To jest takie coś https://obrazki.elektroda.pl/9461865700_... Stosowane od chyba ponad 20 lat. Przenieśli wentylator do wnętrza obudowy, zamienili miejscami ślizgi z łożyskiem, zmniejszyli szczelinę powietrzną między stojanem a wirnikiem i średnicę roboczą, żeby szczotki się tak nie wycierały. Poprawili wszystko i mod był dobry, bo...
Witam, posiadam alternator Hitachi 100A i chciałbym wymienić regulator na nowy łącznie ze szczotkami. Po otwarciu okazało się że jeden z pierścieni ślizgowych posiada rów i stara szczotka jest do niego przystosowana. W związku z tym nie zamontowałem tego regulatora. Chciałbym najpierw wymienić ten pierścień. O ile z dostępnością części widzę że nie...
W niektórych zakładach auto-elektro mają na wymianę-ok.30 pln sama część.Można też przetoczyć(ja tak zrobiłem u siebie),ale u ciebie tylko wymiana pieścieni,albo kupić wirnik ze szrotu(może być problem-sprzedają chyba cały alt.)skalkuluj co się bardziej opłaca,powodzenia.
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Jak naprawić lub wyregulować rower<br/><br/>Jak naprawić rower <br/>REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI <br/> <br/>Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba...
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
Akuratnie regeneruję pompy i wcale nie jest to takie drogie jak nie trzeba dorabiać wału. Wirników nie trzeba nowych, jedynie uszczelki, dławnicę (sznur). Do Andrychowskiej trzeba dorobić tulejkę od strony ssącej. Bez sprzęgła czasami pierścień ślizgowy.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Odlutowała się końcówka uzwojenia wirnika stykająca się z jednym z pierścieni ślizgowych, zasilających szczotki. Po połączeniu agregat zaczął działać. Przeczyszczenie gaźnika sprawiło równomierne, prawidłowe działanie agregatu, również przy obciążeniu znamionowym.
A nie da się wymienić pierścieni ślizgowych?
Koszt szczotek to jakieś pięć złotych, a wymiana 10 minut. Ale jeszcze warto sprawdzić jak tam się ma pierścień ślizgowy.
Albo też zaadoptuj pierścień slizgowy ze starej do nowej.
Znalazłem na allegro taki agregacik za 550zł: https://allegro.pl/oferta/agregat-pradot... I widzę że tutaj przynajmniej mechanicznie jest w miarę przyzwoicie. Tzn prądnica jest tak zamocowana że idzie ją wymontować i zamontować gdzieś indziej. Prądnica z uzwojeniem aluminiowym, przód i przednie łożyskowanie...
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Czy kontrolka w ogóle nie działa a jak działa to czy gaśnie po odpaleniu? Jakie było napięcie przed wymianą a jakie po? Jaki założyłeś regulator, jaki był stan pierścieni ślizgowych?
Chodzi o to co na foto. Krótko-czy podczas naprawy (wymiana pierścieni, szczotek) zakładacie je czy wywalacie w kosz? http://obrazki.elektroda.pl/5439028200_1...
Po pierwsze rozbierz silnik i looknij na PMCAC10.4630 - pierścień kompensujący, taka pofalowana podkładka. Po drugie siłowniki ze starych dobrych czasów, remoncik mały z wymianą łożysk, ślizgowych też, myciem, i smarowaniem, wymiana kondensatorów, ew piaskowanie i malowanie proszkowe ( kolor można zmienić ;) ).
Nie znajdziesz w tym urządzeniu żadnego łożyska kulkowego.Cała obudowa przez która przechodzi oś wycieraczki jest łożyskiem ślizgowym ( Niektóre typy miały wprasowaną koszulkę z metalu kolorowego np,brąz) od miejsca zamocowania ramienia wycieraczki uszczelniona oringiem, inne miejsca obrotu to łożyska ślizgowe wykonane z teflonu a koronka którą widzisz...
Witam, Pierwszy raz wziąłem się za wymianę łożysk w pralce z klejonym/zgrzewanym zbiornikiem. Konkretnie jest to pralka Indesit MTWC 71252 W PL 869991588420. Przy okazji podaję dla potomnych wymiary zastanego ułożyskowania: Simmering/uszczelnienie: 30x52x8.5/10.5 Łożysko wew.: 6205 Łożysko zew.: 6204 Po wyciągnięciu bębna z tylnej kadzi/wanny/zbiornika,...
Tak. Dokładniej to daje grubszy film olejowy. Tylko jest jedno ale - w przypadku ciasno spasowanych, niewyeksploatowanych silników, spadną osiągi lub wzrośnie spalanie, jeszcze jak mają delikatne pierścienie to zacznie palić olej (nie zgarnie zbyt grubej warstwy). Nie wiem też, czy nie można w ten sposób uszkodzić pierścieni ale tu 100% nie dam. P....
Kolego czasem oprócz regulatora wycierają się pierścienie ślizgowe. I to morze być przyczyną "Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni ślizgowych)". Jak jesteś pewien za regulator to alternator na stół i dokładne oględziny pierścieni ślizgowych i mostka za jednym razem. Jak nie wiesz jak to zrobić to polecam ci wizytę u elektryka samochodowego...
Tuleja była w dobrym stanie, umyłem ją i nie była pocharatana. Fakt, nie zrobiłem zdjęcia, ale teraz to już po fakcie... :) Pozdrawiam Pierścień ślizgowy simmeringu (tuleja) nie musiał być pocharatany, wystarczy że był porysowany przez fragmenty uszkodzonego łożyska ale jeżeli rys nie było to możesz mieć nadzieję że będzie ok
Gacopiesz, akumulator klient ma kiepski i sugerowałem mu wymianę. Bez alternatora wytrzyma mu na 15km jazdy. Motronic zgadzam się z nazewnictwem "pierścienie ślizgowe", jednak używam ostatnio nazwy komutator, bo na hurtowni mnie ciągle poprawiają przy zakupach pierścieni ślizgowych, że to komutator. Tak z resztą mają to katalogowane :) Alternator to...
To jest NORMALNE jeśli chodzi o wklejenie uszczelki To jest tak oczywiste że tego nie pisałem To co napisałem jest zgodne inst.SERWISOWĄ Firmy ARDO Wymienia się cały zestaw,poza uszczelka łożyskowania jeśli oczywiście nie jest uszkodzona Poza tym proszę spojrzeć na pierścień ślizowy ten stary zawsze jest wyślizgane miejsce starego v-ringu a nowy jest...
Światło mijania powiadasz... A może byś chociaż żarówkę i bezpiecznik sprawdził? No, może być też usterka masy. W mocno nienowym aucie to ma sie prawo zdarzyć. W tych alternatorach regulator jest zblokowany ze szczotkotrzymaczem, więc wymiana powinna załątwić sprawę. Choć ja poleciłbym ci wyjęcie alternatora z auta i zrobienie gruntownego przeglądu:...
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
No to kolego jeszcze małe masz doświadczenie. Sam pisałeś, że alternatory są zalane olejem. Do tego dochodzi kurz co powoduje zawieszanie się szczotek i zatykanie otworów wentylacyjnych, a w konsekwencji przegrzanie alternatora. Mieszanina oleju z kurzem tworzy pastę ścierną powodującą szybkie zużywanie się pierścieni ślizgowych i łożysk. Ale prostym...
Zużycie szczotek do tego stopnia, że wiszą na linkach, lub zużyte pierscienie ślizgowe. Jeśli pierścienie są zużyte w dość znacznym stopniu, to wymiana wirnika, są firmy które wymieniają same pierścienie koszt do 40 PLN w porównaniu z nowym wirnikiem jest opłacalne. Przetaczanie w takim przypadku jest mało efektowne, po takim zabigu zostaje cieńka warstwa...
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Jak naprawić lub wyregulować rowerJak naprawić rower REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba poprawić. Jest to czynność dużo prostsza od zmagań...
na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku Tak na przyszłość: Ten "sierżant" pokazuje, że w instalacji jest PRZEŁADOWANIE lub NIEDOŁADOWANIE. Zależnie w którą stronę strzałki są skierowane. Wszystko jest wyjaśnione w instrukcji. Ale ludzie instrukcji nie czytają, bo to książka dla głupków którzy mają...
Cześć! Opel Astra 1,6 8V MPI(C16SE Mulctec M) 1993r. Czasem gdy przekręce kluczyk w celu odpalenia silnika to zapalają się światła pozycjne.Oczywiście włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej a jednak pozycyjne niemrawo świecą i całe podświetlenie licznika także. Gdy się samo rozmyśli to gaśnie. Natomiast czasem na zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku...
W maszynie do szycia -Łuczniku 785 wykryłem duży ( ok 2mm) luz poosiowy na wałku górnym, który powoduję, że zębatki na fotkach są zazębione w "połowie" lub całkowicie, zależnie od przesunięcia wałka. Maszyna w ogóle ciężko i głośno ostatnio pracowała, ale przy samarowaniu odkryłem ów luz i rozerwaną połówkę plastikowego pierścienia ślizgowego-dystansowego,...
Witam brak ładowania w Lagunie 2001r 1,9 dci wymieniłem nowy regulator napięcia nadal brak ładowania mam pytanie czy napięcie na tym cienkim przewodzie co idzie do alternatora powinno być cały czas i jaka powinna być rezystancja na pierścieniach ślizgowych i czy faktycznie jeśli pierścienie będą zabrudzone to też może być przyczyną braku ładowania dodam...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
(at)chisel A może byś tak zastanowił się nad sobą i poszedł doradzać gdzie indziej? Przy braku masy, silnik by albo nie odpalał, albo głupiała by elektryka - gasnące światła itp. Żaden chiński zamiennik w cenie 30-50 zł do alternatora Bosch nie pożyje długo. Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że...
Witam, Chce zmodyfikować swojego VW Golf V 1.6 8V (1K1). Po numerze VIN auto modelowo 2008 rok, data pierwszej rejestracji 19.12.2007. Modyfikacja ma na celu wymianę zegarów (pełny FIS), kierownicy (na multifunkcję, możliwość sterowania z kierownicy), manetki lewej (z tempomatem bo bardzo mi się przyda), i dołożenie modułu CAN w celu sterowania radiem...
Zaprojektowane jest to tak że wałek jest obsadzony na łożyskach śliźgowych. Jak zakłożył producent stihl; bezobsługowo przez cały okres exploatacji. Co nie do końca się sprawdziło. Możesz sprawdzić; czy od strony gdzie zamontowany jest wałek, powinien być tam pierścień zabezpieczający, Jak jest tam to zdejmij i wtedy bedziesz mògł to roździelić (wyciągnąć...
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego...
po pierwsze to akumulator sie sprawdza a nie od razu rozrusznik skoro miales ladowanie przez jakis czas 12.97 to sie nie dziw ze nie kreci akumulator przy takim pradzie sie lasuje sprawdza sie najprostsze rzeczy a co do alternatora to na poczatek wymiana paska, czyszczenie stykow i polaczen na zewnatrz pozniej ewentualnie szczotki i regulator groszowe...
Mialem podobny problem w 126 p u mnie rozwiazanie tkwilo w rozebraniu calego rozrusznika (po wyjeciu z samochodu) i wymianie pierscieni slizgowych wewnatrz rozrusznika. przy okazji oczywiscie wymiana szczotek lub / i szczotkotrzymaczy i czyszczenie komutatora. Polecam tez sprawdzic poziom napiecia na akumulatorze w trakcie rozruchu nie powinien spasc...
Panowie, zrobilem kompletna regeneracje tzn 2 lozyska, pierscien slizgowy, diody i regler. I PROBLEM! Alternator po chwili grzeje sie tak ze parzy (na wolnym boiegu bez wlaczania klimy i swiatel). Wykluczylem opory ruchu (tzn odpialem kable od alternatora i wlaczylem silnik i wtedy sie nie grzeje), tak ze cos z elektronika lub pierscieniami slizgowymi....
pierścieni ślizgowych wymiana pierścieni silniku wymiana pierścieni tłoka
ogrzewać dimplex instrukcje naprawy mercedes ustawić pompa wtryskowy renault
projektowanie układów elektronicznych projektowanie układów elektronicznych
Jak wyłączyć automatyczną kompresję nowych folderów w Windows? Kostka MAP sensor Audi A4 B7 3.0 TDI – pinout, numery, typy usterek Bosch 0 281 002 976