Nic w tym opracowaniu nie ma o panewkach i kole zamachowym. witam jak sciagnoles to koło?
Czas na podsumowanie: Po początkowych problemach z demontażem, montaż przebiegł dość szybko, i bez większych problemów. Zdecydowałem się jednak założyć simmeringi zamiast zgarniaczy, wydaje mi się że będą szczelniejsze, zgarniacz moim zdaniem słabo przylegał i jego guma jest dość sztywna. Żeby dobrze założyć simmering/zgarniacz trzeba zeszlifować ok...
Można zapunktować. Dlatego też pisałem gra nie warto świeczki.
Mój błąd, źle zrozumiałem.
Przy składaniu zamków zaworów dobrze jest wziąć jakiś naprawdę gęsty smar i posmarować trzonek i półstożki, fajnie się wtedy przyklejają
No czopu wału nie da się zdjąć. Musisz odkręcić metalowy pierścień w który jest wbity uszczelniacz, wymienić go i skręcić to z powrotem.
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Te same łożyska w tych modelach,6203zz i v22a lub kompletne ułożyskowania od pralek masterccok ,brandt
Broń Boże ,nie zdejmuj pokrywy.Uszcelniacz wyjmiesz bez problemu po zdjeciu kola pasowego. Najlepiej wkręcając w niego dwa większe wkręty do drewna i breszką do wyciągania gwożdzi ew,obcęgi.Ale by zdjąc koło pasowe to już trzeba odkręcic przodek.Da rade w garażu bez problemu.
Można kupić zestaw naprawczy ale to jest naprawa na 10 tys kilometrów. Proponuje poszukać zakładów profesjonalnej naprawy maglownic .Konieczne jest nakładanie nowej warstwy twardego metalu ,potem szlifowanie,polerowanie,wtedy jest jakaś gwarancja na naprawę.Szkoda czasu i kasy na montowanie i demontowanie ponownie no i ustawianie geometrii kół.
Da się bez rozbierania, trzeba zdjąć sprzęgło i koło magnesowe.
Szerokiej drogi życzyć właścicielowi. Jeśli pierwszej naprawie nadal jest ten sam problem trzeba wymienić cały element. Jeśli luz jest 2mm to nie ma co ratować nawet. Przekładnia kierownicza dała szansę i czas na wymianę.
Czynności jak przy wymianie paska plus zdjęcie koła paska. Uszczelniacz, o ile dobrze pamiętam, jest cienki /wąski/ więc trzeba go równo wsadzić. A cieknie, bo może już spora bruzda na wale /chyba że tam jest kółko paska z bieżnią simmeringu i o-ringiem -nie pamiętam/.
https://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-reg... tego się trzymaj.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Stosować nową śrubę. https://obrazki.elektroda.pl/8976146100_...
Jak śruba regulacyjna już jest prawie cała wkręcona, regulacja zaworów na długo nie wystarcza i klepie to pewnie wałek do wymiany. Ciężko mi powiedzieć czy do wymiany jak go nie słyszę :) Ale jak zdejmiesz głowicę to go zobaczysz gdzieś tam w głębi ;) Powiem Ci tak. Jak masz gdzie i czym i masz troszkę zmysły technicznego w głowie to głowice na spokojnie...
O jaki schemat Ci chodzi ?
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Tak jest zaraz za tym kołem. Odkręcasz wyrywasz uszczelniacz wciskasz nowy i przykręcasz. w sumie 15 minut roboty.
Również mam zamiar przeprowadzić taką operację. Jeżeli wymienisz to daj znać.
Tylko nie reguluj na słuch, bo taki magik w poprzedniej Audi80 - B3 jak to ruszył to już ani nie palił ekonomicznie i nie pracował jak trzeba. Dawno sprzedałem to auto. Myślę, że to zrobisz (trochę cierpliwości i serca). Powodzenia życzę
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Mozesz zrobic sam. Odkrecic uszczelnic cienko msa i zakrecic powrotnie. Najlepszym i najskuteczniejszym zamiennikiem do mas uszczelniajacych jest SILICON do USZCZELNIANIA KOMINKOW. Tzn,mozna kupic tam gdzie sprzedaja kominki, i wyposazenie. Odporny na temperature i oleje. Ponadto latwo nim uszczelnic wszystkie uszczelki, Pokrywy motoru, skrzyni biegow...
Czy w tej giętarce potrzebny jest dodatkowy zbiornik oleju? Czy jest on przykręcany na 4 sruby i przez zaworek zasysa olej? Proszę o pomoc posiadaczy tych giętarek o pomoc, bo chciałbym ją sprawdzić zanim ją rozbiorę.
Jest możliwe,bez problemu.
Są jeszcze 0 460 484 102 , 0 460 485 003 , 0 460 485 017 , 0 460 485 029 Uszczelki to 1 467 010 059
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Oczywiście, że można. Wyciągasz je tradycyjnie śrubokrętem. Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
Wystarczy stanąć przodem z górki i nic oleju nie wykapie. Powinno się ładnie rozebrać bez udziału ściągacza. Jak nie będzie chciało wyjść to załóż na końcówkę wałka wałek od maszyny tylko taki co się zabezpiecza na wałku i w niego postukuj i ciągnij powinno wyjść. Luz na WOM to nie tylko zużyte łożysko, ale także wytarta tulejka na końcu wałka. Znajduje...
Podpowiem, że demontaż przekładni jest przechlapany, dlatego ja potrafię to wymienić bez demontażu od ramy- wyciąga się ślimaka od spodu.
Wałek wydechowy USZCZELNIACZ 36X50X8 AJUSA 15088300 lub Victor Reinz ,Carteco Wałek ssący USZCZELNIACZ 24X50X8 AJUSA 15088200 lub Victor Reinz , Carteco
Sprzęgło odkręcisz identycznie jak w tym linku http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Co do koła magnesowego (zwanego też kołem wentylatora) nakręć nakrętkę tak by się równała z gwintem wału, użyj punktaka przykładając w nakiełek i uderz w punktak młotkiem (dobry młotek 300 500 g ) koło odskoczy z wału. Zdemontuj tłumik oraz...
No i oczywiście wymiana uszczelniaczy osłon drążków popychaczy.
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Sprawdź luzy poprzeczne półosi bo jak będą luzy na łożyskach to wymiana uszczelniacza nic nie da.
Uszczelniacze uszczelniaczami. Mam podejrzenia graniczące z pwnością, że przyczyna brania oleju leży gdzie indziej.
6203, 6204, 25/50/9
A masz jakis sonsowny pomysl na zdjecie tego pierscienia w calosci ? Czy koszt zestawu naprawczego jest az tak duzy ?
Hyundai i30 2 generacji 1.4 16v wymiana uszczelniacza walka atakującego. Dodano po 1 Skrzynia 6 biegowa. Chyba o uszczelniacz wałka sprzęgłowego chodzi?
Miałem to samo tylko w innym aucie. Wymiana uszczelniaczy zaworów załatwiła sprawę definitywnie. Wcześniej brało mi 0,5-0,8 litra na 1000 km. Teraz nie bierze nic co mógłbym zauważyć.
Najpoważniejszą naprawa jaką przeszedł to wymiana uszczelniaczy zaworów. Pewnie pobierał olej. Wymiana pomogła?
Witam odgiąć drut od siłownika zakręcić w imadło i kręcić siłownikiem w przeciwną stronę i lekko stukając oczywiście wd lub inny odrdzewiacz jeżeli się urwie to podpiłować szlifierką kontową i odgiąć dalej ten drut
łożyska 6205 i 6206. Uszczelniacz 35X65,55X10/12 Jako, ze ten wymiar w pralkach jest dość specyficzny i nie wszędzie osiągalny, można tez włożyć 35x65,5x10/12 testowane, mimo, że wchodzi dość lekko, pracuje prawidłowo
Wymieniał, poszukaj w necie miałem nawet taką fajną fotorelacje od wschodnich kolegów.
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
Jeśli nie jest za późno skasować luz na łożyskach. Regulujesz pod dekielkiem na 4 śrubki. Jeśli jest tam jeszcze olej to najpierw go zlej przez korek w piaście. Po skasowaniu luzu wlej olej do piasty, jeśli wycieków już nie będzie to tyle. Jeśli nadal Będzie się sączył piasta do zdjęcia przez demontaż nakrętki i łożyska, potem wymiana uszczelniacza.
Standard, czyli 6204,6205, simer. 30x52x11/13
ma na końcu łożysko wałeczkowe, które sie rozleci jak go pociągniesz do przodu . Ten zewnętrzny trzeba by sciągaczem wyciągnąć, opierając sciągacz o ten środkowy. Istotnie trzeba posiadać umiejętność montowania tego wałka ze względu na igły ale nie jest to nadzwyczajnie trudne. Warto natomiast zadbac aby igły nie wysypały się. Natomiast łożysko wałka...
Witam, ostatnio doszła mi nowa teoria do odpalania mojego auta. Mianowicie przez ostatnie 3 dni auto stało dziobem w dół i efekt tego taki, że dwa dni auto odpaliło od strzała a trzeciego dnia trzeba było dłużej kręcić. Czemu?
Niestety widać korozję. Spróbuj rozkręcić i "rozruszać" pompę a może akurat coś z tego będzie. Musisz kupić nowy uszczelniacz jeżeli chcesz rozkręcić pompę albo po prostu wymiana pompy. Uszczelniacz: https://expertagd.pl/pl/p/Uszczelka-do-z...
Załóż takie jak były i nie ulepszaj bo nie podziała
Jpd 12 postow o niczym, nie masz blokady nie zakladasz czujnika , proste.
Nie pamiętam czy to dotyczyło MZ-tek, ale po tak długim staniu simeringi na wale traciły sprężystość i tłok nie zasysał paliwa ze skrzyni. To że po kielichu pod świecę pracuje oznacza że nie masz paliwa. Czeka cię wymiana uszczelniaczy na wale.
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
Zgadzam się ze staszko05 prawdopodobnie kłopoty z głowicą. A uszczelki w przypadku gdy masz mleko w oleju wymienia się wodne i olejowe oraz tłok prawdopodobnie porysowany.
Niestety mieszadeł raczej nigdzie nie dostaniesz !!! Sprawdź w jakim są stanie bo na 90% wytarte więc wymiana uszczelniaczy nic nie pomoże. Możesz równie dobrze włożyć wywoływaczkę do 2028,3035 itd. To jest dokładnie to samo. Dołączam katakog części do K-4145 Pozdro
Problemem okazał się wał, który miał mniejszą średnicę na wolnym kole rozrusznika. Gdzieś około 1 mm różnicy i koło strasznie latało, co powodowało nietrzymanie uszczelniaczy. Info piszę dla innych, którzy będą się borykać z podobnym problemem, mi pozostaje raczej kupić 2 wały za 150 zł i rozbierać cały silnik, bo wątpię, że uznają reklamację, czy cokolwiek...
mozesz sprobowac zastosowac preparat do oleju o nazwie "ceramizer" koszt to 73 pln jezeli pierscienie tlokowe nie sa zapieczone i nie sa przegrzane to napewno pomoze, jezeli silnik byl kiedys przegrzany to przyczyna brania oleju moga byc uszczelniacze na zaworach i w tym przypadku to tylko wymiana uszczelniaczy.
Dla wygody i zysku ASO.
https://youtu.be/2_bdTgROrIY https://youtu.be/TlqmTJSos7Y https://youtu.be/M0PTUe7cBd0 polskie napisy można zrobić tym dodatkiem S3.Translator
jak jak jest sucho, Że nie masz wycieku oleju z silnika poprzez uszczelniacz wału korbowego. Rozumiem że kolega nawet nie wie o jakim uszczelniaczu rozmawiamy?
Panowie potrzebuje pomocy niemogw wyjąć łożyska z pralki AWG 695 1.rozkręciłem zbiornik (zdjołem zabezpieczenie z łożyska )i próbowałem wyjąć bęben i poszlo 5 mm i dalej nie
. Czy rozmiar 25x47x10 będzie dobry? OK.
Musi koledze kopcić na niebiesko zapewne jeśli spala olej.
Bez zdjęcia paska rozrządu nie zdemontujesz koła rozrządu wału a pod nim jest uszczelniacz
Z tego co mi wiadomo, to nie są zamienne, ale mogę się mylić. Z zasady wymieniam część na taką jaka była, a w tym przypadku był pierścień magnetyczny i taki ma być. Kto naprawia auto, ty czy właściciel, ten drugi płaci za robotę, a ty zostajesz z prawdopodobnymi w tym przypadku problemami. To nie jest żarówka od stopu, 5 minut roboty. Dokładnie tak...
Wymiana uszczelniaczy zaworowy bez ściągania głowicy czy że ściąganiem.
Da się zrobić na silniku .Nie trzeba ściągać głowicy.
Czy w AMD129 oryginalnie była mosiężna tuleja na osi bębna w miejscu gdzie przylega uszczelniacz? Tak. to mniejsze to 6204 a to większe? 6205. Uszczelniacz mam 30-52/62-7/10 To oryginalny.
Czy chodzi Ci o wymianę ich na silniku? bez zdjęcia głowicy? A co bierze olejek? jak tak to uszczelniacze raczej nie pomogą albo turbo albo pierścienie.
Witam rozebrałem przednie lagi w mojej hondzie cbr 125 jc 34 2004rok i jedna złożył i wlałem 400ml oleju i wydaje mi się że jest go jakoś dużo bo prawie do góry sprężyny i jak skręcę wszytko to aotryzatora prawie nie da się wcisnąć i co może się stać jak będzie za dużo oleju. Ktoś wie ile trzeba wlać tego oleju i czy tak ciężko ma chodzić że z 3 cm...
Na nowej nie widać kleju. Ale jak dasz to chyba nie zaszkodzi co? Wiesz że tam może być lewy gwint?
A w jakim celu jest ten zabieg cofania o 1/4obrotu
Masz tu, oczywiście nie oryginały. http://www.gosdom.com.pl/index.php?modul...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Pokrywy nie ma potrzeby demontować.
Wydaje mi się, że dobrze uszczelniłem silnik. Świeca dobra, iskra jest. Mieszanka dochodzi do gaźnika bo cieknie z przewodu paliwowego. Nawet jak wleję paliwo do gaźnika pilarka nie odpala. Wypsikałem gaźnik WD-40 żeby ewentualnie wymyć wszelkie zanieczyszczenia jakie mogły dostać się podczas pracy, ale jakoś nie pomogło. Może wymienić jeszcze rurkę...
Odkłada się i zatyka. Obniża sprawność układ.
Podaj typ zmywarki w większości są to całe korpusy (sklejone)ale nie są takie drogie
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Da się wyjąć bez zciagania belki zawieszenia, ale musisz ją po rozlaczeniu obrócić bo inaczej nie wyjdzie- będzie chaczyc o belkę zawieszenia. Jeśli jesteś kumaty zrobisz to bez problemu sam i da się to zrobić z ziemi przy odrobinie wyobraźni.
Wiele rzeczy z nie typowym gwintem, niewielkimi luzami załatwiają nici, pakuły i klej dwuskładnikowy ale czy warto. Nie warto, nie w mieszkaniu :) W garażu ujdzie, ale tu raz, że ma wyglądać, dwa- jak puści, zwłaszcza w nocy lub jak mieszkańcy poza domem, to nieoczekiwany basen w chałupie raczej może się nie spodobać :D V.
Boję się wybijać łożyska aby nie pękło do końca. Przy wybijaniu raczej nie pęknie. Co radzicie ? Kupić termoregulator, bo ten w pralce zepsułeś.
Witam prawdopodobnie czeka mnie wymiana uszczelniaczy na wale jak się do tego zabrać?Prosiłbym o skróconą instrukcje lub porady pozdrawiam.
Półosi prawej czy lewej? Wyskakujące zabezpieczenie jet na lewej stronie kolega pisze, że zrobił to na prawej. ostatnio przy sceniku nowe zabezpieczenia prawej półosi
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Wyjąc skrzynię, zdemontować sprzęgło w kawałkach, a pod kołem zamachowym jest uszczelniacz. Tylko najpierw się upewnij, że to on cieknie, a nie miska oleju co w tych autach jest chyba standardem.
Sugeruje zastanowic sie nad tego typu naprawą. Ja osobiście na życzenie klienta bym to zrobił ale bym doradzał zdjąć głowicę i zrobić to porządnie aby nie robić dwa razy
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Tak jak cezar80 pisze też są konieczne, ewentualnie można jakąś mocną taśmą przykleić. 4163-5260-01 - 2szt.
Wlasnie to mialem na mysli ze nie kupuje sie samochodu kiedy nie stac mnie na naprawy go . Skoro jezdzisz astra za 15 tys to i pewnie sobie kupiles radyjko za 800 to chyba cie stac na 1000 zeby zrobic do porzadku. A jak nie to sprzedaj to auto bo mnie wkorzaja tacy ktorzy chca cos zrobic ale najlepeij za darmo. Mowilem kup sobie malucha jak cie nie...
Wycieków na zewnątrz silnika nie ma. Zauważyłem jednak że gdy wymieniałem olej oraz wszystkie filtry oczywiście we własnym zakresie że filtr powietrza jest delikatnie namoczony olejem nie cały lecz w pobliży przepustnicy po zaglądnięciu w nią widać było na ściankach olej. Kopcenia nie widać na wolnych obrotach jednak jeden z kolegów który kiedyś tam...
Za taką cenę to pewnie głowicy nie splanuje, nie wspomnę o regeneracji głowicy /chociaż wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie szczelności zaworów/.Uszczelka głowicy około 150zł, a gdzie reszta uszczelek, olej, płyn do chłodnicy i parę pierdoł co wleci po drodze? No chyba że ma napisane na szyldzie „remonty silników” i „inne cuda”...
Na cóż tu linki; Regeneracja maglownicy to z reguły wymiana uszczelniaczy i teflonowych elementów prowadzących. Profesjonalniejsza regeneracja, to obróbka listwy - szlifowanie szlifierką do wałków, poprawianie zębów listwy na jednakowy wymiar i nadwymiarowe zestawy uszczelniaczy. Podobnie z turbiną - wymiana osi wirników, elementów stanowiących ułożyskowanie...
wymiana uszczelniacza skrzyni wymiana uszczelniacza półosi wymiana uszczelniacza wału
prawidłowa temperatura procesora sterować wyświetlacz diodowy dobór przekroju prąd
kocioł termet ustawienia serwisanta kocioł termet
Demontaż przycisków w Moulinex Masterchef 350 - instrukcja krok po kroku Telewizor Philips OLED wyłącza się po logo - przyczyny i rozwiązania