Witam ponownie! Znalazło się trochę wolnego czasu i udało rozebrać silnik. Nie dziwi mnie to, ze spalanie oleju było tak duże. Tuleje cylindrów wypolerowane, że brak jakichkolwiek zarysowań honowania, tłoki miejscowo przytarte oraz pomiędzy pierwszym pierścieniem a denkiem wypalone miejscowo. Pierścienie w rowkach zbyt luźne, że na nowych pierścieniach...
Witam!!! Jak wyregulować gaźnik po wymianie pierścieni tłokowych, czy ustawić normalne obroty na biegu jałowym czy powinny być zwiększone? Jaką mieszankę zastosować 1:50 czy też dać więcej oleju ?
VW passat 1.9 D Czy przy wymianie pierścieni tłokowych konieczne jest Honowanie cylindrów czy zamiast honować honownicą cylindry można to zrobić w jakiś inny tańszy sposób?? http://obrazki.elektroda.net/21_12410159... pokazuję przykładową honownicę
Po wymianie pierścieni tłokowych w matizie zaczęło ubywać minimalnie płynu chłodniczego.Olej trzyma poziom,ale co zaobserwowałem to że wskaźnik temperatury wody dziwnie wskazuje tzn.dochodzi do temperatury ok.90*C i nagle spada do ok.75*C.O co chodzi?
W Dafie zaleca się wymienić turbinę właśnie miedzy 600-700 tyś km. Ale nie ma na to zasady wymieniałem turbinę już w dafie po przebiegu 250tyś km. A daf jak to daf lubi jeść olej:) Przy ok 1mln zaleca się wymianie pierścieni tłokowych + tuleje 6szt. A przy okazji można też sprawdzić panewki główne i korbowodowe. Ale były przypadki że już na 800tyś trzeba...
Witam Posiadam kosiarkę spalinową od 5ciu lat, ostatni sezon zmusił mnie do remontu z powody bardzo częstego dolewania oleju. Jest to model 12H 602 545 81 060126FB, 4,2 KW, 53 cm. Silnik BROGGS. Po wymianie pierścieni tłokowych i uszczelniaczy, uszczelek, mam problem z odpaleniem. Rozrząd ustawiłem zgodnie z znakami, zawory domykają się, jest sprężanie...
nie zgadzam się z przedmówcami sam mam Zafire A OPC z LPG i nie narzekam. LPG spisuje się bardzo dobrze. miałem okazję oglądać wnętrze swojego silnika /przy okazji kapitalki/ Kapitalka to jednak powód do narzekania,napisz więc co doprowadziło do tego. Wnętrze silnika czyli co dokładnie? . zużycie oleju ok 0,5-0,7l/1000km i podjecie decyzji o wymianie...
Witam. Zrobiłem remont silnika w Ursusie c-360 3P. Mechanik doradził mi żebym tylko wymienił pierścienie ponieważ ciśnienie trzymał więc je wymieniłem. Teraz ciągnik strasznie wyrzuca olej kolektorem. Mechanik powiedział że to jest chwilowe ponieważ pierścienie nie zostały jeszcze dotarte ale nie wiem czy to jest prawda. Kazał trzymać ciągnik na wysokich...
Co konkretnie do zrobienia, tudzież dlaczego i jakie są objawy? Jeżeli chodzi o zwykłe zużycie, remont w tych silnikach polega na odświeżeniu ścian cylindra oraz wymiany pierścieni tłokowych na większe (czasem tłoka). Tyle jeżeli chodzi o normalne zużycie silnika, ponieważ zużycie osprzętu to kwestia indywidualna i wychodzi dopiero podczas demontażu...
Wlej, zobaczysz. Tak samo z uszlachetniaczami typu "motodoktor" - najlepsza metoda na wykończenie silnika. Są olej które praktycznie wcale nie zostawiają nagarów i laków, a są takie które je rozpuszczają i wprowadzają do "krwioobiegu" silnika. Długo można by tu dyskutować, tak samo jak nad sensem wymiany samych pierścieni tłokowych.
To normalna przypadłość Przechodzonych Toyot, szczególnie corolli. Litr oleju na 10tyś. km to jeszcze nie tragedia. Doradzam też zastosować olej mineralny-15W40. Na pewno czeka Cię wymiana uszczelniaczy zaworów, co niekoniecznie całkowicie wyeliminuje nadmierne zużycie oleju. Może się okazać że objaw "palenia" oleju ustąpi po wymianie ( często zapieczonych...
Witam. Tutaj oprocz wymiany samego tłoka trzeba wymienić rowniez tuleję tłokową oraz niewykluczone, ze padnieta tez jest panewka tłokowo korbowa.
Po wymianie tulei trzeba było włożyć nowy pierścień tłokowy do cylindra, wyrównać go tłokiem i od dołu przyświecić i obserwować jaka jest szczelina pomiędzy pierścieniem a tuleją na obwodzie. Z silnikami perkinsa są problemy po domowych naprawach. Oryginalne pierścienie w jeden sezon wykończą kupione tuleje.
Przy docieraniu silnika nie powinno być więcej oleju w benzynie? Np. 1:20? Przecież napisano, że stosuje 1:25. Uważam, że jeśli silnik nie traci mocy to należy po prosu użytkować z umiarkowanym obciążeniem. Być może tłok puchnie, ale jeśli nie blokuje ruchu to jest szansa że dopasuje się do warunków cylindra. A jeśli spuchnie nadmiernie to nie pomoże...
pierścieni. Tłokowych? rozrząd ustawiony dobrze Sprawdź jeszcze raz ale może być za późno.
Po dwóch miesiącach walki, setce godzin pracy i: - wymienieniu oleju, filtra - wymianie filtra powietrza - wymianie filtra paliwa - wymianie kabli i świec, nawet dwa razy... - wymienie cewki zapłonowej - wymienie czewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym - zamontowaniu nowej pompy paliwa, zarówno wstępnej jak i głównej - zamontowaniu nowego akumulatora...
Skoro zadajesz takie pytania to wygląda, że naprawy nie wykonasz sam. Niewiele wyjaśnia nasze wypowiedzi na odległość. Sam wiesz w jakich warunkach pracowałeś. Ja na pierwszy rzut podejrzewałbym uszkodzenie (zatarcie lub popękanie) pierścieni tłokowych. Konieczny demontaż i weryfikacja. Teoretycznie może się skończyć na wymianie pierścieni. TZW docieranie...
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Norma oplowska to 1l na 1000km, jego poprzednik x16xel w mojej F kupionej w salonie po 120kkm (60kkm na lpg) palił więcej 15W40 niż Pb ;), przy 160kkm po rozebraniu silnika stwierdzono "śladowe ilości pierścieni tłokowych", zużyte grubo ponad normę, tuleje cylindrów wyglądały jak "prosto z fabryki", po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych...
Przepraszam, że włączę się do tematu z troszkę innym problemem. Mam ciapka c-25 i zrobiłem mu wymianę mu pierścieni tłokowych. Po wymianie za jakieś około 2-3 mth zaczęła świecić kontrolka oleju. Na początku na wolnych obrotach teraz to już prawie na średnich. Rozebrałem misę olejową bo myślałem że to wina panewki korbowodu ale na oględziny nie stwierdziłem...
To coś to silnik na bazie 139FMB? Jeżeli tak to luzy zaworowe do poprawy, IN 0,05, EX 0,08. Co z tą regulacją gaźnika? Domyślam się, że głowica dokręcona kluczem dynamometrycznym? Jaki jest teraz luz na pierścieniach tłokowych? Jaki luz tłok - cylinder? Prosiłem o pomiar ciśnienia sprężania.
Pewnie zapieczone pierścienie tłokowe częsta przypadłość tych silników
Może po remoncie się musi wypalić to co zostało z przed rozbieraniem. A przez odme nie leci olej ? To zostają pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów. Ile ma przejechanych km?
Głowice w samochodzie wymieniałem, pierścieni nigdy, Teraz wiem że tłoki wyjmę tylko górą .Mam zamiar wymienić pierścienie i tłok tylko w cylindrze w którym jest nieszczelność.W pozostałych cylindrach jest dobre ciśnienie około 1.3mp. więc zostawię je w spokoju. Motronik napisałeś "że przy każdej wymianie pierścieni należy uszorstnić gładź cylindra...
Trzeba sprawdzić silnik czy w nim realnie było coś wymienione na nowe czy jedynie wypłukali silnik ropą? Urwana śruba oraz zatarte łożysko raczej w świeżo remontowanym silniku dziwna sprawa. Panewki zatarte więc trzeba spojrzeć na uszczelniacze/uszczelki oraz pierścienie tłokowe.
Dzięki. No właśnie jest kilka kosztownych spraw w dieslu, więc chciałem sobie zaoszczędzić dodatkowej sprężarki na przyszłość :) . Poza tym, chcę zejść e spalaniem do minimum. Ponoć 1.9 z turbo nie palą dużo więcej niż SDI ale ile to jest to niedużo. No i też opinia o tych silnikach SDI, ze są trwałe z powodu małej mocy a więc i silnik jest mniej wytężony...
Witam wszystkich. Mam silnik Voyagera 3.8 rocznik 97 ,który kiedyś jeździł a obecnie stoi w garażu już dwa lata. Był po wymianie uszczelek pod głowicą i po pół roku wypaliła się komora silnika więc kupiłem samochód drugi z silnikiem 3.3. Głowice były w nim zrobione zawory po-docierane ,uszczelniacze wymienione, pokrywa rozrządu uszczelniona. Chciałbym...
Panowie, U mnie dokładnie ten sam problem. Silnik Z16XEP. Po wizycie u mechanika okazało się, że typową przypadłością Z16XEP są zapiekające się pierścienie tłokowe, wskutek czego olej dostaje się do cylindrów. Radzę spojrzeć na zachowanie drugiej sondy lamba, jeśli sonda zaczyna naśladować pierwszą, jest to objaw "niewydolności" katalizatora ze względu...
Zakupiłem zastaw na allegro wydaje się porządny i pasujący do z14xep, Dziękuję wszystkim za radę jestem w trakcie już wymiany wału i pierścieni tłokowy i mam nadzieję że jak złożę rozrząd będzie dobrze ustawiony. Jeszcze raz naprawdę dziękuję za radę PS. Jedno pytanko ale to już z ciekawości, półksiężyc ustawiając zapłon to to dziwne coś na jednym z...
(at)balcerowicz79 Kupiłem w necie pierścienie, gdzie w opisie jest info: PIERŚCIENIE TŁOKOWE 1 KPL. https://obrazki.elektroda.pl/2772986300_...
Po co wymyślanie sposobów na sprawdzenie gdzie cieknie i zbędnie marnować czas? Przecież i tak głowicę trzeba zdejmować, sprawdzić, ewentualnie naprawić i dać nowe uszczelki. A więc wygląda na to że,albo coś się dzieje z głowicą, albo poprostu uszczelniacz na zaworze wydechowym się rozleciał. Cudów nie ma. A pierścienie tłokowe?
Po pierwsze wjedź na podnośnik, kanał i obejrzyj dokładnie silnik od spodu. Wykręć wszystkie świece i sprawdź w jaki kolor mają elektrody świec. Po kolorze świec możesz wstępnie ocenić czy olej nie przedostaje się do cylindrów. Można pokusić się o sprawdzenie ciśnienia sprężania. Sprawdź czystość płynu w układzie chłodzenia - czy olej nie przedostaje...
Czy były sprawdzone luzy na prowadnicach zaworowych? Pierścienie tłokowe założone poprawnie? Pierścień ma oznaczenie które powinno być na górze. Nie licz na to że się ułoży. Masz problem w głowicy lub źle założone pierścienie o ile pomiary tulei są poprawnie wykonane.
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
zacznę od końca: Czy ktoś mi podpowie dlaczego na ciepłym silniku ciśnienie wynosi na wszystkich cylindrach 16,5...? Ponieważ to normalne w silniku ze sprawnym układem tłokowo-korbowym (dolny limit dla tej konstrukcji to 1.1MPa) a najważniejsze że jest równo. Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć czy powodem tej usterki jest źle ustawiony rozrząd?...
Na początek wymiana pierścieni tłokowych. Często zdarza się, że silnik zużywa dużo oleju, mechanik stwierdzi, że należy wymienić pierścienie. W wielu wypadkach będzie miał rację. Jednak jest tu małe „ale”, które polega na tym, że naprawa, która polega tylko na wymianie pierścieni jest naprawą krótkotrwałą. Po pierwsze podczas pracy silnika,...
Z tej fotki wygląda, że ciśnienie spr. ok, ale czy prawidłowo wykonano, hmm? Generalnie benzyna dostaje się do oleju przez pierścienie tłokowe. Więc należałoby tu sprawdzić gażnik (wyregulować), układ zapłonowy (świece, przewody WN, itd.). Czy po wymianie tej sondy nadal jest paliwo w oleju? Co do grzania się i nie włączania wentylatora. Skąd wiesz,...
Tuleje muszą być po zamontowaniu trochę wyżej - po zamontowaniu na równo wydmucha uszczelkę pod głowicą (podkładki regulacyjne do tulei) zanim zaczniesz wymieniać wszystko z opisu wychodzi że padło uszczelnienie na dole , może wystarczy wymienić dolny uszczelniacz , sprawdź "zęby na tulejach " - jak są małe warto tuleje i tłoki uratować , współczesne...
Jeżeli pompa sprawna to puszcza paliwo przez pierścienie tłokowe. Po wyjęciu tulei trzeba było sprawdzić stan pierścieni ( właściwe ustawienie ich względem siebie) i tulei cylindrowych. Raczej innej możliwości nie ma. Przy zużyciu pierścieni i tulei czasem sama wymiana pierścieni pomaga na jakiś czas. Miałem kiedyś taki przypadek, ciągnik był nowy tylko...
Chlodnica jest chlodna, bo układ jest zapowietrzony. Przyczyna przedmuch z cylindrów do układu chłodzenia. Niestety głowica w górę. Oczywiście naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego, sprawdzenie szczelności zaworów, wymiana uszczelniaczy, równanie płaszczyzny, jeżeli zakrzywienie płaszczyzny jest większa niż 0,25mm sprawdzić osiowość...
Jeżeli samochód jeździł na gazie to proponowałbym najpierw sprawdzić stopień sprężania w silniku aby ustalić stan pierścieni tłokowych. Aby to stwierdzić i wyeliminować nieszczelność zaworów można przeprowadzić test wstrzykując kilka cm3 oleju do każdego z cylindrów. Drugim krokiem jest sprawdzenie układu paliwowego, pomiar ciśnienia podawanego paliwa...
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
a wyjmowałeś tloki Kolego ten samochód to zamierzchla historia ja z niego wszystko wyjmowałem to był taki produkt że kiedy kupiło się nowy silnik to aby prawidłowo pracował trzeba było go rozebrac i złożyć. Jeśli mialbys pierscienie do kitu to do miski olejowej przedostawałyby się gazy spalinowe i odmą by tobie sadziła kompresja. Plułby także olejem....
Dzięki za potwierdzenie,jak przyjdzie dzień wymiany to bez wahania będę wiedział co robić :D
odnośnie poprzedniego postu Stawiam hipotezę że sonda jest kaput i za bogata mieszanka- bena idzie do oleju - olej rozrzedzony - silnik go spala Na ile słuszna ta teoria - nie wiem, nie spotkałem się z tym w takiej sytuacji, ale jeśli benzyniak przykapca na czarno to ewidentnie za dużo paliwa Do założyciela tematu: nie zauważyłeś zbyt dużego spalania?...
Tak masz racje z tymi wymianami .Teraz to wiem że trzeba pilnować i jej auta.
Pierścienie tłokowe na pewno do wymiany. Kup firmy Prima Łódź chromowane. Widziałem podróbki pierścieni Prima, pierwszy i drugi był z Łodzi a olejowy, nie chromowany, nie wiadomo skąd. Czesi nie robią pierścieni tłokowych, importują.
Na jakiej podstawie stwierdzono konieczność wymiany pierścieni ?
Dzięki za zainteresowanie. wygląda jakby próbował regenerować. co pokazuje DAS w parametrach DPF ? jaka dawka wtedy kiedy tak dymi ? jaka historia choroby (czy było ok, czy auto kupione z usterką) ? DPF po wymuszonym czyszczeniu i z tego co mi wiadomo nie załącza trybu. Historia? No cóż, jak zwykle nie znana, nowy nabytek, auto przejechało na kołach...
Nie dało się zrobić próby olejowej i pomiaru ciśnienia, gdyż powodem remontu było zerwanie paska. Do awarii paska silnik pracował poprawnie. Rzeczywiście, miska olejowa jest mocno już skorodowana i trzeba będzie ją zdjąć, więc chyba warto tę godzinę czasu poświęcić na upewnienie się co do stanu pierścieni tłokowych w podejrzanym cylindrze. Co do profilaktycznej...
A więc. Jak kolega goldwinger napisał to nie jest remont, a wymienisz zapewne uszczelniacze zaworowe, może popychacze bo będa nadawać się do wymiany, uszczelki pod kolektorami, jeżeli zdejmiesz głowicę to i pod nią, a od dołu to tylko pod miską. No jeszcze zostaną dwa uszczelniacze wału korbowego przód i tył. Przód nie problem przy demontażu głowicy...
To ci powiem ze u ciebie to cały proces technologiczny. Kilka miesięcy odstania, potem filtry 30/10/5. U mnie to olej spuszczony z miski olejowej do jakiejś bańki, często trafia od razu do zbiornika kotła 😄. I chłopaki mówią ze wlali coś do pieca. Raz w roku czyszczę zbiornik, jest na dole z 5cm szlamu który wywalam i z głowy 🤓. Ja...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Witam. Posiadam Fiata Cinquecento 704ccm 1997r. W aucie 2/3 miesiące temu zmieniałem silnik z powodu uszkodzenia pierścieni tłokowych. Zamontowałem silnik 704ccm z roku 1993 z przebiegiem 88tyś km. Kosztował mnie 300zł, przywiózł go gość z Zawiercia, miał być w 100% sprawny. Od razu po odpaleniu zaczął stukać, po kilku minutach mu przeszło i pracował...
1. Zapoznać się z budowa i działaniem silnika spalinowego czterosuwowego. 2. Sprawdzić elementy odpowiedzialne za przetwarzanie chemicznej energii paliwa na energię cieplną i dalej na mechaniczną. 3. Sprawdzić układ przeniesienia napędu i hamulce. Bardzo rzadko może się tam pojawić usterka. Tak dokładniej to do sprawdzenia czy silnika wytwarza dość...
do spalania oleju może niedługo dojdę co z tym zrobić wymienić uszczelniacze prowadnic zaworowych oraz pierścienie tłokowe - to opel... nie wiedziałem, że jest taki filtr.... Pooglądaj sobie fotki, będziesz wiedział gdzie i czego szukać. https://www.google.pl/search?q=filtr+faz...
Napisz jaki ma przebieg i na jakim oleju jeździ (syntetyk, mineralny) Jakie przebiegi robisz jednorazowe i miesięcznie ? Przebieg nie ma nic wspólnego z stanem faktycznym auta ponieważ wszystko zależy od tego jak był eksploatowany. 227 tys km Olej to 10W-40 syntetyk nie pamiętam firmy ale dolewki robię z Lotos No i pewnie mi ktoś powie teraz, że ten...
Sonda chyba jest dobra, napięcie się zmieniało od 0,2 do 0,8V. W sterowniku silnika już ktoś grzebał bo jeden pin w złączu jest wyrwany i zrobione obejście kablem. *********************************** Po wymianie oleju silnik zaczął dymić jak parowóz(pewnie był wlany jakiś doktorek) miedzy innymi dlatego rozglądam się za nowym silnikiem. Pytanie czy...
Bo chyba tłoków po szlifie i wymianie wcisnąć od dołu się nie da Smile No właśnie że tak się to robi. Tłoki zamontowane na korbowodach wprowadza się do cylindrów właśnie od strony skrzyni korbowej. Nie ma potrzeby rozbierać wału, jeśli łożyska główne i w stopach korbowodów są sprawne. Hmmm... Ale jak tego dokonać. W sumie wymiana tłoków to pikuś......
Witam --- a jednak tak jak mi się wydawało spieprzyli robotę --a teraz kilka uwag :sugerują że zawory ssące nie naruszone!!! (dopiero na maszynie szlifierskiej widać czy są proste),,,rozebrali cały silnik łącznie z tłokami (ciekawe jakie pierścienie mają zamiar zakładać stare czy nowe i jakiej firmy ),,,układ korbowo- tłokowy też ucierpiał po zderzeniu...
Chyba sobie mylisz docieranie z honowaniem... No dobra, ale jak to zrobić, aby pierścienie dotarły się tak jak należy? Podstawowe założenie jest proste: silnik musi pracować na stosunkowo wysokich obrotach, bowiem siłą, która dociska brzegi pierścieni do gładzi cylindra – a więc do honowania – jest napór gazów znajdujących się w komorze...
Witajcie, Skuter to Romet 747, 4T, silnik 139QMB. Wymieniłem cylinder kit 50 ccm oraz głowicę do 50 ccm z uwagi na wcześniejsze spalanie oleju silnikowego. Obecnie założony budżetowy zestaw od Moretti. W czasie remontu - tłok założony prawidłowo, luz na zamkach pierścieni tłokowych sprawdzany. Nowa głowica rozbierana, zawory były docierane. Rozrząd...
Właściciel warsztatu ostrzegał mojego mechanika,że w zwiazku z ,, uszczelnieniem" głowicy może się pojawić zwiększone zużycie powodowane przez pierscienie tłokowe i ew. zużyte cylindry Mówił prawdę. Czasami tak jest, że po zrobieniu góry (tj. głowicy) silnik zaczyna nagle zużywać olej pompując go między tłokiem, a cylindrem. Miałem kilka takich przypadków...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Najprawdopodobniej masz uszkodzony wałek rozrządu, powycierane krzywki na wydechu powodują zbyt krótki czas otwarcia zaworu lub zaworów(w zależności od stopnia zużycia elementu) i spaliny zostają w silniku. Jak już napisał kolega Jarek225 przez zużyte pierścienie tłokowe spaliny przedostają się do skrzyni korbowej. Oczywiście może być jeszcze szereg...
Silnik do remontu, tym razem prawdziwego, a wątek do zamknięcia. Dla ścisłości - te pozatapiane w tłokach kawałki metalu, o których słyszał kolega ftp.kowal to tzw. wkładki dylatacyjne - mają zapobiegać deformacji i nadmiernemu rozszerzaniu się tłoka przy wzroście temperatury. Tłok załozyć odwrotnie da się jak najbardziej, niestety silnik nawet jeśli...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Witam, Chciałem przedstawić mój kompresor podczas budowy. Ma to być urządzenie do drobnych prac w domu. Wszystko jest okey, oprócz jednej rzeczy. Dane kompresora: Silnik 3F (380V) 1,5 kW 1420 obr/min Sprężarka: Jelcz 2 cylindrowa pojemność skokowa 424 cm3, głowica chłodzona wodą, średnica cylindra 75 mm, skok tłoka 48 mm Poniżej zamieszczam dane sprężarki...
A co sądzicie o ceramizerach. Przeglądałem różne fora i opinii sporo. Poprzedni silnik próbowałem ratować Motor Life. Raczej nie zaszkodził, wydaje mi sieę, że spadło zużycie paliwa. Klen Flo raczej także nie zaszkodził ( ale luzów naturalnie skasować nie mógł jedynie zamortyzować "bicie"), czego nie można powiedzieć o Motor Spec. Stary silnik stukał...
Z tym nie spalaniem oleju to tak nie do końca prawda, zawsze jakieś pozostałości filmu olejowego pozostaną na tulei cylindra i nie da się tego uniknąć. A w miarę zużycia pierścieni tłokowych, będzie to coraz większa ilość. Nie mniej, jest to minimalizacja tego efektu/zjawiska. miałem kilka starych samochodów i od wymiany do wymiany nigdy oleju nie...
Czy dobrze myślę iż należy dwa pierścienie założyć wgłębieniem do dołu tłoka? Tak.
panie kolego ...... wymieniłem w silniku pierścienie tłokowe bo silnik u poprzedniego właściciela został przegrzany i nie miał sprężania...... Szanowny panie jeżeli silnik został przegrzany to oprócz wymiany pierścieni i tuleje trzeba wymienić, i uszczelkę pod głowicą. Trzeba przyrządem sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Witam, Proszę o doczytanie do końca (niestety długo bo chcę opisać dokładnie), a amatorów o powstrzymanie się od komentarzy. Chcę to naprawić dobrze, bo jest to auto zadbane, od nowości w rodzinie. Posiadam pojazd Opel Kadett E z silnikiem C16NZ i automatyczną skrzynią biegów, przebieg oryginalny około 120 000 km. W silniku jest zalany olej syntetyczny...
Obowiązkowo wymień pierścienie oporowe wału korbowego do montażu nadają się tylko oryginalne zrobione przez BIMET Gdańsk, nie zakładaj azjatyckich podróbek. Do sprawdzenia pompa oleju jak ma luzy to też do wymiany. Warto przy takim demontażu wymienić pierścienie tłokowe, oryginał to PRIMA Łódź. Silnik zalewamy olejem 20W50. Jaki masz uszczelniacz z...
zuzycie uszczelniaczy zaworowych jak i pierścieni tłokowych nie jest zalezne od przebiegu auta sprawdz przedmuch w skrzyni korbowej moze warto najpierw mechanike sprawdzic
Tak nagle się to stało czy narastająco? Może rozrząd się kończy i przeskoczył łańcuch. Super, że napisałeś rocznik samochodu. Były ze trzy poprawki rozrządu. Zmiany w łańcuchu i zacinającym się napinaczu, który przestawał napinać i ... Też fajnie, że napisałeś jakie paliwo. Na LPG trzeba 3 x częściej sprawdzać i regulować luzy zaworowe, objawia się...
uuu, to zaś trzeba zrzucać klime.... napewno zrobie fotki z oscyloskopu jak dostane kiedy będzie silnik pracował, kiedy będę kręcił rozrusznikiem, i tylko z przekręconym kluczykiem. chociaż.... mam drugi taki sam heheheh to zrobie też tak jak sugerujesz:PP. oczywiście jeśli pożycze ten oscyloskop ;) a tak do tej pompy, to ona się odzywa nawet jak mam...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Pierścienie tłokowe wymienione, Uważasz wymianę pierścieni za naprawę silnika? Założenie nowych pierścieni do zużytego cylindra tylko pogarsza sprawę. Silnik może spalać olej i stąd świeca może się kleić od nagaru.
Witam. Autorze tematu masz do wymiany panewki wału głównego gdyż jak widać są mocno zużyte prawdopodobnie od przegrzania oraz zbyt mocnego naciągu pasków (panewka wytarta z jednej strony mocniej). Sprawdź jeszcze stan pierścieni tłokowych oraz samego tłoka i cylindra. Ewentualne zdjęcia wrzuć tutaj na forum. Wedle mnie tym płynem ostro przegrzałeś silnik...
Po czyszczeniu pierścieni tłokowych chemią typu antykoks oraz tec2000 wszystko wróciło do normy. Polecam spróbować warto poświęcić te sto parę złotych i spróbować a nóż się uda 😌
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Mam problem jak w temacie, na rozgrzanym oleju na wolnych obrotach ciśnienie w granicach 2 bary jednak przy prędkości roboczej rośnie tylko do 3,2 bara i wyświetla komunikat o niskim ciśnieniu. Silnik mam rozebrany, wałek i wał przemierzone i są OK panewki pójdą do wymiany ale nie były tragiczne, gdzie szukać przyczyny? Dodam, że silnik został rozebrany...
Koledzy, może ktoś ma jaki sposób na zapieczone pierścienie tłokowe . Passat 1.8 benz/gaz rano jak odpalę to bardzo zadymi. Ktoś mi radził wyjąć świece i na noc zalać tłoki WD40. Mam ten car od 4 lat ale to się od jakiegoś czasu zaczęło. Przebieg 200tyś . Myśle że wpływ ma że ostanie wymiany oleju były na Lotos i się zapiekły, poprzednio stosowałem...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Hmm. To skoro tak, to dobra i zła wiadomość. Zła, bo autko nie naprawione do końca ( przyczyną mogą być np.: pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe). A dobra to taka, że masz fakturkę i zawsze możesz próbować jakoś się dogadać z mechanikiem, skoro pojechałeś do niego z powodu zanikania poziomu oleju. Faktem jest, że skoro walnięta była uszczelka,...
A gdzie zakupujecie części do sprężarek WAN? Posiadam WAN CE dwutłokową ale muszę zrobić jej kapitalke i niestety koszty są ogromne. Sprężarka się zatarła i pokrzywiło korbowody więc mam do wymiany korbowody tłoki pierścienie, panewki i prawdopodobnie tuleje+szlif wału ale same korbowody kosztują 200zł/szt a o reszcie nie mówiąc. Opłaca się to robić...
Pierścienie się zjeżdżają zamkami do punktu prostopadłego do sworznia tłokowego i jest to normalne. Im krótszy tłok tym się szybciej zjadą zamki.
Niestety nie. Tutaj zużycie oleju jest podyktowane nie tyle jego "spalaniem" w cylindrze czy niskim indeksem Noacka (szybkości odparowywania) lecz konstrukcją pierścieni które były zakładane przez producenta, ze względu na jego koncepcję jak najniższych oporów toczenia. W zakupie są dostępne pierścienie a dokładniej zestaw poprawionych przez firmę z...
Co powiecie na temat uszczelki po planowaniu bo słyszałem rożne opinie jedni mówią żeby dać taka sama inni ze grubsza?
Do wymiany gum cylindra trzeba odkręcić głowicę, ale ich plastyfikacja ze starości i luz w żeberkach cylindra praktycznie nie mają wpływu na hałas silnika. Dzwonienie jest spowodowane głównie zbyt grubymi pierścieniami w tłokach standardowych i luzami w układzie korbowo-tłokowym. Głośność pracy zależy też od kilku innych powodów, m.in. kąt wyprzedzenia...
Zacznij od wtryskiwaczy i regulacji luzów zaworowych (najmniejsze koszty), jak to nie pomoże to głowica w górę. Sprawdź czy nie ma rys wzdłuż cylindra (jak są do albo przytarty tłok, albo popękane pierścienie tłokowe). Oczyść górę tulei z nagarów i sprawdź czy jest wyczuwalny próg (jak tak to cylindry do wymiany) Oczywiście głowica też należy zregenerować....
witam.chciałbym się zapytać jak działa odprężnik w tym silniku ponieważ wymienialem pierścienie tłokowe oraz honowałem cylinder. problem polega na tym że po złożeniu silnika przestał działać odprężnik i z bólem odpalam zagęszczarke, rozkręciłem na nowo i dokopałem się do wałka z odprężnikiem lecz nie znam zasady działania.
Jeśli ubywa płynu chłodniczego, to uszczelka pod głowicą. Druga opcja to paliwo w oleju i pierścienie tłokowe do wymiany. Tak czy inaczej, zarówno jedna i druga opcja nie wróży niczego dobrego przy dalszym użytkowaniu silnika w tym stanie.
Witam. Przy okazji wymiany wału w C360-3P zakupiłem nowe pierścienie tłokowe i okazało się, że teraz są w sprzedaży tylko te pierścienie do polskich tłoków. A w moim ciągniku są podobno oryginalne angielskie tłoki i podobno był tylko jeden taki wypust. Szukałem po internecie pierścieni do takich tłoków - nie mogę znaleźć. Albo jestem głupi albo nie...
A do wymiany samych pierścieni nie ma potrzeby wyciągać korbowodów czy tłoków wystarczy ściągnąć głowice i cylindry wymienic pierścienie , trochę wprawy opaska z blachy na ściśnieńcie pierścieni i można to poskładać
Tłoki na dwa pierścienie olejowe wymyślono do pierścieni olejowych bez sprężyny, oba były jednakowe. Tuleja była chromowana i żaden zamiennik jej nie dorówna. Jak są dwa pierścienie olejowe, w tym jeden ze sprężyną to tylko ten zakładam. Dolnego olejowego nie zakładam. Tuleje czarne trzeba namoczyć olejem. Pierścienie tłokowe do tej tulei powinny dać...
Lubryfikacja..... zalety ladnie wytłumaczone przez marketingowców ale ja nie potrafię wymyśleć czy to w ogóle coś daje. Jeśli zarośnięte nagarem pierścienie to wiadomo ze spalił się olej, pytanie który, jeśli silnikowy to lany nieodpowiedni/podrabiany/z allegro lub uboga miesznka i wysoka temperatura robi to co robi lub jedno z drugim lub zbyt duży...
Niestety okazało się, że pierścienie tłokowe są do wymiany.
Witam Jestem w trakcie przeprowadzania remontu swojej scani. Niestety muszę zmienić pierścienie tłokowe i mam teraz zagadkę. A mianowicie nie wiem jakich pierścieni urzyć,już kiedyś robiono mi wymianę pierścieni i użyto pierścieni firmy kolbenschmidt które zupełnie się nie sprawdziły,Scania po przejechaniu 35tyś km na trasę 3000km trzeba było dolać...
montaż pierścieni tłokowych pierścieni tłokowych wymiana sprawdzenie pierścieni tłokowych
formatowanie karty rozmiar alokacji pompa kulka pralka bosch produkowana rosji
Jak działa przedni napęd w Polaris 335? Odblokowanie przycisków w telewizorze MANTA 1905 bez pilota