Miałem taki sam przypadek jak twój i wina była po mojej stronie źle założyłem uszczelkę tzn tak że zatkany był otwór co podawał olej na głowicę i było słychać zawory jak nie wiem. tak jak napisałem powyżej, tak wię głowica w górę, Pozdrawiam
Słabe ogrzewanie na wolnych obrotach sugeruje niski stan płynu chłodniczego. Jak połączysz to z dużym ciśnieniem w układzie to możesz mieć to samo co ja miałem tzn wyplucie uszczelki pod głowicą (ASTRA 1.6 8V 92R). Czy nie zdarzyło się Tobie że jechałeś bez płynu jakiś czas? U mnie lało z chłodnicy i po wymianie na nową trzaskały po kolei każde węże...
Często trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem.
Błędy jakieś są?
Jak masz podwinięty orging to problem będzie dalej bo pompa zrobi ciśnienie (1bar) i paliwo będzie się lało dalej. Jedynie odpięcie pompy paliwa prze wyjęcie wtyczki (pod tylną kanapą masz rewizje ) lub wyjąć przekaźnik pompy paliwa. Nie pamiętam czy bezpiecznik chyba nr 2 zasilał coś oprócz pompy.
Oto zdjecie przerobki.
Przewód podciśnienia. Poszukaj gdzie będzie pasował.
u mnie po 171 i mechanik niechcąco :) znalazł lewe powietrze (syczenie pod uszczelką chyba kolektora) po wymianie uszczelek błąd zniknął
Jeżeli rozrząd dobrze ustawiony ,to za dużo zebrana głowica (za cienka uszczelka).
Miałem lekki wyciek płynu pod głowicą. Po splanowaniu głowicy i wymianie uszczelki, po odpaleniu pojawił sie olej w zbiorniku płynu.
Odpowietrzanie nic tu nie pomorze będzie miał przez chwile dosłownie okej i za chwilę to samo.Uszczelka do wymiany ! Przy okazji jak auto będzie na wymianie uszczelki przepłucz nagrzewnicę .
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek. Kolego uszczelka nowa,auto po wymianie uszczelki pod głowicą
Witam. Opel Astra F silnik 1,4 1995 rok. Od wymiany uszczelki i sondy, zaczął palić na około 9-10 litrów na 100km.
to jest silnik 1.6 8V czy 16V?
Witam Przeglądnij to jeszcze raz. W zał. masz pełną instrukcję (rys. i opis) dla: Ustawienia rozrządu Opel Astra F 1.7D_1992.
Jest gaz w aucie?
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak wymienić te oringi na obsadach wtryskiwaczy bez ściągania głowicy ?
Problem rozwiązany - uszkodzona pokrywa zaworów, olej leciał bezpośrednio do dolotu.. Sprawdziłem to tak że uszczelniłem tymczasowo cały odpowietrznik masą uszczelniającą i poskładałem to w całość. Auto nie dymi, nowa pokrywa zamówiona. Obawiam się że jakbym pojechał do warsztatu to mogli by mnie naciągnąć na remont silnika.
Więc tak poczytałem trochę i ogarnąłem, że prawdopodobnie albo jest pęknięta obudowa pompy oleju w miejscu gdzie wchodzi pompa wody, lub uszczelka pompy oleju. Teraz moje pytanie w co należy się zaopatrzyć przy wymianie takowej pompy/uszczelki zakładam ze nowe śruby i kilka uszczelek/elringow.
Czy ktoś planował głowicę przed zmianą uszczelki? Bo jak nie to robota była na marne
Witam Można to zrobić tak . Powodzenia
Powód zle ustawiony rozrząd:!:
Witam. Po wymianie rozrządu i uszczelki pod głowicą klekocze. Co może być przyczyną? Rozrząd na znakach szklanki wymienione
Brak reakcji na pedał gazu był spowodowany tym, że auto gasło. Wadliwy okazał się zawór egr. Po jego czyszczeniu i wymianie uszczelki auto zaczęło działać prawidłowo.
Dwie śrubki imbus, uważaj na uszczelkę.
Opis błędu.
witam,az sie prosi zapytac?, a co na to fachowcy ,ktorzy wymieniali uszczelke pod glowica przeciez to oni stworzyli ten problem i powinni go rozwiazac z opisu wynika ,ze tak sie dzieje od wymiany uszczelki pod glowica badz konsekwentny na pewno wygrasz bo masz racje, pozdrawiam Zdzislaw
Ok dzięki koledzy po wymianie napiszę .
Silnik na złom/do remontu.
Albo uszkodziliscie lub nie podłączony czujnik położenia wału korbowego---- ja na to stawiam
Ładowanie w mojej Astrze 1,7 TD mierzone na akumulatorze wynosi 12,6 V. Kontrolka ładowania gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika. Dodam, że wykonane jest dodatkowe masowanie alternatora. Usterka najprawdopodobnie wystąpiła po wizycie u mechanika który zmieniał uszczelkę pod głowicą. W czym może być problem?
Właśnie miałem ten sam problem w takim samym aucie . Ciągle ubywał płyn chłodniczy a podnosił się poziom oleju. Najpierw wymieniono chłodniczkę oleju, ale to nie pomogło. Po regeneracji głowicy i wymianie uszczelki na razie jest ok
Głowice dajesz na szczelnośc i wyjdzie. A swoją droga jak mechanik się zna na naprawie to oceni jakość zaworów i gniazd itp.
Dziękuje bardzo. Czyli mogę być spokojny ze po wymianie uszczelki pod głowica, silnik nie ma lewego powietrza?
Witam, posiadam Opla Astrę G 2.0DTI z 2001r. Ostatnio zauważyłem, że codziennie po nocy pod autem jest wyciek oleju. Zrobiłem rozeznanie i stwierdziłem, że na pewno cieknie spod chłodnicy oleju. Kupiłem nowe uszczelki, pospuszczałem olej i płyn. Wymyłem wszystko poskładałem w całość. Odpaliłem auto pochodziło 10 minut. Zostawiłem auto na noc w garażu...
Wymiana uszczelki spowodowana czym? Tylko ona wymieniona? Coś jeszcze robione z głowicą, regeneracja, sprawdzenie?
głowica była planowana
Miałem podobny przypadek z taką właśnie Astrą.Pomogła wymiana chłodnicy ,po wcześniejszej wymianie termostatu i pompy.
Sorry prozaiczne ale sprawdź czy na wydechu pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą wydechową nie przepuszcza uszczelka u mnie po "wymianie czyli uszczelnieniu autko odzyskało moc miało przy padniętej uszczelce powyżej 2000obrotów na min miało kopa zaś wróciło do normy po wymianie uszczelki 1.7 obrotów i zrywa Opelek
nie posiadam. rezystancja jest ok. Wszystko było sprawne przed demontażem głowicy.
Nie słyszałem o takich metodach ;) Jedynie wymienia się ten element, dość trudno jest go wykręcić z kolektora wydechowego.
Też nie jestem mechanikiem samochodowym, ale stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Tutaj jak ktoś wcześniej wspomniał uszczelka najprawdopodobniej poszła między sąsiadującymi cylindrami . a po wymianie świec uszczelka się sama naprawiła, i po pięciu minutach znowu sie przepaliła
Uszczelka pod głowicą do wymiany
Mechanik mógł położyć dobrze uszczelkę ale źle oczyścił powierzchnię bloku silnika i problem gotowy czasami pośpiech i niedbałość o szczegóły jest przyczyną.Po wymianie uszczelki może lecz nie powinno być trochę płynu w oleju mógł wlecieć do kanałów olejowych podczas podnoszenia głowicy.Spaliny w zbiorniczku to już niepokojące powinno zapowietrzać arterię...
Po wymianie wałka rozrządu i uszczelki pod głowicą, po pokonaniu 500 km pękają dzwignie od zaworów. Czy to może być spowodowane ?
...........Pan twierdzi ze auto pali ladnie. ................rozrusznik pięknie kręci. Pan twierdzi również,że brak jest błędów. Z góry dzięki za jakies wskazówki. Jak pan tak twierdzi to niech auto zapala tak jak on twierdzi, a rozrusznik to ma kręcić pięknie czy z określoną prędkością ? Sprawdź przy jakich obrotach silnika pompa zaczyna podawać paliwo...
Jakie najlepiej świece kupić, acha zapomniałem dodać że po wymianie uszczelki jedna świece szlag trafił i wsadzilem starą.
Zdemontuj jeszcze raz i sprawdź uszczelkę.
Jak bagnet czarny korek umazany jasną emulsją to zmieniłbym olej nie raz tak miałem i pierwsza diagnoza to ''uszczelka pod głowicą'' a nic się nie stało tylko kiepskiej jakości olej po wymianie wszystko ok, czyszczenie odmy jak umazana .
Witam , mam problem z moja astra a mianowicie podejrzewam ze mam nieszczelna uszczelke pod glowica. Dochodze do takiego wniosku poniewaz;ubywa mi wody w chlodnicy mam majonez na korku z wlewu oleju, rano gdy jest zimny po odpaleniu pali na 3 cylindry dopiero po lekkim przegazowaniu jest lepiej czyli wydaje mi sie ze z powodu plynu z chlodnicy ktory...
Dziękuję za podpowiedzi. Winna okazała się uszczelka pod głowicą i po jej wymianie wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam.
Mam ten sam problem tylko, że z 1.6 8v. Sprawa wieszania się zaworów raczej odpada, ponieważ u mnie przy wymianie uszczelki pod głowicą założono nowe uszczelniacze zaworów, czyszcząc je i docierając gniazda.
Pisałem? Uszczelka pod korpusem do wymiany.
Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.
sprawdź połączenie między końcowym a środkowym tłumikiem. ja kiedyś miałem podobnie w vectrze i była walnięta uszczelka na łączeniu.
Miałem problem z Astra po wymianie wezykow dalej był problem z zapalaniem , wymieniłem potem filtr i dodatkowo uszczelniłem uszczelki do niego , mała i duza i przewody 2 do niego , teraz jest bez problemu .
Po wymianie uszczelki między podgrzewaczem a górną częścią obudowy filtra wszystko wróciło do normy. Temat zamykam.
Równie dobrze może być to zupełny banał, np. przypadkowe naruszenie jakości połączenia z którymś z czujników przy wymianie uszczelki. Ale "w ciemno" nie znajdziesz, trzeba odczytać błędy. A i tak trzeba będzie skasować te błędy po naprawie.
Witam Dziękuję za zainteresowanie. Niestety weekend, a aparatu pomiaru ciśnienia nie mam. Czekam do poniedziałku. Co do zmian po EGR. Wydaje mi się, że wymiana mogła pomóc pośrednio. Sytuacja w której komputer wyrzucił błąd o EGR nastąpiła po zatrzymaniu i ruszeniu. Silnik zgasł. Nie odpalał. Postał parę godzin na parkingu i ruszył nierówno. Po wymianie...
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
jak ubywa to może być na dywanikach albo nie,,, jak płynu nie ubywa w zaskakującym tempie to powinno grzać chyba że wąż zagięty uszkodzony tak że blokuje przepływ. zobacz czy kapie przy wlocie do nagrzewnicy tam są chyba szybko złącza i oringi. jak ja wymieniałem oringi , to miałem z serwisu nic nie ciekło.. jak mokro to kicha do poprawy jak nie to...
Jest dokładnie tak jak na schemacie. Przewody/rurki są gorące do ściany grodziowej, wewnątrz w kabinioe rurki aluminiowe i sama nagrzewnica są zimne. Wygląda to na zapowietrzenie, ale przewody gumowe są miękkie, lub usterka ścianek termostatu i woda zamiast iść przez nagrzewnicę to wybiera drogę na "skróty". Do sprawdzenia jeszcze ta pompka pomocnicza....
tak .... dla mnie też to bardzo dziwna usterka, wygląda na usterkę mechaniczną, boję się tylko o skutki takiego przegrzania silnika , uszczelka głowicy + uszczelniacze wału pewnie będą w niedługim okresie do wymiany ... he
Temat zamykam. Po wymianie uszczelki kolektora ssacego wszystko wróciło do normy. Dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc w rozwiązaniu problemu. Już miałem głowicę ściągać 😊
żeby nie zakładać nowego tematu to jeszcze mam pytanie odnośnie świec, wymieniłem u siebie świece, a teraz czytam w książce serwisowej, że w moim silniku przy każdej wymianie świec trzeba wymienić 4 uszczelki modułu zapłonowego, jeżeli nie wymieniłem to co się może dziac?
Wymieniłem cały wydech na nowy i nadal jest to samo. Może mechanik podczas wymiany uszczelki coś spaprał ?
Kolego, stawiam na lewe powietrze, sprawdź dobrze, może uszczelka pod kolektorem ssącym, uszczelka pod silnikiem krokowym itp. Pozdrawiam
znalazłem te tutoriale na zafiraklub pl :) ładnie jest wszystko opisane dzieki!! Dodano po 3 Dodano po 25 No i wszystko na temat. Zawory są rozbierane, cała naprawa opiera się na wymianie uszczelki, można ją zastąpić silikonem, do tańca jak wyschnie wystarczy podciąć na równi
Zdarzało się nieraz zapowietrzanie na obudowie filtra (zdeformowana- nie widać wycieków na zewnątrz i jak odpali po długim kręceniu lub plaku to działa do nastego wyłączenia).Aha filtry z filtrona ostanio mają uszczelki gumowe (w zestawie z filtrem) twarde jak z betonu i po wymianie na inne było ok.
Po wymianie wszystkich uszczelek pod wtryskiwaczami i przewodów przelewowych auto przy -20C pali jak nowe temat do zamknięcia dzięki!
okazało się że to uszczelka pod wtryskiem była walnięta i chwytał lewe powietrze po wymianie jest ok wraz z tym zamykam temat
Check się nie świeci , sprawdzę ciśnienie to będę wiedział na czym stoję. Po wymianie uszczelki mechanik mówił że mierzył na zimnym i było trochę słabe potem mierzył ma ciepłym było już lepiej.
Witam. Posiadam Opla Astre 1.4 B+G 1993rok. Auto po wymianie uszczelki pod głowicą oraz rozrządu nie odpala. Silnik Kręci, tak jak by chciał już odpalić ale nie udaje mu się. Proszę o pomoc w tej kwestii. Pozdrawiam
(at)piotrekwoj1 Jak widzę to leci Ci i z korka wlewu oleju i z uszczelki pod pokrywą zaworów. uszczelka pod pokrywą zaworów to ta sławna "Uszczelka klawiatury"? Myślisz że po wymianie nie będzie problemu? Podejrzewam właśnie nią albo Odmę, bo słyszałem że to właśnie przypadłośc tych silników X16SZR
Nic się nie rozleje? może niewiele skapać jak wyciągniesz uszczelniacz , uzupełnisz po wymianie do poziomu i po problemie . A jak chcesz cały spuścić to musisz wymieniać uszczelkę pod obudową mechanizmu różnicowego .
Uszczelka do wymiany.
Potwierdzam jak kolega (at)autoas że z filtrami paliwa filtrona do silnika 1.7 w oplu to jakaś masakra - nie chodzi o same filtry tylko o uszczelki co są w komplecie z nimi.Miałem przypadki że zapowietrzały sie obudowy filtra na uszczelnieniach (te uszczelki filtrona ostatnio twarde niemiłosiernie ) po wymianie uszczelek z innych nawet tanich chińczyków...
A nie moduł? moduł nie był ruszany tez mi sie wydawało iż nie ma on wpływu na tą usterkę . Troszkę szkoda ze dopiero po wymianie zaworów i uszczelki głowicy udało sie ustalić ale nikt nie jest wróżbitą javascript:emoticon(':D')
Nie żadne gumowe, tylko wszystko to co pomiędzy przepustnicą a głowicą. gumowe sprawdziłem dokładnie i są ok wymieniłem obie uszczelki przepustnicy (górną i dolną), przy wymianie lekko przesmarowałem je silikonem do wysokich temp. gdzie jeszcze szukać nieszczelności?
Samochód trafił od innego mechanika po wymianie uszczelki pod głowicą. Niestety olej znów trafia do chłodziwa, czyli nietrafiona usterka. Niniejszym zapytuję się kolegów , gdzie to jeszcze prócz głowicy olej może się dostać do płynu??
Asterka śmiga jak talala,do złożenia uzyłem silikonu cienką warstewkę.Przy wymianie uszczelki w tym silniku polecam wycisnąć popychacz hydrauliczny 3 i 6 (wałek ustawion w pozycji wymiany rozrządu) nie ma wtedy problemu z założeniem obudowy wałka.Co do krążenia płynu w zbiorniczku wyrównawczym to słabo w tych autach idzie bo mam dziś drugą i ledwo się...
ociz - odkąd samochód jest u mnie płyn był w porządku, tylko petrygo, natomiast silnika nigdy nie myłem, chyba ze poprzedni właściciel - w co szczerze mówiac watpię ale nie wykluczam Myślę, że to z rozlatujacego się kolanka odmy. Może to być spowodowane wymiana oleju? Tak jak pisałem problemy zaczęły występować tuż po wymianie...
Panowie i Panie, tłukę moją Astrę J 1.7 CDTI już ponad 6 lat. Była ostro żyłowana do odcinki 😅 Ogólnie lały wtryski, założone zostały uszczelniacze zaworowe i jest okej. Przy wymianie oleju kolejny raz leję płukankę silnika od Liqui Moly oraz dodałem Cerateca (auto o wiele rzadziej dymi), kultura pracy silnika lepsza. Przebieg 340 kk. Był problem z...
Witam serdecznie Błąd polega na nie odpalaniu auta, wymieniony został czujnik położenia wału, na Delphi, jak jest ciepły nie zapalał, teraz mu się zmieniło i jak jest zimny lub postoju przez noc to też nie odpala, rozrusznik kręci, pokazuje błąd położenia wału. Bezpieczniki sprawdzone, instalacja sprawdzona, zawór ciśnienia na pompie wyczyszczony, uszczelki...
Ja też tak miałem w audi, takie metaliczne stukanie i okazało się że jest pęknięta uszczelka pod głowicą (między cylindrami 4-5). I tak dwa razy mi się stało. Konieczne było planowanie głowicy.
Pomiar ciśnienia sprężania. A potem, jak wyżej - głowica precz. Pogięte zawory precz. A mając ją na stole, to dotarcie zaworów, nowe uszczelniacze, obowiązkowo zabielenie. A potem to już z górki - montaż z nową uszczelką, montaż nowego rozrządu. I będzie palić na wszystkie.
Witam. Problem polega na tym że kiedy Astra zaczyna się grzać do 100 kilku stopni to włącza się wiatrak. Wszystko było by ok, gdyby nie to że włącza się on na chwile (20-30sec) po czym przestaje. Temperatura nie spada - poprostu stoi w miejscu. Wiatrak po chwili znów się włącza i tak w kółko. Temperatura powoli wzrasta od tych 100kilku stopni wzwyż....
Bardzo częsta usterka po wymianie uszczelki głowicy w tych silnikach.Zazwyczaj mechanik za mocno dokręca tą śrubkę mocującą i juz po sprawie.a jak ppadnie to już po sprawie hmmm.zastanawia mnie co ma srubka mocujaca do tego czujnika?
Witam ponownie kłopoty z odpalaniem minęły po wymianie czujnika cieczy chłodzącej dla komp. A teraz mam pytanie czy przez ten czujnik mógł się przestawić zapłon???? Bo jak był uszkodzony to zaczął głośno chodzić mechanik przestawił mi zapłon mówiąc, że ktoś tu kręcił. Po przestawieniu było w miarę ok., ale i tak była głośna praca potem zaczęło mi zalewać...
Uszczelniacz pod kołem pasowym walka rozrządu i na łączeniu że sprzęgłem, taka diagnoza mechanika, pod głowicą dla pewności też zmienię skoro i tak pół silnika rozebrane, wymiana silnika? no nie wiem, raczej wolę to naprawić niż pakować się w nieprzewidziane naprawy po wymianie silnika, nikt Ci gwarancji nie daje, że będzie on ok.
Cześć, kilka dni temu wymieniałem w aucie uszczelkę pokrywy zaworów. Po wszystkim auto stało na parkingu, odpalałem go, nie było z tym problemów. Dziś na chwilę odpaliłem silnik żeby zakręcić kołami (wymieniam hamulce), po jakiejś godzinie gdy znów próbowałem go odpalić rozrusznik w ogóle się nie kręcił. Kontrolki i radio gasną przy...
Instalacja 10 letnia KME nie dawno wymieniane były wtryski lpg i parownik oczywiście po wszystkim instalacja oddana była na regulacje do gazownika. Co do świec to mają przejechane jakieś 15tys km były założone jakieś dobre chyba irydowe. Spróbuję pojeździć trochę na Pb tak jak radzili wyżej. Odma też czystą bo czyściłem ją przy okazji wymiany uszczelki...
Mam launch'a. Miałem kiedyś identyczną usterkę w corsie A i poległem, teraz znowu to samo. To jest dziwne w tym wszystkim że przy rozgrzanym silniku (powyżej 90°C) zapala bez żadnych problemów. Klient też nie zauważył zwiększonego zużycia paliwa. Przepraszam powinienem to napisać w pierwszym poście - klient przyjechał ponieważ na wolnych obrotach miał...
czyli co uszkodzona uszczelka pod głowicą czy głowica a może jednak ta chłodniczka oleju? a skąd to kto może wiedzieć ? wywal na chwilę chłodnicę oleju i zmostkuj przewody wodne co tam wchodzą. potem wyczyść obieg wody i zobacz czy to samo się dzieje. Jak się nie dzieje to tak zostaw a jak się dzieje to uszczelka. Masz tu rozwiązanie tańsze i sam sobie...
Niestety, z kodem błędu nie poradzę sobie, może mechanik przy wymianie uszczelki mi sprawdzi co to jest za błąd jak go poproszę. Z tym zapalaniem silnika to od 4 lat to z 5 razy mi się zaświeciło i zgasło po jakimś czasie... Tak że póki co się tym może bardzo nie będę niepokoił, chyba że komp coś pokaże lub jak coś padnie to będzie wiadomo. Z góry dzięki,...
Tak myślę o wymianie uszczelniaczy bez demontażu głowicy około 100-150zl , 16 uszczelniaczy , 2 uszczelki wałków rozrządu , uszczelka pokrywy , rozrząd robiłem w listopadzie ma 5 tyś km , można popuścić i napiąć pasek jeszcze raz ? Nikt tutaj niema takiego silnika w Aśce G albo Viki B ? kopci na siwo ? spala olej ?
Zrzuciłem jeszcze raz dekiel i okazało się, że przy zakłądaniu uszczelka się podwinęła, przecięło ją i pluło olejem z tyłu silnika. Założyłem nową, tylko ciekawi mnie czy to mogło powodować błąd bo raczej tam nie zasysało powietrza tylko wydmuchiwało.
Przyjeżdżają z odkręconymi filtrami oleju zazwyczaj hart-a lub max-gear a uszczelka twarda jak z pcw a nie gumy Pewna astra g 2,0 dtl po wymianie filtra paliwa na torpan-a całkiem opadła z mocy po włożeniu filtron-a odzyskała moc-a gość sie kłócił że to nie może zależeć od filtra U siebie w pracy głównie montuje sie filtron-a, bosch-a, purflux-a do...
Jeśli uszczelka będzie do wymiany musisz przeszlifować głowicę i dać odpowiednią uszczelkę. Pozdrawiam.
wymianie uszczelki głowicą astra uszczelki naprawa uszczelki astra
klimatyzacja eberspacher puszka ścianie mikrofon komputera wzmacniacz
radio internetowe radio internetowe
Lokalizacja bezpieczników i przekaźników zawieszenia Porsche Cayenne 9PA 2003 Piszczenie auta Smart na zimno - przyczyny i rozwiązania