Jak wymienić uszczelniacz ( simering) z prawej strony w skrzyni biegów od strony półosi napędowej. ( VW POLO IV ) Znajduje się tam zaślepka. Czy trzeba demontować całą skrzynie biegów do tej operacji. Proszę o jakieś porady w sprawie wykonywania tej czynności.
O jaki schemat Ci chodzi ?
Jeden Wuj
Wymieniał, poszukaj w necie miałem nawet taką fajną fotorelacje od wschodnich kolegów.
Witam Cieknie olej ze skrzyni na wyjściu drążka zmiany biegów.Jaki jest tam uszczelniacz i czy go wymienię bez rozbierania skrzyni? Pozdrawiam
Nawiercilem w nim kilka dziur i wyciągnąłem wkrętem.
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Można byłoby je wymienić, ze względu na to, że kosa i tak jest rozebrana, nie są one czymś drogim (najlepiej kupić w sklepie z łożyskami, w serwisie będą drogie), 7 lat to już trochę czasu. Błędne jest twierdzenie, że od uszczelniaczy (simmeringów) jest lepsza kompresja. One mają za zadanie uszczelniać skrzynię korbową, co jest niezbędne do prawidłowej...
Demontaż skrzyni, rozpołowienie jej, demontaż "wybieraka" wymiana uszczelniacza. Nie znajdziesz suchej takiej skrzyni, zawsze tam leci/poci się, ale skoro aż taką masz plamę należy to niezwłocznie zrobić, oczywiście mechanikowi zlecić tą pracę.
ma na końcu łożysko wałeczkowe, które sie rozleci jak go pociągniesz do przodu . Ten zewnętrzny trzeba by sciągaczem wyciągnąć, opierając sciągacz o ten środkowy. Istotnie trzeba posiadać umiejętność montowania tego wałka ze względu na igły ale nie jest to nadzwyczajnie trudne. Warto natomiast zadbac aby igły nie wysypały się. Natomiast łożysko wałka...
Ja mam doswiadczenie i powiem że u mnie golf III tak się pocił właśnie minimalnie i nadgorliwość jest niedobra.Remont skrzyni kosztował mnie 900 zł tak mnie wpieprzył mechanik i dalej leje a na dodatek nie wchodzą biegi.Niby wymiana uszczelniaczy kosztuje ok 200zł juz z uszczelniaczami ale jak coś spieprzą to masakra.Np.litr oleju do tej skrzyni kosztuje...
ale na zdrowy rozsądek nawet jak wytarty rowek to ten stary też nie powinien już trzymać. Nie jednemu się tak wydawało, a potem była skrzynia w dół i wymiana nowego na kolejny nowy. Nie wiem czy u ciebie jest nabijany uszczelniacz, czy przykręcany z obudową. Z nabijanym jest łatwiej bo można go nabić głębiej żeby nie pracował w rowku po starym.
Uszczelniacz kosztuje 6,64zl. plus przesyłka. http://www.samko.pl/sklep/popup_add_imag...
Witam. Do wymiany uszczelniacz musisz odjechać skrzynią pośrednią. Olej wycieka poprzez otwory miedzy zębami smarując napęd WOM.
Mam wyciek oleju ze skrzyni automatycznej (Tiptronic) pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, czy wymiana uszczelniacza na wałku sprzęgłowym pomoże??? Czy to jest coś więcej???
Tak z obu stron są takie same uszczelniacze. Tak wałek trzeba wyjąć. Na wałku wewnątrz skrzyni nic nie jest osadzone, także spokojnie nic się nie rozsypie w skrzyni. Tak olej trzeba spuścić. Jeśli kapie po wciśnięciu sprzęgła to prawdopodobnie już bardzo rozrobione są otwory w obudowie skrzyni. Wymiana uszczelniaczy może nie pomóc ale na początek warto...
tak w formie zatrzasku potrafi parszywie siedzieć więc dwie breszki napierasz i odskoczy
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
Jeśli to olej przekładniowy to nie każdy mechanik podejmie się uszczelnienia skrzyni bo w wielu przypadkach wymiana uszczelniacza wałka sprzęgłowego wiąże się z rozpołowieniem skrzyni. Jeśli wyciek był przed wymianą sprzęgła to mechanik powinien poinformować o nim klienta, jeśli wyciek nastąpił po wymianie oleju zakupionego przez klienta to nie ma co...
Nie pamiętam czy to dotyczyło MZ-tek, ale po tak długim staniu simeringi na wale traciły sprężystość i tłok nie zasysał paliwa ze skrzyni. To że po kielichu pod świecę pracuje oznacza że nie masz paliwa. Czeka cię wymiana uszczelniaczy na wale.
Mozesz zrobic sam. Odkrecic uszczelnic cienko msa i zakrecic powrotnie. Najlepszym i najskuteczniejszym zamiennikiem do mas uszczelniajacych jest SILICON do USZCZELNIANIA KOMINKOW. Tzn,mozna kupic tam gdzie sprzedaja kominki, i wyposazenie. Odporny na temperature i oleje. Ponadto latwo nim uszczelnic wszystkie uszczelki, Pokrywy motoru, skrzyni biegow...
O tym że kogoś czeka wyjmowanie skrzyni i wymiana uszczelniacza wału np, ale najpierw trzeba dokładnie zlokalizować wyciek.
a co ma do wymiany elektrozaworów wymiana uszczelniacza półosi??? bo nie rozumiem. Przecież uszczelniacz półosi to całkowicie odrębna rzecz. Pomijam fakt że on kosztuje w serwisie małe pieniądze a co dopiero w podróbkach.
Prawdopodobnie wymiana uszczelniacza wału, jest to grubsza sprawa, bo skrzynię trzeba zdjąć.
Może wał jest już podcięty, smarowany przed założeniem? Uszczelniacz firmowy czy z lokalnego rolniczego?
Ciekawy egzemplarz, po takim przestoju mogło wylecieć trochę oleju. Nie wiemy ile. Na start znajdź oznaczenie skrzyni i procedurę wymiany i napełnienia oleju. ATF jest X rodzaji i ma to znaczenie a na dodatek one nie mieszają się w pełni. Opisane objawy wskazuja dla mnie na niski stan oleju, gdzie zaczyna się spieniać i już nie przenosi momentu. Po...
Witam. Muszę wymienić w obu skrzyniach uszczelniacze na dźwigni sterowania. Pytanie do użytkowników którzy zajmowali sie już tymi skrzyniami czy podczas "rozpoławiania" trzeba na coś szczególnie uważać. tzn czy coś może sie wysypać z części którą będziemy unosić.
Witam Panowie troszkę mam wyciek oleju z automatycznej skrzyni biegów z uszczelniacza na półosi od strony skrzyni i po stronie pasażera mercedes a klasa w 169 cdi Czy wymiana tego uszczelniacza jest skomplikowaną sprawą Da radę to zrobić samemu? Pozdrawiam i proszę o odpowiedz
witam.przyczyna puszczenia uszczelniacza moze byc rowniez niedrozny uklad przewietrzania skrzyni korbowej co w oplach sie zdarza .pozdr
Witam mam 3 pytania dotyczące samochodu Renault Scenic rok 2000 silnik F9Q731 skrzynia DPO 009 automat. 1 Budowa skrzyni DPO 009 ? 2 Wymiana uszczelniacza półośki 3 Jak sprawdzić stan oleju i jak go wymienić ? z góry dziekuje i pozdrawiam.
Bardzo prosta i szybka robota.Tak jak napsiał kolega podważ śrubokretem i przegub wyskoczy.Potem tylko wymiana uszczelniacza i skręcenie wszystkiego do kupy.Nie zapomnij dolać oleju do skrzyni.
Witam! Wyglada na uszkodzony uszczelniacz sprzegla.Prawdopodobnie poziom oleju przed wymiana byl zbyt niski.Pozdrawiam.Stefan.
To podaj kod silnika 1.9 TDI przy którym trzeba wyjąć skrzynię dla G28 bo z tego co wiem to nie ma takiej potrzeby, nawet przy silniku 2.0 TDI gdzie odczyt ma miejsce z koła sygnałowego od strony uszczelniacza przy skrzyni.
Panowie, wymiana tego uszczelniacza dużo czasu zajmuje?
Chyba kolegi nie pocieszę że wyrzucił kasę i to z błahego powodu- braku/zatkanego odpowietrzenia skrzyni korbowej.
w autkach z większym przebiegiem wyciera się wybierak i nowy uszczelniacz nie działa prawidłowo olej kapie, pozostaje wymiana dążka wybieraka Dodano po 14 w autkach z większym przebiegiem wyciera się wybierak i nowy uszczelniacz nie działa prawidłowo olej kapie, pozostaje wymiana drążka wybieraka
Chyba jednak jest. https://obrazki.elektroda.pl/1406897500_... Jaka to konkretnie skrzynia, jaki kod?
Proponuję sprawdzić odmę i odpowietrzenie skrzyni korbowej.
I jednak kolego miałeś racje wrwalo . Teraz czeka mnie wymiana skrzyni . Oczywiście na uzywana .
Nie załapiesz śrubek bo nie pozwoli na to pierścień wciskany na wał. Dopiero jak będzie już wciśnięty dość daleko to dasz radę załapać śrubki. Kombinuj, kombinuj, jak się nie uda to "najwyżej" zrzucisz jeszcze raz skrzynię i uszczelniacz włożysz juz za pomocą przyrządu ;)
witam rok temu kupilem c 360 i przyszla pora na wymiana uszczelniaczy od strony skrzyni i od strony silnika od strony silnika bylo na odrzutnik i zalorzylem na uszczelniacz nowa pokrywa w komplecie. Problem jest taki ze kolo zamachowe a mianowicie wieniec ociera u dolu o pokrywe silnika ta co wymienilem na nowa po skreceniu na dobre kola zamachowego...
Przy wymianie oleju sprawdzę zawieszenie silnika i skrzyni , odnośnie tego spalania oleju wymiana uszczelniaczy pomoże ?
AFAIR skrzyń 6-cio biegowych były 2 rodzaje do tych silników. Inne były przed 2005 rokiem, inne po. Dodatkowo mogą być różnice w uszczelniaczach skrzyni i podporami półosi.
podsumowując temat, skrzynia wychodzi bez problemu, bez wyciągania wózka, uszczelniacz na skrzyni da się wymienić dopiero po rozkręceniu skrzyni, idiotyczne rozwiązanie, Pozdrawiam
na moją logikę nic tam więcej nie zostaje jak wymiana skrzyni Też tak uważam. U mnie dodatkowo były wycieki oleju z uszczelniaczy półosi. Są warsztaty gdzie możesz oddać starą skrzynię i dostaniesz sprawną regenerowaną na gwarancji.
A czy przypadkiem to nie śruba stożkowa od oleju w skrzyni biegów ? Dodano po 5 Przepraszam za link jednak może nas naprowadzić na trop. http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsz... Czy to nie tu ci się leje? Jaki poziom oleju na bagnecie?
Nie łudź się, że wystarczy wymiana łożysk i uszczelniaczy. Dolicz, cylinder, tłok, korbowód, regenerację tylnego amortyzatora, olej i uszczelniacze do lag. Jak nie będziesz miał szczęścia to dodatkowo dojdą hamulce, tarcze sprzęgłowe, zużycie skrzyni biegów, łożyska główki ramy, wahacza, kół. To motocykl wyczynowy, prawdopodobnie wymagający generalnego...
A nie możesz zmierzyć suwmiarką średnic i grubości łożyska i z tabeli standardowych łożysk dobrać ? Tylko bierz z uszczelniaczami gumowymi - skrzynia przekladni jest hermetyczna ale od góry komora pod plastikową pokrywą jest co prawda kroploszczelna, ale wilgoć tam swobodnie penetruje.
Czyszczenie i wymiana uszczelniaczy nie były przyczyną - tzn. nic nie pomogło. Problem był z czujnikiem ciśnienia wybieraka - wymiana na nowy rozwiązało problem.
jak mialem audi bylo podobnie, uciekal olej od strony skrzyni i tez myslalem ze to uszczelniacz walu. pomogla wymiana uszczelki pod miska. :)
Z przodu czy z tyłu silnika. Jak z przodu to troszkę więcej roboty jak przy rozrządzie. Jak z tyłu to skrzynia lub silnik do wymontowania.
jeśli dobrze zrozumiałem, siadło łożysko na wale, trzeba to łożysko wymienić bo jeśli pracuje góra dół to uszczelniacz skrzyni krobowej traci szczelność i robi się problem
Rozrząd jest dobrze. Luzy zaworowe nie ustawione, bo nie mam szczelinomierza. Łańcuch chyba jest od nowości nie wymieniany, czyli około 20lat, ale wydaje mi się, że nie jest bardzo zużyty. Dodano po 2 Z miesiąc temu robiłem skrzynie biegów, bo 4 bieg się posypał mocno i w całym silniku były wióry przez 2 miesiące jazdy.
kolega pindwin ma jak najbardziej rację.Uszczelniacz w tłoczysku przepuszcza powietrze z jednej komory do drugiej.Kiedy jedna jest napełniona sprężonym powietrzem, to druga jest przez ten taworek połączona z atmosferą.Dlatego cieknie. można to naprawić nie wyjmując skrzyni biegów.Mnie wymiana tegoż uszczelniacza zajmuje 2.5 godziny.
Czyli wszystkiego nie sprawdziłeś :). Spuść olej ze skrzyni i i sprawdź czy nadal będzie kopcił. Wymiana uszczelniaczy na pewno nie zaszkodzi.
Witam. Zabrałem się za wymianę uszczelniacza wału od strony skrzyni biegów. Uszczelniacz ściągnąłem z całą obudową uszczelniacza. Pod obudową była tam taka jakby uszczelka ala papierowa którą zeskrobałem i teraz się zastanawiam czy zrobiłem dobrze... Czy tą uszczelkę można zastąpić silikonem do mis olejowych loctite? ewentualnie skąd można taką uszczelkę...
Ktoś pomoże z tym wyciekim jaki uszczelniacz lub simering oring się tam znajduje.
Nie wiem skąd taka wiedza u ciebie . Owszem opel czy ford już ponad 20 lat temu pisał w materiałach serwisowych że nie przewiduję się wymiany oleju w skrzyni. Ale są przypadki losowe , np. wymiana sprzęgła czy uszczelniacza półosi . Musi być i jest możliwość napełnienia skrzyni olejem. Choćby to że trzeba wlać olej w fabryce jak auto dochodzi do końca...
Raczej to w Fetorze powinien być fabrycznie zalany olej hydrauliczno-przekładniowy a nie hipol 6 jak do C330, tym bardziej że Fetor ma normalny filtr układu hydraulicznego. Zmień olej na taki sam, czyli na olej klasy UTTO. Typ oleju nie ma znaczenia czy będą wycieki czy nie. Jeśli takowe występują to należy je wyeliminować przez wymianę uszczelniaczy,...
Mam koledzy jeszcze pytanie odnośnie montażu uszczelniacza wału korbowego od strony skrzyni,konieczna wymiana na 100% sprawdzałem dokładnie z latarką i widać że cieknie z tej strony. Uszczelniacz mam taki jak na zdjęciu w załączniku z czujnikiem obrotów wału znalazłem już informacje że trzeba ustawić tłok w pozycji GMP i że trzeba montować uszczelniacz...
Jedyne co ci wyleci ze skrzyni to olej i na to się przygotuj, a igiełki to raczej wysypują się z Renault'ów.
A jakie tu mogą być wskazówki ? Wyjmujesz skrzynie odkręcasz koło zamachowe i masz uszczelniacz Pamiętaj aby przed włożeniem nowego dobrze wytrzeć, a następnie posmarować olejem wał
http://obrazki.elektroda.net/64_12365509... Obrazek tyczy się innej skrzyni ale potrzebujesz to co jest pod nr. 13 Oraz taki zestaw naprawczy: http://obrazki.elektroda.pl/4609011100_1... Tego uszczelniacza na wybieraku nie wymienisz, no chyba że skrzynie wyciągniesz i ją rozbierzesz :D
Mechanik stwierdził że skrzynia sika olejem a co do chrobotania że skrzynia juz na wykończeniu przez niski poziom oleju Sama wymiana uszczelniaczy i dolanie oleju to tylko półśrodek. Nie wiadomo w jakim stanie są łożyska, synchronizatory. Zmień mechanika bo ten to naciągacz, jak można oddać samochód z niesprawną skrzynią?
A3 było kilka modeli, nie wiadomo czy to PB czy ON. Czujnik może być w różnym miejscu w zależności od modelu silnika. Może czytać obroty z uszczelniacza na wale od strony skrzyni lub z czujnika w bloku silnika.
Kolego jeżeli masz skrzynie biegów nie szczelną to morze też karter (skrzynie korbową) i to powoduje dolegliwość, nie zasysa paliwa albo jeszcze zasysa olej ze skrzyni. Jeżeli zrobisz sam to wymiana uszczelek i uszczelniaczy to koszt znikomy. Ale na początek spróbuj wymienić kondensator.
Coś czuje że masz sprzęgło do wymiany, sam zresztą piszesz że Ci się ślizga. Ale warto wcześniej sprawdzić banalne rzeczy takie jak olej. Jeśli hydraulika gdzieś się poci to demontaż i wymiana wszystkich uszczelniaczy. Po demontażu trzeba wykonać pełną kalibrację skrzyni przyrządem diagnostycznym. Lepiej odstaw auto do mechanika który robi fiaty. Te...
Witam .. JarekCar ma rację ... To na 99 % wina selektora -- jest z lewej strony skrzyni biegów i pewnie albo zgniły piny we wtyczce , albo zajechane ślizgi lub olej w środku - nieszczelny uszczelniacz w skrzyni ... A wymiana oleju TYLKO w ostateczności . TIS podaje ze wymiana oleju w automacie co 120 jezeli auto eksploatowane w trudnych warunkach (np...
Luz na przegubie wciskanym na pierścieniu jest zawsze.Chyba że jest on przykręcany.Wyjąć wymienić uszczelniacz i tyle.A jak będzie coś nie tak to zobaczysz po demontażu.
Witam Mam problem z moją skrzynią w golfie . pod puszczeniu gazu na każdym biegu zaczyna wyć zauważyłem wyciek oleju z uszczelniacza wybieraka mam pytanie Czy wlanie nowego oleju cos da? Czy skrzynia jest juz do wyrzucenia. dodam że stało się to nagle i przestalem jeździć
Między skrzynią a silnikiem jest spora odległość. Skąd wydostaje się ten olej, z pod obudowy sprzęgła? Jeśli jest to olej z silnika to uszczelniacz na wale silnika do wymiany. Ciągnik do rozpołowienia, zdjęcie koła zamachowego i wymiana uszczelniacza.
Wyjąc skrzynię, zdemontować sprzęgło w kawałkach, a pod kołem zamachowym jest uszczelniacz. Tylko najpierw się upewnij, że to on cieknie, a nie miska oleju co w tych autach jest chyba standardem.
To że silnik zarzygany to nie znaczy że wywaliło uszczelniacze. Trzeba go umyć i poszukać wtedy wycieków. Np są trzy uszczelniacze w tym silniku. Dwa na wale i jeden na rozrządzie, tzw simeringi . Wymiana jednego wiąże się z wyjęciem skrzyni i sprzęgła ,a dwóch pozostałych z demontażem paska i kół rozrządu.Są i inne miejsca gdzie leje "naturalnie"....
Do zdjęcia zwolnica i wymiana wszystkich uszczelniaczy, potem pochwa i to samo uszczelniacz do wymiany. To olej albo własnie ze zwolnicy albo tylnego mostu. Hydraulika w tym ciągniku jest zasilana olejem ze skrzyni biegów i tylnego mostu. Nie ma osobnego zbiornika.
Jesteś pewny że to nie cieknie uszczelnienie wałka. Możesz sobie narobić problemów, przy rozbieraniu tego ustrojstwa. Miejsce styku połówek obudowy musi być idealnie wyczyszczone z pozostałości starego uszczelniacza i odtłuszczone acetonem, w przeciwnym wypadku twoja robota pójdzie na marne. Trzeba się naprawdę przyłożyć, albo będzie jeszcze gorzej,...
Chyba jakaś nieszczelność. Do sprawdzenia łącznik gumowy gaźnik - cylinder, skrzynia korbowa, uszczelniacze. Ewentualnie przytarty cylinder, lub zakleszczone pierścienie. Odkręć tłumik i sprawdź.
Ja nie mam żadnej autoryzacji, nie naprawię Tobie tej skrzyni bo ja tylko dla siebie swoja naprawiałem. Co do autoryzacji to mogę tylko napisać ze autoryzowany serwis nie chciał się podjąć naprawy bo stwierdzili że albo nowa albo tą dadzą do zewnętrznej firmy i ona to zrobi. A więc wolałem sobie sam naprawić. W tej skrzyni jest parę mściwych elementów...
Kolego MIREK wymiana synchronizatora w sdi i zarazem łożyska oporowego piątego biegu to nie problem ale pewnie sam tego nie zrobisz bo nie dostaniesz części bo bardzo o nie trudno i przydały by się konkretne narzędzia aby to szybko i ładnie zrobić. A co do wymiany to nie trzeba wyjmować skrzyni tylko okręcić dekiel na skrzyni który widać za kołem od...
Samochod bedzie na podnośniku, wychodźi sama skrzynia, obecnie nie mam wyciekow ze skrzyni ale skrzynia bedzie przekladana na inna, czyli wychodzi na to ze lepiej zakupic ten uszczelniacz, bo jak sie po rozlożeniu okaze ze jest potrzebny to bede czekac 3dni na glupia uszczelke
A więc po prawie dwu miesiącach użytkowania samochodu nic się złego nie stało,jestem mega zadowolony z roboty było ciężko,autko mniej pali biegi pracują elegancko,obroty nie falują ani nie szarpie biegami. Podsumowując: Wymiana pompy oleju nowe uszczelniacze i panewka, wymiana konwertera na zregenerowany, wymiana oleju i filtra oleju:9.3 litra oleju....
Odma 2.6tdi v6 / separator oleju koszt 180pln... Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować nawet awarię jednostki napędowej. W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych...
Uwaga podczas luzowania śruby centralnej koła pasowego następuje odblokowanie ustawienia rozrządu (flansza koła pasowego ustala -blokuje rozrząd). Śruba posiada lewy gwint czyli odkręcamy w prawo Podczas dokręcania śruby należy sprawdzić ustawienie rozrządu (kołek 6mm od spodu skrzyni i korki w pokrywie wałka rozrządu odpowiednie blokady).A korygowanie...
Nie powinieneś mieć żadnych problemów z wymianą. Wałek na skrzyni ten sam, kupując nowy zestaw, uszczelniacz z tuleją i łożysko powinny być w komplecie. Jeśli szukasz używki, zakładaj np. od audi 80 2.0 lub 1.9 tdi, powinno śmigać. Pozdrawiam
Możliwe, że autotune wymaga zresetowania. Wiedza tajemna jak to zrobić bez interfejsu. Sprawdziłbym czy skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze, kolektor ssący). Gaźnik w dalszym ciągu podlega naprawie i regulacji, m. in. membrany, filterek, zawór iglicowy, poziom paliwa (0.55 mm ponad płaszczyznę uszczelki). Wymiana gaźnika wymaga przeprogramowania...
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Witam. Może ktoś, kto zna temat napisać czy przy wymianie uszczelniacza wału w lagunie II 1.8 16v podczas demontażu skrzyni trzeba opuszczać zawieszenie czy da się ją wyjąc z pominięciem tej czynności. Będę wdzięczny za krótki opis jak się dobrać do tego uszczelniacza oraz jak go prawidłowo wymienić. Dam radę to zrobić samemu, czy raczej się nie zabierać.
jeżeli cieknie z okolic przegubu wewnętrznego to tam masz 1 uszczelniacz- wymiana banalnie prosta ale półoś trzeba wyciągnąć - pamiętaj spuścić olej ze skrzyni. Osobiście odradzam elfa olej pomimo ze dużo osób pisze ze jest ok do skrzyni R65 - ja 2 razy wlałem i teraz 3 skrzynia czeka na wymianę. Inne miejsca możliwego wycieku - czujnik prędkości -...
Witam, Jestem posiadaczem Golfa IV ze skrzynią AG4 FDH, przebieg 183 tyś. Skrzynia od ponad roku miała delikatny wyciek oleju w miejscu połączenia z silnikiem, po nocy była plamka wielkości ok. 1cm na betonie, olej był wymieniony przy ok 170 tyś. Niestety sytuacja się pogorszyła, teraz po postoju jest plama wielkości 5-7 cm oraz druga pod wyjściem lewej...
witam ,mam taki problem odnosnie uszczelniacza wału korbowego w mercedesie 307 bus,niedawno wymieniałem tylny uszczelniacz wału korbowego,,wymiana ta nie zmniejszyła wyciekow w tej częsci silnika,wrecz przeciwnie,olej wylewa sie jeszcze bardziej,po przejechaniu okolo 40km na miarce niema ani grama oleju,nawet na postoju jak silnik nie pracuje , olej...
Nie rozumiem - nie było kratek do 307 sw? Poza tym rozszerzę temat... Proszę jeszcze o informacje w poniższych sprawach: - radio - niestety wsadzony iso zamiennik (na olx/allegro szukać oryginału jak leci, czy konkretnego modelu - w instrukcji są 3 modele: deck, cd, cd do navi). Navi odpada, bo mam u siebie podstawowy wyświetlacz (mimo, ze wersja premium)...
Skąd ja mogę wiedzieć "ile może Ci powiedzieć", nie jestem Twoim mechanikiem i nie wiem... może powiedzieć "tysiącpięćsetstodziewięćset". Napisałem Ci co trzeba zrobić - zablokować wał, odkręcić (klucz 17) i zdjąć koło pasowe, wymienić uszczelniacz. Jeśli robi to przy okazji rozrządu, to wraz z uszczelniaczem nie powinno być więcej niż o jakieś 100-150zł...
Wymieniłem ten drążek wybieraka, było to konieczne bo uszczelniałem od dołu skrzynie zestawem naprawczym z allegro. Taka porada dla tych co będą chcieli to robić. Jeśli wyciek jest nie wielki a drgania lewarka zmiany biegów nie są duże, to sobie tą naprawę darujcie. Te pół pierścienie do oringów bez przytarcia pilnikiem i papierem za chiny nie chciały...
Wszystko opanowane tylko ze skonczyło sie na wymianie nakretki ,podkładki odginanej i łozysk na mechanizmie co do nakretki na wałku ataku to była oki ale był lekki luz i ja deczko podciagłem i jeszcze wymiana podkładek ciernych na satelitkach i 2 bocznych plus uszczelniacze na pułoskach za wszystkie podpowiedzi dziekuje i pozdrawiam.
Witam, po remoncie skrzyni - wymiana łożysk, uszczelniaczy, mechanik zalał ją Motul-em 75w90 GL5, chociaż w instrukcji (Auto Data) jest GL4. Spotkalem się z opiniami, ze olej w nowszej specyfikacji uszkadza mosiężne synchronizatory i ogólnie wyrządza rożne szkody w skrzyni...prosze o opinię mechaników.
witam. jesli chodzi o polsyntetyk polecam shell helix ultra 10/40 mineralny 15/40 co do rozrzadu wymien lepiej wszystko pompe pasek oraz napinacz sprawdz rowniez uszczelniacze na walkach. Wymiana rozrzadu przy tym aucie to pryszcz co do zawieszenia to musisz go rozbujac na boki to wszystko zobaczysz od spodu. co do skrzyni probuj:)
A zauważyłem jeszcze coś ciekawego. Wymieniłem uszczelniacze i gumy od skrzyni jakiś czas temu, samochód stał na betonie i nie było plam. a teraz zmieniałem pasek, podlewarkowałem samochód i z uszczelniacza kapu kapu. opuściłem na koła-sucho-podniosłem -leci. To tak zawsze? :?:
1. Jeżeli nie cieknie mocno (2 - 3 krople na dzień) to odpuść sprawę, bo roboty sporo a i nie wiadomo czy na długo pomoże wymiana uszczelniacza. Pozatym zawsze możesz mieć jakąś awarię sprzęgła i wymienisz to przy okazji. 2. Sprawdź dokładnie czy to uszczelniacz bo może równie dobrze ciec spod uszczelki miski olejowej - ja tak mam a na początku byłem...
witam jak zmieniasz sam konwerter to do tego jeszcze uszczelniacz pompy kup na serwisie najszybciej.przy demontowaniu skrzyni zacznij od wyciągnięcia rozrusznika i odkręcenia konwertera 3 śruby lub nakrętki nie pamiętam oczywiście przez otwór gdzie wkłada się rozrusznik.Pózniej linka kable poduszki łapy od poduszek i śruby od skrzyni i wszystko ładnie...
Witam wymieniałem skrzynię w Masterze 2,5 dci 2004 rok fabrycznie 6 ale po zmianie w 2005 roku skrzynia 6 wyglądała trochę inaczej. To znaczy mogą różnić się półosiami jakie trzeba zamontować sprawdź to i uszczelniacze na skrzyni. W tych silnikach także ważna jest podpora półosi mogą się różnić jak zmieniasz półosie. A i czy linki pasują i czy pasuje...
Przypomnę że ten silnik ma łożyska wału korbowego smarowane olejem przekładniowym. To oznacza że uszczelniacze znajdują się wewnątrz silnika i wymiana wiąże się z rozpołowieniem silnika. Simmerringi są montowane „sprężynką” na zewnątrz więc jest mniejsze ryzyko zaciągania lewego powietrza (a raczej oleju) ale może powodować wyciek mieszanki do skrzyni...
wymiana uszczelniacza wymiana uszczelniacza półosi wymiana uszczelniacza wału
wzmacniacz multiswitch sonda pomiarowy częstotliwość projekt wiertnica
firmware selecline firmware selecline
Naprawa potencjometru ALPS w Sony STR-GX70ES Wpływ instalacji fotowoltaicznych na sieć niskiego napięcia