Witam, kolego odwrotnie, jasny pierścień ma iść pierwszy.
Nikt ci nie odpowie, bez pomiarów, żadnych szczypiec nie potrzeba da rade bez nich, potrzebny szczelinomierz, ale nie wiadomo czy np cylindry nie są zuzyte trzeba zmierzyc średnicówka
Panowie poskładałem wszystko i dziś odpaliłem auto. Wcześniej przeczyściłem przepustnicę, bo była lekko zabrudzona i po odpaleniu niestety pojawił się jakiś problem z przepustnicą, bo obroty są między 2 a 3 tys., dlatego też żeby przypadkiem nie pogorszyć sprawy z wymienionymi pierścieniami odpaliłem z 2-3 razy silnik na krótko - do 30 sekund i zgasiłem....
Dałeś do myślenia kolego .
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Zdjęcia tych pierścieni daj.
Tłok jak raz spuchł to będzie puchł To jest odkrywcze stwierdzenie. Kolega musiałby nieco wiedzy zasięgnąć o zasadach projektowania takich elementów. Tutaj coś na rzeczy przewierciłem tłok wiertłem 4 mm w miejscu przytarcia i zrobiłem brzeszczotem ukośne przecięcie płaszcza do tego otworka z tyłu tłoka A w tym przypadku silnik przebył 13 tys km i nagle...
Moje pytanie to ile przepracowanych sezonòw ma ta kosiarka? I czy masz ochotę dalej walczyć z tym tematem, bo po pierwsze będzie to wiązało się z odkręceniem głowicy a może i rozebraniem śilnika i oceny stopnia jego zużycia Wszystko jest zależne od tego jak wygląda cylinder jakie jest jego zużycie, i stopień jego owalizacji,/itd/. A sama wymiana...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
wymiana ..... pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały.] Ręcznej honowniczki nie chciało się użyć? Co da wymiana pierścieni bez uszorstnienia gładzi? Luz jaki miały w rowkach tloków? Bo pierścień może ładnie pompować olej. :) A co da wymiana uszczelniaczy jak zawory mają luz w prowadnicach?
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
Witam, zakupiłem Lupo 99r 1.4 16v (75ps) i niedługo po zakupie padła uszczelka pod głowicą. Mechanik oprócz naprawy uszczelki polecił mi zrobić remont kapitalny silnika - silnik chodził jak disel. Zostało zrobione: - wymiana panewek korbowodowych - wymiana pierścieni tłokowych - naprawa głowicy kompleksowa Po naprawie silnik ma moc, płyn chłodniczy...
Chce kupić drugi bo pracuje za granica i potrzebuje mieć na codzień auto a nie mogę pozwolić bym go rozebrać na dłuższy czas a silnik do remontu mam za 200 zl Tyle że ten "remont" co ma obejmować ? Bo tak lekko licząc, to 4-5kPLN może być mało. Sama wymiana panewek i pierścieni tłokowych żadnym remontem nie jest.
Problem rozwiązany pod zaślepkami są śruby regulacyjne https://obrazki.elektroda.pl/7315171400_... najlepiej usunąć narzędziem do wykręcania zerwanych śrub https://obrazki.elektroda.pl/1520821300_... https://obrazki.elektroda.pl/6533333500_... wystarczyła mała korekta jutro regulacja w serwisie koszt...
(at)strumien swiadomosc : myślę że pierścienie mogą się zapiec od brudu, nagaru i innych rzeczy bo mechanicy mi mówią że jak jeżdże na LPG to to paliwo jest suche. W takim razie nie wiem dlaczego produkuje się takie preparaty jak np. ten. XADO VERYLUBE ANTIKOKS ANTYKARBON AEROZOL 320 ml http://sklep-xado.pl/pl/p/ANTYKOKS-Antyk...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory. Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D W ramach remontu: - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów. - Wymiana pierścieni tłokowych - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd. - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów....
Pierścienie zgarniające jak są zapieczone to można wymienić, ale jeśli nie ma kompresji to darowałbym sobie remont silnika i szukał drugiego, bo kapitalny remont silnika przewyższa wartość auta. Sprawdź kompresję "na sucho" + próba olejowa. Wymiana samych pierścieni tłokowych bez szlifu cylindrów raczej nie ma sensu.
jeżeli masz pompę CAV do powinieneś mieć korektor wtrysku uruchamiany linką z termostatu woskowego. Wkrcony on jest po termostatem w silniku - wychodzi z niego linka która uruchamia dźwignię w pompie - najprawdopodobniej styłu od strony silnika. twoje objawy są mi znane sprzed trzech lat. też walczyłem całą zimę. Dopiero wymiana pierścieni tłokowych...
Wymiana tulejek korbowodowych w silniku diesla to nie taka prosta sprawa jakby się wydawało. Dwa korbowody z zatartych tłoków wsuń na sworzeń tłokowy i zsuń do siebie i zobacz jaka jest szczelina pomiędzy korbowodami. Odwróć korbowody i ponownie załóż na sworzeń i porównaj z tym co było wcześniej.
nie chcę zakładać jakiś bubli co za 20000tys padną pozdrawiam. Jeżeli cylindry są już beczkowate, to wymiana pierścieni nie ma sensu na dłuższą metę. Jak będziesz miał zdjętą głowicę, to zrób pomiar cylindrów średnicówką. Pomiar należy przeprowadzić poniżej pierwszego pierścienia, w środku wysokości cylindra i u dołu. Jeżeli wykaże "beczkę", to jak...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Witam wszystkich. Mam silnik Voyagera 3.8 rocznik 97 ,który kiedyś jeździł a obecnie stoi w garażu już dwa lata. Był po wymianie uszczelek pod głowicą i po pół roku wypaliła się komora silnika więc kupiłem samochód drugi z silnikiem 3.3. Głowice były w nim zrobione zawory po-docierane ,uszczelniacze wymienione, pokrywa rozrządu uszczelniona. Chciałbym...
Po lewej stronie pod zderzakiem jest sterownik od wentylatorów. Jak był uszkodzony to zapalała się kontrolka ABS. ZAFIRA jest prosta, tylko czasami sprawia problem z identyfikacją uszkodzenia. Robiłem taką z silnikiem 1,8 benzyna. Przyjechała z innego warsztatu. Klient opowiada( panie dwa razy mi uszczelkę pod głowicą wymieniali, sterownik silnika,...
Pierścienie tłokowe wymienione, Uważasz wymianę pierścieni za naprawę silnika? Założenie nowych pierścieni do zużytego cylindra tylko pogarsza sprawę. Silnik może spalać olej i stąd świeca może się kleić od nagaru.
witam, niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM od dłuższego czasu i mnie nęka. Nawet nie jestem w stanie wymienić ilu "magików" próbowało cos robić z moim samochodem, co gorsza pomysły coniektórych nawet nie nadaja się do powtórzenia. Problem w tym, ze oprócz błędu P1113-6 regularnie wyskakują błędy wypadania zapłonów i to na wszystkich cylindrach,...
McCulloch Cabrio 341 - silnik dwusuwowy z oknami w cylindrze i tłok nie posiada kołków ustalających zamki pierścieni tłokowych?
Chlodnica jest chlodna, bo układ jest zapowietrzony. Przyczyna przedmuch z cylindrów do układu chłodzenia. Niestety głowica w górę. Oczywiście naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego, sprawdzenie szczelności zaworów, wymiana uszczelniaczy, równanie płaszczyzny, jeżeli zakrzywienie płaszczyzny jest większa niż 0,25mm sprawdzić osiowość...
Trochę mało szczegółów. Zrozumiałem, że główna naprawa to wymiana pierścieni tłokowych. reszta to pochodne. A więc oczywiście takie pierścienie (nic nie wiemy o cylindrach) muszą się dopasować do cylindrów. To trochę czasu zabierze. Znów zakładam, że pierścienie dobrano poprawnie. Czyli przez okres dopasowania będzie zwiększone zużycie oleju. Jest możliwe...
W dzisiejszych czasach już mniej są popularne Polsilvery, natomiast bardziej szczelinomierze. Wielkość szczeliny zamka zależy od średnicy pierścienia i od materiału, z którego go wykonano. Może to być 0,2...0,3mm. Za mała szczelina może spowodować duży kłopot. Powiedz mi, po co wymieniasz te pierścionki? Jakie objawy utwierdziły Cię w przekonaniu, że...
A co to za remont tylko wymiana pierścieni?
Na początek wymiana pierścieni tłokowych. Często zdarza się, że silnik zużywa dużo oleju, mechanik stwierdzi, że należy wymienić pierścienie. W wielu wypadkach będzie miał rację. Jednak jest tu małe „ale”, które polega na tym, że naprawa, która polega tylko na wymianie pierścieni jest naprawą krótkotrwałą. Po pierwsze podczas pracy silnika,...
No to pan z warsztatu powiedział, że wszystkie sugestie powyżej sprawdzone. Rachunek 2050zł. Auto dalej nienaprawione. Na zimnym okey, na ciepło faluje i po zgaszeniu trzeba dogazować, żeby odpalił. Na rachunku prócz sprawdzonych rzeczy powyżej znalazło się: koło wałka rozrządu (ssącego) koło wałka rozrządu (wydechowego) pierścienie uszczelniające wałki...
Przepraszam, że włączę się do tematu z troszkę innym problemem. Mam ciapka c-25 i zrobiłem mu wymianę mu pierścieni tłokowych. Po wymianie za jakieś około 2-3 mth zaczęła świecić kontrolka oleju. Na początku na wolnych obrotach teraz to już prawie na średnich. Rozebrałem misę olejową bo myślałem że to wina panewki korbowodu ale na oględziny nie stwierdziłem...
Tak więc zostaje demontaż głowicy.Co będzie mniej pracochłonne , wymiana bloku silnika na sprawdzony kompletny blok silnika (wymieniona głowica pracowała z tym blokiem) , czy wymiana pierścieni w starym bloku.
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Zostaw tak jak jest, te silniki nie biorą tego oleju aż tyle, żeby wymiana pierścieni zrekompensowała konieczność dolewania. A trzy częściowy pierścień wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8629067900_1...
Jesienią zeszłego roku robiłem w lanosie z takim silnikiem wymianę uszczelki, uszczelniaczy zaworowych, pierścieni tłokowych i panewek. Oczywiście nowy rozrząd. Zamknąłem się kwocie poniżej tysiąca złotych za części. Robocizna we własnym zakresie. Jakieś pojęcie tam mam, ale mechanikiem samochodowym bym się nie określił. Podstawa to garaż, wolny czas...
Teraz na chodometrze jest powyżej 400tyś.Nie bierze i widzi tylko gaz-benzyną się brzydzi:D Śilniczek w środku wygląda jak nowy,dobry olej to podstawa. Raczej tego, że benzynę rzadko widzi. Też tak na początku myślałem, a teraz już nie jestem taki pewny. Historia: Pierwszy maluch z 74 roku - kompresja 11 barów, olej Selektol - Monte Carlo, klawiatura...
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi Tak jak wcześniej napisałem, silnik chodził bajecznie. Nigdy nie było problemów z odpaleniem. Co prawda maluszek nigdy nie widział zimy, ale był mimo wszystko w zimie odpalany (Stał w garażu murowanym nie ogrzewanym) I nigdy nie było problemu. Czy był rozgrzany, czy zamarznięty zawsze odpalał. Teoretycznie nie...
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
silnik po kapitalce, miałem na myśli wymianę także pierścieni tłokowych. w całym silniku widać że ma wszędzie nowe śruby, uszczelki, siemeringi.. suchy jak pieprz, bez wycieków.. przy odpalaniu wygląda to tak że jak kręcę to załapuje, wtedy ja nie popuszczam - dalej go kręcę pompuję pedałem gazu i załapuje bardziej, po jakiś 5 minutach męki akumulator...
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
Jakie powinno być ciśnienie, kompresja w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy ciśnienia kompresji w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR (Common Rail). Użytkownik chce poznać prawidłowe wartości ciśnienia sprężania oraz ewentualne wskazówki dotyczące diagnostyki. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie:...
Dziękuję za odblokowanie tematu. Prosiłam o to, bo jak można się domyślić, idylla nie trwała zbyt długo. Podsumowując i uzupełniając braki w temacie, prawie rok temu zrobione było: szlif głowicy,wymiana uszczelek głowicy,zestaw śrub głowicy,uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego,uszczelniacze zaworowe, zestaw pierścieni tłokowych,...
Witam Jestem w trakcie przeprowadzania remontu swojej scani. Niestety muszę zmienić pierścienie tłokowe i mam teraz zagadkę. A mianowicie nie wiem jakich pierścieni urzyć,już kiedyś robiono mi wymianę pierścieni i użyto pierścieni firmy kolbenschmidt które zupełnie się nie sprawdziły,Scania po przejechaniu 35tyś km na trasę 3000km trzeba było dolać...
Sprzęgło jest założone prawidłowo. Ślady na łożysku, to efekt demontażu za pomocą młotka. Co to za serwisant, który nie ma nawet ściągacza do łożysk. Właściwie, to po co on zdejmował te łożyska? Trochę, to podejrzane. Tłok, który widać na pierwszym zdjęciu jest czarny w górnej części. Pierścień tłokowy był już zużyty. Jeżeli kupiłeś dobrej jakości tłok,...
To normalna przypadłość Przechodzonych Toyot, szczególnie corolli. Litr oleju na 10tyś. km to jeszcze nie tragedia. Doradzam też zastosować olej mineralny-15W40. Na pewno czeka Cię wymiana uszczelniaczy zaworów, co niekoniecznie całkowicie wyeliminuje nadmierne zużycie oleju. Może się okazać że objaw "palenia" oleju ustąpi po wymianie ( często zapieczonych...
Niestety nie. Tutaj zużycie oleju jest podyktowane nie tyle jego "spalaniem" w cylindrze czy niskim indeksem Noacka (szybkości odparowywania) lecz konstrukcją pierścieni które były zakładane przez producenta, ze względu na jego koncepcję jak najniższych oporów toczenia. W zakupie są dostępne pierścienie a dokładniej zestaw poprawionych przez firmę z...
pierścieni tłokowych wymiana montaż pierścieni tłokowych sprawdzenie pierścieni tłokowych
awaria ekspresu philips procesor zimny samsung przejaskrawione kolory
RMS 475A – brak dźwięku po dotknięciu drutem przy wyjściu anteny UKF, diagnoza i naprawa Brak AM/MW i szumu na UKF w radio – diagnostyka zasilania, mute, przełącznik zakresów