Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Poza tym silnik wolnossący pracujący z małym obciążeniem ma tendencję do wyklepywania rowka pierwszego pierścienia. Żeś wymyślił. Wyklepywało się, będzie zawsze, a już najszybciej, jak ktoś przyżydzi i założy nowe pierścienie na stary tłok i cylinder, kiedy to nowy pierścień będzie klepał w próg cylindra. no i tak sie przygladam i wydaje mi sie ze...
http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opi...
Pod dolny.
Witam, kolego odwrotnie, jasny pierścień ma iść pierwszy.
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Napisami do góry
Przyjąć można że do 0,5 jest ok. przy 0,8 już może być nieciekawie- ogólnie wszystko zależy od średnicy pierścienia.
Silniko numerze mniejszym niż8600000 pierścień ogniowy1,790 do1,810 uszczelniający 2,030 do 2,050 zgarniający 3,967 do 3,987 . Silniko numerze większym niż 8600000 ogniowy 1,785 do 1,805 uszczelniający 2,015 do2,035 zgarniajacy 3,957 do 3,977. Nowe pierścienie muszą się dotrzeć do profilu cylindra, więc jezeli silnik nie pobiera oleju , to odradzam...
Nikt ci nie odpowie, bez pomiarów, żadnych szczypiec nie potrzeba da rade bez nich, potrzebny szczelinomierz, ale nie wiadomo czy np cylindry nie są zuzyte trzeba zmierzyc średnicówka
Skoro silnik bierze olej i dymi to i sonda nie będzie pracować prawidłowo tylko trzeba spraddzić czy to wina pierścieni tłokowych czy olej idzie z trzonków zaworów. Ja na początek (nie pakując sie od razu w koszty) proponuje pomiar kompresji i sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
Może ktoś wymyślił sobie tuningowanie silnika... Ustawienie rozrządu mogło mieć wpływ na odpalanie silnika. Natomiast w kwestii ciśnienia sprężania to bardziej znaczenie ma szczelność zaworów oraz pierścieni tłokowych.
co to niby da nic smarowałem nawet olejem i co to da jak te pierścienie nie toć ze są polastikowe to jeszcze jakby za małą mają średnmicę jak zacznę na chama naciągać to albo pęknie albo sie tak rozciągnie ze juz do dup.. jest i co ja mam zrobić? niektórzy niby rozcinają je ale czy tam można? Ja rozciąłem jednego ale po nałożeniu go na tłok nie chciał...
Czy problem leży po stronie zaworów, czy pierścieni tłokowych, odpowiedź da próba olejowa bez rozbierania całego silnika. Jeśli twój mechanik nie wie, co to próba olejowa, zmień mechanika... ;)
Witam.Zamiast robić od razu turbinę trzeba sprawdzić na kompie jak dmucha.Olej w dolocie jeszcze o niczym nie świadczy bardziej skupiłbym się w Twoim przypadku na sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach bo takie dymienie z bagnetu świadczy o zużyciu pierścieni tłokowych.
Może to kogoś zainteresuje. Dotyczy wprawdzie konkretnego silnika, ale przeczytać warto. "Największe zużycie cylindra występuje zazwyczaj w płaszczyźnie prostopadłej do osi wału korbowego na wysokości pierścieni tłokowych przy ustawieniu tłoka w ZZ, a także nad otworem wydechowym. W górnej części cylindra występują bowiem największe naciski pierścieni...
https://obrazki.elektroda.pl/9717112000_...
Oczywiście że tak, Prawdopodobnie opary oleju i jest ich na tyle dużo że przy powtórnym spaleniu zassanych przez odmę i skierowanych do przepustnicy silnik kopci i wytwarzają dodatkowy nagar. Najczęściej przyczyną są pęknięcia pierścieni tłokowych. Jeżeli zdejmiesz odmę to kopeć zniknie. Pewnie żre Ci olej i częściej dolewasz.
Czy zna ktoś wymiary pierścieni tłokowych? Ile takie powinny kosztować?
Bierzesz pierścień tłokowy i przesuwając go równomiernie w cylindrze, obserwujesz szczelinę zamka - jeśli znacząco się zwiększa w połowie wysokości cylindra, to znaczy, że cylinder kwalifikuje się do naprawy. Inną domową metodą sprawdzenia, jest próba wciśnięcia listka szczelinomierza pomiędzy płaszcz tłoka a cylinder - jeśli da się wcisnąć inny niż...
Witam wszystkich! Przeszukałem trochę postów lecz nic nie znalazłem pasującego do tego problemu. Jak w temacie silnik kubota z602 pochodzi z maszyny leśnej ale to nie ma znaczenia. Silnik jest znajomego, który opowiedział mi trochę o nim. Maszyna w lesie pracuje codziennie i nie wiem jak duży ma "przebieg" ale od pewnego czasu ubywało oleju w silniku(wycieków...
Raczej wygląda to na typowe "zarzucanie olejem" w wyniku nieszczelności pierścieni tłokowych więc pomiar ciśnienia , jak radził Adam700 , powinien to potwierdzić lub wykluczyć . Przy takim przebiegu jak podajesz jest to już całkiem możliwe dla "malucha" . Niezależnie od oleju tak wysokie przebiegi międzyremontowe jak kilkaset tysięcy zwłaszcza dla silników...
Wbijane na siłę tłoki, pierścienie bez luzów - zamykam, bo to poważne forum. A panom powyżej zalecam dokształcenie się.
To nie tylko ten problem meczy te jednostki napedowe wiem ze temat dotyczy a3 8p ale to ta sama grupa silnikowa po mniejszych badz wiekszych modernizacjach ja stanowczo odradzal bym te silniki .
Panowie poskładałem wszystko i dziś odpaliłem auto. Wcześniej przeczyściłem przepustnicę, bo była lekko zabrudzona i po odpaleniu niestety pojawił się jakiś problem z przepustnicą, bo obroty są między 2 a 3 tys., dlatego też żeby przypadkiem nie pogorszyć sprawy z wymienionymi pierścieniami odpaliłem z 2-3 razy silnik na krótko - do 30 sekund i zgasiłem....
Witam Jestem w trakcie przeprowadzania remontu swojej scani. Niestety muszę zmienić pierścienie tłokowe i mam teraz zagadkę. A mianowicie nie wiem jakich pierścieni urzyć,już kiedyś robiono mi wymianę pierścieni i użyto pierścieni firmy kolbenschmidt które zupełnie się nie sprawdziły,Scania po przejechaniu 35tyś km na trasę 3000km trzeba było dolać...
Wygląda jakby piasek się dostał do cylindra lub zeskrobany nagar. Gdzie kupiłeś olej silnikowy ?
Wlej, zobaczysz. Tak samo z uszlachetniaczami typu "motodoktor" - najlepsza metoda na wykończenie silnika. Są olej które praktycznie wcale nie zostawiają nagarów i laków, a są takie które je rozpuszczają i wprowadzają do "krwioobiegu" silnika. Długo można by tu dyskutować, tak samo jak nad sensem wymiany samych pierścieni tłokowych.
Zdecydowanie skot, większa pojemność więc i wydajność przy niższych obr, sprężarkę od ikarusa trzeba chłodzić (głowica) bo zaworki długo nie wytrzymają E/ Rozdłubałem sprężarkę skot, dół idealny, łożyska czechoslowakia, poszukuję pierścieni tłokowych (5szt - 3 uszczelniające + 2 olejowe) i zaworków, gdzie takowe mogę zakupić
Dałeś do myślenia kolego .
Witam. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat jak w Sprężarce WAN AW 11kW są rozmieszczone zamki pierścieni tłokowych. Co 180 czy 90 stopni ?
Jakie ścięcie masz na myśli?
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Z tym nie spalaniem oleju to tak nie do końca prawda, zawsze jakieś pozostałości filmu olejowego pozostaną na tulei cylindra i nie da się tego uniknąć. A w miarę zużycia pierścieni tłokowych, będzie to coraz większa ilość. Nie mniej, jest to minimalizacja tego efektu/zjawiska.
Po czyszczeniu pierścieni tłokowych chemią typu antykoks oraz tec2000 wszystko wróciło do normy. Polecam spróbować warto poświęcić te sto parę złotych i spróbować a nóż się uda 😌
W załączniku wszystko jest napisane. Maksymalna szczelina na zamkach pierścieni tłokowych to 1mm.
Tak powinno być http://obrazki.elektroda.net/18_12711365...
Goldwinger niewiem co tworzysz ale za bardzo nie czujesz tematu ! Sprawa wygląda tak : po fabrycznym honowaniu uzyskuje sie strukture "plateau " czy jakos tak ma ona krzyżującą się siatkę rys która doprowadza olej do smarowania pierścieni tłokowych , gdy się zużyje są niekożystne warunki dla pracy pierścieni (szybsze zużycie ) Nie zakładaj żadnych nadwymiarów...
Słynne VTI bedzie bolało,tam jest wszystko od wytartych wałków , wypadających gniazd zaworowych i wyciągniętego łańcucha, termostatu , pierścieni tłokowych itd.
Zdjęcia tych pierścieni daj.
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
Witam, szukam wymiarów tłoka i pierścieni do Yamaha XV 535 Virago 1998 rok.
Witam szukam cześć do silnika suffolk 75g14. stary angielski silnik od briggs&stratton. korpus odlany żeliwny i szukam do tego silnika pierścieni tłokowych i tłoka. w celu odrestaurowania tego silnika mam tłok orginalny ale jest wyrobiony na pierścieniu pierwszym ciśnieniowym. oraz pierścieni ale sa bardzo wytarte i pobiera olej. szukam bo może ktoś...
Wydaje mi się, że to wina pierścieni tłokowych i/lub beczkowatych cylindrów. Po prostu przedmuchy w skrzynię korbową.
Potrzebuję do mojego dzika 21 nowy komplet pierścieni tłokowych oraz 1 pierścień uszczelniający wał korbowy. Nie wie ktoś gdzie mogę coś takiego kupić? A czy ktoś korzystał może z tej strony www.tomring.pl i wie ile kosztuje dorobienie pierścieni?
Witam!!! Jak wyregulować gaźnik po wymianie pierścieni tłokowych, czy ustawić normalne obroty na biegu jałowym czy powinny być zwiększone? Jaką mieszankę zastosować 1:50 czy też dać więcej oleju ?
Witaj możesz wykonać próbę olejową,po takiej próbie mechanik może wykluczyć zużycie pierścieni tłokowych.
Jeżeli masz dużo nagaru to może być objaw zuzycia pierścieni tłokowych i w komorze spala sie olej, może tez być od lejących wtrysków.
Witam, Na "aledrogo" można zamówić wykonanie pierścieni tłokowych.
Co konkretnie do zrobienia, tudzież dlaczego i jakie są objawy? Jeżeli chodzi o zwykłe zużycie, remont w tych silnikach polega na odświeżeniu ścian cylindra oraz wymiany pierścieni tłokowych na większe (czasem tłoka). Tyle jeżeli chodzi o normalne zużycie silnika, ponieważ zużycie osprzętu to kwestia indywidualna i wychodzi dopiero podczas demontażu...
Witam. Kolego proszę o informacje czy zdołałeś gdzieś uzyskać info jakich pierścionków użyć do naprawy naszego NIVO. Czeka mnie za chwile rozbiórka kompresora . Mam taka nadzieję ze w łódzkiej fabryce pierścieni tłokowych coś zaradza . Ale wymiary wolał bym znać przed rozbiórką.
Jaka ilość oleju jest wyrzucana przez odmę? Do sprawdzenia poziom oleju silnikowego (czy aby nie jest go za dużo) oraz ciśnienie sprężania. Ciśnienie do skrzyni korbowej może się przedostawać z cylindra za sprawą zużytych pierścieni tłokowych i/lub zużytej gładzi.
Witam, poszukuję pierścieni tłokowych do kompresora SAF 23 . Czy może od czego innego pasują ?
Chyba nie założyłeś pierścieni tłokowych odwrotnie ?
Pierścienie tłokowe na pewno do wymiany. Kup firmy Prima Łódź chromowane. Widziałem podróbki pierścieni Prima, pierwszy i drugi był z Łodzi a olejowy, nie chromowany, nie wiadomo skąd. Czesi nie robią pierścieni tłokowych, importują.
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
W mojej Fabii 1.2 HTP 2004 r 6 V trzycylindrowy silnik AWY brał duże ilości oleju (2l 1000km) Przebieg tego silnika to 232 tys km. Ponoć to jednorazówka i nie można wymienić pierścieni tłokowych bo trzeba rozkręcać całą podstawę wału. Czy ktoś z Was remontował jednak taki silnik z powodzeniem ?
McCulloch Cabrio 341 - silnik dwusuwowy z oknami w cylindrze i tłok nie posiada kołków ustalających zamki pierścieni tłokowych?
Te 15 minut na wolnych obrotach może doprowadzić do zapieczenia się pierścieni tłokowych.
Nieszczelność pierścieni tłokowych, porysowana gładź cylindrów, ogólne zużycie części oraz zaworów w głowicy.
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
niema żadnych oznak pęknięcia któregoś z pierścieni tłokowych zmieniony dźwięk pracy silnika może być zapchana któraś dysza na gaźniku lub łapie gdzieś lewe powietrze
Witam wszystkich. Szukam informacji odnośnie minimalnej wartości ciśnienia sprężania i maksymalnej wartości zamka pierścieni tłokowych. Maszyna nagle przestała odpalać. Zmierzyłem kompresję i okazało się, że jej prawie nie ma. Pozdrawiam.
Stan pierścieni tłokowych i cylindra, ktoś sprawdza, w ogóle, kompresja w jakim jest stanie?
Ten silnik nie ma zbyt wielu wymagań co do oleju, jaki dokladnie zaleca producent znajdziesz w instrukcji obsługi, możesz zalać 5W40 bo taki pewnie zaleca producent, jak wypłucze cały syf i silnik zacznie lac gdzie popadnie lub brać więcej oleju niż paliwa bynajmniej dowiesz się jaki złom kupiłeś. Najbezpieczniej byłoby zalać 10W40. Ja jeździłem mniejszym...
Kolego twój silnik avg to oryginalnie 130KM,a to że olej z odmy dostaję się do turbiny to prawdopodobnie jest wina pierścieni tłokowych. .Dzięki temu (czipowi) będziesz musiał chyba kupić dół silnika,sprawdź ciśnienie na cylindrach.
zuzycie uszczelniaczy zaworowych jak i pierścieni tłokowych nie jest zalezne od przebiegu auta sprawdz przedmuch w skrzyni korbowej moze warto najpierw mechanike sprawdzic
Tłok jak raz spuchł to będzie puchł To jest odkrywcze stwierdzenie. Kolega musiałby nieco wiedzy zasięgnąć o zasadach projektowania takich elementów. Tutaj coś na rzeczy przewierciłem tłok wiertłem 4 mm w miejscu przytarcia i zrobiłem brzeszczotem ukośne przecięcie płaszcza do tego otworka z tyłu tłoka A w tym przypadku silnik przebył 13 tys km i nagle...
Jeśli do tej pory olej był wymieniany regularnie to nic nie zatka, a wręcz przeciwnie np. uwolni ruch pierścieni tłokowych.
Co roku wymieniam olej a silnik mam od dwóch lat. Przez te dwa lata nie miałem z nim problemów. Dopiero pod koniec września jak wyciągałem łókę z wody to nie chciał odpalić. Myślę, że spróbuję jeszcze dolać tak do oleju jak i cylindrów preparat na wymycie cylindrów i pierścieni tłokowych Dodano po 1 Co do świec to wyglądają ok.
Złapało pierścień tłokowy po uderzeniu zaworów w denko. Rowek zrobił się za ciasny. Trzeba zajrzeć endoskopem do środka.
po dluzszej obserwacji zauwazam ubycie oleju silnikowego, jak mozna rozpoznac wade : pierścieni tłokowych uszczelniacze zaworow czy moze cos innego?
Witam wszystkich, mam problem z Renault Master 3, silnik to 2.3, 165 koni, bi turbo. Mianowicie potrzebuje danych odnośnie szczeliny pierścieni tłokowych (luz przylgni zamka) czy znajdzie się tu jakaś Dobra duszyczka co podpowie, średnica otworu cylindra to 85,4 mm a średnica tłoka to 84,8 mm. Już przejrzałem chyba cały internet i nic a w serwisie nie...
Podpinam się pod temat błędów spójności ... u mnie wywala błąd P0341 a po kilku uruchomieniach silnika na wyświetlaczu napis "depollution system faulty" i zaświeca się kontrolka chcek engine. Po skasowaniu błędu kilka uruchomień silnika i sytuacja się powtarza . Ogólnie auto więcej pali PB i do około 3 tys. obr. jest mułowate. Samochód Peugeot 308 1.6...
Żadnego zabezpieczenia termicznego pilarki spalinowe nie posiadają. Możliwe że to zatkane odpowietrzenie zbiorniczka paliwa, zużyty pierścień tłokowy, uszczelniacze wału, a nawet świeca.
Chyba będzie lepiej jeśli zajmiesz się stanem silnika. Zachodzi obawa o stan wtryskiwaczy, pompy wtryskowej, pierścieni tłokowych. Gorący silnik ma palić.
Wykonaj próbę olejową podczas pomiaru ciśnienia w tych słabszych cylindrach . Będziesz miał odpowiedź czy powodem słabej kompresji są nieszczelne zawory czy to wina zapieczonych lub pękniętych pierścieni tłokowych .
Witam, Wszystko zależy od zużycia tulei, jeżeli nie ma progu a luz na zamku pierścieni jest w granicach normy to tak. Często przyczyną przedmuchów są źle ustawione pierścieni tłokowe.
Witam. Posiadam samochód marki VW Polo IV (9N,9A) 1.2 6V (AWY) z 2003roku. Vin: WVWZZZ9NZ4Y093753. Chciałbym zrobić remont, gdyż nie ma ciśnienia sprężania na jednym cylindrze (przyczyna to dziura w zaworze) ale odrazu chce sprawdzić pierścienie itd.. Czy byłby ktoś tak miły i poratował mnie momentami dokręcania całego silnika? Czyli momenty dokręcenia...
Po wymianie tulei trzeba było włożyć nowy pierścień tłokowy do cylindra, wyrównać go tłokiem i od dołu przyświecić i obserwować jaka jest szczelina pomiędzy pierścieniem a tuleją na obwodzie. Z silnikami perkinsa są problemy po domowych naprawach. Oryginalne pierścienie w jeden sezon wykończą kupione tuleje.
Przy rosnącym zużyciu oleju należy podejrzewać zły stan pierścieni tłokowych. Aby to stwierdzić należy zmierzyć ciśnienie na poszczególnych cylindrach na zimnym silniku. Jeżeli będzie niskie to dla pewności sprawdzić szczelność zaworów a potem niestety pomiar luzów na zamkach pierścieni.
Teorii będzie sporo. Prawdziwe rozpoznanie to niestety eksplowatacj i pomiary parametrów. Najgrozniejszym objawem przgrzania (zalezy co kto pod tym rozumie) jest stwrdnienie lub wręcz popękanie uszczelnień miękkich a więc wycieki oleju lub chłodziwa, zablokowanie pierścieni tłokowych w kanałach lub popękanie czyli przedmuchy do komory silnikowej i pęknięcia...
Dzwonienie w cylindrze znamionuje zapieczenie pierścieni tłokowych. Tłok obija się o gładz cylindra. Spada moc i uruchomienie silnika jest niemożliwe. Pociągając za linkę rozruchową pod ciężarem sprzętu wyciąga się w całości. U mnie w kosie pierścień się zapiekł, bo użyłem do sporządzenia mieszanki paliwowej taniego oleju Husq-Oil, produkowanego przez...
Tak z pierwszego "rzutu oka" na sprawę można wysnuć przypuszczenia: - Źle wykonany montaż elementów głowicy ( skoro przed naprawą zużycie oleju było Ok.) Mechanik powinien założyć nowe uszczelniacze, czyżby ich wcale nie założył? Albo włożył stare, już dodatkowo sfatygowane demontażem ? - Zły stan pierścieni tłokowych i gładzi cylindrowych. To łatwo...
Wygląda na typowe zużycie pierścieni tłokowych .Podczas pracy silnik nie pociągnie oleju przez pierścienie tłokowe,sytuacja się zmienia gdy nie ma dostatecznego wybuchu w cylindrze wtedy tłok zaciąga olej do cylindra.Nawet jak silnik normalnie pracuje ma moc itp,itd to pierścienie najczęściej zbierające będą zapieczone w rowkach i tak będzie się działo.Typowa...
Z tym olejem to chyba sobie żarty robisz, Trawol to olej silnikowy do czterosuwów. Jeżeli pilarka nie ma kompresji to jest zatarta, na sto procent (szczególnie chińska). Po wlaniu oleju na tłok to, nawet bez pierścieni tłokowych, będzie niby kompresja.
Witam. Zrobiłem remont silnika w Ursusie c-360 3P. Mechanik doradził mi żebym tylko wymienił pierścienie ponieważ ciśnienie trzymał więc je wymieniłem. Teraz ciągnik strasznie wyrzuca olej kolektorem. Mechanik powiedział że to jest chwilowe ponieważ pierścienie nie zostały jeszcze dotarte ale nie wiem czy to jest prawda. Kazał trzymać ciągnik na wysokich...
Zalej naparstek czystej benzyny. Jeśli nie zapala sprawdź iskrę i jej ustawienie. Może być pomocna lampa stroboskopowa. Jeśli dalej nic to zdejmij cylinder i sprawdź stan pierścieni tłokowych i tłoka. To całkowite mechaniczne przedszkole i piaskownica.
wymiana ..... pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały.] Ręcznej honowniczki nie chciało się użyć? Co da wymiana pierścieni bez uszorstnienia gładzi? Luz jaki miały w rowkach tloków? Bo pierścień może ładnie pompować olej. :) A co da wymiana uszczelniaczy jak zawory mają luz w prowadnicach?
Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów...
Chce kupić drugi bo pracuje za granica i potrzebuje mieć na codzień auto a nie mogę pozwolić bym go rozebrać na dłuższy czas a silnik do remontu mam za 200 zl Tyle że ten "remont" co ma obejmować ? Bo tak lekko licząc, to 4-5kPLN może być mało. Sama wymiana panewek i pierścieni tłokowych żadnym remontem nie jest.
Po wymianie pierścieni tłokowych w matizie zaczęło ubywać minimalnie płynu chłodniczego.Olej trzyma poziom,ale co zaobserwowałem to że wskaźnik temperatury wody dziwnie wskazuje tzn.dochodzi do temperatury ok.90*C i nagle spada do ok.75*C.O co chodzi?
trochę nie doczytałeś. Nie chodzi mi o wymianę oleju a jego poziom lub ciśnienie. Pozdrawiam. Dodano po 29 U mnie w Peugeot-cie 308 z tym samym silnikiem 120KM VTI - odpowiada to poziomowi oleju. Skoro mówisz że chodzi o poziom oleju, a oleju mam pod "górną kreskę" to coś nie tak. Wracam do pytania: czy jest w tym silniku jakiś czujnik poziomu oleju...
Zakupiłem zastaw na allegro wydaje się porządny i pasujący do z14xep, Dziękuję wszystkim za radę jestem w trakcie już wymiany wału i pierścieni tłokowy i mam nadzieję że jak złożę rozrząd będzie dobrze ustawiony. Jeszcze raz naprawdę dziękuję za radę PS. Jedno pytanko ale to już z ciekawości, półksiężyc ustawiając zapłon to to dziwne coś na jednym z...
Panewki nie mają nic wspólnego z konsumpcją oleju silnikowego. Robiłeś uszczelkę pod głowicą: a czy przy tej robocie również wymieniłes kpl pierścieni tłokowych oraz uszczelniacze prowadnic zaworowych w głowicy ?? Bo to one są winowajcami pożerania tak ogromnych ilości oleju.
Pierścienie zgarniające jak są zapieczone to można wymienić, ale jeśli nie ma kompresji to darowałbym sobie remont silnika i szukał drugiego, bo kapitalny remont silnika przewyższa wartość auta. Sprawdź kompresję "na sucho" + próba olejowa. Wymiana samych pierścieni tłokowych bez szlifu cylindrów raczej nie ma sensu.
Witam Mam pytanie odnośnie pierścieni tłokowych. Rozkręciłem swoją poczciwą renię i przy ocenie pierścieni tłokowych pojawił się mały dylemat. Silnik nie nosi zbytnio wielkich śladów zużycia jak na te 200k km. Pierscień uszczelniający (pierwszy od góry) - szczelina zamka 0,5mm, nowy ma 0,4mm Pierścień zgarniający (drugi) - szczelina zamka 0,45, nowy...
Kopcenie może być spowodowane zużyciem pierścieni tłokowych? a może to być wina złego ustawienia zaworów? nie wiem jak to ugryźć ja się na tym nie znam a zależy mi na diagnozie i zlikwidowaniu dymienia. Dodano po 5 paliwo jest czyste i wymieniony nowy olej
montaż pierścieni tłokowych wymianie pierścieni tłokowych pierścieni tłokowych wymiana
ciężka rozruch zimne silnik słaby ładować alternator rodzaje konektorów
instrukcje obslugi sterownik frezarki
Kawasaki EN 500 nie reaguje na gaz - przyczyny i diagnostyka Zmywarka Miele G1022 - świecą się wszystkie diody