Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
Witam jak w temacie napisałem to już wiadomo o co mi chodzi mniej więcej:)Wiec pytanie jest następujące czy można te gumy wymienić bez ściągania głowicy???by jej potem nie planować i kupować uszczelki?,niby niektórzy to robią pompując powietrze w miejsce świecy,ale czy po ściągnięciu pokrywy i tych sprężyn oraz walka rozrządu jest tam dobre dojście??
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Witam czy ktoś sie orientuje czy do wymiany uszczelniaczy na zaworach w vw golf 4 1.6 8v 100 km trzeba sciągać głowice czy wystarczy wałek? Bo nie wiem czy sie rozgrzebywac na kanale żeby kolektor wydechowy sciagnąć?? objawy to spalanie oleju ok. litr na 1000 km
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Zmień mechanika... Raczej to kombinator naciągacz... Ale by nie doprecyzować, to wyciek był oleju napędowego? środka chłodniczego czy oleju. Zapytaj mechanika kto oszczędza przy wymianie uszczelki głowicy i planuje głowicę bez sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego(bo zapewne na nim wystąpiło pęknięcie), 1200 do 2000 PLN Te zawrotne liczby dotyczą...
witam szukam instrukcji wymiany paska rozrzadu i kolejnosc zaplonu od ktorej strony liczy sie pierwszy cylinder suzuki wagon + r 2000 poj 1.3 auto przy zapalaniu troche dymi podejrzewam ze to uszczelniacze ,przebieg auta 93 tys czekam na pomoc.pozdrawiam
Co do kosztow utrzymania samochodow to moje skromne zdanie jest takie ze jak cie nie stac na naprwy i wymiany to nie kupuje sie samochodu. Jesli sciagniesz glowice to zobaczysz stan cylindrow bo wg mnie jak na ten przebieg to zbyt duzo zuzywa ci oleju. Zwykle wymiana uszczelniaczy bez sciagania glowicy nie obniza kosztow bo nie kazdy to potrafi a zwykle...
Jak zakończyła sie awaria?: Wymiana pompy (używka - wyczyszczona i wypłukana, spr. zawór zwrotny) odbywa się BEZ INGERENCJI W ROZRZĄD. Dojście od strony miski, tak, jak pisali niektórzy Panowie. Faktycznie robota na 2-3h. Ale: pierwotna awaria pompy oleju, powodowała w czasie zacinania się zaworu zwrotnego wzrost ciśnienia w komorze korbowej wału i...
Jeżeli się boisz o kolizję wału z zaworami to prostu zdemontuj wałek rozrządu. Wszystkie zawory się schowają i nie musisz się bać. Koło pasowe wału ma klin, koło pasowe wałka rozrządu nie zejdzie - trzeba użyć prasy. Bodajże od wałka rozrządu ma klin, albo odpowiedni wypust - chociaż nawet bez tego odpowiednio założysz - demontując pompę tandem (paliwa...
Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa bez zdejmowania głowicy. Wykręca się świecę i wkeca się przewód ze sprężonym powietrzem. I zawór nie opada.
Nie odważyłbym się wkładać cokolwiek twardego do wnętrza cylindra, skarpeta może ulec przecięciu, kulka zawsze może się przykleić do tłoka lub głowicy, zostać wewnątrz- i nieszczęście gotowe. Polecam podanie sprężonego powietrza przez otwór świecy, niektórzy stosują sznur wprowadzony przez otwór świecy i dociskają zawory tłokiem (koniec sznura zostawiają...
zamiast świecy ja wkrecam stara świece z podłaczonym kompresorem ładujesz cisnienie do cylindra i pewność ze zawór nie opadnie Pomysł z ciśnieniem na tłoka jest ok. Dzięki wszystkim za pomoc. Zawory uszczelnione.
Tak musisz, bo głowica jest dwuczęściowa, górna część z wałkiem, dolna z zaworami, i obie przykręcone są do bloku sinika wspólnymi śrubami.
do uszczelniaczy nie ma konieczności zdejmowania głowicy no chyba , że przy okazji pierścienie. ale jak masz zdjętą, to demontujesz zawory i widać uszczelniacze. wyciągasz stare, wciskasz nowe, uzbrajasz głowicę i gotowe.
Witam,kocioł saunier duval semia ,co jakis czas zacina sie metalowy trzpień z grzybkami sterowany przez silnik krokowy w miejscu gdzie jest uszczelniacz i prowadnica trzpienia przez co jednoczesnie grzeje cwu i co.Czyszczenie tego tłustego nalotu i smarowanie pomaga na krótko.I pytania: 1)Jakimi środkami skutecznie to wyczyścić i naoliwić 2)Czy jest...
Po urwaniu zaworu musiałem kupić głowice 200 pln Splanować i sprawdzić 100 pln (ręcznie dokonałem obróbki gniazd zaworowych i prowadnic) Wymienić jeden tłok (tłok+ panewki 110 pln) Uszczelka głowicy 120pln Końcówka wtrysku i świaca którąuszkodził urwany zawór 70 pln olej,płyn chłodniczy 130 pln Czas składania 2 tygodnie (do pracy musiałem chodzić)
Witam. Punto 1,1 litra 8-zaworowa głowicy silnik "bezkolizyjny". Czy ktoś próbował z powodzeniem lub też nie oprzeć zawór na tłoku? Chodzi o wymianę uszczelniaczy trzonka zaworu bez ściągania głowicy. Silnik jest co prawda bezkolizyjny, ale dotyczy to zapiętych zaworów "na swoim miejscu" i zastanawia mnie, czy po podniesieniu tłoka na max zawór się...
Przy tłoku w GMP zawór do cylindra nie wpadnie. Tym się nie przejmuj. Bardziej martw się o to, żeby się nie zgiął jak go będziesz demontował z zaciętym zamkiem. Co do diesla to trafna uwaga. W TDI tłok elegancko podpieara zawór.
Jednak jak jest powietrze napompowane w cylinder i zawór mocno przylega do gniazda to nie ma możliwości oceny stanu prowadnic Jak nie będzie przylegał to wyleci powietrze :) Łapiesz za końcówkę zaworu, odłączasz powietrze i wtedy opuszczając zawór patrzysz jakie są luzy. Tylko żebyś go nie puścił bo wtedy raczej głowica do demontażu. Łańcuszek to nie...
Zawsze pozostaje zrobić tak: 1. Zjechać tłokiem troszkę niżej aby zawór się o niego nie oparł, ale by też w razie czego nie wpadł do cylindra. 2. Przywalić sporym młotkiem kilkukrotnie w podkładkę. 3. Napchać sznurka, podjechać tłokiem do GMP i zablokować wał w tej pozycji. 4. Normalnie rozpiąć zawór i zrobić co trzeba. I tak na każdym cylindrze. Też...
A jak to w praktyce wygląda dokładnie. Ściągamy sprężynę i zawór nie może mieć żądnego luzu na boki? Czy bez sprężyny delikatny jest dopuszczalny, jak to wygląda? Jakiś musi być bo inaczej by nie pracował. Jeśli to 1.9 tdi z Vag'a to pewnie na trzonku 7mm a tam luz ssący 0.02-0.04mm a wydech 0.03-0.05 ale nie licz na taki wymiar. Te głowice są na prowadnicach...
Koledzy dziękuję za podzielenie się wskazówkami. Generalnie zdjąłem czapki, wałki i rozpinałem zawory po kolei. Wszystkie otwory w glowicy pozatykalem szmatami. Polozylem na całość prześcieradło i zrobiłem otwór tak aby tylko pracować w obrębie jednego cylindra. Prawie jak operacja. Zawory podpieralem tłokiem bo sprężone powietrze nie sprawdzalo się....
A więc tak jestem po wymianie uszczelniaczy były bardzo sparciałe i dziury takie że prawie latały na zaworach. jutro skręcam rozrząd do końca Wstawiam parę fotek może komuś się przyda w przyszłości jakie sa pozycje zerowe i co i jak po zdjęciu wałka rozrządu silnikiem kręciłem tylko zgodnie z ruchem wskazówek zegara aby tłoki podparły zawory później...
Po przegrzaniu jest wiele skutków niepożądanych. Głowica do legalizacji, wymiana uszczelniaczy na zaworach. Tłoki i pierścienie tez mogły ulec uszkodzeniu /deformacji/. Nie myśl czasem, że po wymianie samej uszczelki w cudowny sposób „moc” powróci bez większego nakładu.
robi ci się mieszanka wody z olejem zrzuć głowicę i wymień uszczelkę sprawdź uszczelniacze na zaworach pozdro
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
Radziłbym ci wyremontować silnik. Wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy na zaworach,regulacja zaworów,wymiana pierścieni i dobrze by było żebyś też sprawdził przynajmniej panewki na korbowodach i silnik chodzi jak nowy.Ja tak zrobiłem ze swoją 406 i już przejechałem 140 tys.km bez żadnego remontu.Koszt jaki poniosłem...
Tylko rozbiórka silnika W oplach fakt producent przewiduje do 1l oleju na 1000 w większości ople biorą olej uszczelniaczami na zaworach Ale mogą być tez zapieczone pierścienie ale wątpliwe Jak auto ma gaz to na bank uszcelniacze
Twardości nie badałem ,kolor był lekko słomkowy może się nie odpuścił. Ale mam dwa pytania do znawców tematu przy remoncie tego silnika. Kupiłem zestaw uszczelek ursusa pod ten silnik i co mnie zastanawia to uszczelka pod głowicą w zestawie jest z jednym wyciętym kanałem wodnym a była ze wszystkimi kanałami wycięta, według mnie z jednym kanałem będzie...
14bar na tłoku to dobry wynik ja bym wymienił uszczelniacze na zaworach i korbowodzie sprzęgła nie wiadomo ile tam ucieka a może sporo?Spotkałem się zopiniami
dopóki do FIATa lejesz Selenię to oleju nie bierze Chyba nie przy przebiegu 80kkm ale kto wie... Moje auta zawsze troszkę brały oprócz wspomnianego grata. Tzn w pewnym momencie stwierdziłem ubytek 1l na 10kkm ale po wymianie uszczelniaczy na zaworach przestał brać. Tylko to była bardzo stara generacja silników.... Ja jeździłem od zawsze na Castrolach,...
Witam w moim escorcie 1.6 8V XR3i 105km. Klepie jakiś zawór. I chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić zużyte popychacze w głowicy w samochodzie i jak sprawdzić popychacze w głowicy która leży rozkręcona ponad rok ponieważ z niej chciałem wyjąć popychacze na wymianę. Przy okazji chciałem wymienić uszczelniacze zaworów bo już puszczają i wiem że trzeba...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Wymian nie jest taka prosta jak się wydaje. Zakładam ze chcesz to zrobić sam a nie robiłeś tego wcześniej. Głowice warto zrobić kompleksowo- planowanie i sprawdzenie, szlif gniazd i zaworów, sprawdzenie prowadnic, nowe uszczelniacze. Tam gdzie ja zlecam to koszt planowania, sprawdzenia i mycia około 200 zł, zawór plus gniazdo 15zł x24 plus uszczelniacze...
Ostatnio znalazłem trochę czasu więc byłem z głowicą i tłokami w warsztacie gdzie regenerują silniki i po oględzinach okazało się, że oprócz pierścieni są jeszcze zbyt duże luzy na prowadnicach. Same prowadnice nie są pęknięte, czy zdeformowane i jak powiedział luzy nie wynikają ze strzału ale z normalnego zużycia prowadnic. Ja sprawdzałem luzy na lekko...
Na tą chwilę już mam głowicę i to się okazuje że w bardzo dobrym stanie wałek i szklanki, myślę że jeszcze sporo posłuży. Zaraz się zabieram za demontaż misy i wyciągam ten tłok z korbowodem żeby mieć do porównania z drugim. Jutro planowanie głowicy, nowe uszczelki i uszczelniacze i montuję wszystko to będzie wiadomo. Olej tym razem zaleję pewnie półsyntetyk,...
Prawdopodobnie ciezko bedzie go zakrecic-zamknac, a do wymiany uszczelnienia bylo by to potrzebne, aby nie lecialo zbyt duzo goracej wody, z rozkreconego uszczelnienia, bo moze zaczac parzyc zanim skonczysz wymiane uszczelnienia. Pod ta szesciokatna nakretkana osi zaworu zazwyczaj jest tzw. "sznurek lojowy". Po wielu latach jest juz pewnie za sztywny...
Coś mi się wydaje że te uszczelniacze sobie tam latają, nie zostały poprawnie osadzone. Jeśli wszystkie świece masz w oleju to nie jest to kwestia słabego ciśnienia. Jeśli kopcenia przed wymianą nie było, to sprawa prosta, trzeba zareklamować usługe u mechanika, jak słusznie zasugerował Ireneo, i nie ma czegoś takiego jak jazda żeby się uszczelniło,...
Ok. ja wiem jak to zrobić. Chciałem tylko spytać czy ktoś już to robił i się da, że zawory opierał tylko na tłokach? Nie podawał powietrza z kompresora ani nie wypełniał cylindra niewiadomo czym. Czy ktoś może potwierdzić z praktyki, że gdy ustawię GMP w 1 i 4 cylindrze to zawory oprą się o tłoki i nie wpadną za nisko po rozpięciu? Czy zawory oprą się...
W tym silniku zasilanym lpg bezwzględnie trzeba sprawdzić zawory i ich gniazda, głowice po zdjęciu oddać do warsztatu zajmującego się ich regeneracją, sprawdzą i w razie potrzeby od razu splanują płaszczyznę głowicy. Jak olej zmienił kolor, to filtr i oliwa do wymiany (nie ważne, że ma mały przebieg) Ile ma rozrząd ?, przy takiej operacji powinien być...
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została...
Wczoraj zamontowałem nowy cylinder i tłok bo myślałem że dlatego nie odpalał od 7dni. Iskra jest gaźnik wyczyszczony zawory docierane. Ale nie jestem pewien do uszczelniaczy zaworowych bo chyba nie ciągnie paliwa a jak minimalnie zaciągnie to odpali na 3sekundy i gaśnie ale kopci wtedy na niebiesko. Nawet bak wyjąłem i oczyściłem. I wczoraj po złożeniu...
Witam. I nie dociera się wiertarka na pełnym bucie bez oleju na prowadnicy Wiertarką WCALE! się nie dociera. Tam potrzeba ruch prawo-lewo w małym stopniu. Jak luz na prowadnicy to wymiana prowadnic i zaworów. Czasem nowe zawory jeszcze dobrze współpracują z prowadnicami starymi. Ale to rzadkość. i nie warto "kombinować" Pamiętaj o nowych uszczelniaczach...
jezeli się tym zajmiesz musisz wyregulować i dotrzeć zawory Gdzie jest napisane że MUSI ? Jeżeli będziesz miał głowice na wierzchu to MOŻESZ sobie podocierać zawory, wymienić uszczelniacze, lecz gdy zaworki pracują cicho i nie widać sladów nadpalenia to nie widzę powodu żeby dodawać sobie pracy.. To tak jakbys doradził koledze,że gdy zdejmie koło to...
Przed rozpoczęciem procesu wymiany zaworu grzejnika powinniśmy wykonać kilka niezbędnych czynności. Zaczynamy od zakręcenie głównego zaworu C.O. a następnie spuszczamy ciecz (najczęściej wodę) z całego układu centralnego ogrzewania. Wymiana zaworów i śrubunku. Wykręcamy stary zawór na jego miejsce montujemy nowy. Właściwe zabezpieczenie miejsca połączenia...
Napisane był ... schodzi się... skoro się to znaczy, że coś z czymś i to mnie zmyliło. Lepiej dopytać, niż udawać, że się wie o co idzie. napompowaniem - czyli albo problem po stronie ssącej - podbita miska, zatkany smok, albo tłoczącej - zatkany filtr, otwarty zawór przelewowy itd, niekoniecznie musi to być wina panewek. Owszem nie koniecznie, ale...
Witam serdecznie. Postaram się jak najkrócej opisać problem. Kupiłem auto,na drugi dzień podczas powrotu z pracy z tłumika biały dym jak z komina huty Katowice. Szybka diagnoza wskazała na uszczelniacz turbiny,olej szedł w tłumik i stąd dym. Kupiłem drugie turbo,wymieniłem filtry,olej (5W40),założyłem turbo i dym znikł,tylko że zapaliła mi się żółta...
Test przelewowy: proszszcz..: To nie mocz, to ropa :) od lewej - od pierwszego wtrysku. Czas testu: 7 minut, na rozgrzanym silniku. VolMax(1 cyl): 100ccm, VolMin: (3cyl) 85ccm. Ciśnienie raila: na wolnych obrotach 4150-4300 psi (czyli okolice 285-300 Bar) Pełne obciążenie: okolice 22000-23000 psi (czyli okolice 1600 atmosfer). wierzę , że jest OK: nie...
Witam, panowie koledze zerwał się pasek rozrządu w samochodzie jak w tytule, wszystkie zawory wydechowe dostały strzała, ssące są ok. Kupiliśmy drugą głowicę i jak się okazało są na płaszczyźnie dość duże wżery co prawda nie przy samej komorze spalanie tylko w miejscach przy kanałach wodnych. Dodam że głowica jest już po planowaniu i nie udało się zejść...
Witam kolegów, Taki oto przypadek mnie spotkał - wczoraj wyłączyło mi się centralne ogrzewanie w piecu, na wyświetlaczu pojawiał się błąd E09 - 0,4 bar - czyli spadło ciśnienie. Zrobiłem szybką rewizję grzejników, złącz, rurek i wszędzie sucho. Dobiłem wody na 1 bar i zaczęła kapać woda z pieca, z zaworu trójdrożnego. Jako, że sobota temat zostawiłem...
Witam szanownych specjalistów. Dostałem myjkę jak w temacie. Myjka nie daje ciśnienia woda leje się jak z kranu a silnik cały czas pracuje. Poprzedni właściciel twierdzi, że to uszkodzenie spowodowane jest przezimowaniem jej w garażu gdzie mogła panować ujemna temperatura. Z wiadomości które uzyskałem tu na forum wynika, że może to być zawór by-pass...
Witam, od 2 lat męczę się z MF 3680 od remontu silnika przez skrzynię po hydraulikę. Przed wymianą pompy czasami działały funkcje z elektrozaworów czasami nie, kierownica chodziła tragicznie i nie miał na pompie ciśnienia. Po wymianie jedyne co to dobrze kręciła kierownica ale tylko przez 2h około, potem nie szło nim skręcać. Wyjąłem pompę, wszystko...
Jak już uda się pogiąć zawory, to mam głowice z tego silnika po regeneracji za rozsądne pieniądze ;) Być może się uda choć nie obiecuję ;-) A więc robiłem sobie taką blokadę z jednej strony śruba M8 z drugiej M6 Porobiłem znaki ale nigdzie nie ma tej blokady wału albo nie mogę znaleźć. Zwaliłem koło zębate i pokrywę żeby zobaczyć czy aby na pewno leci...
zrób byle co własnej konstrukcji czym wepchniesz zawór . wpychasz za miseczke sprężyny.. podpierajac tlokiem wypniesz(wymienisz uszczelniacze) niepodpierając wcisniesz cały wyciągniesz dzwigienke wymienisz popychacz.
Witam mam golfa 1,9 sdi od 2 lat kupiłem go z założoną jakąś kostką ( modulatorem) wtedy był żwawy ładnie się zbierał ale zaczęły byc problemy gasł a błędów nie można było wykasować , dopiero po wywaleniu tej kostki zaczął działać , po jakimś czasie zaczął brać olej a teraz to z 1 litr na 700 km bierze w między czasie wymienione były uszczelniacze na...
Zmuszony będziesz wymienić uszczelniacze zaworowe, bo do planowania należy rozpiąć zawory. Przy okazji sprawdź prowadnice zaworowe , rzadko są dobre.
Nie wiem jaki ty masz sentyment do tego auta ale w żaden sposób nic się nie kalkuluje każdy remont silnika przewyższy wartośc auta. Jak nie idzie niebiesko z rury wydechowej to to zrób jak koledzy piszą zakup olej i do końca. TRudno Ci odmówić logiki w tym co mówisz. Ta opcja wysuwa mi się na prowadzenie. PRzy tak masowym zjawisku spalania oleju przez...
Witam wszystkich. Mam silnik Voyagera 3.8 rocznik 97 ,który kiedyś jeździł a obecnie stoi w garażu już dwa lata. Był po wymianie uszczelek pod głowicą i po pół roku wypaliła się komora silnika więc kupiłem samochód drugi z silnikiem 3.3. Głowice były w nim zrobione zawory po-docierane ,uszczelniacze wymienione, pokrywa rozrządu uszczelniona. Chciałbym...
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
Są dwa zawory, jeden on/off, drugi proporcjonalny, obydwa są na 2 śrubach, odkręcić, wymienić (wraz z uszczelniaczami), zakrecić. Żadnych specjalnych procedur :) .
Musisz być ostrożny przy każdej czynności bo dostępność części zamiennych jest już bardzo słaba i w razie uszkodzenia czego kolwiek będzie poważny kłopot. Przewód idący do krzyżaka możesz przeciąć w połowie długości a po wymianie łożysk połączysz go z powrotem bo to przewód ochronny. Regulatory temperatury to te 2 znajdujące się na dole zbiornika mocowane...
Panowie - luzy regulowane, rozrząd nowy zamontowany jak trzeba, głowica planowana i zawory sprawdzone+ nowe uszczelniacze, -sondy lambda , MAP sensor , cewka ok. Wtryski niby też ok- sprawdzał mechanik. Dodano po 36 Macie może jakiś namiar na kogoś z okolic Łodzi kto może mi to ogarnąć?
Zrobić planowanie głowicy, dotrzeć zawory, wymienić na nich uszczelniacze, złożyć i jeździć. Ewentualnie zdjąć misę olejową, wymienić pierścienie. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy kąt.
Przyłącze się do tematu bo ogólnie mało w necie jest treści o naprawie. Zakupiłem w 2014 roku, dedre 7421 która chodziła jak złoto ,przepracowała trochę godzin, rozsypał się czójnik ciśnienia, radziłem sobie ręcznie mając w drógiej ręce stycznik do załanczania silnika na kablu 7 metrowym. Po kilku kolejnych godzinach pracy agregatu spadło mu ciśnienie...
Koledzy kupiłem dzis profilaktycznie filtr paliwa, jak jechałem po niego, to Passat zaczął kopcić na białawo przy dodawaniu gazu, nawet na ciepłym silniku. I pewnie jak sugerujecie czeka mnie wymiana oringów na pompkach. Do brze rozumuje ze nadmierne kopceie=uszczelniacze pompek?
Za 15 tys zrobisz sam remont. Szlif cylindrow Tloki, głowica, wal, panewki, Głowica sama 2800zl planowanie ,zawory ,frezowanie gniazd ,uszczelniacze , prowadnicę, myślę że jak sam poskładasz motor to 15tysiecy starczy
Możliwe, że autotune wymaga zresetowania. Wiedza tajemna jak to zrobić bez interfejsu. Sprawdziłbym czy skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze, kolektor ssący). Gaźnik w dalszym ciągu podlega naprawie i regulacji, m. in. membrany, filterek, zawór iglicowy, poziom paliwa (0.55 mm ponad płaszczyznę uszczelki). Wymiana gaźnika wymaga przeprogramowania...
ok dzieki Ile tak w przybliżeniu moze kosztować wymiana: pierścieni(wymieniac razem z tłokami? wszystkie 4?) + wymiana uszczelniaczy na zaworach + może przy okazji UPG + wymiana rozrządu + naprawa alternatora?
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Nie, rozrządu nie ruszałem, ale pasek jest już trochę wyciągnięty, dziś będę właśnie robił rozrząd, a z tym zapłonem, to myślałem, że przestawiając pompo-wtryski ustawia się zapłon, ale z tego, co się dowiedziałem, to w ten sposób reguluje się dawkę paliwa. Godzin od ostatniego remontu to około 1500, a może wiesz jak zabrać się za wymianę uszczelniaczy...
Szlifowanie trzonka zaworu to poroniony pomysł. Po pierwsze - trzonek może byc utwardzany powierzchniowo i po szlifowaniu będzie się bardzo szybko wyklepywał. Po drugie- na zdjęciu wygląda jakby były źle założone pestki na zamku trzonka. Aby to zrobić trzeba zdjąc głowice, rozpiąć zawory i złozyc poprawnie. Przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych....
Witam. Mam mocno nietypowy problem. Wymiana rozrządu silnik 1.9tdi model 1Z Silnik miał robioną głowicę wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie sprawdzenie na szczelność. Czyli tip top. Nowa uszczelka nowe śruby, wszystko zamontowane na silniku i dokręcono książkowo 40Nm, 60Nm, 90 stopni i potem jeszcze raz 90stopni. Wał obraca się bez problemów...
mozesz sprobowac zastosowac preparat do oleju o nazwie "ceramizer" koszt to 73 pln jezeli pierscienie tlokowe nie sa zapieczone i nie sa przegrzane to napewno pomoze, jezeli silnik byl kiedys przegrzany to przyczyna brania oleju moga byc uszczelniacze na zaworach i w tym przypadku to tylko wymiana uszczelniaczy.
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem Hyudaja Excela 1,5 po przebiegu prawie 200tys. Ostatnio rozebralem silnik by zobaczyc co ewentualnie trzeba wymienic lub szlifowac i bylem pozytywnie zaskoczony bo jest w stanie idealnym(szklanki pierscienie panewki). Lekko splanowalem glowice, poszlifowalem zawory i co najwazniejsze wymienilem uszczelniacze na...
Zawsze należy lać taki olej jak zaleca producent silnika. Niezależnie od przebiegu, pory roku czy układu planet. Chyba, że producent tak zaleci, wtedy można. bo inny wypuka uszczelniacze na zaworach. Jak będą zużyte to "wypuka" tak czy tak. W starych trupach dieslach popularnym zabiegiem było lanie gęściejszego oleju, żeby silnik miał wystarczającą...
Głowica nadaje się do kapitalnego remontu.Planowanie płaszczyzny,wymiana zaworów,szlifowanie gniazd zaworowych,wymiana uszczelniaczy.Do tego uszczelki,płyny...Jeśli już chcesz odczyścić to pędzelkiem i ropą.Pytanie jakie masz doświadczenie w tego typu naprawach? Zrób jeszcze próbę olejową na tłokach.Pytanie czy nie taniej i szybciej wyjdzie zakup i...
A więc po dłuższej przerwie powiadamiam że winne były wtryskiwacze. zostały sprawdzone, na stole EPS945, bardzo skrupulatnie. Nawet ten jeden "nowy" wymieniony wcześniej był wadliwy, nie przeszedł ustawień IMA. Ogólnie wszystkie wtryski były już totalnie zmielone, nic dziwnego że silnik nie chciał działac. A teraz coś o kosztach dla tych którzy będą...
Nie wiem czym i jak mierzyłeś to ciśnienie, ale moim zdaniem bardzo wysokie nawet za wysokie. Wszystkie swiece wykrecone, gaz w podłoge i kolega krecił, tez mnie zdziwiło te 17 barów, ale miałem 2 różne mierniki i oba tak samo, w ksiazce norma to 16, jesli wałek by się wytarł to raczej na wszystkich garkach a nie tylko na tym jednym? czy sie myle?...
Witam wszystkich. Piszę ten post ze względu na moją sytuację,a bardziej sytuację mojego Seata Leona 1.4 benzyna bez LPG 16V rocznik 2002.Jestem już wykończony zmaganiami oraz wizytami u mechaników i elektromechaników,a co za tym idzie pieniądze, które wydaje a auto nadal tam samo chodzi. Przedstawiam mój problem. Pewnego dnia odpalając auto cały zaczął...
Witam mam problem z Ursus- 360 po wymianę uszczelniaczy w rozdzielaczu i wymianie pierścieniu na tłoku podnośnik bez niczego słabo podnosi gdy wyłączę wałek puszcza odrazy na sam dół gdy podnoszę do samej góry podnośnik drży idzie w górę o dół nie wiem czemu wcześniej podnosił lepiej lecz puszczał . Pompa na pewno być może zawór zwrotny lub rozdzielacz...
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
wydaje mi siw ze glowica z fiata 125p czyli z silników typu 115c ...... nie posiadala uszczelniaczy zaworowych ma inny ksztalt komory spalania silnik 115c ma mniejszy stopien sprezania natomiast glowice z polonezow czyli silnik typ AB maja uszczelniacze zaworowe mojadobra rada !!!!!!!! nigdy nie stosowac oryginalnych uszczelniaczy zaworowych produkcji...
Dzięki wielkie z góry!!!!! Już diagnoza przez mechanika została zrobiona, ponieważ od tamtego czasu zaczął kopcić zmierzyłem ciśnienie na tłokach na trzech jest 12 na 4 jest 13-14 jednakże wskazówka podczas pomiaru energicznie i nierówno skacze, a do tego na tej świecy jest olej. Część osób mówi uszczelniacze na zaworach mój mechanik (kolega) stawia...
Olej może brać: 1. Przez uszczelkę pod głowicą 2. Przez zawory 3. Spod tłoka, jeśli przepuszcza pierścień zagarniający Nie ma innej opcji. Skoro tłok i cylinder jest nowy to 3 można wykluczyć (chyba, że pierścienie są źle założone. Uszczelka pod głowicą jest nowa to 2 też można wykluczyć. Uszczelniacze pod zawory są nowe. Jeszcze jest opcja - tuleje...
Jeżeli turbo nie pluje to masz uszczelniacz na zaworze wydechowym uszkodzony na czwartym garze jak jeden z kolegów opisuje. Z tą mąką to sobie odpuść to nie piekarnia, a ewidentnie widać co się dzieje. Proponuje wymianę wszystkich uszczelniaczy na zaworach pozdrawiam
A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory. Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D W ramach remontu: - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów. - Wymiana pierścieni tłokowych - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd. - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów....
Pacjent to zafira A z silnikiem Z18XE z LPG Z tego co wiem, głowica była oddawana do roboty(dotarte zawory, uszczelniacze zaworowe). Dodatkowo pierścienie nowe. Czy można zweryfikować jakość wykonania usługi ? Faktura, kwit ? Wałki sprawdzone - szczególnie krzywki na tym felernym drugim cylindrze? Jak tylko zrobione uszczelniacze i dotarte zawory to...
Poprosiłem mechanika o zdjęcia zregenerowanej głowicy. Zawory są podobno NOWE. Za sam remont głowicy dostałem rachunek na 900 zł. Poprosiłem o szczegóły na co poszło te 900 zł. Oto lista jaką otrzymałem: -rozbiórka -myjka ultradźwiękowa -test szczelności ciśnieniowy -wymiana uszczelniaczy trzonkowych -wymiana zaworów -obróbka gniazd zaworów -planowanie...
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Dobra cena jeśli będzie zrobione jak należy. A tyle razy było pisane do Opli nigdy wody nie lać i płyn wymieniać na czas... Kolego akurat tego ja pilnuje płyn był wymieniany w zimę nigdy nie lałem wody po prostu od 1,5 roku odkąd mam tego opla z pod (UPG) sączyło mi olejem i wiedziałem że jest to tylko kwestia czasu kiedy przyjdzie czas na wymianę...
Do wymiany pierścienie, uszczelka pod głowicą, olej, uszczelniacze zaworów, przy okazji sprawdzenie i ewentualne dotarcie zaworów. Dobrze też byłoby założyć nowy rozrząd, chyba że był niedawno wymieniany. Jak możesz sobie pozwolić na dłuższy przestój to najlepiej rozebrać silnik i ocenić jego stan jak wał będzie nietknięty i gładź cylindrów bez większych...
Witam --- a jednak tak jak mi się wydawało spieprzyli robotę --a teraz kilka uwag :sugerują że zawory ssące nie naruszone!!! (dopiero na maszynie szlifierskiej widać czy są proste),,,rozebrali cały silnik łącznie z tłokami (ciekawe jakie pierścienie mają zamiar zakładać stare czy nowe i jakiej firmy ),,,układ korbowo- tłokowy też ucierpiał po zderzeniu...
Czemu straszycie kolegi. :D Planowanie głowicy odbywa się w trzech wariantach: Nominalna, 1 szlif, drugi szlif i trzeci szlif (rzadko czwarte i tutaj często dorabiają). Lecz oddając planowanie głowicy, Ci powinni poinformować, na którym szlif zostało z planowane i jaką uszczelkę zakupić, a tego nie piszesz. Natomiast, sama głowica ot tak od siebie nie...
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Wielkie dzięki wam za wskazówki. Oczywiście wszystko będę składał posmarowane lub polane olejem, łoża wałka wałek w miejscach gdzie lega w łoża, szklanki itp. to jasne. Wiem też że trzeba ze wszystkich dziur z gwintem odessać stary olej aby nie rozsadziło bloku czy głowicy to dla mnie oczywiste, tak jak nowe szpile głowicy. Bardziej się martwiłem tym...
Witaj! Jeszcze jedno pytanie: Czy z wydechu wydobywał się czarny czy siwy dym? Sprawdzałeś poziom oleju? Ubyło czy nie? To może być kilka przyczyn w zależności od koloru spalin. Dodano po 18 Jeżeli wydobywa się czarny dym to najbardziej spotykane jest: słaba wydajność turbiny, zapchany filtr powietrza lub sterowanie układu wtryskowego (ale to już tylko...
Witam! Mam pytanie. Otóż posiadam amerykańskiego forda z 92roku z silnikiem benzynowym 1.9 SEFI (wielopunktowy wtrysk) z LPG. Auto zupełnie traci moc po nawet minimalnym nagrzaniu silnika (na benzynie, na gazie już w ogóle nie pali, tylko strzela), dopiero w 4 z kolei warsztacie powiedziano mi, ze silnik jest przegrzany i wypaliły się gniazda zaworowe,...
Miałem podobny problem! Jak postała kilka godzin, to zazwyczaj rano akumulatora brakowało. Zauważyłem, że ustawienie samochodu tak, aby przód był pochylony w dół nawet kilka centymetrów rozwiązywało problem. Mechanicy, wręcz doktorzy radzili, nowa obudowa filtra, inny filtr, zawór za filtrem, pompka przed filtrem. NIC! Wizyta w warsztacie.. Wymiana...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Witam Wybaczcie ale przeszukałem forum i nie znalazłem przypadku podobnego do mojego, stąd nowy temat. Problem dotyczy Astry F 1996 1,4MPI. Straszne kłopoty z odpaleniem zimnego silnika, pierwsze kręcenie odbywa się jakby normalnie ale niestety gaśnie a później już tylko kręcenie jakby bez kompresji. Pierwsze co zostało uznane za przyczynę, uszczelka...
Witam! Mam problem, Auto kopciło i w miarę nieźle zapalało, oddałem go na sprawdzenie wtrysków. Gościu stwierdził ze jedna końcówka wtrysku była całkowicie padnięta a 3 były uszkodzone wiec zaproponował wymianę wszystkich 4 na nowe...wymienił ustawił ciśnienie na 130 chyba, wkręcił do auta i teraz nadal kopci (na czarno) i jeszcze gorzej zapala niż...
Witam ! te uszczelniacze są ciężkie do wymiany , Ja w swojej 3 razy zmieniałem wkładam je dodatkowo na smar lotniczy lekko uszczelniający zła wymiana uszczelniacza. chodzi o ten od strony koła tak one padają najczęściej czyli kierownicy kierowcy. Dodano po 3 nie jaki olej wlali ? u mnie pod warszawą koszt wymiany oleju 350 zł uszczelniacz 45 zł w najgorszym...
Przede mną do sprzedaży auta (zmiany auta) pozostało jeszcze około 40 000 km (4 lata). Czy z kompresją 9bar jest szansa to przejechać? Nie. A z ciekawości tylko, jaki jest mniej więcej koszt remontu głowicy w tym silniku? Chodzi mi o koszt całkowity czyli łącznie z rozbiórką i poskładaniem silnika. Jeśli to faktycznie głowica, do czego całkowita pewność...
Kupiłem to auto uszkodzone, z brakiem kompresji na jednym cylindrze. Był wypalony zawór. We wrześniu 2017 roku była robiona głowica (3 zawory, wymiana uszczelniaczy i prowadnic, planowanie, obróbka gniazd zaworowych). I miał wtedy 14. Pierwszy mechanik, który sprawdzał kompresję miesiąc temu, gdy się przydażyła w. w. sytuacja sprawdził kompresję i wyszło...
Zgodzę się ze może też występować nieszczelność na wtryskach wiem jak to zrobić. Obecnie odpala bdb czasami sporadycznie dłużej trzeba zakręcić max 6 s. To już nie 30s i więcej kręcenia rozrusznikiem. Jak za krótko przytrzymam kluczyk za pierwszym razem (do2 s) to potem z 10s trzeba kręcić nim odpali. Tu chyba tez już akumulator się kłania do wymiany...
Czesto bywam na serwisach w niemczech - różnych audi opel itd... Miałem ostatnio do czynienia z jednym gosciem-niemcem miał taka samą audi. Opowiadał, ze świece w tej temperatuze nie grzeja bo nie muszą jest za ciepło!!! Z tego co zrozumiałem (gość narysował mi i tłumaczył elegancko po niemiecku), ze problem nie tkwi w pompie lecz problemem sa nieszczelne...
witam ja mam podobny problem jak wy rano moja viki 2.0 DTI 2000r nie odpala autko stoi w warsztacie juz od miesiąca i dalej nie wiedza co jest a juz była wymiana uszczelniacza przelewowych wtryskiwaczy jakis zawór zwrotny był wymieniony przelewy te cieniutkie wężyki też :(:( autko zaprowadze jutro do serwisu bosha niech dalej szukaja przyczyny :((a...
Do wymiany pierscionki lub uszczelniacze na zaworach i przy okazji oczywiste ze wymiana uszczelki i wrazie potrzeby planowanie glowicy.
Kompresja jest ok była sprawdzana , przy wymianie wtryskiwaczy musiałem sciagac głowice bo jeden wtrysk nie chcial wyjsc , przy okazji sprawdzenie szczelnosci, planowanie ,ustawienie zaworów, wymiana uszczelniaczy, tłoki były jak nowe, poza tym auto nie bierze grama oleju, nie dymi, zawór sterujący wymieniłem niestety to samo....
Wasze odpowiedzi nadal nie są konkretne.Napisałem wam wszystko co i jak a wy nadal dupiny piszecie.Czujniki były zmienione na nowe i nic dalej pisk.Przez to zmierzone zostało ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku.Zagar pokazał 1bar.Przeprowadzony został remont silnika.Panewki na wale i korbowodach pozmieniane pierścienie,uszczelki głowicy i klawiatury...
nie koniecznie musi być to wina rozdzielacza ,może masz porysowany tłok albo cylinder i wymiana uszczelniaczy nic nie dała .albo nieszczelno połączenie cylinder a rozdzielacz , uszkodzony zawór ciśnieniawy . ja mam na tłoku wytoczony dodatkowy rowek pod pierscień metalowy. i są założone 2 metalowe . narazie zdaje egzamin już 4 rok .
Zdjąłem prawą głowice i wszystko jest OK. Teraz planowanie, wymiana zaworów i uszczelniaczy i wsadzam ją z powrotem. Jedno pytanie jak sprawdzić czy zawór jest już dobrze dotarty?
Jeżeli silnik się nie tłucze bardzo to tylko tzw mały remont. Ja bym zrobił tak. -sprawdził czy wszystko z silnikiem ok, nie szarpie nie gaśnie itp -ciśnienie sprężania, jeżeli mieści się w normie producenta to remontować, oczywiście próba olejowa jeśli jest bardzo niskie -jeżeli ciśnienie sprężania jest ok (wysokie i bez różnic większych jak 0.5 bara)...
VW Passat B6 , palil spore ilosci oleju ok. 1l / 500 km. Zrobilem remoncik silnika , wymiana pierscieni ,uszczelniaczy zaworowych ,uszczelka pod glowica po drodze, wraz z nowym lancuchem i napinaczem. Silnik na biegu jalowym chodzi rowno ,wrecz idealnie i cicho lecz gdy wkrecamy go na obroty to od ~2200 rpm do ~3200 rpm dzwonia zawory lub sam lancuch,ponizej...
Ewentualna wymiana rozdzielacza jest nieopłacalna (ok 850 zł). Polecam zestaw naprawczy do rozdzielacza (ok 70 zł) + instrukcja ze schematem rozdzielacza i trochę czasu. Oczywiście przed naprawą rozdzielacza polecam wymianę uszczelniaczy na tłoku i sprawdzenie zaworu przeciążeniowego znajdującego się przy tłoku. Wymiany zaworu w ciemno nie polecam -...
Witam. Posiadam Fiata Punto 1.2 8V 2000 rok. Na początku stycznia wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Objawy były takie, że puchły węże gumowe i wywalało płyn chłodniczy spod korka zbiorniczka wyrównawczego. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych,...
Jak przy wymianie uszczelniaczy podocierali zawory to czeka cię wymiana pierścieni. Standardowe skutki.
Witam Na początku chciałem zaznaczyć, że jestem nowym użytkownikiem ELEKTRODY i po raz pierwszy zwracam się tutaj o pomoc. Do moderatorów - czytałem już wszystkie podobne tematy i nie znalazłem rozwiązania, dlatego ponawiam temat. Dane Laguna II, 1,8 benzyna 2004r Problem Powyżej 1300obr/min wszystko jest dobrze. Poniżej 1300 obr/min szaleją zegary...
Zawsze można małą generalke zrobić tzn. wymiana zaworów uszczelniaczy itp. Uwierz mi nie wiesz o czym piszesz, samo wyciągnięcie wtrysków i ich uszczelnienia to nie lada problem , że o pompie nie wspomnę . A gdzie zawory i uszczelnienie :) .
Nie licz że wymiana samych uszczelniaczy coś pomoże , trzeba rozebrać pomierzyć zużycie pierścieni cylindrów , zawory , gniazda , prowadnice. Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz.
No więc problem rozwiązany. Kolega mrc_mrc podesłał mi podpowiedź na priv, jak się okazało w pełni trafioną. Otóż winną okazała się uszczelka pod głowicą. Przepuszczała niewielkie ilości płynu do 4 gara, więc po postoju, zanim płyn zgromadzony w cylindrze nie odparował, silnik pracował na 3 gary. Łatwy sposób na sprawdzenie: za każdym razem po zatrzymaniu...
Problem został rozwiązany.Okazało się że metalowa uszczelka pod wtryskiem zastała "wydmuchana" przez tłok.Po odkręceniu korka wlewu oleju dymiło mocno.Diagnoza wszystkich wtrysków pokazała że jeden nie nadaje się do dalszej pracy.Wymiana wszystkich uszczelniaczy (a są 3 różne na każdym) znacznie poprawiła pracę silnika.Głowica została splanowana zawory...
ladamaniac napisał: Wymiana uszczelniaczy ,czy zdjęcie sprężyn bez demontażu głowicy jak najbardziej wykonalna. Trzeba podeprzeć zawór ciśnieniem, są takie końcówki wkręcane zamiast świecy zapłonowej przez króte podajesz ciśnienie z kompresora. Robiłeś to kiedyś? Powodzenia. Szczególnie w silniczku, gdzie zawór ustawiony jest pod skosem do tłoka, a...
Czy wymiana samych pierścieni da rezultat czy lepiej szukać sprawnego silnika ? Próbować wymienić uszczelniacze na zaworach? Nie ja bym nie ruszał pierścieni bo ciśnienie jest nie najgorsze. Spróbuj z tymi uszczelniaczami.
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Problem to VW FOX 1,2 benz. (3 cylindry), 2006r., przebieg 180 tys km. Kupiony kilka miesięcy temu. Od początku wykazywał duży apetyt na olej - rzędu 1 litr na 800-1000 km. Od jakiegoś czasu samochód stawał na drodze bo włączała się kontrolka check engine. Zresztą i tak jechać nie sposób było bo ciągnął na jednym cylindrze. Wymieniłem cewki (wszystkie...
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory. Rewelacja, ciekawe jak to wpływa na wyrzucanie bagnetu? Autorze masz silnik do remontu. W tym silnik zużywa się całość. Zużyły się pierścienie to i cylinder do wymiany. Reszta silnika też do rozbiórki i zrobienia. Wymiana pierścieni pomaga jak laksigen na sraczkę.
Trafił do mnie silnik na zmianę głowicy 1.9 TDI od Octawi. Kupiłem głowicę na znanym portalu po regeneracji od super sprzedawcy prowadzącego zakład min. naprawy głowic. Dostałem to. Co prawda po telefonie pełnym zrozumienia głosem zgodził się na wymianę na drugą, ale tak mnie zastanawia, czy to niekompetencja pracowników, czy chciał mnie przerobić na...
........ czy wymiana uszczelniaczy zaworów spowoduje nie branie oleju? ..... może, pod warunkiem że zawór nie ma luzów w prowadnicy. Napinacz łańcucha na rysunku:
Jednak wyjmę tłoki na 2 i 3 cylindrze, bo mi to nie da spokoju a i tak już silnik jest rozgrzebany. Chciałem jak zawsze gdy ściągam głowicę dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze zaworów i ustawić luz na zaworach. Jednak tu nie ma podkładek ani na szklankach ani pod nimi, czyżby luz regulowało się wymianą szklanek. Jeżeli tak to pewnie będzie kosztowna...
Na zapalonym silniku ciśnienie oleju pomiędzy pompą a orbitrolem powinno być bliskie zeru gdy nie kręcimy kierownicą. Tak jest u mnie ciśnienie w okolicach 0. Olej swobodnie spływa do zbiornika z orbitrola. Dopiero w momencie kręcenia ciśnienie gwałtownie rośnie i osiągnie maksimum gdy tłoczysko wysunie się maksymalnie i będziemy dalej kręcić orbitrolem....
Witam. Zakupiłem Mazde 323 BG GLX 1,6 16v (silnik B6). Niedługo po kupnie okazało sie że konieczna jest wymiana uszczelki pod głowicą. Mazda "rwała się do przodu jak głupia", jednak zauważyłem że wydmuchuje płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, oraz przy 3 tyś. obrotów kopciła na biało a po rozgrzaniu silnika i przejechaniu ok 25km z pod pokrywy...
Witam. Mój pasek nie palił na czwarty cylinder powodem był wypalone gniazdo zaworowe wydechu ( brak kompresji) głowica zrobiona wymienione gniazdo zawór, dotarta reszta zaworów nowe uszczelniacze. Głowica założona komprecha 10, pali na wszystkie. Tylko złapał temperatury kolektor wydechowy a tu niebiesko dymił nawet na wolnych obrotach już nie mówię...
A czy ktoś zastosował już ten zestaw tłoka i cylindra zmodernizowany. Bo u mnie są cztery pierścienie. A może pierścienie wymienić tylko? Chodzi cały czas o c 330 Wymiana samych pierścieni nic nie da. Wymienia się cały zestaw tłok + tuleja. Tylko kupuj uszczelniacze te niebieskie. Są dwa rodzaje tłoków na pierścienie i uszczelniacze. Wpierw musisz...
Byłem właśnie dzisiaj w drugim warsztacie(zgodnie z sugestią). Owszem, słychać łańcuszek ale tragedii nie ma. Można spokojnie jeździć dalej. Wymiana zrobiona już teraz poprawi nieco dynamikę silnika. Po prostu zawory będą pracowały precyzyjniej. Decyzja czy robić należy do mnie. W każdym razie odetchnąłem z ulgą. W kieszeni zostaje ładnych parę złotych....
Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś to nie polecam. Oczywiście pompa do wyjęcia. Naprawiam te pompy od 7 lat i nie polecam wysyłać do firm zajmujących się regeneracją bo zapłacisz około 2 tysiące za umycie pompy , wymianę tłoka który kosztuje 260 zł plus uszczelniacze o wartości 90 zł. W razie potrzeby naprawiają też tranzystor za 5 zł. Razem 355zł i koszty...
Pracowałem kiedyś w takiej firmie gdzie jedna Tęga głowa doradziła wymianę na 15w w mażdzie 2,0 v6 po roku dokładnie i trzydziestu paru tysiącach zaczęło coś stukać.Po zdjęciu pokrywy klawiatury wyglądało jakby była założona.Śliczny nagar.15W zabiło taki fajny silnik.Tęgiej głowie powiedziałem że ja na miejscu klienta dałbym mu w pysk i kazał remontować...
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu czytam trochę wpisów o płytach do kotłów bo ... sam naprawiam. Niestety ciągle trafiam na takie super porady jak "tylko serwis", "tylko nowa płyta", "płyt się nie naprawia" itp. Jednak ten cytat spodobał mi się najbardziej : Samowolna naprawa płyt głównych do urządzeń grzewczych jest prawnie zabroniona. Zatem mam pytanie...
320 tyś to sporo. wymień pierścienie splanuj głowice wyfrezuj zawory i będzie hulać:) Czego to ludzie nie napiszą...tak...wymiana samych pierścieni...zwłaszcza olejowych, wyfrezowanie zaworów, pwnie bez wymiany uszczelniaczy... Chyba bym nie naprawiał u Kolegi autka. A koledze z problemami radziłbym zerknąć na pompę wody przy okazji, zaś termostat...
Witam, mam problem z odpalaniem w niskich temp. Problem pojawia się przy 4 stopniach na + i im niższa temp tym gorzej. Auto po wymianie uszczelki pod głowicą ale problem był już przed wymiana. Przy wymianie uszczelki zrobione inne rzeczy, dotarte zawory, uszczelniacze zaworowe, oringi na pompowtryskach, wszystkie uszczelki nowe, pompowtryski ustawione...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Masz zablokowany zawór przelewowy w pompie, normalnie przy skręceniu kołami na max i przytrzymaniu kierownicy w układzie ciśnienie rośnie do ok 70 bar i otwiera się zawór. Lub podkręcony ten zawór do zbyt nadmiernego ciśnienia. Zawór w pompie znajduje się po odkręceniu przewodu oraz gwintu na samym dnie pod sprężynką. To taki tłoczek w środku z kulką...
no to już wiem jak się mierzy luz zaworów w prowadnicach i wiem, że mam te luzy za duże, ale… nie mogę znaleźć odpowiedzi, ani sam ani w necie, w jaki sposób smarowane są zawory w prowadnicach tzn., w jaki sposób olej tam się dostaje i dlaczego zbyt duży luz powoduje ubytek oleju i jego spalanie, a co za tym idzie dymienie. Najpierw myślałem,...
Może zawór pneumatyczny wykonawczy (mieszek) ciśnienia doładowania powietrza jest uszkodzony? Bo mam olej na przepustnicy i przepływomierzu. Czysciłem przepustnicę i przepływomierz 2 miesiące temu, a teraz jest tam stanowczo dużo wiecej oleju niż poprzednio. Czy to może byc wina tego zaworu? p.s. Równie dobrze mogą być uszczelniacze zaworowe. Przy uszczelniaczach...
Witam Małe pytanie, wymieniam w sprężarce Sanden SD7V16 uszczelniacz czołowy i teraz pytanie wymieniać też przy okazji uszczelki fibrowe ? (oczywiście rozkręciłem tylko przednią kopułkę, uszczelki fibrowe są nienaruszone) czy pozostać tylko przy uszczelniaczu czołowym? jeszcze jedno pytanie co do zaworu sterującego, można go jakoś sprawdzić ? Auto kupiłem...
Da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy: Tam mówią o silniku 1,1 w punto - nie wiem czy on jest FIRE, ale piszą żeby tłok do samej góry podnieść. To chyba po to żeby oprzeć zawór o niego przy zdejmowaniu zabezpieczenia - a to znaczy że tam rozrząd kolizyjny. U mnie jest 1,0 bezkolizyjny i nic nie podeprę chyba że czymś przez otwór świecy....