Silnik na złom, nieopłacalna sprawa. Koszt naprawy, tego wszystkiego, może przekroczyć ceną nowego. Praktycznie, wszystko do wymiany.
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
A co świece żarowe mają do spalania oleju? Mechanikiem nie jestem ale nie uwierzyłbym mechanikowi w diagnozę że to wina świec. A czy wymiana prowadnic zaworów wiąże się już ze zdjęciem głowicy?
witam, kolego awerss po wymianie prowadnic trzeba przefrzować gniazda bo zmienia sie geometria prostopadłości osi gniazdo-trzonek zaworu, zawóry tez trzeba przeszlifować by nadać im odpowiednia geometrie przylgni, potem docieranie, luz zawór-trzonek jest w zalezności od wysilenia silnika na poziomie 0,03-0,06mm, ja przy sprawdzaniu po obfitym naolejeniu...
To dość typowa usterka "zeteków", potrzebna wymiana zaworów i prowadnic lub ich nazwijmy to regeneracją tych elementów, czasami kłopoty z hydrauliką lub......umiejętnie trzeba mu dać w "dupę" znaczy się silnikowi na drodze.... więc szlifowanie płytek magnetyczną szlifierką nic nie da? - taki mam zamiar... A o jaką hydraulikę Ci chodzi, przecież to...
Zanim ściągniesz wałek to zdemontuj koło na nim bo rozwalisz czujnik halla który jest pod kołem. Przy takiej ilości spalania szkoda brać się za samą wymianę uszczelniaczy - problem będzie raczej w pierścieniach i luzach prowadnic zaworowych.
A jak sprawdzic czy silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni czy prowadnic zaworów? Chodzi mi o takie częsci jak pierscienie , tłok i uszczelki (wszystkie jakie bedą mi potrzebne przy tym remoncie).
Wiadoma sprawa . Tylko one się otwierają lecz na końcowe 1,5 mm jak by się ciężej domykały naprawdę nie ma mocnych śladów na tłokach . No jeżeli konieczna wymiana zaworów to czy prowadnic też ?
Czyli nie ma sensu szukać usterki w osprzęcie jeżeli pojawiły się wystrzały z kolektora. Wystrzały z kolektora oznaczają że coś stało się w głowicy, najczęściej to objaw wypalonych zaworów lub zatartych prowadnic zaworowych. Polecam odstawić auto do dobrego warsztatu lub mechanika który poradzi sobie z uszkodzoną głowicą. Koszt naprawy będzie wysoki.
Witam. Kupiłem espace który kopcił jak lokomotywa, po rozebraniu i zdjęciu głowicy ewidentnie uszczelniacze zaworowe są do wymiany , ale to nie jest duży problem . Martwi mnie to , że mocowania wałków rozrządu razem z stopkami i wałkami maja duże rysy tak jakby ktoś w życiu oleju nie zmieniał . Orientuje sie ktoś jaki jest koszt regeneracji głowicy...
Vectra B Silnik jak w temacie 1,6 16V. Pogięło 12 zaworów i może ktoś doradzi czy wymiana samych zaworów wystarczy. Czy mogły ucierpieć prowadnica? No co ty ,robisz głowicę wyciągasz zawory i nie potrafisz prowadnic obejrzeć?Jest wysokie prawdopodobieństwo że odłamało je na dole.
Ostatnio znalazłem trochę czasu więc byłem z głowicą i tłokami w warsztacie gdzie regenerują silniki i po oględzinach okazało się, że oprócz pierścieni są jeszcze zbyt duże luzy na prowadnicach. Same prowadnice nie są pęknięte, czy zdeformowane i jak powiedział luzy nie wynikają ze strzału ale z normalnego zużycia prowadnic. Ja sprawdzałem luzy na lekko...
16V, wymiana wszystkich zaworów wydechowych i prowadnic od nich, planowanie, frezowanie gniazd i szlifowanie zaworów - mniej niż 500zł Trochę przesadziłes z tą taniością, chyba że netto lub na fuchę.
Kiedyś planowałem sam - zszedł mi cały dzień a efekt nie był zadowalający. . Straciłeś cały dzień? Nie straciłeś , po prostu przekonałeś się , że Twoja metoda jest g..o warta , a do tego typu obróbki są powiedzmy specjalne narzędzia / maszyny , obrabiarki / . Przez swoja głupotę zniszczyłeś pewnie tamtą głowicę . podziwiam odwagę / głupotę / Niedaleko...
witaj krzys kolega kavior ma zupełną rację co do pierścieni. VW w ramach napraw gwarancyjnych i po, kazał wymieniać pierścienie co pomagało. Zalecał również sprawdzenie prowadnic zaworowych i wymianę uszczelniaczy. Może być taka sytuacja, że mechanik przy tym przebiegu stwierdzi luz na prowadnicach zaworów wydechowych to je wtedy wymień. Uszczelniacze...
Witam No jak już koledzy napisali nasuwa się pytanie dlaczego głowica nie sprawdzona i ewentualnie nie zregenerowana / weryfikacja i ewentualna wymiana prowadnic , uszczelniaczy , przetarcie zaworów / . Co do brania oleju to wiadomo jeśli olej ścieka po trzonkach to leci w cylinder , a nie do końca spalony wali na turbinę no i turbina też może sobie...
Szukaj drugiego silnika, albo oddaj ten w dobre ręce, które go uleczą. Wymiana zaworów, po crash'u, bez wymiany prowadnic i obróbki gniazd, to druciarstwo, które w żaden sposób nie ma prawa dać pozytywnego rezultatu. Tak samo ze sprawdzeniem samej głowicy na szczelność. Zamykam - nie widzę szansy powodzenia naprawy.
Witam .Głowica do planowania i sprawdzenie prowadnic zaworów jaki luz. Co do wody na tłokach wybrać szmatkami, olej usunąć również a cały blok umyć środkami dostępnymi na rynku do mycia silników.
Witam Problem dotyczy Mazda 6 GH 2.0 (benzyna) prod 2009. Przebieg 210tys (potwierdzony). Samochód od zakupu miał problemy z ogrzewaniem – brak grzania na postoju, ciepłe powietrze leciało w miarę zwiększania obrotów silnika. Miała to być prosta usterka a po diagnostyce wyszło, że uszczelka pod głowicą przepuszcza spaliny do układu chłodzenia...
Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych....
Witajcie, Blok, tłoki, wał, głowica - dałem wszystko do zmierzenia Wał jak tylko szlifierz spojrzał, to powiedział "Panie, przecież to stan idealny, ktoś już szlifował" Tłoki są OK. Blok, no cóż, po pomiarach wyszło, że można montować nowe pierścienie i będzie dobrze. Na pytanie czy będzie dobrze na rok czy na 10 lat dostałem odpowiedź "jak na 10 lat,...
Zmień mechanika... Raczej to kombinator naciągacz... Ale by nie doprecyzować, to wyciek był oleju napędowego? środka chłodniczego czy oleju. Zapytaj mechanika kto oszczędza przy wymianie uszczelki głowicy i planuje głowicę bez sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego(bo zapewne na nim wystąpiło pęknięcie), 1200 do 2000 PLN Te zawrotne liczby dotyczą...
Miałem kiedyś opla po remoncie głowicy. polegał on na tym iż mechanik przetarł papierem sciernym ją i to było planowanie i wymiana zaworów (robota 1000zł)z czesciami. pracował on podobnie jak ten twój. Cisnienie było. Głowice po wyciągnięciu zawiozłem do roboty i po wymianie prowadnic wszystko było ok.
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Czym sie sprawdza czy nie ma pęknięć i gdzie się w takie coś można zaopatrzyć bo chciałbym głowice sprawdzić przed montażem? Moim zdaniem nie opłaci Ci się kupować urządzenia, no chyba że zakładasz działalność tego typu to tak. koszt regeneracji trzeba liczyć gdzieś połowę nowej głowicy. Jak nie była przegrzana i nie uległa odkształceniu to jak najbardziej...
Głowica do zdjęcia i roboty (wymiana zaworów i prowadnic), problem wielokrotnie tu opisywany
Ściągnij głowice i daj do sprawdzenia. Ja mam na podnośniku z22se po kolizji rozrządu i poszło tylko 8 ssących zaworów - koszt 800 zł (wymiana zaworów,prowadnic,uszczelnien, planowanie, szczelność itd.) No i jeszcze 2 tłoki pękły, ale sądząc po ich wyglądzie to nie była pierwsza kolizja :D
Olej 15W40 Orlenu cały czas na nim jeżdżę a problem jest od jesieni. A czy MotorDoktor K2 pozwoli mi spokojnie pojeździć chociaż rok? Czy zmniejszy ubytek oleju? Dobiłeś silnik tym olejem. Nie można lać takiego syfu do silnika. K2 dopełni dzieła. Jeśli to 15 letnie seicento w dobrym bez dziur stanie to je ratuj. Nie ma samochodu tańszego w eksploatacji....
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
Głowica do zdjęcia i regeneracji (wymiana prowadnic, zaworów i szlifowanie gniazd) w tych silnikach standard Dodatkowo jeżdżąc z odpiętą sondą mogłeś zabić katalizator
Witam. I nie dociera się wiertarka na pełnym bucie bez oleju na prowadnicy Wiertarką WCALE! się nie dociera. Tam potrzeba ruch prawo-lewo w małym stopniu. Jak luz na prowadnicy to wymiana prowadnic i zaworów. Czasem nowe zawory jeszcze dobrze współpracują z prowadnicami starymi. Ale to rzadkość. i nie warto "kombinować" Pamiętaj o nowych uszczelniaczach...
Element, o który pytasz, to odśrodkowy regulator obrotów. Dźwignia opiera się o górny kołnierz regulatora. Prowadnice zaworów w Tecumsehu są wymienne, zawory również. Na rysunku jest pokazane położenie dźwigni względem regulatora. http://obrazki.elektroda.net/5_125022801...
200 000km, Miałem dokładnie takie objawy jak ludzie którzy wkładają sobie podkładkę 0,25mm, z tym że ja miałem inny błąd na kompie. Falowanie obrotów, gasł, nie reagował na gaz. W między czasie zobaczyłem olej w płynie chłodniczym i 1200pln, za planowanie, wymianę 4 zaworów, 8 prowadnic zaworów, spawanie głowicy i robociznę.
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Przedwczoraj płaciłem 1000 za zrobienie głowicy do Opla Z18XER, wymiana prowadnic, szlifowanie zaworów i gniazd, płaszczyzna, szczelność i luzy (tam nie ma hydro)
Faktycznie gdy skutecznie uszczelni się prowadnice to trzonki zaworów pozostaną bez smarowania i niechybnie się zatrą.. pozostaje tylko wymiana zaworów i prowadnic. Nie ma co poprawiać producenta bo może być jeszcze gorzej.
Powodem awarii była połamana prowadnica zaworowa. Kawałki metalu wpadły zaworem ssącym do cylindra, trochę go zdemolowały a przy okazji tłok poprzez kawałki metalu przywalił w zawór ssący, który uszkodził panewkę odprężnika. Wymiana zaworów, prowadnic załatwiła sprawę. pzdr
Witam, to znowu ja. Głowica jest już zwalona i czeka na remont na Krasnobrodzkiej w Warszawie. Stwierdzone luzy na prowadnicach zaworów. Na wszystkich 24. Więc robota obejmuje wymianę 24 prowadnic, docieranie wszystkich zaworów i gniazd, wymianę uszczelniaczy no i planowanie. Wstępna wycena 1300 zł. Dzwoniłem jeszcze do innych warsztatów, nie tylko...
Kilka sekund szukania: https://naprawglowice.pl/wymiana-prowadn... 1mm to sporo za dużo .
Proszę o poradę lub diagnozę silnik po remoncie, naprawa głowicy- wymiana prowadnic, zaworów, popychaczy, planowaniu, wymiana innego spodu silnika, po zamontowaniu brak możliwości odpalenia z rozrusznika rozrząd po wymianie....nowy i dobrze ustawiony po próbie uruchomienia z rozrusznika obrotomierz wskazuje 3000 obrotów, , VAG wskazuje uszkodzenie czujnika...
To się zgodzę zawiozłem głowice do regeneracji w jesieni. Zapłaciłem za wymianę prowadnic, gniazd i zaworów oraz planowanie płaszczyzny. Co się okazało jak przywiozłem do domu zawory nie trzymały na nafcie nawet 2 minuty. Gniazda zostały stare tylko zfrezowane, jedno płycej drugie głębiej. Zawory musiałem sam docierac. Tak więc zapłacone za szajs. Dlatego...
możliwość dokupienia istnieje w serwisie za kosmiczną sumę, ale licz się z wymianą zaworów i prowadnic na 100% min połowa jest krzywa :)
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Jaki olej jest teraz ? jaki ma przebieg ? Co to ma za znaczenie? Skoro puszcza niebieskiego bąka po postoju, to uszczelniacze/prowadnice zaworów. Żadna wymiana oleju nic tu nie pomoże.
Jak pobiera sporą ilość oleju to głowica do zdjęcia wymiana uszczelniaczy zaworów , pierścionki , sprawdz prowadnice zaworowe
2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Teoretycznie da się to zrobić, ustawiając tłok tak aby zawór się na nim oparł. Ale ryzykujesz tym, że może Ci on wpaść do komory spalania. Po za tym nie widzę sensu ( po za wymianą uszczelniacza trzonu) tej operacji. PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione? Ten...
Wypalony zawór, jak zawsze w tych silnikach Dokładnie, do wymiany jeszcze wszystkie prowadnice zaworów
Nie ma się co dziwić, że silnik kulawo chodzi przez chwilę bo jak go wciągniesz na biegu jałowym na takie obroty to hydraulika nie wyrabia i podwiesza zawory, nie kręć go tak wysoko, co do wycieków oleju z zaworu EGR to czyszczenie nie usunie przyczyny, wyciek po chwili znowu się pojawi a olej z pewnością cieknie albo z prowadnic ośki klapy gaszącej...
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki będą...
Tez tak miałem. Były zbyt duze luzy na prowadnicach zaworów. Skonczyło sie wymianą głowic.
Pacjent to zafira A z silnikiem Z18XE z LPG Z tego co wiem, głowica była oddawana do roboty(dotarte zawory, uszczelniacze zaworowe). Dodatkowo pierścienie nowe. Czy można zweryfikować jakość wykonania usługi ? Faktura, kwit ? Wałki sprawdzone - szczególnie krzywki na tym felernym drugim cylindrze? Jak tylko zrobione uszczelniacze i dotarte zawory to...
Nikt mi konkretnie nie chce powiedzie po co lać płukankę na czysty silnik, ja widzę tylko minusy tego a żadnych plusów mnie wiedzę na czystym silniku Jak najbardziej każdy ma swój rozum i robi jak uważa bo mu wolno Za to wymiana oleju co 5000 widzę same plusy żadnych minusów Witam, Jak masz czysty silnik nie ma sensu stosować płukanki. Rozumiem że...
Rozwiązaniem problemu zacinającego sie zaworu okazała sie wymiana dwóch zużytych oringów w miejscu gdzie jest prowadnica trzpienia.Oringi te które mozna nabyć w sklepie z uszczelnieniami za kilkadziesiąt groszy są niedostępne w serwisach sauniera jako część zamienna.Serwis oferuje całą obudowę zaworu w cenie 589zł :D
Głowice popękały czy wymiana z powodu zużytych gniazd zaworowych, a jak wyglądały prowadnice zaworów??
O ile prowadnice zaworów nie są nadmiernie wyrobione to wymiana uszczelniaczy powinna załatwić sprawę ale wypadało by wymienić komplet.
Przyczyną usterki były wypalone zawory, bardzo duża ilość nagaru w kanałach. Jeden z trzonków zaworu wyglądał jakby go mysz ogryzła. Byłem sam zdziwiony, że po 140kkm głowica może być tak zdewastowana, fakt że od pierwszego kilometra auto miało gaz założony fabrycznie. Mechanik mówi, że jest bardzo zdziwiony, że silnik aż tak wysoko i równo trzymał...
Najlepiej sprawdzić odkręcając głowicę, z tymi kolorami obudowy to jest różnie. W jakim stanie jest ułożyskowanie walu, tłok, korbowód, wał? Prowadnice zaworów są niewymienne. Musisz, to wszystko sprawdzić i ocenić, czy naprawa jest opłacalna.
Jeśli coś pisze chaotycznie z góry przepraszam, wiem że dla was moje pytania pewnie są głupie i banalne ale mam zajawkę do motoryzacji i chce robić wszystko sam, ucze się jedynie z tego co wyczytam w internecie i zrobię sam przy aucie, to mój pierwszy taki remont silnika żeby każda części rozkręcić na części pierwsze, ogólnie wleci używany słupek do...
Witam. Samochód jak w temacie. Temperatura silnika po nocy 23 stopnie C, w module wentylatorów cały czas 70 stopni C, do momentu jak na silniku dojdzie do 80 stopni C to i w module od tego momentu pokazuje 80 stopni C, czy tak ma być ogólnie silnik na wolnych kuleje, brak mocy, trzeba deptać na pedał gazu, aby jechał, ECU silnika podmieniane bez zmian...
nie musisz zdejmować głowicy żeby wymienić te uszczelniacze tylko jak masz rozwalone prowadnice zaworowe to wymiana samych uszczelniaczy to tobie nic nie pomorze.
........ czy wymiana uszczelniaczy zaworów spowoduje nie branie oleju? ..... może, pod warunkiem że zawór nie ma luzów w prowadnicy. Napinacz łańcucha na rysunku: https://obrazki.elektroda.pl/9387690300_...
Witam wszystkich. Piszę ten post ze względu na moją sytuację,a bardziej sytuację mojego Seata Leona 1.4 benzyna bez LPG 16V rocznik 2002.Jestem już wykończony zmaganiami oraz wizytami u mechaników i elektromechaników,a co za tym idzie pieniądze, które wydaje a auto nadal tam samo chodzi. Przedstawiam mój problem. Pewnego dnia odpalając auto cały zaczął...
Tak obiecałem. Auto oddanie już do klienta. Głowicą została sprawdzone , zawory i gniazda spolerowane . Zleciłem wymianę zaworów i prowadnic ale szef i warsztat regenerujący stwierdził że spolerowanie wystarczy.... ( Realia pracy w UK ) Autko złożone sprawdziłem kompresję na rozgrzanym silniku i no cóż mogło być dużo lepiej. Wracając do tematu w aucie...
Witam,jeszcze tylko jedno pytanie mam do znawców tematu,czy przy wymianie dzwigienek zaworowych razem z hydraulika trzeba odczekać te 30 minut przed odpaleniem silnika czy może to być dłuższy czas pytam dlatego bo w poniedziałek oddaję głowice na zabielenie,wymianę uszczelniaczy sprawdzenie zaworów i prowadnic i koleś który to będzie robił ma też wymienić...
Luz między zaworem: - ssącym i prowadnicą 0,020 - 0,049 - wydechowym i prowadnicą 0,030 - 0,059
Koleżanko, najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą. Dalsza jazda nie wskazana - możesz zatrzeć silnik. Koszt niestety spory, jeśli chcesz zrobić porządnie. Przy takiej robocie zalecałbym od razu wymianę pierścieni. Sama regeneracja głowicy w wykwalifikowanym warsztacie (planowanie, sprawdzenie szczelności wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie prowadnic,...
ja tam nie wiem jak z bogami odtych silników i kto jakie zeby na nich pozjadal, lecz opowiadanie że głowice trzeba do pieca wsadzić i upiec bo Francuzy Kolego w bledzie jestes myslac ze to jest silnik Francuski :-) uszczelniacze zaworów tak przepuszczaly że olej który zciekal do kolektora wydechowego tworzył nagar wskutek czego zmniejszył się prześwit...
Nigdy nie wiesz co kupisz. Zrobiłeś błąd - miałeś ściągniętą głowicę, wiedziałeś że bierze olej to trzeba było zmienić pierścienie i dać komuś głowice do sprawdzenia. Jak są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy nie pomoże. Kopci na biało czy na niebiesko?
No co do opłacalności to też tak myślę. Remont głowicy, (wymiana pokrzywionych zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, szczelność, planowanie) pewnie wyszłaby około 1200. A i tak nie wiadomo, czy by się nadawała do regeneracji, bo świecy na tym cylindrze wogole nie da się wyjąć, jest zepsuty gwint oraz odłamało kawałek materiału. Dół silnika to by była wymiana...
W silnikach diesla tłoki praktycznie dochodzą do zaworów za zero ,więc ryzyko wpadnięcia zaworów nie istnieje .Natomiast zasadność wymiany samych uszczelniaczy tak naprawdę to niewiele zmieni ,raz że na rynku części zamiennych brak jest dobrej jakość zamienników to luzy na prowadnicach spowodują ponowne ich uszkodzenie .Co do procedury samej wymiany...
Zrobilem właśnie remont silnika tzn.wymiana pierścieni , szlifowanie zaworów ,nowe prowadnice zaworowe , pompki zostały stare ,ale troche ciężko pali -za 3 razem bez gazu . Jak jest juz ciepły, silnikiem trzęsie troche ,raz chodzi dobrze a po chwili znów trzepie nim . Ogólnie jeździ bardzo żwawo ,ale to trzepanie mnie denerwuje .Muszę chyba sprawdzic...
Jeśli silnik bierze olej to to wina albo pierścieni albo zaworów, zdejmiesz wszystkie głowice i najlepiej nalać nafty do wszystkich cylindrów i do gniazd głowic odwróconych do góry kołami ( tłoki wcześniej ustaw w poziomie na równo wszystkie) Może brać również przez prowadnice zaworów. Zakładam oczywiście że nie ma wycieków z silnika (wielkich) i nie...
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
Chmura przy odpaleniu skoro pompki i turbina sprawne to mogą być uszczelniacze zaworów ale po własnych doswiadczeniach to przy tego typu aucie i to 20letnim z przebiegiem pewnie 400 -600 tys to i prowadnice zaworowe mogą już być out i wymiana uszczelnień wiele nie pomoże. Druga sprawa jak turbina będzie na gorącą stronę puszczałą olej to we wlocie będzie...
Czy w przy silniku było cos jeszcze robione np wymiana pierścieni? Czy po zdemontowaniu głowicy był sprawdzany luz na prowadnicach zaworów, czy uszczelniacze zaworowe były wymieniane? Czy zauważyłeś że silnik papa olej? jeśli tak to mniej więcej ile litrów na ile km? czy po zdemontowaniu głowicy nie zauważyłeś porysowanych tulej cylindrów? kopcenie...
Witam Wszystkich. Mam corse B jak w temacie i mam taki problem z nią: Została ściągnięta głowica (poprzedni właściciel mówił że woda poszła do oleju). Ja głowice zrobiłem (kapitalny remont - wymiana zaworów, prowadnic, spr. szczelności, planowanie) założyłem na uszczelke reinza wielowarstwową (gr. 1,40 MM) poskładałem, wlałem płyn chłodzący, olej (10w40),...
Witam. W styczniu tego roku miałem robioną uszczelke pod głowicą. Planowanie głowicy, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów, wymiana prowadnic oraz uszczelniaczy. Wszystko chodziło dobrze aż na początku sierpinia zaczęlo ubywać płynu. Niby płyn uciekał koło króćca od nagrzewnicy, dociągnąłem obiemke ale problem nie ustał. Zbagatelizowałem sprawe...
Gdzie są tacy tani mechanicy? Sama robocizna to ok 500 pln Uszczelka głowicy, uszczelki pod kolektory i pokrywę zaworów, planowanie, nowe śruby głowicy, rozrząd, sprawdzenie zaworów i prowadnic, uszczelniacze zaworowe, przy dużym przebiegu za jedna robotą zmieniłbym i pierścienie na tłokach i sprawdził panewki. Nowy olej i filtry + płyn do chłodnicy....
Witam Problem jak w temacie, głowica wróciła po kompletnej regeneracji, wymiana gniazd, zaworów, prowadnic itp. Niestety, zostało przeoczone uszkodzenie gwintu mocowania obudowy wału rozrządu do głowicy. Głowica założona, dociągnięta, przykręcanie wałów rozrządu i niespodzianka. Uszkodzony gwint to nietypowy M8x1, śruba Ribe M10, długość pracująca gwintu...
A sprawdzałeś zaciski czy na prowadnicach się poruszają? Czy klocki się poruszają w jarzmie ? A najlepiej pojechać na stacje diagnostyczną i na rolkach sprawdzić siły.
Jak tak dostał to może i bezie szczelna ale po strzale skompresowało zawory i mogą pod wpływem temperatury się rozszerzać i zacierać. Ja bym targał głowice. Teorie znam, pytam o praktykę czy miał ktoś przypadek że złożył bez targania głowicy i padło (zatarło zawory czy uleciał grzybek). Na razie mam kilka opinii osób które zrobiły tak silnik i że nic...
Po urwaniu zaworu musiałem kupić głowice 200 pln Splanować i sprawdzić 100 pln (ręcznie dokonałem obróbki gniazd zaworowych i prowadnic) Wymienić jeden tłok (tłok+ panewki 110 pln) Uszczelka głowicy 120pln Końcówka wtrysku i świaca którąuszkodził urwany zawór 70 pln olej,płyn chłodniczy 130 pln Czas składania 2 tygodnie (do pracy musiałem chodzić)
Pierwsze uruchomienie: 1) Układ paliwowy - zlej stare paliwo i wyczyść zbiornik paliwa lub użyj zastępczego zbiornika ze świeżym paliwem, -wymień filtry wraz z uszczelkami: odstojnika , oraz wstępnego i dokładnego oczyszczania, odpowietrz cały układ po kolei, filtry oraz pompę, - wymień olej w pompie wtryskowej - wymontuj wtryskiwacze i oddaj do sprawdzenia....
Witam! Mam pytanie. Otóż posiadam amerykańskiego forda z 92roku z silnikiem benzynowym 1.9 SEFI (wielopunktowy wtrysk) z LPG. Auto zupełnie traci moc po nawet minimalnym nagrzaniu silnika (na benzynie, na gazie już w ogóle nie pali, tylko strzela), dopiero w 4 z kolei warsztacie powiedziano mi, ze silnik jest przegrzany i wypaliły się gniazda zaworowe,...
bo już wiem, że nie ma kompresji, bo lekko się ciągnie za sznurek, I podczas rozruchu tego typu silniki NIGDY nie pokażą satysfakcjonującej kompresji. Z prostego powodu - na wałku rozrządu znajduje się samoczynny odprężnik, który uchyla zawór wylotowy w momencie rozruchu. Ułatwia to rozruch. Po zapłonie mieszanki tłok dostaje takiego przyspieszenia,...
Potrzebna "wizja lokalna". Czyli zerwanie głowicy ogląd sytuacji i pomiary. Głowica czy nie pękła nie jest nadmiernie krzywa oraz czy gniazda i prowadnice zaworowe nie są uszkodzone. Druga sprawa to tłoki czy nie pękły nie mają jakich odbić od zaworów oraz pomiar czy wystają równo z bloku (czy któraś korba się nie ugięła).
Witam panowie, całkiem nie dawno kupiłem , VW T4 z silnikiem VR6 ten sam co w Sharanie (ma inny wałek rozrządu) , problem jest taki że auto po osiągnięciu temp. 30*C przestaje palić na jeden cylinder (chodzi kulawo) podłączony pod VAG-a nie pokazuje żadnych błędów w aucie przez poprzedniego właściciela było robione: wymiana rozrządu, uszczelki pod głowicą,...
Na razie czekam na fachowca, który miał być w poniedziałek, ale nie dojechał. Mam pytanie, na czym polega docieranie zaworów. Do jednej głowicy kupiłem wydechowy z prowadnicą, jak się go dociera. Ponadto jak ocenić czy wymiana samych pierścieni jest potrzebna, czy coś to da czy może wymienić już cylindry i tłoki w całości. Czy da się gołym okiem ustalić...
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
Prace nad silnikiem powoli się posuwają. Nie mogę zdjąć koła zamachowego, ale jutro delikatnie podgrzeje piastę (wiem, że ostrożnie) i będę miał całość rozebraną. W między czasie, wyjąłem tłok. To co zobaczyłem jeszcze bardziej mnie zdołowało. Luz na zamkach pierścieni wynosił od 2,6 mm na uszczelniającym do 3 mm na smarującym. Nie wiem czy poprzedni...
Panowie, nie żuzyte pierścienie powodują dymienie ( chyba że zgarniających już wogóle nie ma) a luz jaki mają w rowkach tłoka. Po prostu jak pierścień chodzi góra-> dół to pompuje olej. Dwa-jak trzonek zaworu ma luz w prowadnicy to nie pomogą nowe simmeringi. Trzeba wymieniać prowadnice. Trzecie-błędem jest wymiana pierścienie bez uszorstnienia gładzi...
Jeśli na bogato, komplet uszczelek, uszczelniacze, prowadnice, kilka zaworów, płaszczyzna i test szczelności, to sama głowica koło 1300 do 1600zł do tego robota mechanika z wiedzą i narzędziami od 300-600 zł.
Cześć, przed złożeniem silnika chciał bym sprawdzić wymiary czy części nadają się do ponownego użytku, dokładnie chodzi o silnik 1.8t 20v AUQ. Czy zna ktoś wymiary zaworów styku w miejscu prowadnic? Chce sprawdzic czy moje są zużyte czy mogą zostać i wymienic tylko prowadnice z uszczelniaczami, Na internecie doczytałem ze wymiar cylindra w nominalne...
Witam. Pomimo wymiany pompy, zaworu rozdzielającego, rury ramienia spryskiwacza i górnego spryskiwacza naczynia w górnym koszu są niedomyte, a samo urządzenie w górnej części, łącznie z prowadnicami, oklejone brudem. Filtry wyczyszczone, rury, spryskiwacze-czyste i drożne. O co chodzi? Pomocy. Proszę Zmywarka AEG FSK 83717P (PNC 911434594) - nie domywa...
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory. Rewelacja, ciekawe jak to wpływa na wyrzucanie bagnetu? Autorze masz silnik do remontu. W tym silnik zużywa się całość. Zużyły się pierścienie to i cylinder do wymiany. Reszta silnika też do rozbiórki i zrobienia. Wymiana pierścieni pomaga jak laksigen na sraczkę.
Remont głowicy czyli szlifowanie zaworów + sprawdzenie szczelności +gumki +planowanie. u nas szlifowanie zawór + gniazdo około 18zł za szt. gumki 4 - 6zł za szt planowanie 60zł szczelność 100zł policz koszt samej głowicy o ile nie dojdą prowadnice do wymiany. to koszt samej głowicy gdzie uszczelki+ rozrząd itd...
Zgadza się przedmuchy zostały, auto ma 17 lat i 250kkm na liczniku (zapewne 2razy tyle cofnięte) ale daje radę. na razie nie ma problemów z odpalaniem nawet przy mrozach więc jeszcze parędziesiąt kkm przejedzie. Potem będzie remont. Pomyślałem ze kupię silnik bez osprzętu i powoli wyremontuję, a potem tylko szybka wymiana silników i dalej jazda, bo...
wymiana prowadnic wymiana prowadnic zaworowych wymiana zaworów
ekspres bosch wyczyść zaparzacz awaria pompy pralce scania pilot
sterownik smarta sterownik smart
Onjektor reset wtrysków Diesla - procedura i korzyści Wózek widłowy odpala, ale nie jedzie i brak hydrauliki - diagnostyka i przyczyny