Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Lepiej odkręcić pas i zderzak i odchylić jak radzi Pedros. Ostatnio wymieniałem sam pasek w 3.0 TDI i też odkręcałem. Łatwo idzie. Jeśli jeszcze w grę wchodzi napinacz to innego sposobu nie ma.
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
Ja to robiłem w A3. Wystarczy tylko dobranym kluczem nasadowym napiąć napinacz i zablokować go nawet gwoździem wkładając w odpowiednie otwory. Reszta jest już bardzo prosta. Pasek schodzi bez problemu. Nie trzeba nic odkręcać.
Pasek wymienia się, jak w większości silników-luzując napinacz (klucz 15 i ciągniemy do siebie lub do tyłu jak działamy z kanału) Co do sprawności rolek/łożysk to musi ci to sprawdzić mechanik bo przez neta nie słychać http://obrazki.elektroda.net/77_12739212...
Na razie zmieniłem samą rolkę z paskiem, luz na ramieniu jest znikomy, będę obserwował jego zachowanie, w razie czego kupię kompletny napinacz, aczkolwiek sam element nie wydaje podejrzanych dźwięków podczas pracy.
Dla zainteresowanych pasek założony na wielorowek ale niestety troszkę pracy jest aby zdemontować obudowę wentylatora po lewej stronie na przeciw silnika po ściągnięciu plastikowej kopuły jest opcja przełożenia paska na wielorowek i napinacz bez demontażu lewego wiatraka mocowanego na trzpieniu. Niestety dostęp do jednej ze śrubek trzymającej kopułę...
Witam, Opel silnik Z16XEP, klimatyzacja Delphi. Podczas jazdy pojawiły się piski przy włączonej klimatyzacji. Później piski zaczęły się pojawiać i z wyłączoną klimą, przeczyściłem pasek denaturatem, ilość pisków się zmniejszyła. Założony nowy pasek wielorowkowy i jego napinacz i piski się zwiększyły choć pasek jest mocniej naciągnięty niż na starym...
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu. Daj już spokój. Jeszcze raz i nie zadawaj pytań na które masz już odpowiedź: Zdjąć pasek klinowy /wielorowkowy/, koło pasowe wału korbowedo, napinacz paska wielorowkowego, zewnętrzną...
Witam. Mam problem z wymianą paska klinowego/wielorowkowego w Ford Ka 2 2010r. Jest tam pasek na napinaczu automatycznym/samonapinającym. Zbytnio nie wiem jak sie tam dostać. Od góry jest jakby błotnik, oddzielający pasek od przewodów od klimatyzacji. Od dołu jestem w stanie odkręcić nadkole, ale nie mogę wyciągnąć plastiku zasłaniającego koło pasowe....
Muszę wymienić rolkę napinacza paska wielorowkowego w 1,25 Zetec 2000r. Po odciągnięciu kluczem 13 i ściągnięciu paska napinacz opiera się o blachy zawieszenia - sprężyna NIE jest całkowicie zwolniona /tak jak np. w Focusie MK1 1,6 Zetec/ Nie próbowałem jej odkręcić w tej pozycji, bo obawiam się, że napięcie sprężyny spowoduje uszkodzenie śruby mocującej...
Witam serdecznie. Seat Toledo 2, 2002r, silnik 1.9 ASV+ Mam pytanie odnośnie alternatora. Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, przez co napinacz paska wielorowkowego dostaje do dupie, a dokładnie tłumik drgań który jest na nim. Mam inny alternator 70A, a w samochodzie jest 90A. Czy podmiana samego wirnika wchodzi w grę? Czy powiedzmy...
Jako, iż ostatnio kompleksowo usuwam usterki w moim Volvo, to postanowiłem rozprawić się także z drganiem paska wielorowkowego. Mianowicie, pasek dygocze i wpada w wibracje na wolnych obrotach, ponadto jego żywotność jest bardzo krótka (około 10-12tys km). Nie pomogła tutaj wymiana napinacza mimo, iż jest to napinacz polecanej marki INA (oryginał za...
Witam Mam problem z paskiem klinowym (wielorowkowym) na wolnych obrotach, napinacz cały czas skacze i przenoszą sie drgania po kierownicy i całym Aucie. Pierwszym moim pomysłem była wymiana sprzęgiełka alternatora. Niestety w moim aucie nie ma sprzęgiełka alternatora! Okazuje sie ze sa dwie wersie silnika CAHA (2.0 TDI 170ps CR) 1. brak sprzęgiełka...
Dobra Panowie, wymieniłem rolkę i założyłem nowy pasek, piszczenie na ten moment nie występuje, stara rolka miała wyczuwalny luz, teraz tylko pluje sobie w brodę, bo mogłem wymienić też rolkę prowadzącą, ale tak jak wcześniej wspomniałem nie wykryłem w niej na ten moment żadnych defektów, także ją zostawiłem zobaczymy. Ogólnie taka porada dla tych co...
Najlepiej we dwóch. Od góry i od dołu jest dojście. Możesz od dołu. Zdejmij osłony na dole i rurę dolot-ic, płasko oczkowa 16, zwalniasz naciąg. Możesz zablokować bolcem i pasek zdjęty. A z drugiej strony to przy takiej sprawie jak wymiana paska pk to po chwili obserwacji napinacza idzie się zorientować jak to zrobić, więc może daj to mechanikowi, sprawa...
Witam Ja zanim kupiłem swojego sharana oglądałem kilka aut. W jednej alhambrze się tak działo, właściciel twierdził, że jeszcze w tym samym dniu jest umówiony na wymianę napinacza paska wielorowkowego bo mechanior stwierdził że to jego wina. jak go ręcznie dopychał (napinał pasek) to to ustępowało. pompa pewnie dawała za małe ciśnienie bo pasek się...
mam pytanie odnosnie wymiany lapy/podstawy alternatora zeby ja wymienic musze niestety ruszyc rozrzad, odkrecic dwie rolki takie małe pod dwoma kołami rozrządu, sciagnac pasek Czy sam moge to bezpiecznie zrobic bez ustawiania na nowo rozrzadu? pomyślałem ze po prostu zaznacze punkty na pasku, rolkach i gdzies na silniku, zsune pasek, odkręce te rolki,...
Witam jestem nowy na tym forum także proszę o wyrozumiałość Mam mały problem z moja fabinaką nie jest bardzo poważny ale denerwujący otóż coś mi ćwierka w okolicach paska wielorowkowego - pasek był wymieniany i na jakiś tydzień był spokój potem problem powrócił napinacz raczej bym wykluczył bo pasek jest ładnie naciągnięty próbuję to powiązać ze zgrzytem...
Zrób sobie klucze do napinacza, bo tam jest bardzo ciasno. Na koniec płaskownika 30 cm długosci, przyspawaj kwadrat z grzechotki 1/2 cala.
Wymiana zajmie maks 30 minut. Klucz i odchylenie napinacza, nałożenie paska i popuszczenie napinacza.
Kończąc temat - wymiana napinacza rozwiązała problem. Robota trochę czasochłonna, opuszczałem silnik, ale dysponując kanałem jak najbardziej wykonalna. Pozdrawiam.
Witam co w tym modelu i przy jakim przebiegu wymienić żeby nie było przygód na drodze. Przy jakich przebiegach profilaktycznie wymienić turbo pompę wody paski wielorowkowe ich napinacze podstawę wisko sprzęgło w automacie itp chodzi mi głównie o istotny osprzęt silnika
Pomogła wymiana rolek na nowe napinacza. Czyli prawie wszystko nowe bo pompa wody oraz alternator tez niedawno zmieniony. Pasek jaki kupiłem to optibelt. Jest troche drozszy ale juz w rekach widac roznice. Dzieki za pomoc.
Niestety problemu tego nie rozwiązał do końca żaden mechanik. Silnik w międzyczasie przeszedł generalny remont. Wymiana pierścieni, przewiercenie dodatkowych otworów na spływający olej w tłokach. Rozwiązało to zużycie nadmierne oleju. Wcześniej szło około 1 litra na 500-1000km. Wymieniono przy okazji łańcuch rozrządu, napinacze, rolki oraz wariator....
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Może to być pasek wielorowkowy, zalej inny olej silnikowy, lub silnik do wymiany. Widzę, że pojęcia nie masz o tym silniku. Dlaczego źle doradzasz? Spróbuję jeszcze z innym olejem w takim eazie. No tak, olej tańszy niż wymiana łańcucha rozrządu i tego napinacza. Nie mów, że taki chytrusek jesteś? :) Do brzegu. Samochód świeży, zmień ten rozrząd, zalewaj...
Witajcie 2 tyg temu w sobotę skończyliśmy składać samochodzik. W aucie zostały wymienione, rolki, napinacze, tulejka napinacza paska wielorowkowego, łożysko od sprzęgiełka wiskotycznego, uszczelki pod kolektory, filtr oleju. Gwoździem programu była wymiana hydrauliki zaworowej, po 24 szt. podkładek, dźwigienek i popychaczy firmy INA. Zalany został oryginalny...
Mam na tapecie temat związany z tym o czym piszecie, lala z 2004 roku 1.8 16v . Problem : techniczny - po przekroczeniu 4000 n/min pojawia się hałas, tak jakby rezonans jakichś elementów, może blach ale tylko przy włączonej klimie - elektroniczna . Po wyłączeniu AC spokój. bardzo źle wyglądał pasek wielorowkowy i po sprawdzeniu rolek i napinacza ( dało...
Witam. W marcu 2019 kupiłem swój pierwszy samochód. Jest to Skoda Fabia I generacji w kombi rocznik 2003r. z silnikiem 1.2 12v HTP 64km z wtryskiem MPI, benzyniak bez gazu. Samochód kupiony po rodzinie od wuja z potwierdzonym przebiegiem 250,000 tys. km. Dałem za niego 4000 zł z kompletem opon zimowych i letnich + alufelgi. Samochód niestety kupiliśmy...
napinacz pasek wielorowkowego wymiana pasek wielorowkowego pasek wielorowkowego
timer setne sekundy iphone wyłącza instrukcja logic
radio internetowe filtr dolnoprzepustowy
Gdzie kupić silnik do pralki Candy GO4 106/1-16S? Audi A4 B5 1.6 Benzyna 1996 - Chwilowe Przytrzymanie Mocy