Można spróbować jeszcze wymienić koło pasowe alternatora jeśli nie było wymieniane i jednak nowy pasek np. dongil Korea.
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
Tak. Koło pasowe alternatora padło, ale wymieniłem cały alternator.
kolego przede wszystkim jaki przebieg jeśli jakieś250 tyś to musisz wymienić koło pasowe alternatora koło jest bardzo małej średnicy i z rana są dosyć spore opory stawiane przez alternator, a jak takie koło ma nie odpowiednie kąty to i pasek się ślizga ,paski mają też wiele do życzenia i też mają różne katy przylegania a co do napinacza to pewnie stary...
Witam wszystkich. Wymieniłem alternator na taki ze sprzęgłem jednokierunkowym. Koło pasowe miało bicie i ma nadal. Alternator jest na 140 A i uważam że ma cięższy wirnik niż ten co siedział orginalny. Alternator wymieniłem z powodu uszkodzenia poprzedniego.Czy w tym przypadku na srubę działają większe obciążenia czy nie?
Żeby się wzbudzał przy niższych obrotach silnika wystarczy wymienić koło pasowe alternatora na mniejsze i po problemie. Ale 1200 obr/min to nie tragedia, ja w c-330 mam od poloneza i też muszę nieraz depnąć po uruchomieniu, a nieraz zanim zmniejszę obroty to już się wzbudzi - potem to trzyma do samego zgaszenia, kontrolka ponownie zapala się jak aż...
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
Auto posiadam już będzie z 15-cie lat to VW golf III wersja 1.9 D. Od około 2 lat mam problem ze zużywaniem się owego paska. Średnio po 2 m-cach eksploatacji muszę zmieniać na nowy, bo naciąga się i ślizga. Jego naciąg reguluje sprężyna przy alternatorze, wcześniej myślałem, że może jest przyczyną pasek wątpliwej jakości ale stosowałem różnych firm...
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
problem rozwiązany 1. koło pasowe alternatora wymienione 2. pompa wody także i po problemie zamykam temat
Witam mam problem z alternatorem w Iveco daily 35-10 z 1995 r, który był regenerowany miesiąc temu wymienione uzwojenie i 2 łożyska. Problem zaczął się około 2 dni temu jechałem nagle zaśmierdziało gumą za chwilę brakło ładowania. Zatrzymałem się otworzyłem maskę paska nie ma. Myślę sobie stary był pękł wymienię i będzie ok. Gdy przyjechałem na plac...
Ruskie alternatory bezszczotkowe były dobre, też miałem z nimi styczność. Dodano po 1 Ja mam w C360 zamontowany z Uaza, jedynie należało koło pasowe wymienić.
na 100 procent musisz wymienic rolke alternatora a najlepiej jak byś wymienił jeszcze pasek i napinacz
Ja tak miałem w c360, że były brudne styki w gnieździe żarówki. Po wyczyszczeniu kontrolka świeciła we właściwy sposób. Sprawdzenie czy regulator działa - podłączenie od akumulatora (gruba śruba na rozruszniku) do wejścia regulatora. Już to zrobiłeś i nie działa. W starym alternatorze można wymienić regulator. Nowy alternator wymień w ramach rękojmi....
Witam ponownie, więc wymieniłem koło pasowe, pasek i napinacz, nic nie stuka, ale ładowania na alternatorze brak, gdzie szukać bo ładowanie padło jak zaczęło stukać koło pasowe więc raczej alternator nie padł w tym samym momencie, a i kontrolki ładowania nie ma wcale na liczniku, wzbudzenie padło jak to sprawdzić proszę o poradę zanim wyjmę możliwie...
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Zależy czy są zużyte, jak szumią rolki to od razu wymień. Napinacz jeśli działa prawidłowo i płynnie to zostaw. Koło pasowe alternatora sprawdz czy nie zacięte.
Bmw E46 320d 136 KM. Alternator szarpie paskiem, za duże obciążenie? Wymieniłem łożyska, komutator i szczotki, po odpaleniu auta jest pisk i szarpanie paska na odcinku alternator - koło pasowe silnika. Wygląda to jakby alternator stawiał opór i stąd to szarpanie. Czy jest to możliwe? Dodam, że na wirniku są przejścia na pierścień i niema przebicia do...
przed regeneracją nie występował taki problem. W alternatorze wymienili mi układy prostownicze i koło pasowe. przed regeneracją wszystko było w porządku dopóki przestał mi ładować akumulator wspomaganie nie działało i światła wariowały. I wtedy 1 raz pokazała mi się ta kontrolka. No i dałem wtedy do regeneracji. A reszta tak jak napisałem w 1 poście
Jeśli chodzi o to koło pasowe alternatora to wymieniłem je tydzień temu rozsypało sie tak ze nie było ładowania. Kosztowało 400zł i miałem nadzieje że to od dłuższego czasu było przyczyną tej świecącej kontrolki. Ale po założeniu i przejechaniu 500 metrów zaświeciła się na nowo i tak jest do dziś
Witam, problem rozwiązany poszło nawet, nawet. Dla wszystkich, którzy mają podobny objaw do mojego chciałbym dodać jeszcze jedną uwagę. Kupiłem koło pasowe alternatora i je wymieniłem, samemu można to spokojnie zrobić na kanale pod warunkiem, że ma się odpowiedni klucz do wykręcania tegoż koła- wymieniłem bo dopiero jak wszystko rozkręciłem zorientowałem...
Kup używkę alternatora za stówę i sobie pomierz ile koło pasowe wystaje. Co do zablokowania rozrusznika. Stało się tak nam we firmie u Scanii. Stała w ciężkim terenie, podczas zapalania zespawało styki, czy coś się tam zablokowało. I w tym ciężkim terenie trzeba było ten rozrusznik wymienić. U mnie w Megane na kołach 6 rowkowych jest założony pasek...
Miałem to samo i napinacz wymieniałem 3 razy, później alternator do regeneracji i zmian nie było. Na końcu wymieniłem koło pasowe na głównym wale i problem się skończył. Nie było aż tak drogie. Koszt jeśli się nie mylę około 600 zł. Robocizna samemu, trochę ciężki dostęp ale udało się i bez kanału. Do dziś spokój.
Witam. Mam problem z drgającym paskiem klima - alternator. wymieniłem napinacz, pasek, koło pasowe i problem nie znikł. Mechanik powiedział mi, że problem rozwiąże wymiana kółka na alternatorze na kółko ze sprzęgłem. Pytanie - od jakiego samochodu takie kółko będzie pasować...? Dodam jeszcze, że alternator nie jest oryginalny tylko jakiś zamiennik....
Koło pasowe było wymienione jakieś dwa lata temu. W chwili obecnej nie wygląda na uszkodzone, nie posiada luzu, nie jest zaolejone.
Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym? Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi...
Witam. Mam identyczny problem w Citroenie Berlingo 2,0 HDI z 2000r. wymieniam przeciętnie raz w roku koło pasowe, chętnie bym wymienił na sztywne i założył sprzęgiełko na alternatorze. Czy w Berlingo się da i jakie są numery katalogowe. Pozdrawiam Marek
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Dziękuję za odpowiedź. Gdzie szukać jakiś części do tego alternatora? Może funkcjonuje on pod innym oznaczeniem? Czy regulator można wymienić? Czy koło pasowe można wymienić na mniejsze? http://obrazki.elektroda.pl/2910042600_1... Pozdrawiam, Kamil
Czy można wymienić wolne koło alternatora w samochodzie? Jak je odkręcić?
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Wymień koło pasowe na alternatorze, bo po prostu ślizga po nim pas. I nie rób w konia, bo astra F to nie DTL, sam myślałem że chodzi o G i dlatego napisałem o kole dwumasowym. Tak się składa że mój samochód , to właśnie OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL DIESEL z 1994 roku , nie robię w konia , zachowuję się całkiem poważnie GOŚCIU . Koło pasowe można wymienić...
To w tych alternatorach na +/- 100 A są jakieś "większe" opory dynamiczne? Ogólnie sprawa wygląda tak, że w tych ciągnikach w końcówce produkcji zaczęli montować podwójne koła pasowe i właśnie w najbliższym czasie i tak muszę wyciągnąć silnik chłodnicę i rozjechać go... Więc to koło pasowe wymienię jeśli nie będzie w pełni wykorzystany alternator rzędu...
Tam jest naciąg samoczynny poprzez rolkę. WD40 pryskałem tylko żeby sprawdzić czy to pasek piszczy. Ładowanie. Jest 14.6V. Koło pasowe nie jest jeszcze bardzo wyślizgane. Dzięki za odp jutro wymienię pasek
Piszczy TYlko alternator. W tej taczce pasek musi być mocno napięty. Jak dalej będzie piszczeć to wymień pasek i KOŁO pasowe alternatora.
Może to być od alternatora? Bo szczerze mówiąc koło pasowe wygląda solidnie ( na kwitach jest że wymienione 4 lata temu ) i na oko może bije 1mm natomiast kiedy pasek klinowy postrzępił się i wyleciał mi z kółek zauważyłem że ręką kręcę wirnik alternatora w obydwu kierunkach. Czy w Scenicu 2 też jest sprzęgło na alternatorze? Co działać panowie?
Witam Bardzo proszę o pomoc. Mam zafirę 2.0DTI 2003R. Nie do końca "łagodnie" odpala ale zaraz potem jest ok. Niestety po 1-2 minutach coś szarpie i wydobywa się biało-niebieski dym z tłumika (wszystko dzieje się na wolnych obrotach). Po dodaniu gazu przez kilkadziesiąt sekund praca silnika stabilizuje się i potem jest już ok. Jeśli silnik znowu dość...
Zazwyczaj jest tak, że niesprawna wolnobieżka alternatora uszkadza napinacz jeśli w porę się nie zareaguje. Do sprawdzenia wolnobiegu zdejmij pasek zablokuj wirnik alternatora sróbokrętem ( ostrożnie!). Kółko powinno kręcić się w jedną stronę z lekkim oporem, w drugą wcale. Jeśli koło napinacza jest nieosiowe z innymi kołami pasowymi, koniecznie wymienić...
ZGG masz oczywiście racje. Tak jak wspomniałem rożne alternatory wzbudzają się przy różnych prędkościach. Można wymienić lub przerobić koło pasowe aby pracowały przy większych obrotach lub tak jak właśnie zrobił kolega Robin23 zwiększyć moc żarówki kontrolki. Jeśli regulator nie jest wbudowany w alternator, to można również spróbować miedzy rożnymi...
Witam od 2 miesięcy mam problem z ładowaniem w Zafirze 1,9 Cdti 120KM Auto wyposażone jest w alternator Denso 120 Amp i od kupna auta czyli od 2 miesięcy 3 razy naprawiałem alternator i nadal są z nim problemy. W aucie komputer pokazuje napięcie dokładnie takie samo jak na mierniku na klemach akumulatora. Po kupnie auta musiałem wymienić koło pasowe...
DZIĘKUJĘ ZA RADĘ! CZYLI NIE MUSZĘ DODATKOWO ODKRĘCAĆ ŚRUBY MOCUJĄCEJ KOŁO PASOWE? WIRNIK RAZEM Z POKRYWĄ WYJDZIE PO PODWAŻENIU.ALE CZY NIE POŁAMIĄ SIĘ SZCZOTKI?
witam! miałem awarie alternatora w lagunie 2 wiec postanowiłem go wymienić. zakupiłem drugi oczewiscie używany, za 100zl ze sprawnym sprzegielkiem. podczas montażu zauwazylem ze kolo pasowe alternatora jest nieco wysunięte jakies 0,5cm wiec niezgadza się z innymi rolkami i kolami pasowymi. czy ktoś może mi podpowiedzieć czemu tak jest i jak to naprawić?
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Dzień dobry, Może tutaj ktoś coś wymyśli, bo z mechanikiem wyczerpaliśmy już pomysły :/ Rozgrzany silnik (a z nim cała buda) wpada w wibracje na wolnych obrotach jeżeli temperatura na zewnątrz jest poniżej 18 st. C. Jeżeli jest powyżej 20 st. C, to wszystko jest OK. Sprawdzone (ew. wymienione) zostały do tej pory napęd paska klinowego (napinacz, koło...
Koło pasowe jednak zostało wymienione na dayco i jest o niebo lepiej na pewno koncowym efektem było by kółko ze sprzegielkiem na alternatorze i jak na razie falowania tez nie ma.
Napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,5 V, problem z gotowaniem akumulatora może być jeszcze taki, że alternator daje maksymalny prąd. Alternator bez regulatora i diód prostowniczych jest w stanie dobrze poświecić żarówką 230 V. Lepiej byłoby zastosować oryginalny regulator i wymienić uszkodzony, ale równie dobrze można podmienić alternator,...
Witam Mam problem z BMW E60 530XD z 2007 roku mianowicie padło koło pasowe i nie napedzało alternatora,wspomagania itd,koło wymienione,akumulator nowy,odłączzyłem też kostke ok minusowej klemy i nadal niedługim czasie kasuje ustawienia godziny,radia i na dodatek zapala kontrolke 4x4 i wystarczy recznie skalibrowac i gasnie,w czym jeszcze może by problem?
A więc tak udało mi się jeszcze wyszperać u siebie w garażu jeszcze jeden alternator od fiata 126p, i jak na razie sprawuje się całkiem dobrze. Dziś jeszcze wymienię koło pasowe na mniejsze, aby na wolnych obrotach również bezproblemowo ładował. Miernikiem sprawdzałem i ładowanie jest 14,6, a 14,7 także chyba nie najgorzej ;p. Dziękuje za odpowiedzi...
Ekstra pomoc. Dziękuję. :( A tak na poważnie ? Wszystko wymienione - regulator, prostownik, szczotki i łożyska a nawet koło pasowe. Wszystko oryginalne. Dzisiaj wezmę miernik w dłoń i powiem jakie wyniki.
Sprawdź jakie masz ładowanie,powiedzmy na średnich i wyższych obrotach. Co do kontrolki, że na wolnych obrotach lekko żarzy momentami ,to może być wina zbyt małego przełożenia (duże koło pasowe alternatora).Można zastosować o nieco mniejszej średnicy,lecz pewnie będzie trzeba wymienić pasek klinowy,lub dłuższy napinacz jak jest miejsce.Ogólnie sprzedają...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Inne forum dało mi do myślenia. Zostało wymienione koło pasowe (te co napędza przez pasek alternator) z szerokiego na wąskie a śruby były wkręcone te co były przy silniku czyli od szerokiego koła. Czy możliwe jest, że to one blokują. Niestety nie jestem w stanie w tej chwili wykręcić i sprawdzić. Edycja: Silnik odpalił co się okazało? Koło pasowe zbyt...
wymień jeszcze koło pasowe na alternatorze bo pewnie już klin straciło i będzie psuć kolejne paski
Tylko i wyłącznie pasek, a dokładnie wyślizgane koło pasowe, nie wiem czemu poprzedni czesio kazał wymienić regulator, lamer się nie zna to siedzi cicho.
Witam, z reguły jest to wina 3 dodatkowych diod w układzie wzbudzenia. Podejrzewam, że spaliła się jedna z nich. Wymienić je jest łatwo, należy zdjąć koło pasowe i plastykową pokrywkę z przodu alternatora. Są to zwykłe 3-amperowe diody prostownicze. Jeżeli jednak powodem nie są diody to może być wina zużytych szczotek lub regulatora. Od razu mówię,...
Ustaw jak na znaki jak radzili koledzy, dodatkowo możesz zaznaczyć np markerem kilka ząbków na pasku i kółkach potem ze starego paska przenieś znaki na nowy i poskładaj do kupy. Jak masz 16V to musisz zablokować kółka wałków rozrządu bo po zdjęciu paska mogą się poprzekręcać. Ściągasz koło, nadkola, osłony i kółko pasowe alternatora, (do tego potrzebujesz...
Witam. Problem wystepuje w aucie jak w temacie,na zimnym silniku jak i na ciepłym wystepuje hałas wibracje z napedów pomocniczych,alternator,klima,pompa wspom,napinacze.Hałas nasila sie przy załączeniu świateł mijania.Zdemontowałem pasek klimatyzacji,wszystkie koła napedów nie wykazują luzów i hałasów podczas kręcenia,duże koło pasowe również jest nie...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
To może i ja coś dorzucę do tematu. Zgodzę się, że alternatory w samochodach nie zawsze pracują w warunkach lżejszych niż te w ciągnikach. Mam VW Golfa II z alternatorem Bosch 55A. Alternator jest zamontowany z przodu silnika prawie równo z misą olejową. Cały jest ochlapany w oleju do tego dochodzi wiosną i jesienią woda z kałuży latem kurz a zimą śnieg...
Witam! Hmmm... wymieniono tylko... koło pasowe wału korbowego (no i oczywiście nowy pasek)... Objawy wskazywały na zablokowanie któregoś z odbiorników napędu (alternator lub sprężarka klimy) wskutek czego zaczął "palić" się pasek. Przy kolejnym odpaleniu silnika - pasek zerwał się (to taka moja teoria). Mechanik zapewniał mnie ze sprężarka z klimy i...
Witam Mam taki problem coś wyje mi pod maską gdy dodaje gazu wyje głośniej. Po zdjęciu paska wieloklinowego cichnie. Elementy jakie wymieniłem na nowe to pompa wspomagania dwie rolki i pasek. I jak bylo tak jest został jeszcze alternator sprężarka klimatyzacji i koło pasowe ( rolka alternatora jest bez sprzęgła) może miał ktoś taki przypadek proszę...
Tu się zgodzę ponieważ w większości nowych alternatorów wystepuje pasek wielo rowkowy, a przy silniku w kombajnie jest zwykły klinowy.Ale to też da się zrobić :) myślę że jeśli się da to wstawie koło pasowe z oryginalnej prądnicy do alternatora po małych przeróbkach u tokarza:).Dzięki za pomoc.
W itajcie przeszukałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu ale niestety nic nie znalazłem . O tóż przy właczeniu silnika dobiega z pod maski dziwny pisk , na początku myślałem że to paski , ale że auto sprowadziłem wymieniłem wszystkie więc paski odpadają . P rzeczytałem że docisk alternatora, tez opada bo docisk ma idealny, koło pasowe wymieniłem...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Możesz zastosować taki ROLNEX - REGULATOR NAPIĘCIA RR362 PP362 T25 T-25 lub inny.Jeżeli masz z Poloneza,a mocowanie i koło pasowe będzie pasować ,to czemu nie.Stary można posprawdzać ,łożyska wymienić ,przerobić na zewnętrzny regulator i po problemie.
http://obrazki.elektroda.pl/8059914200_1... Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich...
Witam. Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Myślałem że pasek klinowy się ślizga. Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy. Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo....
Witam trafił mi się dziwny przypadek że po wymianie paska rozrządu , pompy wody, rolki przewijającej silnik po ok. 3 min po uruchomieniu silnika zaczyna wydawać dziwne dzwięki tak jakby ocierania przy ok 1000 obr/min lub też ociera przy spadaniu z obrotów przy ok 1500 obr/min. Jest to dość głośne ocieranie. Po zdjęciu paska wieloklinowego ( pk ) napędzającego...
Dzięki zaodpowiedzi, koło wymieniłem-drogie, odkręciłem torxem w imadle. Dodano po 4 Dzięki zaodpowiedzi, koło wymieniłem-drogie, odkręciłem torxem w imadle. Może ktoś będzie potrzebował:alternator 028 903 029B 0 124 515 026 120amper, łożyska 6003ZZ i 6303ZZ (orginalneBBi3065C)
1. Wymontować alternator. Przede wszystkim oczyścić, wymienić łożyska, a nie zalewać je czort wie czym, sprawdzić parametry pracy. Koło pasowe i pasek nie są utopione w tym sprayu i nie ślizgają się? 2. Wybitna usterka mechaniczna. Skoro licznik włącza się i wyłącza pod wpływem wibracji, to szukaj przerw w połączeniach. Do przejrzenia masz wiązki i...
Panowie po co te nerwy? :) Się rozbierze będę widział - przypadek dziwny z którym ciężko się spotkać To migotanie jest owszem na nominalnych obrotach na wysokich ustępuje. Wykluczam koło pasowe i pasek i to zdecydowanie a z postów wynika iż należałoby wymienić wszystko a najlepiej cały alternator :) Zastosuje się do porad TM85 bo najbardziej są prawdopodobne...
Ja do mtz-ta kupiłem boscha 120A za 70 zeta. Wymieniłem szczotki i łożyska, koło pasowe pasuje z prądnicy 60-ki trzeba tylko ba grubości stoczyć 2 mm. Chodził na nim 2 lata potem wymieniłem na oryginalne z mtz-ta które pasuje po stoczeniu z grubości 2 mm. Z wymiarem się trochę pomyliłem koło ma średnicę zewnętrzną 89 mm mierząc po pasku 80, koło pasowe...
Jak byś nie mógł się dopatrzyć gdzie są znaki, to na kole pasowym alternatora jest nacięcie od strony silnika które ma się pokrywać z kropką lub kreską na osłonię paska. Gdzieś pomiędzy kołem a pompą wspomagania. Na wałku znak jest z tyłu koła i trzeba patrzeć przez okienko w osłonie zaraz przy pokrywie glowicy, bez latarki, mini lusterka lub dobrej...
Potrzebuję fachowej wskazówki , przy rozbieraniu alternatora (od Fiata Uno 45 1,0) typu magneti marelli aa125r-14v-45a aby wymienić łożyska na przedniej części wirnika tam gdzie wkłada sie podkładkę , wentylator, tuleję dystansową i koło pasowe napędu dokręcane nakrętką - jest wyfrezowany wpust na klin. Czy w tym miejscu ten klin powinien być, bo podczas...
Ale my rozmawiamy o Boxer'ze... Czytaj tematy... Awaria koła pasowego może objawiać się zbyt dużym oporem na pompie wspomagania, kompresorze klimy lub alternatorze (przyciera się łożysko ale to raczej nie możliwe bo padło by od razu i pasek by się spalił); a nowe koło pasowe było założone oryginalne? (te 30 tys temu?- może wada materiału-gumy)
Właśnie odebrałem samochód od mechanika. Po pierwsze po diagnozie wyszedł błąd czujnika na wałku rozrządu. Sprawdzono rozrząd i okazało się, że wygląda całkiem dobrze, choć trochę jest za mocno naciągnięty. Po informacji, że ma przejechane 70000 km i to w jeździe głównie miejskiej wymieniono. Do wymiany poszło też koło pasowe napędzające pompę wody...
Trzeba odkręcić koło pasowe na wale, te z którego jest przekazywany napęd na alternator i pompę wody, ta śruba zawsze mocno trzyma więc trzeba dużej siły aby ja odkręcić, następnie należy odkręcić pokrywę paska rozrządu. wymienić pasek i poskładać. Jeśli nie liczyć odkręcenia tej opornej śruby to cała operacja wymiany paska zajmuje max 30 min.
Witam, od roku jestem szczęśliwym posiadaczem reni, problemy zaczęły się po wymianie paska rozrządu. Przy wymianie rozrządu wymieniłem również pasek alternatora itd, okazało się że koło pasowe pompy jest węższe niż pozostałe. Jeździłem tak koło miesiąca aż pasek napędzający cały osprzęt zciął się podchodząc pod pasek rozrządu który przeskoczył o kilka...
Koło pasowe było wymienione bo już się rozpadało teraz jest założone nowe dużo sztywniejsze (chodzi o to łączenie gumowe) Czyli powodem może być to ze napinacz za słabo naciąga. A co do tego alternatora nie orientuje się nikt czy oryginalnie sa bez sprzęgiełka a może to jakaś samoróbka?
Witam, mam problem z rozebraniem alternatora bez szczotkowego do wymiany łożysk. Udało mi się ściągnąć koło pasowe, wentylator i przednią piastę z łożyskiem, dalej nie wiem jak wyciągnąć wirnik, czy ma on jakieś zabezpieczenia czy nie. Może ktoś miał już podobny problem i wie jak go rozwiązać.
Witam. Otóż niedawno bo koło pół roku temu zakupiłem Audi A4(Kombi) 2.5L 150 KM( 1998r ) No i po pewnym czasie pkazało się iż zakupiłem " umarlaka " silnik praktycznie był wyrąbany na maxa... No i trzeba było zanieść do mechanika. Bo samochód ledwo jeżdził i zaczął mocno kopcic i stukać pod maską. Zostało w nim wymienione: rozrząd, wtryski, świece,...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Witam Wymieniam właśnie pasek rozrządu w samochodzie marki SEAT TOLEDO 1.9 tdi z 1999roku, 110 KM, silnik AHF i mam kilka pytań po rozkręceniu, jutro będę składał: 1. Czy pompe wodną wymienia się zawsze w trakcie wymiany paska, czy ma ona jakies specjalne uszczelnienia ? 2. Jaki polecacie pasek i napinacze? 3. Czy 4 śruby imbusowe podtrzymujące koło...
Dzięki za szybkie odpowiedzi, wymieniona została cała płyta + regulator napięcia, fajnie by było jakbym mógł sobie zmierzyć ten przewód do sterownika silnika tylko nie posiadam schematu elektrycznego. W tym alternatorze nie ma sprzęgiełka tylko już zwykłe koło pasowe,a z masą to spróbuję. Tak dokładnie to ten sam typ alternatora tylko VALEO 155 A ....
Chciałbym odświeżyć temat. Od roku jeżdżę Megane Scenic 1.9dt i cały czas borykam się z problemem drgającego paska. Wymieniłem : - pompa wody - koło dwumasowe - kompletny napinacz - rolka prowadząca paska alternatora - pasek alternatora nadal duże drgania napinacza (góra-dół) przy pewnym poziomie obrotów (trochę ponad tysiąc). Od czasu do czasu pasek...
Ściągasz pasek PK od osprzętu, łapiesz za koło pasowe od altka no i starasz je sie rozkręcać i hamować, jeżeli uwydatnia stuki, to jest do wymiany, wtedy wyciągasz alternator, jedziesz do Sosnowca, jest tam znany zakład naprawczy alternatorów i rozruszników, kupujesz u nich koło pasowe altka i wymianę masz gratis, nie wiem ile do VW będzie kosztować,...
Cześć, Przydarzyła mi się niemiła historia, otóż, wymieniałem w warsztacie samochodowym rozrząd w swoim golfie, kompletny z pompą wody, było to jakoś przed świętami 14 grudnia bodajże, odebrałem auto, wsiadłem wyjechałem za bramę warsztatu i odkręciło mi się koło pasowe napędzające alternator i pompę wspomagania. Oddałem autko z powrotem aby poprawili,...
Witam wszystkich.Od dwóch miesięcy mam problemik z moja renówką. Mam wersje angielska i nikt mi w UK nie może pomóc. Problem polega na tym ze od dwóch miesięcy słyszę dziwny równomierny terkot od strony rozrządu,na początku zaczynał się powyżej 25000 obrotów i przy parkowaniu jak dodawałem lekko gazu.Teraz jest słyszalny cały czas w czasie jazdy na...
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Jeżeli koło pasowe zostało wymienione to jest to efekt słabej jakości paska ale najważniejsze jest odpowiedni naciąg oraz dociągnięcie po 1do 2 tygodniach.Dociąganie piszczącego paska nie ma sensu ponieważ w tym momencie jest już spalony.P
Witam. Dzisiaj postrzępił mi się pasek wieloklinowy napędzający alternator i pompę wody. Sugerując się poprzednim paskiem kupiłem nowy 6 PK 1045. Kiedy zabrałem się do wymiany zobaczyłem, że na wale korbowym jest koło pasowe 6 PK (sześć rowków) a na alternatorze 5 PK (pięć rowków) i widoczne dlatego w starym pasku wystrzępił się jeden z klinów. Teraz...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Odświeżam temat gdyż w dalszym ciągu problem nie został rozwiązany. W dalszym ciągu w aucie włącza mi się tryb awaryjny i nie mam pojęcia gdzie jeszcze mam szukać. Nie będę wklejał kolejnych skanów bo one są niemalże identyczne. Czynności, które do tej pory wykonałem to: -wymieniłem EGR -wymieniłem przepustnicę -wymieniłem elektrozawór doładowania N75...
Ja u siebie mam alternator z 125P w oryginale był 6 diodowy ale przerobiłem na 9 i władowałem regulator od 126p Niestety po roku padła dioda wzbudzenia wymieniłem wszystkie za pół roku znowu aż się wkurzyłem i wsadziłem 5 amper i wreszcie mam spokój Koło pasowe na początku było od silnika frani lecz potem wsadziłem nitowane duże z 125p ale alternator...
Witam Ponieważ nie znalazłem odpwiedzi w moim problemie może ktoś pomoże. Problem ( a może tak ma być ) jest z drgającymi napinaczami paska PK. Wymieniłem pasek , wymieniłem rolkę napinającą górną , a następnie dolną. Obecnie obie rolki drgają ( dodam film na YT ). Wiem że problemy bywają ze sprzęgłem alternatora ale mój ma alternator do start-stopu...
Witam kolegów, Potrzebuje pomocy, wsparcia technicznego. Mam samochód rozbebeszony, tj. Połowa silnika rozebrana, żeby się dostać do alternatora. (Ci co mieli kiedyś przyjemność z BMW 318 e36 1,8tds to wiedzą o czym mowa). Zamówiłem nowy regulator i super bo przyszedł błyskawicznie. Ale okazuje się że komutator też muszę wymienić. No i jestem w bladej.......
Witam serdecznie. Mam problem z przekładnią pasową napędu osprzętu silnika DW8 (alternator+ wspomaganie+klimatyzacja). Podczas pracy silnika z prędkością obrotową około 1000 obrotów na minutę występuje drganie paska pomiędzy sprężarką klimatyzacji a kołem pasowym silnika. Czy jest możliwość zmniejszenia tych wibracji. Dodam, że wymieniono koło pasowe,...
koło pasowy alternator alternator koło pasowy koło pasowy
lista kanał samsung worksheet change analiza spalin lambda
mikrokomputer cobra1 behringer inuke nu6000
Świeca zapłonowa Champion RCJ7Y do Oleo-Mac 937 Świeca zapłonowa do pilarki Faworyt RG 5300 18A: NGK BPMR7A i zamienniki