Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Wymiana szybka i łatwa, małymi szczypcami zginam blaszkę wzdłuż drutu uzwojenia następnie ostrym i wąskim nożem odchylam drucik od blaszki. pierścień przecinam wzdłuż osi wirnika dłutem stolarskim może być duży nóż ,,napędzany,, młotkiem. Wciskam nowy pierścień, uzwojenia lutuję do blaszek . Nie ucinaj drutów bo nic nie wyciągniesz, powodzenia
Pierścienie po zamontowaniu (na wirniku) trzeba przetoczyć.
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka. Też dużo operacji robię na "otwartym sercu", ale żeby wymienić pierścienie to chyba zmyślasz. -ściągnąć łożysko z wału -trzeba umiejętnie ściągnąć stare pierścienie -umiejętnie zniszczyć stary klej przy podstawie -delikatnie rozłączyć uzwojenie wirnika od pierścieni -oczyścić wałek i równomiernie nabić...
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mnie więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora? Jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia to sprawa wygląda banalnie prosto i stosunkowo tanio. Gorzej wygląda sprawa gdy trzeba będzie wymienić pierścienie po których to ślizgają się szczotki zbierające napięcie...
ok dzieki Ile tak w przybliżeniu moze kosztować wymiana: pierścieni(wymieniac razem z tłokami? wszystkie 4?) + wymiana uszczelniaczy na zaworach + może przy okazji UPG + wymiana rozrządu + naprawa alternatora?
Koszt szczotek to jakieś pięć złotych, a wymiana 10 minut. Ale jeszcze warto sprawdzić jak tam się ma pierścień ślizgowy.
W tych alternatorach wycierają się pierścienie ślizgowe, więc wymiana regulatora ze szczotkami zapewne nie pomoże
Kiedyś pewnie peprzetarły się pierścienie więc wymiana pierścieni ale bez toczenia i ponieważ biją to urywa szczotki - wymiana regulatora w 10 min i po sprawie.
A jak wygląda pierścien na wirniku po którym szczotki ślizgają się ? Jeśli ma głęboki rowek to może występować taki problem, brak styku szczotki z pierścieniem lub styk za mały. Na szczęście można to zregenerować - pierścień kosztuje od 20 do 40zł plus ewentualna wymiana.
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Dodam jeszcze jedno. Kolega faradek nie tylko pomógł z problemie elektrycznym. Sprawił także ,że Żigulinka przestała kulać na 4 cylinder i szarpać podczas jazdy. Nurmalnie inne auto. A już miałem wymieniać komplet pierścieni. Pierdółka a ile problemów rozwiązała.
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Nie łudź się że wymiana regulatora coś zmieni jeżeli występowało migotanie kontrolek to skończone szczotki i pierścienie ślizgowe alternator należy wymontować i konkretnie naprawić pomimo złego dostępu , migotanie może być również spowodowane słabymi diodami.P
Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Zobacz na mostki prostownicze w obu, pierścienie wytrzymują więcej, regulator jest niezniszczalny, w Bosch'ach leci jak sieczka.
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
jakiś czas temu miałem taki przypadek alternatora napięcie za małe po wyczyszvczeniu pierścieni wracało do normy ale nie na długo wymiana szczotek jak i całego regulatora nie pomogła mostek sprawdzany na wszystkie strony okazywał się dobry jednak po jego wymianie na nowy problem zniknął i z tego co mi wiadomo działa do dziś
Parę dni temu (w mojej Lagunie 98 113km benzyna 2.0 )doszło do awarii alternatora (prosta wymiana szczotek oraz pierścienia ślizgowego) znajomy mechanik zaoferował swoją pomoc. Niestety podczas naprawy doszło do pęknięcia wału korbowego. Jak to się stało, że podczas naprawy pękł wam wał korbowy? Typ skrzyni biegów nie ma znaczenia. Silnik o identycznym...
Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem w komplecie. Nie zaglądałem nigdy do Hondy...
25 tys., to nie jest dużo, teoretycznie powinny wytrzymać około 100 tys. km. ale to tylko teoria, zdarza się że padną dużo szybciej (np. przez owalne pierścienie, wybite łożyska lub zacinanie w oprawie)
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
No to Ci powiem, że miałem właśnie taki przypadek w U 4512, alternator A-115. Nie był czyszczony kilka lat. Żeby w ogóle dało się go rozebrać musiał się przez dobę w benzynie moczyć, po czym okazało się, że nie ma już warstwy miedzi na pierścieniach ślizgowych. Stojan i prostownik na szczęście przeżyły. Wymiana wirnika załatwiła sprawę.
W niektórych zakładach auto-elektro mają na wymianę-ok.30 pln sama część.Można też przetoczyć(ja tak zrobiłem u siebie),ale u ciebie tylko wymiana pieścieni,albo kupić wirnik ze szrotu(może być problem-sprzedają chyba cały alt.)skalkuluj co się bardziej opłaca,powodzenia.
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
to wymień regulator, A nie sądzisz, ża fajnie by było się zapytać jaki ma alternator? Widziałeś kiedy uwalony regulator w Valeo? Poza tym jak sądzisz, co da wymiana regulatora jak po pierścieniach ślizgowym może być tylko wspomnienie?
W audi 8l wszystkie alternatory wzbudzane były lampką, więc jeżeli lampka na desce jest, to problem z regulatorem. Po przekroczeniu pewnych obrotów alternator wzbudza się poprzez prąd szczątkowy. Sprawdź jeszcze ładowanie pod obciążeniem, jeżeli nie masz amperomierza cęgowego to włącz światła drogowe i grzanie tylnej szyby, jeżeli pod obciążeniem nadal...
No fakt sprawdziłem ten komutator /pierścień ślizgowy alternatora http://obrazki.elektroda.pl/5839765000_1... i ma dosyć głębokie rowki (wytarte) . Ktoś wie czy łatwa wymiana jest takiego komunikatora ? To NIE JEST komutator, a tym bardziej komunikator!
Światło mijania powiadasz... A może byś chociaż żarówkę i bezpiecznik sprawdził? No, może być też usterka masy. W mocno nienowym aucie to ma sie prawo zdarzyć. W tych alternatorach regulator jest zblokowany ze szczotkotrzymaczem, więc wymiana powinna załątwić sprawę. Choć ja poleciłbym ci wyjęcie alternatora z auta i zrobienie gruntownego przeglądu:...
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiano. W trakcie hamowania zapalają się na raz dwie kontrolki (oleju i akumulatora) i wciskając pedał gazu samochód NIE JEDZIE tylko się DUSI. Mam w tedy dwie opcje: 1. Dodaje dużo gazu, samochód gaśnie i muszę go ponownie uruchomić 2. Wyłączam silnik i uruchamiam go ponownie Dopiero po restarcie silniki da się dalej jechać,...
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
Na forum gdzieś wyczytałem że to może być też problem jakiegoś zielonego kabelka co wychodzi z regulatora napiecia. Tego? https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Bo ja o takich diodach pisałem. Jesteś w stanie samodzielnie odkręcić regulator napięcia? Włożyć palucha tam gdzie wchodzą szczotki? mogą być zużyte pierścienie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Ja bym powiedział na 100% diody(jedna uszkodzona) wzubudzenia ładowanie będzie jaknajbardziej prawidłowe tylko wymiana może pomóc nie widze problemu jeżeli jest to polonezowski altek to komplet diod z całym pierścieniem kosztuje chyba 9 zł, może tez być z cinkusia alternator (takie tez sa w poldkach)to już jest problem bo tam jest razem regler diody...
Głupoty ci pisze. Masz do wymiany szczotki. A jak pecha masz trochę więcej to i pierścienie ślizgowe. . Nie wiem kolego na czym opierasz tok swojego myślenia, ale wypadało by najpierw zdiagnozować usterkę, a następnie usunąć jej przyczynę. Wymiana elementów alternatora bez wstępnych, szczegółowych pomiarów napięcia oraz spadków napięć (alternator -...
Właśnie po powrocie rano odpaliło popracowalo z kilka sekund i zgasło. Kilka razy próbowałem odpalić i po długim kręceniu załapało ale pracowało jak by na 1 gar, gdy dodałem gazu to zgasło później jak by chciał zapalić ale nie mógł. Teraz cały czas kręci ale nie łapie. Na te wymiany straciłem już sporo czasu i pieniędzy. Uszkodzone uszczelniacze lub...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale mój silnik od strony koła zamachowego i zarazem magnesów alternatora ma stożek z klinem. Z drugiej strony jest wałek z klinem. Nie wiem o jakie koła Ci chodzi, ja mam tylko silnik i całego traktorka kosiarki nie widziałem. Różne koła pasowe można dokupić, pamiętaj tylko, że ten silnik ma wymiary w calach a nie w mm. Być...
na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku Tak na przyszłość: Ten "sierżant" pokazuje, że w instalacji jest PRZEŁADOWANIE lub NIEDOŁADOWANIE. Zależnie w którą stronę strzałki są skierowane. Wszystko jest wyjaśnione w instrukcji. Ale ludzie instrukcji nie czytają, bo to książka dla głupków którzy mają...
Ja mam podobny efekt w 126p. Wymiana regulatora w moim przypadku nic nie dała. myślę że pierścienie ślizgowe po prostu nie są idealnie okrągłe jak sugeruje jeden z przedmówców. Jednak z takimi objawami jeżdżę już ponad 2 lata i akumulatorek mam zawsze doładowany :)
Witam brak ładowania w Lagunie 2001r 1,9 dci wymieniłem nowy regulator napięcia nadal brak ładowania mam pytanie czy napięcie na tym cienkim przewodzie co idzie do alternatora powinno być cały czas i jaka powinna być rezystancja na pierścieniach ślizgowych i czy faktycznie jeśli pierścienie będą zabrudzone to też może być przyczyną braku ładowania dodam...
taaa - wymiana tylko diody <rotfl> to na krótki czas :) jeżeli chodzi o ładownie - to przy złym stanie akku napięcie będzie za niskie i jest to normalne ale kwestia podejścia - jak robic to raz a dobrze - sprawdzenie wszystkiego pozdrawiam P.S. elektrit - zawsze mnie zastanawia wyślizganie pierścienia wewnętrznego :) pozdrawiam
Pierścienie w tych magneti marelli wymienia się i to bez większego problemu. . Oczywiście że się wymienia, ale z foto widać że taka wymiana nie miałaby sensu. Pierścienie do wymiany, do sprawdzenia czy na czerwonym jest zasilanie. Pozostałe dwa trzeba przedzwonić dużym prądem. Przy uszkodzeniu któregoś kabla regulator "ustawia się' w ładowanie około...
Pozostaje pytanie o owal - jeśli jest to alternator może się różnie zachowywać. Toczenie ma tą zaletę że mamy pewnośc co do kształtu pierścieni.
Koledzy ratujcie! Jestem {nie} szczęśliwym posiadaczem maszyny produkcji DDR, która mnie ciągle na siłę uszczęśliwia - psuje się.... Przystąpiwszy do sezonu 2009 zobaczyłem, iż po rozruchu maszyny „strzelają " akumulatory. Instalacja elektryczna składa się z 2 akumulatorów połączonych szeregowo po 180 AH 12v każdy, polski alternator 6-cio diodowy...
Tak, diesel. Świece grzeją 30 sekund i nie obciążają na tyle by zamulić aż tak. Nawet w 190D mając słabszy altek nie zamula na tyle. Ładowania nie ma przez kilka minut i wykluczam tutaj udział zwiększonego poboru prądu chociaż przyznam, że przez brak "cęgówek" nie sprawdzałem jakie są pobory (nie mniej jednak prócz świec grzejących jedyne 30 sekund...
kurde cienko więc. pierścienie da sie je wymienic z tego co wiem. ale z wymiana pierścieni i to i szczotki trzeba wymienić. Dodano po 1 nie olej nie cieknie sucho jest Dodano po 3 ostatnio wymieniałem pasek wieloklinowy altka z łożyskiem rolki napinajacej owy pasek i korciło mnie wyjąc altka i go przejżeć ale dałem se na luz teraz wiem ze źle zrobiłem,...
(at)chisel A może byś tak zastanowił się nad sobą i poszedł doradzać gdzie indziej? Przy braku masy, silnik by albo nie odpalał, albo głupiała by elektryka - gasnące światła itp. Żaden chiński zamiennik w cenie 30-50 zł do alternatora Bosch nie pożyje długo. Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że...
Witam serdecznie. Pytałem dlatego ,że w mojej okolicy nie widziałem samych pierścieni tylko razem z (nazwijmy to umownie) korpusami i wydawało mi się, że taka wymiana to już wyższa szkoła jazdy (oprzyrządowanie ). Nie zajmuję się tym zawodowo dlatego nie ma sensu gromadzić specjalnych narzędzi Jak znajdę wolny wirnik wypróbuję.Z lutowaniem raczej O.K....
Swoją drogą nigdy nie regeneruję części z obawy przed takimi właśnie przygodami. Wymiana łożysk , szczotek i pierścieni nie ma wpływu na łądowanie. O ile jest dobrze zrobiona. Można dziabnąć uzwojenie, lub źle zlutować fazę lub zrobić 10000 innych wad jak się jest lamerkiem. Dodano po 46 Wole dobrą używkę.. Niby skąd wiesz że jest dobra? hehe
Witam. Z racji że w swoim golfie IV 1.9 SDI oznaczenie AQM mam uszkodzony silnik zdecydowałem się na jego wymianę. Uszkodzone są pierścienie zgarniające, gumki zaworów i ogólnie silnik ma wycieki, kopci w czasie pracy. Konieczny byłby remont kapitalny a jeszcze nie wiadomo w jakim stanie są wtryski. I teraz pytanie. Czy byłaby możliwość założenia innego...
Skończył się altek Bosch 24V 90A. Wymieniłem pierścienie, okazało się że stojan też wyzionął ducha więc kupiłem nowy; mostek, wirnik ok. Z racji znikomej długości szczotek kupiłem nowy regulator F00MA45252 jako zamiennik starego F00M145307. Teraz ciekawostka: na starym regulatorze altek zakręcony wiertarką generuje 28,4V bez żadnego problemu, na nowym...
Kolego uznaj że tak ma być , jestem posiadaczem czeskich motocykli cz , jawa i jawa ts i tak niestety one dymią , TS-ki prawie zawsze na prawym mocniej, a CZ-tki na lewym. Doszukiwałem się tez przyczyn w zapłonie , uszczelniaczach, czole wału, gaźnika itd itd i brak mi pomysłów i koniec końców uznałem że tak ma być. Moja ts także dymi mocniej na prawym...
A jak pierścienie ślizgowe wirnika,nie mają schodów?a łożyska na wirniku?Regulator odpada,skoro wymiana nic nie dała.Można domowym sposobem sprawdzić izolację stojana po odlutowaniu od diód i wirnika po wyjęciu.Potrzebna żarówka 60W/230 V,kostka zaciskowa,przewód z wtyczką i przewody od miernika-wykonujemy połączenie szeregowe żarówki z badanym elementem...
Ja tylko powrócę do tego kołą pasowego na alternatorze. Wymiana jego na mniejsze ma sens jak najbardziej ponieważ na jałowych obrotach przy włączonych światłach mijania ładowania kompletnie nie ma. Mało tego swiatła ciągną prąd z aku, pomimo że lampka alternatora pokazuję że jest ładowanie. Przyczyną jest to że po prostu pomimo że altek jest wzbudzony,...
Witam. Proszę o pomoc w lokalizacji usterki w silniku. Po prawej stronie auta przy przednim kole słychać metaliczny dźwięk stukający w takt pracującego silnika. Stukanie nasila się gdy na koło pasowe występuje obciążenie w postaci: kręcenia kierownicą, lub obciążenia alternatora wszystkimi urządzeniami elektrycznymi. Stukot jest bardzo wyraźny, i wyraźnie...
Mam problem z alternatorem w polówce, ma przejechane 85 000. Czasami podczas jazdy zapalała się kontrolka ładowania i po chwili gasła , tak samo po przejeżdzie kolejoym się działo. Został regulator ze szczotkami wymienione na nowe Magnetelli , nowy pasek wielorowkowy i koło napinające, pierścienie ślizgowe niewiele zużyte. Przejechałem może z 25 km...
Kod silnika to akq Silnik oleju nie bierze wcale, jest świeżo dotarty po remoncie generalnym-wiem, bo sam robiłem, pierścienie, rozrząd, rzecz jasna smog był wyczyszczony, olej i filtr świeże, wymiana uszczelniaczy w głowicy, czyszczenie. Wszystkie podciśnienia na 100% są na swoim miejscu i są szczelne. Egr był zaślepiany, ale nic to nie zmieniało więc...
Dziękuję Ci za precyzyjne wyliczenia i odpowiedź jakiej nawet nie oczekiwałem :-) Zdecyduję się na dzielnik napięcia, bo taki miałem już zaplanowany - tylko pojawił mi się problem rozumowy jaką metodą policzyć wartości rezystorów. Co do rodzaju oporników to od początku podejrzewałem, że zwykłe 5% węglowe dadzą radę. O chłodzeniu też pomyślałem - standardowo...
"Komutator" kosztuje na allegro 9pln plus przesyłka. Wymiana w miarę prosta trzeba wydłubać stary odciąć przewody od płytek tak by ich nie skrócić) potem wcisnąć na kleju nowy i przylutować czy jak było oryginalnie zgrzać przewody. Tak samo można wymienić szczotki w oryginalnym regulatorze tylko tu trzeba mieć zgrzewarkę bo wyjścia na szczotki z regulatora...
Witam, mam problem z Obrotami oraz Szarpaniem silnika. Silnik 1.6 16v BCB , Samochód Seat Leon 1M. Ogólnie opisując problem: Od jakiegoś czasu 2/3 miesiace nie mogę utrzymać obrotów w jednym miejscu "na luzie" mimo trzymania nogi w jednej pozycji. Po puszczeniu nogi z gazu jest kangurek (jedno mocniejsze szarpnięcie i drugie lekkie). Przy dojazdach...
Wiesz, pacjent przynosi ci coś do naprawy, ty musisz ocenić to natychmiast . Mówisz co i jak i cenę on się zgadza / nie zgadza. Tak to działa. Nie wiem po co brniesz w przezwajanie wirników. Odpowiedz sobie ile czasu zajmuje ci przezwojenie wirnika 7, 8 godz . Wymiana na nowy jak da się kupić ok, naprawa zajmuje 30 min. Na wirnikach można zaliczyć najwięcej...
Witajcie fachowcy. Czy ktoś mógłby mi pomóc w naprawie sterownika rowerka treningowego Stair Master Stratus 3900RC? Mam problem polegający na tym, że rower zaczyna trening z tzw. "grubej rury", czyli opór max. Może napiszę od czego się zaczęło: Problem pojawił się od rozładowanego (zużytego) akumulatora 6V - wymieniłem na nowy i było o.k. przez jakieś...
Chyba wszystkie części do tego alternatora: http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/Star... Masz tu typy i numery tego co potrzebujesz więc możesz sobie poszukać tańszych zamienników i tańszych sklepów. Jeśli zdecydowałbyś się na wymianę pierścieni to musisz nowe przetoczyć żeby nie biły bo będą niszczyć szczotki.
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Ja u mnie w moim MK3 1.8 125 KM wymieniłem tylko szczotki . Powiem tak efekt był marny, napięcie ładowania podskoczyło zaledwie o 0,3V . Pierścieni nie wymieniałem bo to naprawdę ciężka sprawa. A są naprawdę zużyte. W tym momencie mam ładowanie prawie na styk i wynosi ono przy prawie max obciążeniu 13,7V. Nic nie napisałeś jakie napięcie ładowania jest...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Kolego czasem oprócz regulatora wycierają się pierścienie ślizgowe. I to morze być przyczyną "Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni ślizgowych)". Jak jesteś pewien za regulator to alternator na stół i dokładne oględziny pierścieni ślizgowych i mostka za jednym razem. Jak nie wiesz jak to zrobić to polecam ci wizytę u elektryka samochodowego...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Gacopiesz, akumulator klient ma kiepski i sugerowałem mu wymianę. Bez alternatora wytrzyma mu na 15km jazdy. Motronic zgadzam się z nazewnictwem "pierścienie ślizgowe", jednak używam ostatnio nazwy komutator, bo na hurtowni mnie ciągle poprawiają przy zakupach pierścieni ślizgowych, że to komutator. Tak z resztą mają to katalogowane :) Alternator to...
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
Cześć! Opel Astra 1,6 8V MPI(C16SE Mulctec M) 1993r. Czasem gdy przekręce kluczyk w celu odpalenia silnika to zapalają się światła pozycjne.Oczywiście włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej a jednak pozycyjne niemrawo świecą i całe podświetlenie licznika także. Gdy się samo rozmyśli to gaśnie. Natomiast czasem na zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
pierścień alternator alternator pierścień wymiana pierścień
kolektor toyota corolla laguna przekazniki blaszak skraplanie
podłączenie kamery bosch podłączenie kamery bosch
Interfejs diagnostyczny do VW Caddy 1.4 benzyna 2004 Tacka DVD wysuwa się po włożeniu płyty - przyczyny