Najpierw sprawdź czy cewka zapłonowa dobrze masuje do ramy i sprawdź wszystkie styki instalacji. Kabel w/n masz dobry nie łapie przebicia gdzieś?
(at)bananvandyk Wymiana regulatora nie rozwiąże sprawy ? Ejże.
Witam, mam pytanie odnośnie wymiany statora w skuterze 2T (Keeway Fact Evo DD 50 cm³). Zakupiłem nowy, ponieważ stary już odmówił pracy. Jednak problem mam taki, ponieważ wszystko pasuje, wtyczka jest taka sama, 3 przewody. W moim starym statorze wychodzą 3 przewody (nie licząc tych od iskrownika): czarny, biały i zielony z czerwoną kreską, są one w...
Malaguti crosser cr1 . Od kilku dni walczę ze skuterem który kupiłem .Skuter stał kilka lat i nie mogłem sobie poradzić z odpaleniem.Wpadłem na pomysł żeby go odpalić z wiertarki,i odpalił! Teraz nie mogę go wyregulować bo gaśnie. Podmieniłem stator z kołem magnesowym z innego egzemplaża i jest troszkę lepiej ,da się wytwożyć iskrę kręcąc rozrusznikiem...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Witam, po zimowaniu motocykl nie pali, po odpaleniu z kabli od auta pracuje normalnie, po odłączeniu p. masowego napięcie spada do 7.65 z delikatnym plusem. To, że akumulator trup to dosyć logiczne, motocykl od dłuższego czasu miał problemy z dłuższym postojem i po 2 tygodniach odpoczynku latem, zmuszał mnie do odpalania na pych. Bardziej interesuje...
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
Wymiana statora na nowy
Wymiana statora
Czy ilość cewek w statorze ma znaczenie? Obecny uszkodzony ma 8. Czy mogę założyć taki który ma ich 6?
Co mogę Ci podpowiedzieć ... Ten model statora był tylko w modelach GN250 82-2001 ( końcówka produkcji Hiszpania) i jeszcze w mało popularnym u nas TU250 Zerknąłem na oferty u nas i wydatek z rzędu 200-300 zł to nie jest duży jak na ten element . Owszem jak cały moto kosztował mało to może sie wydawać dosyć dużo . Zauważ że dostajesz razem z nim jeszcze...
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
Wymiana statora i cewki zapłonowej rozwiązała problem.
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Dzień dobry. Kupiłem nowy stator do yamahy r1 rn09, przez swoją nieuwagę upadł on na ziemię i przerwał się miedziany drut na jednej z cewek, oraz 3 obok są głęboko zarysowane. Nie miałem wyjścia i go założyłem. Motocykl na wolnych obrotach bez obciążenia ma 14.1v, przy pełnym obciążeniu 13.7v najmniej. Sprawdzałem service manual i te wartości się pokrywają....
Witam Znajomy zakupił skutera z wymienionym silnikiem 125ccm.Problem jest w tym że ze statora wychodzi mniej przewodów niż jest w instalacji. Temat widoczny na zdjęciu. Pierwsza fotka wyprowadzenia że statora. Żółty, niebieski, czerwony, zielony, biały. Kostka z instalacji 3 żółte i dwa czerwone oraz zielony. To samo jest z regulatorem napięcia. Też...
Witam Od niedawna posiadam quada ATV 110 z pewnym problemem. Został w nim wymieniony silnik na taki w którym występuje stator bezmasowy (dwa żółte przewody wychodzące z silnika). Regulator zamontowany w oryginalnej instalacji jest 4 pinowy przeznaczony do statora zmasowanego. Efektem tego jest brak ładowania akumulatora. Czy jest możliwość przerobienia...
Witam serdecznie wszystkich uczestników dyskusji na forum jak również moderatorów, Piszę w sprawie naprawy statora do Yamahy Majesty 400 2012r. W statorze uległy uszkodzeniu cewki- dostały zwarcia, poszły do przewinięcia zakład który je przewijał nie zakończył całkowicie naprawy ponieważ nie dysponował jakimś złączem, zostawili mi luźne trzy przewody...
Ten Stator to ma prąd zmienny czy stały? http://obrazki.elektroda.net/10_12183952...
Witam, przy wymianie szczotek zauważyłem swobodny kabelek, który wygląda jak by się gdzieś urwał ale nie widzę, żadnego miejsca gdzie on powinien być. Wiertarka bardzo iskrzyła (nie wiem czy to wina zużytych szczotek czy tego właśnie kabelka?). Jak widać idzie on z kostki. http://img337.imageshack.us/img337/2417/...
Witam mam problem z silnikiem spalinowym do roweru 50 2t pierw zalał mi się stator wymieniłem go i próbowałem odpalić i nic po kilku próbach jak chciałem go odpalić usłyszałem głośny strzał . Sprawdzałem świecę czy daje iskrę i dawała ale tylko w tedy gdy ją dotknąłem od boku gwintu i nie wiem za bardzo co teraz zrobić co sprawdzić/zrobić.I bardzo zastanawi...
Witam, jestem nowy na tym forum, więc z góry przepraszam za błędy. A więc: nie wiem jak podłączyć stator z instalacją, poprzedni właściciel urwał kostkę. Gdy kopałem, sprawdzałem w których kablach jest prąd. http://obrazki.elektroda.pl/4452484900_1... w tych kablach prąd dochodzi to przewodu żółtego i niebieskiego http://obrazki.elektroda.pl/9406760100_1...
Wykręć świecę, wsadz patyczek i ustal GPZ tłoka i porównaj go z pojawieniem sie iskry na świecy.
Dzień dobry mam problem z Yamaha Aerox Mam taki nietypowy problem jak sprawdzałem ostatnio akumulator miał 11,80v jak odpaliłem skuter zmalało do 11,64v wiecie z czym może być problem. Jeszcze mam p... 1. Krótka odpowiedź Opis objawów – napięcie akumulatora spada po uruchomieniu silnika, kierunkowskazy gasną po krótkiej jeździe, klakson i światło STOP...
Prawdopodobnie przed wymiana statora nowy moduł padł/był trefny, po zamontowaniu nowego statora moduł nie reagował więc wymieniłem na nowy i pojawiła się iskra. Zamykam
Direct Drive - 10 lat gwarancji na silnik - to prawda. Faktycznie w testach wytrzymuje 15-16 lat. Pralki nie będzie a silnik dalej będzie hulał! Silnik w LG to stator + rotor, gwarancja nie obejmuje łożyska, a jego wymiana nie wymaga wymiany statora i rotora.
Uszkodzenie impulsatora. Podstawa statora do wymiany. Koszt ok. 100 zł, ale trzeba zwrócić uwagę na prawidłowe wykonanie części, zwłaszcza średnicy 110 mm która w podróbkach jest dużo mniejsza i nie pozwala wycentrować statora w karterach (o ile gniazdo zapłonu w karterach nie jest wybite). Wymiana jeszcze ma sens jeżeli masz zapłon oryginał DDR, ale...
Ogólnie rzecz biorąc to robienie jednej rzeczy na raz znacznie ułatwia życie. Wiadomo nowy cylinder z tłokiem musi zostać prawidłowo dotarty. Jeśli iskra jest słaba to mamy pierwszy powód ciężkiego odpalania. Wymiana gaźnika na większy też nie pomaga. Dysze wolnych obrotów i dysza główna dwie magiczne dysze które odpowiadają za dostarczanie prawidłowej...
Impulsatory 4T a 2T mają zwykle odwróconą polaryzację sygnału. Statory muszą być fizycznie takie same, tj. ta sam średnica rdzenia, te same ustawienie otworów względem cewki zasilającej CDI. Pnadto trzeba zwrócić uwagę na budowę uzwojenia alternatora, ponieważ przerabianie instalacji i regulatora nie ma sensu. Poza tym, nie ma problemu z zakupem statora...
Tak jak koledzy piszą , musi być sprawny mechanizm rozruchowy , czy to nożny czy elektryczny a dopiero możesz sprawdzać , natomiast co do cewki przytartej , jaki masz stator , bo jak masz stator z cewka zasilającą moduł CDI AC i akurat tą cewką uszkodziłeś to wymiana statora lub przewinięcie cewki
Napięcie mierze na masie silnika i przy przewodzie regulatora. Stacyjka już pominięta. Podłącze Jeszce przewód masy od statora bezpośrednio do regulatora. Ale wątpię żeby to pomogło. Dodano po 4 Regulator reguluje prąd na żarówki. Swieca ok tylko tak jak by nie prostował napięcia na akumulator. Odciąłem czerwony przewód od regulatora i w jego miejsce...
Wyjęcie stojana jest nieuniknione, być może uda się przylutować urwany przewód fazy, lub wymienić przepalony przewód w wiązce od statora do regulatora. Jeżeli przepalony jest uzwojenie statora, to zostaje wymiana lub przezwojenie statora, jak mówi kolega jack63.
Jest tu jeszcze jedna rzecz którą pominąłeś. Na tym stojanie cewki nawinięte są podwójnie. Mianowicie na tych samych rdzeniach są cewki alternatora a na nich nawinięte cewki zasilające moduł. Jeśli zostaną niedokładnie przewinięte, silnik zacznie ci durnieć (zapłon co drugi cykl albo problem z utrzymaniem niskich obrotów) Najpewniejszym rozwiązaniem...
Problem rozwiązany. Jeśli chodzi o elektrykę i mechanikę to wykonałem następujące kroki: - Sprawdzenie instalacji elektrycznej pod kątem uszkodzeń, niepewnych połączeń (wszystkie połączenia zostały zalutowane oraz porządnie zaizolowane) - Sprawdzenie cewki zapłonowej wraz ze świecą - Sprawdzenie napięć i rezystancji statora (wymiana statora i magneta...
Hej, żeby nie robić referatu postaram się skrócić z moim pacjentem do minimum. Pacjent to chiński kochany cudowny bo oszczędny i badziewny Keeway Flash... Czeluści internetu na jego temat są wręcz puste... Objawy - Przepalające się żarówki, Brak ładowania akumulatora (podpięty aku/ odpięty aku) Reanimacja wstępna - Wymiana regulatora na nowy (x2) Wymiana...
Jeśli chcesz mieć mocne światła, do tego zasilane z akumulatora, to czeka cię albo przeróbka stojana, albo jego wymiana. W sieci jest sporo schematów i opisów, jak uzyskać z oryginalnego stojana więcej mocy. Z reguły montuje się dwie najmocniejsze cewki "świetlne", po czym odpowiednio łączy. Albo wymiana kompletnego statora na mocniejszy.
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Częstym błędem przy diagnozowaniu układu zapłonowego tej firmy jest wymiana elementów na inny typ. W układach SEM Amal nie można sugerować się ich wygladem. Jeśli wymieniałeś cewkomoduł to koniecznie musi być z takim samym oznaczeniem, jeśli ma inne oznaczenie to inaczej działa, jest inaczej wyzwalany. Statory też mimo takiego samego wyglądu roznią...
Szczególnie regulacja rolki wprowadzającej taśmę na bęben z głowicami wizyjnymi. W skrajnych przypadkach, gdy regulacja nie pomagała - niestety była konieczna wymiana całego bębna (czoła głowic starte) + ocena stopnia zużycia statora (prowadnica statyczna pod bębnem) + regulacja układu (mechanicznego) naciągu taśmy.
U mnie ze statora wychodzi tylko jeden przewód czarny z zieloną złączką i nie mam na nim napięcia po odpaleniu. Jest cały czas masa, więc wymiana regulatora nie pomoże. Traktorek świeżo kupiony, brak regulatora - jest tylko na niego miejsce na rozruszniku i jeden czerwony przewód wychodzący z wiązki instalacji elektrycznej. Na przewodzie z alternatora...
Bardzo możliwe że odłączenie się akumulatora miało wpływ na uszkodzenie regulatora napięcia. Uzwojenie statora mogło ulec uszkodzeniu po awarii koła magnesowego, mimo to uszkodzenie nie jest widoczne gołym okiem. Należy sprawdzić dokładnie stator pod względem przebicia do masy i zwarć międzyzwojowych, także regulator podejrzewam że jest już uszkodzony....
Witam Posiadam skuter, w którym został wymieniony silnik (początkowo był tam oryginalny chiński 4T, który odmówił posłuszeństwa). 2 lata temu wymieniłem silnik na ten z Piaggio Zip 2 50 (2T). Elektryka została przerobiona, wszystko działało poprawnie przez 2 lata. Niestety, po zimie skuter przestał odpalać. Przyczyną okazał się brak iskry. Do tej pory...
Witajcie serdecznie, Potrzebuje pomocy z motorowerem, do którego ktoś wrzucił silnik Moretti o pojemności skokowej 124 ccm. Z początku był problem z iskrą, który rozwiązałem. Później był problem z brakiem ładowania akumulatora. Wymieniłem stator na oryginalny, który przyszedł z tym silnikiem. Ze statora wychodzi 5 przewodów: - zielony - masa - czerwono-czarny...
może żarówki są kiepskie ? To są te ze zdjęcia awina Nie miałbym nic przeciwko, gdyby pisało na nich "do zastosowań specjalnych" oraz "nie do użytku na drogach publicznych". Tego chińskiego gówna z Wilmatu powinni już 10 lat temu zakazać sprzedaży! Położenie żarników niezgodne z normami (złe skupienie światła), trwałość jednorazowa. Lepiej kup sobie...
"Regler" oznacza końcówkę regulatora na której fizycznie następuje regulacja napięcia - a dokładnie zbijanie nadwyżki energii do masy, oraz ładowanie akumulatora. Jest to biały przewód ze statora, koniec jego uzwojenia. "Sense" to pomiar napięcia oświetlenia. Typowo żółty przewód, odczep uzwojenia statora który zasila oświetlenie. Pomiar tego napięcia...
wykonanie statora wyobrażam sobie tak: Dwa małe koła z blachy pomiędzy które promieniowo przykręcamy pakiety blaszek ze starego transformatora. Wymiana cewki -żaden problem nasuwamy mową na karkasie z tektury i gotowe Nawijanie też prostrze na klocku sklejamy karkas z tekturki w klocek wbijamy korbkę z drutu i kręcimy Jeżeli plotę bzdury proszę o rzetelną...
Zwróć uwagę na następujące punkty: 1. Łączenie przewodów statora z instalacją, po prawej stronie w pobliżu "wahacza" mocowania silnika. Powinny być zasłonięte gumą. Często zmoczenie tych złącz odcina iskrę (przebicie na zasilaniu modułu). 2. Czujnik stopki bocznej, odłącz go całkowicie. Gdzieś powinieneś mieć przy podłodze kostkę na 3 przewody. Nie...
Tak ja ustawiałem książkowe zawory a potem za 2 miesiące mechanik jak czyścił gaźnik a potem zakładał nowy. 12 barów ciśnienie sprawdzane pół roku temu. Nie mam pomysłu co dalej, skuter ładnie się zbiera, szybko jedzie bo przy wadze 90 kg kierowcy jedzie 65 km/h szybko wyjeżdza pod nieduże górki i małe wzniesienia ok. 40-50km/h, ale na jałowych pracuje...
Jest dział "robotyka i modelarstwo"... Nie napisałeś nawet jakie silniczki przezwajasz. Rozumiem, że chodzi ci bezszczotkowe. Po pierwsze - istnieje zależność między ilością zębów statora i ilością magnesów na obwodzie. Magnesy są rozmieszczone na obwodzie w równych odstępach, ale o naprzemiennej orientacji. Neodymki są zwykle sprawniejsze od "czarnulek",...
Dziękuję za informacje! Co do tego, że na obrotach 'wstecznych' działać będzie z mniejszą wydajnością to zdaję sobie z tego sprawę. Pomysł podłączenia dwóch silniczków rozważałem, jednak z uwagi na primo opory, secundo koszta -potrzebuję kilku takich wiatraczków- na razie go porzuciłem (choć kto wie, czy nie trzeba doń będzie wrócić…). Wasze wyjaśnienia...
Temat przećwiczony przeze mnie i domniemuję, że dotyczy wszystkich mechanizmów "K" (2 identyczne przypadki). Przyczyna - wyoblenie się tulejek łożyskujących capstan (szczególnie dotyczy to tej dolnej) - na zwiększonych obrotach na podglądzie do przodu capstan wpada w zakłócenia (słyszalne zresztą) a obraz gubi synchronizację pionową i poziomą (czasami...
Witam, chociaż to nie ten sam typ VCR ale firma ta sama no i objawy oraz rodzaj usterki są klasyczne :lol: Temat był przećwiczony ostatnio również przeze mnie. Ażeby się nie powtarzać i niepotrzebnie dublować posty odsyłam szanownego kolegę do literatury w tym topic'u : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... gdzie dość szeroko opisano charakter...
Który rocznik?
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
miałem podobny problem z quadem 125 wymiana magneta pomogła obcieralo o stator i nie było iskry
Myslec to my sobie mozemy. Zrob odpowiednie pomiary i wtedy sie dowiesz
Ile cewek ma stator Kisbee Peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? Oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, czy dopiero planujesz zakup/wymianę? Planuję wymianę Dodano po 7 (at)ElektrodaBot
Tak wygląda stator i magneto, które kupiłem myśląc, że to zestaw od aeroxa. Rzeczywiście jest on od TZR? Ktoś potrafi określić różnice u użytkowaniu zaplonu AC i DC. Mocno zastanawiam się nad propozycja,która padła wyżej, czyli wymiana stator na oryginalny od AM6. Ale ciągle nie wiem, czy magneto które już mam będzie pasować.
...Nie tyle rozpadają się one mechanicznie, a jedynie zaczyna zawodzić elektryczny kontakt rotora ze statorem... To chyba dobrze, że nie ma kontaktu rotora ze statorem... Gdyby kontakt był, to kondensator miał by zwarcie. Pisanie o zawodzącym kontakcie rotora ze statorem jest bzdurą.
schemat statora przewody statora przewijanie statora
makro excel otwieranie pliku schemat elektra siemens simatic field
Piaggio X8 125 2006 – brak iskry, masa regulatora, czarny przewód, punkty masowe Podłączenie AVR w inwertorowym agregacie 3-fazowym