Pytani podstawowe " drugie " tzn nowe ,czy używane . Bo w używkach trafienie na takie samo uszkodzone to spore prawdopodobieństwo . Poza tym jest jeszcze szansa np. na wytarty wałek rozrządu , zarośnięty syfem z EGR kolektor ssący , brak ciśnienia , wypalone zawory , czyli całą masę usterek tak mechanicznych jak i elektrycznych .
Zgadza się głowica miała wypalone gniazda zaworowe na drugim cylindrze oraz miała dwa pęknięcia. Założona głowica ma prawdopodobnie przystosowane zawory do gazu. I tak ja się na tym nie znam więc musiałam zaufać. Po wymianie głowicy jeździ bardzo dobrze, nie szarpie ma moc. Ja nadal mam problem z tym odpylaniem. Kręci, kręci i nie odpada. Za drugim...
jak nie rozrząd to ciśnienie mu pomierz, może zawory wypalone
Bład to zapewne P0303. wypadanie zapłonu na cyl 3. na wypadanie zapłonu składa sie brak iskry, paliwa (wtrysku), kompresji. Wymieniłes cewke i swiece, wiec mysle ze iskra jest. A tak na marginesie to swieca mokra czy sucha? Pytanie czy masz kompresje? Masz lpg? Wypalone zawory przy lpg sa czeste. Kolejny problem to sterowanie wtryskiwacza. Masz plus...
Możemy tak drążyć ten temat bez końca . Nie wiem kiedy rejestruje ci te błędy o wypadaniu zapłonów . Możesz podejrzeć w live data mając urządzenie diagnostyczne jak i kiedy wypadają te zapłony. Jeśli tak jak mówisz , nie ma różnicy czy to PB czy LPG to pominąć można układ paliwowy czyli ciśnienie paliwa , wtryskiwacze . Wymieniłeś świece i cewkę więc...
to co powiedział kolega tomekb na pewno zwiększy moc ale cena takiej operacji przekroczy jakiekolwiek umowne granice sensowności. Lepiej byłoby sprzedać auto i kupić mocniejsze... naprawdę. Wiem bo już to przerabiałem :)) Poza tym mało jest speców, którzy zrobią Ci dobry program bo do tego naprawdę trzeba ogromnej wiedzy. Byle partacz zmodyfikuje Ci...
Witam Wybaczcie ale przeszukałem forum i nie znalazłem przypadku podobnego do mojego, stąd nowy temat. Problem dotyczy Astry F 1996 1,4MPI. Straszne kłopoty z odpaleniem zimnego silnika, pierwsze kręcenie odbywa się jakby normalnie ale niestety gaśnie a później już tylko kręcenie jakby bez kompresji. Pierwsze co zostało uznane za przyczynę, uszczelka...
SEED nie jest po równo nigdzie najmniej jest na 3 cyl. a nie pracuje na 2 cyl. na drugim jest trochę po nad 13. dopowiem historię pewną do tego samochodu. 2 lata temu nieopodal bloku strzelił pasek rozrządu. Samochód pojechał do jakiegoś "lewusa" co śmiał się nazwać mechanikiem złożył samochód bez zdejmowania głowicy nawet sprawdzenia ciśnienia. (16V...)...
Witam.Wczoraj po wjechaniu w głęboką dziurę tylny amortyzator wpadł mi do środka .Okazało się ,że górne mocowanie w bagażniku było wygnite i zostało wyrwane . W jaki sposób to naprawić , bo przeszukałem całe alledrogo i google n/t reperturki i nic nie znalazłem .Czy trzeba jechać na szrot i wyciąć ten element i dać do spawania?
Witam Panowie mam problem. Uszkodziła mi się pompa paliwa w astrze f kombi. Załatwiłem inną pompę paliwa i zabrałem się za lutowanie. Podczas lutowania zauważyłem że styk minusa (samczyk to się chyba nazywa) jest luźny tzn porusza się w górę i dół. Moje pytanie brzmi czy mogę zamontować tą pompę czy zrobi się iskra i bum ?! W załączniku zamieściłem...
Witam . Otóż mam problem z tą opornicą. Mianowicie spaliły się dwie spośród 4 małych opornic ( od 1 i 2 biegu nawiewu powietrza). Czy można to jakoś naprawić lub czymś zastąpić, jakimś zamiennikiem albo rezystorem . Bo myślę że kupowanie paru rezystorów za 80 zł w salonie mija się z celem. Z góry dziękuje za radę. Pozdrawiam.
Witam wszystkich, ostatnio zmieniałem w astrze amortyzatory, i po tygodniu jazdy pojawiły się stuki w lewym tylnym kole. Po ściągnięciu koła okazało się że popuściła śruba do której przykręcony jest amortyzator, w belce wyrobiła się gwint i teraz śruba przeskakuje podczas przykręcania jej. Co mi zostaje w takiej sytuacji robić?? kupić nową belkę?? czy...
Witam.Mam problem z moim tylnym zawieszeniem w oplu astrze f sedan bardzo nisko stało i jak jechałem w 5 osób to przycierało o nadkola.Wymieniłem nowe sprężyny na twardsze i poszło trochę do góry ale dalej obciera:(Sprawdzałem amortyzatory u diagnosty i sa dobre.Co zrobić żeby ja podnieść do góry???Z Góry dziękuję za info
Myślałem że to pompa paliwa poszła w 10-letnim aucie. A to weżyk paliwa znajdujący się w baku pomiędzy pompą a deklem zbiornika. Tak wymyślnie poskręcany. Kupiłem w hurtowni motoryzacyjnej taki elastyczny firmy TEDGUM 8mm z oplotem wewn (niby po paliwa i oleju - ale może tylko zewnętrznie odporny). Po założeniu było ok przez kilka dni. Okazało się że...
posiadam astre F silnik x16sz 94r mam w planach wymienic uszczelniacze bo bierze mi silnik olej..okolo 0,7l/1000km. podobno mozna wymienic uszczelniacze bez sciagania glowicy i wystarczy zdjac pokrywe zaworow i od gory wymienic? czy w ten sposob ktos wymienial i czy to pomoglo w zmniejszeniu/przestaniu brania oleju? slyszalem tez opinie ze powinno sie...
witam mam taki problem że w trybie awaryjnym zawór gazu zamyka sie równocześnie przy uruchomieniu rozrusznika.instalacja jest 2 generacji.przy przełączaniu na gaz/ benzynę wszystko jest normalnie.nie wiem w czym szukać przyczyny. ps.czy można jakoś zresetować sterownik gazu?
Samochodzik poszedł do mechanika, zdiagnozował i stwierdził, że wypalił się zawór...
Wszystko wskazuje właśnie na uszczelkę.Bo nie wierzę że np wypaliło dwa zawory i to środkowe.Płukanka raczej nie pomoże.
Auto Opel Astra H 1.4 XEP. W aucie był zrobiony remont: - wymiana rozrządu - głowica po regeneracji - nowe popychacze zaworowe - nowe panewki - nowe pierścienie (cylindry honowanie trzymają wymiary) Pierwsze tyś przejechany bardzo delikatnie później 200 km normalnie, ale bez jakiś szaleństw i auto straciło kompresję. Po zdjęciu głowicy okazało się...
Mój teść w astrze 1,4 16V miał podobne objawy przy 200 tkm, niestety był to wypalony zawór, głowica do roboty lub wymiany. Szukaj szrotu wymieniaj silnik wyjdzie chyba najtaniej,
Właśnie o to chodzi, że sprężanie jest dobre, mierzyłem na wszystkich i jest po 14 bar. A świece, przewody, kopułkę, cewkę zmieniałem i dalej nic, tylko, że pierwszy mierzony był ten cylinder co coś szwankuję.
Ktoś kazał w taki sposób sprawdzić czy alternator jest sprawny . Nie był to nikt Tobie życzliwy. Masz szczęście, że auto w ogóle jeszcze działa. Zakręć zawór na butli z gazem, wypal gaz do końca z przewodów i zrób jazdę testową na samej benzynie. Opisz wynik.
No i dobrze słyszałeś, nie jest źle że mało tylko że duża rozbieżność. Silnik do dokładniejszych oględzin. Znając fachowość gaziarzy od valteków i alasek to pewnie silnik uszkodzony przy wierceniu kolektora albo zawory wypalone.
Lewe powietrze po prostu ciągnie, wystarczy zdjąć wężyk od obiegu zamkniętego nawiewów i już będzie kulał na 4 garze, a jak dłużej się tak pojeździ to zawory wypali.
czyli ciśnie jest jest dobre albo złe? bez komentarza Dodano po 3 kolego chcesz żeby ci pomóc a nie podasz podstawowych parametrów penie nawet nie mieżyłeś, na zimnym pewnie też jest słabe tylko na bogatej mieszance chodzi równo a zawór wypalony
Uszczelka, wypalone uszkodzone zawory, zużyte pierścienie. I nie, nie można jeździć jak różnica wynosi 11.
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Na pewno wypalony zawór wydechowy.Ja miałem dokładnie to samo w OPLU.
dzisiaj zdjęta głowica i okazało się że jeden zawór wypalony tzn. połowy go nie ma
ciśnienie na garach ma bardzo duże znaczenie to że nie bierze oleju nie znaczy że ma prawidłowe ciśnienie, już Ci pisałem o wypalonych zaworach i od tego powinieneś zacząć
No to już widzę tą sumę, za naprawę. Czy w przypadku Twojej diagnozy auto może raz chodzić dobrze raz źle ? Czy przy wypalonym zaworze nie jest tak, że już na stałe szarpie itd ?
Problem rozwiązany wypalony zawór w głowicy który się rozleciał podczas jazdy co spowodowało te problemy temat zamykam.
Ceramizer używałem - wg mnie żadnej poprawy, choć owszem silnik się nie zatarł do końca mimo jazdy z gazem w podłodze prawie cały czas (Astra 1.4) ale i tak silnik poszedł na złom bo UPG wywalił parę razy a w końcu wypalił się zawór i wymieniłem silnik na 1.6 8V Ostatnio używam Ceratec Liqui Moly (w Zafirze 1.8 16v i Astrze 1.6 16v) i jestem zadowolony...
ja raz wydmuchałem zawór w Cieniasie 900i na gazie (oczywiście, że jeździłem z gazem w podłodze) potem wyciągnąłem popychacze od tego cylindra i jeździłem całą zimę bo w śniegu nie chciało mi się silnika wymieniać a z popychaczami palił 12 gazu a bez nich 10 (gaz zwykły 1gen) drugi raz to w Astrze F 1.4 8V też jadąc z gazem w podłodze na autostradzie...
TYlko i wyłącznie strzelam . Diagnoza skąd, robiłem kilka takich stukających zawsze kończyło się zdjęciem głowicy a tam wypalony jeden albo kilka tłoków.. możesz na początek sprawdzic zawory są na płytkach.
Przy wypalonym zaworze takie zachowanie byłoby od samego początku pracy silnika, a w moim przypadku objawy pojawiają się po jakiejś chwili.
Mój teść miał coś podobnego w astrze 1,4 16v przy przebiegu 200k jazda tylko na benzynie. Okazało się że byl wypalony zawór .
Witam, posiadam astra x18xe z LPG pojawił się błąd P0170. Autu jeździ normowanie. Były tylko problemy na zimnym silniku że brakowało mocy. Po 2-3 minutach wszystko wracało do normy. Auto było u mechanika sprawdził podobno wszystko od lambdy po wtryskiwacze ciśnienia paliwa, przepływomierz wymieniony bo stary podobno pokazywał za mały przepływ. I twierdzi...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Kolego sory bardzo ale jakoś nie mam w bloku czujnika wału też mnie to zastanawiało ale no jednak tak jest a może ty chcesz zdjęcie że jest przy kole pasowym ? Dodano po 59 A co masz zepsute w tym 1.6 ? Albo wypalony zawór albo dziura w tłoku oraz walnięta uszczelka pod głowicą
Najlepiej najpierw odpal silnik zakręć zawór od butli i poczekaj aż się wypali gaz. I wtedy zacznij odkręcać tak jak koledzy radzili.
Wypalony zawór albo nawet tłok na tym cylindrze( świeca morka i jest iskra , Brak ciśnienia), często się zdarza jak jest źle wyregulowany gaz.
niema czegoś takiego jak "przypalone zawory" zawór jak się już zaczyna wypalać to momentalnie zaczyna metal płynąć i się wypala tak duża szpara w zaworze wydechowym, że już kompresji niema, wiem bo kilka razy miałem z tym do czynienia, w tym 2 razy mi się wypalił zawór (w 900tce na gazie od jazdy z gazem w podłodze i w Astrze 1.4 8v też na gazie i też...
Silnika bym nie płukał bo na co? Strata pieniedzy. A jeszcze poza robotą możesz pogorszyć stan a polepszyć nie polepszysz. Najlepiej wlać to co było lane wcześniej - jak nie wiesz to ci w sklepie doradzą co wybrać czy syntetyk czy półsyntetyk. Ja do astry używałem mobila 10w40 ale teraz jako że doszło mi drugie auta na utrzymanie wlałem 5w30 dexos2...
przykład z najbliższego otoczenia: - Seicento 900 kolegi-mechanika - od zawsze na benzynie. Auto w jego rękach od dobrych 10 lat, wypalił się zawór od jazdy na benzynie (z gazem w podłodze, to Seicento potrafiło jechać 170) - mój własny Cinquecento 900 - (czyli ten sam silnik) - wypalony zawór od jazdy kilka lat na gazie 1gen, też z gazem w podłodze...
Jak może być coś z zaworami skoro luzy zaworowe skorygowane? Chyba że gniazda wypalone? A ciśnienie na tłokach jakie masz? Skoro mechanik stawia na silnik - ciśnienie powinno być niskie lub znacząco odbiegające od normy na poszczególnych tłokach
a to nie chodzi przypadkiem o EGR a nie ERG? jesli o EGR to zacytuje by Parker: Zaślepienie EGR może w skrajnych wypadkach spowodowac uszkodzenie silnika... W każdym samochodzie. Większośc osób nie Wie jak działa ten system i po co jest i wymysla takie dyrdymały jak zaślepianie. Jest to powielany na różncyh forach motoryzacyjnych . EGR poprawia sprawność...
Najważniejsza temp silnika, temp powietrza nie ma aż tak dużego wpływu. Zakręć zawór, uruchom na benzynie i przejedź kawałek żeby się podgrzał i przełącz na gaz żeby wypalił gaz z przewodów. Sekwencja powinna sama wrócić na benzynę. Następny dzień prawdę pokaże.
a ja myślę że problem nie w pompie tylko w elektrozaworach lpg - nie zamykają się szczelnie i silnik jest zalewany gazem przez co po dłuższym postoju trzeba go długo kręcić żeby się przewentylował rada: przed zakończeniem jazdy przełącz na benzynę i tak go zostaw albo (lepiej) zakręć zawór na butli i wypal wszystki gaz z instalacji aż auto samo zgaśnie...
No dokładnie, żeby tylko nie te mrozy. I głowica ściągnięta, i uszczelka wydmuchana między 3 a 4 cylindrem :D, zawory całe nic nie wypalone, teraz uszczelka glaser, planowanie i można składać http://obrazki.elektroda.pl/8462473700_1...
Koledzy mam małe pytanko otórz zakupiłęm opla zafirę z uszkodzoną pompą wtryskową na sterowniku PSG16 (dwie kości). Pompa ta została zdemontowana przez ASO, gdzie uznano ją za złom. Zdemontowaną pompę rozebrałem (sterownik) i standardowo zauważyłęm upalone połączenia sterownika z wyjściem do zaworu tego pomiędzy wyprowadzeniami przewodów wtryskowych....
ja jestem wielkim miłośnikiem Astry F a tam czujnik w chłodnicy jest też bodajże na 105st, co jest głupotą (to jakieś pseudo-ekologiczne wynalazki bo im gorętszy silnik tym niby że czystsze spaliny) a w czasie jazdy i tak wychładza się na tyle ile pozwala to termostat (ok 90st), więc do Astr też zakładam czujniki w chłodnice od Cieniasa 900 (pasuje...
Kolego aby wykluczyć czy to nie działanie instalacji gazowej to radze; wyjąc bezpiecznik od instalacji gazowej na pewno jest gdzieś pod maską kolo aku, i zakręcić zawór koło butli z gazem i odpalić na benzynie. Niech pochodzi trochę lub najlepiej się przejedź trochę 200- 500m. To będziesz miał pewność że nawet jak zawór od gazu puszcza to wypali gaz...
Nie wiem czy warto inwestować jeszcze w to auto ale na początek sprawdź mu kompresję, przy takim przebiegu i wieku, czy przypadkiem zawory mu nie puszczają bo wypalone, mówię o kosztach bo gniazda zaworów to sciąganie głowicy. Jeżeli kompresja ok czytaj dalej :) Nie znam tego silnika ale raczej bez programowania się obejdzie, to silnik ASTRA HD 7-C...
Jedynie takie że druciarsko zagazowane kończą z wypalonymi zaworami. Nawet jest na liście Prinsa silników których się nie gazuje, oczywiście ja się z ich opinią nie zgadzam. Ale to też mało prawdopodobne jeśli ciśnienie w kolektorze utrzymuje takie jak podajesz.
Ja już nie będę się w to bawił bo pewnie zawór zdechł gdyż nie ma ciśnienia. Aby tylko na pierwszym od lewej wtryskiwaczu sączyło się paliwo z poluzowanego węrzyka. Na reszcie nie było paliwa. Dzwoniłem już do speca i autko idzie na regeneracje pompy wraz z montarzem i w ogóle. Mam odebrać już sprawne. Psiknąłem plaka w dolot i auto odpala dopuki nie...
to wychodzi na to że zadziałało prawo o rzeczach martwych z tym zatarciem co do klekotu myślę że zatarta panewka ma duży luz i wałek się po prostu na niej podnosi do góry i stąd większy luz na zaworach a kasowniki nie zdążą się napełnić aby go skasować tak czy owak nie możesz tak jeździć bo istnieje ryzyko pęknięcia wałka więc musisz wykombinować drugą...
Kolejny raz wam powtarzam i tlumacze, nie ma lubry co obniży temperaturę spalania i skróci czas spalania i tyle. Żadna lubra nie pomoże umierajacemu. Jak bedzie ubogo to wzrosnie egt na tyle, że wypali gniazda. Paliwo wtryskiwane studzi ciut zawory ale ich nie smaruje, jakby było takie smarne to ciekawe jak smaruje zawory wylotowe... Chcecie płacić...
wypalone zawory zawory wypalone wypalone zawory koszt
wfl1200 szczotki regulator obrotów silnika częstotliwoś rezystor wkrętarka
sterownik grzałek np550p7c matryca
Lokalizacja czujnika położenia wybieraka MAN TGA Astronic Napięcie w obwodzie kontroli płomienia czujnika jonizacyjnego