Są dostępne nawet na alledrogo.. szukasz „Szczotki Alternatora 4,6x6,35x15,4 PX60” (4oferty) Do alternatora raczej nie nadadzą się szczotki z elektronarzędzi..;)
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
https://obrazki.elektroda.pl/7169080800_... Panowie mam nietypowy problem. Pojazd (Renault Laguna III 1.5dci, 2012r) traci ładowanie po wyłączeniu się ssania. Obecnie na zewnątrz jest ok. -5 do +5stopni. Jeżeli ssanie powróci, bo jak się stoi to silnik nie nagrzewa się więcej niż 70 stopni - ładowanie powraca. Jeżeli ssanie wyłącza...
Witam. Mam taki problem i nigdzie takiego tematu nie mogłem znaleźć natomiast po przegazowaniu do odcięcia przygasają mi kontrolki czasami jak najeżdżam na dołki to też mi przygasają, czego może być to problem? Zwykła wymiana szczotek w alternatorze czy jakaś grubsza sprawa?
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Witam. Tak się złożyło, że muszę zrobić serwis alternatora Valeo- wymiana sprzęgiełka i szczotek (niestety cały regulator jest z nimi zespolony), bo prawdopodobnie od nich ostatni zapaliła mi się kontrolka ładowania - za wiele już ich nie ma. Jednakże komutator ma widoczne ślady zużycia i wygląda tak: 938187 Wydaje mi się, że spokojnie zrobi jeszcze...
Wielkie dzięki Panowie za podpowiedzi, temat został zakończony wymiana szczotek w alternatorze uleczyła sprawę . Teraz obroty rozrusznika są jak książka pisze. Pali na rys pomimo że stoi na polu a mrozik ciśnie tyko dziś było -18 stopni. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi,pozdrawiam i do następnego razu.
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Kiedyś miałem taki problem w benzyniaku , pomogła wymiana kabli WN, kondensatora w zapłonie i poprawienie masy anteny, ale przy starszych modelach często zakłuca układ ładowania aku. pomaga wymiana szczotek w alternatorze , czyszczenie komutatora i dokładne usunięcie wszelkich luzów w układzie elektrycznym
Jest 200-tysięcy druga zmiana paska rozrządu +przy okazji wymiana szczotek w alternatorze .Ustawiłem pasek na blokadę kół i nic osiągi bez zmian 15s do setki,ale przeczytałem post dyzia777 i zasugerował żeby ustawiać nie według blokady kół a według znaków na pasku..Zrobiłem to i różnica była aż o 2 zęby i efekt jest fajny 13 sekund do setki .czyli brakuje...
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
cewka w maluchu daje na obu cylindrach iskrę w tym samym momencie tylko ze w jednym jest akurat sów sprężania czyli mieszanka paliwa z powietrzem a w drugim cylindrze sów wydechu czyli spaliny które sie nie zapalają:) od przeskakującej iskry czyli taka podwójna cewkę traktuj jak pojedyncza z wejściem na dwa przewody wysokiego napięcia Dodano po 11 w...
Piewsza wymiana szczotek z regulatorem była przy 197 tys druga przy 250 tys za pierwszym razem wyczyściłem wszystkie styki masę klemy. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze tj. na śrubie + i korpusie alternatora. Różnica między akumulatorem wynosiła wtedy z tego co pamiętam 0,02V. Diod nie sprawdzałem nie widać migotania świateł nawet jak jest...
Zwiazane z tym są: 1 przepalona zarówka w tablicy 2 uszkodzony przewód na linii zarówka w tablicy - alternator 3 wytarte lub zawieszone szczotki w alternatorze w regulatorze napiecia 4 uszkodzony regulator napiecia 5 uszkodzone uzwojenie wirnika alternatora Najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie lub wytarcie szczotek w regulatorze napiecia a co...
Witam, jako że to jest mój pierwszy samochód, którego kupiłem za własne pieniądze po 2 miesiącach użytkowania zaczeły sie dziwne rzeczy dziać z moją cytrynką. 93` 1.4 + lpg (na śrube), nie wiem jakiej generacji, bo sie poprostu nie znam. 1. Po odpaleniu silnik chodzi, po czym trzęsie sie pada. Dopiero jak chce pojechać to musze go trzymać non stop na...
A więc czeka was trochę treningu zagadnień technicznych. Dobrze że jest miernik. Tylko uwaga na ustawienia miernika aby nie odjechał w przeszłość. Informacji o kontroli instalacji samochodu trochę znalazłoby się i może warto poszukać. Zużycie szczotek całkiem możliwe. Jest jednak taki problem jak zbyt późne reagowanie na usterki. Teraz poza wymianą...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Bardzo dziękuję Wszystkim za cenne porady i zainteresowanie moim tematem :) Napnij pasek , wieśwageny lubią mieć wychluśtane kółko pasowe alternatora psujące paski. Ogólnie w tym alternatorze mam prawdopodobnie walnięte łożysko i cały ten pasek tak nie równo chodzi ale jak pisałem wyżej łożyska nie da rady wymienić,a do tej pory było jakoś wszystko...
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
witam maje autko ma 22 lata , nic nie robione ;) ale zauważyłem że w nocy mrugają mi kontrolki na desce kontrolnej , czy to już czas na wymianę szczotek w alternatorze ?
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Miałem podobny problem w innym samochodzie. Ponadto po przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik zgasł na dobre. Pomogła wymiana szczotek alternatora: brak było ładowania przez co zbyt niskie napięcie na akumulatorze i komputer działał niepoprawnie. U ciebie może być inna przyczyna, stawiam na elektroniką.
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Witam Alternatror od twojej polówki dopasujesz od golfa 2, bo to jest to samo. żeby wymienić szczotki w alternatorze musisz go niestety wydrzeć z samochodu.po wyjęciu bez problemu poznasz regulator poniewarz będzie widoczny.napisane tam będzie:14,4V.szczotki wymienia się dosyć ciężko:( musisz stare wylutować pożądną lutownicą. aha i uważaj na sprężyny...
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Ogólnie ujmując to masz poluzowane lub niepewne połączenia. A gdzie to już należy znaleźć. A więc kostki połączeniowe, bezpieczniki oraz masy. Jesli te skoki są wywoąłnew przez alternator to też w wyniku marnych połączeń. Jest jeszcze mozliwość, że kończą się szczotki, ale jeśli temu szybko nie zaradzisz to regulator napewno do wymiany.
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Wymiana regulatora w alternatorze pomogła. Okazuje się, zgodnie z sugestiami, te z Chin nie działają właściwie. Nie wiem, co Bosch zlecając produkcję u Chińczyków zyskał, bo jak na razie założyłem na próbę dwa, i oba ten sam problem. Założyłem Made in GB używkę po regeneracji (wymiana szczotek) i chodzi. Gość od alternatorów mówi, że już nie będzie...
Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mnie więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora? Jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia to sprawa wygląda banalnie prosto i stosunkowo tanio. Gorzej wygląda sprawa gdy trzeba będzie wymienić pierścienie po których to ślizgają się szczotki zbierające napięcie...
(at)kichu999 Widzisz ja się napisałem a Ty i tak nic z tego nie pojąłeś. O samochód trzeba dbać, wymieniać wszystko to co zaleca producent w odpowiednim czasie lub nawet częściej. Ale zrozum jedno, jak ci siądzie czujnik położenia wału na trasie to choćbyś wymieniał olej co 1000 km a wszystkie płyny regularnie co roku to i tak nie przewidzisz danej...
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Skoro prąd jest indukowany w stojanie to jaki prąd płynie przez te szczotki?
ale czy z tym alternatorem to moze byc to bo mi sie lekko pali kontrolka od ladowania,moze szczotki,wymiana alternatora by cos dala?kupilem tez nowy komputer do poldka,wymienic go?kosztowalmnie 10 zl na gieldzie,a poldek jest na gaz
Witam kolegów możne opisze co ja zaobserwowałem u siebie. Kilka dni temu zakupiłem Harego II ASC i Dakote V2 na Wyłączonym ASC są trzaski od silnika tzn. radio pracuje z silnikiem z efektem wydawania pierdzeń jak przyspieszam albo robię przegazuwkę automatycznie zakłócenia wzrastają. Przekręcam gałką na ASC jest cisza z tym ze wycina mi wszystko i odbieram...
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
Wieszają ci się szczotki kolego. Może pomóc naciągnięcie sprężynki lub najlepiej wymiana szczotek na nowe i przeczyszczenie.
Ja bym dołożył do naprawy alternatora, wymiana szczotek i ślizgu, jeśli nie w momencie gdy alternator ładuje i miernik wskaże napięcie powyżej 14 V nie ma powodu wymieniać się regulatora. Zbadanie stanu jego paska napędowego po tylu latach jest już pewnie popękany, wyślizgany na co wskazuje opis usterki mówiący, że zaczyna ładować po paru km. Warto...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
http://www.a6klub.pl/a6-c5-wykrecenie-al...
W tych alternatorach wycierają się pierścienie ślizgowe, więc wymiana regulatora ze szczotkami zapewne nie pomoże
O czym ty piszesz. Wymiana diód. Powodzenia
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem o zapłonie i alternatorze bo albo czeka Cię wymiana kabli zapłonowych albo robota alternatora (szczotki i komutator). I nie stosuj półśrodków bo się zemszczą w inny sposób. SławeK
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
Pewnie "skończyły" się szczotki w alternatorze...
koledzy szkoda pisania na bank alternator trzeba wymontować i zmierzyć prostownik na początek rzażenie na wysokich obrotach może wskazywać na przebicie na uzwojeniu lub poprostu krótkie szczotki wymiana regulatora w tym alternatorze bez demontarzu to bajka
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
szczotki w alternatorze padły i opuścił mi z ceny na wymianę szczotek To akurat sie nie psuje w nich :) gadka "Miro handlarza" https://www.youtube.com/watch?v=IjfaYrfI...
Witam. Dziękuje kolegom za pomoc, autko naprawione. Wymiana regulatora pomogła. Dodam, że jest u mnie alternator bosch i można regulator wymienić bez demontażu alternatora choć odkręcenie osłony tylnej nie jest łatwą sprawą jak autko ma pare lat. Defekt regulatora to nie zużyte szczotki tylko rdza zrobiła swoje.
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
Kiedyś pewnie peprzetarły się pierścienie więc wymiana pierścieni ale bez toczenia i ponieważ biją to urywa szczotki - wymiana regulatora w 10 min i po sprawie.
Kable są dobrze ułożone. Zasileanie z akumulatora potężnym kablem odseparoawnym od cinci(idą innym progiem). Akumulator jest nowy wiec to nie jego wina. A wzmacniacz to najwyższy Alpine i on napewno nic nie generuje. Kable sygnałowe tez sprawdzałe. W wszystkie masy przeczyściłem i odśniedziłem. Są pancerne!! Jedyne co mi jeszcze zostało to ten kondek...
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
Przewody masy sprawdzone, wyczyszczone i problem nadal występuje 🤬 rozkładam już ręce całkowicie w mojej głowie jedyny pomysł jaki został to wymiana instalacji. Narazie szukam dalej. Przecież wymiana instalacji nie ma sensu. Instalacja to przewody i ich złącza. Nie wiem jaki tam jest alternator, ale jak ma szczotki to przyjrzyj się czy się...
Lepiej, ale koszty sa w moim przypadku duzo duzo wieksze. Bo tak mam juz zalozony nowy altek 70A, a stary regeneruje: wymiana lozysk, szczotek, przetoczenie pierscieni, wymiana diod prostownika, kontrola uzwojen. czyszczenie. Wiec mam juz dwa alternatory identyczne, dlatego opcja wymiany na jeden co by dal te 140A odpada. Musze kombinowac z tymi dwoma.
Przeczytałem całą dyskusję z zainteresowaniem i chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w lutowaniu stopów zawierających nikiel. Otóż o ile jest możliwe zastosowanie większości podanych wcześniej topników do lutowania tzw. stali nierdzewnych to do skutecznego pobielenia stali kwasoodpornej nic innego poza użyciem czystego HCl się nie nadaje. Twierdzę...
Ten typ tak ma! Miałem do czynienia z Uazami dość długo, to stała przypadłość tego alternatora. Powodem jest dość długi wolny odcinek paska klinowego. Przy wyższych obrotach wpada w wibracje i skutkuje to wibracjami wirnika, szczotki słabiej kontaktują i efekt końcowy to słabsze ładowanie. Wymiana szczotek na nowe trochę pomaga.
Alternator dołem, po zdemontowaniu jego wsporników. Wymiana szczotek nic nie da, bo to nie one są uszkodzone ani się nie skończyły. Daj na plaka i odpal, potem standardowo świece, paliwo itp.
Regulator wymontowany i sprawdzam czy pomiędzy jedną szczotką a drugą jest przejście czyli multimetrem jedną szpilkę przykładam do jednej szczotki drugą do drugiej. Mam pomiędzy obiema szczotkami przejście po ich wymianie (i jak na złość nie sprawdziłem sobie jak było przed wymianą szczotek) i teraz nie wiem czy jest poprawnie czy nie.
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Jeżeli zdecydujesz się samodzielnie rozebrać ten alternator to pamiętaj, aby najpierw wyjąć regulator napięcia (plastikowa kostka przykręcona na dwie śrubki) -w przeciwnym wypadku możesz zniszczyć szczotki lub komutator
To podłącz od razu radio w ten sam sposób bo może to ono zbiera ten syf z instalacji,a jeżeli to nic nie da to sprawdz szczotki w alternatorze,może już czas je wymienić? Z alternatorem narazie niech się wstrzyma, najpierw trzeba spróbować bezpośredni pod aku, jak nie pomoże to trzeba będzie się czepić alternatora. Miałem podobny przypadek w moim VW...
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
No to trzeba sprawdzić czy to faktycznie alternator. Patrz pomiar napięcia ładowania. Wymiana na jaki Nowy/regenerowany/Używany? Może warto zrobić sekcję zwłok poprzedniemu albo obecnemu alternatorowi (jak jest uszkodzony) co w nim padło (wirnik, diody, regulator, szczotki regulatora).
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ne bardzo Cię rozumię,.......... dlaczego do tej pory nie zapytałeś elektyka i nie masz to wyjaśnione, dlaczego wymienił obudowę alternatora, czy cały wymienił ??????????, bo zdaje się Ty zleciłęś mu, czy ustaliłes z nim, tylko wymianę szczotek. Chyba za to wziął dodatkową i to sporą kasę. Pozdr.
uszkodzony alternator, skoki podczas ładowania, w moim przypadku naprawa pomogła wymiana samych szczotek i było po problemie
Alternator był rok temu regenerowany. Wymiana szczotek była. Ładowanie jest też ok. Diodka na akumulatorze pokazuje stan naładowania.
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Ponieważ z ekonomicznego punktu widzenia mieli rację. Jak wspominałem padł mi alternator. Tak koledzy mieliście rację padła jedna dioda w mostku. Postanowiłem alternator oddać fachowcowi. Wcześniej się dowiadywałem ile kosztuje używany na szrotach cena ok 150z. Ja za regenerację zapłaciłem 270 zł gdzie zażyczyłem sobie wymianę łożysk, mostka, szczotek...
Wygląda na to, że i ja mam podobny problem, zatem dziś zabieram się za kupno szczotek i wymianę. Warto wymienić regulację napięcia, czy to zbędny wydatek?
święta racja z tymi przekrojami przewodów . Do zasilania budynku mieszkalnego stosuje się splot 16mm2 gdzie napięcie między fazowe wynosi 380V a obciężenie do 10-15 kW. I niech nikt nie wciska ciemnoty że pisk zniknie gdy zastosujemy kabel 20mm2 . Też mam problem z tym piskiem stosowałwm 2000 filtrów i nic . Pozostaje jeszcze rozebranie alternatora...
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
Witam. Przez wymianę szczotek mam rozumieć, że same szczotki Jeśli tak to wymień cały regulator napięcia.
Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.
z tego co wiem to cały mostek jest zlutowany- zgrzany z uzwojeniem alternatora, więc ciężko będzie , dodatkowo dochodzą wymiana szczotek, bo jak na wirniku wytarte ścieżki (głębokie rowki ) to szybko się szczotki zużyją ew. zaraz połamią. Miałem podobny problem w scenicu 2- ( ogólnie 450 pln z robocizną - nowy wirnik, regulator, łożyska i wyważanie)....
W sienie zepsuł się alternator, wizyta u mechanika i ... " naprawimy za 270 zł, bo jest pęknięty" , wizyta w drugim warsztacie i.... " naprawimy - do wymiany mostek prostowniczy, , wymiana panewek , szczotek, i wirnika , koszt 190zł" . teraz dylemat co jest zepsute i kto naciąga, bo co mogło zostać uszkodzone w wirniku?? Czy mogę sam wymienić ww. mostek...
Jak duże znaczenie ma ten styk na tym regulatorze? Zasadnicze. Pierścienie są dość zużyte, na starych szczotkach są rowki, a tu dałem nowe szczotki, przecież to się jeszcze nie zdążyło dotrzeć. To raczej minimalne zużycie, jak rowki na pierścieniach będą głębsze niż ok. 1-1,5mm to zacznij myśleć nad wymianą. "Dotarcie" szczotek to kilka godzin pracy,...
Pod warunkiem, że to nie piszczy pasek to wymiana łożysk jest sprawą mechaniczną.
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
wymiana szczotek wymiana łożysk alternatorze wymiana diody alternatorze
dodanie filmu youtube dział kinga zintegrowana grafika intel
Moduł sterujący Samsung BN96-50357A - sygnały i funkcje Jak zresetować Maca do ustawień fabrycznych?