Liczyłem, że te dane z VCDS-a przybliżą przyczynę, skoro wyskakuje błąd cylindra 1 i 4 a to wspólne wyjście z cewki, mało prawdopodobne aby akurat te dwa przewody padły, stawiałbym na cewkę, szukam: BIFUEL/-032905106B, fajna cena, ale marki nie znam. Chodzi o obwód wtórny. I tak, masz rację 1/4 2/3, to osobne obwody. Tylko już miałem tak, że uszkodzony...
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Musisz, to lekko przeszlifować, do podanego wymiaru. Lepiej byłoby zrobić to na trzonku zaworu. W tym silniku 0.05 mm, to praktycznie brak luzu. Luz, zmniejszył się po docieraniu zaworów.
Kupić nowy silnik to dość duży koszt, dokładając ok 200zł złotych można już kupić kompletną i nie bawić się w przekładkę, używane silniki to loteria i wiadome że nie koniecznie kupno takiego nie okaże się błędem chyba że z pewnego źródła, najlepszym wyjściem jest wymiana pierścieni w tym silniku choć nie koniecznie musi być to wina pierścieni a wytarcie...
Nowy nie znaczy lepszy. Przypadłość obecnych czasów. Przykład, Ogar 200 (silnik Javk-i), trzy nowe kondensatory pod rząd, na każdym nierównomierna praca i losowe strzelanie w gaźnik/tłumik. Wymiana na stary oryginalny kondensator załatwiła sprawę. Działa po dziś dzień bezproblemowo.
honowanie nie oznacza nastepnego nadwymiaru, poprostu chodzi przeleceniu honownica cylidra;] Wtedy pierscienie nalezycie sie dotrą. Napisałem długi post i chyba stwierdzono ze zalecenia sprawdzenia wymiarów okazały sie złe. Nie mówie zeby szlifowac co sie da jednak na twoim miejscu bym sie wkurzył gdybym wydał 2 stówy za pierscienie i po 5 tys silnik...
Trochę to wszystko niepewne. Bardziej spodziewałbym się korozji (wżerów na wylot) tulei niż ustąpienia pierścieni przy zalanym silniku płynem niezamarzającym. Ale jedno i drugie wymaga wyciągnięcia tulei. Niestety może się zdarzyć, że przy wyciąganiu tuleja uszkodzi się pomimo ostrożności więc wiadomo konieczny zakup. Poza tym koszt tulei nie jest...
1. Wentylator - może być uszkodzony przekaźnik od wentylatora. Z tego co wiem to komputer steruje jego pracą a wątpię żeby to on byl uszkodzony. Przekaźnik się zwiera zalączając wentylator ale już się nie rozwiera. Bzdurą jest wymiana wentylatora skoro pracuje. Trzeba popracować nad jego sterowaniem. 2. Obroty - uwalony silniczek krokowy albo brudna...
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Witam wszystkich. Może sprostuje co niektóre wypowiedzi ponieważ mój przypadek kopcącego na czarno focusa 1.8tddi 90ps jest oszałamiający.Do meritum: Kupiłem foke 2010 styczeń i pojeździłem z radością do września 2010 coś w silniku zaczeło stukac coraz głośniej i głośniej.Odstawiłem pojazd do mechanika który stwierdził że pada pompa wtrysków.Wysłałem...
Witam trochę odgrzeje temat posiadam kompresor śrubowy z silnikiem f3l1011, mój mechanik stwierdził że potrzebny jest remont kapitalny silnika (na jednym tłoku ciśnienie 14 na pozostałych 25) czy wystarczy sama wymiana pierścieni czy trzeba robic cały silnik bo nie ukrywam że koszt całego remontu jest dośc duży ok 6000 zł
Witaj kolego rrqetgerq, tak musi być bo tak sprężarka pracuje, nic złego się nie dzieje. Dodano po 30 Witam szanownych forumowiczów, tak jak mówiłem o budowie sprężarki opartej na 2XHs-11, została ukończona. Zanim przedstawię zdjęcia dodam że wykonałem ją na prośbę kolegi jedynie to mnie motywowało a lubię pracować z metalem, bo sam zakupiłem jak pisałem...
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
Wymiana uszczelki pod głowicą Stilo 1.6 16V 103KM. W związku z problemami które zwiastowały UPG - pisałem w tych wątkach o kopceniu, błędzie P0420 i P0300, P0301. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Była robiona kapitalka wymiana cylindra tłoka pierścieni głowicy itp. wymieniłem bendix, i wtedy się zaczęło nie było iskry, odkryłem że kabelki od impulsatora pękły, zlutowalem to teraz jest iskra, ale nie odpala Dodano po 41 Iskra w dobrym miejscu? Nie rozumiem Paliwo w cylindrze jest Witam Ja te rzeczy robiłeś to co rozrząd nie ruszałeś? Da się...
Całe ciśnienie i dym wylatuje rurą odmy ale boję się że gdy ją zatkam to uszkodzi się uszczelniacz wału Wie ktoś jak podłączyć zadymiarke w tym przypadku? https://obrazki.elektroda.pl/6162669900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Nie należy definitywnie zatykać przewodu odmy podczas testu dymnego, ponieważ może to spowodować...
Witam. Mam nissana almerę n16 1.5 benzyna. Samochód z 2003 roku. Silnik ma przejechane ok 200 tyś km. Od dłuższego czasu bierze olej, ok 2l na 10 tyś. W misce olejowej jest 2.7l oleju. Ostatnio robiłem próbę ciśnienia w cylindrach, na gorącym silniku wyszło po ok 8 bar na cylinder. Co teraz można zrobić. Czy płukać pierścienie, czy ściągać głowicę,...
Witam, posiadam auto Fiat Stilo 1.6 16v. Auto ma przejechane 224500, benzyna bez gazu i mam takie pytanie: kopci na rozgrzanym silniku, ale nie aż tak mocno. Czy mam wymienić pierścienie i uszczelniacze, czy kupić inny silnik? Olej pobiera, bo muszę dolewać. Płynu nie ubywa, ani nie powstaje masło, ani się nie przegrzewa, tylko kopci i nie wiem z czego...
Witam, po dłuższej przerwie. Problem rozwiązany do akceptowalnego poziomu tzn. uzyskane napięcie w kabinie na odpalonym silniku 14.1V. Pomogło: - Polutowanie kabli zasilających za złączem i pod kabiną (wtyki łączące kable o większym przekoju zostały usunięte). - Wymiana wszystkich zasilających wtyków żeńskich w skrzynce bezpieczników i po zaprasowaniu...
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
Wątpię aby nowa ze sklepu podziałała 12 kolejnych lat W tych silnikach, tłok jest twardszy niż cylinder. Możesz spróbować wymienić pierścienie ale to daremna robota i koszty. No i co? Może być z plasteliny jak dla mnie! Od kiedy tłok trze po cylindrze? Przecież napisałem, że najpierw pomiary i sprawdzić ile pierścień "zdjął" już z cylindra, prawda?...
Remont silnika Cy da się wymienić w tym silniku pierścienie tłokowe Sama wymiana pogorszy tylko kondycję tego silnika,znam to z autopsji właśnie z takim silnikiem w roli głównej.Dopiero po szlifie gładzi cylindrowych i nadwymiarowych pierścieniach,przestała brać olej.Tak wiec zastanów się,bo mnie kosztowały tylko części,a w Twoim przypadku dojdzie...
Witam Mam do wymiany pierścienie ( auto strasznie dymi na zimnym silniku ) Mechanik stwierdził że musi wyciągnąć cały silnik aby dokonać tej wymiany . Czy nie można tego zrobić bez demontażu silnika ? Chodzi mi o czas bo w tym przypadku termin wynosi ok. 7dni :(
Sprawdz uszczelkę pokrywy zaworów tam najczęściej leci na kolektor. Odma jest w tym silniku podobna jak w 1.9tdi. A co do ubytków oleju to musze was zmartwić wymiana pierścieni nic tu nie da, najlepiej wymienić cały dół gdyż tuleje sie wycierają. Temat przeze mnie przerobiony.
W tym silniku nie da się wymienić uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy Da się wałek w bok wyjąć. Jak poszukasz to w necie znajdziesz dokładny opis. Wymiana pierścieni może nic nie dać a nawet jeszcze pogorszyć sytuację, więc taki remont po łebkach to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Ciekaw jestem czy od 8mio zaworowca innego np monowtrysku...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... poczytaj kolego, mój przykład że wymiana pierścieni nawet w silniku z owalnym cylkiem daje radę, rozbierz kosiarkę, na spokojnie oceń gładź, szczeliny na zamkach pierścieni, bądź co bądź jeśli kosiarka służyła tyle lat to grzechem nie dać tych 40zł i nie spróbować jej naprawić. ps. kosiarka chodzi...
Zalałem na zimnym silniku ok 2ml oleju - ciśnienie 34bar (bez oleju 31.5). Czy wymiana samych pierścieni da rezultat czy lepiej szukać sprawnego silnika ? Próbować wymienić uszczelniacze na zaworach?
Wymiana uszczelniaczy coś pewnie pomoże ale czy załatwi problem brania oleju tego nie wiem No to jak nie wiesz, to nie zabieraj głosu. Wymiana pierścieni zabije ten silnik. Zanim zostało cokolwiek zrobione, należało raz sprawdzić ciśnienie sprężania, a dwa wykluczyć ubytki oleju spowodowane nieszczelnością turbiny. Ale skoro ktoś z nudów wymienia sobie...
Toyoty z tymi silnikami lubią pić olej. Obawiam się, że tylko wymiana pierścieni może pomóc. W podobnym silniku (Toyota Paseo 1.5) wymieniałem uszczelniacze zaworów, ale nie dało to żadnego pozytywnego efektu, a zużycie oleju rosło z każdym kilometrem. Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach, może to rzuci nowe światło w temacie.
Auto puszcza rano niebieską chmurę przez chwilę, to uszczelniacze. Jeśli siwy parowóz przez kilka minut, to pierścienie. Zazwyczaj wymienia się górę i dół, bo mogą być niespodzianki. Jednak nie ma żadnej gwarancji udanego remontu.Co powiecie na to: niebieski dym rano i zużycie oleju 1 litr na 4000km. Wymiana uszczelniaczy - lokomotywa rano. Wymiana...
Robimy offtopa, ale koletga zauważy gdzie nastepuje największe zużycie gładzi cylindra - w DMP, a dokładnie w miejscu gdzie najniżej dochodzą pierścienie, czyli upada twierdzenie kolegi że tłok nie powoduje zużycia cylindra, dalej, nagar w kanałach pierścieni - to że powoduje ich przyspieszone zużycie - jedynie poprzez pogorszenie odprowadzania ciepła,...
Witam, proszę o pomoc w problemie. Silnik 4b12 mitsubishi 2.4 170km benzyna po regeneracji głowicy (wypalone gniazdo), honowanie i wymiana pierścieni oraz polerowanie wału z wymianą panewek korbowych. Po złożeniu silnik chodził jak zegarek, brak błędów, moc ok. Po przejechaniu ok. 500km zaświeciła kontrolka ciśnienia oleju, zapala się od razu po odpaleniu...
Głowica w górę i wymiana pierścieni a sama wymiana na ten sam rozmiar może efekt przynieść na krótko za dawnych czasów robiłem przetoczenie tłoków oczywiście spasowanie zamków do min. i tak wykonane zawsze wystarczało powyżej 100tyś km , nie ma przy tym silniku aż tak dużo roboty dla kogoś kto się orientuje i wie co chodzi. Pozdrawiam wszyskich Dodano...
Wymiana tulejek korbowodowych w silniku diesla to nie taka prosta sprawa jakby się wydawało. Dwa korbowody z zatartych tłoków wsuń na sworzeń tłokowy i zsuń do siebie i zobacz jaka jest szczelina pomiędzy korbowodami. Odwróć korbowody i ponownie załóż na sworzeń i porównaj z tym co było wcześniej.
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została...
Na początek wymiana pierścieni tłokowych. Często zdarza się, że silnik zużywa dużo oleju, mechanik stwierdzi, że należy wymienić pierścienie. W wielu wypadkach będzie miał rację. Jednak jest tu małe „ale”, które polega na tym, że naprawa, która polega tylko na wymianie pierścieni jest naprawą krótkotrwałą. Po pierwsze podczas pracy silnika,...
Witam wszystkich, mam w niej silnik Perkinsa 1004.4 turbo, od jakiegoś czasu boryka się z ciągłym ubytkami oleju z silnika. Wcześniej wymieniłem turbinę na nową po czasie okazało się że była wadliwa od samego początku, ostatnio ją regenerowałem, zrobiłem całą głowicę łącznie z nowymi zaworami bo stare nie nadawały się do docierania, uszczelniłem cały...
Witam pisałeś że silnik"młody" a już wymieniałeś tłok i cylinder . czy ten dźwięk pojawił się po wymianie czy był już wcześniej ? nie wiem jak w tym silniku bo go nie znam , czy główka korbowodu jest tulejowana ? czy nie. Ja miałem analogiczną sytuację w qadzie( tzn.dziwny dźwięk) tylko korbowód nie był tulejowany, i wymiana tłoka ,sworznia i pierścieni...
Witam, wymiana pierścieni wcale nie wiąże się z kapitalką. Stępione pierścienie olejowe (zgarniające) mogą przepuszczać olej zwłaszcza na wyższych obrotach silnika. Nie wiem jak w tym silniku ale olej może się też dostawać do cylindrów poprzez zużyte prowadnice zaworów.
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
Sprawdziłbym jeszcze mocowanie łożyska i prawidłowość podkładek dystansowych sprężystych,w fabryce kosiarek lubili pomylić strony i pierścieni było za mało lub za dużo,pozdrawiam Usunąłem kryptoreklamę
Witam ponownie, mam problem z odpaleniem kosiarki na zimnym silniku, świeca jest mokra, pompka pompuje paliwo do wlotu gaźnika, iskra jest lecz nie chcę załapać a coś próbuje załapać jak zamknę przepustnice. Po pryśnieciu w gaźnik plakiem załapuje od razu i później ładnie chodzi, kolor świecy to kawa z mlekiem czyli mieszanka jest dobra, po zgaszniu...
Witam, Proszę o doczytanie do końca (niestety długo bo chcę opisać dokładnie), a amatorów o powstrzymanie się od komentarzy. Chcę to naprawić dobrze, bo jest to auto zadbane, od nowości w rodzinie. Posiadam pojazd Opel Kadett E z silnikiem C16NZ i automatyczną skrzynią biegów, przebieg oryginalny około 120 000 km. W silniku jest zalany olej syntetyczny...
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.8mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok. Może...
Przeczytaj uwaznie post nie chce wymieniac pierscieni w tym starym silniku tylko w tym co mam drugi tak profilaktycznie pytam sie poniewaz nie wiem czy w tych slinikach mozna tak robic kazdy silnik jest inny wiec czy wogole praktykuje sie wymiane w takich silnikach patrzylem i pierscienie wydaja sie ok ale to tylko moje wizualne odczucia Dodano po 1...
Moim skromnym zdaniem tłoki można zakładać. Musisz tylko zlikwidować te zgrubienia na tłoku, zaznaczone na zdjęciu. Najlepiej grubszym papierem ściernym. Tłoka nie musisz polerować. Poza tym, tak napisał jack63 , wymiana pierścieni. http://obrazki.elektroda.net/35_12846579...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Jaki był stan cylindrów? Wymiana pierścieni czasem przynosi odwrotny skutek.. Bywa, ze to wszystko się dopasuje po którymś tysiącu, jeśli to faktycznie jest przyczyną- mogą być przecież inne, jakieś nieszczelności w pneumatyce, wtryskiwacze itp.
https://obrazki.elektroda.pl/5433852500_... https://obrazki.elektroda.pl/5656775800_... . Witam wszystkich którzy mają podobne problemy z silnikiem opla który miał obiawy :-brak błędów silnika -Silnik grzal się mocno i szybko -Nie równo pracował na wolnych -Po jakim czasie zaczęło bablowac na gorącym silniku zbiornikiem...
A co sądzicie o ceramizerach. Przeglądałem różne fora i opinii sporo. Poprzedni silnik próbowałem ratować Motor Life. Raczej nie zaszkodził, wydaje mi sieę, że spadło zużycie paliwa. Klen Flo raczej także nie zaszkodził ( ale luzów naturalnie skasować nie mógł jedynie zamortyzować "bicie"), czego nie można powiedzieć o Motor Spec. Stary silnik stukał...
Witam mam problem astra F 180000km przebiegu,jestem pierwszym wlaścicielem. Rok temu robiony był silnik czyli wymiana uszczelniaczy zaworowych pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały. Po remoncie przestał brać olej praktycznie nic! Niestety po 13000km zaczęły się problemy z zaworem EGR przycinał się , szarpało na niskich...
Witam.Mam problem z kopceniem auta i poczytałem trochę w necie na ten temat, ale jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem co do przyczyny.Najbardziej prawdopodobne z tego co wyczytałem to wina uszczelniaczy zaworowych.Auto(zimne)zaraz po uruchomieniu prawie wcale nie kopci.Problem zaczyna występować gdy silnik osiąga temperature pracy(dymienie jest naprawdę...
To normalna przypadłość Przechodzonych Toyot, szczególnie corolli. Litr oleju na 10tyś. km to jeszcze nie tragedia. Doradzam też zastosować olej mineralny-15W40. Na pewno czeka Cię wymiana uszczelniaczy zaworów, co niekoniecznie całkowicie wyeliminuje nadmierne zużycie oleju. Może się okazać że objaw "palenia" oleju ustąpi po wymianie ( często zapieczonych...
Przepraszam za błędy. Z tym że tłoki były wyciągane z cylindrów to tak przypuszczam , ale jeśli nie to z ostatniej wypowiedzi autora i tak wnioskuje że to pierścienie(najprawdopodobniej połamane lub przegrzane i tym samym miękie i powodujące nieszczelność). Możliwe jest też to że cylindry są przegrzane i odkształcone należało by je przeszlifować i dać...
witam serdecznie mały problem z chińskim (niestety) silnikiem dwusuwowym do roweru Objawy w trakcie jazdy średni dystans utrata mocy (jakby mieszanka za bogata) na płaskim zwykłym terenie po dodaniu mieszanki z mniejszą ilością dodatków, to samo nie pomogło wymiana świecy, regulacja sprzęgła Silnik pali trochę ciężej, da się go odpalić na świecy o niższej...
jeżeli masz pompę CAV do powinieneś mieć korektor wtrysku uruchamiany linką z termostatu woskowego. Wkrcony on jest po termostatem w silniku - wychodzi z niego linka która uruchamia dźwignię w pompie - najprawdopodobniej styłu od strony silnika. twoje objawy są mi znane sprzed trzech lat. też walczyłem całą zimę. Dopiero wymiana pierścieni tłokowych...
Ciężko tak powiedzieć na odległość co kto robił, co założył, a czego nie robił. Jedno jest pewne - na pewno nie powinni oddać traktora w takim stanie technicznym. To tylko potwierdza moje tezy zarówno na temat stanu samych traktorków jak i tych co je sprzedają. Wg mnie szkoda pieniędzy za takie próby zalewania różnymi różniastymi olejami, bo co to ma...
Witam wszystkich. Tak czytam i czytam wasze opinie, ale niech nikt nie ma mi za złe że was poprawie troche. Otóż jestem w trakcie remontu swojego "maluszka" i u mnie jest prawie że ten sam przypadek, ładny zapłon , obroty, oraz mi go muli w trakcie jazdy (przeważnie pod góre). Napisze tylko tyle. Sprawdzcie świece czy nie ma czarnego nalotu i nie są...
Jeżeli samochód jeździł na gazie to proponowałbym najpierw sprawdzić stopień sprężania w silniku aby ustalić stan pierścieni tłokowych. Aby to stwierdzić i wyeliminować nieszczelność zaworów można przeprowadzić test wstrzykując kilka cm3 oleju do każdego z cylindrów. Drugim krokiem jest sprawdzenie układu paliwowego, pomiar ciśnienia podawanego paliwa...
Witam. Rozbebeszyłem ostatnio padniętego Tecumseh'a dokładnie model TVS90. Ogólnie wcześniej z kosiarką walczył ojciec, zmieniał klin bo stary był ścięty, bawił się z czyszczeniem gaźnika, po tych operacjach kosiarka odpalała z trudem, a jak już odpaliła to mozolnie zaczynała się wkręcać na obroty jak jakiś antyczny traktor, była słaba, po wjechaniu...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
Szukam odpowiedzi na pytanie:Czy da się zregenerować silnik mondeo w tzw:"systemie nowe tuleje na stare tłoki". Ale od początku.Samochód marki Ford Mondeo z silnikiem: http://obrazki.elektroda.net/31_12599735... O pojemności 1.8 16v rok produkcji 93.Przebieg około 200 tyś.kilometrów na samej benzynie.Nigdy nie naprawiany i nie przegrzany. Niewielkie...
Witam. W sierpniu zeszłego roku kupiłem za niecałe 400zł uniaka z 90 roku. Akurat nie miałem małego auta i miało być tylko na chwilę (zresztą nie myślałem że fiacik jest taki twardy). Nie przejmując się braniem oleju w okolicy 2l/1000km dolewałem poczatkowo olej spuszczony z innych moich samochodów (w sumie to były dobre syntetyki 5W/50 po 10 000km...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Może warto pomyśleć nad kontrolą stanu gładzi cylindrów i wymianą pierścieni?
Nie, cały czas piszesz, że trzeba wymienić pierścienie i nie trzeba honować. Super sprawa, remont silnika to wymiana pierścieni... Możesz to sobie sprawdzić co ja piszę, zdjęcie głowicy i weryfikacja, następnie podjęcie decyzji.
A co to za remont tylko wymiana pierścieni?
Pierścienie tłokowe wymienione, Uważasz wymianę pierścieni za naprawę silnika? Założenie nowych pierścieni do zużytego cylindra tylko pogarsza sprawę. Silnik może spalać olej i stąd świeca może się kleić od nagaru.
No jak nie widać wycieków to pewnie motur skończony. Tylko czy wymiana pierścieni pomoże, to się okaże dopiero po rozebraniu silnika i ocenie jego stanu. I żeby to miało jakikolwiek sens ekonomiczny to musiał byś to sobie robić sam.
Jak mówisz że cylinder ma rysy to sama wymiana tłoka i pierścieni na wiele się nie zda. Silnik po dotarciu powinien mieć troche większe sprężanie.
Ten silnik jest znany z zużywania pierścieni. Miesiąc temu robiłem, sama wymiana pierścieni bez honowania wystarczy. Przy okazji sprawdź luzy zaworowe.
Witam, sprawdź sprężynkę od regulatora obrotów może jest za luźna i silnik nie zwiększa mocy przy większym obciążeniu. Mam kosiarkę champion (włoska) z silnikiem Tecumseh 3,5 hp z 2006 roku i działa bezproblemowo myślę że te silniki są bardzo dobre ew regeneracja to wymiana pierścieni, tłoka, cylindra i głowicy. Cały zestaw 200 - 300 zł.
Ludzie. To działało 20 lat temu. Remont lub wymiana silnika.
Sciagniesz glowice to zobaczysz w jakim stanie sa cylindry, jesli duze sa progi na nich to moze to cos da ale na bardzo krotko. Niekiedy mozna kupic za niewielkie pieniadze caly silnik w niezlym stanie.
Hej, pół roku temu kupiłem żonie VW Fox 3 cylindry 1,2 8V. Auto było po naprawie już zaworów - głowica cała zrobiona, nowe zawory, kapitalny remont głowicy, zestaw rozrządu i pompy oleju. Auto nie brało niby oleju. Aktualnie po wymianie katalizatora, bo był zasyfiony. Aktualnie bierze olej - 2. i 3. świeca usyfiona od oleju. I nie pali, jak powinien,...
No to silnik załatwiłeś. Cylinder do wymiany (lub szlifu), tłok jeśli nie trzyma wymiarów do wymiany + wymiana pierścieni. Ew wymiana całego silnika :/ . A jak chcesz go dobić na amen to spróbuj pod świecę wlać 1cm3 oleju i odpalić. Poza tym wymień koniecznie olej w silniku...
Wymiana pierścieni i tłoka
Nie wiadomo czy wymiana samych pierścieni wystarczy, wszystko zależy od tego w jakim stopniu zużyte są cylindry, ale to okaże się jak rozbierzesz silnik.
Zalej olejem i zobacz czy zawory czy pierscienie.
W takim razie masz typowe objawy zatarcia silnika. Efekt przegrzania. Nowy silnik wymaga docierania, z mieszanką o większej ilości oleju i częstymi przerwami w pracy. Jedyna nadzieja że tylko pierścień jest zaklinowany w rowku tłoka. Musisz rozebrać silnik wyjąć tłok z cylindra i sprawdzić. Jeżeli możesz, to zrób jakieś zdjęcia. Gdy uszkodzony jest...
Proszę Was o pomoc gdyż mam dokładnie ten sam problem. Czy poradziłeś sobie z tym problemem do końca ? Wymieniłem ostatnio w 307 to co było do zrobienia: - sonda lamba 2 - spawanie kolektora wydechowego - czyszczenie przepustnicy + kalibracja - wymiana czujnika położenia wału korbowego - wymiana potencjometru gazu w silniku ( używany oryginał ) - nowe...
A może głowica. Miałem tak kiedyś w silniku benzynowym, że było wszystko idealnie, nie kopcił itd, wszystko super, a po rozgrzaniu oleju tracił moc, pluł olejem i wręcz go zżerał. Zrobiłem głowicę, wymiana uszczelek, + wymiana pierścieni, i chodził jak nowy. Olej jak jest cieply, jest rzadszy i latwiej o ucdieczkę w ubytkach na częściach silnika. Ubytki...
Witam. Posiadam traktorek z silnikiem briggs 13 hp model: 28M707 TYPE:1183-E1 CODE:981016ZD. Silnik ten zaczął mi brac olej i lekko strzela podczas pracy. Czy wymiana pierścieni, szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych wystarczy. Czytałem troszkę że w tych silnikach cylinder wyciera się w owal i że wymiana pierścieni nic nie daje, a nawet pogarsza sprawę....
Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze. A wymiana pierścieni coś pomoże ? Samochód traci kompresję czy stracił? Bo tam jeszcze jeden problem występuje. po uruchomieniu jest ok przez chwilę?
Pokaż zębatkę rozrządu zdjecie. Po co robiłeś wymianę pierścieni? honowanie cylindra zrobione?
Dymienie i wyciek oleju z odmy, jest oznaką przedmuchów do komory korbowej. Silnik jest już w stanie agonalnym. Wymiana pierścieni, w tak zużytym silniku jest ryzykowna, w większości przypadków tylko pogarsza sprawę, ponieważ cylinder jest wytarty owalnie. Dymienie z tłumika, to oznaka spalania oleju. Czas chyba rozejrzeć się, za innym silnikiem.
Dzięki za odpowiedź. Mechanik powiedział mi 3,5 tysiąca za wymianę całego silnika, więc pewnie koszty samych pierścieni będą niższe. Czy można sprawdzić np. czy to wina pierścieni poprzez próbę olejową? Mechanik nie zrobił tego.
Przede wszystkim - WERYFIKACJA STANU SILNIKA. Przez kompetentnego mechanika. I wtedy decyzja, czy są możliwości remontu. Na początek pomiar sprężania, próba olejowa... Bo wymiana pierścieni, uszczelniaczy, jeśli silnik jest zużyty, to jak leczenie syfa pudrem.
Witam Z tego co piszesz wnioskuje że wina leży nie po stronie świec ale złego składu mięszanki.Należy sprawdzić sład spalin na analizatorze spalin.Prawdopodobnie masz bardzo bogaą mięszankę i to powoduje że świece są czarne zalewane i to powód ,że samochód nie zapala.Jeżeli skład spalin będzie właściwy to wymień cewkę zapłonową. UWAGA. Tak należy postąpić...
Zmierz ciśnienie sprężania. Wykręcasz świecę, wkręcasz przyrząd, gaźnik otwierasz maksymalnie i kręcisz silnikiem z rozrusznika przez kilka sekund. Odczytujesz wynik. Poniżej wskazanej wcześniej wartości kwalifikuje silnik do remontu. Zużyty jest cylinder i tłok. Wymiana pierścieni na zowalizowanym cylindrze pogorszy jeszcze sytuację, bo założysz okrągłe...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
obejrzenia gładzi cylindra, nie poradzisz. Porada jest jedna. Wymiana tłoka, pierścieni, sworznia (jeżeli potrzeba) i cylindra!
Skąd się problem wziął w ogóle? Może ktoś simmering zmieniał i źle założył pierścień.
Witam, sprawa dotyczy traktorka Honda 2114 z silnikiem 2 cylindrowym Honda GCV520. Traktorek pali bez problemu, silnik pracuje równo ale bierze olej, puszcza niebieskawy dym a po odkręceniu świec widać iż są zaolejone. Olej przedostaje sie nawet do tłumika. W związku z tym zamierzam wymienić pierścienie na tłokach ale nie mogę ich nigdzie kupić. W sklepach...
Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy Ciśnienie książkowe wyjdzie, bo olej uszczelnia pierścienie. Moim zdaniem silnik do wymiany albo kapitalnego remontu, i raczej "pałowany" był, solidne przegrzanie daje taki efekt i wymiana pierścieni nic nie da, kiedy masz owal na cylindrach. W misce szlam, silnik może być już przytarty,...
Silnik do profesjonalnego remontu. Tak kończy się wymiana pierścieni przeważnie. Zamykam, tu nie ma co gdybać.
Jak za mało? Przecież to blisko górnej granicy i wymiany pierścieni.
Możliwość jest, tylko po co? Przestań słuchać bajek o zaworach, jakie tu co niektórzy opowiadają i szukaj sprawnego silnika - ten nadaje się na złom, z racji nieopłacalność remontu zgodnie z technologią naprawy. Wymiana pierścieni również nic nie da -zbędny wydatek.
wymiana pierścieni ślizgowych wymiana pierścieni tłoka pierścieni tłokowych wymiana
ciężka rozruch zimne silnik prosty regulator prądu ładowania mierzyć natężenie dźwięk
projektowanie układów elektronicznych projektowanie układów elektronicznych
Lokalizacja katalizatora w Hyundai ix35 2.0 benzyna 2014 Kody do pilota uniwersalnego dla Manta 3902 LED