Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale opiszę ci jak zmieniałem w innym samochodzie .Dla pewności ustawiłem wszystkie tłoki ,, na równo,, w cylindrach aby zawory nie powpadały za głęboko ( bo wypadnięcie raczej nie możliwe) i zakładając nowy uszczelniacz stosowałem magnes na wysięgniku którym łapałem za trzon zaworowy podciągałem max do góry płaskoszczypami...
Uszczelniacze zaworowe da się wymienić bez demontażu głowicy! Wszystko zależy od Twojej, bądź mechanika wiedzy i sprytu! Kilka tematów na ten temat jest już na naszym Forum, więc wysil się troszeczkę ;)
Jeżeli turbo nie pluje to masz uszczelniacz na zaworze wydechowym uszkodzony na czwartym garze jak jeden z kolegów opisuje. Z tą mąką to sobie odpuść to nie piekarnia, a ewidentnie widać co się dzieje. Proponuje wymianę wszystkich uszczelniaczy na zaworach pozdrawiam
mozesz sprobowac zastosowac preparat do oleju o nazwie "ceramizer" koszt to 73 pln jezeli pierscienie tlokowe nie sa zapieczone i nie sa przegrzane to napewno pomoze, jezeli silnik byl kiedys przegrzany to przyczyna brania oleju moga byc uszczelniacze na zaworach i w tym przypadku to tylko wymiana uszczelniaczy.
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
ok dzieki Ile tak w przybliżeniu moze kosztować wymiana: pierścieni(wymieniac razem z tłokami? wszystkie 4?) + wymiana uszczelniaczy na zaworach + może przy okazji UPG + wymiana rozrządu + naprawa alternatora?
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Nie, rozrządu nie ruszałem, ale pasek jest już trochę wyciągnięty, dziś będę właśnie robił rozrząd, a z tym zapłonem, to myślałem, że przestawiając pompo-wtryski ustawia się zapłon, ale z tego, co się dowiedziałem, to w ten sposób reguluje się dawkę paliwa. Godzin od ostatniego remontu to około 1500, a może wiesz jak zabrać się za wymianę uszczelniaczy...
Po przegrzaniu jest wiele skutków niepożądanych. Głowica do legalizacji, wymiana uszczelniaczy na zaworach. Tłoki i pierścienie tez mogły ulec uszkodzeniu /deformacji/. Nie myśl czasem, że po wymianie samej uszczelki w cudowny sposób „moc” powróci bez większego nakładu.
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
cena idzie za jakością tak 1500 z zaworami diagnoza wymiana oleju testem czasem wymiana uszczelniacza półosi . Nie obrażam tej firmy tak tylko podaję przypadek iż klient zażyczył sobie regenerowany rozdzielacz. po jakimś czasie problem się pojawił. a firma jak najbardziej solidna i wszystkich zachęcam do korzystania z nich usług.Chyba pewność siebie...
Radziłbym ci wyremontować silnik. Wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy na zaworach,regulacja zaworów,wymiana pierścieni i dobrze by było żebyś też sprawdził przynajmniej panewki na korbowodach i silnik chodzi jak nowy.Ja tak zrobiłem ze swoją 406 i już przejechałem 140 tys.km bez żadnego remontu.Koszt jaki poniosłem...
(at)pawblock Teraz doprecyzuj o jakim łańcuchu piszesz, napędowym czy rozrządu. Po drugie to sprawdź czy dźwigienki na zaworach są luźne, nie mogą być podparte. na początek ustaw na tzw. oko tak poniżej 0,5 mm luzu aby było wyczuwalne lekkie klikanie gdy poruszasz dźwigienką.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Teoretycznie da się to zrobić, ustawiając tłok tak aby zawór się na nim oparł. Ale ryzykujesz tym, że może Ci on wpaść do komory spalania. Po za tym nie widzę sensu ( po za wymianą uszczelniacza trzonu) tej operacji. PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione? Ten...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
sorry Krisbraum z ta wymiana uszczelniacza to przesadziles .2.5 godziny to nic nie zrobisz , a troche juz skrzyn zrobilem
wymiana ..... pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały.] Ręcznej honowniczki nie chciało się użyć? Co da wymiana pierścieni bez uszorstnienia gładzi? Luz jaki miały w rowkach tloków? Bo pierścień może ładnie pompować olej. :) A co da wymiana uszczelniaczy jak zawory mają luz w prowadnicach?
robi ci się mieszanka wody z olejem zrzuć głowicę i wymień uszczelkę sprawdź uszczelniacze na zaworach pozdrawiam Nie zawsze tak jest jak piszesz,jeśli gość robi krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to właśnie na korku zbiera się kondensat a ludzie myślą ze to uszczelka,ważne jest to jaką trzyma temperaturę silnik i z reguły jest to objaw niedogrzanego...
Wymiana uszczelniaczy bez demontażu głowicy jest możliwa, trochę upierdliwa robota. Przez otwór świecy napompuj 8 atmosfer (jak zawory szczelne to będzie git). Ja bym zdemontował głowicę :)
Czy wymiana samych pierścieni da rezultat czy lepiej szukać sprawnego silnika ? Próbować wymienić uszczelniacze na zaworach? Nie ja bym nie ruszał pierścieni bo ciśnienie jest nie najgorsze. Spróbuj z tymi uszczelniaczami.
Witam Panowie. Moje pytanie dotyczy uszczelniaczy na zaworach czy w silniku 1.6 8v konieczne jest sciagniecie glowicy do wymiany uszczelniaczy? Zgory dziekuje za odpowiedzi.
a co mają uszczelniacze na zaworach do ciśnienia oleju ?
Tak musisz, bo głowica jest dwuczęściowa, górna część z wałkiem, dolna z zaworami, i obie przykręcone są do bloku sinika wspólnymi śrubami.
Olej ci ubywa z silnika podczas jazdy? Bo gdyby były uszczelniacze uszkodzone na zaworach spalałbyś olej z olejem napędowym .
A więc tak jestem po wymianie uszczelniaczy były bardzo sparciałe i dziury takie że prawie latały na zaworach. jutro skręcam rozrząd do końca Wstawiam parę fotek może komuś się przyda w przyszłości jakie sa pozycje zerowe i co i jak po zdjęciu wałka rozrządu silnikiem kręciłem tylko zgodnie z ruchem wskazówek zegara aby tłoki podparły zawory później...
Witam czy ktoś sie orientuje czy do wymiany uszczelniaczy na zaworach w vw golf 4 1.6 8v 100 km trzeba sciągać głowice czy wystarczy wałek? Bo nie wiem czy sie rozgrzebywac na kanale żeby kolektor wydechowy sciagnąć?? objawy to spalanie oleju ok. litr na 1000 km
Witam, przy okazjj wymiany rozrządu i wymiany uszczelnień pod nastawnikami oraz simmeringów wałków myślę nad wymianą uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, chciałbym podeprzeć zawory sprężonym powietrzem ewentualnie zabezpieczyć tłokiem aby nie wpadły. Dylemat jest jak zachować się ze szklankami? Czy wycisnąć z nich olej czy składać jak gdyby...
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
witam ja mam podobny problem jak wy rano moja viki 2.0 DTI 2000r nie odpala autko stoi w warsztacie juz od miesiąca i dalej nie wiedza co jest a juz była wymiana uszczelniacza przelewowych wtryskiwaczy jakis zawór zwrotny był wymieniony przelewy te cieniutkie wężyki też :(:( autko zaprowadze jutro do serwisu bosha niech dalej szukaja przyczyny :((a...
Jak przy wymianie uszczelniaczy podocierali zawory to czeka cię wymiana pierścieni. Standardowe skutki.
To jeszcze magicy powiedzcie koledze jak :-) Bo jeszcze rozepnie zabezpieczenia i mu zawór do cylindra wpadnie :-)
Do wymiany pierscionki lub uszczelniacze na zaworach i przy okazji oczywiste ze wymiana uszczelki i wrazie potrzeby planowanie glowicy.
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
Nigdy nie miałem problemów z demontażem zabezpieczeń przy sprężonym powietrzu. Ostatnio nawet demontowałem zabezpieczenie przy 1.9 TDI VW bez sznurka czy powietrza - zawór ładnie opierał się o tłok. Pewnie masz problem ze znikającym olejem - zanim wymienisz uszczelniacze zobacz jakie luzy mają zawory w prowadnicach bo wymiana może nie przynieść efektów.
zrób byle co własnej konstrukcji czym wepchniesz zawór . wpychasz za miseczke sprężyny.. podpierajac tlokiem wypniesz(wymienisz uszczelniacze) niepodpierając wcisniesz cały wyciągniesz dzwigienke wymienisz popychacz.
Jeden z lepszych mechaników w miescie kazał ustawic wszystkie na 0,15, i nie pierwsza taka opinia na ten temat, nie wiem jak sie odniesc do tego. Jesli po nagrzaniu na zaworach pojawiły by sie przedmuchy to dało by sie to w jakis sposób zauważyc, np w pracy silnika?
Witam. Mam BMW 523i 3 l benzyna 204 KM. Opiszę całą sytuację: gdy zakupiłem w lutym auto, kopciło, wydawało mi się, że na szaro, nawet podczas jazdy, i brało około 1 l oleju na 1500 km. W marcu albo lutym wymieniłem uszczelkę pod miską olejową, bo był wyciek. Miesiąc później pompę wysokiego ciśnienia oraz drugi katalizator, przy czym przy wymianie był...
Witam. Punto 1,1 litra 8-zaworowa głowicy silnik "bezkolizyjny". Czy ktoś próbował z powodzeniem lub też nie oprzeć zawór na tłoku? Chodzi o wymianę uszczelniaczy trzonka zaworu bez ściągania głowicy. Silnik jest co prawda bezkolizyjny, ale dotyczy to zapiętych zaworów "na swoim miejscu" i zastanawia mnie, czy po podniesieniu tłoka na max zawór się...
Jeżeli silnik się nie tłucze bardzo to tylko tzw mały remont. Ja bym zrobił tak. -sprawdził czy wszystko z silnikiem ok, nie szarpie nie gaśnie itp -ciśnienie sprężania, jeżeli mieści się w normie producenta to remontować, oczywiście próba olejowa jeśli jest bardzo niskie -jeżeli ciśnienie sprężania jest ok (wysokie i bez różnic większych jak 0.5 bara)...
Przeprowadzę remont ale nie generalny bo to jest nie opłacalne. Zrobię planowanie głowicy dotrę zawory i wymienię uszczelniacze no i sprawdzę głowice ciśnieniowo. Jak już planujesz robić górę to z własnego (niestety) doświadczenia polecam zweryfikować tłoki, cylindry, pierścienie i panewki. Żeby się nie okazało, że te komponenty się pomału kończą....
Witam. I nie dociera się wiertarka na pełnym bucie bez oleju na prowadnicy Wiertarką WCALE! się nie dociera. Tam potrzeba ruch prawo-lewo w małym stopniu. Jak luz na prowadnicy to wymiana prowadnic i zaworów. Czasem nowe zawory jeszcze dobrze współpracują z prowadnicami starymi. Ale to rzadkość. i nie warto "kombinować" Pamiętaj o nowych uszczelniaczach...
Nie licz że wymiana samych uszczelniaczy coś pomoże , trzeba rozebrać pomierzyć zużycie pierścieni cylindrów , zawory , gniazda , prowadnice. Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz.
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
Za 15 tys zrobisz sam remont. Szlif cylindrow Tloki, głowica, wal, panewki, Głowica sama 2800zl planowanie ,zawory ,frezowanie gniazd ,uszczelniacze , prowadnicę, myślę że jak sam poskładasz motor to 15tysiecy starczy
Burzliwa to jest Twoja wypowiedź, póki co to była kulturalna dyskusja i wymiana doświadczeń. Jeden z nielicznych wątków tutaj, gdzie można się czegoś nauczyć, wymienić uwagi, dodać własne spostrzeżenia. Pewnie, zawsze można napisać: kup nową/jedź na szrot/wymień. Takich doradców jest tu aż nadto. P.S. Co to jest "gwarancja rozruchowa"? Jak bierzesz...
........ czy wymiana uszczelniaczy zaworów spowoduje nie branie oleju? ..... może, pod warunkiem że zawór nie ma luzów w prowadnicy. Napinacz łańcucha na rysunku: https://obrazki.elektroda.pl/9387690300_...
Kupiłem to auto uszkodzone, z brakiem kompresji na jednym cylindrze. Był wypalony zawór. We wrześniu 2017 roku była robiona głowica (3 zawory, wymiana uszczelniaczy i prowadnic, planowanie, obróbka gniazd zaworowych). I miał wtedy 14. Pierwszy mechanik, który sprawdzał kompresję miesiąc temu, gdy się przydażyła w. w. sytuacja sprawdził kompresję i wyszło...
Witam, pół roku temu kupiłem mazdę 323f BA '95. Świetny samochód, lecz mam problem, gdy jest ciepło to kopci. Na 90% to z głowicy przez uszczelniacze na zaworach ścieka olej do komór spalania. Gdy temperatura spada poniżej -4 st. wszystko jest ok. Dlatego planuję wymienić te uszczelniacze. Potrzebuję do tego książki serwisowej , z schematami itp. Jeżeli...
Od 100 000km leję beczkowego Elfa Ostatnio rozbierałem silnik (upalone dwa zawory stwardniałe uszczelniacze i wymiana pierścieni po przegrzaniu )Panewki i tłoki w stanie idealnym. Olej kupuję zawsze w jednym miejscu. Auto to Łada 2107 .
Jeżeli się boisz o kolizję wału z zaworami to prostu zdemontuj wałek rozrządu. Wszystkie zawory się schowają i nie musisz się bać. Koło pasowe wału ma klin, koło pasowe wałka rozrządu nie zejdzie - trzeba użyć prasy. Bodajże od wałka rozrządu ma klin, albo odpowiedni wypust - chociaż nawet bez tego odpowiednio założysz - demontując pompę tandem (paliwa...
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Nie masz co robić i tak z nudów stwierdziłeś, że umyjesz tłoki w silniku? Masz wiedzę i narzędzia? Może się okazać , że poza planowaniem będzie potrzebna wymiana gniazd zaworowych , zaworów i ich dotarcie? Wymiana uszczelniaczy zaworowy obowiązkowa przy takim zakresie robót. I jeszcze jedno. Czy w tym silniku po planowaniu (powiedzmy 0.2mm) zawory też...
Czy ktoś ma wiedzę na temat rozdzielacza paliwa. Chodzi mi głównie o to: czy można rozebrać go w warunkach warsztatowych (domowych) i wymienić uszczelniacze na zaworze rozdzielającym, czy też jest konieczność skorzystania z wyspecjalizowanych zakładów ASO? Pozdrawiam
Olej może brać: 1. Przez uszczelkę pod głowicą 2. Przez zawory 3. Spod tłoka, jeśli przepuszcza pierścień zagarniający Nie ma innej opcji. Skoro tłok i cylinder jest nowy to 3 można wykluczyć (chyba, że pierścienie są źle założone. Uszczelka pod głowicą jest nowa to 2 też można wykluczyć. Uszczelniacze pod zawory są nowe. Jeszcze jest opcja - tuleje...
Witam. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzanie szczelności). Nowe szpilki dokręciłem tak jak książka pisze (kolejność i momenty). Pisałem powyżej. Głowica planowana i remontowana.
Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa bez zdejmowania głowicy. Wykręca się świecę i wkeca się przewód ze sprężonym powietrzem. I zawór nie opada.
Możliwe, że autotune wymaga zresetowania. Wiedza tajemna jak to zrobić bez interfejsu. Sprawdziłbym czy skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze, kolektor ssący). Gaźnik w dalszym ciągu podlega naprawie i regulacji, m. in. membrany, filterek, zawór iglicowy, poziom paliwa (0.55 mm ponad płaszczyznę uszczelki). Wymiana gaźnika wymaga przeprogramowania...
Witam,kocioł saunier duval semia ,co jakis czas zacina sie metalowy trzpień z grzybkami sterowany przez silnik krokowy w miejscu gdzie jest uszczelniacz i prowadnica trzpienia przez co jednoczesnie grzeje cwu i co.Czyszczenie tego tłustego nalotu i smarowanie pomaga na krótko.I pytania: 1)Jakimi środkami skutecznie to wyczyścić i naoliwić 2)Czy jest...
To ile trzeba zmienic by była to kapitalka ? w kranzlu1150 wymieniłem łożyska( silnika i krzywki ) , uszczelniacze (tłoków i wirnika silnika) i olej , oringi na zaworach i wszystko tłoki stare zostały bo ceramika po bokach jeszcze była ale z przodu już się powykruszało a i tak razem z zakupem urządzenia wyszło koło 60% zakupu nowej hd10/122 bo i manometr...
Koledzy kupiłem dzis profilaktycznie filtr paliwa, jak jechałem po niego, to Passat zaczął kopcić na białawo przy dodawaniu gazu, nawet na ciepłym silniku. I pewnie jak sugerujecie czeka mnie wymiana oringów na pompkach. Do brze rozumuje ze nadmierne kopceie=uszczelniacze pompek?
Panowie, żaden z Was nie ma bladego pojęcia o naprawie silników, więc dajcie sobie spokój z waszymi "poradami". Widział któryś z Was w życiu zgięty korbowód, czy zakleszczone w tłoku pierścienie? Na pewno nie. Obracają się z trudem, bo kleszczą się w rozmoczonym olejem nagarze - należało by wyczyścić rowki w tłokach. To jedno. Drugie - prowadnice są...
dopóki do FIATa lejesz Selenię to oleju nie bierze Chyba nie przy przebiegu 80kkm ale kto wie... Moje auta zawsze troszkę brały oprócz wspomnianego grata. Tzn w pewnym momencie stwierdziłem ubytek 1l na 10kkm ale po wymianie uszczelniaczy na zaworach przestał brać. Tylko to była bardzo stara generacja silników.... Ja jeździłem od zawsze na Castrolach,...
nie wiem jak w bydgoszczy ale w krakowie to świetna cena :) oddanie głowicy do zakładu ktory tylko sie tym zajmuje i daje gwarancje to wydatek zaczynajacy sie od 400zł (planowaie, spr. szczelnosci, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy) do tego dolicz robocizne i czesci... za te 5 stów to przypuszczam ze wymieni tylko uszczelke, ewentualnie uszczelniacze...
Oprócz uszczelniaczy siłownika może być także zużycie sekcji rozdzielacza czyli regeneracja bądź jego wymiana, a także zawór przeciążeniowy siłownika może być nieszczelny, nieszczelność połączeń rozdzielacz siłownik. Niski poziom oleju powodował by niewłaściwą pracę hydrauliki, brak podnoszenia lub zbyt mała wysokość podnoszenia zwłaszcza na pochyłościach.
Może napisz co było przyczyną wymiany cylindra, tłoka i pierścienia na nowe. Warto by zmierzyć przed wymianą na sucho jaka jest szczelina na pierścieniu po włożeniu do cylindra. Przyczyn niskiego ciśnienia może być wiele i trzeba je eliminować od najłatwiejszych. Może to być krzywa przylgnia na głowicy, uszkodzona (o ile kopci i ubywa płynu chłodniczego)...
Pacjent to zafira A z silnikiem Z18XE z LPG Z tego co wiem, głowica była oddawana do roboty(dotarte zawory, uszczelniacze zaworowe). Dodatkowo pierścienie nowe. Czy można zweryfikować jakość wykonania usługi ? Faktura, kwit ? Wałki sprawdzone - szczególnie krzywki na tym felernym drugim cylindrze? Jak tylko zrobione uszczelniacze i dotarte zawory to...
Zdjąłem prawą głowice i wszystko jest OK. Teraz planowanie, wymiana zaworów i uszczelniaczy i wsadzam ją z powrotem. Jedno pytanie jak sprawdzić czy zawór jest już dobrze dotarty?
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem Hyudaja Excela 1,5 po przebiegu prawie 200tys. Ostatnio rozebralem silnik by zobaczyc co ewentualnie trzeba wymienic lub szlifowac i bylem pozytywnie zaskoczony bo jest w stanie idealnym(szklanki pierscienie panewki). Lekko splanowalem glowice, poszlifowalem zawory i co najwazniejsze wymienilem uszczelniacze na...
Sama wymiana popychaczy nie obliguje do zmiany oleju tym bardziej na niższy. 10w40 to olej półsyntetyczny i jeśli nie ma z silnikiem żadnych problemów poza stukającymi zaworami to nie warto go zmieniać na olej mineralny. Inaczej jeśli silnik zaczyna kopcić ale wtedy najlepiej zrobić miniremont silnika (uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe, panewki)
Kompresja jest ok była sprawdzana , przy wymianie wtryskiwaczy musiałem sciagac głowice bo jeden wtrysk nie chcial wyjsc , przy okazji sprawdzenie szczelnosci, planowanie ,ustawienie zaworów, wymiana uszczelniaczy, tłoki były jak nowe, poza tym auto nie bierze grama oleju, nie dymi, zawór sterujący wymieniłem niestety to samo....
Miałem podobny problem! Jak postała kilka godzin, to zazwyczaj rano akumulatora brakowało. Zauważyłem, że ustawienie samochodu tak, aby przód był pochylony w dół nawet kilka centymetrów rozwiązywało problem. Mechanicy, wręcz doktorzy radzili, nowa obudowa filtra, inny filtr, zawór za filtrem, pompka przed filtrem. NIC! Wizyta w warsztacie.. Wymiana...
trzeba dokładnie oglądać prowadnice i wymacać je patyczkiem od lizaka koniecznie prze frezuj gniazda a potem docieraj na pastę dobra rada wymień wszystkie zawory Przy okazji wymień uszczelniacze
Jednak wyjmę tłoki na 2 i 3 cylindrze, bo mi to nie da spokoju a i tak już silnik jest rozgrzebany. Chciałem jak zawsze gdy ściągam głowicę dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze zaworów i ustawić luz na zaworach. Jednak tu nie ma podkładek ani na szklankach ani pod nimi, czyżby luz regulowało się wymianą szklanek. Jeżeli tak to pewnie będzie kosztowna...
nie koniecznie musi być to wina rozdzielacza ,może masz porysowany tłok albo cylinder i wymiana uszczelniaczy nic nie dała .albo nieszczelno połączenie cylinder a rozdzielacz , uszkodzony zawór ciśnieniawy . ja mam na tłoku wytoczony dodatkowy rowek pod pierscień metalowy. i są założone 2 metalowe . narazie zdaje egzamin już 4 rok .
Sprawdź najpierw kompresję. Leżeli kompresja wypadnie dobrze to prawdopodobnie uszczelniacze. Jeżeli źle, to próba olejowa która powinna wskazać czy to pierścienie czy zawory. Odnośnie drugiego pytania to są sposoby wymiany uszczelniaczy bez demontażu głowicy ale żaden normalny warsztat nie podejmie się tego.
robię przy dużych to i małego zrobię, zastanawiam sie co jest bardziej ekonomiczne. Planowanie gł. nie wchodzi w grę bo na chwię obecną jest ok , zawory raczej też co naj. uszczelniacze
Witam, mam problem z odpalaniem w niskich temp. Problem pojawia się przy 4 stopniach na + i im niższa temp tym gorzej. Auto po wymianie uszczelki pod głowicą ale problem był już przed wymiana. Przy wymianie uszczelki zrobione inne rzeczy, dotarte zawory, uszczelniacze zaworowe, oringi na pompowtryskach, wszystkie uszczelki nowe, pompowtryski ustawione...
napotkałem ten sam problem błąd e8 zmywarka amica zis 2612 po przeanalizowaniu forum elektroda oraz po oględzinach zmywarki wymieniłem uszkodzony zawór. uszkodzeniu - korozji uległ uszczelniacz zaworu, który zablokował przesłonę kierującą wodę. Wymiana nieskomplikowana potrzebna odrobina zdolności manualnych oraz podstawowe narzędzia.
Witam zamierzam w moim aucie Audi A4 B5 1.8 20v(ADR) wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy.Czy ktoś z kolegów robił taką operacje.Szczególnie zastanawia mnie jak podeprzeć zawory po zdjęciu zabezpieczenia.Proszę o pomoc.
155kkm przez dziesięć lat to jak dla mnie za mało (15kkm/rok) Może być to prawdą ale według mnie nie jest skoro nawet w polsce przeciętny właściciel auta robi 20-30kkm rocznie kupiłem kiedyś 15-letniego golfa '91 ze stanem na liczniku 200kkm Po przewertowaniu papierów okazało się że w 92 miał 70kkm (wpisy w książce z przeglądów gwarancyjnych) w temacie...
Zawsze należy lać taki olej jak zaleca producent silnika. Niezależnie od przebiegu, pory roku czy układu planet. Chyba, że producent tak zaleci, wtedy można. bo inny wypuka uszczelniacze na zaworach. Jak będą zużyte to "wypuka" tak czy tak. W starych trupach dieslach popularnym zabiegiem było lanie gęściejszego oleju, żeby silnik miał wystarczającą...
W preparacie. Osiadł w rurkach nagrzewnicy i zmniejszył przelot. Niestety mało który uszczelniacz do chłodnic nie zatyka nagrzewnicy. Czeka Cię wymiana chłodnicy i płukanie układu chłodzenia, w ostateczności również wymiana nagrzewnicy. W BMW dodatkowo jeszcze mógł zapchać zawór sterowania nagrzewnicy (nie pamiętam czy w E36 był)
Przed rozpoczęciem procesu wymiany zaworu grzejnika powinniśmy wykonać kilka niezbędnych czynności. Zaczynamy od zakręcenie głównego zaworu C.O. a następnie spuszczamy ciecz (najczęściej wodę) z całego układu centralnego ogrzewania. Wymiana zaworów i śrubunku. Wykręcamy stary zawór na jego miejsce montujemy nowy. Właściwe zabezpieczenie miejsca połączenia...
Przede mną do sprzedaży auta (zmiany auta) pozostało jeszcze około 40 000 km (4 lata). Czy z kompresją 9bar jest szansa to przejechać? Nie. A z ciekawości tylko, jaki jest mniej więcej koszt remontu głowicy w tym silniku? Chodzi mi o koszt całkowity czyli łącznie z rozbiórką i poskładaniem silnika. Jeśli to faktycznie głowica, do czego całkowita pewność...
Witam mam problem z Ursus- 360 po wymianę uszczelniaczy w rozdzielaczu i wymianie pierścieniu na tłoku podnośnik bez niczego słabo podnosi gdy wyłączę wałek puszcza odrazy na sam dół gdy podnoszę do samej góry podnośnik drży idzie w górę o dół nie wiem czemu wcześniej podnosił lepiej lecz puszczał . Pompa na pewno być może zawór zwrotny lub rozdzielacz...
bo już wiem, że nie ma kompresji, bo lekko się ciągnie za sznurek, I podczas rozruchu tego typu silniki NIGDY nie pokażą satysfakcjonującej kompresji. Z prostego powodu - na wałku rozrządu znajduje się samoczynny odprężnik, który uchyla zawór wylotowy w momencie rozruchu. Ułatwia to rozruch. Po zapłonie mieszanki tłok dostaje takiego przyspieszenia,...
Masz zablokowany zawór przelewowy w pompie, normalnie przy skręceniu kołami na max i przytrzymaniu kierownicy w układzie ciśnienie rośnie do ok 70 bar i otwiera się zawór. Lub podkręcony ten zawór do zbyt nadmiernego ciśnienia. Zawór w pompie znajduje się po odkręceniu przewodu oraz gwintu na samym dnie pod sprężynką. To taki tłoczek w środku z kulką...
Okej, dzięki bardzo. Czyli wystarczy, że podeprę tłokiem i nie wpadnie na taką głębokość, że uniemożliwi założenie sprężyny? Czy coś jeszcze wsadzić małego przez gniazdo świecy? A jak to w praktyce wygląda dokładnie. Ściągamy sprężynę i zawór nie może mieć żądnego luzu na boki? Czy bez sprężyny delikatny jest dopuszczalny, jak to wygląda?
Mam ten sam defekt w Audi A4 1,9 TDI 115KM AJM 2000r. Przyszła jesień zrobiło się trochę chłodniej i powstał problem z odpaleniem zimnego silnika . Wymieniłem świece żarowe, zawór zwrotny paliwa, filtr paliwa, czujnik temperatury, przedmuchałem przewody paliwowe i nic się nie zmieniło.Teraz sugeruję wymianę uszczelek dual vacuum pompy czyli pompy podciśnienia...
Poprosiłem mechanika o zdjęcia zregenerowanej głowicy. Zawory są podobno NOWE. Za sam remont głowicy dostałem rachunek na 900 zł. Poprosiłem o szczegóły na co poszło te 900 zł. Oto lista jaką otrzymałem: -rozbiórka -myjka ultradźwiękowa -test szczelności ciśnieniowy -wymiana uszczelniaczy trzonkowych -wymiana zaworów -obróbka gniazd zaworów -planowanie...
Czujnik wymieniony. Zakupiony został oryginał 1K0 959 126E, który można montować zamiennie z fabrycznie montowanym 1J0 959 126. Klimatyzacja działa. Wymiana jest bezproblemowa. Zajmuje 2 minuty pod blokiem. W przyłączu czujnika jest zawór, wyglądem przypominający ten co jest w wentylu od koła. Niemniej proponuję zakupić dodatkowo uszczelniacz czujnika...
Witaj! Jeszcze jedno pytanie: Czy z wydechu wydobywał się czarny czy siwy dym? Sprawdzałeś poziom oleju? Ubyło czy nie? To może być kilka przyczyn w zależności od koloru spalin. Dodano po 18 Jeżeli wydobywa się czarny dym to najbardziej spotykane jest: słaba wydajność turbiny, zapchany filtr powietrza lub sterowanie układu wtryskowego (ale to już tylko...
A czy ktoś zastosował już ten zestaw tłoka i cylindra zmodernizowany. Bo u mnie są cztery pierścienie. A może pierścienie wymienić tylko? Chodzi cały czas o c 330 Wymiana samych pierścieni nic nie da. Wymienia się cały zestaw tłok + tuleja. Tylko kupuj uszczelniacze te niebieskie. Są dwa rodzaje tłoków na pierścienie i uszczelniacze. Wpierw musisz...
Jak już wymieniać, to tylko głowicę. Lepiej z odbiorem osobistym, przynajmniej zanim wywalisz kasiorę, będziesz mógł obejrzeć i pomacać. Po udanym zakupie dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze i splanować ( niekoniecznie w tej kolejności ). Taniej i bezpieczniej niż wymiana silnika.
Witam w moim escorcie 1.6 8V XR3i 105km. Klepie jakiś zawór. I chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić zużyte popychacze w głowicy w samochodzie i jak sprawdzić popychacze w głowicy która leży rozkręcona ponad rok ponieważ z niej chciałem wyjąć popychacze na wymianę. Przy okazji chciałem wymienić uszczelniacze zaworów bo już puszczają i wiem że trzeba...
uszczelniacz wymiana wymiana uszczelniacz wymiana uszczelniacz półoś
sztuka elektrotechniki vectra kartę słownik język angielski
rzutowanie prostokątne pioneer instrukcja obsługi polski
Samsung lodówka – wyłączanie czujnika temperatury zamrażalnika przy otwieraniu drzwi, modele Bespoke/FamilyHub Volvo V70 – losowo działa kluczyk, pilot RF, CEM, synchronizacja, naprawa