Czy zaplikowanie WD40 w linke od strony licznika ma sens czy wymiana jej calej ??jak jest jej cena :/ i jak sobie poradzic z jej montazem aby to mialo rece i nogi niemowiac juz o glowie :P Wymień na nową linkę razem z pancerzem,bez żadnych prowizorek bo to z reguły jest na krótko a jak będzie uszkodzony pancerz to samo smarowanie nic Tobie nie da,wiesz...
każdy klucz matka jest przypisany do danego modułu immo. musiałbyś dostać klucz razem z modułem a to może być trudne. niestety kody się nie powtarzają.
Po prostu wystarczy odpiąć zatrzaski sprężynowe, rozpołowić obudowę i już masz wkład filtra na wierzchu. Jednak nie sadzę, by zjawisko zaparowywania szyby było związane z filtrem powietrza...
Nie wystarcza sam ECM, musiał byś jeszcze wymienić immobiliser i kluczyk. A tym błędem nie zawracał bym sobie głowy. Moduł QDM to poczwórny wzmacniacz.
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą) - ja przerobiłem cztery silniki 1.4 14K4F (w pewnym okresie taniej było kupić całego Poloneza 1.4 niż sam silnik i niewiele drożej niż wymiana uszczelki po bożemu). Dwa Roverki (silniki) 1.4 14K4F wymagające wymiany uszczelki podgłowicowej straszą jeszcze...
Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
w tym silniku są hydrauliczne popychacze zaworów - brak jakiejkolwiek regulacji. Jak faktycznie je słychać to tylko wymiana popychaczy - szklanek.
Panewki to napewno nie są , wygląda mi to raczej na duży luz zaworu co zdarza się w silnikach z hydropo popychaczami które długo stoją nie odpalane . Czasami po kilku dziesięciu minutach pracy popychacz się odblokowywuje i przestaje stukać , a czasem potrzebna jest wymiana . W polonezie dzwigienki zaworowe są regulowane warto sprawdzić .
Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
Co do trudnosci z odpaleniem po paru dniach mialem ten sam problem. Nie trzymaja zaworki w pompce paliwa i schodzi paliwo z przewodów. Wymiana pompki rozwiązała problem. cena nowej ok 50zł
na reduktorze masz taka sróbke ktora mozna zazwyczaj krecic reka poprobuj ija odkrecac powolutku na wlaczonym silniku i zobaczysz róznice a czy nie zbieglo sire to przypadkiem z wymiana filtra powietrza?jesli tak to zrób regulacje bo sklad mieszanki sie zmienil
Oj stary. 7 lat jezdziłem na Twoim przypadku (poldek1,5'94 + Lovato). Odrzuciwszy temat regulacji zostaje: - wymiana filterka gazu - sprawdzenie palca rozdzielacza/kopułki (miałem takie uszkodzenie) - sprawdzenie przewodów WN - spuszczanie oleju z parownika - oczywiście świece próbuj.
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Podciśnienia wszystkie wpięte?
A ja bym wyeliminował ukł. zapłonowy .Przy niesprawnym ukł.zapł. wystęują wystrzały jak w Sylwestra .Sprawdz ukł. chłodzenia (może zamarza reduktor ) .Wskazane byłoby czyszczenie reduktora i wymiana filtru gazu .Jezeli takie same objawy są na benzynie ,to sprawdz potencjometr przepustnicy.Napisz jaki to wtrysk :ABIMEX ,BOSCH czy MPFI i czy nie zapala...
Jest nowy czujnik
Wymiana pompy
szyba jest osadzona w prowadnicy,prowadnica mozna to ładnie zdemontowac a by uzyc ja ponownie,zaciskasz ponownie i szybka chodzi,nie poplacz linki od podnosnika szyby bo bedziesz miał problemy
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Cześć. Jeśli chodzi o oszroniony reduktor to na pewno albo brakuje ci plynu w ukladzie chlodzenia albo reduktor jest zapowietrzony. Uzupelnij poziom plynu a odpowietrzysz reduktor poprze zdjęcie jednego z przewodów zasilania plynu do reduktora tak by plyn dostal się i wypelnil komorę wodną reduktora. Jeżeli reduktor zamarzal to nie moglo być mowy o...
>Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek >luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie? panewka to tak jakby jedna czesc ukladu, wal jest jego druga czescia - obie czesci wspolpracuja ze soba i stad raczej powinno sie "wymieniac" oba wspolpracujace ze soba elementy. kol.arkadiusz na poczatku nie napisal...
W Brzesku , jest specjalista ferst class , udziela się na forum , ma nick Motronic. Robi takie rzeczy porządnie i spodni przez głowe nie zdziera.
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
Ostatnio był temat gdzie gość regenerował tonsile ponoć na oryginalnych częściach. Parametry TS były sporo rozbieżne od nominalnych. Dlatego proponuje raczej sprzedać te kolumny. Pytanie czy owe "regenerowane tonsile" nawet na oryginalnych częściach po wyjściu z macierzystego portu, trzymały zadane parametry. Zawias górny na piance 13/50/1 ma umifon,...
proszę http://obrazki.elektroda.net/3_123735791...
Widzę, że posmakowałeś wiedzy i przyszła ochota na jeszcze....:)) Po kolei: Wskazałeś jeszcze mocniejsze JBL -ki. Tak naprawdę niczym się nie różnią. Te same góśniki, pasko podziału i dynamika. Są trochę większe i mają wiekszą moc (125W). I niskotonowe schodzą do 28 Hz. Ale tak naprawdę nie różnią się niczym. To samo rozwiązanie kolumn - a częstotliwośc...
Nie musisz wymieniac tylko ustawić.
Witam. Można dowiadywać się tutaj : http://www.bajansklep.com.pl/ - w ofercie sklepu zapewne tego elementu nie ma, ale z tego co wiem w ich posiadaniu są różne elementy mechaniczne od tego typu sprzętów. Pozdrawiam.
Witam w caro plus i atu plus z tego co pamiętam trzeba wykręcić śruby pod włącznikiem awaryjnych i zegarkiem (podważyć śrubokrętem zegarek, przełączniki po kolei wypychać od tyłu), natomiast w okolicach lewarka czarny plastik trzyma się na zatrzaskach. Jak już uda się odsunąć nieco cały panel, należy odłączyć złącze elektryczne, złącze od sterowania...
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
Od razu za skrzynią to nie ma krzyżaka, tylko sprzęgło elastyczne. Pierwszy krzyżak jest w połowie wału, za podporą, drugi na końcu, przy łączeniu z mostem. Wszystkie Caro miały takie same.
Witaj,sporo postraszono mnie jednak problemami z komputerem, oraz współpracą tego silnika z LPG-odnośnie mostu wiem-nie zamierzam szaleć-chcę ekonomicznego pojazdu....na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie tego?Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego,że przy każdym silniku spalinowym obowiązują te same zasady-kompresja itd,pasek-właśnie-i tego też się...
Mam prośbę odepnij ten czujnik i zobacz co się bedzie działo. please, ok.
„byly impulsy z zaplonu otwieral się zawor” chodzi Ci o elektrozawór przed reduktorem ? Reduktor podciśnieniowy jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego. Musisz to podłączyć inaczej nie będzie chodził. Centralka (do podciśnieniowego to jest tylko wyłacznik i stycznik) nie musi mieć przycisku do „wtryskiwania” gazu, ale...
Witam ponownie. W sumie to problem rozwiązany ponieważ, po odsłuchu Polonezów 120, zdecydowałem się zamienić. Jest jeszcze jedna kwestia, chodzi o te zawieszenia górne do GDN 13/50/1 Ma ktoś namiary gdzie można kupić zawieszenie piankowe, ewentualnie gumowe ale bez membrany. Pozdrawiam.
a o jakim polonezie gadamy-na wtrysku,czy gaźniku?
Nie trzeba odł aku. Wypinasz tylko wtyczkę i zmieniasz. Ja miałem poloneza na roverze i kata także wywaliłem i było ok
Ok sprawdzę dokładnie całą wiązkę ale to dopiero w poniedziałek i dam znac
To te mikroprocesory zasilają też sterownik silnika i resztę świateł? Jutro zobaczę czy w obu autach są takie same, zamienię miejscami i zobaczę czy problem się przeniesie. Nie wiem, nidy się w to nie wgłębiałem. Było to kilka dobrych lat temu a że te mikroprocesory były dostępne i tanie to po prostu je wymieniałem. Dwa razy mi padły, raz czyli nie...
Chyba czegos niewiem?, bo jeszcze nie widzialem fabrycznego /immo/ w Polonezie.
należy zapewnić dobrą masę
Klucz oczkowy 22 mm,i musi iść.Bez obaw,w polonezach się odkręca łatwo,taka tolerancja na gwincie.
zielony kabelek :-))
Lewy luft.
Problem rozwiązany pomogła wymiana pompy paliwa
Mam poloneza 1,6 GLI `96 bez gazu, wtrysk Abimex. Od pewnego czasu mam problem z zapalającą sie kontrolka CHECK ENGINE. Przy odczytywaniu kodow podaje kod 44. Od tego momentu wzrosło rowniez spalanie paliwa. Wymienilem sonde lambda na nowa i zresetrowalem ECM. Niestety wymiana sondy nie przyniosla zadnego efektu i CHECK ENGINE nadal sie zapala. Teraz...
Witam. Czy wszystko zadziałało bezproblemowo. Bo osobiście też jestem na etapie montażu takiego sprzętu w swoim poldeczku. Alternator 100 A już siedzi. Jeszcze tylko wymiana żarówek na ledy, żeby zmniejszyć pobór prądu, bo na długich to 10 A pobierają, jeszcze tylko pomiar zapotrzebowania na prąd silnika dmuchawy. I chyba wtedy te 100 A by starczyło...
Witam. Jakiś czas temu powiększyła mi się rodzinka i żona zaczęła mnie straszyć, że za rok zaczną mi się szybciej zużywać głośniki. Miała na myśli powciskane kopułki i poprzedzierane membrany. Cały czas mam samoróbki na Visatonach i trochę byłoby mi ich szkoda, więc zacząłem rozglądać się za czymś czego by nie było mi szkoda i posiadało maskownice....
Wymiana alternatora
Teoretycznie każda wymiana filtra powietrza i gazu powinna być zakończona regulacją instalacji. Skoro już przy konkretach to: FSO Polonez 1,6i spalanie 8l trasa/10-11l miasto VW Jetta 1,6i spalanie 10l trasa/12l miasto Opel Kadett 1,8GSi spalanie 7l trasa/10l miasto
Tak , oczywiście ,ale pytanie było o inny TPS niż z Z16XEP !! Dodano po 2 A polonez miał silnik "...SE" czyli "odwrotny " niż inne "jednopunktowe....:D :D :D :D :D :D :D :D Dodano po 1 Bo "SE " to multipoint....
Co tutaj nie zagrało ? Kuzyn poprosił aby uruchomić poldka który stał dwa lata .Ok . Na pierwszy rzut poszła pompka paliwa . Obsypała się przepona i farfocle dostały się pod zaworki . Płytki ebonitowe wypracowane więc wymiana głowiczki . Dobra wymieniamy . Wymieniamy również gażnik bo zatarta przepustnica drugiego stopnia . Po wymianach i regulacji...
Sluchaj przychodzi pracownik i mowi szefie lampy sprawne podejrzewam BSI, to sprawdzasz zarowki czy kazesz mu szukac przy bsi ? Zakladasz ze sa sprawdzone i sa wlasciwe :P Oczywiscie ze sa drivery w bsi, a co spodziewales sie ze myslalem ze to polonez ?
Przecież pomiędzy obudową pompy, a flanszą jest około centymetra luzu - nie da się jej wcisnąć głębiej? Wciśnięta jest na tyle głęboko, że od obudowy pompy do koła pasowego jest 1cm luzu. Można wcisnąć głębiej lecz tu jest kwesta 2cm a nie jednego cm. Jeśli znajdę kabelek usb sprawny to wrzucę zdjęcia jak sprawa wygląda. Wymiana koła pasowego na silniku...
Rozwiązaniem problemu była wymiana termostatu.
To polonez musiał być w wersji golas, bo przy wspomaganiu jest szersze koło i dochodzi do samego wspornika, tak samo rover i dizel. Ogólnie fajna wymiana paska OHV. Ale chwilę jednak schodzi.
na drugi raz zatykaj gniazda swieci przedmuchaj przed wymiana je
Cześć, Też mam Poloneza Caro, tyle, że 1,5. Miałem podobny problem jak i Ty, u mnie pomogła wymiana zaworka zwrotnego. Pozdrawiam
wymiana komputera pomogla
Dzięki serdeczne. Pomogła wymiana przerywacza. Pozdrawiam.
Gratuluję. Jednak da się.
No jest wiele rzeczy, bo niestety Polonez nie należał do auto dobre jakości. Mogę napisać Ci co mi się psuło ale pewnie też ktoś by się przydał że sprzętem, żeby to sprawdzić. Pod koniec żywotności miałem bardzo niskie ciśnienie na cylindrach, prawidłowe koło 12 atmosfer a u mnie nawet na ostatnim nie było 2 atmosfer na reszcie koło 7, lecz może być...
wymiana płynu załatwiła sprawę...
Niestety czeka Cię znów wymiana uszczelki pod głowicą lub głowicy jeżeli po rewizji okaże się że uszczelka była dobra.Przy wymianie uszczelki koniecznie nowe szpilki.Wymiana rozrządu prosta na znakach.
wymiana stacyjki coś pomoże?
To nie jest polonez na wielounkcie tylko jednopunkt, z regulacja to jest tak ze raz daleko bo tylko w serwisie to reguluja za cene bagatela 90 zl a po drugie mam same klopoty z ta instalacja bediniego
Samochód wyzionął ducha - problem był do jego końca, aczkolwiek pomogła wymiana termostatu i chłodnicy (która na skutek zalewnia wodą była całą w kamieniu).
masz duży przebieg i luzy w układzie smarowania możesz zagęścić olej doktorem ale to na doraźnie pomogła by napewno wymiana pompy oleju
Wymiana Cewki na nową pomogła! Problem został rozwiązany. Komputer w porządku.
Jeżeli tak sprawy stoją, to musisz sobie policzyć co Ci się bardziej opłaca:1- naprawa silnika 2- wymiana silnika 3 - wymiana całego samochodu
Regulcja LPG - mozna cos wiecej? co i jak wyregulowac? tak jak pisalem jak jest chlodno na polu to wszystko jest ok Wymiana filtrow - ktorych?
wiecie co wam powiem pomoglo zatankowanie shell vpower 99 oktanow hehehehe i wymiana filtra paliwa
Wymiana filtra paliwa i pompki.
Dla potomności poinformuję że usterkę znalazłem. Okazało się że gumowy wężyk na pompie paliwa był uszkodzony. Wymiana rozwiązała problem.
Podobna sytacja ma miejce, gdy parownik siada. Po dłuższej jeździe z tym defektem może dojśc do tego, iż auto będzie gasło na wolnych obrotach. Falujące obroty idzie troszku uspokoic regulując je śruba na parowniku. Artur_krakow(at), prawdopodobnie koledze chodziło właśnie o parownik, faktycznie wymiana nie należy do tanich ! :(
Podstawa, wymiana świec i przewodów WN.
A przewody zapłonowe to kolega kiedyś wymieniał? Wczoraj miałem golfa II w automacie na warsztacie, bo rzucił palenie i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że nie ma iskry na wszystkich garach przez przewody - wymiana załatwiła sprawę.
A koła kiedy były wyważane.Często jest to przyczyną wcześniejszego zużycia łożysk.Jeśli wydają ten charakterystyczny dźwięk to tylko fachowa wymiana łożysk przywróci sprawność.
A tak orientacyjnie ile moze wyniesc wymiana wirnika, a ile naprawa?
wymiana cewki WN i po bulu
Pozwólcie że podepnę się pod temat :) Mam ten sam problem w swoim polonezie i interesuje mnie jak bardzo pracochłonna jest wymiana tego układu, czy mam liczyć się z jakimiś niespodziankami? Pozdrawiam
moduł sprawdziłem jest oki bezpieczniki tez ok.. Ciekawe jak? Spodziewałeś się krateru jak po wybuchu Minutmena? Dodano po 25 gdyż każda część wymieniana bez potrzeby powoduje że samochód ma więcej sprawnych nowych części czyli teoretycznie dłużej posłuży. Jest coś w tym jednak. Następnym krokiem może być wymiana zawieszenia.
Skoro nasze "poldki" takie och i ach, to czemu nie zdobyły zachodnich rynków :D Oryginalny wielowachacz np. w A6 C5 wytrzyma 150tys.km (przy średnim przebiegu wymiana raz na 5 lat) - koszt części ok.1500PLN, Polonez po takim przebiegu idzie na złom :lol: Ale nie zbaczajmy z tematu :sm31: Jak się ogarnę to zapodam kolejne foty mojego "projektu" 8-)
A ja zachecam jednak do wymiany pompki i odpalaniu na benzynie(używana nie powinna byc droga). Przeciez to normalne ze parownik zamarza przy minusowej temperaturze, latem odpala bo "ogrzewany" jest temperaturą otoczenia. A pozatym przełączanie na gaz lub odpalanie przy nie rozgrzanym parowniku powoduje ze mebrana i uszczelki gumowe parownika szybciej...
Właśnie kupiłem ładnego poloneza aut plus w podobnymi objawami ale nam już nagrany sprawny most nie straszcie mnie ze że to nie:|wystarczy zepsuta skrzynia zachowuje się całkiem inaczej wymiana mostu wystarczy-koszt 150 zł
Ja polecam wstrzymanie się do ocieplenia, spalanie może wrócić do ok 10 litrów jak takie poldki palą. Wymiana parownika będzie cie kosztować 300-400 zł więc jeszcze możesz się wstrzymać
Ale po co tak robić.Ja rozumiem że już teraz zaczyna być ciężko kupić części do poloneza.Ale do 1,6 gli pasuje idealnie 1.5gle bez przeróbek ,wiem bo tak zrobiłem ponad 20,000 km.Oczywiście przekładałem silnik i tylko silnik .Wtrysk etc zostały.Tylko że udało mi się kupić silnik nowy i gdyby nie wypadek ,kiedy to w zaparkowane auto wpier....ła się grupa...
Witam ponownie."Dolki" to najprawdopodobniej wina silniczka krokowego zaworu regulacji powietrza.Wykrec go i wyczysc.Napewno bedzie zabrudzony.Przedmuchaj tez kanalik,w ktorym siedzi ten zaworek. Dodano po 3 Dodam jeszcze odnosnie gazu,ze tak jak mowisz,po zalaczeniu gazu,mimo odpietych tych dwoch kabelkow,silnik moze ci pracowac na gazie,poniewaz elektrozawor...
u kumpla w 214 Si komp nie odlaczal masy przekaznika glownego, tym samym tez go nie wylaczal, ostatecznie kumpel zrobil dodatkowy przekaznik ktory go wylaczal, bo wymiana kompa byla troche nieekonomiczna
cofniecie się w rozwoju i bębny z tyłu Zaskoczeniem to jest ręczny na tarczach. Pozatym jest jak pisali - wymiana tłoczka i dobre uszczelnienie.
Na zdjęciu jest standardowy panel, który był montowany we wszystkich plusach, i ma pięć, a nie cztery nastawy wentylacji i cztery biegi dmuchawy. Jak już wspominałem sterowanie nawiewami odbywa się podciśnieniem, a nie wiadomo czy ta u Ciebie jest tak sterowana. Pewnie jest na cięgnach. Więc wymiana panelu jest prawdopodobnie nie możliwa.
ja tez tak mam.pozno napisalem ale moze ma ktos na to rade. kilkokrotne wymiany swiec, przewodow wn i wymiana cewki,reset z adaptacja nic nie daja. jak odlacze sade to przerwy sa ale obroty nie spadaja
u mnie w 1.4 rover tez jest luz na malym kole, jednak nie az taki zeby dalo sie o zabek przestawic pasek, jednak zastanawiam sie jak to poprawic czy wymiana samego malego kola cos pomoze, a moze podlozyc tam cos, jak to naprawiliscie u siebie ??
często pomagała wymiana tego przewodu o którym napisał kolega poz.piotr
Nie wiem jaki tylny most miałem w poldku z 89roku. Blaszana pokrywa miała kształt zbliżony do kwadratu. Poldek miał przejechane 185 tys.km jak go sprzedałem i w tylnym moście wymienione były dwa razy łożyska na półośkach oraz tylny krzyżak, no i wymiana oleju jak to przewidywała instrukcja. Most chodził cicho. Natomiast od nowości trochę było słychać...
Mi gazownik powiedział,że to normalne że czuć gaz czasami,bo jeśli się zapala auto gazem które ma silnik gażnikowy to taki objaw często występuje,ale nie może cały czas śmierdzieć.Moje zdanie jest takie że to jest wina membrany w reduktorze która straciła miękkość i jest sztywna przez co nie przepuszcza w całości gazu który się gromadzi przed reduktorem...
zawiesić polonez wymiana wymiana łożysk polonez wymiana łożysko polonez
delphi record zasila pompa paliwo megane kontrola wentylacji
telefon dobre zdjęcia philips mcm302
Bezpiecznik w telewizorze Panasonic TX-49HX940E: lokalizacja i wymiana Zmywarka, pralka, ekspres – program zatrzymuje się w połowie: grzałka, pompa, czujniki, przekaźnik