Samochodzik poszedł do mechanika, zdiagnozował i stwierdził, że wypalił się zawór...
Uszczelka, wypalone uszkodzone zawory, zużyte pierścienie. I nie, nie można jeździć jak różnica wynosi 11.
Wszystko wskazuje właśnie na uszczelkę.Bo nie wierzę że np wypaliło dwa zawory i to środkowe.Płukanka raczej nie pomoże.
No i dobrze słyszałeś, nie jest źle że mało tylko że duża rozbieżność. Silnik do dokładniejszych oględzin. Znając fachowość gaziarzy od valteków i alasek to pewnie silnik uszkodzony przy wierceniu kolektora albo zawory wypalone.
a to nie chodzi przypadkiem o EGR a nie ERG? jesli o EGR to zacytuje by Parker: Zaślepienie EGR może w skrajnych wypadkach spowodowac uszkodzenie silnika... W każdym samochodzie. Większośc osób nie Wie jak działa ten system i po co jest i wymysla takie dyrdymały jak zaślepianie. Jest to powielany na różncyh forach motoryzacyjnych . EGR poprawia sprawność...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Koledzy mam małe pytanko otórz zakupiłęm opla zafirę z uszkodzoną pompą wtryskową na sterowniku PSG16 (dwie kości). Pompa ta została zdemontowana przez ASO, gdzie uznano ją za złom. Zdemontowaną pompę rozebrałem (sterownik) i standardowo zauważyłęm upalone połączenia sterownika z wyjściem do zaworu tego pomiędzy wyprowadzeniami przewodów wtryskowych....
to wychodzi na to że zadziałało prawo o rzeczach martwych z tym zatarciem co do klekotu myślę że zatarta panewka ma duży luz i wałek się po prostu na niej podnosi do góry i stąd większy luz na zaworach a kasowniki nie zdążą się napełnić aby go skasować tak czy owak nie możesz tak jeździć bo istnieje ryzyko pęknięcia wałka więc musisz wykombinować drugą...
Kolego aby wykluczyć czy to nie działanie instalacji gazowej to radze; wyjąc bezpiecznik od instalacji gazowej na pewno jest gdzieś pod maską kolo aku, i zakręcić zawór koło butli z gazem i odpalić na benzynie. Niech pochodzi trochę lub najlepiej się przejedź trochę 200- 500m. To będziesz miał pewność że nawet jak zawór od gazu puszcza to wypali gaz...
głowica silnika była w naprawie, bo okazało się, że jeden z zaworów był zatarty i całkowicie się nie domykał. Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach było równe 14 bar przed naprawą głowicy i po. Bzdura. Zawór był zatarty (dziwne?) czy wypalony? Jakim cudem cylinder nie wykazywał niższego ciśnienia? Czarna mokra bo wtrysk leje. Ewentualnie po naprawie głowicy...
Witam Wybaczcie ale przeszukałem forum i nie znalazłem przypadku podobnego do mojego, stąd nowy temat. Problem dotyczy Astry F 1996 1,4MPI. Straszne kłopoty z odpaleniem zimnego silnika, pierwsze kręcenie odbywa się jakby normalnie ale niestety gaśnie a później już tylko kręcenie jakby bez kompresji. Pierwsze co zostało uznane za przyczynę, uszczelka...
Oczywiście że można zapytać, a nawet należy jeżeli się nie wie - to żadna ujma. Mieszanka, aby była zapalna musi mieć odpowiedni skład. Jeżeli instalacja jest nieszczelna (w tym przypadku elektrozawór przy lub na reduktorze), wtedy po wyłączeniu silnika przy pracy na gazie zamyka się ten elektrozawór i ten na butli odcinając gaz do reduktora-parownika....
Kolejny raz wam powtarzam i tlumacze, nie ma lubry co obniży temperaturę spalania i skróci czas spalania i tyle. Żadna lubra nie pomoże umierajacemu. Jak bedzie ubogo to wzrosnie egt na tyle, że wypali gniazda. Paliwo wtryskiwane studzi ciut zawory ale ich nie smaruje, jakby było takie smarne to ciekawe jak smaruje zawory wylotowe... Chcecie płacić...
Możemy tak drążyć ten temat bez końca . Nie wiem kiedy rejestruje ci te błędy o wypadaniu zapłonów . Możesz podejrzeć w live data mając urządzenie diagnostyczne jak i kiedy wypadają te zapłony. Jeśli tak jak mówisz , nie ma różnicy czy to PB czy LPG to pominąć można układ paliwowy czyli ciśnienie paliwa , wtryskiwacze . Wymieniłeś świece i cewkę więc...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Nie wiem jak w tych silnikach ale w moim (2,0 HDi) świece żarowe grzeją dopiero jak temperatura zewnętrzana jest poniżej -4 stopnie. W zimie przy niższych temperaturach nigdy nie było problemu z zapaleniem silnika. Problem pojawiał się gdy ta temperatura była wyższa czyli np koło zera, +5 do +10, zapalał ale trzeba było dłużej kręcić, i był to normalny...
jak nie rozrząd to ciśnienie mu pomierz, może zawory wypalone
Nie znam oznaczenia silnika. Kopułke zmieniłem i nie ma poprawy. przewody raczej też nie bo na na swiecach iskra jest. Swiece też w porządku( zamieniałem i inne świeca na tym cylindrze też nie działa. Znajomy straszy , że mam wypalony zawór i że silnik nadaje sie na złom. Nie mam pomysłu co dalej robić z tym problemem. Regulamin pkt 11 i instrukcja...
to co powiedział kolega tomekb na pewno zwiększy moc ale cena takiej operacji przekroczy jakiekolwiek umowne granice sensowności. Lepiej byłoby sprzedać auto i kupić mocniejsze... naprawdę. Wiem bo już to przerabiałem :)) Poza tym mało jest speców, którzy zrobią Ci dobry program bo do tego naprawdę trzeba ogromnej wiedzy. Byle partacz zmodyfikuje Ci...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
a ja myślę że problem nie w pompie tylko w elektrozaworach lpg - nie zamykają się szczelnie i silnik jest zalewany gazem przez co po dłuższym postoju trzeba go długo kręcić żeby się przewentylował rada: przed zakończeniem jazdy przełącz na benzynę i tak go zostaw albo (lepiej) zakręć zawór na butli i wypal wszystki gaz z instalacji aż auto samo zgaśnie...
Tzn., może w tym przypadku akurat jest co inne przyczyną braku kompresji na tym felernym 3 cylindrze, ale przypuszczam że Bartek już naprawiał kilka takich silniczków z wypalonymi zaworami i może coś wie jaka jest tego przyczyna. Więc chciałbym się dowiedzieć dlaczego to akurat na 3 cylindrze wypala ten zawór a nie na innych. Tak że czekam na kolegę...
Wypalony zawór albo nawet tłok na tym cylindrze( świeca morka i jest iskra , Brak ciśnienia), często się zdarza jak jest źle wyregulowany gaz.
TYlko i wyłącznie strzelam . Diagnoza skąd, robiłem kilka takich stukających zawsze kończyło się zdjęciem głowicy a tam wypalony jeden albo kilka tłoków.. możesz na początek sprawdzic zawory są na płytkach.
Witam . Problem rozwiązany.Okazał się wypalony zawór.Cała głowica rozebrana. Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie i odpowiedzi.
Lewe powietrze po prostu ciągnie, wystarczy zdjąć wężyk od obiegu zamkniętego nawiewów i już będzie kulał na 4 garze, a jak dłużej się tak pojeździ to zawory wypali.
Jest problem i należałoby go rozwiązać dławiki elektryczne mają za zadanie ograniczać dopływ gazu na niskich obrotach gdzie zapotrzebowanie jest małe i zwiększyć na wysokich przy dużym obciążeniu, wszystko jest dobrze jeżeli owy krokowy działa prawidłowo. Auta w których zamieniłem te dławiki chodzą do dziś a ich właściciele nie chcą wracać do elektrycznych...
No dokładnie, żeby tylko nie te mrozy. I głowica ściągnięta, i uszczelka wydmuchana między 3 a 4 cylindrem :D, zawory całe nic nie wypalone, teraz uszczelka glaser, planowanie i można składać
Jedynie takie że druciarsko zagazowane kończą z wypalonymi zaworami. Nawet jest na liście Prinsa silników których się nie gazuje, oczywiście ja się z ich opinią nie zgadzam. Ale to też mało prawdopodobne jeśli ciśnienie w kolektorze utrzymuje takie jak podajesz.
Może być wypalony zawór, uszkodzona świeca, przewód zapłonowy, cewka i wiele innych. Można przełożyć świece z innego cylindra i przewód, można wykluczyć cewkę zamieniając ze sobą przewody na świecach 1 z 4 (w cewce zostaje po staremu). Mierząc ciśnienie będziesz wiedział czy to wina sprężania.
Jak dodajesz gazu to silnik wchodzi na obroty i wtedy ma tam rosnąć napięcie tzw. współczynnik wypełnienia impulsu.Jak silnik osiąga już swoje obroty napięcie ma maleć.Czyli na czas rozpędzania silnika na postoju. Podczas jazdy też zapłon się wyprzedza ale już inne ma warunki do spełnienia. Niestety kolega się myli. Nie ma tam sterowania szerokością...
Witam. Zacznę od początku. Dwa dni temu wjechałem samochodem w dość ogromna kałużę ze znaczną prędkością. Zgasł po paru metrach, za którymś razem jakoś odpalił i wróciłem do domu. Dzisiaj byłem zobaczyć do auta czy wyschło i się naprawiło, niestety... Objawy są takie: odpalam auto na benzynie, chodzie wszystko dobrze, problem zaczyna się jak przerzucę...
Witam Opisze dokładnie mój problem od samego początku. Opel Astra G X16XEL 1.6 16V 1998r. W zeszłym roku zrobiłem remont silnika, zostały wymienione pierścienie (Goetze) głowica oddana do warsztatu(wymienione uszczelniacze, sprawdzona ciśnieniowo i któreś zawory doszlifowane+planowanie). Po zmontowaniu bardzo ładnie silnik pracował, równo, praktycznie...
SEED nie jest po równo nigdzie najmniej jest na 3 cyl. a nie pracuje na 2 cyl. na drugim jest trochę po nad 13. dopowiem historię pewną do tego samochodu. 2 lata temu nieopodal bloku strzelił pasek rozrządu. Samochód pojechał do jakiegoś "lewusa" co śmiał się nazwać mechanikiem złożył samochód bez zdejmowania głowicy nawet sprawdzenia ciśnienia. (16V...)...
Ktoś kazał w taki sposób sprawdzić czy alternator jest sprawny . Nie był to nikt Tobie życzliwy. Masz szczęście, że auto w ogóle jeszcze działa. Zakręć zawór na butli z gazem, wypal gaz do końca z przewodów i zrób jazdę testową na samej benzynie. Opisz wynik.
Problem rozwiązany wypalony zawór w głowicy który się rozleciał podczas jazdy co spowodowało te problemy temat zamykam.
No to już widzę tą sumę, za naprawę. Czy w przypadku Twojej diagnozy auto może raz chodzić dobrze raz źle ? Czy przy wypalonym zaworze nie jest tak, że już na stałe szarpie itd ?
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Bład to zapewne P0303. wypadanie zapłonu na cyl 3. na wypadanie zapłonu składa sie brak iskry, paliwa (wtrysku), kompresji. Wymieniłes cewke i swiece, wiec mysle ze iskra jest. A tak na marginesie to swieca mokra czy sucha? Pytanie czy masz kompresje? Masz lpg? Wypalone zawory przy lpg sa czeste. Kolejny problem to sterowanie wtryskiwacza. Masz plus...
Jak kręciliście silnikiem w drugą stronę - do tyłu, odwrotnie niż się kręci - to mógł przeskoczyć i tyle w temacie. Lepiej sprawdzić teraz, jak czekać aż np skrzywiony zawór się urwie, lub wypali gdzieś w trasie. Zdejmij obudowę rozrządu, wykręć 1 świecę, włóż coś długiego do cylindra zamiast świecy - ze 30cm, i kręcąc ręcznie wałem ustal górne położenie...
dzisiaj zdjęta głowica i okazało się że jeden zawór wypalony tzn. połowy go nie ma
Ja już nie będę się w to bawił bo pewnie zawór zdechł gdyż nie ma ciśnienia. Aby tylko na pierwszym od lewej wtryskiwaczu sączyło się paliwo z poluzowanego węrzyka. Na reszcie nie było paliwa. Dzwoniłem już do speca i autko idzie na regeneracje pompy wraz z montarzem i w ogóle. Mam odebrać już sprawne. Psiknąłem plaka w dolot i auto odpala dopuki nie...
czyli ciśnie jest jest dobre albo złe? bez komentarza Dodano po 3 kolego chcesz żeby ci pomóc a nie podasz podstawowych parametrów penie nawet nie mieżyłeś, na zimnym pewnie też jest słabe tylko na bogatej mieszance chodzi równo a zawór wypalony
Przy wypalonym zaworze takie zachowanie byłoby od samego początku pracy silnika, a w moim przypadku objawy pojawiają się po jakiejś chwili.
Najważniejsza temp silnika, temp powietrza nie ma aż tak dużego wpływu. Zakręć zawór, uruchom na benzynie i przejedź kawałek żeby się podgrzał i przełącz na gaz żeby wypalił gaz z przewodów. Sekwencja powinna sama wrócić na benzynę. Następny dzień prawdę pokaże. Ok, zrobię tak dziś wieczorem. Temperatura silnika jest odczytywana poprawnie, podczas...
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? To po co Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. I tez nie pomogło?...
Jak może być coś z zaworami skoro luzy zaworowe skorygowane? Chyba że gniazda wypalone? A ciśnienie na tłokach jakie masz? Skoro mechanik stawia na silnik - ciśnienie powinno być niskie lub znacząco odbiegające od normy na poszczególnych tłokach
Kolego sory bardzo ale jakoś nie mam w bloku czujnika wału też mnie to zastanawiało ale no jednak tak jest a może ty chcesz zdjęcie że jest przy kole pasowym ? Dodano po 59 A co masz zepsute w tym 1.6 ? Albo wypalony zawór albo dziura w tłoku oraz walnięta uszczelka pod głowicą
ciężko zarżnąć 8v silnik opla ale też mi zdechł tyle że 1.4 (wydmuchało 2x upg a potem wypaliło zawór, teraz zmieniłem na 1.6 i jest super) puki się nie przegrzewa, nie przerywa (nie zarzuca świec) to ja bym jeździł, i tak mu już wiele nie zaszkodzi a w miedzy czasie szukać drugiego, to tanie silniki, za 300...350zł można kupić drugi, najlepiej z samochodu...
Pytani podstawowe " drugie " tzn nowe ,czy używane . Bo w używkach trafienie na takie samo uszkodzone to spore prawdopodobieństwo . Poza tym jest jeszcze szansa np. na wytarty wałek rozrządu , zarośnięty syfem z EGR kolektor ssący , brak ciśnienia , wypalone zawory , czyli całą masę usterek tak mechanicznych jak i elektrycznych .
Astra h 2015 ciekawe. Jaki kod silnika? Co to za uszkodzenie było że trzeba wymieniać głowicę od razu? No fakt Astra H tylko do RM 2014 . Niezależnie od tego jeśli astra H czy J z silnikiem Z16XEP do A16XER możliwe że głowica była z wypalonymi gniazdami i zaworami przez jazdę na LPG (wiadomo jak te silniki kochają gaz). Ktoś poszedł na łatwiznę i wymienił...
- glowica po regeneracji A ta "regeneracja" to na czym polegała? Bo nawet nagaru ktoś nie zeskrobał z grzybków. I proszę nie pisać, że w ciągu 1000 km się odłożył. Nagar się zrobi nawet w ciągu 200 km jeśli coś w nim nie działa jak należy, czyli bierze olej abo mieszanka paliwowa jest bardzo za bogata bo tłok tracił stopniowo kompresją i spalanie zaczynało...
przykład z najbliższego otoczenia: - Seicento 900 kolegi-mechanika - od zawsze na benzynie. Auto w jego rękach od dobrych 10 lat, wypalił się zawór od jazdy na benzynie (z gazem w podłodze, to Seicento potrafiło jechać 170) - mój własny Cinquecento 900 - (czyli ten sam silnik) - wypalony zawór od jazdy kilka lat na gazie 1gen, też z gazem w podłodze...
ja jestem wielkim miłośnikiem Astry F a tam czujnik w chłodnicy jest też bodajże na 105st, co jest głupotą (to jakieś pseudo-ekologiczne wynalazki bo im gorętszy silnik tym niby że czystsze spaliny) a w czasie jazdy i tak wychładza się na tyle ile pozwala to termostat (ok 90st), więc do Astr też zakładam czujniki w chłodnice od Cieniasa 900 (pasuje...
ja raz wydmuchałem zawór w Cieniasie 900i na gazie (oczywiście, że jeździłem z gazem w podłodze) potem wyciągnąłem popychacze od tego cylindra i jeździłem całą zimę bo w śniegu nie chciało mi się silnika wymieniać a z popychaczami palił 12 gazu a bez nich 10 (gaz zwykły 1gen) drugi raz to w Astrze F 1.4 8V też jadąc z gazem w podłodze na autostradzie...
Ceramizer używałem - wg mnie żadnej poprawy, choć owszem silnik się nie zatarł do końca mimo jazdy z gazem w podłodze prawie cały czas (Astra 1.4) ale i tak silnik poszedł na złom bo UPG wywalił parę razy a w końcu wypalił się zawór i wymieniłem silnik na 1.6 8V Ostatnio używam Ceratec Liqui Moly (w Zafirze 1.8 16v i Astrze 1.6 16v) i jestem zadowolony...
Efektem było spalanie mniejszej jednostki 14 litrów w mieście a w większej 8 litrów.. Chyba troche koloryzujesz, choć teoria słuszna... 1,6 , czy 1,8 w miescie z LPG na mikserze musiał spalic 9-10 litrów wzwyż, 1,8 ok 11l. Jak był "udrutowany" to nie jechał, a i tak sporo palił i zaraz zawory wypalone. 1,3 tez mógł tyle spalic i to jest prawdopodobne....
Witam, posiadam astra x18xe z LPG pojawił się błąd P0170. Autu jeździ normowanie. Były tylko problemy na zimnym silniku że brakowało mocy. Po 2-3 minutach wszystko wracało do normy. Auto było u mechanika sprawdził podobno wszystko od lambdy po wtryskiwacze ciśnienia paliwa, przepływomierz wymieniony bo stary podobno pokazywał za mały przepływ. I twierdzi...
niema czegoś takiego jak "przypalone zawory" zawór jak się już zaczyna wypalać to momentalnie zaczyna metal płynąć i się wypala tak duża szpara w zaworze wydechowym, że już kompresji niema, wiem bo kilka razy miałem z tym do czynienia, w tym 2 razy mi się wypalił zawór (w 900tce na gazie od jazdy z gazem w podłodze i w Astrze 1.4 8v też na gazie i też...
Niko72: skąd wiesz, że nikt by tego samochodu nie kupił z uszkodzoną pompą wtryskową skoro było w dobrym stanie? jaki to problem wymienić pompę wtryskową? jakieś 2-3 godziny roboty, przy okazji wymieniając pasek rozrządu który po zakupie i tak wymienić trzeba Nie tak dawno kupiłem busa Mastera 1.9DTI odpalającego ale nie wkręcającego się na obroty (i...
bez przesady, to nie pomylonez, w Oplach te śruby wydechu się bez problemu odrkęcają, nawet takie zgnite, wtedy wbijam nasadkę 12 zamiast 13 i też się odkręca, jedne się odkręcają nakrętki, inne się wykręcają całe szpilki, ale jeszcze żadnej nie urwałem, oczywiście to trzeba z wyczuciem odkręcać, jak się ześlizguje to nie ciągnąć jak głupi aż się obmieli...
Trochę dużo tych kilometrów. :) Ale powiem tak . za założeniem LPG przemawiają tylko i wyłacznie względy ekonomiczne w przeliczeniu spalania nic pozatym, założysz gaz zrobisz może z 20 tysiecy i twoje autko napewno będzie dawało znać o swijej niemocy. Mam taki sam problem (opel astra 1,6i) i z zrobionego wywiadu u znajomego w stacji serwisoeej LPG dowiedziałęm...
Mój teść w astrze 1,4 16V miał podobne objawy przy 200 tkm, niestety był to wypalony zawór, głowica do roboty lub wymiany. Szukaj szrotu wymieniaj silnik wyjdzie chyba najtaniej,
Mój teść miał coś podobnego w astrze 1,4 16v przy przebiegu 200k jazda tylko na benzynie. Okazało się że byl wypalony zawór .
Nie wiem czy warto inwestować jeszcze w to auto ale na początek sprawdź mu kompresję, przy takim przebiegu i wieku, czy przypadkiem zawory mu nie puszczają bo wypalone, mówię o kosztach bo gniazda zaworów to sciąganie głowicy. Jeżeli kompresja ok czytaj dalej :) Nie znam tego silnika ale raczej bez programowania się obejdzie, to silnik ASTRA HD 7-C...
Silnika bym nie płukał bo na co? Strata pieniedzy. A jeszcze poza robotą możesz pogorszyć stan a polepszyć nie polepszysz. Najlepiej wlać to co było lane wcześniej - jak nie wiesz to ci w sklepie doradzą co wybrać czy syntetyk czy półsyntetyk. Ja do astry używałem mobila 10w40 ale teraz jako że doszło mi drugie auta na utrzymanie wlałem 5w30 dexos2...