Musisz zdjąć nóż i plastikową obudowę zaraz nad nożem (od spodu kosiarki) pod tą obudową powinien znajdować się pasek. Wymiana jest prosta należy tylko przytrzymać napinacz i założyć nowy pasek.
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Tu zobacz jak jest zbudowany ten napinacz: https://obrazki.elektroda.pl/5329209200_... https://obrazki.elektroda.pl/4125866800_... https://obrazki.elektroda.pl/4729584700_...
Lepiej odkręcić pas i zderzak i odchylić jak radzi Pedros. Ostatnio wymieniałem sam pasek w 3.0 TDI i też odkręcałem. Łatwo idzie. Jeśli jeszcze w grę wchodzi napinacz to innego sposobu nie ma.
witam zalezy czy orginalny czy nie . ale musisz wiedziec ze zwymiana paska rozrzadu wiaze sie rowniez wymiana napinaczy i lozysk w serwisie zaplacisz za to ok 300 zl
możesz to rozebrac nic się nie stanie,ale to nic nie da ,bo naciągu paska się nie reguluje,reguluje to ten napinacz oznaczony u ciebie numerem 2,jeśli naprawdę jest to kłopotliwe to tylko jego wymiana,a koszt ok.200zł.Można spróbowac załozyc nowy pasek o innej długości,czasami pomaga.
Blokować nic nie musisz, pewnie jest samonapinacz więc też nic nie napinasz, zakładasz pasek a napinacz sam go napnie. Skoro płyn jest czerwony to lej czerwony.
Pasek, napinacz, pompę - komplet, i masz spokojną głowę na następne 90 tysięcy.
Nieco pomogła wymiana paska klinowego. Teraz napinacz drga lekko przy dużym obciążeniu. Przy standardowym tzn. światła+dmuchawa jest spokój.
Mnie przeskoczył pasek rozrządu po wkręceniu się strzepów paska alternatora ktore dostały się pod osłonę paska rozrządu.Oczywiście pogieło zawory, które "podstęplowały" tłoki.Naprawa-wymiana kompletnej głowicy,używanej.A winny był napinacz paska alternatora-wymiana. Tak że warto i to sprawdzić.Silnik 1.6/75KM, SKODA Felicia.
Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz.
To co chcesz wymienić pasek czy napinacz?JAK pasek to wystarczy popuścić napinacz np kluczem oczkowym chyba 18.Dobre dojście będzie ale tam od strony nadkola z dołu .Wymiana napinacza też banalna.
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Oczywiście, że do wymiany. Pasek nie jest z gumy olejoodpornej. Po czasie zacznie się degradować i nie ma znaczenia ile przejechał w takim stanie. A to, że jest dalej napięty, nie ma znaczenia. W pasku są włókna, jest też napinacz.
Witam Wystarczy zblokować napinacz aby wymiana była łatwiejsza . Pzdr
Tak fachowo to konstruktorzy chyba bardziej ten napinacz traktują jako "tłumik drgań" Samo położenie na nim łapy rolki (w pozycji jeszcze nie odbezpieczonej) tak napina pasek ze hoho ;)
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
Pompa aisin,rolki NSK,napinacz NTN pasek mitsuboschi.
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
witam mam małe pytanko czy muszę wymienić cały zestaw , to jest pasek , napinacz i rolki?? czy możliwa jest wymiana samego paska rozrządu?
Rozrzad prosty. Pomijając fakt dostania się do niego to nie różni się zbytnio od starszych jednostek. Silnik jest na pompowtryskach wiec masz tylko pompę wody, wal, wałek, napinacz, rolka. Dobrze mieć blokady. Na kole od wału jest znak i ten znak ma się pokrywać ze znakiem na blokadzie. W kole walka jest otwór, tam wkładasz kołek blokujący. Trzy śruby...
Co rozumiesz przez wymiane rozrządu? Dotykałeś się do zaworów? A poza tym Michau10 napisał, że przy JTD nie ustawia się pompy wtryskowej na znakach..... No wymiana to wymiana, czyli pasek, rolka, napinacz i pompa wody. A wlasnie na kole pompy wtryskowej nie widzialem znaków. Poza tym na nowym pasku producent również podaje tylko dwa znaki, i tak jest...
Nie wiem po co te teorie internetowe wklejacie. Dyskusja tupu czy wymieniać pasek bo napisy są jeszcze widoczne. Chce mieć pewność i komfort psychiczny to wymiana kompletu łańcuch napinacz i koniec.
Pacjent :Passat b51.8t 1998r A pytanie brzmi(nieznalazlem odpowiedzi zodnosnie tego silnika) czy mogę wymienić napinacz hydrauliczny na mechaniczny . Czy wszystko pasi. Do 2.0 cxy 1.8 wiem ze się da ale czy przy 1.8t tez można ? Jak to wyglada? Otwory pasują ? Dodano po 31 Dodam tylko ze auto na tym rozrządzie ma zrobione 20tys. Ale minęło 5 lat i obawiam...
wymiana co 60000km i sprawdz napinacz atakze oszczelniacze na wale i walku zeby pasek pracowal awq cvzystym pozrawiam
witam. jak wyglada wymiana paska rozrzadu w tym aucie? zwykla przekladka napinaczy i paska, czy potrzebne sa jakies dodatkowe operacje?
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Witam Jak w temacie, borykam się z problemem dość częstej wymiany napinacza paska PK w mojej Renault Laguna II 1.9dci 88kw. Wymiana jest częsta bo co około 5 tyś km. Napinacz zaczyna stukać, petem pasek piszczeć i trzeba wymieniać, wymianiałem już sam napinacz jak rónież w zestawie z paskiem. Nawet po założeniu nowego napnacza i paska, rolka na napinaczu...
jak wymienic pasek wpralce whirpulAWT2285 i mam pytanie czy jest tam jakis napinacz i jak to zrobic proszę o pomoc dzięki:cry:
Przyszedł czas na wymiane paska w moim partnerze. Silnik 1,9D z klimą. To samo co w berlingach, scudo i innych osobowych. Nowy pasek identyczny, ten sam numer częsci, taka sama długość... tyle że nieco grubszy bo nowy Za cholere nie idzie skubańca naciągnąć. Jeśli założe go na wszystkie koła to aby śruba napinacza weszła na swój otwór to brakuje mi...
Witam! Jestem posiadaczem Alfy Romeo i mogę ci powieciec coś na ten temat. W silniku 2.4 JTD konieczna jest wymiana paska rozrządu ( a przy tym pompy wody, rolek napinaczy itp) co 80 tys km. A nie jak w instrukcji co 120tys. Należy stosowac tylko oryginalne części ( nie są drogie: oryg rozrzad do 2.4 to koszt 567zł plus robocizna) Silniki Alfy nie są...
Usterka naprawiona u mechanika. Był ściągany przód. Wymiana napinaczy paska klimy, alternatora, sprzęgiełka. Przy następnym rozrządzie wymieniam cały osprzęt razem.
Ceny są różne w obrębie miasta bardzo, kolega szukał do Fiata Bravo II 1.4 T-Jet wymianę rozrządu, usłyszał że jak 16V to zawsze biorą 500zł robocizna w innym chcieli już 300zł, później było 250zL a znalazł za 200zł bo wymiana prosta jak w starym Tipo 1.4 jeden pasek napinacz pompa a wałki rozrządu spięte kołami zębatymi.
ATD były dwie wersje. Z przed 2002 i po. Różnica jest w układzie rozrządu. Inny pasek i wywalili napinacz hudrauliczny i wsadzili zwykły sprężynowy. Druga zmiana to dłuższe świece żarowe i przez to inna grubość uszczelki pod głowice. Co do sprawdzenia czemu nie ma mocy. Sprawdź czy nie ma błędów. Turbo pompuje , przepływomierz przekracza 550-600mg na...
pytałem u mechaników cena od 80 do 120zł plus kosz paska pojeżdziłem po sklepach orginału raczej nie kupie mieszkam w Chełmie sprzedawcy polecali własnie getsa cena około 60 zł . Z tego co piszecie to chyba pojadę do mechanika bo podobno w tym silniku trzeba odkrecać poduszke żeby przełożyć pasek chyba że się mylę . Czy normą przy wymianie paska jest...
Witam moze jednak pasek rozrzadu i napinacz a nie rozrzad.Pozdrawiam
a ile masz koni mechanicznych? oznaczenie silnika powinno być na wlepce w bagażniku (pod materiałem trza szukać) albo wyszukać po VINie w internecie a dlaczego chcesz wymienić napinacz? jak otworzysz maskę, to powinieneś wszystko widzieć... toretycznie łapiesz za napinacz jakimś kluczem (np. hydrauliczny) i go odginasz wzdłuż paska (oczywiście w stronę...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Silniczek nowy sprawuje się super. Wymiany dokonałem w warsztacie mechanicznym z uwagi na brak zaplecza do dźwigania takich ciężarów. Okazało się że pompa, pasek i napinacz był nowy. Od strony pompy stary pasek, rolka i napinacz. Wszystko przełożyłem ze starego silniczka.
Robotę będą wykonywali inni i nie chciałbym żeby coś schrzanili, bo nie będę mógł tego zweryfikować. Czyli wymiana rolki w tym napinaczu jest możliwa?
Juz dawno nie widziałem takiej wymiany paska wymiana w takiej coroli trwa max 5 minut jak silnik jest zimnny i czy ma klime czy nie nic sie nie popuszcza a ni nie odkreca tylko zakada klucz 19 na miejsce nr 3 i mocno ciagnie az napinacz sie złozy zdejmujesz pasek i na nowo naciagasznapinacz i zakadasz na ostatnia rolke
ADR pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu. Potrzebujesz pasek, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą. Napinacz jest hydrauliczny.
Witam, zabieram sie do wymina paska rozrządu w xarze. Co prawda auto ma przejechane dopiero 70 tys. ale praktycznie tylko po mieście a i wiek też robi swoje(1998) więc pasek wymienię(raczej nie zaszkodzi). Mam więc pytanko - czy napinacz tez wymieniać czy nie(90zł)? Co ile jest planowana standardowa wymiana paska w cytrynie(słyszałem coś o 90 tys.)
Mam Opla astre z 1998 roku 1.4(60KM).Mam zamiar wymienic pasek rozrzadu gdyz przejechalem juz 120 tys.km(pierwsza wymiana przy 60). Czy ktos moze wie czy powinienem zwymienic takze napinacz czy moge sie wstrzymac powiedzmy do nastepnej wymiany?
Ma być zgodnie ze sztuką. Czyli wał na "0" w okienku, pompa blokada 16mm, wałek zablokowany od strony wakupompy, kółko wałka poluzowane. Zakłada się pasek, naciąga napinacz na znaczek i dopiero dokręca koło rozrządu.
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
No ok a zapytam w ten sposob, czy jeśli bym dokupił do paska Contitech, napinacz np INA lub SKF to czy by można było wtedy trochę poważniej na to spojrzeć? No bo co jeszcze ewentualnie wchodzi w skład kompletu? Pompa wody? a czy ją zawsze przy każdej wymianie rozrządu sie wymienia? Myślę że może zostać to co jest..pompę wody mam Ruville. Tak sobie pomyślałem,...
chyba najlepiej oddać to w ręce speca niż oszczędzić 200 zł a potem bawić się w "poprawiny" Masz hydrauliczny napinacz, więc jest odrobinę trudniej niż na filmiku. Do tego jeszcze potrzebujesz klucz do rolki napinacza, dobrze by też było mieć klucz dynamometryczny i na koniec sprawdzić kąt synchronizacji w VCDS. Decyzja należy do Ciebie.
Usterka występuje raczej tylko po dłuższym postoju, więc "w polu" raczej się nie przydarzy. Wymiana koła na pompie, paska i napinacza powinny pomóc. Pasek bez względu na przebieg trzeba okresowo wymieniać.
Czy podczas wymiany paska rozrządu wystarczy zablokować wał . Porobić znaki na wałku rozrządu tj na kole zębatym , wale korbowym ( jesli nie ma ) oraz pompie . Zdjąć pasek . Nowe rolki napinacz . Jeśli wałek przeskoczy poustawiać na znaki i założyć nowy pasek .
A co znaczy Jeszcze takie jedno pytanie-ciekawostka: z jakimi przebiegami klienci przyjeżdżali do wymiany pasków z tym silnikiem? Czy można liczyć na jakiś dłuższy okres bez wymiany, czy jednak lepiej jest to zrobić (w tym konkretnym silniku) w terminie lub przed terminem (kilometrażem) ? Okresy ustala producent . ale jeśli klient sobie wyduma wymianę...
Kolego napinacz działa tylko w jedną stronę, pod drugie pasek używany należy napiąć bardziej niż nowy.
Witam mysle ze udalo sie naprawic .kupilem nowy napinacz poniewaz stary mial okolo 1 mm luzu i troche lozysko szumialo .Halas pewnie wzrastal gdy sie nagrzalo.Pompa wody tez miala wyczowalny luzi praktycznie wirnik plastykowy rozpadl sie na dwie czesci po wyciagnieciu ,zostala tez wymieniona . Pasek profilaktycznie rowniez moje auto ma 9 lat moze pasek...
Takiej sprężyny właśnie nie mam i nie było przy starym napinaczy
Witam, jeśli nie robiłeś tego nigdy, to skorzystaj z pomocy kogoś kto ma pojęcie. To nie sama wymiana, ale także ustawienie zapłonu, rozrządu itd. Po każdym zdjęciu głowicy, oddaj do planowania. Kupując uszczelkę pytaj o grubości..w zależności od motoru. Używaj do montażu tylko oryginalnych NOWYCH śrub głowicy. Przy okazji zmień pasek rozrządu, napinacz....
Tylko wymiana, bo ci zepsuje pasek i rozwali silnik i będzie jojcenie że Laguna 2 jest Be.
Witam. No pięknie rozwijacie temat,,o niczym". Co nie którzy nawet nie znają budowy silnika -(1,7TD opel) a udzielają porad. Można tak powiedzieć że pompa (kl.WOPOR)jest częścią rozrządu,napędzana paskiem,-rolka,napinacz wymiana POMPA co drugi pasek -brak jakichkolwiek możliwości ,,podejrzenia ,,MISTRZUNIO 1991"-OK-ale nie zawsze-uszkodzenie przy kanale...
Problem rozwiązany, musiałem odkręcić cały napinacz celem wymiany rolki, ponieważ nakrętka obracała sie razem ze szpilką w napinaczu.
Znaki na kole nie mają znaczenia, w przybliżeniu znak na kole pasowym i czujniku zapłonu, ale aby uzyskać prawidłową pracę silnika i odpowiednie podciśnienie MAP na biegu jałowym muszą być luzowane koła i użyty czujnik do dokładnego wyznaczenia GMP. Blokady wyglądają na oryginalne. Blokad z ZUP Bytom nie mam, natomiast klucz do napinacza mam od nich...
Ja to robiłem w A3. Wystarczy tylko dobranym kluczem nasadowym napiąć napinacz i zablokować go nawet gwoździem wkładając w odpowiednie otwory. Reszta jest już bardzo prosta. Pasek schodzi bez problemu. Nie trzeba nic odkręcać.
Witam, Będę wymieniał rozrząd w golfie II 1.6 diesel (pasek rozrządu i napinacz) Chciałem zapytać,jeżeli wymieniam tylko to czy mogę sobie zrobić swoje znaki markerem na kole wałka rozrządu i wału korbowego,ściągnąć i założyć nowy pasek, napinacz ? Czy to nie wystarczy i trzeba ustawiać zapłon ? Proszę o porady .
da się wymienić nie ruszając przodu a napinacz wymieniasz wtedy gdy jest uszkodzony
Sprawdz pasek klinowy czy się nie slizga,jesli tak to przy silniku jest napinacz to podciągnij nim ten pasek. Witam. Te pralki nie mają napinacza przy silniku :| tylko i wyłącznie wymiana paska jeżeli się ślizga . Jeżeli sprawdziłeś wszystko to pozostaje moduł ( zimne luty , triak , przekaźniki ,itp .) Pozdrawiam maniek475.
Napinacz przy pompie na rozrządzie , czy od mikro paska do pompy wspomagania ?
Ok przepraszam macie Rację Koledzy! Auto to passat b5fl 2002 rok, silnik 1.8 t. Chodzi o wymianę napinacza paska który napędza min. alternator (napinacz widać po otwarciu maski). Chodzi o to że wiem jak zwolnić i zdjąć z niego pasek ale z tego co oglądałem nie wyję wszystkich śrubek go mocujących ponieważ przeszkadza wiatrak od wisko (a może się mylę?)....
Pompa wody chodzi tutaj na łożysku ? Nie jest na tulejce ? Jakiej tulejce? Jak sobie to wyobrażasz? był przestawiony o 1 ząb To miałbyś brak mocy, spalanie, i inne różne cuda, na pewno nie chodziłby dobrze. Tutaj chyba jest jedno miejsce w jakim powinien się znajdować wał względem wałków ? Absolutnie tylko jedno. Obawiałem się tylko jak naszpanować...
witam. jesli chodzi o polsyntetyk polecam shell helix ultra 10/40 mineralny 15/40 co do rozrzadu wymien lepiej wszystko pompe pasek oraz napinacz sprawdz rowniez uszczelniacze na walkach. Wymiana rozrzadu przy tym aucie to pryszcz co do zawieszenia to musisz go rozbujac na boki to wszystko zobaczysz od spodu. co do skrzyni probuj:)
Tak sobie czytam i czytam i się zastanawiam czemu od razu całego silnika nie wymienisz - będzie mniej roboty niż grzebać się z rozbieraniem i wymianą łańcucha! W zasadzie to nie moje auto i zrobisz co chcesz. Dla mnie to idiotyzm wyrywać silnik i wymieniać cały rozrząd tylko dlatego, że najprawdopodobniej uszkodzony jest napinacz. Bo te napinacze niestety...
Witam Od jakiegoś czasu przerabiam temat drgań napinacza paska wieloklinowego w Octavii 1.9 TDI ALH. Najpierw wymieniłem napinacz - nie pomogło, kupiłem nowe sprzęgło alternatora - stare okazało się sprawne. Czas więc na sprzęgło sprężarki Sanden SD7V16. Przy kręceniu kołem pasowym (zdjęty pasek) lekko chrobocze jakby piasek dostał się do środka ale...
pompe zmienia sie zawsze!! sruby pokrywy -nie ma potrzeby wymiany,to samo tyczy sie srub kola pasowego,jesli nie sa obrobione to mozesz smialo zakladac.. mozna lekko przesmarowac klejem specjalnym(co by sie nie odkrecaly) czesci tylko firmowe: pasek-gates pompa wody-np skf,ruwila napinacz- luka sprawdz czy masz sprawne sprzegielko alternatora.. Dodano...
Dzięki za podpowiedź ze sprawdzeniem świecy. Jest ostateczna diagnoza - przeskoczył pasek rozrządu. Wymiana paska + napinacza i jest OK.
Cześć, mam jedno krótkie pytanko. Mam samochod z 1.8T i założyłem nowy kompletny rozrząd razem z pompą wody jakieś 20k km temu. Samochód pobiera dosyć sporo oleju i wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworowe. Chciałbym je zmienić i przy okazji wymienić łańcuch oraz napinacz rozrzadu ale musiałbym rozpiąć pasek, zdjąć wałki z głowicy etc. Czy mogę taki...
Po pierwsze to w tym silniku jest 20 zaworów, po 5 na cylinder, na pewno się pogięły Po drugie zobacz jaki masz napinacz paska rozrządu, jak stara wersja ze sprężyną w środku, to czeka cię wymiana na hydrauliczny, co za tym idzie inna rolka i pasek dłuższy o 1 ząbek (starej wersji napinacza i rolki już nie produkują) Reasumując: będzie drogo
Po co wprowadzc modyfikacje? Wystarczy, ze napinacz bedzie sprawny i pasek nowy i odpowiedniej dlugosci (nie "okolo", ale dokladnie to, co podaje fabryka).
Powinieneś rozpiąć przód by wyjąć wałki. Na ostatnich łożyskowaniach wałków od strony łańcucha masz znaczniki. Na kołach też są znaczniki. Mają się zgrać ze sobą a między tymi znacznikami ma być 16 sworzni łańcucha. Możesz próbować zblokować np. opaskami koło z paskiem rozrządu z przodu i spróbować tak wyjąć łańcuch lub odkręcić koło z przodu ze zblokowanym...
Witam, Opel silnik Z16XEP, klimatyzacja Delphi. Podczas jazdy pojawiły się piski przy włączonej klimatyzacji. Później piski zaczęły się pojawiać i z wyłączoną klimą, przeczyściłem pasek denaturatem, ilość pisków się zmniejszyła. Założony nowy pasek wielorowkowy i jego napinacz i piski się zwiększyły choć pasek jest mocniej naciągnięty niż na starym...
Witam, nie chciał bym zakładać nowego tematu a mam kilka pytań odnośnie wymiany rozrządu w silniku Andoria 2.4 TD 2006r. Rozrząd wymieniał będę pierwszy raz sam. 1. Czy jest różnica którą stroną założę pasek? 2. Czy napinacz się jakoś ustawia, trzeba go jakoś odpowiednio napiąć czy aby tylko założyć?
Pasek wymienia się, jak w większości silników-luzując napinacz (klucz 15 i ciągniemy do siebie lub do tyłu jak działamy z kanału) Co do sprawności rolek/łożysk to musi ci to sprawdzić mechanik bo przez neta nie słychać http://obrazki.elektroda.net/77_12739212...
Witam. Chciałbym wymienić rozrząd w silniku Y17DTL. Wg. Informacji znalezionych w Internecie podczas wymiany rozrządu przewidziana jest procedura dokręcania koła pasowego pompy oleju. Podobno po wymianie rozrządu lubi się luzowac. Czy jesli nie będe odkręcać tego koła a wymienie tylko pasek, rolkę i napinacz to też jest jakieś ryzyko ze to kolo mi się...
Dla zainteresowanych pasek założony na wielorowek ale niestety troszkę pracy jest aby zdemontować obudowę wentylatora po lewej stronie na przeciw silnika po ściągnięciu plastikowej kopuły jest opcja przełożenia paska na wielorowek i napinacz bez demontażu lewego wiatraka mocowanego na trzpieniu. Niestety dostęp do jednej ze śrubek trzymającej kopułę...
Dwie odpowiedzi i to dwie różne :). Bardziej przychylam się do tej drugiej czyli od przodu i dużo rozbierania. Bok prawy rozkręciłem, napinacz sprawny ale pasek za luźny, cały popękany. Co do rolek bębna to sprawdzę je. Robo-technikal - jeżeli twoja metoda jest skuteczna to napisz coś więcej o niej.
Polecam 1.6 8v jest to bardzo dobry silnik i daje rade nawet w astrze kombi, jest najtańszy w eksploatacji, a w twinport jest rozrząd na łańcuchu(musi chodzić na dobrym syntetycznym oleju) i sam rozrząd to dość spory wydatek łańcuch,napinacz,3 ślizgi,uszczelka,pompa wody to wydatek ok500zł a do tego koła zębate to jeszcze jakieś 400-500zł, a 8v to tylko...
Dzięki za oddzew, jakbyś mógł jeszcze dorzucić info na poniższe moje wątpliwości to byłoby super.... 1. u mnie jest skrzynia "zwykła" manualna to ta blokada ma wejść równo z płaszczyzną obudowy jak nr 2 czy ma wystawać poza obudowę jak nr 3? 2. po krótce procedura jest taka?: ustawiam GMP 1 cylindra blokuję wałki rozrządu + blokada koła zamachowego,...
no u mnie jest taki sam napinacz jak i u pana ... hydrauliczny :) to co nie przeszkadza panu ten dzwiek ? dlaczego pan tego nie zrobi ?;> a ten napinacz nie moze wydawac takiego dzwieku ? czyli powiada pan ,ze wymiana paska lub jego poluzuwanie moze usunac ten cholerny problem ?
nic nie wymieniajcie po prostu usuncie wałki silnik pracuje bez nich tak samo przejechałem juz 20 tys bez nich i nic sie nie dzieje, pompe wkładacie od 1.9 tdi starszej audi pasuje blok jest ten sam kupujecie pompe koło zebate łancuch napinacz koszt 600 zł plus wymiana jak sami tego nie zrobicie wystarczy zdiac miske olejowa pasek sciagnac zebatke z...
witam , mam problem z moim autkiem.Po wymianie rozrządu tj. paska ,rolek , pompy wodnej (i to wszystko w orginale) auto po nagrzaniu zaczyna mi brzękać w charakterystyczny sposób jak by coś tarło o plastik (niska częstotliwość ) ,zaznaczam ze sporadycznie wcześniej przed serwisem cichutko coś docierało z pod maski ,ale teraz to już przeszkadza ,auto...
Witam wymieniłem własnie rozrząd w mojej Kudzę 2008 r 2.0 diesel 136 koni Nie jestem żadnym mechanikem ,mam jednak garaż i nie boję się samemu naprawiać własnego auta. Wymiana jest bardzo prosta ale trzeba zwrócić uwagę na 3 ważne punkty Ja przy okazji wymiany rozrządu naprawiłem pisk z paska klinowego lub sprzegła altegnatora do dzis nie jestem do...
Na razie zmieniłem samą rolkę z paskiem, luz na ramieniu jest znikomy, będę obserwował jego zachowanie, w razie czego kupię kompletny napinacz, aczkolwiek sam element nie wydaje podejrzanych dźwięków podczas pracy.
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
DiZMar bez urazy, ale napisałeś "naciągnij pasek" .Tam nie ma regulacji,paska już nie naciągnie ,bo napinacz jest na sprężynie. Chodzi mi o sam napinacz "łożysko" być może ono piszczy. Nie "łożysko piszczy" tylko słabo napięty pasek ślizga się i piszczy. Bywały napinacze z ręczną regulacją napięcia paska i wystarczyło zmienić położenie kółka napinacza....
sama wymiana paska nie wchodzi w rachube rolki prowadzace i napinacz naprawa w serwisie nie powinla byc drozsza jak 230 zl dlatego tyle gdysz jeszcze marze sobie niezla dopisuja do czesci i na malej robociznie bazuja .. wymienialem pasek z rolkami w Reno 1.6 /16 moje czesci doslownie takie jak w reno orginal z logo Reno 310 zl w serwisie 730 zl i tu...
Rozrząd był INA a pasek Conti CT może dlatego wytrzymał i nie przeskoczył! Ale napinacz się przygiął wąs co o obudowę zachacza. Musiałem prostować bo wymiana na nowy nie wchodziła w grę. 40 tys. przejechał. I tak z uszczelką i gratami i moją robotą 1200 popłynął. U Nurczyka w Ostrołęce za używaną głowicę kompletną 300zł trzeba dać. Czasem trzeba i takie...
Tak. Już Ci pisałem na PW. Zdjąć napinacz, pasek rozrządu, koło wałka rozrządu, odkręcić cztery śruby torx trzymające osłonę i masz dostęp do pompy wody, a przy okazji termostatu.
A no nie staje Kolego szanowny. Jazda na autostradzie Punto 2 - rozsypał się napinacz rozrządu - dotoczyłem się z 200 m. Brak uszkodzeń wymiana paska i czujnika i po wszystkiem.
To że napędzana jest paskiem pomocniczym wcale nie oznacza że nie trzeba ruszać rozrządu. Na obudowie pompy wody masz mocowany napinacz paska rozrządu. Jak będziesz umiejętnie majstrował to rozrządu nie przestawisz. Spoko dasz radę.
Pasek jest gumowy i częściowo kompensuje szarpnięcia. A te z natury występują w silniku spalinowym. Do tego napinacz ze sprężyną też nieco poddaje się czyniąc pracę rozrządu bardziej stabilną. Łańcuch jest sztywny a jak wykonany z gównolitu to właśnie takie efekty są....
Witam, Po pierwsze - w tym silniku jest rodzaj "bezpiecznika" - dzwigienki zaworowe. Naprawa nie powinna byc kosztowna, choc to wzgledne pojecie. Wymiana dzwigienek i calego rozrzadu (pasek, napinacze, pompa wody, lancuch i jego napinacz) powinien zalatwic sprawe. Po drugie - jesli ktos we Francji proponuje ci naprawe z twoimi czesciami, to uciekaj...
Wymiana na Alternator jak i regulator prawidłowy względem VIN , wróciłem do punktu wyjścia , tzn. wzbudzenie alternatora dopiero przy 2k obrotow Mechanicznie pasek/koło i napinacz bez zarzutu. EDIT: Zastosowałem rozwiązanie tymczasowe, diloda LED z opornikiem równolegle, łącząca zacisk L alternator i +15. Ładowanie prawidłowe, brak błędów ECU. Docelowo...
Witam Chciałem powiedzieć Wam że mój problem niestety występuje dalej :( Najpierw wymieniłem napinacz paska na nowy firmy INA. W napinaczu był uszkodzony amortyzator. Po wyjęciu napinacza amortyzator można było składać normalnie ręką bez większej siły (chodził sam). Niestety wymiana napinacza nie przyniosła oczekiwanego efektu. Następnie wymieniłem...
Wymiana "łapy" alternatora.
wymiana napinacz pasek napinacz pasek pasek napinacz
wsady flash blaupunkt nabłyszczacz zmywarka bosch rozdzielenie sygnału dekodera vectra
philips ep4341 ekspres siemens
Sony SLV-X1 wyłącza się po włożeniu kasety Zasilanie sterownika napędu Kia Sorento - napięcie i diagnostyka