Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Wszystkie 3 świece na raz raczej nie padły, zwłaszcza że każda ma swoją cewkę (choć to 1 duży cewko-moduł), no ale wypadałoby sprawdzić czy jest iskra.
Nie znam silnika, więc tylko ogólnie, co bym zrobił, gdyby to wystąpiło w moim silniku w corolli. Sprawdziłbym jak działają sondy lambda oraz sprawdziłbym w jakich zakresach poruszają korekty LTFT i STFT na obydwóch bankach. W banku 2 prawdopodobnie będą mocno dodatnie, być może tak jest również w banku 1, a efektem tego może być wypadanie zapłonów...
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
A co zrobiłeś do tej pory? Wypadałoby sprawdzić czego brakuje, iskry, paliwa, powietrza? Jakaś diagnostyka konieczna by Tobie pomóc.
Ja bym jeszcze podmienił listwę od świec zapłonowych. Jak mi się zepsuła, to problem było widać ewidentnie: po nagrzaniu silnika jedna świeca nie miała iskry i wtedy prawie nie dało się jechać. Gdy listwa była zimna, działała dobrze. Może w twoim przypadku raz na jakiś czas wypada iskra i dlatego szarpie?
po całej nocy nie powinno być już gazu w kolektorze a mieszanka z paliwem tylko zamuli silnik i utrudni rozruch. a juz napewno nie będzie uszkodzony zaden zawór! ja zawsze odpalam auto na benzynie i gasze na gazie bo tak mam ustawiona centralke i jeszcze nigdy mi nie strzelił! a jeżdże na gazie juz 5 lat i wiele instalacji zamontowałem... najczęstszy...
Klin siedzi dobrze na wale. bardziej jest tak jakby za niski. Nawet, gdyby iskra wypadała kilka stopni po GMP, coś by tam pyrkał.
Proponuję jeszcze sprawdzić świece. Przy benzynie mogły działać OK jednak na gazie może wypadać iskra i dlatego szarpie.
wielkie dzięki :) dziś zabieram się za regulację Jeszcze jedno pytanie, czy brak iskry na jednej świecy lub jej wypadanie (iskry) może powodować niemożliwość pracy silnika na wolnych obrotach?
wypada iskra, wtrysk, czy zapłon? Uboga mieszanka, lewe powietrze, itp.
To prawda. Ale nie wieki nic. Czy to jest zapłon iskrownikowy czy bateryjny, przerywaczowy czy elektroniczny. Po za tym wypadanie iskry - szczególnie na wysokich obrotach powoduje dopalanie się niespalonego ładunku w wydechu.
Zapłonu "wypadanie" , to brak iskry w jednostce czasowej , na jednym z cylindrów silnika. Przyczyn tego zjawiska może być wiele.
Tez uważam, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Cofanie się paliwa w 2T jest normalne, a nasila się jak wypadają zapłony. Sprawdź długość iskry skaczącej od kabla WN (bez fajki) do masy. Musi być więcej niż 8 mm. W sprawnym CDI jest to kilkanaście mm a nawet więcej. Sprawdź simmeringi na wale i ssanie czy się zamyka.
Czyli wypadanie iskry na 1 i 2 cylindrze - do sprawdzenia świece, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, wtryskiwacze, elektryka i na deser za niska kompresja. Posprawdzaj najpierw wszystkie połaczenia elektryczne i świece zapłonowe, i zobacz co wyniknie
Kolego z doświadczenia wiem że opelek jest wybredny co do marki i rodzaju świec oraz kable zaplonowe tez musza byc lepsze te najtansze nie zawsze dzialaja. generalnie gdzies wypada iskra i to jest powod mialem podobnie ja nowe przewody zmienialem na używki po sąsiedzie i chodziły.
Witam W Seacie leonie mialem to samo ale bez Lpg. Uszkodzony byl ten czujnik . Wczesnie wymiana przegubu elastyczego wydechu . Wywalalo co jakis czas bledy sondy lambda , EGR, przepustnicy ,wypadanie iskry. Czyli wszstko po kolei. Diagnosta mechanik ten czujnik ..... na nowy nastepnie reset Ecu adaptacja wszystkiego i gra muzyka.
"Taki jesteś pewien?" To nie było do autora tylko do (at)mirrexW . Dopóki olej jest w otworze świecy z wypadaniem zapłonu nic nie zrobisz bo iskra przy jego pomocy będzie przeskakiwać z cewki po izolatorze świecy prosto do masy.
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Ciekawe dlaczego działają oryginały, choć nie wszystkie są zalewane. Czy to super izolacja (próbowałem na podwójnej tez nie starczała na długo) czy inny błąd w sztuce? Cewki przezwajane były przeważnie zgrzane od strony rdzenia albo z wyglądu nie uszkodzone ale przebite co skutkowało niższym napieciem na wyjściu, a w rezultacie brakiem lub wypadaniem...
ECU mu pewnie figle płata, i wypadanie ma albo z iskry, albo z wtrysków. Sterownik szeroko znany z takich usterek... Proste do diagnozy. Tak czy siak mechanika zmień... 200zł za czujnik z robotą, to normalna cena. Zakładając że pomogło. A że jednak nie pomogło? Zmień warsztat!
Co mają przewody do tego? Wypadanie zapłonu nie oznacza że akurat brak iskry. Czy to się dzieje na każdym typie paliwa? Być może coś się dzieje ze sterownikiem LPG, można zobaczyć jak wygląda miejsce wpięcia przewodu sterownika LPG w wiązkę tego wtryskiwacza.
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Więc wypadało by sprawdzić iskrę, ciśnienie paliwa, kluczowanie wtrysków.
Witam! Mam problem z puntem 2, 1.2 16v z 2003roku. Nagle zaczął palić na 3 cylindry w trakcie jazdy. Po wyciągnięciu przewodu z drugiego cylindra w trakcie odpalenia nic się nie zmieniało. Wytypowałem więc brak działania drugiego cylindra. Po podłączeniu do komputera pokazywało błędy wypadania iskry. Świece i przewody ok. Wymieniłem cewke, nie pomogło....
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
Witam. Jestem posiadaczem Golfa 3 , silnik 1,6 benzyna + gaz, auto z roku 1994. Problem jest taki: zapala jak zimny bez problemu, ale nierówno pracuje i strzela w wydech, po nagrzaniu trochę lepiej ale ciągle źle pracuje. Nieważne czy pracuje na benzynie czy na gazie. świece wymienione, przewody też oraz kopułka i palec rozdzielacza. Styki w kopułce...
mogę się mylić ale wydae mi się że z zieloną były też cewki "przerywaczowe" więc może tu jest błąd jeszcze nie to żebym wątpił w zdolności założyciela tematu ale nasuwa się pytanie co pokazuje miernik po zwarciu jego końcówek ? bo może pokazuje 0,5 co plus 0,7 - 0,8 cewki da 1,2-1,3 ?
Sprawdź na samym kablu, bez fajki, wyłącznik zapłonu też wypadało by sprawdzić. Odłącz od cewki zapłonowej ten cienki kabelek i ponownie sprawdź iskrę.
Właśnie zazwyczaj nie widać objawów wypadania zaplonu na wyższych obrotach. Pamiętaj o tym że wypadanie zaplonu to nie tylko brak iskry. Przyczyn może byc kilka jak np niedostateczne ciśnienie sprężania, zły skład mieszanki (zbyt uboga, zbyt bogata) a przyczyn tego jest wiele. Brak sterowania wtryskiwacza to w tym przypadku rezultat wypadania zapłonu...
Iskra jest, paliwo jest, to sprawdź czy jest powietrze i czy spaliny mają gdzie uciekać. Rozrząd sprawdzić wypada.
Wg. mnie jak wypada zapłon to nie ma iskry bo po wypadaniu zapłonu jak odkręcę świecę to jest mokra od paliwa. Dodano po 5 Jutro jadę po drugi komputer sterujący i podłoże, zobaczymy co będzie grane. Tylko z tymi ECM to loteria, kupiłem już 2, szt pierwszy przyszedł uszkodzony (brak komunikacji). Drugi - komunikacja ok, ale po odpaleniu wywala błąd...
Check świeci zapewne od wypadania zapłonów. Zmierz kompresję, bo może zawór się upalił albo inna dolegliwość. Wtryskiwacz i instalację do nich nie ma co ruszać skoro na gazie jest to samo. Przy wypadaniu zapłonów iskra na świecę idzie ale sterownik nie daje impulsu na wtryskiwacz.
Problem rozwiązany. Winowajcą był padnięty czujnik halla.
1 i 3 sterowanie modułu z ECU , 2 zasilanie po 15 -- +12 V i 4 masa. Sprawdz sterowanie na pinie 1 i 3 , tam jest kluczowanie masą. Wypadanie zapłonu sprawdzałeś na słuch czy inaczej?
Jest metoda na sprawdzenie czy jest iskra za każdym razem za pomocą oscyloskopu i sondy elektromagnetycznej zakładanej na przewód wysokiego napięcia poszczególnych cylindrów lub wychodzący z cewki zapłonowej. Porównując te sygnały można określić też czy wypadanie zapłonów jest na wszystkich cylindrach czy tylko na niektórych. Iskra może być zawsze ale...
A gdybyś tak cewkę ze świecą na zewnątrz podłączył to byś widział czy iskra ginie.
A co ma głowica do brania oleju?? Co najwyżej uszczelniacze na zaworach w głowicy!! Pytanie jest zasadnicze czy iskra wypada pod ciśnieniem (czyli jak jest wkręcona)czy nie ma jej wcale??
Jeszcze myślałem dzisiaj sprawdzić czy jest iskra
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
Akumulator może być nowy, ale jak jest mało jeżdżone i na krótkich trasach, w dodatku ciężkie (długie) rozruchy, to alternator może nie nadążać uzupełniać ubytków. A jakie napięcie utrzymuje alternator? Byłem na komputerze myśleli że cewka zapłonowa bo miała błędey wymieniłem cewke A nie były to wypadające zapłony? Zapłony, w właściwie cykle pracy wypadają...
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Ja bym sprawdził Ciśnienie sprężania, Gaz stawia większy opór dla iskry stąd te wypadanie zapłonów, na benzynie tego nię będzie bo nie potrzeba takich warunków do poprawnego spalania.
Tak jak napisałem w pierwszej odpowiedzi do tematu - wymień kopułkę i palec - to wygląda na mocno wyeksploatowane. Kopułka ma wystep który pasuje do aparatu tylko w jednym położeniu. Żeby nie narażać się na koszty kable na razie zostaw. Po założeniu wszystkiego sprawdź efekt swojej pracy. Jak zapłony będą dalej wypadać, w ciemnym miejscu zobacz czy...
Sprawdż cy jest napięcie na zasilaniu cewki WN wczasie pracy rozrusznika ,bo może uszkodzona kostka stacyjki.Jeśli tu w porządku to wypada,ze uszkodzony czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym.
Do tej pory za wypadanie zapłonów był winny układ zapłonowy - nie dawał iskry na czas.
Wymień cewkę a potem szukaj dalej przyczyny. Czy wy żeście powariowali? Przecież tam może być 20 innych przyczyn z takimi objawami i wcale nie musi być to cewka. 99% szkodzeń cewki to totalny brak iskry lub wypadanie zapłonu a nie brak iskry tylko przez 2 sekundy.
Może i masz racje kolego robokop ;-) ale puki jeszcze jeździ do grzebiemy w nim no powiedz co mamy do stracenia. he he może akurat trafię w usterkę. A co do wspomnianego proszku to był nalot na scalaku , który jest na zdjęciu ale usunąłem go i przelutowałem scalak i jest nowa cyna lecz nic to nie zmieniło. A tak na marginesie co siedzi w puszce pedała...
Podobny problem może mieć kilka różnych przyczyn... Wypada zrobić diagnostykę na takim rozgrzewającym się silniku. Albo wróżenie z fusów - nie polecam.
Oczywiście ze tak w momęcie przebicia np przy cewce w tym momęcie brakuje iskry na jednej ze swiec. Czyli tak zwane wypadanie zapłonu.
Silnik z wysokim stopniem sprężania więc wymagający co do jakości iskry i paliwa. Świece jeśli np NGK to nie polecam tych "made in France". Możesz też potestować że zmianą stacji paliw.
czy jest taka mozliwosc ze automat skrzynia zmienia kat zaplonu ? poniewaz silnik jest wszystko ok a iskra wypada w innym momencie , a skrzynia jest calkowicie rozlaczona
Witam Panowie, a co jeśli Panowie iskra co jakiś czas skacze w oznaczonym przezemnie miejscu ? http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... w czasie walenia iskry wypada zapłon, tylko wymiana ?
zapoznaj sie z budowa silnika 4T o 2T !!!! w silniku 1 cyl: 2t na 1 obrót wału jest 1 iskra 4t na 2 obroty jest 2 iskra A maluch ma DWA cylindry, przestawione względem siebie o 360', czyli JEDEN OWK. Ergo: iskra wypada raz na JEDEN OWK. W silnikach motorowerów i małych motocykli zwyczajowo NIE MA przekładni 1:2, gdzie następuje podział obrotów na 2,...
W/g papugi , takie piki /około 200v/ powinny być na sterowaniu na wolnych obrotach. Wypadanie zapłonu rozumiesz - brak iskry , sprawdzałeś?
też mam ten samochód możliwe zę masz zalany aparat zapłonowy olejem a iskrę woguóe masz jeśli nie to wypada sprawdzić aparat zapłonowy
Na początek wymieniłbym świece i sprawdził jakość iskry wizualnie
Wypadało by sprawdzić czy jest iskra i czy słychać pompę paliwa jak przekręcasz kluczyk na zapłon, od tego bym zaczął.
Opis powinien opisywać co zdiagnozowałeś, a nie co wymieniłeś bo to nie ma znaczenia. Jak jest kompresja a wszystko wymieniłeś to szukaj co brakuje czy wtrysku czy iskry,nawet tego nie wiesz.
Ta regulacja nie jest tak prosta jak ci się wydaje, ale jak cie satysfakcjonuje to OK. Jak się dobrze przyjrzysz stronie forum, to zauważysz przycisk "pomógł". Wypada go w tej sytuacji użyć. A za pozdrowienia dziękuję.
Słuchaj,wiem to z doświdczenia-ten monomotronic jest taki dziwny,że jezeli masz wypadanie zapłonów tak się dzieje-zaświeca się na chwile pierunek i skacze obrotomierz. Po prostu "dziki przeskok iskry" go niejako resetuje.
wymienialem cewkę WN Wypadałoby i świecę podmienić. moduł zapłonowy sprawdzalem czy nie ma nigdzie zwarcia do masy To jeszcze nie dowód że jest sprawny. :cry:
Eksperymentuję ostatnio z obwodem jak poniżej https://obrazki.elektroda.pl/5099548000_... . Chciałbym zsynchronizować przebieg sinusoidalny z transformatora 50Hz z impulsem unipolarnym(2-5kV) z trafo-powielacza w taki sposób, żeby zawsze ten impuls (przeskok iskry) wypadał na szczycie amplitudy jak na rysunku poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/7088985800_...
Nie bardzo rozumiem o co chodzi, ale w tych silnikach przy problemie wypadania zapłonu pierwszą rzeczą jaką się mierzy jest ciśnienie sprężania.
Czujnik spalania stukowego wykrywa wypadanie zapłonu czyli np brak iskry. Pojeździć tak jak mówisz na PB może za pieczone wtryski.
... przed odpaleniem ( aby zaoszczędzić nerwów i szarpania) wymień membranę gaźnika ( koszt 10- 15 PLN za oryginał BS) - TAEN KOSZT CIEBIE NIE OMINIE , wyczyść środek zbiornika , przedmuchaj gaźnik , wyczyść świece- sprawdź iskrę. Sprężynki to raczej tez wypada dać nowe . Uważaj na to aby wszystkie osłony od dołu szarpaka były założone no i na to aby...
Żarówka nie nadaje się. Kineskop może być naładowany w różnym stopniu. Właściwie wystarczy przewód dobrze zaizolowany. Chcąc uniknąć nieprzyjemnego przeskoku iskry, należy dołączyć rezystor o dużej oporności. Wypada dodać - najpierw w pewny sposób łączymy przewód z masą (a najlepiej z taśmą na kineskopie), dopiero potem wsuwamy pod kapturek. Temat wyczerpany,...
Nieszczelności w dolocie / podciśnieniu. Zacinające się wtryskiwacze. Układ zapłonowy, ciepłe cewki lubią łapać przebicie a gaz potrzebuje lepszej iskry.
Gdy włączę odkurzacz, zaczyna strasznie iskrzyć. Dałbym foto iskrzenia, ale to niebezpieczne. Ale daję foto silnika wyłączonego. Iskry mocno się sypią. Ok. wszystko jasne. Foto też czasami jest dobre, ale tutaj, w tym wypadku, przypadku wypadałoby umieścić nie foto, a filmik. Jeśli foto wykonane to z filmikiem też nie powinno być problemu. :arrow:...
Za duża dawka paliwa, stare paliwo, niewydolna świeca gubi iskrę, przebicie na masę, wypadanie zapłonu, stary filtr powietrza, ustawienia zapłonu. To takie coś weź pod uwagę. Powodzenia.
Pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdź czy nie jest wygięty korbowód wykręcić świece zmierz wkrętakiem czy na tą samą wysokość się zagłębia co następny jest w gmp. Zapłon najlepiej sprawdza się na oscyloskopie czy następuje prawidłowe rozładowanie iskry
Witam, a proszę o informację, czy źle podłączony wentylator, który działadziała tylko na 2 biegu (błąd sporadyczny, problem z masą - zgodnie z odczytem w ASO) może powodować błędy w odczycie komputera, sterownika i w konsekwencji wypadanie zapłonu. Nie wiem czy 'elektrycy', którzy naprawiali wentylator nie zastosowali jakiejś innowacyjnej metody łączenia...
nie moge odpalic auta niby wszystko ok ale nie pali :( Czyli nic nie jest ok. Po pierwsze to do przejrzenia rozrząd - nie wiem czy w tym silniku da się zamienić między sobą koła napędowe wałków, po drugie zobacz czy iskra wypada we właściwym momencie na danym cylindrze. Wtryskiwacze pracują?
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
Jeśli pompka paliwa działa i wtryski podają paliwo (podobno czuć) to może brakować tylko iskry (jeśli w ogóle czegoś brakuje) albo podawane jest za dużo paliwa. Gdybyś miał przepustnicę na linkę to pewnie by odpalił z gazem w podłodze ale pewnie przepustnica w 1.8T jest elektryczna i wciskanie gazu przy rozruchu nic nie daje. Można jeszcze na zaciąg,...
Musi być ten węgielek ze sprężynką. Mogą wypadać zapłony gdy go nie ma. Słabsza iskra. Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/3146645300_1... Szukam takiej oto części po naciśnięciu generuje iskrę ale mi wypada końcówka :/ wie ktoś gdzie takie coś dostać i jak się nazywa :]
Witam.Mam mały problem z moja wsk'ą : 1Po odpaleniu pochodzi kilka minut i traci iskrę 2Wylatuje mi 2 po przy gazowaniu na twardym podłożu a na piasku nie.
Błąd masz wypadanie zapłonu, tak? Wypadanie zapłonu to brak spalania w cylindrze czyli albo brak kompresji, albo brak paliwa, albo brak iskry, albo za dużo paliwa. Po co kupujesz i wymieniasz podzespoły skoro nie zdiagnozowałeś problemu.
Bład to zapewne P0303. wypadanie zapłonu na cyl 3. na wypadanie zapłonu składa sie brak iskry, paliwa (wtrysku), kompresji. Wymieniłes cewke i swiece, wiec mysle ze iskra jest. A tak na marginesie to swieca mokra czy sucha? Pytanie czy masz kompresje? Masz lpg? Wypalone zawory przy lpg sa czeste. Kolejny problem to sterowanie wtryskiwacza. Masz plus...
Sprawdzałeś przewody zapłonowe, może gdzieś gubią iskrę.
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
O widzisz! Cewki impulsatora nie odłączałem, ani nie zwierałem. Nie pomyślałem, żeby sprawdzić w ten sposób. Nie sprawdziłem, czy iskra jest związana z obrotem i wypada w określonych punktach, bo mi lampa stroboskopowa padła (k... jej mać ;) ).
Co prawda nie wiem jaki tam jest układ zapłonu, ale myślę że może coś być nie tak z iskrą na tym cylindrze - trzeba by sprawdzić przebieg impulsu WN i porównać z pozostałymi - z reguły wtryskiwacz jest odcinany w celu zapobieżenia zatruciu katalizatora po stwierdzeniu wypadania zapłonów.
Zdjęć nie wysyłaj! A nuż ktoś Ci podeśle serwisówkę tego zespołu gazowego i będzie po zabawie. Ci co mają do czynienia z tym tematem na co dzień, już pewnie znają przyczynę i kojarzą ten zawór ale nie wypada, po prostu nie wypada....
No to oglądaj czas trwana wtrysku. Jak cylinder nie ma co palić (albo ma za dużo) to też będzie wypadanie zapłonu. A wiesz, czy wtryskiwacz gazu nie puszcza coś na lewo? A ty tak luzacko, byle iskra była....
To może być problem z kostką stacyjki, w momencie przekręcania w pozycję rozruch zanika zasilanie obwodów zapłonu Bardzo możliwe. I wypada sprawdzić czujnik położenia wału skoro przy wyższych obrotach (z popychu odpalał).
Jeśli problem (wypadanie zapłonów) występuje pod obciążeniem, to może być znak słabej iskry: cewka, kable, świeca.
Tak to napisałeś że nie ma pewności w czym problem. Wypada zapłon na 2 cylindrze. Zamieniałeś cewki np. 1 z 2? Jest iskra a nie ma impulsów? Opisz to jeszcze raz.
Moglbys odpowiedziec na moje ostatnie pytanie o wywolywaniu iskry z czujnika halla? To chyba on zainicjowuje iskre a czujnik walu "sprawdza czestotliwosc" impulsow z walu czy wszystkie cylindry pala? Ten wieniec zebaty jest po to zeby silnik wykryl wypadanie zaplonu.
Witam zakupiłam 2 lata temu VW lupo 1.0 miał pęknięty zawór i klepał (niskie obroty około 600) jak traktor po naprawie u mechanika wymianie zaworu i jakiś popychaczy, dalej klepie komputer nie pokazywał żadnych błędów, do dnia gdy mąż pożyczył go sobie do pracy i samochód stał całą noc na dworze wyskoczył czek zdiagnozowane wypadanie zapłonu (iskra...
Zapytać nie można? Zapytać? Twój post nie był pytaniem a powątpiewaniem w sposób wyboru iskry na odpowiednim palniku. Pytać możesz, ale wypadałoby chociaż mieć jakieś podstawowe pojęcie o co się pyta - zwłaszcza w ten sposób: A jaką metodą będzie uruchamiana iskra na konkretnym palniku? Wszystkie naraz? Z powyższego wynika jednoznacznie sugestia ze...
Kolego wymień akumulator- jak pali nie, niee, nieee, nieeee nie będzie palił i nie pomoże zwiększenie iskry. Wtryski też można wymienić, razem z cewkami, pierścieniami, strzelić honik na garkach, zawory liznąć pastą, trzeba robić jak dla siebie ;) Ah, no bym zapomniał, 15 letnie przewody WN też wypada wymienić. Po takim ćwierć remoncie na pewno zapali...
Nie jeździć bo uszkodzisz katalizator. Tutaj wypadanie jest tylko na 4 cylindrze. Ten drugi błąd mówi o tym że sterownik odciął podawanie paliwa na zespół pierwszy czyli raczej na 1 i 4 cylinder. Wypadnie zapłonu to nie tylko brak iskry - powodem może być też zbyt niskie ciśnienie sprężania bądź zła mieszanka paliwa. Skoro sterownik odciął podawanie...
JA przychylam się do zdania kolegi gimak. Tyle że uważam że mieszanka może być tak uboga na LPG że sonda podaje ok 0V a sterownik uznaje to za brak sygnału z sondy lambda. Przy ubogiej mieszance, np. kiedy nie wyrabia reduktor przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu można właśnie odczuć szarpanie silnika. Jak już ktoś wspomniał wypadanie zapłonów to...
Czy w momencie takiego długiego zaniku sygnału na wtryskiwacz jest cały czas dobra iskra?
Usterka jest identyczna, podczas kręcenia rozrusznikiem iskra jest ale nic się nie dzieje Zbadaj iskrę lampą stroboskopową.
a może weź i zamień wtryskiwacz z 1 na 3 jak pojeździsz sprawdź czy nie masz wypadania zapłonów na 3 . wszystko sprawdzacie panowie a nikt nie zaiteresował się tym że oprócz iskry potrzebna benzyna i to w odpowiedniej ilości .
wszystko na to wskazuje ze trzeba zaczac poszukiwania dobrego mechanika, co w mojej okolicy jest nielatwe,a nie zajmowac sie usterka samochodu.. No niestety ale to chyba jedyne wyjście. Gdybyś miał narzędzia , trochę wiedzy i ochotę to można byłoby drążyć temat. Na tyle , ile podałeś informacji to przy zarejestrowanym błędzie o wypadaniu zapłonu to...
wypadać popychacz wypadać przyczyna mercedes wypadać
zamykanie aplikacji różnić tranzystor niebieska lampka
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Kiedy zapala się zielona lampka podczas ładowania? Wymiana lamp BMW X5 F15: Bi-xenon na LED Adaptive