Używaj elektrod miękkich i od dołu pod wałek podłóż np wilgotną szmatę (zwilżaj ją) podczas spawania rób przerwy by wałek się nie przeciągnął .
Bez tego czujnika nie odpalisz silnika.
Silnik na złom. Którą panewkę obrócił? Porywasz się na remont, nie zdając sobie sprawy z rzeczywistych kosztów. Szlif wału (jeśli wyda jeszcze na wymiar naprawczy) plus komplet nowych panewek to połowa roboty. Dochodzi do tego jeszcze osiowanie bloku z obróbką gniazd panewek - inaczej szybko będzie powtórka z rozrywki.
Podzwoniłem, był jeden wał na allegro, też jest wytarty w tym miejscu. Sprzedający mówił ze te wały schodza mu na pniu, także jest coś na rzeczy.
Przed wymianą należy dokonać inspekcji wału korbowego. Według producenta wymieniany parami.
Żeby uzyskać taką pojemność musiałbyś mieć: - wał 39 mm i cylinder 54 mm - wał 44 mm i cylinder 51 mm - wał 46 mm i cylinder 49.5 mm Wszystkie opcje wymagają rozwiercania karterów. Koszt przeróbki wyższy od wartości pojazdu. Możesz co najwyżej założyć cylinder 49.5 mm o pojemności 74 cm³, pamiętając że to jest silnik CPI do którego przychodzą inne...
Wymiana czujnika wału silnika pomogła na oryginalny samochód jedzie teraz normalnie. Nie szarpie...
Jak na plaka nie chce zagadać, to silnik złom. Zacznij może od porządnej diagnostyki komputerowej.
Możliwe że powodem tego stanu jest wadliwie wykonana oś silnika lub gniazdo w pokrywie ( błąd przy toczeniu ) Efektem tego jest powstawanie luzu bocznego w łożysku. Rozwiązaniem może być wymiana tego łożyska na wachliwe.
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
Nie zauważyłeś najważniejszego - czujnik położenia wału w SZ przy kole pasowym.
Mój zatarł się po przejechaniu 400km , przebieg 185tys.
Jakie masz objawy uszkodzonego wału korbowego , Mechanik ściągał miskę olejową .
Witam wszystkich Szukam kazdej mozliwej pomocy. Teraz pokrótce opiszę sytuację: Kupiłem sobie jakiś czas temu Golfa V 1,4 FSI z uszkodzonym ( czytaj - niekompletnym ) silnikiem. Dokupiłem drugi ( żekomo "dobry") , ale kompletny silnik, który i tak wyremontowałem . Po włożeniu go do samochodu, okazuje się że nie idzie go odpalić. Na AutoComie wyskakują...
Napiszę to aby ułatwić diagnostyka problemów z rzekomo czujnikiem wałka. Sterownik tych aut wyrzuca błąd p0340 opisany w większości testerów jako obwód czujnika WAŁKA - nie jest to jednoznacznie z jego uszkodzeniem - pod tym kodem błędu w tym sterowniku powinien być opis: obwód czujnika WAŁKA lub WAŁU. Wchodzimy w zakładkę parametrów i szukamy prędkości...
Należało by dokładnie zdiagnozować co hałasuje. Łożysk na wale sam nie wymienisz trzeba mieć pojęcie i przyrządy (jedno z nich jest za wciśniętą zębatka rozrządu). Pozostaje wiec wymiana całego wału. Do tego rodzaju prac wyjęcie silnika jest konieczne.
Ściągnij oba boki i najpierw się zastanów jak włożyć pasek na wał silnika. Uwierz mi że reszta to z bębnem to pikuś
Można byłoby je wymienić, ze względu na to, że kosa i tak jest rozebrana, nie są one czymś drogim (najlepiej kupić w sklepie z łożyskami, w serwisie będą drogie), 7 lat to już trochę czasu. Błędne jest twierdzenie, że od uszczelniaczy (simmeringów) jest lepsza kompresja. One mają za zadanie uszczelniać skrzynię korbową, co jest niezbędne do prawidłowej...
Zrób test na nieszczelności za przepustnicą.
Po mojemu to żeby to chodziło jak powinno to tylko wymiana silnika wchodzi w grę. Nie wsadzisz tutaj sterownika z golfa 4 , nie dogada się on z licznikiem i innymi modułami.
P0339Przerwa w obwodzie czujnika położenia wału korbowego 1 , szukaj uszkodzenia w przewodach do sterownika silnika .
Niestety, to nie jest takie proste. Jeśli faktycznie panewka stuka, to wał może być już uszkodzony, a sama wymiana nic nie pomoże. Trzeba będzie go wymontować z silnika i oddać do szlifierni. Może się okazać, że uszkodzenia są tak duże, że tylko nowy wał uratuje sytuację. Ogólnie, jeśli to faktycznie panewka, a auto nie jest jakimś sentymentalnym lub...
Silnik podchodzi bez problemu czujnik wału wszystko gra
Panewka na 1 wyparowała i dodatkowo wał uszkodziło. Wymiana silnika
... Zastanawia mnie, czy koło zamachowe jest takie samo w 1,4 i 1,6? Podobno tak, ale nikt nie wie na sto procent. Wiem że to stary temat, ale może się to komuś przyda. Na 100% koło zamachowe od 1.9 nie pasuje do 1.6 , więc pewnie 1.4 też jest inne. Wiem bo poprostu sam się naciąłem. Efekt jest taki jak tutaj opisywany, silnik wywala błędy i ledwo...
Blok silnika jest produkowany ze stopkami wału korbowego, każdy i założenie stopek z innego bloku nie bedzie to pasować.
jak jak jest sucho, Że nie masz wycieku oleju z silnika poprzez uszczelniacz wału korbowego. Rozumiem że kolega nawet nie wie o jakim uszczelniaczu rozmawiamy?
A co z wymiarem tłoków?Coś kolega za bardzo kombinuje.
Synek pożyczył od kolegi "urządzonko" na którym po podłaczeniu pokazało się 2 błędy : temp.oleju - 250 st.C miska olejowa lekko ciepła przy dotknięciu ręką/ i obroty wału 220 1/min Pomiar na wolnych obrotach ,ale wyniki wskazują jak na mój proste rozumowanie ,że coś chyba jest z czujnikami pierwszy od temp.oleju ,a drugi od obrotów wału.Czujnik temperatury...
...nigdzie nie ma wzmianki o znakach na pasku contitecha . ... Bo w silnikach PSA rozrzad ustawia sie na kolki, nie na znaki.
Wymiana wału? Pytanie co drży. I niekoniecznie wymiana, raczej bym sugerował wyważenie wału oraz koła magnesowego. Poza tym jednocylindrowe silniki zawsze będą się bardziej telepać niż wielocylindrowce. Na YT koleś pokazywał ten efekt na klockach LEGO. :) Więc jeśli oczekujesz aksamitnej pracy jak w silniku rzędowym 4 cylindrowym, to nie, tak nie będzie....
Witam. Trafiła do mnie zageszczarka z silnikiem Hatz 1D81. Silnik miał pęknięty wał. Remont obejmował rozebranie silnika, umycie, wymiana wału panewek głównych oraz korbowodowej. Korbowodu oraz tłoku. Silnik odpala ale dodaje sobie sam obroty. Nie ruszam manetką podwyższenia obrotów a silnik się samoczynnie wkręca. Ale jak tylko nią ruszę do przodu...
To że słychać pompę to nie znaczy, że daje ciśnienie na listwę wtryskową ;) Z tago co pamiętam na listwie jest zaworek - możesz sprawdzić (ostrożnie) czy jest ciśnienie. Tylko rozłóż jakąś szmatę żeby Ci benzyna silnika nie ochlapała.
Elsa lub etka i sobie znajdziesz. :> Mysle ze dlatego malo kto odpowiada w takich tematach.
Jak dostaniesz panewki nadwymiarowe a pewnie nie. Nowy lub używany wał. W praktyce lepiej było tylko sprawdzić ciśnienie oleju i po stwierdzeniu że to wał i panewki kupić drugi silnik. Teraz albo jeździć aż stanie albo wymiana wału albo drugi cały silnik bo wg mnie panewki same od siebie nie polecialy.
Jeśli nagle zabrakło smarowania to w nich zawsze się przycierają najpierw panewki główne. W takiej sytuacji nie powinno się go już próbować odpalać bo jest duża szansa że wał będzie do odratowania i wystarczy wymiana panewek.
Wymiana cewki wraz z czujnikiem wału korbowego razem 200 zł.
Nie masz znaków. Chyba że sobie namalujesz. Kup sobie blokady do tego silnika. Kosztują grosze i nawet raz widziałem je w Majstrze. I tak, przekrec sobie wał w lewo o 90 stopni i możesz kręcić wałkiem jak Ci się podoba.
Witam ! Wirnik osadzony jest na stożku wału korbowego silnika. Uderzając młotkiem przez kawałek twardego drewna na obwodzie wirnika , oddzieli się - zsunie się ze stożka. Od strony silnika nie ma żadnego śrubowego połączenia. Pozdrawiam.
Kolego, uszczelniacze są za wariatorem o drugi za zapłonem jeśli dobrze kojarzę da się wymienić bez rozpoławiania, tylko mała uwaga, z własnego doświadczenia wiem że bardzo często uszkodzone uszczelniacze to efekt zużytego tłoka i przedmuchy na pierścieniach. Kilka razy wymieniłem simmeringi i za jakiś czas znów to samo po wymianie tłoka i szlifie było...
Jeżeli to będzie luz osiowy na wale to co wymiana wału? Wymiana łożysk? Z czym to się wiąże?
Ten sam silnik ale w focusie , wymieniałem czujnik i odpalił od strzała nie było potrzeby grzebania w niczym .
Proszę Was o pomoc gdyż mam dokładnie ten sam problem. Czy poradziłeś sobie z tym problemem do końca ? Wymieniłem ostatnio w 307 to co było do zrobienia: - sonda lamba 2 - spawanie kolektora wydechowego - czyszczenie przepustnicy + kalibracja - wymiana czujnika położenia wału korbowego - wymiana potencjometru gazu w silniku ( używany oryginał ) - nowe...
Podmieniałeś sterownik silnika?
Finalnie wał zostanie wyprostowany. Działka do uprzątnięcia (wykonanie i wycięcie korzeni i pniaczków) . Jak skrzywi się ponownie to wymiana silnika na coś ze stajni B&S o podobnej pojemności.
Wał korbowy do prostowania, plus wymiana uszczelniacz to opcja minimum. Maximum to nowy wał korbowy lub silnik.
Pin1 czujnika powinien dochodzić do pinu68 ECU. Sprawność tego czujnika do sprawdzenia tylko oscyloskopem. A silnik masz raczej ADY.
Tak właśnie myślałem, czyli w najgorszym wypadku czeka mnie wymiana obudowy wału, ze starego silnika.
Nie podałeś jaki silnik , ale po czujniku to chyba HDI , czujnik jest z przodu pod kołem pasowym.
Jest z przodu silnika u dołu. DOjdziesz po przewodzie.
Najtaniej dwa korbowody plus tłoki. Jak wał nie krzywy to polerka lub szlif ,ale przy szlifie trzeba by też korbowody szlifnąć i rozwiercić pod wał. Pytanie jak bardzo blok dostał , tak czy siak same części wyjdą drożej od używanego silnika a co dopiero obróbka czy wymiana wału. Może by znalazł coś Loncin V-Twin (chińczyk) co by pasowało do obudowy...
Dziękuję za odpowiedź, w między czasie dowiedziałem się że idzie tam uszczelniacz wału z mocowaniem na czujnik, pytanie czy wymiana w tym silniku jest do ogarnięcia przez amatora mechaniki. Ustawienie tego uszczelniacza jest skomplikowane ? Na co trzeba zwrócić uwagę ?
Duł silnika czyli element poniżej tej uszczelki jest też stopką wału, czyli wymiana uszczelki prawdopodobnie silnik do wyciągnięcia , wiec koszta spore. Ale nie martw się nie tylko w PSA tak jest;)
Tyle twoje, co się napracujesz przy tym silniku. Coś się tak uwziął na te prowadnice? One maja minimalne znaczenie, jeśli silnik pluje olejem, to przez przedmuchy tłoka. Co to wału korbowego, to zużył się nie przez to że poluzowała się śruba korbowodu, tylko było na odwrót - wibracje związane ze zwiększonym luzem pasowania czopa wału z korbowodem, spowodowane...
Miałem u siebie dokładnie tak jak miał "walham", Astra 2.0 dti y20dth, czyli dokładnie taki sam silnik i identyczne objawy na rozgrzanym silniku, wymiana czujnika wału korbowego rozwiązała problem.
Przykro mi, ale ubiłeś sterownik wtrysku. W cylindrach jest już tyle benzyny, że rozrusznik nie może przekręcić wałem (pracująca non stop pompa paliwa + otwarte wtryskiwacze) Pozostaje wymiana sterownika oraz trzeba wykręcić świece i kręcić kluczem za śrubę wału tak, aby silnik "wypluł" paliwo (nie rób tego rozrusznikiem ! )
no tak i czy da się jakoś odpalić ten starszy silnik na nowszej instalacji?i jeśli się da to co trzeba przerobić? chodzi mi o sam silnik bo wszystko do niego pasuje aby jest problem z tym czujnikiem wału.
Wymień komplet pasków i naprężników. Wisko wymienisz bez problemu ,łożysko za wisko w stronę bloku też możesz. Olej wydostaje się z uszczelniacza koła pasowego wału bądź z dekla rozrządowego w silniku 12l lub z przewodów wtryskowych w silnikach 13l.
Mercedes Atego 1218 silnik om934 Po wymianie uszczelki głowicy zatarł się wał szukam osób znających problem tych silników,posiadających wiedzę jak go poprawnie naprawić.
wał w jakim stanie ?
Wymiana pompy vacuum oraz wymiana czujnika wału.
Dobre to chyba sztuka te 500. Teraz liczyć wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Dodatkowo jak głowica ściągnięta to przydałoby się ją obrobić to kolejne złotówki już lecą. Jeśli na tulejach będą duże progi to same pierścienie nie wystarcza. Jeśli wymiana tłoków na nad wymiar to i obróbka bloku. A skoro już tak silnik rozbebeszony to przydałoby się i...
Oznaczenie silnika podaj-było tak i tak bez oznaczenia silnika to tylko wrózba.
Musisz zwrócić uwagę na długość wału, powinna być taka sama.
Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.
No to problem w silniku..., bo zakładam, że drugi rozrusznik zachowuje sie podobnie, tak jak i wymiana akumulatora taż nie pomogła...
Nie napisałeś co to za silnik. Ale sadzać po objawach problemem jest zużycie panek na wale korbowym. Jeśli nie chcesz nieodwracalnie uszkodzić silnika (np urwanie korbowodu, zatarcie wału) polecam skontaktować sie z mechanikiem i nie używać pojazdu do tego czasu.
Wał, raczej nie będzie miał stożkowej końcówki. Z rysunku wynika że koła pasowe są na osi, która jest wciskana na wał silnika. Sprawdź dobrze, może w tej rurce jest jakiś wypust, który wchodzi w gniazdo klina na wale silnika. Najczęściej jest on głęboko, tuż przy samej śrubie.
Nie, czujnik wału jest od strony sprężarki klimy, starter jest z drugiej strony. Tarcza czujnika wału jest jak panewka pomiędzy 1 a 2 wykorbieniem.
Mam problem z silnikiem . Po odpaleniu pracuje 2 minuty i gaśnie. Znajomi sugerują wymianę czujnika położenia wału lub wałka.Miał ktoś podobną sytuację?
czy wymiana uszczelniacza wału korbowego z przodu jest skomplikowana Jedź do warsztatu niech wymienią, bo samo odkręcenie i dokręcenie śruby wału to spory kłopot, a ryzykujesz wymianą silnika w razie niepowodzenia.
szukaj plastikowej/gumowej zaślepki (może jej nie być), a jak nie to musisz szukać otworu w bloku na blokadę wału
pomogła wymiana silnika , wywaliło cały wał korbowy.
Podłączyłem oscyloskop pod czujnik położenia wału i nie zapalił... po kilku próbach udało mi się do zapalonego silnika podłączyć oscyloskop żeby nie zgasł i poobserwować przebiegi. I wydaje mi się że za niska jest amplituda sygnału, bo około 1,2Vpp to niewiele na biegu jałowym. A przy obrotach około 2tys. 2,5Vpp to też za mało. Dodam jeszcze że przebieg...
wymienione były panewki, tłoki z pierścieniami Ja uważam że wymiana tłoków z pierścieniami bez szlifu cylindrów, jak i wymiana panewek bez szlifu wału nie ma sensu. Nie nazwałbym tego remontem silnika.
Czy można motor BLDC zastąpić motorem PMS? Tak, silnik BLDC (Brushless DC) można zastąpić motorem PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor), ponieważ oba te typy silników są bardzo podobne pod względem konstrukcji i zasady działania. Obie konstrukcje wykorzystują magnesy stałe i nie posiadają szczotek, co oznacza, że są to silniki bezszczotkowe. Kluczową...
Silnik to 4-ro suwowa 50-ka. Wymiana oleju, świeże paliwo i kilka obrotów wału z zamkniętym paliwem, wyłączonym zapłonem i wykręconą świecą. Jak będzie zatarty to go nie ruszysz, jak będzie przytarty to nie będzie miał kompresji i będzie brał olej (choć jeszcze zależy gdzie się zatarł).
Te błędy odnoszą się do camszaftu czyli wałka rozrządu, ale....wiele razy pokazywało mi taki błąd a uszkodzony był crankszaft (czujnik wału). Najprawdopodobniej jest z tyłu silnika obok skrzyni biegów. Ogólnie kiepski dostęp. Wymiana tylko na oryginał lub na oryginalną używkę, na zamiennikach nie chcą chodzić.
Po prostu zakończ podziwianie Przy tak spieprzonym remoncie za bardzo nie ma co podziwiać. Trzeba było zregenerować głowicę i jeszcze sprawdzić jak wygląda wał. Wtedy byłoby ok. A teraz problem, że silnik nie pracuje równo. Jak ma pracować przy takiej głowicy?
Sprawdziłem dokładnie. Nic nie blokuję, tarczę można obrócić swobodnie ale i tak nie staruję. Z silnika wychodzą trzy przewody: czerwony, czarny, biały. Jeden przewód biały jest wpięty bezpośrednio z fazą, drugi przewód czarny z neutralnym i z jednym przewodem od kondensatora a trzeci przewód czerwony z drugim przewodem od kondensatora. sprawa wygląda...
Podepnę się pod temat, bo na forum nie ma za dużo wiadomości dotyczących tego autka Nic pocieszającego dla Ciebie nie mam. Miałem to samo i fachowcy polecili wymianę oleju. Po wymianie jeżdziłem dwa miesiące lecz z czasem było tylko gorzej. Skrzynia zaczęła sie zawieszać na wstecznym, aż został tylko jeden bieg do przodu, chyba po to aby dojechać do...
To normalne na takim silniku. Jazda na mixolu oraz odrzutnik oleju (blokada na smarowanie łożyska) robią swoje. Możesz nawet po stronie sprzęgła nie odczuć żadnego luzu. Jak zależy Ci aby Simson tylko stał i był 100% DDR to nic nie ruszaj. Jeśli chcesz nim jeździć dalej i jak najdłużej na nierozdziewiczonym silniku, to wyrzuć odrzutnik oleju oraz wymień...
Rozrząd poprawnie ustawiony? Czujnik położenia wału sprawny?
Jak sprawdzić sprężanie bez ciśnieniomierza: na zgaszonym zimnym silniku, wziąć klucz taki żeby kręcić śrubą w kołem pasowym w wale korbowym, wrzucić na luz i kręcić w prawo patrząc od śluby (od rozrządu silnika), powinny być trzy narastające opory odpowiadające suwom sprężania w trzech cylindrach, przy dobrym sprężaniu będzie spory opór, przy nie do...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
Motodoktor rozpuszcza właśnie cały syf, zagęszcza olej i zwiększa jego lepkość - jeśli ie zawiera teflonu jako takiego, to zawiera jego opowiednik, cudów nie ma - te "cudowne działanie" Powszechnie znany i zalecany środek do stosowania we wszystkich rodzajach silników benzynowych i wysokoprężnych. Nie zawiera teflonu. Uszczelnia pierścienie, zwiększa...
Witam. Potrzebuje wymiany blokady wału, którą wkreca się z przodu silnika. Scenik 1.9 dti
To ile za to auto?Jak atrakcyjna to jade i zabieram.
Wpisz w Google frazę: n46 blok silnika I znajdziesz czujnik w parę sekund.
Tam powinien być inny wał napędowy, pewny nie jestem, ale chyba wystarczy przednią część wału wymienić.
W tym nowym silniku jest zębate koło foniczne przykręcone do przeciwwagi wału korbowego, a czy jest identyczne z Twoim na kole pasowym, to już musisz sprawdzić doświadczalnie, po prostu podłącz czujnik i spróbuj odpalić, ew zamień miejscami przewody sygnałowe (3 to ekran kabla czujnika)
Witam!! Panowie mam pytanie dotyczace wymiany głównych simeringow na wale w motocyklu Mz Es 250/2 z 72r. Czy przy tym silniku konieczny jest demontaż karterow na 2 polówki? Czy da sie to zrobić bez rozpolawiania silnika? Pozdrawiam.
Witam, stopa korbowodu ułożyskowana jest w tym wale na panewkach. Producent nie przewiduje zestawu naprawczego wału korbowego. Pozostaje wymiana na nowy.
Zagrzej choćby suszarką sterownik silnika i zobacz czy odpali.
ze śrubą będziesz miał problem.Klucz musi być mocny i długi,a wał zablokuj na wieńcu koła zamachowego przy pomocy wkrętaka o blok silnika ,jest takie miejsce z przodu.
Dobry.W większości przypadków siada sterownik silnika, dokładnie driver wtryskiwacza. Drugi sterownik, immo off i po problemie.
Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
A jaki kod silnika miales ja ahl tam jest cewka
Potrzebuję informacji czy wał korbowy z silnika 1.6 16V silnik BCB , pasuje do silnika BBY 1.4 16V.
Proponowałbym przełożyć wszystko skoro w nowym są węższe koła. Rozrząd cały też do przełożenia. Pasek musi pasować do szerokości koła. W silnikach 1.6HDI były owalne i okrągłe koła pasowe (te z których czyta czujnik) - każde koło ma inny typ napinacza choć z wyglądu jest taki sam. Przekładaj wszystko chyba że chcesz mieć później problemy. Przy zmianie...
wymiana wału wymiana panewek wału wymiana uszczelniacza wału
samochodowa forever lm386 schemat pralka amica wyświetla błąd
Światło stopu nie działa po wciśnięciu pedału hamulca Nissan Qashqai - Brak tylnego światła przeciwmgielnego