Witam, kolego odwrotnie, jasny pierścień ma iść pierwszy.
Nikt ci nie odpowie, bez pomiarów, żadnych szczypiec nie potrzeba da rade bez nich, potrzebny szczelinomierz, ale nie wiadomo czy np cylindry nie są zuzyte trzeba zmierzyc średnicówka
Dałeś do myślenia kolego .
Panowie poskładałem wszystko i dziś odpaliłem auto. Wcześniej przeczyściłem przepustnicę, bo była lekko zabrudzona i po odpaleniu niestety pojawił się jakiś problem z przepustnicą, bo obroty są między 2 a 3 tys., dlatego też żeby przypadkiem nie pogorszyć sprawy z wymienionymi pierścieniami odpaliłem z 2-3 razy silnik na krótko - do 30 sekund i zgasiłem....
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Zdjęcia tych pierścieni daj.
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Tłok jak raz spuchł to będzie puchł To jest odkrywcze stwierdzenie. Kolega musiałby nieco wiedzy zasięgnąć o zasadach projektowania takich elementów. Tutaj coś na rzeczy przewierciłem tłok wiertłem 4 mm w miejscu przytarcia i zrobiłem brzeszczotem ukośne przecięcie płaszcza do tego otworka z tyłu tłoka A w tym przypadku silnik przebył 13 tys km i nagle...
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
Moje pytanie to ile przepracowanych sezonòw ma ta kosiarka? I czy masz ochotę dalej walczyć z tym tematem, bo po pierwsze będzie to wiązało się z odkręceniem głowicy a może i rozebraniem śilnika i oceny stopnia jego zużycia Wszystko jest zależne od tego jak wygląda cylinder jakie jest jego zużycie, i stopień jego owalizacji,/itd/. A sama wymiana...
(at)strumien swiadomosc : myślę że pierścienie mogą się zapiec od brudu, nagaru i innych rzeczy bo mechanicy mi mówią że jak jeżdże na LPG to to paliwo jest suche. W takim razie nie wiem dlaczego produkuje się takie preparaty jak np. ten. XADO VERYLUBE ANTIKOKS ANTYKARBON AEROZOL 320 ml http://sklep-xado.pl/pl/p/ANTYKOKS-Antyk...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Chce kupić drugi bo pracuje za granica i potrzebuje mieć na codzień auto a nie mogę pozwolić bym go rozebrać na dłuższy czas a silnik do remontu mam za 200 zl Tyle że ten "remont" co ma obejmować ? Bo tak lekko licząc, to 4-5kPLN może być mało. Sama wymiana panewek i pierścieni tłokowych żadnym remontem nie jest.
wymiana ..... pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały.] Ręcznej honowniczki nie chciało się użyć? Co da wymiana pierścieni bez uszorstnienia gładzi? Luz jaki miały w rowkach tloków? Bo pierścień może ładnie pompować olej. :) A co da wymiana uszczelniaczy jak zawory mają luz w prowadnicach?
A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory. Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D W ramach remontu: - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów. - Wymiana pierścieni tłokowych - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd. - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów....
Wymiana tulejek korbowodowych w silniku diesla to nie taka prosta sprawa jakby się wydawało. Dwa korbowody z zatartych tłoków wsuń na sworzeń tłokowy i zsuń do siebie i zobacz jaka jest szczelina pomiędzy korbowodami. Odwróć korbowody i ponownie załóż na sworzeń i porównaj z tym co było wcześniej.
Witam, zakupiłem Lupo 99r 1.4 16v (75ps) i niedługo po zakupie padła uszczelka pod głowicą. Mechanik oprócz naprawy uszczelki polecił mi zrobić remont kapitalny silnika - silnik chodził jak disel. Zostało zrobione: - wymiana panewek korbowodowych - wymiana pierścieni tłokowych - naprawa głowicy kompleksowa Po naprawie silnik ma moc, płyn chłodniczy...
Problem rozwiązany pod zaślepkami są śruby regulacyjne https://obrazki.elektroda.pl/7315171400_... najlepiej usunąć narzędziem do wykręcania zerwanych śrub https://obrazki.elektroda.pl/1520821300_... https://obrazki.elektroda.pl/6533333500_... wystarczyła mała korekta jutro regulacja w serwisie koszt...
Pierścienie zgarniające jak są zapieczone to można wymienić, ale jeśli nie ma kompresji to darowałbym sobie remont silnika i szukał drugiego, bo kapitalny remont silnika przewyższa wartość auta. Sprawdź kompresję "na sucho" + próba olejowa. Wymiana samych pierścieni tłokowych bez szlifu cylindrów raczej nie ma sensu.
jeżeli masz pompę CAV do powinieneś mieć korektor wtrysku uruchamiany linką z termostatu woskowego. Wkrcony on jest po termostatem w silniku - wychodzi z niego linka która uruchamia dźwignię w pompie - najprawdopodobniej styłu od strony silnika. twoje objawy są mi znane sprzed trzech lat. też walczyłem całą zimę. Dopiero wymiana pierścieni tłokowych...
nie chcę zakładać jakiś bubli co za 20000tys padną pozdrawiam. Jeżeli cylindry są już beczkowate, to wymiana pierścieni nie ma sensu na dłuższą metę. Jak będziesz miał zdjętą głowicę, to zrób pomiar cylindrów średnicówką. Pomiar należy przeprowadzić poniżej pierwszego pierścienia, w środku wysokości cylindra i u dołu. Jeżeli wykaże "beczkę", to jak...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
McCulloch Cabrio 341 - silnik dwusuwowy z oknami w cylindrze i tłok nie posiada kołków ustalających zamki pierścieni tłokowych?
Pierścienie tłokowe wymienione, Uważasz wymianę pierścieni za naprawę silnika? Założenie nowych pierścieni do zużytego cylindra tylko pogarsza sprawę. Silnik może spalać olej i stąd świeca może się kleić od nagaru.
W dzisiejszych czasach już mniej są popularne Polsilvery, natomiast bardziej szczelinomierze. Wielkość szczeliny zamka zależy od średnicy pierścienia i od materiału, z którego go wykonano. Może to być 0,2...0,3mm. Za mała szczelina może spowodować duży kłopot. Powiedz mi, po co wymieniasz te pierścionki? Jakie objawy utwierdziły Cię w przekonaniu, że...
Dziękuję za odblokowanie tematu. Prosiłam o to, bo jak można się domyślić, idylla nie trwała zbyt długo. Podsumowując i uzupełniając braki w temacie, prawie rok temu zrobione było: szlif głowicy,wymiana uszczelek głowicy,zestaw śrub głowicy,uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego,uszczelniacze zaworowe, zestaw pierścieni tłokowych,...
A co to za remont tylko wymiana pierścieni?
Witam wszystkich. Mam silnik Voyagera 3.8 rocznik 97 ,który kiedyś jeździł a obecnie stoi w garażu już dwa lata. Był po wymianie uszczelek pod głowicą i po pół roku wypaliła się komora silnika więc kupiłem samochód drugi z silnikiem 3.3. Głowice były w nim zrobione zawory po-docierane ,uszczelniacze wymienione, pokrywa rozrządu uszczelniona. Chciałbym...
No to pan z warsztatu powiedział, że wszystkie sugestie powyżej sprawdzone. Rachunek 2050zł. Auto dalej nienaprawione. Na zimnym okey, na ciepło faluje i po zgaszeniu trzeba dogazować, żeby odpalił. Na rachunku prócz sprawdzonych rzeczy powyżej znalazło się: koło wałka rozrządu (ssącego) koło wałka rozrządu (wydechowego) pierścienie uszczelniające wałki...
Po lewej stronie pod zderzakiem jest sterownik od wentylatorów. Jak był uszkodzony to zapalała się kontrolka ABS. ZAFIRA jest prosta, tylko czasami sprawia problem z identyfikacją uszkodzenia. Robiłem taką z silnikiem 1,8 benzyna. Przyjechała z innego warsztatu. Klient opowiada( panie dwa razy mi uszczelkę pod głowicą wymieniali, sterownik silnika,...
witam, niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM od dłuższego czasu i mnie nęka. Nawet nie jestem w stanie wymienić ilu "magików" próbowało cos robić z moim samochodem, co gorsza pomysły coniektórych nawet nie nadaja się do powtórzenia. Problem w tym, ze oprócz błędu P1113-6 regularnie wyskakują błędy wypadania zapłonów i to na wszystkich cylindrach,...
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Chlodnica jest chlodna, bo układ jest zapowietrzony. Przyczyna przedmuch z cylindrów do układu chłodzenia. Niestety głowica w górę. Oczywiście naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego, sprawdzenie szczelności zaworów, wymiana uszczelniaczy, równanie płaszczyzny, jeżeli zakrzywienie płaszczyzny jest większa niż 0,25mm sprawdzić osiowość...
Zostaw tak jak jest, te silniki nie biorą tego oleju aż tyle, żeby wymiana pierścieni zrekompensowała konieczność dolewania. A trzy częściowy pierścień wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8629067900_1...
Dzięki. No właśnie jest kilka kosztownych spraw w dieslu, więc chciałem sobie zaoszczędzić dodatkowej sprężarki na przyszłość :) . Poza tym, chcę zejść e spalaniem do minimum. Ponoć 1.9 z turbo nie palą dużo więcej niż SDI ale ile to jest to niedużo. No i też opinia o tych silnikach SDI, ze są trwałe z powodu małej mocy a więc i silnik jest mniej wytężony...
Tak więc zostaje demontaż głowicy.Co będzie mniej pracochłonne , wymiana bloku silnika na sprawdzony kompletny blok silnika (wymieniona głowica pracowała z tym blokiem) , czy wymiana pierścieni w starym bloku.
Trochę mało szczegółów. Zrozumiałem, że główna naprawa to wymiana pierścieni tłokowych. reszta to pochodne. A więc oczywiście takie pierścienie (nic nie wiemy o cylindrach) muszą się dopasować do cylindrów. To trochę czasu zabierze. Znów zakładam, że pierścienie dobrano poprawnie. Czyli przez okres dopasowania będzie zwiększone zużycie oleju. Jest możliwe...
Teraz na chodometrze jest powyżej 400tyś.Nie bierze i widzi tylko gaz-benzyną się brzydzi:D Śilniczek w środku wygląda jak nowy,dobry olej to podstawa. Raczej tego, że benzynę rzadko widzi. Też tak na początku myślałem, a teraz już nie jestem taki pewny. Historia: Pierwszy maluch z 74 roku - kompresja 11 barów, olej Selektol - Monte Carlo, klawiatura...
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi Tak jak wcześniej napisałem, silnik chodził bajecznie. Nigdy nie było problemów z odpaleniem. Co prawda maluszek nigdy nie widział zimy, ale był mimo wszystko w zimie odpalany (Stał w garażu murowanym nie ogrzewanym) I nigdy nie było problemu. Czy był rozgrzany, czy zamarznięty zawsze odpalał. Teoretycznie nie...
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
Na początek wymiana pierścieni tłokowych. Często zdarza się, że silnik zużywa dużo oleju, mechanik stwierdzi, że należy wymienić pierścienie. W wielu wypadkach będzie miał rację. Jednak jest tu małe „ale”, które polega na tym, że naprawa, która polega tylko na wymianie pierścieni jest naprawą krótkotrwałą. Po pierwsze podczas pracy silnika,...
Przepraszam, że włączę się do tematu z troszkę innym problemem. Mam ciapka c-25 i zrobiłem mu wymianę mu pierścieni tłokowych. Po wymianie za jakieś około 2-3 mth zaczęła świecić kontrolka oleju. Na początku na wolnych obrotach teraz to już prawie na średnich. Rozebrałem misę olejową bo myślałem że to wina panewki korbowodu ale na oględziny nie stwierdziłem...
Jakie powinno być ciśnienie, kompresja w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy ciśnienia kompresji w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR (Common Rail). Użytkownik chce poznać prawidłowe wartości ciśnienia sprężania oraz ewentualne wskazówki dotyczące diagnostyki. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie:...
Sprzęgło jest założone prawidłowo. Ślady na łożysku, to efekt demontażu za pomocą młotka. Co to za serwisant, który nie ma nawet ściągacza do łożysk. Właściwie, to po co on zdejmował te łożyska? Trochę, to podejrzane. Tłok, który widać na pierwszym zdjęciu jest czarny w górnej części. Pierścień tłokowy był już zużyty. Jeżeli kupiłeś dobrej jakości tłok,...
Witam Jestem w trakcie przeprowadzania remontu swojej scani. Niestety muszę zmienić pierścienie tłokowe i mam teraz zagadkę. A mianowicie nie wiem jakich pierścieni urzyć,już kiedyś robiono mi wymianę pierścieni i użyto pierścieni firmy kolbenschmidt które zupełnie się nie sprawdziły,Scania po przejechaniu 35tyś km na trasę 3000km trzeba było dolać...
Jesienią zeszłego roku robiłem w lanosie z takim silnikiem wymianę uszczelki, uszczelniaczy zaworowych, pierścieni tłokowych i panewek. Oczywiście nowy rozrząd. Zamknąłem się kwocie poniżej tysiąca złotych za części. Robocizna we własnym zakresie. Jakieś pojęcie tam mam, ale mechanikiem samochodowym bym się nie określił. Podstawa to garaż, wolny czas...
Jeżeli pompa sprawna to puszcza paliwo przez pierścienie tłokowe. Po wyjęciu tulei trzeba było sprawdzić stan pierścieni ( właściwe ustawienie ich względem siebie) i tulei cylindrowych. Raczej innej możliwości nie ma. Przy zużyciu pierścieni i tulei czasem sama wymiana pierścieni pomaga na jakiś czas. Miałem kiedyś taki przypadek, ciągnik był nowy tylko...
Całe ciśnienie i dym wylatuje rurą odmy ale boję się że gdy ją zatkam to uszkodzi się uszczelniacz wału Wie ktoś jak podłączyć zadymiarke w tym przypadku? https://obrazki.elektroda.pl/6162669900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Nie należy definitywnie zatykać przewodu odmy podczas testu dymnego, ponieważ może to spowodować...
Niestety nie. Tutaj zużycie oleju jest podyktowane nie tyle jego "spalaniem" w cylindrze czy niskim indeksem Noacka (szybkości odparowywania) lecz konstrukcją pierścieni które były zakładane przez producenta, ze względu na jego koncepcję jak najniższych oporów toczenia. W zakupie są dostępne pierścienie a dokładniej zestaw poprawionych przez firmę z...
To normalna przypadłość Przechodzonych Toyot, szczególnie corolli. Litr oleju na 10tyś. km to jeszcze nie tragedia. Doradzam też zastosować olej mineralny-15W40. Na pewno czeka Cię wymiana uszczelniaczy zaworów, co niekoniecznie całkowicie wyeliminuje nadmierne zużycie oleju. Może się okazać że objaw "palenia" oleju ustąpi po wymianie ( często zapieczonych...
Gdyby kompresor był dwu-tłokowy/cylindrowy mógłbyś ten odpowietrznik zablokować. Dodano po 48 Jeśli więcej wydmuchuje powietrza niż wpada to: winy szukał bym raczej w układzie tłok cylinder pierścienie. Pierścienie wymienione wiec nie jest raczej możliwe żeby były nie szczelne. Jeśli kompresor bardzo "spracowany" to wymiana samych pierścieni jeszcze...
Jeżeli samochód jeździł na gazie to proponowałbym najpierw sprawdzić stopień sprężania w silniku aby ustalić stan pierścieni tłokowych. Aby to stwierdzić i wyeliminować nieszczelność zaworów można przeprowadzić test wstrzykując kilka cm3 oleju do każdego z cylindrów. Drugim krokiem jest sprawdzenie układu paliwowego, pomiar ciśnienia podawanego paliwa...
Wymian pierścieni to 2 godzinki roboty i nie trzeba wymieniać niczego więcej .koszty tesz nie wielkie ok 80 zł trzeba otkręcić miske olejową i głowice i od dołu poodkręcać panewki i wypychać cylindeyr załozyć pierścienie a potem drugi :-)
trochę nie doczytałeś. Nie chodzi mi o wymianę oleju a jego poziom lub ciśnienie. Pozdrawiam. Dodano po 29 U mnie w Peugeot-cie 308 z tym samym silnikiem 120KM VTI - odpowiada to poziomowi oleju. Skoro mówisz że chodzi o poziom oleju, a oleju mam pod "górną kreskę" to coś nie tak. Wracam do pytania: czy jest w tym silniku jakiś czujnik poziomu oleju...
Wymiana uszczelniaczy coś pewnie pomoże ale czy załatwi problem brania oleju tego nie wiem No to jak nie wiesz, to nie zabieraj głosu. Wymiana pierścieni zabije ten silnik. Zanim zostało cokolwiek zrobione, należało raz sprawdzić ciśnienie sprężania, a dwa wykluczyć ubytki oleju spowodowane nieszczelnością turbiny. Ale skoro ktoś z nudów wymienia sobie...
silnik po kapitalce, miałem na myśli wymianę także pierścieni tłokowych. w całym silniku widać że ma wszędzie nowe śruby, uszczelki, siemeringi.. suchy jak pieprz, bez wycieków.. przy odpalaniu wygląda to tak że jak kręcę to załapuje, wtedy ja nie popuszczam - dalej go kręcę pompuję pedałem gazu i załapuje bardziej, po jakiś 5 minutach męki akumulator...
[quote="sawczyn"]niewydaje mi sie zeby byla sprawdzana ta kompresja. moglbys rozwinac sie czemu to ma sluzyc?[ Uszczelka pod głowicą była uszkodzona z jakiegoś powodu, najprawdopodobniej przegrzanie silnika, więc oprócz niej, mógł zapiec się , lub nawet pęknąć pierścień tłokowy, w związku z tym część mieszanki zassanej do tłoka zamiast wykonać pracę...
Silniko numerze mniejszym niż8600000 pierścień ogniowy1,790 do1,810 uszczelniający 2,030 do 2,050 zgarniający 3,967 do 3,987 . Silniko numerze większym niż 8600000 ogniowy 1,785 do 1,805 uszczelniający 2,015 do2,035 zgarniajacy 3,957 do 3,977. Nowe pierścienie muszą się dotrzeć do profilu cylindra, więc jezeli silnik nie pobiera oleju , to odradzam...
Olej ja polecam -- 15W40 Najlepiej by było gdyby zakazali produkowania "zwykłego minerała". Nie rozumiem, dlaczego tak bardzo oleje mineralne są opluwane w tym kraju. Bo to śmieć najgorszy. Żadne parametry tych popłuczyn nie są godne uwagi - no może opałowa. Pierwsza niezauważalna wada, to szybkie starzenie, potem jest już tylko gorzej. Właściwości...
Po części zgadzam się z wypowiedzą rafallasanowski Nie rozumiem co ma znaczyć, że japoniec nie ma zbyt dużego ciśnienia na głowicy (chodzi o ciśnienie oleju), że nie ma popychaczy hydraulicznych. Akurat to nie wpływa na pobieranie oleju. Co do dalszej wypowiedzi zgadzam się z kolegą rafallasanowski. Kwestia uszczelniaczy, silnik może brać nimi olej...
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
No no, zadziwiasz mnie eurotips, podobnie strumień świadomości. Dopiero co sugerowaliście obaj wymianę słupka lub całego auta. Wszystkich motojanuszy serdecznie pozdrawiam i polecam się na przyszłość. Wasze porady cokolwiek nietrafione. Zrobić wystarczyło tylko dół silnika bo kolega w porę zainteresował się problemem, nie wyjął termostatu i nie czekał...
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Zbadałem silnik: 1. Ustawienie rozrządu - ok 2. Podciśnienie dolotu na wolnych obrotach (silnik nagrzany)- wartość -0,6bar - ok 3. Świece, kable, palec i kopułka - ok (wymiana na nowe) 4. Ciśnienie sprężania - NIE OK :/ Ale równe. Sprawdziłem ciśnienie sprężania. Warunki: silnik rozgrzany do temp pracy, przepustnica na max otwarta. Wyniki badania: 1,2,3,4...
Witam! Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc. Umiesz liczyć licz na siebie :) Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika. Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie. ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg...
A co sądzicie o ceramizerach. Przeglądałem różne fora i opinii sporo. Poprzedni silnik próbowałem ratować Motor Life. Raczej nie zaszkodził, wydaje mi sieę, że spadło zużycie paliwa. Klen Flo raczej także nie zaszkodził ( ale luzów naturalnie skasować nie mógł jedynie zamortyzować "bicie"), czego nie można powiedzieć o Motor Spec. Stary silnik stukał...
Uważam że w obecnym stanie silnika (jeżeli faktycznie nie ma żadnych wycieków i nieszczelności, jest tylko konsumpcja) zmiana lepkości oliwy to najtańsza metoda "naprawy" problemów na pewien czas. Kolejny krok to wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych gdyż zabieg ten, nawet przy zużytych i tak pierścieniach tłokowych, znacząco ogranicza konsumpcję...
Witam. Ogólnie jestem wielkim przeciwnikiem wprowadzania amatorskich zmian konstrukcyjnych do gotowego już i przetestowanego pojazdu.....a zatem Po kolei: Jeśli zmienisz moc silnika poprzez zastosowanie większego cylindra, tłoka i pierścieni. Musisz również liczyć sie z jego zwiększoną wagą. Zdajesz sobie zapewnie sprawę, że jedną z najbardziej obciążonych...
Witam, Chciałem przedstawić mój kompresor podczas budowy. Ma to być urządzenie do drobnych prac w domu. Wszystko jest okey, oprócz jednej rzeczy. Dane kompresora: Silnik 3F (380V) 1,5 kW 1420 obr/min Sprężarka: Jelcz 2 cylindrowa pojemność skokowa 424 cm3, głowica chłodzona wodą, średnica cylindra 75 mm, skok tłoka 48 mm Poniżej zamieszczam dane sprężarki...
Czy dobrze myślę iż należy dwa pierścienie założyć wgłębieniem do dołu tłoka? Tak.
uuu, to zaś trzeba zrzucać klime.... napewno zrobie fotki z oscyloskopu jak dostane kiedy będzie silnik pracował, kiedy będę kręcił rozrusznikiem, i tylko z przekręconym kluczykiem. chociaż.... mam drugi taki sam heheheh to zrobie też tak jak sugerujesz:PP. oczywiście jeśli pożycze ten oscyloskop ;) a tak do tej pompy, to ona się odzywa nawet jak mam...
mozesz sprobowac zastosowac preparat do oleju o nazwie "ceramizer" koszt to 73 pln jezeli pierscienie tlokowe nie sa zapieczone i nie sa przegrzane to napewno pomoze, jezeli silnik byl kiedys przegrzany to przyczyna brania oleju moga byc uszczelniacze na zaworach i w tym przypadku to tylko wymiana uszczelniaczy.
Witam, Proszę o doczytanie do końca (niestety długo bo chcę opisać dokładnie), a amatorów o powstrzymanie się od komentarzy. Chcę to naprawić dobrze, bo jest to auto zadbane, od nowości w rodzinie. Posiadam pojazd Opel Kadett E z silnikiem C16NZ i automatyczną skrzynią biegów, przebieg oryginalny około 120 000 km. W silniku jest zalany olej syntetyczny...
Honowania nie było to przeważnie więcej pali oleju, może spalać też prowadnicami zaworów.
Ogólny stan ciągnika oceniam na bardzo dobry. Problem z nim jest taki, że stał nieużywany przez kilka lat. Tydzień temu postanowiłem go odpalić. Ciągnik uruchomił się bez problemy, lecz po jakieś minucie zaczął wyrzucać odrobinki oleju przez tłumik. Doszedłem do wniosku że to prawdopodobnie wina pierścieni które straciły swoje właściwości uszczelniające....
Typowy objaw uszczelki pod głowicą Znaczy jaki ? Ten , że temperatura dochodzi do 90° a potem spada do 75° C? Czy to że płyn ubywa ? Po wymianie pierścieni tłokowych w matizie zaczęło ubywać minimalnie płynu chłodniczego.Olej trzyma poziom,ale co zaobserwowałem to że wskaźnik temperatury wody dziwnie wskazuje tzn.dochodzi do temperatury ok.90*C i nagle...
Najtanszą naprawą była by wymiana samych pierscieni tłokowych na wszystkich cylindrach, po demontażu głowicy należało by tez ją sprawdzić i splanować ,oraz wymienić uszczelniacze zaworowe.
Jesli spala ci olej to warto moze kupic kompletny zestaw cylindrow i tlokow, roboty tyle samo co przy wymianie pierscieni a sadzac po przebiegu wymiana samych pierscieni moze pomoc na krotka mete. Pozdrawiam.
Bo chyba tłoków po szlifie i wymianie wcisnąć od dołu się nie da Smile No właśnie że tak się to robi. Tłoki zamontowane na korbowodach wprowadza się do cylindrów właśnie od strony skrzyni korbowej. Nie ma potrzeby rozbierać wału, jeśli łożyska główne i w stopach korbowodów są sprawne. Hmmm... Ale jak tego dokonać. W sumie wymiana tłoków to pikuś......
jezeli motor nie ma kompresji trzeba robic remont silnika pierscienie,ewentalnie wymiana ktoregos z tlokow,glowica[ pelen zakres].
ostatnio tp jeszcze daf daje na wymiane w MX engine za wymiane tlokow pierscieni i uszczelniaczy w glowicy poniewaz silniki zra olej wiadrami 12 godzin
Tylko teoretycznie. W czasie pracy silnika, po odpowiednim przebiegu nastepuje owalizacja cylindrów. Założenie nowych pierscieni może pomóc, ale moze tez zaszkodzić. Cylinder owalny, pierścień idealnie okrągły. Nie ma to znaczenia jak pęknie, nie ma wtedy innej możliwosci. Sensowna poprawa kompresji to niestety szlif, nowe tłoki i nowe pierścienie.(...
Wczoraj ostatecznie zakonczylem zabawe ze swoja radziecka sprezarka Y-43102 :) Kupilem go tanio, ale remont wyszedl dosc drogo :( Jak sie okazalo wymiana pierscieni nie dala zbyt wiele. Kompresor kiedys byl zalany i woda zrobila troche spustoszenia w tulejach cylindrow w postaci glebokich wzerow co skutkowalo wyrzucaniem sporych ilosci oleju miedzy...
Wymiana komputera rozwiazala problem jednak silnik w niedlugim czasie zaczal pracowac bardzo nierowno - najprawdopodobniej pierscienie tlokowe i uszczelniacze zaworow do wymiany ale to juz tematy na inne posty :) Dziekuje za wszystkie sugestie - temat uwazam na zamkniety adamdn
Witam, od 'dawnych Motocyklistow' jezdzacych jeszcze przed wojna i tuz po niej - slyszalem wiele lat temu opowiesci o 'powiekszaniu tlokow / walcowaniem plaszcza tloka' i o 'usuwaniu progu na cylindrze - skrobakiem', no ale wtedy - 'nic nie bylo' do motocykli , zadnych czesci zamiennych, to radzili sobie jak umieli... Anglicy to wymyslili, taka 'walcarke...
wlasnie byla wymiana pierscieni tlokow rozrzad kompletny uszczelniacze. Dodano po 5 a jezeli chodzi o olej to gdy kilka razy w trasie wlaczy sie wentylator to jest wtedy znaczny ubytek oleju.
Witam Jak już cała mechanika jest sprawdzona ( głowica,zawory, silnik) to jest jeszcze możliwosc ,że jest usterka w pompie wtryskowej . Najlepiej w tym wypadku podjechać do seriwsu lub do kogoś kto ma WDS lub IDS i sprawdzić jak zachowuje się pompa wtryskowa i korekcja paliwa ustawiana przez moduł.Może być tak ,że pompa ma problem i wtedy moduł próbuje...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na dzień dzisiejszy już się wiele rzeczy wyjasniło. Oprócz zgietych przewodów paliwowych oraz jednej nieszczelności na dopływie paliwa i jednej na powrocie (po usunięciu tego nic się nie zmieniło w rozruchu auta) wyszły jeszcze bardzo zużyte wtryskiwacze oraz zaawansowane zużycie pierścieni tłokowych. Już rozłożyłem silnik...
problem podobny,tyle ze ja mam dziure w okolicach 3 tys obrotów,wszystkie czujniki czyli temp cieczy,czujnik bezwzglednego,oraz pompa wymienione,wtryskiwacze wyczyszczone i jedynie sonda na bank niesprawna,to jest mój jedyny typ,wiecej pomysłów nie mam... Komputer odpada (mialem zbyt duzo takich przypadkow zeby podejrzewac wlasnie jego a poza tym podmienialem...
Dodano po 11 G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc...
Witam. Załatwiłem sobie od znajomego uszkodzoną chińską pilarkę typu "3800", tak celem "nauki i zabawy" oraz zajrzeniu w układ korbowo-tłokowy. Pilarka była prawie nowa, podczas pracy straciła iskrę. Okazało się że pękł karter w miejscu gdzie zamontowany jest cewkomoduł. To typowa usterka w tych modelach, wynika z nieprawidłowego montażu cewkomodułu...
wymiana pierścieni tłokowych montaż pierścieni tłokowych wymianie pierścieni tłokowych
nawigacje firmware wentylator chłodziarce audio kamery przesyłanie
podłączenie zasilaczy serwerowych saeco xelsis
Mercedes W140 S600 1995 - Zapala i Gaśnie: Diagnostyka i Rozwiązania Przekaźnik agregat-sieć w inwerterze: zasada działania