Reasumując W 900 jest łańcuch czy pasek rozrządu? i co ile trzeba go wymienić tzn po przejechaniu ilu kilometrów.
Czesc.Dobrze ,że już wszystko ok.U mnie było podobnie ale musiałem wymienić pasek klinowy napędzający alternator.Stary przy dużych obrotach poprostu się ślizgał. Na wolnych obrotach oczywiście było ok.
Niestety to było tak: Wymieniłem pasek klinowy w seicento 1,1 rocznik 2000 i nie regulowałem jego naciągu,był mocno napięty. Rozrusznik zakręcił silnikiem z 3 razy i zaniemógł. Jak się później okazało rozłączył się kabel (plecionka) połączony z płaskim drutem,który tworzy uzwojenie na wewnętrznej ścianie rozrusznika.Plecionka jest z drugiej strony przymocowana...
Ok, to jak wymienić pasek rozrządu i pompę wody to mniej więcej w teorii wiem (Seicento 900). Łańcuch też jest z prawej strony gdzieś pod paskiem rozrządu? Czy tak jak w CC- od frontu? Ktoś by miał jakąś grafikę lub coś?
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
pasek klinowy czasami piszczy Zacząć od naciągnięcia paska. Najlepiej wymienić na nowy, bo stary może już chodzić po " dnie". Pozdrawiam.
Witam Dkładnie,też bym wymienił pasek klinowy i wyczyścił koła pasowe na wale i alternatorze przed wymianą
mam problem w fiacie seicento 1100 byłym vanie wymieniłem pasek rozrządu zapaliłem samochód wszystko było ok zgasiłem założyłem obudowę i filtr powietrza i tu się pojawił problem już nie pali pali się kontrolka wtrysku i immo zniknęły pozycyjne sprawdziłem bezpieczniki ok te pod maska tez może się kiedyś ktoś spotkał z takim objawem przypuszczam ze...
Podsumowując , jeśli samemu nie dajesz rady wymienić paska to najlepiej jechać do mechanika-elektryka.
Witam. Po wymianie uszczelki oraz tłoka przyszło tez wymienić sam pasek rozrządu bo reszta była sprawna i nowa. Po tych operacjach seicento nie chce odpalić. Czujnik polozenia wału tez nowy. Rozrząd juz kilka razy przestawiałem o 180 i 360 stopni. Znaki też wg schemtaów. Pytanie czy ktoś może coś podejrzewac oprocz pomieszania przewodów wysokiego napięcia?...
Witam! Od jakiegoś czasu w moim seicento piszczał pasek. Wczoraj postanowiłem go wymienić. Pojechałem do sklepu lecz tam nie mieli i chciałem jechać dalej.. i pojawił się problem.. auto już nie odpaliło.. pasek się spalił można powiedzieć bo zostało tylko kilkanaście ząbków. Kupiłem pasek gdzie indziej a autko zaholowałem do znajomego. On z kumplem...
A więc palił bez problemu czy czuć było że akumulator słabiej kręci?Pasek Nie może piszczeć jeśli jest prawidłowo naciągnięty nie piszczy.Moim Zdaniem To 1 co zrobić to naciągnąć pasek 2 sprawa to sprawdzić arternator i regulator po 3 jak 1i 2 nic nie da wymienić akumulator.
Co do pękniętego alternatora, to wymieniłem w tym roku 14 :) Najprościej sprawdza się to włączając 4 lub 5 i przepychając auto patrzy się na pasek
Po co ruszać skoro samochód jeździ? Pompa ma naddtatek ciśnienia ponad dwa razy większy w stosunku do wymagań regulatora ciśnienia na wtrysku. Samochód ma 11 lat - zapewne przy wymianie uszkodzi się szybkozłączki filtra - dasz do mechanika to jego sprawa ale jak sam uszkodzisz sam będziesz sztukował naprawiał bo nowej części (szybkozłączki) nie dostaniesz....
Fiat Seicento Fun900, 2001 rok. Piszczał pasek klinowy - mechanik wymienił na nowy (który kupiłem w sklepie). Gdy wyjechałem od mechanika wszystko było OK - pasek nie piszczał. Po przejechaniu około 0,5 km pasek zaczął znowu piszczeć - wróciłem z powrotem do mechanika. Mechanik poprawił pasek i ten już nie piszczał. Gdy ponownie wyjechałem od mechanika...
witam, może mi ktos podpowiedzieć co może być przyczyną. Samochód mało jezdzi, 2 m-ce temu miałem zerwany pasek ale staneły mi łożyska w alternatorze. Myślałem że może dlatego zerwało pasek. Łożyska wymieniłem- gniazda łożysk nie wydawały mi się zbyt wyrobione. Dziś spowrotem mam zerwany pasek. Dodam że spok klawiatury mam wycieki oleju ale sam pasek...
wybierz seicento lub astrę z silnikiem 1.6. Seicento z silnikiem 1.1 jest zdecydowanie szybsze od 900, a spalanie podobne. Największe plusy tych aut to tanie części i dość niezła bezawaryjność. Resztę aut nie brałbym pod uwagę. no może jeszcze jakiś golf i renault 19 z silnikami 1.4 ale tylko zadbane z niedużym przebiegiem. Seicento i Astra to najlepszy...
Witam. Spotkała mnie ostatnio wymiana uszczelki pokrywy głowicy w Seicento 899 z 98 roku. Wszystko było ok do czsu kiedy przykręcajac spowrotem termostat pękł on niemal na pół. Na szczescie na złomie dostałem taki i zamontowałem juz bez zadnych atrakcji. Przy podłączaniu orurowania \wszystko sprawdziłem kilka razy więc powinno byc ok. Auto jednak zachowuje...
Ja mam 125 zębów od 1.1 i a czy koło na wale od rozrządu muszę też wymienić od 1.2 16v czy może zostać od 1.1 Dodano po 5 Moim zdaniem o 5 zębów jest za długi tylko nie zmieniłem pompy wody bo jest od 1.1 i koła na wale
Witam! Fiat seicento 900. Coś szumi jak pompa wody, wymieniłem pompę wody i dalej szumi. Odpaliłem bez paska i dźwięki wydostają się z miski olejowej. Wymontowałem pompę olejową i wygląda na dobrą, rozebrałem ją i nie widać żadnych śladów zużycia. Łańcuszek tak nie szumi. Macie jakieś pomysły co to może tak szumieć?
Na klemach mierzyłem. Zrobię, jak mówisz. A na postoju miałem na myśli, że zapłon wyłączony. Dodano po 10 Wymieniłem regulator i pasek. Napięcie wzrosło do 14,8 V Zanim doczytałem prąd zmierzyłem ponownie w ten sam sposób 🫣 i bez zmian 1,37 A. Zmieniło się po wymianie napięcie. Kupię cęgowy i zmierzę albo wrzucę kable i zapasowy Aku do bagażnika i...
Dzięki za ukierunkowanie podstawiłem regulator i to samo,więc już chciałem wyjmować alternator ,ale z pomocą znajomego wymieniłem na początku pasek i pomogło !! przyrząd wskazuje 14,3 v Dzięki. A pomoc w odpaleniu dodała mi strachu,że coś popsułem .Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Temat kończę i pozdrawiam.
NIGDY nie spotkałem się z urwaniem tego łańcucha w 900-tce w Seicento/Cinquecento/uno/panda/127, jedynie co, to tam się rozpadają napinacze tego łańcucha a konkretnie to wspornik, który można pospawać i to dalej działa, zresztą nawet z uszkodzonym rozrząd nie przeskakuje tylko jarmoli, więc albo ktoś wymienił oryginalny rozrząd na jakiś śmieć (np KAZ)...
Witam mam mały problem wydaje mi się że to źle ustawienie rozrządu. Chciałem wymienić pasek, pompę wody i napinacz. Ale z niestety zamiast zaznaczyć sobie odrazu przed sciagnieciem wszystkiego to mądry ja nie zaznaczyłem nic. Ustawiam na znaki Ale wydaje mi się że on po prostu nie ma iskry. Nowe przewody I świece. Kręci kręci I kręci. Nawet nie złapie....
Autko lubi rudą. Silnik taki sobie 3 cylindry mało pali. Trochę go telepie na jalowym. Łańcuch się rozciąga i trzeba wymienić prawie tak często jak pasek w innych autach. A koszt większy. Do tego EGR pada. Lepiej wziąć 1.2 starsza sprawdzona konstrukcja. Osiągi podobne tyle że trwalsza.
Witam, piszczał mi pasek klinowy więc go wymieniłem na nowy. Ten też prawie od razu zaczął piszczeć. Dodam, że pasek za 10 zł kupiony. Dobrze dokręcony (śrubą naciągającą). Czemu się tak dzieje? Ps. może wie ktoś gdzie mogę kupić oryginalny fiatowski pasek?
Wymieniłem ,przekręciłem zapłon odpaliłem i wyskoczył na 4 tys obrotów i obroty nie spadały, więc założyłem spowrotem stary Nowy silniczek jest 100% sprawny tylko wykonany nieprawidłowy montaż a jeśli trzpienie mają taką samą średnicę nie zależnie od kształtu grzybka to oba będą pracować bo kształt grzybka zmienili w innym celu Dodano po 28 Po odpaleniu...
Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
Witam od pewnego czasu gdy jadę i czekam na światłach auto mi gaśnie do tego gdy ruszam strasznie piszczy. Zapalają się kontrolki od: akumulatora, olej, i wtrysku. Auto od razu zapali gdy mi zgaśnie. Byłem u mechanika powiedział że pasek był wymieniany więc będzie to ,, koło zamachowe koło alternatora " Co wy na to? Aha jeszcze jedno takie akcje zaczęły...
[quote="Łukasz.K"]Myślę że alternator ale może to być też regulator o ile nie ślizga się pasek ale to objawiałoy się piskiem.[/quote Sprawdziłem wszystko i okazało się że lampka ładowania nie świecie się nawet po przekręceniu kluczyka , myślałem że może żarówka się spaliła wymieniłem i nic ,co to może być? regulator padł ?
Wymienić cały ale musisz kupić z gwarancją rozruchową lub z pewnego źródła. ale co cały? silnik, czy samochód? Niektórzy podpowiadają mi sprzedać, ale co ja komuś powiem? Poza tym kupiłbym to samo, a kto mi da gwarancję że to co kupię będzie lepsze (nie trzeba będzie wymieniać aku. szczęk, klocków hamulcowych, świec, kabli itd.)? Nikt. W mojego seja...
Witam, mam świadomość, że jest już wiele postów o podobnej tematyce, przeglądnąłem ich wiele (praktycznie chyba wszystkie z pierwszych pięciu stron google). Więc do rzeczy: Kilka dni temu seicento zgasło pod domem i już nie odpaliło. Zostały wymienione świece, kable, czujnik położenia wału (sprawdzany multimetrem - rezystancja ok 660 Ohm), pasek alternatora....
ok, nie jestem na tyle dośiwadczony zeby rozbierać alternator, ale sprawdze miernikiem, gdy go zdobędę, prąd ładowania akumulatora. SC jest z 2001 roku, ma 33500 km i w tym momencie wymieniałem pasek klinowy i akumulator - jedno zaraz po drugim. Kupiłem ten samochod w takim stanie, piszczał pasek - wymieniłem, siadł akumulator - wymieniłem. Nie wiem...
Witam, Posiadam Seicento 900 rocznik 99, tylko benzyna, i od jakiegoś czasu próbuję go naprawić. Ale może od początku. Jakiś czas temu zaczął mi piszczeć pasek klinowy, więc wymieniłem go na nowy. Jednak po wymianie, okazało się, że dalej piszczy i najprawdopodobniej jest za słabo naciągnięty. Po lepszym naciągnięciu odpalił, zdążyłem przejechać może...
Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ...
ja tam akumulatora nigdy nowego nie kupiłem, za 1/4 ceny kupilem nową opornicę i idę sobie z nią na złom i wybieram najlepszy akumulator, zostawiam stary i dopłacam "na flaszkę" :) teraz bardzo łatwo o dobry akumulator na złomie, kiedyś to było bardzo ciężko rozrząd? no proszę... pasek ok 70zł kosztuje, rolki/pompa zwykle są dobre (jak nie mają luzów...
Witam! Wiem, że podobne tematy były poruszane ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na mój problem. Wymieniłem łożysko od alternatora, i po zainstalowaniu teoretycznie naprawionego alternatora przestał on ładować, po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania (chociaż akumulator jest już wydojony) oraz włącza się radio (samo, wcześniej tego...
Będę go rozbebeszał powoli na ile pozwoli czas, bo auto jest obecnie potrzebne na co dzień. Podciągnę pasek rozrządu, bo widziałem że jest trochę luźny, mógłby być bardziej napięty. Albo od razu wymienię całość, bo kto wie, może to napinacz (tu jest tylko rolka bez żadnej sprężyny, naciąga się ją ręcznie i dokręca śrubą). Pożyczę zegar i sprawdzę ciśnienie...
Witam panowie. Wymieniłem dziś pasek klinowy- kontrolka dalej sie swieci delikatnie. krzysiek7 - zmierzyłem tak jak poradziłes napiecie miedzy B+ a obudowa alternatora wynik ok 12,20V miedzy D+ a obudową alternatora wynik tez okolo 12,20V i tak samo miedzy B+ a D+. Więc czekam na dalsze wskazówki. motronic - sprawdzilem wielkosc rowkow i maja ok 2mm...
Tylna wycieraczka ma sterowanie czasowe, po pełnym przejściu zatrzymuje się i trzeba poczekać jakieś 10 d0 20 sekund żeby drugi raz zrobiła pełne przejście, jeśli tak nie jest to regulator czasowy zamontowany na silniczku jest uszkodzony. Witam Dziś wymieniłem silniczek wycieraczek zakupiłem i niestety nie działa tak jak powinien otóż nie ma z tyłu...
przykład z najbliższego otoczenia: - Seicento 900 kolegi-mechanika - od zawsze na benzynie. Auto w jego rękach od dobrych 10 lat, wypalił się zawór od jazdy na benzynie (z gazem w podłodze, to Seicento potrafiło jechać 170) - mój własny Cinquecento 900 - (czyli ten sam silnik) - wypalony zawór od jazdy kilka lat na gazie 1gen, też z gazem w podłodze...
Może warto zastanowić się w jakich warunkach zanika ładowanie? Czy pod dużym obciążęniem, czy zależnie od obrotów, a może gdy alternator jest zimny. U mnie się też tak dzieje w Cinquecento. 900-ka - więc podobna budowa układu. Mam założony woltomierz więc dokładnie mogłem zaobserwować mój defekt. Alternator kręcił się jałowo po wjechaniu w kałużę, pomimo...
no to sprzedaj silnik koledze "karol123240" skoro jest pewny i sprawdzony, to każdy będzie zadowolony :) no za 100zł to ja kieeedyś tylko malucha kupiłem, ale nie odpalił choć się staraliśmy, sprężanie niemalże zero (rozrusznik kręcił niemal tak jak by świece wykręcić :) ), od razu na części rozebraliśmy ;) no ale ostatnio dostałem Tico za darmo :)...
Bezawaryjnych nie ma ale uproszczając są mniej awaryjne średnio i ciągle psujące się. Kupując samochód bierze się kilka spraw pod uwagę. Koszt części eksploatacyjnych (przede wszystkim rozrząd) dalszy plan klocki tarcze amory.Rozrząd wkładam zawsze dobrych firm i może kosztować 300zl komplet a może kosztować w innym samochodzie 1500zl. Może też kosztować...
Sz. P. Witam wszystkie mózgi. Podobne tematy do mojego problemu - przeczytałem, ale jak wspomniałem są podobne i nie znalazłem rozwiązania. (swoją drogą - zbyt mądrze tam napisano) W moim przypadku kontrolka od akumulatora na desce rozdzielczej świeci się cały czas. Od momentu przekręcenia kluczyka - odpalenia, aż do jego zgaszenia. (nie przygasa -...
Witajcie, Myślę, że Każdgo z Was, który czytał mój temat, a szczególnie Wszystkich którzy mnie doradzali zainteresuje finał sprawy. Tak, tak...dokładnie...drukarka HP (wymieniona w temacie) nie tylko działa, ale ŚMIGA. Zastanawiacie się pewnie co było przyczyną....zaraz opowiem. Jak Wiecie, prosiłem Was wszystkich o pomoc...aby rozwiązać opisywany problem....
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
jezeli cos pierwszego to z silnikiem max 1200ccm. samo kupno to nie wszystko- zostaje jeszcze pzerejestrowanie (coś ok 200zł) i ubezpieczenie ( przy braku zniżek to min 500zł - koszt może wynieść i 1000zl w zaleznosci od pojemnosci silnika) tak wiec dysponujac kwota 4000 zostaje na samochod ok 2000 ;-) a w tej kwocie nie zaszalejesz. bo przeciez trzeba...
1.1 w Pandzie to ten sam silnik co w Seicento - wymienia się tam pasek rozrządu oraz rolkę napinacza, o pompie wody nic nie wiem. Ponadto silnik jest bezkolizyjny, więc w przypadku przeskoczenia paska lub jego zerwania nic złego się nie dzieje.
Wiesz, guma się starzeje. Ale z drugiej strony kolega w seicento nie wymieniał 14 lat i pasek wytrzymał, jedynie pompa wody nie wytrzymała.
jak znajdziesz świece zapłonowe na nich pozakładane są kable WN pamietaj przewody wymieniamy na zgaszonym aucie Dzięki kolego za pomoc ;)
W takim razie pozostaje cewka zapłonowa. Kable wysokiego napięcia i świece wymieniałem w warsztacie w którym montują instalacje gazowe. Tam stwierdzili że trzeba wymontować katalizator. Oczywiście był zatkany ale to problemu nie rozwiązało. Dodali też że może być przestawiony pasek rozrządu ale to chyba odpada ponieważ słyszałem że w tych silnikach...
Silnik benzyna , bez gazu 900 cm. Elektryka chyba w porzadku .Sprawdzałem masy z blacha , jak i z blokiem silnika . Styki są . Akumulator wydaję się ok , trzyma napiecie . Ładowanie tez w porzadku , pasek alternatora wymieniany . Nie piszczy , ma odpowiedni naciąg . Co jeszcze mogę sprawdzic , kabelek do diagostyki posiadam .Nie , iskry jeszcze nie...
a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany ) Niestety brak autoalarmu, zasilania do ECU dochodzą. Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry. W tym modelu jest jedna złączka w okolicach lampy prawej, czujniki były już dwa wymieniane,...
Witam. Posiadam Fiat Seicento 0.9 w benzynie 2002 rok od kilku miesiecy. W aucie ostatnio 2 razy padł akumulator w odstępie tygodnia, ślizga się pasek klinowy który wkrótce zostanie wymieniony. Na przewodzie powrotu paliwa pod maską zamontowany jest filterek paliwa. Jeden z przewodów zapłonowych jest owinięty taśmą gdyż w jednym miejscu była pęknięta...
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko . Bardzo fajne i bardzo podatne na modyfikacje. Wystarczy wrzucić lepszy zawias, hamulce,...
Nie jestem dilerem i żadnej marki nie polecam. Wszystkie auta co najmniej od dziesięciu lat wyposaża się w rozbudowaną elektronikę i skomplikowane a za to piekielnie drogie podzespoły. Na przykład Dacię albo Fiata Pandę, gdzie najbardziej rozbudowane jest chyba radio. Bez przesady z tymi piekielnie drogimi podzespołami, może w turbodieslach to często...
pasek seicento seicento pasek uszczelka seicento wymienić
oplot miedziany peugeot partner zasilać głowica magnetyczna
lodówka haier opinie lodówka haier opinie
Schemat mikrofonu Yosan CB100 - budowa i działanie Renault Thalia 1.4 8V - Zimne powietrze z nawiewów