Najpierw sprawdź czy cewka zapłonowa dobrze masuje do ramy i sprawdź wszystkie styki instalacji. Kabel w/n masz dobry nie łapie przebicia gdzieś?
Wykręć świecę, wsadz patyczek i ustal GPZ tłoka i porównaj go z pojawieniem sie iskry na świecy.
Na początek zamontuj sprawny akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nie odłączaj przewodów od akumulatora przy pracującym silniku.
Co mogę Ci podpowiedzieć ... Ten model statora był tylko w modelach GN250 82-2001 ( końcówka produkcji Hiszpania) i jeszcze w mało popularnym u nas TU250 Zerknąłem na oferty u nas i wydatek z rzędu 200-300 zł to nie jest duży jak na ten element . Owszem jak cały moto kosztował mało to może sie wydawać dosyć dużo . Zauważ że dostajesz razem z nim jeszcze...
Wymiana statora
Aku nowy,na samochodowym to samo ,swiece dwie nowe jedna stara ,kabel ze statora do cewkomodułu idzie bezpośrednio ,stacyjkę pominąłem,mase do cewkomodułu dałem bezpośrednio z silnika,zmieniłem trzy cewkomoduły dwa stare jeden nowy.BEZ ZMIAN!!! Dziś kupiłem nowy stator z kołem ,opór na statorze ponad 400 ohm,napięcie przy kręceniu rozrusznikiem 80V....
Wymiana statora i cewki zapłonowej rozwiązała problem.
może żarówki są kiepskie ? To są te ze zdjęcia awina Nie miałbym nic przeciwko, gdyby pisało na nich "do zastosowań specjalnych" oraz "nie do użytku na drogach publicznych". Tego chińskiego gówna z Wilmatu powinni już 10 lat temu zakazać sprzedaży! Położenie żarników niezgodne z normami (złe skupienie światła), trwałość jednorazowa. Lepiej kup sobie...
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
Prawdopodobnie przed wymiana statora nowy moduł padł/był trefny, po zamontowaniu nowego statora moduł nie reagował więc wymieniłem na nowy i pojawiła się iskra. Zamykam
Witam, mam pytanie odnośnie wymiany statora w skuterze 2T (Keeway Fact Evo DD 50 cm³). Zakupiłem nowy, ponieważ stary już odmówił pracy. Jednak problem mam taki, ponieważ wszystko pasuje, wtyczka jest taka sama, 3 przewody. W moim starym statorze wychodzą 3 przewody (nie licząc tych od iskrownika): czarny, biały i zielony z czerwoną kreską, są one w...
Który rocznik?
Tak jak koledzy piszą , musi być sprawny mechanizm rozruchowy , czy to nożny czy elektryczny a dopiero możesz sprawdzać , natomiast co do cewki przytartej , jaki masz stator , bo jak masz stator z cewka zasilającą moduł CDI AC i akurat tą cewką uszkodziłeś to wymiana statora lub przewinięcie cewki
Tak wygląda stator i magneto, które kupiłem myśląc, że to zestaw od aeroxa. Rzeczywiście jest on od TZR? Ktoś potrafi określić różnice u użytkowaniu zaplonu AC i DC. Mocno zastanawiam się nad propozycja,która padła wyżej, czyli wymiana stator na oryginalny od AM6. Ale ciągle nie wiem, czy magneto które już mam będzie pasować.
Wymiana; - statora prądnicy - koła magnesowego - regulatora prądnicy - modułu zapłonowego - cewki zapłonowej Przeróbki; - karteru silnika - instalacji elektrycznej - toczenie i wyważenie koła magnesowego Koszt całości ok. 1000-1500 zł bez gwarancji uzyskania zadowalającej mocy z powodu braku miejsca na umieszczenie koła magnesowego dużych rozmiarów...
Direct Drive - 10 lat gwarancji na silnik - to prawda. Faktycznie w testach wytrzymuje 15-16 lat. Pralki nie będzie a silnik dalej będzie hulał! Silnik w LG to stator + rotor, gwarancja nie obejmuje łożyska, a jego wymiana nie wymaga wymiany statora i rotora.
(at)bananvandyk Wymiana regulatora nie rozwiąże sprawy ? Ejże.
Myslec to my sobie mozemy. Zrob odpowiednie pomiary i wtedy sie dowiesz
Jest tu jeszcze jedna rzecz którą pominąłeś. Na tym stojanie cewki nawinięte są podwójnie. Mianowicie na tych samych rdzeniach są cewki alternatora a na nich nawinięte cewki zasilające moduł. Jeśli zostaną niedokładnie przewinięte, silnik zacznie ci durnieć (zapłon co drugi cykl albo problem z utrzymaniem niskich obrotów) Najpewniejszym rozwiązaniem...
Wymiana impulsatora w komplecie ze statorem rozwiązała problem. Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem.
miałem podobny problem z quadem 125 wymiana magneta pomogła obcieralo o stator i nie było iskry
OK. Dzięki za konkretne odpowiedzi na moje pytania :) Dzisiaj zamówiłem nowy stator (cena zamiennika to niecałe 110zł). Jutro odbiorę go ze sklepu i dam znać czy wymiana pomogła Stator wymieniony, skuter odpalił za pierwszym razem. Problem rozwiązany. Jeszcze raz dziękuję za pomoc :)
Wyjęcie stojana jest nieuniknione, być może uda się przylutować urwany przewód fazy, lub wymienić przepalony przewód w wiązce od statora do regulatora. Jeżeli przepalony jest uzwojenie statora, to zostaje wymiana lub przezwojenie statora, jak mówi kolega jack63.
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Problem rozwiązany. Jeśli chodzi o elektrykę i mechanikę to wykonałem następujące kroki: - Sprawdzenie instalacji elektrycznej pod kątem uszkodzeń, niepewnych połączeń (wszystkie połączenia zostały zalutowane oraz porządnie zaizolowane) - Sprawdzenie cewki zapłonowej wraz ze świecą - Sprawdzenie napięć i rezystancji statora (wymiana statora i magneta...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, bo widać, jak migają, więc napięcie się zmienia; tylne wtedy nie świeci), ale żarówki działają, bo po włączeniu hamulca światło stop świeci się. Na przewodzie...
Witam wszystkich. Miałem podobny problem z iskrą, i po kolei wymiana cewki, modułu i statora-impulsatora z cewkami i nic, a wystarczyło rozłączyć kostkę od alarmu i chodzi jak pszczółka, (co prawda alarm nie działa,ale quad działa).Osobiście nie będę wymieniał alarmu, czy jest mu niezbędny oceńcie sami. Pozdrawiam.
Jeśli chcesz mieć mocne światła, do tego zasilane z akumulatora, to czeka cię albo przeróbka stojana, albo jego wymiana. W sieci jest sporo schematów i opisów, jak uzyskać z oryginalnego stojana więcej mocy. Z reguły montuje się dwie najmocniejsze cewki "świetlne", po czym odpowiednio łączy. Albo wymiana kompletnego statora na mocniejszy.
Musisz przełożyć kompletny zapłon ze starego silnika (koło magnesowe, stator prawdopodobnie z pokrywą włącznie). Ewentualnie zamiast wymiany zapłonu wymiana regulatora napięcia i przeróbki instalacji do świateł zasilanych z akumulatora.
A czy zdajesz sobie sprawę, ze oporność cewek może czasem zahaczać o błąd miernika? Jeśli cewka ma oporność 2 - 3 om,a miernik ustawiony na zakres 200 om ma nawet i 2 % tolerancji (bardzo optymistyczna wartość), to błąd pomiaru wynosi 4 omy. Stąd moje pytanie. Poza tym zdarza się, że cewki dostają zwać międzyzwojowych (wiek, drgania, temperatura), co...
...Nie tyle rozpadają się one mechanicznie, a jedynie zaczyna zawodzić elektryczny kontakt rotora ze statorem... To chyba dobrze, że nie ma kontaktu rotora ze statorem... Gdyby kontakt był, to kondensator miał by zwarcie. Pisanie o zawodzącym kontakcie rotora ze statorem jest bzdurą.
Hej, żeby nie robić referatu postaram się skrócić z moim pacjentem do minimum. Pacjent to chiński kochany cudowny bo oszczędny i badziewny Keeway Flash... Czeluści internetu na jego temat są wręcz puste... Objawy - Przepalające się żarówki, Brak ładowania akumulatora (podpięty aku/ odpięty aku) Reanimacja wstępna - Wymiana regulatora na nowy (x2) Wymiana...
Impulsatory 4T a 2T mają zwykle odwróconą polaryzację sygnału. Statory muszą być fizycznie takie same, tj. ta sam średnica rdzenia, te same ustawienie otworów względem cewki zasilającej CDI. Pnadto trzeba zwrócić uwagę na budowę uzwojenia alternatora, ponieważ przerabianie instalacji i regulatora nie ma sensu. Poza tym, nie ma problemu z zakupem statora...
Ten kabelek powinien być podłączony pod blachy statora. Nie ma on wpływu na iskrzenie szczotek, co do iskrzenia to wymiana szczotek raczej nic nie da. Prawdopodobnie uszkodzony wirnik lub stator.
Bo tego typu sprzęty, zasilają się przede wszystkim z akumulatora (tj biorą zasilanie, migacze, lampy, klakson, kontrolki, wszystkie świecidełka i wskaźniki). A ładowanie po prostu uzupełnia to co zeżre elektronika. Dlatego bez ładowania wszystko ci cacy działa. Wartości na statorze (napięcie ładowania bezpośrednio z cewek) jak kolega wyżej ci napisał....
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
teraz pytanie... co miałem źle złożyć ? tam nie ma filozofii.... Dwie nowe szczotki trzeba było przylutować do statora, i włożyć je w szczotkotrzymacz i tyle ...
Uszkodzenie impulsatora. Podstawa statora do wymiany. Koszt ok. 100 zł, ale trzeba zwrócić uwagę na prawidłowe wykonanie części, zwłaszcza średnicy 110 mm która w podróbkach jest dużo mniejsza i nie pozwala wycentrować statora w karterach (o ile gniazdo zapłonu w karterach nie jest wybite). Wymiana jeszcze ma sens jeżeli masz zapłon oryginał DDR, ale...
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
Nie kopiujmy żywcem. Jaki "regler" ma być podłączony do REGULATORA? Chyba alternator, ewentualnie stator alternatora.
Dostałem moduł, iskra wróciła. Jdubowski dziękuję za pomoc i pozdrawiam Dodano po 56 Wymiana modułu i cewki zapłonowej pomogła
Witam, mam taki problem. Mianowicie posiadam skuter Suzuki Katana 50 2T, w którym jest nietypowe rozwiązanie zapłonu, mianowicie posiada stator 12 cewek jednofazowe i nietypowy regulator Ducati energia (który jest spalony). Czy ktoś może mi pomóc, jak i jaki inny regulator mogę wstawić na miejsce tego spalonego? Ponieważ wymiana na ten sam regulator...
Witam Szanowne Grono :-) Tak mnie naszło na rozmyślanie i zastanawiam się czy po zmianie baterii ze standardowego akumulatora z lat 80 na nowy taki litowy (aliant YLP09X) 100x lżejszy powinienem także zmienić regulator? Stary aku miał 14Ah a ten nowy 8Ah. Wymieniać regulator czy zostawić stary jeżeli nie wymieniam statora? pozdrawiam Marek
Szczególnie regulacja rolki wprowadzającej taśmę na bęben z głowicami wizyjnymi. W skrajnych przypadkach, gdy regulacja nie pomagała - niestety była konieczna wymiana całego bębna (czoła głowic starte) + ocena stopnia zużycia statora (prowadnica statyczna pod bębnem) + regulacja układu (mechanicznego) naciągu taśmy.
Raczej warto by przerobić instalacje tego skutra w całości na akumulatorową 12 VDC A w jakim sensie? Jeśli o same przeprowadzenie wiązki od świateł do włącznika i potem do zasilania z akumulatora to dam sobie radę, ale czy akumulator (4Ah) będzie się wtedy ładował ? Bo jeśli chodzi o wymianę statora, magneta itp to mi fundusze na to nie pozwolą. Dodano...
Pozdrawiam.Miałem taki problem,niestety hallotron nie był osiągalny.Poradziłem sobie przez wymianę całego statora na używkę z giełdy z 20zł. :)
Czy kondensatot powietrzny powinien mieć poodkrzywiane na bok skrajne płytki? Te skrajne częsci plytek rotora służa, przy strojeniu fabrycznym, do uzyskania współbieżności obwodów wejściowych i heterodyny. Jeżeli nie jast któraś dogięta tak że zwiera z płytką statora, to je zostaw. Ale sprawdź omomierzem czy przy pelnym obrocie któraś nie robi zwarcia....
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Zlokalizuj sobie regulator napięcia i przewody od statora. Przerwanie połączenia pomiędzy regulatorem a statorem, często przewodu białego skutkuje przepalaniem żarówek (i brakiem ładowania), bardzo częsta przyczyna usterki. Jeśli połączenia są prawidłowe, to pozostaje wymiana regulatora napięcia.
Bardzo możliwe że odłączenie się akumulatora miało wpływ na uszkodzenie regulatora napięcia. Uzwojenie statora mogło ulec uszkodzeniu po awarii koła magnesowego, mimo to uszkodzenie nie jest widoczne gołym okiem. Należy sprawdzić dokładnie stator pod względem przebicia do masy i zwarć międzyzwojowych, także regulator podejrzewam że jest już uszkodzony....
Doskonale rozumiem.... Nie spotkałem się z zapłonem iskrownikowym o rozdzielonych cewkach.... co to takiego.... oświeć mnie ...... Na statorze pod kołem magnesowym są trzy cewki wytwarzające prąd zmienny : jedna zasila cewkę WN, druga ładuje akumulator , trzecia zasila żarówkę 25W reflektora przedniego..... jest przerywacz zapłonu i kondesator.........
W prądnicy masz można powiedzieć że jedną cewkę z odczepem(jest ich kilka ale są szeregowo połączone). Z tego co pamiętam odczepem jest żółty kabelek i leci on przez regulator na światła, a biały przez regulator z prostownikiem(wszystko w jednym module) na ładowanie aku itd. Regulacja napięcia jest realizowana przez zwieranie tyrystorem do masy po przekroczeniu...
Witam sprawdziłem wszystkie oporności na starorzecza i sa w porzadku dokupiłem cewke i moduł zapłonowy i iskra sie pojawiła temat do zamknięcia Dodano po 38 Wymiana modułu i cewki zapłonowej
Równo rok temu montowałem u znajomego pompę do podlewania ogrodu, pompa śrubowa scr 1,8 o wydajności do 40l/min podnoszenie według tabliczki 60 m moc 500W 230V. Pompa posiada 20m kabla. Ewentualna wymiana części hydraulicznej banalnie prosta, zajmuje ok. 20 minut (stator,rotor + sprzęgło ok. 60 zł). Koszt całej pompy ok. 350-400 z dwuletnią gwarancją....
ziomek przygasaja ci bo pasz przypalony stator inaczej uzwojenia zqasilania a wiec czeka cie wymiana uzwojen zasilania a regulator napiecia jest po miedzy aku a swiatłem jak by był uszkodzony regulator to z zaruwki na małych obrotach bys miał w srodku dym a na wiekszych by sie przepaliła z powodu z byt duzej mocy :idea: Dodano po 2 im mniej uzwojen...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
Czas na podsumowanie: Po początkowych problemach z demontażem, montaż przebiegł dość szybko, i bez większych problemów. Zdecydowałem się jednak założyć simmeringi zamiast zgarniaczy, wydaje mi się że będą szczelniejsze, zgarniacz moim zdaniem słabo przylegał i jego guma jest dość sztywna. Żeby dobrze założyć simmering/zgarniacz trzeba zeszlifować ok...
Łożyska można łatwo wymienić, klej łatwo puszcza. Do wymiany potrzebny specjalistyczny ściągacz, górna część bez problemu, dolna z wentylatorem sprawia trudność bo nie ma podejścia. Potem trzeba złożyć z odpowiednim dystansem między statorem oraz między łopatkami wentylatora, niewiele miejsca na błąd. Łożyska w detalu około 10zł /szt. - sklep z łożyskami.
Standardowy błąd po wymianie silnika "na większy". W nowych silnikach jest zamontowany alternator przeznaczony wyłącznie do ładowania akumulatora, a w pojeździe siedzi instalacja z oświetleniem zasilanym "ze silnika". Przekładasz stator lub kompletny zapłon (pokrywę, stator, koło magnesowe) ze starego silnika albo robisz mody w instalacji na światła...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Ogólnie rzecz biorąc to robienie jednej rzeczy na raz znacznie ułatwia życie. Wiadomo nowy cylinder z tłokiem musi zostać prawidłowo dotarty. Jeśli iskra jest słaba to mamy pierwszy powód ciężkiego odpalania. Wymiana gaźnika na większy też nie pomaga. Dysze wolnych obrotów i dysza główna dwie magiczne dysze które odpowiadają za dostarczanie prawidłowej...
Częstym błędem przy diagnozowaniu układu zapłonowego tej firmy jest wymiana elementów na inny typ. W układach SEM Amal nie można sugerować się ich wygladem. Jeśli wymieniałeś cewkomoduł to koniecznie musi być z takim samym oznaczeniem, jeśli ma inne oznaczenie to inaczej działa, jest inaczej wyzwalany. Statory też mimo takiego samego wyglądu roznią...
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
Właśnie nie, częstotliwość zależy od ilości pól magnesowych na kole magnesowym. Na statorze poszczególne kolejne „cewki” są nawijane w przeciwnych kierunkach, dlatego gdy dwie pracują na jednym magnesie, ich SEM się równoważy (wektory napięcia w przeciwnych kierunkach) i napięcia nie powinno być. Na tej zasadzie działają czujniki zapłonów VAPE, tyle...
Witam. Dzisiaj ciotka poprosiła mnie żebym zajrzał do piły bo jej się nie chce uruchomić. Po wypytaniu co i jak powiedziała że pila wielokrotnie się wyłączała, przegrzewała się (pewnie to termik rozłączał). Gdy podłączyłem ją do prądu, zero reakcji nawet buczenia. Sprawdziłem wyłącznik, kondensator wszytko ok. Sprawdziłem szczotki i przy jednej był...
wykonanie statora wyobrażam sobie tak: Dwa małe koła z blachy pomiędzy które promieniowo przykręcamy pakiety blaszek ze starego transformatora. Wymiana cewki -żaden problem nasuwamy mową na karkasie z tektury i gotowe Nawijanie też prostrze na klocku sklejamy karkas z tekturki w klocek wbijamy korbkę z drutu i kręcimy Jeżeli plotę bzdury proszę o rzetelną...
Witam, kondensatory strojeniowe/zmienne to dosc delikatne urzadzenia, jak sam zauwazyles moga tam pojawic sie zwarcia miedzy "blaszkami" i wtedy juz nie mamy pojemnosci ale mozesz to latwo sprawdzic np. ohmomierzem czy krecac nie pojawi sie "zwarcie. W wiekszosci kondensatorow (byly wyjatki) rotor ma oddzielne wyprowadzenie izolowane od obudowy a stator...
U mnie ze statora wychodzi tylko jeden przewód czarny z zieloną złączką i nie mam na nim napięcia po odpaleniu. Jest cały czas masa, więc wymiana regulatora nie pomoże. Traktorek świeżo kupiony, brak regulatora - jest tylko na niego miejsce na rozruszniku i jeden czerwony przewód wychodzący z wiązki instalacji elektrycznej. Na przewodzie z alternatora...
Napięcie mierze na masie silnika i przy przewodzie regulatora. Stacyjka już pominięta. Podłącze Jeszce przewód masy od statora bezpośrednio do regulatora. Ale wątpię żeby to pomogło. Dodano po 4 Regulator reguluje prąd na żarówki. Swieca ok tylko tak jak by nie prostował napięcia na akumulator. Odciąłem czerwony przewód od regulatora i w jego miejsce...
Ile cewek ma stator Kisbee Peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? Oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, czy dopiero planujesz zakup/wymianę? Planuję wymianę Dodano po 7 (at)ElektrodaBot
Cześć, Naprawiłem kilka narzędzi i rozważałem zakup niedziałającej szlifierki kątowej Makita, takiej jak DGA506. Czy komuś udało się naprawić płytkę kontrolera stojana: https://www.partshopdirect.co.u... z czymś takim z AliExpress: https://www.aliexpress.com/i... Wydaje się, że dostępnych jest kilka...
Nie, nie mam miernika... Wszystko robię w dość "domowych" warunkach. Wybacz, jeśli jakimkolwiek słowem cię uraziłem. Powiem tak - przez chwilę, około 3 kopnięcia kostka z 2 kablami była połączona z tą drugą(wychodzące z silnika obie). Stąd mój temat - chciałem dowiedzieć się, którym kablem MUSI iść prąd na iskrę, a które na iskrę potrzebne nie są. Bo...
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Przez przystapieniem do dalszej naprawy czyli wymianie AN3821K sprzwdzilem zasilacz i wymienilem kondesatory nic to nie dało. Wymienilem rowniez kondensator na plycie głownej w sekcji POWER C1 bez zmian. Zgodnie ze schematem w silniku sa 3 hallotrony podlaczone do wyjsc AN 5i6 7i8 9i10 dlaczego na 7i8 jest 2,8V przeciez na wszystkich trzech powinno...
Przewód ma 5k między końcami a uzwojenie główne w statorze ma 700ohm i 120ohm uzwojenie impulsowe. Tak jak w instrukcji serwisowej... uprzedzam pytania nie ma tam nic poza wartościami rezystancji jakie powinny być.
Trzeszczy bo pewnie płytki rotora kondensatora strojeniowego w pewnym momencie zwierają się z płytkami statora. Wyczyść z brudu , sprawdź czy się nie zwierają i ewentualnie delikatnie poodginaj. Jeśli zacznie słabo odbierać to kwestia tylko dostrojenia obwodów wejściowych i wzmacniacza p.cz. i ewentualnie wymiana zuzytych lamp. Jesli nic nie bedzie...
Od kiedy uzwojenie alternatora wytwarza prąd stały? oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach Oryginalnej? Nie wydaje mi się. + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? Przyjrzyj się uważnie, porównując z innymi. poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać Zależy co. Regulatory od skuterów ograniczają napięcie na światłach...
jeden chłopak mi napisał tak: "Możesz albo przełożyć stator razem z deklem i magnetem ze starego silnika albo kombinować z tym co masz a to będzie trochę zabawy a efekt taki sobie bo raz wymiana żarówki z przodu na 25W zamiast 35 i ładowanie LEDów tam gdzie można tj, podświetlenie zegarów, kierunki postojówki a dwa zabawa z samą cewką bo trzeba przelutować...
Zwróć uwagę na następujące punkty: 1. Łączenie przewodów statora z instalacją, po prawej stronie w pobliżu "wahacza" mocowania silnika. Powinny być zasłonięte gumą. Często zmoczenie tych złącz odcina iskrę (przebicie na zasilaniu modułu). 2. Czujnik stopki bocznej, odłącz go całkowicie. Gdzieś powinieneś mieć przy podłodze kostkę na 3 przewody. Nie...
Jest dział "robotyka i modelarstwo"... Nie napisałeś nawet jakie silniczki przezwajasz. Rozumiem, że chodzi ci bezszczotkowe. Po pierwsze - istnieje zależność między ilością zębów statora i ilością magnesów na obwodzie. Magnesy są rozmieszczone na obwodzie w równych odstępach, ale o naprzemiennej orientacji. Neodymki są zwykle sprawniejsze od "czarnulek",...
Tak ja ustawiałem książkowe zawory a potem za 2 miesiące mechanik jak czyścił gaźnik a potem zakładał nowy. 12 barów ciśnienie sprawdzane pół roku temu. Nie mam pomysłu co dalej, skuter ładnie się zbiera, szybko jedzie bo przy wadze 90 kg kierowcy jedzie 65 km/h szybko wyjeżdza pod nieduże górki i małe wzniesienia ok. 40-50km/h, ale na jałowych pracuje...
Cewki zamiennej nie mam pewnie zamówię w pierwszej kolejności bo jest tańsza niż stator - jeśli nie pomoże to jeszcze pewnie stator trzeba będzie wymienić. Widzę że można kupić różne cewkomoduły. Są jakieś lepsze i gorsze? Niektórzy piszą że są odblokowane - tzn. że można też kupić jeszcze zablokowany Czym się różnią te oryginalne używki czerwone od...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
W moim quadzie (chińskim) mam spaloną instalację. Genialny fachowiec, u którego był na czyszczeniu i regulacji gaźnika przyznał się, że jak czyścić to coś tam i spalił bezpiecznik. A że nie miał na stanie wsadził tam kabel. Ale mniejsza o to. Stoję przed wymianą instalacji, cewki, statora, gaźnika i modułu. Chodzi mi głównie o tą cewke. W oryginale,...
Dziękuję za informacje! Co do tego, że na obrotach 'wstecznych' działać będzie z mniejszą wydajnością to zdaję sobie z tego sprawę. Pomysł podłączenia dwóch silniczków rozważałem, jednak z uwagi na primo opory, secundo koszta -potrzebuję kilku takich wiatraczków- na razie go porzuciłem (choć kto wie, czy nie trzeba doń będzie wrócić…). Wasze wyjaśnienia...
W chińskim skuterze "Foreno" nie mogę uzyskać wysokich obrotów. Wymieniłem wałek rozrządu,gaźniki (chyba ze 4 - wszystkie nowe) stator oraz moduł. Sprawdziłem zawory zdjąłem głowice i sprawdziłem tłok i zawory oraz czy wał się nie przestawił na czopie. Wszystko na nic. Nadal to samo. Zaczęło się od przeglądu, wymiana oleju i regulacja zaworów oraz czyszczenie...
Temat przećwiczony przeze mnie i domniemuję, że dotyczy wszystkich mechanizmów "K" (2 identyczne przypadki). Przyczyna - wyoblenie się tulejek łożyskujących capstan (szczególnie dotyczy to tej dolnej) - na zwiększonych obrotach na podglądzie do przodu capstan wpada w zakłócenia (słyszalne zresztą) a obraz gubi synchronizację pionową i poziomą (czasami...
Dzięki za podpowiedzi ale czy mógłby ktoś mi podesłać jakiś opis tej skrzyni ,ktory korek wlewowy, który spustowy,itd. wczoraj odkrecilem korek od spodu na imbus 12 żeby spuscic trochę oleju do sprawdzenia i prawie mi wyskoczyła sprężyna. Teraz już wiem że trzyma ona chyba stator a spustowa jest pod filtrem,chciałbym zaoszczędzić sobie czasu z wyjmowaniem...
Kiedyś miałem jakiegoś CPI z brakiem iskry. Niby wszystko było dobrze, ale jakby problem występował z cewką WN, jednak na nowej cewce też iskry nie było. Na mierniku wszystko było ok, jednak konektor od cewki WN przyłożony do masy nie iskrzył. W końcu okazało się że przewód na łączeniu z tym konektorem jakoś się utlenił w niewidoczny i trudno zmierzalny...
Stator posiada uzwojenie jednofazowe chyba końce cewek do masy. http://obrazki.elektroda.pl/8560293500_1... Natomiast doszedłem że po przekręceniu kluczyka w lewo (włączenie świateł) pomiędzy wyjściem z regulatora +13,8V czerwony przewód a masą pojazdu jest 2,2 oma czyli zwiera napięcie do masy. Po próbach odpinania kabelków doszedłem...
Niestety jest to TZR80RR a nie TZR50 z silnikiem AM6 i większym cylindrem. Nie ma do nich za wielu informacji serwisowych. Masz cewkę z dwoma wyprowadzeniami, aby móc zasilić mikrokontroler w module. Gdyby nie to, poradziłbym próbować założyć stator od innych skuterów. Z wymianą samej cewki np. od DT125 może nie pójść tak łatwo, nie radziłbym robić...
Witam, chociaż to nie ten sam typ VCR ale firma ta sama no i objawy oraz rodzaj usterki są klasyczne :lol: Temat był przećwiczony ostatnio również przeze mnie. Ażeby się nie powtarzać i niepotrzebnie dublować posty odsyłam szanownego kolegę do literatury w tym topic'u : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... gdzie dość szeroko opisano charakter...
OTO OPIS Z SERWISU ELEKTRONIKI JA OSOBIŚCIE NIE WYMIWNIAM TRZPIENIA Z ŁOŻOSKAMI JEŻELI NIE JEST ON BARDZO KRZYWY OTO OPIS OBJAWY: Podczas odtwarzania lub nagrywania w trybie EP silnik zatrzymuje się lub pracuje nierównomiernie (skokowo). PRZYCZYNA: „Wzbudzanie się” elektronicznego obwodu silnika oraz uszkodzenie zespołu łożyskowania rotora....
Witam Przy okazji ostatniego czyszczenia kompa, połączonego z malowaniem obudowy. Zwróciłem uwagę, że wentylator CPU po 16 latach już się rozlatał w środku (7 lat temu miał wymianę wielu części ale te między innymi pozostały), co powoduje, że magnes trze o okrągłą podstawę statora. Na razie dołożyłem podkładkę, ale postanowiłem, że czas już na wymianę...
Witam! Quad 110 problem polega na tym, że silnik kręci jak szalony ale bez świecy, po wkreceniu świecy obraca wałem do momentu pojawienia się sprężania. Objaw jest taki jakby akumulator był za słaby, ale to wykluczam ponieważ podłączyłem go przez szekli z samochodu i jest to samo. Nie mogę odpalać na pych bo nie ma biegów, kopniaka też nie ma. Wpakowany...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
http://obrazki.elektroda.pl/5599348800_1... Może się przyda . Spis części zamiennych do młotowiertarki TE 18-M 50456 Pozycja na schemacieNr katalogowyNazwa Części 450496Stator 110-115V assy 571889Rotor 110/115V assy 676881Brush holder 100/115V assy 776999Electronics 110-115V 973328Supply cord USA/CDN 1450467Rating plate TE 18-M 115V...
schemat statora przewody statora przewijanie statora
fotowoltaika napięcie sieci pendrive write protect triak gorenje
Jak przyspieszyć kursor myszki w Windows 10? Astra J: Spadek napięcia ładowania po nagrzaniu