Witam. I nie dociera się wiertarka na pełnym bucie bez oleju na prowadnicy Wiertarką WCALE! się nie dociera. Tam potrzeba ruch prawo-lewo w małym stopniu. Jak luz na prowadnicy to wymiana prowadnic i zaworów. Czasem nowe zawory jeszcze dobrze współpracują z prowadnicami starymi. Ale to rzadkość. i nie warto "kombinować" Pamiętaj o nowych uszczelniaczach...
Faktycznie gdy skutecznie uszczelni się prowadnice to trzonki zaworów pozostaną bez smarowania i niechybnie się zatrą.. pozostaje tylko wymiana zaworów i prowadnic. Nie ma co poprawiać producenta bo może być jeszcze gorzej.
Jeśli silnik bierze olej to to wina albo pierścieni albo zaworów, zdejmiesz wszystkie głowice i najlepiej nalać nafty do wszystkich cylindrów i do gniazd głowic odwróconych do góry kołami ( tłoki wcześniej ustaw w poziomie na równo wszystkie) Może brać również przez prowadnice zaworów. Zakładam oczywiście że nie ma wycieków z silnika (wielkich) i nie...
Żeby splanować głowicę to najpierw musisz wyjąć zawory.I to jest moment kiedy należy zweryfikować jej stan.Często wymianie podlegają właśnie zawory,prowadnice i gniazda zaworów.Wymiana pierścieni to tylko dodatek do tego co napisałem.
Kilka sekund szukania: 1mm to sporo za dużo .
Zmień mechanika... Raczej to kombinator naciągacz... Ale by nie doprecyzować, to wyciek był oleju napędowego? środka chłodniczego czy oleju. Zapytaj mechanika kto oszczędza przy wymianie uszczelki głowicy i planuje głowicę bez sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego(bo zapewne na nim wystąpiło pęknięcie), 1200 do 2000 PLN Te zawrotne liczby dotyczą...
Witam. Rozbebeszyłem ostatnio padniętego Tecumseh'a dokładnie model TVS90. Ogólnie wcześniej z kosiarką walczył ojciec, zmieniał klin bo stary był ścięty, bawił się z czyszczeniem gaźnika, po tych operacjach kosiarka odpalała z trudem, a jak już odpaliła to mozolnie zaczynała się wkręcać na obroty jak jakiś antyczny traktor, była słaba, po wjechaniu...
no to już wiem jak się mierzy luz zaworów w prowadnicach i wiem, że mam te luzy za duże, ale… nie mogę znaleźć odpowiedzi, ani sam ani w necie, w jaki sposób smarowane są zawory w prowadnicach tzn., w jaki sposób olej tam się dostaje i dlaczego zbyt duży luz powoduje ubytek oleju i jego spalanie, a co za tym idzie dymienie. Najpierw myślałem,...
Chodzi o to ze nikt nie da gwarancji na rozrząd jeśli nie zostanie wymienione wszystko co napędza pasek rozrządu. Jeśli łożyska na pompie się zatrą i pompa stanie, to potnie ząbki na pasku lub przeskoczy rozrząd. Jak klient nalega to mój kumpel wymienia bez pompy ale nie daje gwarancji na rozrząd, aczkolwiek i tak sprawdza pompę czy chodzi lekko i nie...
Witam .Głowica do planowania i sprawdzenie prowadnic zaworów jaki luz. Co do wody na tłokach wybrać szmatkami, olej usunąć również a cały blok umyć środkami dostępnymi na rynku do mycia silników.
Wypalony zawór, jak zawsze w tych silnikach Dokładnie, do wymiany jeszcze wszystkie prowadnice zaworów
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Witam Problem jak w temacie, przy 70.000 poszedł pasek. Silnik ma około 300 tys. Poszło 10 zaworów: 6 wydechowych i 4 ssące a także cztery prowadnice wydechowe. Głowicę zaniosłem do sprawdzenia do majstra. Stwierdził, że jest szczelna pod względem płaszcza wodnego, ale trzeba wymienić gniazda zaworów wydechowych, gdyż są wyklepane i jeśli zostaną przeszlifowane,...
Od stycznia 2019 po remoncie góry silnika borykam się z problem z moją A3. Silnik przeszedł generalny remont góry silnika, wymieniono: wałek rozrządu, popychacze, panewki wałka, rozrząd, uszczelki na pompowtryskach, uszczelkę głowice, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelkę kolektora wydechowego, uszczelkę kolektora ssącego, uszczelkę pompy wacum, uszczelkę...
Cześć, przed złożeniem silnika chciał bym sprawdzić wymiary czy części nadają się do ponownego użytku, dokładnie chodzi o silnik 1.8t 20v AUQ. Czy zna ktoś wymiary zaworów styku w miejscu prowadnic? Chce sprawdzic czy moje są zużyte czy mogą zostać i wymienic tylko prowadnice z uszczelniaczami, Na internecie doczytałem ze wymiar cylindra w nominalne...
możliwość dokupienia istnieje w serwisie za kosmiczną sumę, ale licz się z wymianą zaworów i prowadnic na 100% min połowa jest krzywa :)
Ja przy serwisowaniu sprzętu RTV muszę postawić jednoznaczną diagnozę, jak się pomylę, to nie obciążam klienta. Klient płaci wyłącznie za wymianę uszkodzonych elementów. Mechanicy niestety wymieniają na oślep a klient i tak zapłaci. Postawienie diagnozy w silniku różni się troszkę od diagnozy sprzętu rtv.Taka rzeczywistość i w silniku można przypuszczać...
To dość typowa usterka "zeteków", potrzebna wymiana zaworów i prowadnic lub ich nazwijmy to regeneracją tych elementów, czasami kłopoty z hydrauliką lub......umiejętnie trzeba mu dać w "dupę" znaczy się silnikowi na drodze....
Szukaj drugiego silnika, albo oddaj ten w dobre ręce, które go uleczą. Wymiana zaworów, po crash'u, bez wymiany prowadnic i obróbki gniazd, to druciarstwo, które w żaden sposób nie ma prawa dać pozytywnego rezultatu. Tak samo ze sprawdzeniem samej głowicy na szczelność. Zamykam - nie widzę szansy powodzenia naprawy.
Po urwaniu zaworu musiałem kupić głowice 200 pln Splanować i sprawdzić 100 pln (ręcznie dokonałem obróbki gniazd zaworowych i prowadnic) Wymienić jeden tłok (tłok+ panewki 110 pln) Uszczelka głowicy 120pln Końcówka wtrysku i świaca którąuszkodził urwany zawór 70 pln olej,płyn chłodniczy 130 pln Czas składania 2 tygodnie (do pracy musiałem chodzić)
Witam, panowie koledze zerwał się pasek rozrządu w samochodzie jak w tytule, wszystkie zawory wydechowe dostały strzała, ssące są ok. Kupiliśmy drugą głowicę i jak się okazało są na płaszczyźnie dość duże wżery co prawda nie przy samej komorze spalanie tylko w miejscach przy kanałach wodnych. Dodam że głowica jest już po planowaniu i nie udało się zejść...
Gdzie są tacy tani mechanicy? Sama robocizna to ok 500 pln Uszczelka głowicy, uszczelki pod kolektory i pokrywę zaworów, planowanie, nowe śruby głowicy, rozrząd, sprawdzenie zaworów i prowadnic, uszczelniacze zaworowe, przy dużym przebiegu za jedna robotą zmieniłbym i pierścienie na tłokach i sprawdził panewki. Nowy olej i filtry + płyn do chłodnicy....
W silnikach diesla tłoki praktycznie dochodzą do zaworów za zero ,więc ryzyko wpadnięcia zaworów nie istnieje .Natomiast zasadność wymiany samych uszczelniaczy tak naprawdę to niewiele zmieni ,raz że na rynku części zamiennych brak jest dobrej jakość zamienników to luzy na prowadnicach spowodują ponowne ich uszkodzenie .Co do procedury samej wymiany...
nie musisz zdejmować głowicy żeby wymienić te uszczelniacze tylko jak masz rozwalone prowadnice zaworowe to wymiana samych uszczelniaczy to tobie nic nie pomorze.
Podczas podpierania zaworów tlokiem i sprężonym powietrzem nie jesteś w stanie ocenić luzu prowadnic zaworowych a to najczęściej jest główną przyczyną brania oleju jeśli chodzi o górę silnika. A jaki przebieg ma ten silnik?
Silniki zasilane gazem szybciej ulegają zużyciu, tym bardziej jeśli nie jest to sekwencja. Mogą być wypalone gniazda zaworów, luzy na prowadnicach i przez to klekocze i bierze olej. Wymiany na 16v nie polecam bo operacja może przerosnąc nawet bardzo doświadczonych mechaników. Silnik 1.6 16v to k4m czyli ten sam co montowany w megane zelazku i sceniku...
Jeśli na bogato, komplet uszczelek, uszczelniacze, prowadnice, kilka zaworów, płaszczyzna i test szczelności, to sama głowica koło 1300 do 1600zł do tego robota mechanika z wiedzą i narzędziami od 300-600 zł.
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
No co do opłacalności to też tak myślę. Remont głowicy, (wymiana pokrzywionych zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, szczelność, planowanie) pewnie wyszłaby około 1200. A i tak nie wiadomo, czy by się nadawała do regeneracji, bo świecy na tym cylindrze wogole nie da się wyjąć, jest zepsuty gwint oraz odłamało kawałek materiału. Dół silnika to by była wymiana...
Potrzebna "wizja lokalna". Czyli zerwanie głowicy ogląd sytuacji i pomiary. Głowica czy nie pękła nie jest nadmiernie krzywa oraz czy gniazda i prowadnice zaworowe nie są uszkodzone. Druga sprawa to tłoki czy nie pękły nie mają jakich odbić od zaworów oraz pomiar czy wystają równo z bloku (czy któraś korba się nie ugięła).
Koleżanko, najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą. Dalsza jazda nie wskazana - możesz zatrzeć silnik. Koszt niestety spory, jeśli chcesz zrobić porządnie. Przy takiej robocie zalecałbym od razu wymianę pierścieni. Sama regeneracja głowicy w wykwalifikowanym warsztacie (planowanie, sprawdzenie szczelności wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie prowadnic,...
Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych....
Witam. Kupiłem espace który kopcił jak lokomotywa, po rozebraniu i zdjęciu głowicy ewidentnie uszczelniacze zaworowe są do wymiany , ale to nie jest duży problem . Martwi mnie to , że mocowania wałków rozrządu razem z stopkami i wałkami maja duże rysy tak jakby ktoś w życiu oleju nie zmieniał . Orientuje sie ktoś jaki jest koszt regeneracji głowicy...
Witam No jak już koledzy napisali nasuwa się pytanie dlaczego głowica nie sprawdzona i ewentualnie nie zregenerowana / weryfikacja i ewentualna wymiana prowadnic , uszczelniaczy , przetarcie zaworów / . Co do brania oleju to wiadomo jeśli olej ścieka po trzonkach to leci w cylinder , a nie do końca spalony wali na turbinę no i turbina też może sobie...
To się zgodzę zawiozłem głowice do regeneracji w jesieni. Zapłaciłem za wymianę prowadnic, gniazd i zaworów oraz planowanie płaszczyzny. Co się okazało jak przywiozłem do domu zawory nie trzymały na nafcie nawet 2 minuty. Gniazda zostały stare tylko zfrezowane, jedno płycej drugie głębiej. Zawory musiałem sam docierac. Tak więc zapłacone za szajs. Dlatego...
Przedwczoraj płaciłem 1000 za zrobienie głowicy do Opla Z18XER, wymiana prowadnic, szlifowanie zaworów i gniazd, płaszczyzna, szczelność i luzy (tam nie ma hydro)
Ostatnio znalazłem trochę czasu więc byłem z głowicą i tłokami w warsztacie gdzie regenerują silniki i po oględzinach okazało się, że oprócz pierścieni są jeszcze zbyt duże luzy na prowadnicach. Same prowadnice nie są pęknięte, czy zdeformowane i jak powiedział luzy nie wynikają ze strzału ale z normalnego zużycia prowadnic. Ja sprawdzałem luzy na lekko...
Niebieski dym to typowy objaw spalanego oleju. Nie koniecznie musisz widzieć ubytek do tego silnika i tak się dolewa między wymianami. najczęściej bierze przez pierścienie ale mogą to też być wyrobione prowadnice zaworów. W każdym razie zanim zaczniesz cokolwiek robić silnik trzeba ustawić żeby wyeliminować winę regulacji. A zły kąt wtrysku paliwa tez...
Trochę mało szczegółów. Zrozumiałem, że główna naprawa to wymiana pierścieni tłokowych. reszta to pochodne. A więc oczywiście takie pierścienie (nic nie wiemy o cylindrach) muszą się dopasować do cylindrów. To trochę czasu zabierze. Znów zakładam, że pierścienie dobrano poprawnie. Czyli przez okres dopasowania będzie zwiększone zużycie oleju. Jest możliwe...
Witam, wymiana pierścieni wcale nie wiąże się z kapitalką. Stępione pierścienie olejowe (zgarniające) mogą przepuszczać olej zwłaszcza na wyższych obrotach silnika. Nie wiem jak w tym silniku ale olej może się też dostawać do cylindrów poprzez zużyte prowadnice zaworów.
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
Tez tak miałem. Były zbyt duze luzy na prowadnicach zaworów. Skonczyło sie wymianą głowic. Po co wymieniać głowicę skoro można wymienić same prowadnice? Panowie raczej nie pierścienie, wszystko nowe a mało prawdopodobne żeby się zaciely, głowice oddałem do regeneracji i wymieniane prowadnice i gniazda, a może to być zły kąt wtrysku? bo strasznie dymi...
Jaki olej jest teraz ? jaki ma przebieg ? Co to ma za znaczenie? Skoro puszcza niebieskiego bąka po postoju, to uszczelniacze/prowadnice zaworów. Żadna wymiana oleju nic tu nie pomoże.
Witam Problem dotyczy Mazda 6 GH 2.0 (benzyna) prod 2009. Przebieg 210tys (potwierdzony). Samochód od zakupu miał problemy z ogrzewaniem – brak grzania na postoju, ciepłe powietrze leciało w miarę zwiększania obrotów silnika. Miała to być prosta usterka a po diagnostyce wyszło, że uszczelka pod głowicą przepuszcza spaliny do układu chłodzenia...
witaj krzys kolega kavior ma zupełną rację co do pierścieni. VW w ramach napraw gwarancyjnych i po, kazał wymieniać pierścienie co pomagało. Zalecał również sprawdzenie prowadnic zaworowych i wymianę uszczelniaczy. Może być taka sytuacja, że mechanik przy tym przebiegu stwierdzi luz na prowadnicach zaworów wydechowych to je wtedy wymień. Uszczelniacze...
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.8mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok. Może...
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
Witam wszystkich. Piszę ten post ze względu na moją sytuację,a bardziej sytuację mojego Seata Leona 1.4 benzyna bez LPG 16V rocznik 2002.Jestem już wykończony zmaganiami oraz wizytami u mechaników i elektromechaników,a co za tym idzie pieniądze, które wydaje a auto nadal tam samo chodzi. Przedstawiam mój problem. Pewnego dnia odpalając auto cały zaczął...
Witam, to znowu ja. Głowica jest już zwalona i czeka na remont na Krasnobrodzkiej w Warszawie. Stwierdzone luzy na prowadnicach zaworów. Na wszystkich 24. Więc robota obejmuje wymianę 24 prowadnic, docieranie wszystkich zaworów i gniazd, wymianę uszczelniaczy no i planowanie. Wstępna wycena 1300 zł. Dzwoniłem jeszcze do innych warsztatów, nie tylko...
Proszę o poradę lub diagnozę silnik po remoncie, naprawa głowicy- wymiana prowadnic, zaworów, popychaczy, planowaniu, wymiana innego spodu silnika, po zamontowaniu brak możliwości odpalenia z rozrusznika rozrząd po wymianie....nowy i dobrze ustawiony po próbie uruchomienia z rozrusznika obrotomierz wskazuje 3000 obrotów, , VAG wskazuje uszkodzenie czujnika...
200 000km, Miałem dokładnie takie objawy jak ludzie którzy wkładają sobie podkładkę 0,25mm, z tym że ja miałem inny błąd na kompie. Falowanie obrotów, gasł, nie reagował na gaz. W między czasie zobaczyłem olej w płynie chłodniczym i 1200pln, za planowanie, wymianę 4 zaworów, 8 prowadnic zaworów, spawanie głowicy i robociznę.
Jeżeli silnik się nie tłucze bardzo to tylko tzw mały remont. Ja bym zrobił tak. -sprawdził czy wszystko z silnikiem ok, nie szarpie nie gaśnie itp -ciśnienie sprężania, jeżeli mieści się w normie producenta to remontować, oczywiście próba olejowa jeśli jest bardzo niskie -jeżeli ciśnienie sprężania jest ok (wysokie i bez różnic większych jak 0.5 bara)...
Witam. Mam mocno nietypowy problem. Wymiana rozrządu silnik 1.9tdi model 1Z Silnik miał robioną głowicę wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie sprawdzenie na szczelność. Czyli tip top. Nowa uszczelka nowe śruby, wszystko zamontowane na silniku i dokręcono książkowo 40Nm, 60Nm, 90 stopni i potem jeszcze raz 90stopni. Wał obraca się bez problemów...
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
Witam. W styczniu tego roku miałem robioną uszczelke pod głowicą. Planowanie głowicy, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów, wymiana prowadnic oraz uszczelniaczy. Wszystko chodziło dobrze aż na początku sierpinia zaczęlo ubywać płynu. Niby płyn uciekał koło króćca od nagrzewnicy, dociągnąłem obiemke ale problem nie ustał. Zbagatelizowałem sprawe...
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki będą...
Witam panowie, całkiem nie dawno kupiłem , VW T4 z silnikiem VR6 ten sam co w Sharanie (ma inny wałek rozrządu) , problem jest taki że auto po osiągnięciu temp. 30*C przestaje palić na jeden cylinder (chodzi kulawo) podłączony pod VAG-a nie pokazuje żadnych błędów w aucie przez poprzedniego właściciela było robione: wymiana rozrządu, uszczelki pod głowicą,...
Nie,mój silnik to zwykły diesel. tak do eksploatacji to nie mam zastrzeżen tylko to branie oleju nigdzie sie z niego nie wylewa do układu chłodzenia nie przedostaje. Dzięki ze się zainteresowałeś.Podczas remontu było wszystko remontowane łącznie z głowicą.Tej zimy nie miałem żadnych problemów z odpaleniem nawet w największe mrozy, jedynie tak jak mówiłem...
Głowice popękały czy wymiana z powodu zużytych gniazd zaworowych, a jak wyglądały prowadnice zaworów??
Czy w przy silniku było cos jeszcze robione np wymiana pierścieni? Czy po zdemontowaniu głowicy był sprawdzany luz na prowadnicach zaworów, czy uszczelniacze zaworowe były wymieniane? Czy zauważyłeś że silnik papa olej? jeśli tak to mniej więcej ile litrów na ile km? czy po zdemontowaniu głowicy nie zauważyłeś porysowanych tulej cylindrów? kopcenie...
Witam,jeszcze tylko jedno pytanie mam do znawców tematu,czy przy wymianie dzwigienek zaworowych razem z hydraulika trzeba odczekać te 30 minut przed odpaleniem silnika czy może to być dłuższy czas pytam dlatego bo w poniedziałek oddaję głowice na zabielenie,wymianę uszczelniaczy sprawdzenie zaworów i prowadnic i koleś który to będzie robił ma też wymienić...
Witam Z góry dziękuję za szybka odpowiedz i rozwijam przebieg całych problemów Po zakupie samochodu w tamtym roku po przejechaniu ok500 km ukręciła mi sie ośka w turbinie została ona zregenerowana . Następnie po przebiegu ok 1500 do 2000 km uszkodziła mi sie głowica i pompa wody.(pewnie było to następstwem że woda dostawała sie do oleju a zatarły mi...
Zgadza się przedmuchy zostały, auto ma 17 lat i 250kkm na liczniku (zapewne 2razy tyle cofnięte) ale daje radę. na razie nie ma problemów z odpalaniem nawet przy mrozach więc jeszcze parędziesiąt kkm przejedzie. Potem będzie remont. Pomyślałem ze kupię silnik bez osprzętu i powoli wyremontuję, a potem tylko szybka wymiana silników i dalej jazda, bo...
Z tego co tu przeczytałem to śmiać mi się chcę. Citroen czy Peugeot na początku lat 90 oferował samochody z silnikiem 1.4 (na wtrysku) o mocy 75KM, więc przy 1.8 75KM w Golfie.... Więc porównując samą masę silnika, ja wole ten z PSA. Z Ciebie kolego też może się zaraz pośmieję? Tak się właśnie składa, że też jeździłem Renault Megane II właśnie z 1.4...
2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Teoretycznie da się to zrobić, ustawiając tłok tak aby zawór się na nim oparł. Ale ryzykujesz tym, że może Ci on wpaść do komory spalania. Po za tym nie widzę sensu ( po za wymianą uszczelniacza trzonu) tej operacji. PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione? Ten...
O ile prowadnice zaworów nie są nadmiernie wyrobione to wymiana uszczelniaczy powinna załatwić sprawę ale wypadało by wymienić komplet.
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
Witam. Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. Jak jest korek zamknięty to trzyma temperaturę, wentylator normalnie się załącza. Dwa miesiące temu był wymieniany termostat, teraz była wymieniona uszczelka pod głowicą (głowica była splanowana, sprawdzona na szczelność, wymienione zawory, uszczelniacze...
Głowica do zdjęcia i regeneracji (wymiana prowadnic, zaworów i szlifowanie gniazd) w tych silnikach standard Dodatkowo jeżdżąc z odpiętą sondą mogłeś zabić katalizator
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
Owszem mam bo swego czasu troszkę silników rozebrałem, poskładałem, ponaprawiałem. robokop napisał: Jednak śmiem wątpić. Prosty zawór bez chłodzenia olejowego jak widać. A w jakim samochodzie widziałeś z chłodzeniem olejowym? Jeśli pracował na słabej jakości oleju to może być to oryginalny przebieg. Wiele też zależy od tego czy ktoś jeździł wyczynowo...
Zrobilem właśnie remont silnika tzn.wymiana pierścieni , szlifowanie zaworów ,nowe prowadnice zaworowe , pompki zostały stare ,ale troche ciężko pali -za 3 razem bez gazu . Jak jest juz ciepły, silnikiem trzęsie troche ,raz chodzi dobrze a po chwili znów trzepie nim . Ogólnie jeździ bardzo żwawo ,ale to trzepanie mnie denerwuje .Muszę chyba sprawdzic...
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory. Rewelacja, ciekawe jak to wpływa na wyrzucanie bagnetu? Autorze masz silnik do remontu. W tym silnik zużywa się całość. Zużyły się pierścienie to i cylinder do wymiany. Reszta silnika też do rozbiórki i zrobienia. Wymiana pierścieni pomaga jak laksigen na sraczkę.
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Nikt mi konkretnie nie chce powiedzie po co lać płukankę na czysty silnik, ja widzę tylko minusy tego a żadnych plusów mnie wiedzę na czystym silniku Jak najbardziej każdy ma swój rozum i robi jak uważa bo mu wolno Za to wymiana oleju co 5000 widzę same plusy żadnych minusów Witam, Jak masz czysty silnik nie ma sensu stosować płukanki. Rozumiem że...
Jeśli coś pisze chaotycznie z góry przepraszam, wiem że dla was moje pytania pewnie są głupie i banalne ale mam zajawkę do motoryzacji i chce robić wszystko sam, ucze się jedynie z tego co wyczytam w internecie i zrobię sam przy aucie, to mój pierwszy taki remont silnika żeby każda części rozkręcić na części pierwsze, ogólnie wleci używany słupek do...
Olej 15W40 Orlenu cały czas na nim jeżdżę a problem jest od jesieni. A czy MotorDoktor K2 pozwoli mi spokojnie pojeździć chociaż rok? Czy zmniejszy ubytek oleju? Dobiłeś silnik tym olejem. Nie można lać takiego syfu do silnika. K2 dopełni dzieła. Jeśli to 15 letnie seicento w dobrym bez dziur stanie to je ratuj. Nie ma samochodu tańszego w eksploatacji....
Prace nad silnikiem powoli się posuwają. Nie mogę zdjąć koła zamachowego, ale jutro delikatnie podgrzeje piastę (wiem, że ostrożnie) i będę miał całość rozebraną. W między czasie, wyjąłem tłok. To co zobaczyłem jeszcze bardziej mnie zdołowało. Luz na zamkach pierścieni wynosił od 2,6 mm na uszczelniającym do 3 mm na smarującym. Nie wiem czy poprzedni...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
........ czy wymiana uszczelniaczy zaworów spowoduje nie branie oleju? ..... może, pod warunkiem że zawór nie ma luzów w prowadnicy. Napinacz łańcucha na rysunku:
Kiedyś planowałem sam - zszedł mi cały dzień a efekt nie był zadowalający. . Straciłeś cały dzień? Nie straciłeś , po prostu przekonałeś się , że Twoja metoda jest g..o warta , a do tego typu obróbki są powiedzmy specjalne narzędzia / maszyny , obrabiarki / . Przez swoja głupotę zniszczyłeś pewnie tamtą głowicę . podziwiam odwagę / głupotę / Niedaleko...
Na siwo na wolnych obrotach, generalnie niepełne spalanie, leje wtrysk, słaba kompresja na którymś cylindrze. Sadza przy przegazowaniu - za mało powietrza/za dużo paliwa i znów - nieprawidłowe ciśnienie w szynie, rozkalibrowany wtryskiwacz. Problem w tym, że "na oko" nic tam nie ustawisz ani nie sprawdzisz. Drugim objawem który spostrzegłem jest to...
Na razie czekam na fachowca, który miał być w poniedziałek, ale nie dojechał. Mam pytanie, na czym polega docieranie zaworów. Do jednej głowicy kupiłem wydechowy z prowadnicą, jak się go dociera. Ponadto jak ocenić czy wymiana samych pierścieni jest potrzebna, czy coś to da czy może wymienić już cylindry i tłoki w całości. Czy da się gołym okiem ustalić...
Czym sie sprawdza czy nie ma pęknięć i gdzie się w takie coś można zaopatrzyć bo chciałbym głowice sprawdzić przed montażem? Moim zdaniem nie opłaci Ci się kupować urządzenia, no chyba że zakładasz działalność tego typu to tak. koszt regeneracji trzeba liczyć gdzieś połowę nowej głowicy. Jak nie była przegrzana i nie uległa odkształceniu to jak najbardziej...
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
Powodem awarii była połamana prowadnica zaworowa. Kawałki metalu wpadły zaworem ssącym do cylindra, trochę go zdemolowały a przy okazji tłok poprzez kawałki metalu przywalił w zawór ssący, który uszkodził panewkę odprężnika. Wymiana zaworów, prowadnic załatwiła sprawę. pzdr
Witam! Mam pytanie. Otóż posiadam amerykańskiego forda z 92roku z silnikiem benzynowym 1.9 SEFI (wielopunktowy wtrysk) z LPG. Auto zupełnie traci moc po nawet minimalnym nagrzaniu silnika (na benzynie, na gazie już w ogóle nie pali, tylko strzela), dopiero w 4 z kolei warsztacie powiedziano mi, ze silnik jest przegrzany i wypaliły się gniazda zaworowe,...
Głowica nadaje się do kapitalnego remontu.Planowanie płaszczyzny,wymiana zaworów,szlifowanie gniazd zaworowych,wymiana uszczelniaczy.Do tego uszczelki,płyny...Jeśli już chcesz odczyścić to pędzelkiem i ropą.Pytanie jakie masz doświadczenie w tego typu naprawach? Zrób jeszcze próbę olejową na tłokach.Pytanie czy nie taniej i szybciej wyjdzie zakup i...
Raczej nie łącz tych dwuch spraw. Jeżeli ostatnio zaglądałęś do świec i były czyściutkie, wypalone i ok, to można by było coś podejżewać,ale podejżewam,że dawno tam nie zaglądałęś... Po prostu prawdopodobnie pier ścienie się pozapiekały,zużyły itp.lub pospadały/popękały uszcz.zaworów. Na początek sprawdz gore,czyli uszcz.zaworów i luz na prowadnicach,jezeli...
Witam Wszystkich. Mam corse B jak w temacie i mam taki problem z nią: Została ściągnięta głowica (poprzedni właściciel mówił że woda poszła do oleju). Ja głowice zrobiłem (kapitalny remont - wymiana zaworów, prowadnic, spr. szczelności, planowanie) założyłem na uszczelke reinza wielowarstwową (gr. 1,40 MM) poskładałem, wlałem płyn chłodzący, olej (10w40),...
Vectra B Silnik jak w temacie 1,6 16V. Pogięło 12 zaworów i może ktoś doradzi czy wymiana samych zaworów wystarczy. Czy mogły ucierpieć prowadnica? No co ty ,robisz głowicę wyciągasz zawory i nie potrafisz prowadnic obejrzeć?Jest wysokie prawdopodobieństwo że odłamało je na dole.
W tym silniku jest kanał olejowy do głowicy w miejscu którym zaznaczyłeś na zdjęciu. Uszczelka może się uszkodzić w ten sposób że będzie tylko leciał olej a przedmuchów z tłoków nie będzie. Opamp - przepłacasz za te głowice albo strasznie mało ich robisz. 16V, wymiana wszystkich zaworów wydechowych i prowadnic od nich, planowanie, frezowanie gniazd...
Ściągnij głowice i daj do sprawdzenia. Ja mam na podnośniku z22se po kolizji rozrządu i poszło tylko 8 ssących zaworów - koszt 800 zł (wymiana zaworów,prowadnic,uszczelnien, planowanie, szczelność itd.) No i jeszcze 2 tłoki pękły, ale sądząc po ich wyglądzie to nie była pierwsza kolizja :D
Pacjent to zafira A z silnikiem Z18XE z LPG Z tego co wiem, głowica była oddawana do roboty(dotarte zawory, uszczelniacze zaworowe). Dodatkowo pierścienie nowe. Czy można zweryfikować jakość wykonania usługi ? Faktura, kwit ? Wałki sprawdzone - szczególnie krzywki na tym felernym drugim cylindrze? Jak tylko zrobione uszczelniacze i dotarte zawory to...
BMW E90 320i N46B20B 150KM. Problemy: - auto gaśnie na wolnych obrotach, nie wkręca się poprawnie do 2000 (jak się muśnie pedał gazu to wydaje dźwięk jakby nie chodziło na wszystkie cylindry). Powyżej wydaje się, że jest OK. W pozycji skrzyni D jest lepiej ale też zdarza się że gaśnie. Poza tym moim zdaniem nie ma mocy. - po płukance i wymianie oleju...
Miałem kiedyś opla po remoncie głowicy. polegał on na tym iż mechanik przetarł papierem sciernym ją i to było planowanie i wymiana zaworów (robota 1000zł)z czesciami. pracował on podobnie jak ten twój. Cisnienie było. Głowice po wyciągnięciu zawiozłem do roboty i po wymianie prowadnic wszystko było ok.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Jak pobiera sporą ilość oleju to głowica do zdjęcia wymiana uszczelniaczy zaworów , pierścionki , sprawdz prowadnice zaworowe
W takich silnikach Renaulta zawsze jest problem z dobraniem podkładek, jeśli silnik pracuje już jakiś czas z LPG. Napisałeś że były frezowane gniazda zaworów, co jeszcze bardziej "uniosło" trzonek zaworu w góre. W takich wypadkach zwykle starą podkładkę szlifuje się na wymiar na magnesówce. Chociaż już widywałem sztuki magiczne typu ztoczony trzonek...