego bo ciężko będzie go uratować.
Dzięki za informację. Silnik okazał się sprawny, tzn nie był spalony tylko jedna nitka od komutatora miała przerwę. Przeczyszczenie komutatora, wymiana przy tym łożyska i jest jak nowy, także temat zamykam.
Nawet po oczyszczeniu komutatora i instalacji nowych szczotek (niedotartych) przez czas np. 2 lub 3 prań będzie słyszalna praca tych szczotek. Później uspokoi się.
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
Witam. Niestety tak. Po remoncie wirnika (wymiana łożysk, przetaczanie komutatora) przy składaniu pomyliłem kabelki no i poleciał triak przy silniku i kawałek druku na drugiej płytce jak również na tej z tym mikrosterownikiem. Ścieżki są do naprawienia, myślałem, że jest to zwykły scalak ale wobec tego szukam płytki 1600.0090 lub 1600.3090. Triak już...
Sprawdź rozrusznik na innym akumulatorze, jeśli będzie znacząca poprawa to znaczy, że aku do wymiany. Jeśli rozrusznik nadal będzie miał problemy to wymień tuleje (koszt około 5zł0, tylko uważaj, bo są bardzo delikatne. Zobacz jak wyglądają szczotki, jeśli są zużyte to też wymiana, wyczyść komutator oraz połączenia rozrusznika z akumulatorem.
Niestety oprócz elektroniki uszkodzeniu uległ układ komutatora - przedwzmacniacza na bloku głowic magnetycznych.
Tak, ma być niewielki luz jeśli nie widać zużycia smarować i składać zwróć uwagę na lamelki komutatora czy są równe i nie nadmiernie wybrane ,jeśli nie to wyrównać bo nowe szczotki potrafią zabić nierówny komutator . Pozdrawiam
Daj sobie spokój, to jest Galaxy najstraszniejszy dysk po Atlantis, nawet w Victorii popatrz jezeli podlaczysz Quantuma AS (Atlantis) odrazu pisze sie, za co mnie taka meka komu ja co zrobil. A po tym jak otworzyles hermoblok juz mozesz powiedziec swojemu dysku i danym zegnam na zawsze, jezeli to bylby 1 glowicowy, to jeszcze pol biedy (tylko dla odzysku...
Niestety muszę cie zmartwić. Ten co dał ci wiertarkę, chciał się pozbyć złomu. silne iskrzenie z szczotek Zwarcie zwojowe. Wymiana wirnika, ,ale czy ma sens, to zależy od jakości sprzętu. Przy lepszych ... być może. Przy tańszych, lepiej kupić nową wiertarkę.
Impulsy zwrotne są zbierane przeważnie przez czujnik Hala lub optycznie. Sprawdź czy masz magnes w pobliżu komutatora.
Łożyska na wirnik na wcisk tylko nie wal młotkiem uszkodzisz komutator. W gniazda tez na wcisk jak masz luz to musisz na klej bo wytrą obudowę.
Tak w ogóle, oprócz jej wymiany, jest inny sens zdejmowania zębatki i nieuszkodzenia silnika? Wymiana łożyska pod zębatką? Komutatora? Magnesy latają? Być może... a może całego wirnika, bo jest sprawny, a zębatka ma inną ilość zębów... autor nie napisał, zakładam zatem, że zębatkę też chce użyć.
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
komutator nie wygląda aż tak źle, nie ma widocznych miejsc (ubytków) iskrzenia. Są co prawda wzłużne rysy ale myśle że do wygładzenia jakimś drobnoziarnistym papierem. Zastanawiam się jak te szczotki dotrzeć? Chyba nalepię ten cienki papier ścierny na komutator.
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
Skoro piszesz, że "szczotki są prawie dobre" i przeczyściłeś komutator to wymiana samych szczotek Ci nie pomoże. Jeżeli szczotki "chodzą" luźno w szczotkotrzymaczach (dobry docisk do komutatora) i nadal iskrzy to szukaj nowego wirnika (przebicie międzyzwojowe) lub szlifierki. Pozdr Adam
Sprawdzić przewody w gumowej przelotce drzwi. Jak okażą się całe, to naprawa lub wymiana zamka. Typowe ich usterki to: zimne luty, zabrudzone komutatory silniczków, zużyte szczotki węglowe tychże silniczków, no i uszkodzenia mikrostyków.
Jeżeli jest problem z zakupieniem, lub cena jest zaporowa, a uszkodzenie jest elektryczne, to daj do przezwojenia wirnik wraz w wymianą komutatora.
Miałem podobny problem z alhambrą, pozmieniałem mapy w sterowniku i problem ustąpił, wymiana rozrusznika to krótkotrwały efekt a koszt jednak jest, lepiej już wymienić szczotkotrzymacz, przeczyścić komutator wirnika,wszystko wyczyścić/nasmarować i na jakiś czas też pomoże.
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
hej, przykro mi ale z takim objawem spotkałem się jedynie kiedy " trafiony " był wirnik. ani wymiana szczotek , czyszczenie komutatora, ani płyty sterowania obrotami nie pomagała. na obrotach wirowania po prostu tego nie słychać. możesz zobaczyć czy występuje silne iskrzenie na komutatorze. o dziwo silnik nie grzał się.. obym się mylił....
Witam dostałem ostatnio zlecenie na konserwację elektronarzędzi. Wymiana szczotek,czyszczenie wirników i tym podobne. Czy znacie jakieś porady serwisowe przy konserwacji takich urządzeń? Czy dobrym pomysłem jest czyszczenie komutatora płynem do renowacji potencjometrów? Raczej nie dobrym. Dobrym będzie wymycie komutatora za pomocą zmywacza hamulców...
Co do kosztów silnika do R600 płaciłem 120 pln , przezwojenie komutatora, wymiana szczotek , szlifowanie . 30% ceny nowego . Przy otwieraniu centrala działa z maksymalną ustawioną ( w zależności od ustawień zaawansowanych) siłą - prądem i napięciem do danej szybkości ( też ustawienia się różnią , bo do bramy ciężkiej idzie większy prąd, ale mniejsze...
Jeżeli komutator jest zawęglony (co daje duże prawdopodobieństwo,że jest spalony) to daj sobie spokój z naprawą .Jednak nie musi to być prawda. Wymiana szczotek bez czyszczenia komutatora bez sensu. Odkurzacz ma już 18 lat i może czas na nowy zdecydowanie bezworkowy, dobrej firmy np właśnie Zelmer. pozdrawiam Sławek
Sposób zarobienia RJ jest tylko i wyłącznie finezją instalatora. Trzeba wyszukać w szachcie/skrzyni teletechnicznej urządzenie M2741 i wejście odpowiadające numerowi lokalu. RJ zarabiamy identycznie po dwóch stronach. Dla wersji audio bez dodatkowego dzwonka wystarczy podłączyć dwie środkowe żyły. UWAGA: Zaciśnięcie RJ przy przewodzie podłączonym do...
Naklejanie podkładek to tylko pół-środki... Czasem trzeba przesmarować cały mechanizm w szufladzie DVD, problemem może być też słaby silnik szuflady - wymiana silnika lub regeneracja komutatora...
a sprawdzili silniczek? komutator? szczotki? duzo zaoszczedzisz z wymiana samego silniczka?
Nie ma się co nad czym zastanawiać tylko demontaż alternatora na stół ,wymiana sprzęgiełka i kontrola stanu komutatora .Te altki robią duże przebiegi a komutator tych długich przebiegów nie znosi i wtedy wymiana . Oddaj auto do zaufanego warsztatu i niech ci naprawią ,w warunkach domowych jest to nie do ogarnięcia przez osobę nie mającą zielonego pojęcia...
pilarka łańcuchowa ciągnie przy obrotach snop iskier. Pobór bez obciążenia ponad 10A. Wymiana szczotek i czyszczenie komutatora nic nie pomogła. Jakie powinny być rezystancje stojana i wirnika? Gdzie i jak mierzyć wirnik? Na początek to pokaż zdjęcia komutatora ze wszystkich stron, tylko nie czyść go wcześniej. Pewne usterki tam właśnie można zobaczyć...
Wiec chyba pozostaje wymiana szczotek Sprawdzić stan komutatora .
mam na obu dławikach czyste zwarcie bez oporu, więc nie wiem czy to jest ok Jest. Przecież to zaledwie kilkanaście cm drutu... Bez dławików opalarka nie działa. Bo dławiki są włączone szeregowo z zasilaniem silnika! strasznie iskrzy mi silnik Zapewne zwarcie na jednym z uzwojeń wirnika, lub zasyfiony strasznie komutator.
Świetny sprzęt z punktu widzenia klienta. Mój wytrzymał 17 lat, jedna naprawa - triak - prawdopodobnie skok napięcia sieci i wymiana szczotek. Poległ na komutatorze bo szczotki były nieoryginalne. Poprzedni, Samsung poległ po 4 latach na chorobę uzwojenia wirnika, wykruszył się lakier i wiadomo..... Opis serwisu wspaniały, widać "lata pracy"....
Jeśli wszystko dobrze zakupiłeś i złożyłeś to pozostaje dotarcie szczotek do profilu komutatora (docierałeś?) Pozdrawiam
wymiana komutatora rozrusznika wymiana komutatora alternatora wymiana komutatora alternator
elizabeth sanyo pasek rozrząd citroen silnik mercedes atego temperatura
pilarka stołowa silnik alarm tytan ds400
Zmywarka: Tryb Eco, brak wody, piszczenie, miganie Trzeci niebieski przewód w wiertarce - jak podłączyć?