Liczyłem, że te dane z VCDS-a przybliżą przyczynę, skoro wyskakuje błąd cylindra 1 i 4 a to wspólne wyjście z cewki, mało prawdopodobne aby akurat te dwa przewody padły, stawiałbym na cewkę, szukam: BIFUEL/-032905106B, fajna cena, ale marki nie znam. Chodzi o obwód wtórny. I tak, masz rację 1/4 2/3, to osobne obwody. Tylko już miałem tak, że uszkodzony...
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Musisz, to lekko przeszlifować, do podanego wymiaru. Lepiej byłoby zrobić to na trzonku zaworu. W tym silniku 0.05 mm, to praktycznie brak luzu. Luz, zmniejszył się po docieraniu zaworów.
Kupić nowy silnik to dość duży koszt, dokładając ok 200zł złotych można już kupić kompletną i nie bawić się w przekładkę, używane silniki to loteria i wiadome że nie koniecznie kupno takiego nie okaże się błędem chyba że z pewnego źródła, najlepszym wyjściem jest wymiana pierścieni w tym silniku choć nie koniecznie musi być to wina pierścieni a wytarcie...
Nowy nie znaczy lepszy. Przypadłość obecnych czasów. Przykład, Ogar 200 (silnik Javk-i), trzy nowe kondensatory pod rząd, na każdym nierównomierna praca i losowe strzelanie w gaźnik/tłumik. Wymiana na stary oryginalny kondensator załatwiła sprawę. Działa po dziś dzień bezproblemowo.
honowanie nie oznacza nastepnego nadwymiaru, poprostu chodzi przeleceniu honownica cylidra;] Wtedy pierscienie nalezycie sie dotrą. Napisałem długi post i chyba stwierdzono ze zalecenia sprawdzenia wymiarów okazały sie złe. Nie mówie zeby szlifowac co sie da jednak na twoim miejscu bym sie wkurzył gdybym wydał 2 stówy za pierscienie i po 5 tys silnik...
Trochę to wszystko niepewne. Bardziej spodziewałbym się korozji (wżerów na wylot) tulei niż ustąpienia pierścieni przy zalanym silniku płynem niezamarzającym. Ale jedno i drugie wymaga wyciągnięcia tulei. Niestety może się zdarzyć, że przy wyciąganiu tuleja uszkodzi się pomimo ostrożności więc wiadomo konieczny zakup. Poza tym koszt tulei nie jest...
1. Wentylator - może być uszkodzony przekaźnik od wentylatora. Z tego co wiem to komputer steruje jego pracą a wątpię żeby to on byl uszkodzony. Przekaźnik się zwiera zalączając wentylator ale już się nie rozwiera. Bzdurą jest wymiana wentylatora skoro pracuje. Trzeba popracować nad jego sterowaniem. 2. Obroty - uwalony silniczek krokowy albo brudna...
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Witam wszystkich. Może sprostuje co niektóre wypowiedzi ponieważ mój przypadek kopcącego na czarno focusa 1.8tddi 90ps jest oszałamiający.Do meritum: Kupiłem foke 2010 styczeń i pojeździłem z radością do września 2010 coś w silniku zaczeło stukac coraz głośniej i głośniej.Odstawiłem pojazd do mechanika który stwierdził że pada pompa wtrysków.Wysłałem...
Witam trochę odgrzeje temat posiadam kompresor śrubowy z silnikiem f3l1011, mój mechanik stwierdził że potrzebny jest remont kapitalny silnika (na jednym tłoku ciśnienie 14 na pozostałych 25) czy wystarczy sama wymiana pierścieni czy trzeba robic cały silnik bo nie ukrywam że koszt całego remontu jest dośc duży ok 6000 zł
Witaj kolego rrqetgerq, tak musi być bo tak sprężarka pracuje, nic złego się nie dzieje. Dodano po 30 Witam szanownych forumowiczów, tak jak mówiłem o budowie sprężarki opartej na 2XHs-11, została ukończona. Zanim przedstawię zdjęcia dodam że wykonałem ją na prośbę kolegi jedynie to mnie motywowało a lubię pracować z metalem, bo sam zakupiłem jak pisałem...
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
Wymiana uszczelki pod głowicą Stilo 1.6 16V 103KM. W związku z problemami które zwiastowały UPG - pisałem w tych wątkach o kopceniu, błędzie P0420 i P0300, P0301. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Była robiona kapitalka wymiana cylindra tłoka pierścieni głowicy itp. wymieniłem bendix, i wtedy się zaczęło nie było iskry, odkryłem że kabelki od impulsatora pękły, zlutowalem to teraz jest iskra, ale nie odpala Dodano po 41 Iskra w dobrym miejscu? Nie rozumiem Paliwo w cylindrze jest Witam Ja te rzeczy robiłeś to co rozrząd nie ruszałeś? Da się...
Całe ciśnienie i dym wylatuje rurą odmy ale boję się że gdy ją zatkam to uszkodzi się uszczelniacz wału Wie ktoś jak podłączyć zadymiarke w tym przypadku? https://obrazki.elektroda.pl/6162669900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Nie należy definitywnie zatykać przewodu odmy podczas testu dymnego, ponieważ może to spowodować...
Witam, posiadam auto Fiat Stilo 1.6 16v. Auto ma przejechane 224500, benzyna bez gazu i mam takie pytanie: kopci na rozgrzanym silniku, ale nie aż tak mocno. Czy mam wymienić pierścienie i uszczelniacze, czy kupić inny silnik? Olej pobiera, bo muszę dolewać. Płynu nie ubywa, ani nie powstaje masło, ani się nie przegrzewa, tylko kopci i nie wiem z czego...
Witam. Mam nissana almerę n16 1.5 benzyna. Samochód z 2003 roku. Silnik ma przejechane ok 200 tyś km. Od dłuższego czasu bierze olej, ok 2l na 10 tyś. W misce olejowej jest 2.7l oleju. Ostatnio robiłem próbę ciśnienia w cylindrach, na gorącym silniku wyszło po ok 8 bar na cylinder. Co teraz można zrobić. Czy płukać pierścienie, czy ściągać głowicę,...
Witam, po dłuższej przerwie. Problem rozwiązany do akceptowalnego poziomu tzn. uzyskane napięcie w kabinie na odpalonym silniku 14.1V. Pomogło: - Polutowanie kabli zasilających za złączem i pod kabiną (wtyki łączące kable o większym przekoju zostały usunięte). - Wymiana wszystkich zasilających wtyków żeńskich w skrzynce bezpieczników i po zaprasowaniu...
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
Wątpię aby nowa ze sklepu podziałała 12 kolejnych lat W tych silnikach, tłok jest twardszy niż cylinder. Możesz spróbować wymienić pierścienie ale to daremna robota i koszty. No i co? Może być z plasteliny jak dla mnie! Od kiedy tłok trze po cylindrze? Przecież napisałem, że najpierw pomiary i sprawdzić ile pierścień "zdjął" już z cylindra, prawda?...
Witam Mam do wymiany pierścienie ( auto strasznie dymi na zimnym silniku ) Mechanik stwierdził że musi wyciągnąć cały silnik aby dokonać tej wymiany . Czy nie można tego zrobić bez demontażu silnika ? Chodzi mi o czas bo w tym przypadku termin wynosi ok. 7dni :(
Remont silnika Cy da się wymienić w tym silniku pierścienie tłokowe Sama wymiana pogorszy tylko kondycję tego silnika,znam to z autopsji właśnie z takim silnikiem w roli głównej.Dopiero po szlifie gładzi cylindrowych i nadwymiarowych pierścieniach,przestała brać olej.Tak wiec zastanów się,bo mnie kosztowały tylko części,a w Twoim przypadku dojdzie...
Witam , otóż w Sobotę wymieniłem w mojej motorynce pierscienie i wszystkie uszczeli gdy już wszystko poskładałem przejechałem się na niej z 500 m wyłączyłem ją i za jakieś 30 minut już nie chce wchodzić na obroty już wymieniłem kondensator i cewkę zapłonową iskra jest świetna jak i kompresja , zapłon jest bardzo dobrze ustawiony tak samo przerywacz...
Miałem wymieniany silnik, wskazówka płynu chłodzącego nie jest tam gdzie była jak był poprzedni silnik, o grubość wskazówki jest niżej niż wcześniej była, to jest różnica 1.5 mm na wskaźniku, zostawiłem samochód po trasie w garażu na obrotach, był upał, po 3-4 minutach załączył się wentylator, wskazówka ani drgnęła, po chwili wentylator się wyłączył,...
Witam, posiadam silnik od wirówki polskiej produkcji który chcę wykorzystać. Problem w tym, że obraca się w złą stronę. Próbowałem zamienić przewody według http://obrazki.elektroda.pl/4595838700_1... Dodano po 1 zapomniałem dodać, między [2] a [3] jest 0.5 ohm a między resztą są już jakieś opory.
Witam mam pytanie jak zmienić obrony w silniku jednofazowym przewody jak w zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/6246993000_...
Czy jest realna szansa wymiany łożysk w tym silniku , dysponując ściągaczem i prasą , lecz nie wiedzą co mnie czeka :-) . Silnik hula tylko hałasuje , najbardziej od koła pasowego . Czy wymieniając tylko jedno od koła pasowego może się udać czy konstrukcja czujnika impulsów jest taka że go uszkodzę ? Od strony czujnika jest nit ale nie wiem co za nim...
Sprawdz uszczelkę pokrywy zaworów tam najczęściej leci na kolektor. Odma jest w tym silniku podobna jak w 1.9tdi. A co do ubytków oleju to musze was zmartwić wymiana pierścieni nic tu nie da, najlepiej wymienić cały dół gdyż tuleje sie wycierają. Temat przeze mnie przerobiony.
Witam, chciałbym zmienić obroty silnika jednofazowego, proszę o pomoc które przewody uzwojenia dodatkowego powinienem zamienić miejscami? https://obrazki.elektroda.pl/6756837400_... https://obrazki.elektroda.pl/1039208600_...
Witam, mam problem z silnikiem, mianowicie świeca jest lekko zaolejona i głowica, a to wszystko po wymianie pierścieni, kosiarka przepracowała jeden zbiornik paliwa!. Moje pytanie jest takie czy możliwa jest wymiana - dostanie nowego korpusu i czy to się opłaca?? Może jest inne wyjście. Dodam że na cylindrze na połowie dolnej jest mały próg i właśnie...
W tym silniku nie da się wymienić uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy Da się wałek w bok wyjąć. Jak poszukasz to w necie znajdziesz dokładny opis. Wymiana pierścieni może nic nie dać a nawet jeszcze pogorszyć sytuację, więc taki remont po łebkach to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Ciekaw jestem czy od 8mio zaworowca innego np monowtrysku...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... poczytaj kolego, mój przykład że wymiana pierścieni nawet w silniku z owalnym cylkiem daje radę, rozbierz kosiarkę, na spokojnie oceń gładź, szczeliny na zamkach pierścieni, bądź co bądź jeśli kosiarka służyła tyle lat to grzechem nie dać tych 40zł i nie spróbować jej naprawić. ps. kosiarka chodzi...
Zalałem na zimnym silniku ok 2ml oleju - ciśnienie 34bar (bez oleju 31.5). Czy wymiana samych pierścieni da rezultat czy lepiej szukać sprawnego silnika ? Próbować wymienić uszczelniacze na zaworach?
Wymiana uszczelniaczy coś pewnie pomoże ale czy załatwi problem brania oleju tego nie wiem No to jak nie wiesz, to nie zabieraj głosu. Wymiana pierścieni zabije ten silnik. Zanim zostało cokolwiek zrobione, należało raz sprawdzić ciśnienie sprężania, a dwa wykluczyć ubytki oleju spowodowane nieszczelnością turbiny. Ale skoro ktoś z nudów wymienia sobie...
Toyoty z tymi silnikami lubią pić olej. Obawiam się, że tylko wymiana pierścieni może pomóc. W podobnym silniku (Toyota Paseo 1.5) wymieniałem uszczelniacze zaworów, ale nie dało to żadnego pozytywnego efektu, a zużycie oleju rosło z każdym kilometrem. Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach, może to rzuci nowe światło w temacie.
Auto puszcza rano niebieską chmurę przez chwilę, to uszczelniacze. Jeśli siwy parowóz przez kilka minut, to pierścienie. Zazwyczaj wymienia się górę i dół, bo mogą być niespodzianki. Jednak nie ma żadnej gwarancji udanego remontu.Co powiecie na to: niebieski dym rano i zużycie oleju 1 litr na 4000km. Wymiana uszczelniaczy - lokomotywa rano. Wymiana...
Robimy offtopa, ale koletga zauważy gdzie nastepuje największe zużycie gładzi cylindra - w DMP, a dokładnie w miejscu gdzie najniżej dochodzą pierścienie, czyli upada twierdzenie kolegi że tłok nie powoduje zużycia cylindra, dalej, nagar w kanałach pierścieni - to że powoduje ich przyspieszone zużycie - jedynie poprzez pogorszenie odprowadzania ciepła,...
Witam, proszę o pomoc w problemie. Silnik 4b12 mitsubishi 2.4 170km benzyna po regeneracji głowicy (wypalone gniazdo), honowanie i wymiana pierścieni oraz polerowanie wału z wymianą panewek korbowych. Po złożeniu silnik chodził jak zegarek, brak błędów, moc ok. Po przejechaniu ok. 500km zaświeciła kontrolka ciśnienia oleju, zapala się od razu po odpaleniu...
Głowica w górę i wymiana pierścieni a sama wymiana na ten sam rozmiar może efekt przynieść na krótko za dawnych czasów robiłem przetoczenie tłoków oczywiście spasowanie zamków do min. i tak wykonane zawsze wystarczało powyżej 100tyś km , nie ma przy tym silniku aż tak dużo roboty dla kogoś kto się orientuje i wie co chodzi. Pozdrawiam wszyskich Dodano...
Wymiana tulejek korbowodowych w silniku diesla to nie taka prosta sprawa jakby się wydawało. Dwa korbowody z zatartych tłoków wsuń na sworzeń tłokowy i zsuń do siebie i zobacz jaka jest szczelina pomiędzy korbowodami. Odwróć korbowody i ponownie załóż na sworzeń i porównaj z tym co było wcześniej.
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została...
Na początek wymiana pierścieni tłokowych. Często zdarza się, że silnik zużywa dużo oleju, mechanik stwierdzi, że należy wymienić pierścienie. W wielu wypadkach będzie miał rację. Jednak jest tu małe „ale”, które polega na tym, że naprawa, która polega tylko na wymianie pierścieni jest naprawą krótkotrwałą. Po pierwsze podczas pracy silnika,...
Witam pisałeś że silnik"młody" a już wymieniałeś tłok i cylinder . czy ten dźwięk pojawił się po wymianie czy był już wcześniej ? nie wiem jak w tym silniku bo go nie znam , czy główka korbowodu jest tulejowana ? czy nie. Ja miałem analogiczną sytuację w qadzie( tzn.dziwny dźwięk) tylko korbowód nie był tulejowany, i wymiana tłoka ,sworznia i pierścieni...
Witam wszystkich, mam w niej silnik Perkinsa 1004.4 turbo, od jakiegoś czasu boryka się z ciągłym ubytkami oleju z silnika. Wcześniej wymieniłem turbinę na nową po czasie okazało się że była wadliwa od samego początku, ostatnio ją regenerowałem, zrobiłem całą głowicę łącznie z nowymi zaworami bo stare nie nadawały się do docierania, uszczelniłem cały...
Witam, wymiana pierścieni wcale nie wiąże się z kapitalką. Stępione pierścienie olejowe (zgarniające) mogą przepuszczać olej zwłaszcza na wyższych obrotach silnika. Nie wiem jak w tym silniku ale olej może się też dostawać do cylindrów poprzez zużyte prowadnice zaworów.
Sprawdziłbym jeszcze mocowanie łożyska i prawidłowość podkładek dystansowych sprężystych,w fabryce kosiarek lubili pomylić strony i pierścieni było za mało lub za dużo,pozdrawiam Usunąłem kryptoreklamę
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
Witam ponownie, mam problem z odpaleniem kosiarki na zimnym silniku, świeca jest mokra, pompka pompuje paliwo do wlotu gaźnika, iskra jest lecz nie chcę załapać a coś próbuje załapać jak zamknę przepustnice. Po pryśnieciu w gaźnik plakiem załapuje od razu i później ładnie chodzi, kolor świecy to kawa z mlekiem czyli mieszanka jest dobra, po zgaszniu...
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.8mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok. Może...
Witam, Proszę o doczytanie do końca (niestety długo bo chcę opisać dokładnie), a amatorów o powstrzymanie się od komentarzy. Chcę to naprawić dobrze, bo jest to auto zadbane, od nowości w rodzinie. Posiadam pojazd Opel Kadett E z silnikiem C16NZ i automatyczną skrzynią biegów, przebieg oryginalny około 120 000 km. W silniku jest zalany olej syntetyczny...
Przeczytaj uwaznie post nie chce wymieniac pierscieni w tym starym silniku tylko w tym co mam drugi tak profilaktycznie pytam sie poniewaz nie wiem czy w tych slinikach mozna tak robic kazdy silnik jest inny wiec czy wogole praktykuje sie wymiane w takich silnikach patrzylem i pierscienie wydaja sie ok ale to tylko moje wizualne odczucia Dodano po 1...
Moim skromnym zdaniem tłoki można zakładać. Musisz tylko zlikwidować te zgrubienia na tłoku, zaznaczone na zdjęciu. Najlepiej grubszym papierem ściernym. Tłoka nie musisz polerować. Poza tym, tak napisał jack63 , wymiana pierścieni. http://obrazki.elektroda.net/35_12846579...
Jaki był stan cylindrów? Wymiana pierścieni czasem przynosi odwrotny skutek.. Bywa, ze to wszystko się dopasuje po którymś tysiącu, jeśli to faktycznie jest przyczyną- mogą być przecież inne, jakieś nieszczelności w pneumatyce, wtryskiwacze itp.
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
https://obrazki.elektroda.pl/5433852500_... https://obrazki.elektroda.pl/5656775800_... . Witam wszystkich którzy mają podobne problemy z silnikiem opla który miał obiawy :-brak błędów silnika -Silnik grzal się mocno i szybko -Nie równo pracował na wolnych -Po jakim czasie zaczęło bablowac na gorącym silniku zbiornikiem...
wymiana pierścieni ślizgowych wymiana pierścieni tłoka pierścieni tłokowych wymiana
wyciszy domofon whirlpool zmywarka zablokowany działanie skrzyni biegów actros
naprawa udaru makita grundig tda2052
Bosch SMS 50 e 88eu kod błędu E-02: brak grzania i suszenia Jak wykonać hard reset w dekoderze AX 4KBox HD51?