W niektórych zakładach auto-elektro mają na wymianę-ok.30 pln sama część.Można też przetoczyć(ja tak zrobiłem u siebie),ale u ciebie tylko wymiana pieścieni,albo kupić wirnik ze szrotu(może być problem-sprzedają chyba cały alt.)skalkuluj co się bardziej opłaca,powodzenia.
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek Mam na karcie gwarancyjnej wymiana pierścieni komutatora, szczotki, łożyska i sprzęgiełko- oddaje się cały alternator i taki odbiera. Firma jak widzi , że coś trochę zużyte to wymienia wszystko, bo daje...
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale mój silnik od strony koła zamachowego i zarazem magnesów alternatora ma stożek z klinem. Z drugiej strony jest wałek z klinem. Nie wiem o jakie koła Ci chodzi, ja mam tylko silnik i całego traktorka kosiarki nie widziałem. Różne koła pasowe można dokupić, pamiętaj tylko, że ten silnik ma wymiary w calach a nie w mm. Być...
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
Swoją drogą nigdy nie regeneruję części z obawy przed takimi właśnie przygodami. Wymiana łożysk , szczotek i pierścieni nie ma wpływu na łądowanie. O ile jest dobrze zrobiona. Można dziabnąć uzwojenie, lub źle zlutować fazę lub zrobić 10000 innych wad jak się jest lamerkiem. Dodano po 46 Wole dobrą używkę.. Niby skąd wiesz że jest dobra? hehe
jakiś czas temu miałem taki przypadek alternatora napięcie za małe po wyczyszvczeniu pierścieni wracało do normy ale nie na długo wymiana szczotek jak i całego regulatora nie pomogła mostek sprawdzany na wszystkie strony okazywał się dobry jednak po jego wymianie na nowy problem zniknął i z tego co mi wiadomo działa do dziś
Światło mijania powiadasz... A może byś chociaż żarówkę i bezpiecznik sprawdził? No, może być też usterka masy. W mocno nienowym aucie to ma sie prawo zdarzyć. W tych alternatorach regulator jest zblokowany ze szczotkotrzymaczem, więc wymiana powinna załątwić sprawę. Choć ja poleciłbym ci wyjęcie alternatora z auta i zrobienie gruntownego przeglądu:...
Witam serdecznie. Pytałem dlatego ,że w mojej okolicy nie widziałem samych pierścieni tylko razem z (nazwijmy to umownie) korpusami i wydawało mi się, że taka wymiana to już wyższa szkoła jazdy (oprzyrządowanie ). Nie zajmuję się tym zawodowo dlatego nie ma sensu gromadzić specjalnych narzędzi Jak znajdę wolny wirnik wypróbuję.Z lutowaniem raczej O.K....
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Jednak oddałem do wymiany do warsztatu - kosztowało to całe 10 zł. Obawiałem się, że jednak urwę przewód i będzie problem z wyprowadzeniem. Okazuje się, że po wydłubaniu starego pierścienia przewodu widać nieco więcej Na poniższej fotografii widać pierścienie po wymianie. http://obrazki.elektroda.pl/7790012400_1...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Witam Mam pytanie czy wtyczka alternatora musi być taka sama, czy nie będzie problemu z podłączeniem alternatora z inna wtyczka, jakoś ją przerobić lub zamienić tylko regulator? W moim padniętym alternatorze jest takie ustawienie blaszek |_| , natomiast w drugim trzy równolegle - - - Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Witam, mam parę pytań: 1- czy aby wymienić szczotki w alternatorze-taki z pompką-ALT-V004 należy wymontować go i rozebrać? (może ta kostka się jakoś wyciąga) 2- czy przewody można po prostu po odłączać bez żadnych konsekwencji? głównie chodzi o "węża" pod spodem alt. taki krótki reszta jest dosyć długa i chyba da się rozkręcić bez demontażu. Pytania...
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
witam alternator przestał mi ładować i po rozkręceniu zastałem niemiły widok, pierścienie wytarte, dużo opiłków miedzianych, pęknięta szczotka i przytopione gniazdo szczotkotrzymacza. No i teraz mam pytanie czy takie pierścienie można zregenerować np. poprzez przetoczenie tych starych (tak żeby wyrównać), wcisnąć na nie tuleję miedzianą i przetoczyć...
Mam pytanie: wzialem sie za wymiane alternatora bo bylo z nim coraz gorzej. Kupilem regenerowany na Allegro i jak chcialem podmienic to okazalo sie, ze ten co kupilem niby pasuje do mojej Almery (1,4), ale ma kolo pasowe o srednicy wiekszej o jakies 0,5 cm od starego. W zwiazku z tym nie jestem w stanie poprawnie zalozyc paska. Co radzicie w zwiazku...
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
Witam chciałbym zasięgnąc porady czy zmiana altrnatora na mocniejszy 90amp lub 110amp nie zaszkodzi całej instalacji potrzebuje założyc dwa akumulatory lub jeden większy do zasilenia wzmacniacza o mocy 2.5 kw
Witajcie Forumowicze ;-) Szukam i szukan na elektrodzie i nic nie znajduję... Wybaczcie jeśli przeoczyłem, ale to bardzo możliwe, bo ogrom dyskusji naprawdę mnie czasem przytłacza ;-P Mam taki pomysł żeby rozebrac czesciowo alternator i podlączyć dodatkowe 4 wyprowadzenia! Pamiętam jak kiedyś rozbierałem uszkodzony alternator, to były tam 3 uzwojenia...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość. Po robocie okazało się, że są odwrotnie niż...
Witam serdecznie! Mój problem wygląda następująco: Chcę wymienić prądnicę na alternator. Zdobyłem już alternator, niestety nie posiada on wbudowanego regulatora. Czy istnieje możliwość zastosowania regulatora od prądnicy(po odpowiednich modyfikacjach) .Problemem jest że standardowo regulator pracuje z (+) na masie. Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Koledzy poległem...... Wymieniam w alternatorze valeo regulator i pierścienie. Niestety były już tak zniszczone że humanitarne sposoby nie pomagały. Dlatego wydłubałem go na siłę ale cholera nie zaznaczyłem który pierścień był połączony z którym końcem kabla wirnika. Oczywiście nowe pierścienie można założyć na dwa sposoby więc zgłupiałem... Teraz pytanie...
Witam, Odświeżyłem w moim władku instalację elektryczną, ponaprawiałem co trzeba bo była kasza i wymieniłem alternator na polonezowski. Ładowanie piękne, wszystko działa jak należy tylko mam jedno pytanie: Czy powinienem zmienić amperomierz na większy? Teraz jest oryginalny(-30-0+30), a gdzieś czytałem, że ten alternator wymaga amperomierza 90A. Jak...
Witam zrobił mi się problem po małym remonciku. Postaram się jak najdokładniej opisać go, a mianowicie zabrałem się za wymianę pasków klinowych przy okazji wymieniłem rolki napinaczy od klimy i od alternatora jak tak już zacząłem wymieniać myślę sobie to od razu zrobię małe regeneracje rozrusznika i alternatora. Z rozrusznikiem nie miałem żadnych problemów,...
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Witajcie fachowcy. Czy ktoś mógłby mi pomóc w naprawie sterownika rowerka treningowego Stair Master Stratus 3900RC? Mam problem polegający na tym, że rower zaczyna trening z tzw. "grubej rury", czyli opór max. Może napiszę od czego się zaczęło: Problem pojawił się od rozładowanego (zużytego) akumulatora 6V - wymieniłem na nowy i było o.k. przez jakieś...
Kiedyś pewnie peprzetarły się pierścienie więc wymiana pierścieni ale bez toczenia i ponieważ biją to urywa szczotki - wymiana regulatora w 10 min i po sprawie.
Pozostaje pytanie o owal - jeśli jest to alternator może się różnie zachowywać. Toczenie ma tą zaletę że mamy pewnośc co do kształtu pierścieni.
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
ok dzieki Ile tak w przybliżeniu moze kosztować wymiana: pierścieni(wymieniac razem z tłokami? wszystkie 4?) + wymiana uszczelniaczy na zaworach + może przy okazji UPG + wymiana rozrządu + naprawa alternatora?
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
To jest takie coś https://obrazki.elektroda.pl/9461865700_... Stosowane od chyba ponad 20 lat. Przenieśli wentylator do wnętrza obudowy, zamienili miejscami ślizgi z łożyskiem, zmniejszyli szczelinę powietrzną między stojanem a wirnikiem i średnicę roboczą, żeby szczotki się tak nie wycierały. Poprawili wszystko i mod był dobry, bo...
Dodam jeszcze jedno. Kolega faradek nie tylko pomógł z problemie elektrycznym. Sprawił także ,że Żigulinka przestała kulać na 4 cylinder i szarpać podczas jazdy. Nurmalnie inne auto. A już miałem wymieniać komplet pierścieni. Pierdółka a ile problemów rozwiązała.
Koszt szczotek to jakieś pięć złotych, a wymiana 10 minut. Ale jeszcze warto sprawdzić jak tam się ma pierścień ślizgowy.
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
A jak wygląda pierścien na wirniku po którym szczotki ślizgają się ? Jeśli ma głęboki rowek to może występować taki problem, brak styku szczotki z pierścieniem lub styk za mały. Na szczęście można to zregenerować - pierścień kosztuje od 20 do 40zł plus ewentualna wymiana.
Chyba wszystkie części do tego alternatora: http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/Star... Masz tu typy i numery tego co potrzebujesz więc możesz sobie poszukać tańszych zamienników i tańszych sklepów. Jeśli zdecydowałbyś się na wymianę pierścieni to musisz nowe przetoczyć żeby nie biły bo będą niszczyć szczotki.
Kolego czasem oprócz regulatora wycierają się pierścienie ślizgowe. I to morze być przyczyną "Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni ślizgowych)". Jak jesteś pewien za regulator to alternator na stół i dokładne oględziny pierścieni ślizgowych i mostka za jednym razem. Jak nie wiesz jak to zrobić to polecam ci wizytę u elektryka samochodowego...
Ja u mnie w moim MK3 1.8 125 KM wymieniłem tylko szczotki . Powiem tak efekt był marny, napięcie ładowania podskoczyło zaledwie o 0,3V . Pierścieni nie wymieniałem bo to naprawdę ciężka sprawa. A są naprawdę zużyte. W tym momencie mam ładowanie prawie na styk i wynosi ono przy prawie max obciążeniu 13,7V. Nic nie napisałeś jakie napięcie ładowania jest...
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
Gacopiesz, akumulator klient ma kiepski i sugerowałem mu wymianę. Bez alternatora wytrzyma mu na 15km jazdy. Motronic zgadzam się z nazewnictwem "pierścienie ślizgowe", jednak używam ostatnio nazwy komutator, bo na hurtowni mnie ciągle poprawiają przy zakupach pierścieni ślizgowych, że to komutator. Tak z resztą mają to katalogowane :) Alternator to...
No to kolego jeszcze małe masz doświadczenie. Sam pisałeś, że alternatory są zalane olejem. Do tego dochodzi kurz co powoduje zawieszanie się szczotek i zatykanie otworów wentylacyjnych, a w konsekwencji przegrzanie alternatora. Mieszanina oleju z kurzem tworzy pastę ścierną powodującą szybkie zużywanie się pierścieni ślizgowych i łożysk. Ale prostym...
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem w komplecie. Nie zaglądałem nigdy do Hondy...
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
Witam. Proszę o pomoc w lokalizacji usterki w silniku. Po prawej stronie auta przy przednim kole słychać metaliczny dźwięk stukający w takt pracującego silnika. Stukanie nasila się gdy na koło pasowe występuje obciążenie w postaci: kręcenia kierownicą, lub obciążenia alternatora wszystkimi urządzeniami elektrycznymi. Stukot jest bardzo wyraźny, i wyraźnie...
No fakt sprawdziłem ten komutator /pierścień ślizgowy alternatora http://obrazki.elektroda.pl/5839765000_1... i ma dosyć głębokie rowki (wytarte) . Ktoś wie czy łatwa wymiana jest takiego komunikatora ? To NIE JEST komutator, a tym bardziej komunikator!
[url=http://www.4start.eu/alternator-for... jak w temacie, generalnie nie trzyma napięcia. Kiedy auto zimne, ładuje 14.2 lecz po przejechaniu powiedzmy 20 km napięcie ładowania spada do 13.6v a kiedy się zatrzymam, silnik pracuje to po mocnym nagrzaniu do 13.3, wyniki bez obciążenia, na światłach dziennych i powiedzmy...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
Kolego uznaj że tak ma być , jestem posiadaczem czeskich motocykli cz , jawa i jawa ts i tak niestety one dymią , TS-ki prawie zawsze na prawym mocniej, a CZ-tki na lewym. Doszukiwałem się tez przyczyn w zapłonie , uszczelniaczach, czole wału, gaźnika itd itd i brak mi pomysłów i koniec końców uznałem że tak ma być. Moja ts także dymi mocniej na prawym...
na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku Tak na przyszłość: Ten "sierżant" pokazuje, że w instalacji jest PRZEŁADOWANIE lub NIEDOŁADOWANIE. Zależnie w którą stronę strzałki są skierowane. Wszystko jest wyjaśnione w instrukcji. Ale ludzie instrukcji nie czytają, bo to książka dla głupków którzy mają...
kurde cienko więc. pierścienie da sie je wymienic z tego co wiem. ale z wymiana pierścieni i to i szczotki trzeba wymienić. Dodano po 1 nie olej nie cieknie sucho jest Dodano po 3 ostatnio wymieniałem pasek wieloklinowy altka z łożyskiem rolki napinajacej owy pasek i korciło mnie wyjąc altka i go przejżeć ale dałem se na luz teraz wiem ze źle zrobiłem,...
mrrudzin jeśli ci nie leje olejem z uszczeniacza to ja bym ich nie ruszał. Miałem podobna sytuacje przy wymianie paska mechanik polecił wymianę uszczelniacza na wale więc się zgodziłem chociaż silnik był suchy. Po jakimś czasie zaczeło ubywać oleju i silnik mokry na około uszczelniacza i jak sie później okazało przy zakładaniu uszczelniacza podwinął...
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
wymiana pierścieni diesel wymiana pierścieni ślizgowych wymiana pierścieni silniku
pompa przez stycznik biegun bateria samsung rozbierać silnik
schemat ideowy części analogowej schemat ideowy urządzenia elektrycznego
Jak wprowadzić modem Huawei E-3276 w tryb recovery? Transformator wyjściowy do wzmacniacza lampowego 15W SE